Voor de gewone man is een eigen woning in veel regio's al niet meer realistisch zonder toegang tot een jubelton van papa.quote:Op maandag 22 november 2021 17:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat om het hefboomeffect natuurlijk. 10% van 300k is 30.000 euro. Terwijl de meeste mensen nog geen 10k op de rekening hebben staan dus al zouden ze 20% op de beurs winnen is dat nog niks.
Een huis is de enige manier voor gewone mensen om in het treintje van het grotere geld te stappen. En die trein gaat altijd door want geld blijft geprint worden.
¤ 9.000 per maand aan waardevermeerdering?quote:Op zondag 21 november 2021 20:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Maar zelfs al laat je de woning leeg staan, dan nog is het een idioot goed beleggingsproduct ... minimaal +300e per dag in waarde erbij dacht ik.
Dat beetje huur wat ze beuren is bonus.
Een verplichte onderhoudsstandaard, het recht van de bewoner om onderhoud uit te laten voeren onder kosten van de eigenaar na bijv. een taxatie of bouwkundig onderzoek + uitbreiding van het punten systeem. Bij leegstand van meer dan de helf van het jaar een gedwongen verkoop.
Maar het pakt niks aan, het lost geen schaarste op. Het maakt alleen huren betaalbaarder.
Ja?quote:Op maandag 22 november 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
¤ 9.000 per maand aan waardevermeerdering?
¤ 108.000 per jaar?
Eerst maar eens zien of dat zo door blijft gaan, want 1 extreem kwartaal maakt nog geen standaard dagelijkse stijging van dat bedrag.quote:Op maandag 22 november 2021 18:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ja?
https://www.nu.nl/economi(...)per-dag-duurder.html
Gingen de prijzen ook zo hard omlaag in 2008?quote:Op maandag 22 november 2021 18:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ja?
Afgelopen jaar was het 18,3 %quote:Op maandag 22 november 2021 18:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ja?
Nee natuurlijk niet, en op een gegeven moment is de rek er echt wel uit. Je komt vanzelf op het punt dat het niet meer te verhypotheken is aan de onderkant v/d markt en dan loopt het dood.quote:Op maandag 22 november 2021 18:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of dat zo door blijft gaan, want 1 extreem kwartaal maakt nog geen standaard dagelijkse stijging van dat bedrag.
Je bedoelt het door hardwerkende mensen gespaarde geld waar al tig keer belasting over is betaaldquote:Op maandag 22 november 2021 17:40 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Voor de gewone man is een eigen woning in veel regio's al niet meer realistisch zonder toegang tot een jubelton van papa.
Ik zou zelf wel wat kunne kopen in landelijk ierland of voor NL b.v. in Zeeuws Vlaanderen maar verder is er eigenlijk geen optie voor me.
HUILENquote:Op maandag 22 november 2021 17:40 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Voor de gewone man is een eigen woning in veel regio's al niet meer realistisch zonder toegang tot een jubelton van papa.
Ik zou zelf wel wat kunne kopen in landelijk ierland of voor NL b.v. in Zeeuws Vlaanderen maar verder is er eigenlijk geen optie voor me.
Hier valt niet tegenop te bouwen imho. En dan nog blijft de huidige woning duurder dan de nieuwbouw.quote:Op maandag 22 november 2021 18:55 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, en op een gegeven moment is de rek er echt wel uit. Je komt vanzelf op het punt dat het niet meer te verhypotheken is aan de onderkant v/d markt en dan loopt het dood.
Dat zie je nu al een beetje denk ik, probleem is dat het daarna nog steeds niet gaat dalen. Prijzen blijven denk ik, in ieder geval tot er 1000en woningen worden bijgebouwd, in ieder geval gelijk. Tenzij de economie weer *poef* doet, maar dannog, ook dat lost niet de huidige schaarste op. Dat zal hooguit de markt doen vastlopen qua verkoop/koop. Dan blijft iedereen zitten waar ze zitten.
Geld bezitten is slecht, tenzij je het niet terug betaald omdat je gevlucht bent.quote:Op maandag 22 november 2021 22:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je bedoelt het door hardwerkende mensen gespaarde geld waar al tig keer belasting over is betaald
Oud geld waar je dus zelf helemaal niks voor hebt gedaan en je papa wel.quote:Op maandag 22 november 2021 22:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je bedoelt het door hardwerkende mensen gespaarde geld waar al tig keer belasting over is betaald
Net als dat geld dat jij nu niet terug betaald dus stop maar weer met dit riedeltje,dat hoeft niet elke keer dit topic te verstoren.quote:Op maandag 22 november 2021 22:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oud geld waar je dus zelf helemaal niks voor hebt gedaan en je papa wel.
Maar de bedenktijd moet minstens 2 weekdagen bevatten dacht ik, in totaal 72 uur, maar daarvan moet ik dacht 48 uur geen weekend of feestdag zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:25 schreef Slumlord. het volgende:
Ik hoop dat ik vandaag een getekend koopcontract terugkrijg. Dan gaat de bedenktijd aflopen op vrijdag om 23:59 uur, anders wordt het na het weekend.
Ik bedoel dat als de koper hem vandaag tekent, de bedenktijd vandaag om 00:00 ingaat en op vrijdag 23:59 afloopt. Als de koper morgen tekent, dan loopt de bedenktijd maandag af.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar de bedenktijd moet minstens 2 weekdagen bevatten dacht ik, in totaal 72 uur, maar daarvan moet ik dacht 48 uur geen weekend of feestdag zijn.
Maar ik snap je wel want als het vrijdag is ben je op dinsdag klaar. Als het maandag is ben je van donderdag op vrijdag om 0.00u pas klaar. Gevoelsmatig is dat nog heel ver weg.
Hoe hard is er gewerkt voor geincasseerde overwaarde op de verkoop van een woning en hoeveel belasting is daar precies over betaald?quote:Op maandag 22 november 2021 22:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Om de een of andere reden dacht ik dat het vandaag vrijdag was. Beetje een teleurstelling dat dat niet het geval is, maar het klopt, dan ben je vrijdag klaar, anders wordt het over het weekend heen getild.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:42 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als de koper hem vandaag tekent, de bedenktijd vandaag om 00:00 ingaat en op vrijdag 23:59 afloopt. Als de koper morgen tekent, dan loopt de bedenktijd maandag af.
Op dit moment kan je zelfs een huis met een rottend lijk in de woonkamer voor de hoofdprijs verkopen ... klinken veranderenquote:Op dinsdag 23 november 2021 11:29 schreef jesseax het volgende:
Hoorde bijv. laatst de tip om de klinken van de deuren te vervangen door mat zwarte klinken, omdat dat net iets meer in trek is. Kleine investering die zichzelf terugverdiend.
Nou dat inderdaad. Wij zitten in ongeveer dezelfde situatie, ik ga echt niet mijn huis pimpen en ik wacht rustig af tot we ongeveer een datum hebbenquote:Op dinsdag 23 november 2021 11:49 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Op dit moment kan je zelfs een huis met een rottend lijk in de woonkamer voor de hoofdprijs verkopen ... klinken veranderenalsof een koper dat ook maar een fuck scheelt.
Zou pas aan verkoop gaan denken als je een 99,9% datum hebt voor je nieuwe huis.
Even los van dat je ook op overwaarde vrh betaalt: lang niet alle tonnetjes bestaan uit overwaarde. En al was dat wel zo, waar komt dan die perverse roep om meer meer meer belasting vandaan? Het antwoord is simpel: Hollandse jaloezie. Iemand geeft een ton aan iemand anders.. ja maar dat gaat zomaar niet!1!quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe hard is er gewerkt voor geincasseerde overwaarde op de verkoop van een woning en hoeveel belasting is daar precies over betaald?
Dat ligt nogal aan de stijl van het huis, in heel veel huizen zou matzwart ronduit misstaan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:29 schreef jesseax het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)eden.html?redirect=1
De stijging vlakt iets af !
Ons nieuwbouwhuis wordt halverwege 2023 opgeleverd. Wat is jullie advies m.b.t. de verkoop van onze huidige woning? En zijn er tips om het huis wat aantrekkelijker te maken? Hoorde bijv. laatst de tip om de klinken van de deuren te vervangen door mat zwarte klinken, omdat dat net iets meer in trek is. Kleine investering die zichzelf terugverdiend.
Niet alle overwaarde is waardevermeerdering, een deel van de mensen met overwaarde hebben gewoon keihard afgelost, en daarmee beduidend meer belasting betaald dan mensen die lekker in hun aflossingsvrije hypotheek bleven zitten zonder maar een cent af te lossen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 07:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe hard is er gewerkt voor geincasseerde overwaarde op de verkoop van een woning en hoeveel belasting is daar precies over betaald?
Hoezo, welke belasting betaal je op aflossingen?quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alle overwaarde is waardevermeerdering, een deel van de mensen met overwaarde hebben gewoon keihard afgelost, en daarmee beduidend meer belasting betaald dan mensen die lekker in hun aflossingsvrije hypotheek bleven zitten zonder maar een cent af te lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |