SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Zou het je helpen als ik voor je klap vanaf de piste in Oostenrijk?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In deze tijd op vakantie gaan is een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.![]()
Lol, that reminds me. Ik had ooit een vakantiebaantje in UMC Utrecht. Wat moest ik doen? De gegevensmappen van patienten op alfabetische volgorde van naam zetten. Het waren iets van duizend mappen, dus een redelijk aantal.... dachten zij waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij wel ja
Vriend van me moest in zijn nieuwe baan bij de overheid 400 brieven op naam stellen en verzenden.
Hij adresboek koppelen aan Word, macrovelden aanleggen en printen maar. Halve dag werk.
Toen had zijn supervisor een probleem: voor die taak was 2 dagen uitgetrokken. Zo lang duurde het normaliter...
Afijn ik was aangenomen voor 3 weken, dus die tijd was gewoon "vast bepaald".
Na de eerste week was ik klaar met het archiveren op alfabetische volgorde van alle mappen.![]()
De medewerkers op die afdeling hadden zoiets van HUH? Nu al klaar?? Ja ehh nee ja dit was je taak. We hebben niet echt iets anders voor je.
Dus de overige twee weken heb ik letterlijk maar een beetje betaald koffie zitten drinken en zitten ouwehoeren met de medewerkers daar terwijl ik tussendoor een boekje las![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom heb ik het idee dat de Nederlandse Titanic de ijsberg geraakt heeft de afgelopen 48 uur? Gisteren al ziekenhuizen die patiënten op de gang (dreigen te) moeten leggen. BCO onderuit en nu ook het testen bezweken…zie email 27 oktober![]()
Denk dat dat ook zo is, ze vroegen ook al extra capaciteit op de testlijn. Die resultaten zullen we over 2 weken wel zien...quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom heb ik het idee dat de Nederlandse Titanic de ijsberg geraakt heeft de afgelopen 48 uur? Gisteren al ziekenhuizen die patiënten op de gang (dreigen te) moeten leggen. BCO onderuit en nu ook het testen bezweken…![]()
Het zou helpen als je in Oostenrijk COVID oploopt tijdens apres ski. Daar een IC-bed bezetten en vervolgens weer hersteld terugkomen naar Nederland. Vol antistoffen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou het je helpen als ik voor je klap vanaf de piste in Oostenrijk?![]()
Ken 2 mensen die hem al gehad hebben, niet in NL overigens, ga er zelf ook wel voor hoor maar denk dat ik pas in april aan de beurt ben, dan wacht ik liever tot september tenzij noodzakelijk voor een reis of eventuele binnenlandse QR vereisten.quote:![]()
Ik heb wel 's te maken gehad met één van onze loterijen, die ene die telkens die irritante post stuurtquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij wel ja
Vriend van me moest in zijn nieuwe baan bij de overheid 400 brieven op naam stellen en verzenden.
Hij adresboek koppelen aan Word, macrovelden aanleggen en printen maar. Halve dag werk.
Toen had zijn supervisor een probleem: voor die taak was 2 dagen uitgetrokken. Zo lang duurde het normaliter...
Die kunnen als ze willen bijna een miljoen brieven per dag sturen. Een beetje zichzelf respecterende drukkerij kan geautomatiseerd grote aantallen brieven versturen. Zullen ze bij de GGD's daadwerkelijk envelop pakken, uitnodiging printen, uitnodiging in envelop en versturen?
Dat doe je toch gewoon met een drukkerij die dat zo voor je regelt?![]()
Testcapacitet was flink afgeschaald, dus dan heb je bij een piek snel tekort.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom heb ik het idee dat de Nederlandse Titanic de ijsberg geraakt heeft de afgelopen 48 uur? Gisteren al ziekenhuizen die patiënten op de gang (dreigen te) moeten leggen. BCO onderuit en nu ook het testen bezweken…
BCO heeft volgens mij nooit optimaal gewerkt.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Oké, mocht ik naar Oostenrijk gaan zal ik vragen of dat lukt. Zal misschien moeilijk worden met mijn vaccinatie, of weet iemand hoe je die Pfizer anti-stoffen uit je kunt halen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het zou helpen als je in Oostenrijk COVID oploopt tijdens apres ski. Daar een IC-bed bezetten en vervolgens weer hersteld terugkomen naar Nederland. Vol antistoffen.![]()
![]()
Hoe gaan ze die boosters mixen? Hier hebben ze het personeel met 40-45 verschillende vaccins ingespoten. Moet je dan van je eigen merk je booster?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ken 2 mensen die hem al gehad hebben, niet in NL overigens, ga er zelf ook wel voor hoor maar denk dat ik pas in april aan de beurt ben, dan wacht ik liever tot september tenzij noodzakelijk voor een reis of eventuele binnenlandse QR vereisten.
Mensen die niet bij de AZ-gang zitten neem ik trouwens niet serieus.![]()
Ze hadden 3 weken geleden al kunnen bedenken op welk niveau we nu zo ongeveer zouden zitten. Zaten ze daar te slapen of waren ze gewoon niet voorbereid?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Testcapacitet was flink afgeschaald, dus dan heb je bij een piek snel tekort.
BCO heeft volgens mij nooit optimaal gewerkt.zie email 27 oktober![]()
In mijn voorbeeld moest die vriend van me handmatig de namen in de brieven zetten. Ze hadden nooit gedacht aan macro's die dat automatisch doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb wel 's te maken gehad met één van onze loterijen, die ene die telkens die irritante post stuurt
Die kunnen als ze willen bijna een miljoen brieven per dag sturen. Een beetje zichzelf respecterende drukkerij kan geautomatiseerd grote aantallen brieven versturen. Zullen ze bij de GGD's daadwerkelijk envelop pakken, uitnodiging printen, uitnodiging in envelop en versturen?
Dat doe je toch gewoon met een drukkerij die dat zo voor je regelt?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Jullie al signalen gehad dat er een alternatieve booster komt als je zelf met AZ bent geprikt?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe gaan ze die boosters mixen? Hier hebben ze het personeel met 40-45 verschillende vaccins ingespoten. Moet je dan van je eigen merk je booster?
Mensen die niet bij de AZ-gang zitten neem ik trouwens niet serieus.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Volgens mij gewoon iedereen Pfizer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe gaan ze die boosters mixen? Hier hebben ze het personeel met 40-45 verschillende vaccins ingespoten. Moet je dan van je eigen merk je booster?
Mensen die niet bij de AZ-gang zitten neem ik trouwens niet serieus.zie email 27 oktober![]()
Nee tuurlijk, het is ook geen prioriteit. Maar tegelijkertijd kun je ook niet tegen die mensen zeggen: Ja haha, we hebben je toen geadviseerd Janssen te nemen, dikke pech voor je, groetjes!quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
iedereen moet geholpen worden maar "ik moet op vakantie" lijkt me toch niet echt prioriteit #1
Zoals ik in 't vorige topic zei, BuZa moet hier eerst maar eens in gesprek, hoe dit opgelost gaat worden.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
![]()
Zelfde geld ook voor het contactonderzoek. Dus dan blijf je als RIVM achter de feiten aan lopen. Op naar een nieuwe lockdown dus ben ik bang.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Testcapacitet was flink afgeschaald, dus dan heb je bij een piek snel tekort.
BCO heeft volgens mij nooit optimaal gewerkt.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Nee, vrijwel niks over gehoord.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef D_A het volgende:
[..]
Jullie al signalen gehad dat er een alternatieve booster komt als je zelf met AZ bent geprikt?
Sowieso hoor ik weinig over boosters. Wellicht vandaag in het crisisoverleg, waar ik dan toevallig een keer niet bij aanwezig kan zijn.![]()
![]()
geen idee, deze 2 hebben nu 3 Pfizers gehad, ik neem aan dat ze niet gaan mixen maar kan me voorstellen dat als die resultaten van Janssen kloppen dat ze die helemaal skippen en daar 2 Pfizers of Moderna aan gaan geven.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sowieso veel ziekenhuis personeel met AZ geprikt natuurlijk, hopelijk denken ze alvast na over wat hierna komtquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, vrijwel niks over gehoord.
Sowieso hoor ik weinig over boosters. Wellicht vandaag in het crisisoverleg, waar ik dan toevallig een keer niet bij aanwezig kan zijn.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Beide wellicht.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hadden 3 weken geleden al kunnen bedenken op welk niveau we nu zo ongeveer zouden zitten. Zaten ze daar te slapen of waren ze gewoon niet voorbereid?
Mensen die je bij afschalen ontslaat zijn natuurlijk ook niet meteen beschikbaar als je weer opschaalt. Die hebben intussen weer wat anders.
En wereldschokkend veel verdien je er ook niet mee, ik zie in mijn feed oproepen langskomen voor ervaren testafnemers voor rond een tientje per uur...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Och we denken maar zo, over een paar weken zijn er weer massaal mensen beschikbaar.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beide wellicht.
Mensen die je bij afschalen ontslaat zijn natuurlijk ook niet meteen beschikbaar als je weer opschaalt. Die hebben intussen weer wat anders.
En wereldschokkend veel verdien je er ook niet mee, ik zie in mijn feed oproepen langskomen voor ervaren testafnemers voor rond een tientje per uur...zie email 27 oktober![]()
2x Janssen zou nu sowieso een probleem zijn, er zijn nog maar 8 locaties in heel NL. (buiten wat prikbussen)quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee, deze 2 hebben nu 3 Pfizers gehad, ik neem aan dat ze niet gaan mixen maar kan me voorstellen dat als die resultaten van Janssen kloppen dat ze die helemaal skippen en daar 2 Pfizers of Moderna aan gaan geven.
Maar mensen met Janssen mogen ook heteroloog gevaccineerd worden straks.![]()
Steunpakketten wat afbouwen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och we denken maar zo, over een paar weken zijn er weer massaal mensen beschikbaar."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon iedereen Pfizer.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Geen mogelijkheden voor virus vector vaccins?quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
als die onderzoeksresultaten over Janssen kloppen heeft het natuurlijk weinig zin, dan kan je misschien beter die mensen met voorrang een booster geven maar dat gaat sowieso niet lukken voor februari denk ikquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, het is ook geen prioriteit. Maar tegelijkertijd kun je ook niet tegen die mensen zeggen: Ja haha, we hebben je toen geadviseerd Janssen te nemen, dikke pech voor je, groetjes!
Zoals ik in 't vorige topic zei, BuZa moet hier eerst maar eens in gesprek, hoe dit opgelost gaat worden.![]()
Die zitten rond de 13, en dat is best een prima salaris. (heb je weinig scholing voor nodig)quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beide wellicht.
En wereldschokkend veel verdien je er ook niet mee, ik zie in mijn feed oproepen langskomen voor ervaren testafnemers voor rond een tientje per uur...![]()
In defence, het gaat om 1 / 2 locaties.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hadden 3 weken geleden al kunnen bedenken op welk niveau we nu zo ongeveer zouden zitten. Zaten ze daar te slapen of waren ze gewoon niet voorbereid?
Waarbij de afstand van utrecht naar culemborg 30 km is.
Het is geen wereldreis.![]()
Iedereen die nu wordt opgeroepen en AZ heeft gehad krijgt Pfizer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen mogelijkheden voor virus vector vaccins?
AZ is sowieso hier uit de handel gehaald.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Even een tijdlijntje gemaakt. Een draadje (tm).quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelfde geld ook voor het contactonderzoek. Dus dan blijf je als RIVM achter de feiten aan lopen. Op naar een nieuwe lockdown dus ben ik bang.
RIVM in augustus: Nee hoor, zo'n vaart zal het niet meer lopen
GGD: Oke, dan gaan we afschalen en houden we minimale bezettingen
RIVM: Topper, groetjes! Fijne vakantie in Oostenrijk
GGD: Jo dank je, jij ook!
RIVM in september: Hm ja, we hebben onze modellen naar boven bijgesteld. Nog niets aan de hand, maar er komen nog een aantal ziekenhuisopnames aan. We denken te weten hoeveel, maar die kunnen morgen allemaal tegelijk komen of over 20 jaar. Komt goed
VWS: Ja top dank je, doei!
RIVM in oktober: OK, het gaat toch iets harder dan we dachten, we hebben de modellen nog een keer naar boven bijgesteld. Maatregelen zoals vorig jaar zijn niet nodig, de situatie is tenslotte wezenlijk anders
GGD: Ok, dus opschalen niet nodig?
MinVWS eind oktober: Boosterprikken gaan komen. We gaan het secuur aanpakken en begin december beginnen, komt goed
GGD: Alright, we wachten af en staan klaar.
RIVM: Ehm, het gaat toch wel wat harder dan gedacht, hou rekening met mogelijke lockdownscenario's
MinVWS: Hoi LCPS, kunnen jullie even 1350 IC bedden hosselen? Ja, morgen klaar? Top, groetjes!
LCPS: Nee nee, kan niet hoor, gaat niet lukken. Maar hier heb ik een plan, we geven alle patiënten gewoon aan Duitsland, opgelost.
RIVM: De poep heeft de ventilator geraakt. Het was nog dun ook, dus we hebben een probleempje.
GGD: Ehm ja, hoi. We lopen vast
MinVWS: LALALALALA, Boosters komen over een maand. Hihaho, groetjes
RIVM: Hou rekening met heftige maatregelen![]()
Nja op de lijn is het ook druk druk druk, en dat gaat over heel NL.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In defence, het gaat om 1 / 2 locaties.
Het is geen wereldreis.
Ook zitten daar genoeg mensen, dus er komt echt wel een shitstorm aan.![]()
Hadden we maar een team van onafhankelijke experts die het RIVM challenged!quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelfde geld ook voor het contactonderzoek. Dus dan blijf je als RIVM achter de feiten aan lopen. Op naar een nieuwe lockdown dus ben ik bang.
Het logo van het RIVM is blauw, misschien een team met een tegenovergestelde kleur![]()
![]()
Dit is een voorbeeld. Twitter stroomt over van de meldingen. In alle soorten en maten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is geen wereldreis.zie email 27 oktober![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen die nu wordt opgeroepen en AZ heeft gehad krijgt Pfizer.
AZ is sowieso hier uit de handel gehaald.Mrna vaccin. Kans op Pfizer is wel het grootst, maar als je op een locatie komt waar toevallig net iemand moderna heeft gehad, dan moet dat flesje ook leeg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij alleen als je al Modena hebt gehad.![]()
Mensen wat denken jullie over vrijdag, krijgen we nieuwe dingen te horen op de persco?
Heb geen tijd hele topics door te lezen, sorry.![]()
Boosters komen er pas na december ben ik bang. Veel van wat jij noemt is niet de fout van het RIVM. Maar meer de verantwoordelijkheid van Hugo en zijn ministerie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even een tijdlijntje gemaakt. Een draadje (tm).
RIVM in september: Hm ja, we hebben onze modellen naar boven bijgesteld. Nog niets aan de hand, maar er komen nog een aantal ziekenhuisopnames aan. We denken te weten hoeveel, maar die kunnen morgen allemaal tegelijk komen of over 20 jaar. Komt goed
RIVM in oktober: OK, het gaat toch iets harder dan we dachten, we hebben de modellen nog een keer naar boven bijgesteld. Maatregelen zoals vorig jaar zijn niet nodig, de situatie is tenslotte wezenlijk anders
MinVWS eind oktober: Boosterprikken gaan komen. We gaan het secuur aanpakken en begin december beginnen, komt goed
RIVM: Ehm, het gaat toch wel wat harder dan gedacht, hou rekening met mogelijke lockdownscenario's
MinVWS: Hoi LCPS, kunnen jullie even 1350 IC bedden hosselen? Ja, morgen klaar? Top, groetjes!
LCPS: Nee nee, kan niet hoor, gaat niet lukken. Maar hier heb ik een plan, we geven alle patiënten gewoon aan Duitsland, opgelost.
RIVM: De poep heeft de ventilator geraakt. Het was nog dun ook, dus we hebben een probleempje.
RIVM: Hou rekening met heftige maatregelenWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
heroprichting incomingquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hadden we maar een team van onafhankelijke experts die het RIVM challenged!
Het logo van het RIVM is blauw, misschien een team met een tegenovergestelde kleur![]()
quote:Coronanummer GGD overbelast: 'We zoeken uit hoe dit komt'
Het coronanummer van de GGD is vanochtend moeilijk bereikbaar. Mensen op Twitter schrijven dat de stem op het bandje adviseert om op te hangen. Op vragen van RTL Nieuws laat de GGD weten dat ze uitzoeken wat er aan de hand is.![]()
De partij waar de experts zitten die de voortgang van de pandemie in de gaten houdt zegt nog net niet letterlijk: Eh ja nee, dit hadden wij ook niet gedacht als alle maatregelen afgeschaald zouden worden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Boosters komen er pas na december ben ik bang. Veel van wat jij noemt is niet de fout van het RIVM. Maar meer de verantwoordelijkheid van Hugo en zijn ministerie.
Dat is wel een flink punt wat mij betreft.![]()
Wat als je geprikt bent maar niet geregistreerd bij het RIVM?
Hoe weten ze dan welke booster je nodig hebt?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Heldquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even een tijdlijntje gemaakt. Een draadje (tm).
RIVM: Hou rekening met heftige maatregelen
zie email 27 oktober![]()
Wij moeten nu al bezig zijn met volgend seizoen. @GGMM @onlogisch @maxi-musquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:21 schreef D_A het volgende:
[..]
Sowieso veel ziekenhuis personeel met AZ geprikt natuurlijk, hopelijk denken ze alvast na over wat hierna komt![]()
Ow ik lees nu dat dat herstelbewijs van 180 naar 365 dagen pas "over een paar weken" geregeld is.
Vorig jaar 10 december was ik positief getest. Dan mag ik dus misschien nog 1 weekendje mee doen zonder telkens een stok in m'n neus te moeten rammen. Als ik geluk heb.
En daarna ben ik weer een gevaar voor allen en een klap in het gezicht van de zorg.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Coronatestafsprakennummerquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:28 schreef PS. het volgende:
[..]
Lekker duidelijk, welk coronanummer? Test? Vaccin? Backoffice?![]()
Hoezo zou je niet geregistreerd zijn? Buitenland geprikt?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe weten ze dan welke booster je nodig hebt?![]()
nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe weten ze dan welke booster je nodig hebt?![]()
Ik ga er in elk geval niet naar kijken. Lees het wel na op teletekst en dergelijke wat voor ellende Hugo en Rutte over ons gaan uitstorten door hun weinig daadkrachtige en weifelend niet overtuigende opstelling.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:27 schreef Sfancta het volgende:
Mensen wat denken jullie over vrijdag, krijgen we nieuwe dingen te horen op de persco?
Heb geen tijd hele topics door te lezen, sorry.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Je kunt dat weigeren…quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Hoezo zou je niet geregistreerd zijn? Buitenland geprikt?zie email 27 oktober![]()
Hmm dat is wel een dingetje dan ja.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is een voorbeeld. Twitter stroomt over van de meldingen. In alle soorten en maten.
De bron van het probleem is ook wel het dat de modellen/voorspellingen van het RIVM er wel veel naast zitten de laatste tijd.![]()
![]()
Ik ben wel geregistreerd maar dat was een keuze dus er zijn mensen die dat niet gedaan hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Hoezo zou je niet geregistreerd zijn? Buitenland geprikt?
Sowieso ben ik via het werk geprikt en duurde dat maanden voordat dat in de systemen stond.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ik gok op 2G en CTB op de werkvloer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:27 schreef Sfancta het volgende:
Heb geen tijd hele topics door te lezen, sorry.
Wat beiden geen kut aan de besmettingen gaat doen overigens. Dus ik hoop dat ik het mis heb.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik heb het gevoel dat we ons weer door de exponentiele groei in de luren laten leggen. Met dit soort aantallen gaat het in absolute aantallen veel en veel harder dan we aankunnen. God mag weten hoe we er over een week voor staan want die besmettingen vinden nu nog plaats.
Misschien is een genadeloze lockdown wel de beste optie. Geen definitieve oplossing maar wat moet je anders.![]()
Het staat altijd ergens geregistreerd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben wel geregistreerd maar dat was een keuze dus er zijn mensen die dat niet gedaan hebben.
Sowieso ben ik via het werk geprikt en duurde dat maanden voordat dat in de systemen stond.
Mensen die op het werk geprikt waren was inderdaad wel een probleem. Maar in CoronIT kunnen we altijd zien welke vaccinatie je hebt gehad.![]()
Ergens wel sad dat als je hier niet mee wil gaan in de overheidsbash je jezelf een soort moet verontschuldigen met 'In defence'. De indoctrinatie heeft zijn uitwerking niet gemist.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is geen wereldreis.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Denk niet dat 2G nu al komt. Denk dat vrijdag eerst CTB in niet-essentiële winkels komt en vrijwillig op de werkvloer. Als het eenmaal breed uitgerold is komt 2G dan pas. Gisteren was tijdens het wetgevingsoverleg dat het eerst naar Raad van State enzo moet. Lijkt me niet dat ze dat voor vrijdag rond hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok op 2G en CTB op de werkvloer.
Wat beiden geen kut aan de besmettingen gaat doen overigens. Dus ik hoop dat ik het mis heb.
2G is ook veel effectiever als het op zoveel mogelijk plekken geldt (effectiever als in, beperkender, niet effectiever tegen overdracht).![]()
Ook dat zou je kunnen laten verwijderen als je dat wil: https://ggdghor.nl/actuee(...)gevens-bij-de-ggden/quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:30 schreef PS. het volgende:
[..]
Registratie bij het RIVM wel, maar de GGD weet alsnog welke prik je hebt gehad.
Maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat gedaan hebben. Ik schat minder dan 10.zie email 27 oktober![]()
Vrijdag is sowieso veel te vroeg voor een weegmoment. Meer kan ik er niet van makenquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk niet dat 2G nu al komt. Denk dat vrijdag eerst CTB in niet-essentiële winkels komt en vrijwillig op de werkvloer. Als het eenmaal breed uitgerold is komt 2G dan pas. Gisteren was tijdens het wetgevingsoverleg dat het eerst naar Raad van State enzo moet. Lijkt me niet dat ze dat voor vrijdag rond hebben.
2G is ook veel effectiever als het op zoveel mogelijk plekken geldt (effectiever als in, beperkender, niet effectiever tegen overdracht).wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een spoedadvies kan heel snel hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk niet dat 2G nu al komt. Denk dat vrijdag eerst CTB in niet-essentiële winkels komt en vrijwillig op de werkvloer. Als het eenmaal breed uitgerold is komt 2G dan pas. Gisteren was tijdens het wetgevingsoverleg dat het eerst naar Raad van State enzo moet. Lijkt me niet dat ze dat voor vrijdag rond hebben.
2G is ook veel effectiever als het op zoveel mogelijk plekken geldt (effectiever als in, beperkender, niet effectiever tegen overdracht).zie email 27 oktober![]()
Wat houdt 2G in? En CTB? Ben niet thuis erin. CBT ken ik wel, maar dat lijkt me wat heel anders.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok op 2G en CTB op de werkvloer.
Wat beiden geen kut aan de besmettingen gaat doen overigens. Dus ik hoop dat ik het mis heb.![]()
Ik zie toen al dat het niet voor iedereen een vrije keuze was, maar je wil niet luisteren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:46 schreef PS. het volgende:
Ik zei toen al dat Janssen niet een verstandige keus was ivm reizen, maar mensen willen niet luisteren."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Maar hoe ziet vrijwillig op de werkvloer er dan uit? Dan mogen werkgevers vrijwillig hun medewerkers vragen, maar wat als die geen antwoord willen geven?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
2G is ook veel effectiever als het op zoveel mogelijk plekken geldt (effectiever als in, beperkender, niet effectiever tegen overdracht).
Hoe vrijwillig is het dan voor werknemers?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
We krijgen natuurlijk weer een foei te horen want het OV is nog veel te druk en horeca controleert niet goed op de coronacheck.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vrijdag is sowieso veel te vroeg voor een weegmoment. Meer kan ik er niet van maken
Of zoiets.![]()
Lekker 6 meiertjes aftikken om naar de kroeg te kunnenquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jeetje. Dit zag ik écht niet aankomen!______
Voor zover ik begrepen heb is het juist effectiever om een booster van een ander merk te nemen dan de oorspronkelijke prik. Maar ik denk dat het in de praktijk voornamelijk Pfizer-boosters zullen worden, want daar is gewoon de voorraad het grootst van.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe gaan ze die boosters mixen? Hier hebben ze het personeel met 40-45 verschillende vaccins ingespoten. Moet je dan van je eigen merk je booster?![]()
2G = getest of genezen. Een negatieve testuitslag geldt dan niet meer. Bij 3G is dat wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wat houdt 2G in? En CTB? Ben niet thuis erin. CBT ken ik wel, maar dat lijkt me wat heel anders.
CTB = Corona Toegangs Bewijs.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat was het wel. Over niet luisteren had ik het over de mensen aan de telefoon btw.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie toen al dat het niet voor iedereen een vrije keuze was, maar je wil niet luisteren.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2021 09:37:46 ]![]()
Oh dat geloof ik, maar de vraag was ook nog niet gesteld aan RvS. Als ze nu 2G gaan doen denk ik dat ze zichzelf in de voet schieten op andere plekken. De aversie om mee te doen met 3G zal dan denk ik ook groter worden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een spoedadvies kan heel snel hoor.![]()
Niet. Vrijwillig voor werkgevers is dat dan dus. Werkgever heeft de keuze om het wel of niet te doen, advies is om het wel te doen, maar ze verplichten het (nog) niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar hoe ziet vrijwillig op de werkvloer er dan uit? Dan mogen werkgevers vrijwillig hun medewerkers vragen, maar wat als die geen antwoord willen geven?
Hoe vrijwillig is het dan voor werknemers?![]()
Ctb is CoronaToegangsBewijs, de QR.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wat houdt 2G in? En CTB? Ben niet thuis erin. CBT ken ik wel, maar dat lijkt me wat heel anders.
2G is een (Duits) model, geimpft oder genesen. Testen voor Toegang kan dan dus niet meer.zie email 27 oktober![]()
Als jij daar beter van slaapt, maak jezelf dat maar wijs dan.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ik ken mensen die hem al gehad hebben?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Boosters komen er pas na december ben ik bang. Veel van wat jij noemt is niet de fout van het RIVM. Maar meer de verantwoordelijkheid van Hugo en zijn ministerie.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Laat maar komen dat 2G dan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ctb is CoronaToegangsBewijs, de QR.
2G is een (Duits) model, geimpft oder genesen. Testen voor Toegang kan dan dus niet meer.![]()
Ik nog niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken mensen die hem al gehad hebben?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Lekker zwager. Doet @Naardegallemiezen hier ook aan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wat houdt 2G in? En CTB? Ben niet thuis erin. CBT ken ik wel, maar dat lijkt me wat heel anders.![]()
Ik snap niet waarom er zoveel termen voor hetzelfde worden gebruikt. Die app heet "CoronaCheck". Dat is de naam. Niet CTB, coronapas, QR of wat dan ook.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ctb is CoronaToegangsBewijs, de QR.
Het lijkt me onwijs verwarrend voor mensen die niet zo op de hoogte zijn.![]()
Booster? dat is onmogelijk. 3e kan, maar dan hebben ze een chronische ziekte.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken mensen die hem al gehad hebben?![]()
Macro maffiaquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
In mijn voorbeeld moest die vriend van me handmatig de namen in de brieven zetten. Ze hadden nooit gedacht aan macro's die dat automatisch doen.![]()
In de politiek hebben ze het steevast over het CTB.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er zoveel termen voor hetzelfde worden gebruikt. Die app heet "CoronaCheck". Dat is de naam. Niet CTB, coronapas, QR of wat dan ook.
Het lijkt me onwijs verwarrend voor mensen die niet zo op de hoogte zijn.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Misschien moeten ze daar stoppen met hun ruimtevaart programma en al die knappe koppen, tijd en geld steken in het creëren voor de meest basale hygiëne voor het overgrote deel van de bevolking van India...quote:zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
In de OMT adviezen wordt ook telkens gebruik gemaakt van CTB. Denk dat het daar vandaan komt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er zoveel termen voor hetzelfde worden gebruikt. Die app heet "CoronaCheck". Dat is de naam. Niet CTB, coronapas, QR of wat dan ook.
Het lijkt me onwijs verwarrend voor mensen die niet zo op de hoogte zijn.![]()
Die derde is toch de tweede booster?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:40 schreef PS. het volgende:
[..]
Booster? dat is onmogelijk. 3e kan, maar dan hebben ze een chronische ziekte.
Gaat inderdaad om mensen met een ziekte.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nee is wel degelijk wat anders. (al is de prik natuurlijk hetzelfde)quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die derde is toch de tweede booster?
Gaat inderdaad om mensen met een ziekte.![]()
We zijn beginnende hierin. Moet soms de CB3000 kooi om.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:40 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Lekker zwager. Doet @:naardegallemiezen hier ook aan?![]()
Stel dat op een gegeven moment dat CTB op de werkvloer en 2G voor alle niet essentiële winkels en dergelijke er is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet. Vrijwillig voor werkgevers is dat dan dus. Werkgever heeft de keuze om het wel of niet te doen, advies is om het wel te doen, maar ze verplichten het (nog) niet.
Dan heb ik nergens meer toegang met een negatieve testuitslag. Behalve op mijn werk. Daar is het dan wel voldoende.
Dat strookt toch niet met elkaar?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Weet niet of het specifiek daar gebeurt. Maar het gebeurt zekerquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb wel 's te maken gehad met één van onze loterijen, die ene die telkens die irritante post stuurt
Dat doe je toch gewoon met een drukkerij die dat zo voor je regelt?![]()
Vorige week nog 7761. Zou wel een raar grote sprong zijn als het nu een record wordt, toch?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag een record aantal besmettingen?![]()
Even opnieuw gekeken, en nu zie ik 20,80 staan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Die zitten rond de 13, en dat is best een prima salaris. (heb je weinig scholing voor nodig)
Bij een commerciële testasnbieder. Da's aardig omhoog geschoten.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |