Het doet me heel erg denken aan toen ik net begon te werken in R. Iedere keer als ik een kolom/variabele aan moest passen kon ik vervolgens mijn hele syntax aanpassen. Totdat ik bedacht dat dat superomslachtig is en je beter vanaf het begin iets meer tijd in het automatiseren ervan kunt steken, zodat je nooit in de problemen komt als je later dingen wil veranderen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit probleem is in december 2020 ontstaan toen de vaccins "opeens" beschikbaar waren en er niks voorbereid bleek te zijn. De IT om dit te registeren is toen halsoverkop in elkaar gejast. En blijkbaar in de loop der tijd nooit aangepast om alvast op boosters voorbereid te zijn.
Precies. Die onderscheid maak ik zelf ook. Tuurlijk zou ik onder normale omstandigheden veel minder accepteren, maar wij zitten nu eenmaal in een uitzonderlijke situatie.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie dat dus echt niet. Ik zie crisisaanpak als iets heel anders. Ik vind de angsten voor die glijdende schaal echt ongegrond. Ik denk dat nu tijdens deze periode veel meer mensen geneigd zijn om te accepteren dat het gaat zoals het gaat. In tijden dat er geen crisis is, gaan TK, EK en 'het volk' daar niet mee akkoord.
Een hele positieve insteek was dat wel jaquote:Op woensdag 10 november 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heel veel verschilt het niet
Zonder gekheid, er is best goed over nagedacht, binnen die korte periode van tijd. Ook is er volledig vanuit gegaan dat het tijdelijk was.
Ja, zo één had ik er in een eerdere rol ook. wat scripts in elkaar gefietst omdat ik iets irritant vond. Was wel handig en succesvol, dus een andere app is er toen aan geknoopt. Gevolg was dat een business app die meer dan 2 miljoen aan ontwikkelkosten gekost heeft mijn python scripts als kritieke input had.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n systeem in beheer dat "even snel" in elkaar is geklust. Lekker hoor
Janssen is toch vooral gezet bij mensen die toch al niet in het ziekenhuis komen? Ik hoop niet dat deze groep voorrang zal gaan krijgen op de 60plussers, de nood lijkt me daar hoger...quote:
Dat aanpassen is niet zo'n rampquote:Op woensdag 10 november 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met 'de database' bedoel ik CoronIT
Het OMT is het nieuwe kabinet. Het kabinet de eerste kamer en de eerste kamer zetten we buitenspel.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef Caland het volgende:
Vast te laat op het feestje: maar zie dat het OMT zich nu ook al gaat buigen over een vuurwerkverbod
Wat een goden, waarom laten we het OMT niet gewoon alles beslissen.
Lijkt me wel heerlijk. Elke kutbeslissing: jaaaa advies van het OMT he, moeten we wel volgenquote:Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef Benny het volgende:
[..]
Het OMT is het nieuwe kabinet. Het kabinet de eerste kamer en de eerste kamer zetten we buitenspel.
Politieke verschuivingen
Dit geldt dus wrang genoeg ook wel voor ons hele zorgsysteem en hoe dit geregeld en gefinancierd wordtquote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het doet me heel erg denken aan toen ik net begon te werken in R. Iedere keer als ik een kolom/variabele aan moest passen kon ik vervolgens mijn hele syntax aanpassen. Totdat ik bedacht dat dat superomslachtig is en je beter vanaf het begin iets meer tijd in het automatiseren ervan kunt steken, zodat je nooit in de problemen komt als je later dingen wil veranderen.
Iets als dit:
[ afbeelding ]
Toch apart dat zo'n boostercampagne dan daarin resulteert terwijl er heel veel mensen niet geprikt zijn. Ik vraag me af in hoeverre het weer hierin niet evengoed een enorm grote rol gespeeld heeft. Het is daar nog ~25+ graden.quote:
jaargang 1967 en 1968, onder andere. Dus dat zijn 53 en 54 jarigen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Janssen is toch vooral gezet bij mensen die toch al niet in het ziekenhuis komen? Ik hoop niet dat deze groep voorrang zal gaan krijgen op de 60plussers, de nood lijkt me daar hoger...
Als er genoeg vaccins zijn, dan zouden ze uiteraard wel gelijktijdig met de 60plussers hun extra shotje kunnen krijgen.
Wat leveranciers die zeggen "It's an algorithm" eigenlijk zeggen is: "We weten eigenlijk ook niet zo goed waarom het werkt, maar hey, het werkt."quote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het doet me heel erg denken aan toen ik net begon te werken in R. Iedere keer als ik een kolom/variabele aan moest passen kon ik vervolgens mijn hele syntax aanpassen. Totdat ik bedacht dat dat superomslachtig is en je beter vanaf het begin iets meer tijd in het automatiseren ervan kunt steken, zodat je nooit in de problemen komt als je later dingen wil veranderen.
Iets als dit:
[ afbeelding ]
En maar beweren dat het allemaal niet kan. Laat Utrecht dan gewoon beginnen bijvoorbeeld.quote:De GGD regio Utrecht zegt tegen de NOS dat in principe morgen de eerste boosterprikken gegeven kunnen worden.
quote:Op woensdag 10 november 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iets als dit:
[ afbeelding ]
Ook een flink deel in de zorg. Bijna heel UMC Utrecht heeft Jansen gekregen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Janssen is toch vooral gezet bij mensen die toch al niet in het ziekenhuis komen? Ik hoop niet dat deze groep voorrang zal gaan krijgen op de 60plussers, de nood lijkt me daar hoger...
Als er genoeg vaccins zijn, dan zouden ze uiteraard wel gelijktijdig met de 60plussers hun extra shotje kunnen krijgen.
Kerstklockdownquote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef Kudashov het volgende:
Heb eigenlijk wel weer zin aan een lockdown
Dat zijn ook nog jonkies, tochquote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
jaargang 1967 en 1968, onder andere. Dus dat zijn 53 en 54 jarigen.
'Machine learning'.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat leveranciers die zeggen "It's an algorithm" eigenlijk zeggen is: "We weten eigenlijk ook niet zo goed waarom het werkt, maar hey, het werkt."
Met als kanttekening dat waar @DireStraits7 R noemt je voor het zorgsysteem Cobol, BASIC en Excel kunt zeggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit geldt dus wrang genoeg ook wel voor ons hele zorgsysteem en hoe dit geregeld en gefinancierd wordt
Ok, ik trek mijn woorden in, medewerkers van het UMC komen wel vaak in het ziekenhuisquote:Op woensdag 10 november 2021 14:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook een flink deel in de zorg. Bijna heel UMC Utrecht heeft Jansen gekregen bijvoorbeeld.
Vooral omdat het epidemiologisch gewoon helpt. Schrijf het dan desnoods even ergens tijdelijk op en voer het later in wanneer de registratiesystemen wel werken.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En maar beweren dat het allemaal niet kan. Laat Utrecht dan gewoon beginnen bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 10 november 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ok, ik trek mijn woorden in, medewerkers van het UMC komen wel vaak in het ziekenhuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |