abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202095142

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_202095158
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
In deze tijd op vakantie gaan is een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.
Zou het je helpen als ik voor je klap vanaf de piste in Oostenrijk?
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 09:14:44 #3
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202095161
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij wel ja :Y

Vriend van me moest in zijn nieuwe baan bij de overheid 400 brieven op naam stellen en verzenden.
Hij adresboek koppelen aan Word, macrovelden aanleggen en printen maar. Halve dag werk.
Toen had zijn supervisor een probleem: voor die taak was 2 dagen uitgetrokken. Zo lang duurde het normaliter...
Lol, that reminds me. Ik had ooit een vakantiebaantje in UMC Utrecht. Wat moest ik doen? De gegevensmappen van patienten op alfabetische volgorde van naam zetten. Het waren iets van duizend mappen, dus een redelijk aantal.... dachten zij waarschijnlijk.

Afijn ik was aangenomen voor 3 weken, dus die tijd was gewoon "vast bepaald".
Na de eerste week was ik klaar met het archiveren op alfabetische volgorde van alle mappen. :')

De medewerkers op die afdeling hadden zoiets van HUH? Nu al klaar?? Ja ehh nee ja dit was je taak. We hebben niet echt iets anders voor je.

Dus de overige twee weken heb ik letterlijk maar een beetje betaald koffie zitten drinken en zitten ouwehoeren met de medewerkers daar terwijl ik tussendoor een boekje las :') _O-
pi_202095167
twitter

Waarom heb ik het idee dat de Nederlandse Titanic de ijsberg geraakt heeft de afgelopen 48 uur? Gisteren al ziekenhuizen die patiënten op de gang (dreigen te) moeten leggen. BCO onderuit en nu ook het testen bezweken…
zie email 27 oktober
pi_202095182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom heb ik het idee dat de Nederlandse Titanic de ijsberg geraakt heeft de afgelopen 48 uur? Gisteren al ziekenhuizen die patiënten op de gang (dreigen te) moeten leggen. BCO onderuit en nu ook het testen bezweken…
Denk dat dat ook zo is, ze vroegen ook al extra capaciteit op de testlijn. Die resultaten zullen we over 2 weken wel zien...
pi_202095189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zou het je helpen als ik voor je klap vanaf de piste in Oostenrijk?
Het zou helpen als je in Oostenrijk COVID oploopt tijdens apres ski. Daar een IC-bed bezetten en vervolgens weer hersteld terugkomen naar Nederland. Vol antistoffen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:17:14 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202095193
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:12 schreef PS. het volgende:

[..]
psst booster kopen.
Ken 2 mensen die hem al gehad hebben, niet in NL overigens, ga er zelf ook wel voor hoor maar denk dat ik pas in april aan de beurt ben, dan wacht ik liever tot september tenzij noodzakelijk voor een reis of eventuele binnenlandse QR vereisten.
pi_202095195
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij wel ja :Y

Vriend van me moest in zijn nieuwe baan bij de overheid 400 brieven op naam stellen en verzenden.
Hij adresboek koppelen aan Word, macrovelden aanleggen en printen maar. Halve dag werk.
Toen had zijn supervisor een probleem: voor die taak was 2 dagen uitgetrokken. Zo lang duurde het normaliter...
Ik heb wel 's te maken gehad met één van onze loterijen, die ene die telkens die irritante post stuurt :P

Die kunnen als ze willen bijna een miljoen brieven per dag sturen. Een beetje zichzelf respecterende drukkerij kan geautomatiseerd grote aantallen brieven versturen. Zullen ze bij de GGD's daadwerkelijk envelop pakken, uitnodiging printen, uitnodiging in envelop en versturen?

Dat doe je toch gewoon met een drukkerij die dat zo voor je regelt?
pi_202095205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Testcapacitet was flink afgeschaald, dus dan heb je bij een piek snel tekort.
BCO heeft volgens mij nooit optimaal gewerkt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202095207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het zou helpen als je in Oostenrijk COVID oploopt tijdens apres ski. Daar een IC-bed bezetten en vervolgens weer hersteld terugkomen naar Nederland. Vol antistoffen.
Oké, mocht ik naar Oostenrijk gaan zal ik vragen of dat lukt. Zal misschien moeilijk worden met mijn vaccinatie, of weet iemand hoe je die Pfizer anti-stoffen uit je kunt halen? :+
pi_202095212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ken 2 mensen die hem al gehad hebben, niet in NL overigens, ga er zelf ook wel voor hoor maar denk dat ik pas in april aan de beurt ben, dan wacht ik liever tot september tenzij noodzakelijk voor een reis of eventuele binnenlandse QR vereisten.
Hoe gaan ze die boosters mixen? Hier hebben ze het personeel met 40-45 verschillende vaccins ingespoten. Moet je dan van je eigen merk je booster?

Mensen die niet bij de AZ-gang zitten neem ik trouwens niet serieus.
pi_202095216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze hadden 3 weken geleden al kunnen bedenken op welk niveau we nu zo ongeveer zouden zitten. Zaten ze daar te slapen of waren ze gewoon niet voorbereid?
zie email 27 oktober
pi_202095217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb wel 's te maken gehad met één van onze loterijen, die ene die telkens die irritante post stuurt :P

Die kunnen als ze willen bijna een miljoen brieven per dag sturen. Een beetje zichzelf respecterende drukkerij kan geautomatiseerd grote aantallen brieven versturen. Zullen ze bij de GGD's daadwerkelijk envelop pakken, uitnodiging printen, uitnodiging in envelop en versturen?

Dat doe je toch gewoon met een drukkerij die dat zo voor je regelt?
In mijn voorbeeld moest die vriend van me handmatig de namen in de brieven zetten. Ze hadden nooit gedacht aan macro's die dat automatisch doen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 09:19:38 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202095218
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Hoe gaan ze die boosters mixen? Hier hebben ze het personeel met 40-45 verschillende vaccins ingespoten. Moet je dan van je eigen merk je booster?

Jullie al signalen gehad dat er een alternatieve booster komt als je zelf met AZ bent geprikt?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202095219
quote:

[..]

Volgens mij gewoon iedereen Pfizer.
zie email 27 oktober
pi_202095220
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
iedereen moet geholpen worden maar "ik moet op vakantie" lijkt me toch niet echt prioriteit #1
Nee tuurlijk, het is ook geen prioriteit. Maar tegelijkertijd kun je ook niet tegen die mensen zeggen: Ja haha, we hebben je toen geadviseerd Janssen te nemen, dikke pech voor je, groetjes!

Zoals ik in 't vorige topic zei, BuZa moet hier eerst maar eens in gesprek, hoe dit opgelost gaat worden.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 09:20:11 #17
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202095221
quote:

[..]

dinsdag 9 november 2021 @ 09:21:02 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202095228
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zelfde geld ook voor het contactonderzoek. Dus dan blijf je als RIVM achter de feiten aan lopen. Op naar een nieuwe lockdown dus ben ik bang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202095229
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef D_A het volgende:

[..]
Jullie al signalen gehad dat er een alternatieve booster komt als je zelf met AZ bent geprikt?
Nee, vrijwel niks over gehoord.

Sowieso hoor ik weinig over boosters. Wellicht vandaag in het crisisoverleg, waar ik dan toevallig een keer niet bij aanwezig kan zijn. :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:21:21 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202095231
quote:

[..]

geen idee, deze 2 hebben nu 3 Pfizers gehad, ik neem aan dat ze niet gaan mixen maar kan me voorstellen dat als die resultaten van Janssen kloppen dat ze die helemaal skippen en daar 2 Pfizers of Moderna aan gaan geven.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 09:21:57 #21
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202095233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Nee, vrijwel niks over gehoord.

Sowieso hoor ik weinig over boosters. Wellicht vandaag in het crisisoverleg, waar ik dan toevallig een keer niet bij aanwezig kan zijn. :(
Sowieso veel ziekenhuis personeel met AZ geprikt natuurlijk, hopelijk denken ze alvast na over wat hierna komt :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202095235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze hadden 3 weken geleden al kunnen bedenken op welk niveau we nu zo ongeveer zouden zitten. Zaten ze daar te slapen of waren ze gewoon niet voorbereid?
Beide wellicht.
Mensen die je bij afschalen ontslaat zijn natuurlijk ook niet meteen beschikbaar als je weer opschaalt. Die hebben intussen weer wat anders.
En wereldschokkend veel verdien je er ook niet mee, ik zie in mijn feed oproepen langskomen voor ervaren testafnemers voor rond een tientje per uur...
pi_202095242
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beide wellicht.
Mensen die je bij afschalen ontslaat zijn natuurlijk ook niet meteen beschikbaar als je weer opschaalt. Die hebben intussen weer wat anders.
En wereldschokkend veel verdien je er ook niet mee, ik zie in mijn feed oproepen langskomen voor ervaren testafnemers voor rond een tientje per uur...
Och we denken maar zo, over een paar weken zijn er weer massaal mensen beschikbaar.
zie email 27 oktober
pi_202095245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
geen idee, deze 2 hebben nu 3 Pfizers gehad, ik neem aan dat ze niet gaan mixen maar kan me voorstellen dat als die resultaten van Janssen kloppen dat ze die helemaal skippen en daar 2 Pfizers of Moderna aan gaan geven.
2x Janssen zou nu sowieso een probleem zijn, er zijn nog maar 8 locaties in heel NL. (buiten wat prikbussen)

Maar mensen met Janssen mogen ook heteroloog gevaccineerd worden straks.
pi_202095248
twitter

|:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')