abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2021 @ 16:12:02 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202071676
Daar gaan we weer!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 november 2021 @ 16:14:35 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202071709
Dang Venco, ga je ook es een avond uit.
-O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202071757
Jemig Venco :{ beterschap :*

@exode, fijn dat hij negatief was! Fijne avond
Fake it till you make it...
pi_202072413
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* boos is. :X ;(
  zondag 7 november 2021 @ 16:59:23 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202072487
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dom :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202072493
Oh he bah Venco. Moet je daar ook nog ruzie over gaan maken :(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202072496
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:59 schreef LeSage het volgende:
Oh he bah Venco. Moet je daar ook nog ruzie over gaan maken :(
Uiteraard.
pi_202072557
Wij hebben vriend uitgezwaaid op het vliegveld. Steeg een half uur te laat op, maar gelukkig ging het verder wel prima.
Wij waren net klaar met de boodschappen en hij was al geland in Wenen.

De huilbuien-want-we-missen-papa-teller staat nu pas op 4 :')
  zondag 7 november 2021 @ 17:12:50 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_202072820
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
SPOILER
Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.

Stomme regel en snap dat je kwaad bent :*
pi_202072925
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 17:01 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben vriend uitgezwaaid op het vliegveld. Steeg een half uur te laat op, maar gelukkig ging het verder wel prima.
Wij waren net klaar met de boodschappen en hij was al geland in Wenen.

De huilbuien-want-we-missen-papa-teller staat nu pas op 4 :')
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.

Wel eenzamer en vermoeiender, dat wel. Al in al is het veel fijner als hij er wel is, maar zo'n weekje was prima te doen..
pi_202072951
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:12 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.

Stomme regel en snap dat je kwaad bent :*
Ja, beide.

Ik wist die regel niet. Dacht serieus dat we beide in quarantine moesten.
Wel na 5 dagen ook testen, begreep ik.
Krijgt ie dan een oproep?
pi_202073221
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 17:18 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, beide.

Ik wist die regel niet. Dacht serieus dat we beide in quarantine moesten.
Wel na 5 dagen ook testen, begreep ik.
Krijgt ie dan een oproep?
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.

https://www.rijksoverheid(...)en/testen-na-contact
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.
pi_202073796
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.

Wel eenzamer en vermoeiender, dat wel. Al in al is het veel fijner als hij er wel is, maar zo'n weekje was prima te doen..
Dit ervaar ik ook altijd als vrouw in Amerika zit. Zelf bepalen hoe en wat, vond ik toch wel heel prettig. Maar als ze dan terug was, was het ook fijn om alles even achter te kunnen laten en pauze te hebben.
pi_202074401
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:27 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.

https://www.rijksoverheid(...)en/testen-na-contact
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202074570
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Ik dacht dat dat per gisteren ook weer strikter is geworden, dus afgelopen week hoefde dat dus nog niet...
pi_202074585
Ik merkte wel dat toen de kinderen Corona hadden de dingen anders genoemd werden als bij een collega een paar weken later en ook anderen mensen hadden andere dingen gehoord toen zij iets eerder met besmettingen te maken hadden gehad.

Ik weet dat de richtlijnen steeds veranderen maar soms staat het inderdaad anders geschreven als dat het door de ggd genoemd wordt.

Beterschap voor allen die een positieve test hadden of zich anderszins niet lekker voelen
pi_202074622
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:49 schreef exode het volgende:

[..]
Kinderen mogen blijkbaar geen antigeen test omdat die dieper de neus in gaat.
De eerste mijnheer was begripvol en zei 'U moet het zelf weten, u kent uw kind beter dan ik.' De tweede wilde eigenlijk niet luisteren (mevrouw u staat in de verkeerde rij). En bij de laatste hinderis, het loket, wilde de man me niet eens helpen. 'Ga maar een loket hiernaast.' En tegen B 'Dit stokje gaat echt veeeeeeeeel verder je neus in hoor, dat is niet prettig.'

En is gratisch, gewoon van GGD bij het XL test gedoe bij de Jaarbeurs.
Wij testen ook bijna altijd bij de Jaarbeurs, ik altijd antigeen, maar met kind idd pcr.
Laatst wel kind betaald een antigeen test laten doen omdat we haast hadden, daar deden ze helemaal niet moeilijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202074732
Balen Venco.
Toen dochter laatst ggd positief testte ben ik gebeld en heb voor het hele gezin persoonlijke adviezen gekregen mbt testen etc.
Met een meidenkwartet
pi_202074901
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.
pi_202074908
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.
Wat ik schrijf ook.
quote:
A. Ik ben beschermd, wat moet ik doen?
U bent beschermd tegen corona en hoeft daarom niet in quarantaine. De kans dat u ziek wordt is klein, maar ook zonder klachten kunt u besmettelijk zijn. Het is daarom belangrijk dat u zich laat testen 5 dagen nadat u heeft gehoord dat uw huisgenoot corona heeft. Maak een testafspraak bij de GGD via 0800-2035.

Voor kinderen jonger dan 4 jaar die het afgelopen halfjaar corona hebben gehad, is het advies dat zij bij (lichte) klachten getest worden.

Werkt u in de zorg, overleg dan met uw werkgever of bedrijfsarts welke maatregelen u moet nemen tijdens uw werk.
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Ik zie dat ik lieg over de direct testen boodschap.
pi_202074942
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat ik schrijf ook.
[..]
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Ik zie dat ik lieg over de direct testen boodschap.
Oh zo bedoel je. Jij kreeg richtlijnen voor het hele gezin. Ik begreep je verkeerd. :)
Bovenstaande heb ik ook gelezen.
pi_202074964
Man hoeft over 5 dagen, nadat ik een positieve uitslag heb, te testen.
pi_202075041
Op de site van het RIVM staat het woordje advies weer wel

quote:
Ben je een huisgenoot van iemand met corona dan is het advies om je te laten testen, ook als je beschermd bent tegen corona. Je kunt geen klachten hebben en toch besmettelijk zijn. Doe dat 5 dagen na jouw laatste contact met je huisgenoot met corona.
https://www.rivm.nl/en/node/161141

Lijkt me sowieso handig om je te laten testen als een huisgenoot besmet is.
Maar ik vind de adviezen ook krom. Man hoefde zich volgens de GGD niet eens te laten testen toen zijn directe collega besmet bleek, net na een hele drukke werkweek waarbij ze elkaar meer hadden gezien dan hun huisgenoten.
pi_202075100
Tja. Mijn man gaat sowieso niet testen. Hij gaat net van de week zijn eerste 6 rijlessen beginnen en dan valt het hele programma in het water.
Timing is kut etc etc. -O-
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 19:34:42 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202075296
Ik sluit aan bij de ziekenboeg, sinds vandaag ook verkouden, keelpijn en ontzettend moe. Bij Aapie op de opvang was een Corona uitbraak onder de medewerkers dus ik zou het kunnen hebben. We hoefden niet in quarantaine maar had voor de zekerheid gisteren al een kinderverjaardag afgezegd. Zo maar eens een zelftest doen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 7 november 2021 @ 19:39:26 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202075403
Even los van wat wel en niet moet is er ook nog zoiets als fatsoen en eigen verantwoordelijkheid richting anderen middenin een pandemie. Deze houding vind ik wel wat van.

En de overheid heeft al 21 maanden boter op hun hoofd met hun absurde adviezen en achter de feiten aanlopen. Heel knap dat je als allemaal afgestudeerden en dus best intelligente koppen bij elkaar, zou je denken, het presteert om al zo lang het fout te blijven doen. Mijn kat leert nog sneller dan zij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202075442
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:17 schreef Elleska het volgende:
Op de site van het RIVM staat het woordje advies weer wel
[..]
https://www.rivm.nl/en/node/161141

Lijkt me sowieso handig om je te laten testen als een huisgenoot besmet is.
Maar ik vind de adviezen ook krom. Man hoefde zich volgens de GGD niet eens te laten testen toen zijn directe collega besmet bleek, net na een hele drukke werkweek waarbij ze elkaar meer hadden gezien dan hun huisgenoten.
:o
Die van mij is ook van het RIVM :D
pi_202075445
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef laziness het volgende:
Even los van wat wel en niet moet is er ook nog zoiets als fatsoen en eigen verantwoordelijkheid richting anderen middenin een pandemie. Deze houding vind ik wel wat van.

En de overheid heeft al 21 maanden boter op hun hoofd met hun absurde adviezen en achter de feiten aanlopen. Heel knap dat je als allemaal afgestudeerden en dus best intelligente koppen bij elkaar, zou je denken, het presteert om al zo lang het fout te blijven doen. Mijn kat leert nog sneller dan zij.
Ik wil het graag volgens de ‘logische’ adviezen doen maar daar sta ik redelijk alleen in.
pi_202075450
Overigens is de zelftest van man negatief. Al zegt dat uiteraard niet veel.
  zondag 7 november 2021 @ 19:43:42 #30
244125 laziness
pi_202075469
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik wil het graag volgens de ‘logische’ adviezen doen maar daar sta ik redelijk alleen in.
Het lijkt me ontzettend moeilijk als je zo wezenlijk van mening verschilt met je partner over zulke dingen :*
  zondag 7 november 2021 @ 19:47:57 #31
176471 oh-oh
pi_202075532
Het slaat ook nergens op, je bent zelf ook gevaccineerd dus hij weet hoe makkelijk je het dan toch kan krijgen en denkt alleen aan zichzelf, echt mooi kut... en het laatste waar je nu zin in hebt is daar ruzie over maken :{w
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202075559
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:21 schreef vencodark het volgende:
Tja. Mijn man gaat sowieso niet testen. Hij gaat net van de week zijn eerste 6 rijlessen beginnen en dan valt het hele programma in het water.
Timing is kut etc etc. -O-
Tja zo heeft iedereen wel een reden waarom het kut uit komt om te testen. Hier was het een dag of 4 voor de zomervakantie dat de oudste moest testen (na (vaag) contact, heel de klas moest testen, maar zonder klachten) en testte positief, ja wel een hele week vakantieplanning die in het water viel (ook voor de jongste die ook positief testte en ook klachten kreeg en nog langer binnen zat).

En zo heeft ieder wel een reden waarom het niet uit komt, maar als we het dan toch maar niet blijven doen houden we het probleem in stand helaas.

Ik lees nu dat je het zelf ook liever anders zou zien. Geen aanval naar jou dus ;)
  zondag 7 november 2021 @ 19:52:41 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202075608
Ik neem aan dat hij thuis de boel nu draaiende houdt en op de bank (of in de logeerkamer) slaapt en jij in quarantaine bent in de slaapkamer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202075745
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef vencodark het volgende:
Overigens is de zelftest van man negatief. Al zegt dat uiteraard niet veel.
Mijn zelftest was positief maar de ggd test negatief. Heb je ookal een ggd test gehad?

Maar niet fijn dat jullie zo verschillen qua mening.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 19:59:24 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202075762
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:52 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat hij thuis de boel nu draaiende houdt en op de bank (of in de logeerkamer) slaapt en jij in quarantaine bent in de slaapkamer?
Ergens heb ik zo het gevoel dat dit niet het geval is :X

Wat is de reden dat hij zich niet wil laten testen Venco :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202075868
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef laziness het volgende:

Hm… ik vind dat niet helemaal oké wat je schrijft. Zolang je je houdt aan de geldende regels hoef je niet afgerekend te worden op wat je doet.
Wanneer is het dan ooit ten einde? Wanneer mag je dan wel weer terug naar het oude?
Ik houd me aan geldende regels en vaak ook aan dringende adviezen, maar daar stopt het dan ook. Ik ga mezelf niet nog extra maatregelen opleggen.
  zondag 7 november 2021 @ 20:05:37 #37
176471 oh-oh
pi_202075997
Vind je?
Maar Venco zelf is bv gevaccineerd, ik zou dan als haar man zijnde toch liever het zekere voor het onzekere nemen maar hij wil niet gaan testen, gewoon gaan werken en die rijles doen. Ik zou me daar echt niet prettig bij voelen....

Overigens, ze moet nog voor de echte test gaan he, dus ze is officieel nog niet positief maar dan nog.
( Groucho Marx )
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 20:10:54 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202076119
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:03 schreef LeSage het volgende:

[..]
Hm… ik vind dat niet helemaal oké wat je schrijft. Zolang je je houdt aan de geldende regels hoef je niet afgerekend te worden op wat je doet.
Wanneer is het dan ooit ten einde? Wanneer mag je dan wel weer terug naar het oude?
Ik houd me aan geldende regels en vaak ook aan dringende adviezen, maar daar stopt het dan ook. Ik ga mezelf niet nog extra maatregelen opleggen.
Als je partner Corona heeft is de kans toch wel aanzienlijk dat je het ook hebt, het is dan niet bepaald netjes om dat te negeren omdat je rijlessen hebt. Leuk ook voor die instructeur :X
  zondag 7 november 2021 @ 20:12:19 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076161
Ik weet niet wat ik de afgelopen week wel had, want het was geen Covid, maar ik weet wel dat ik er niemand mee wil besmetten, die ook weer anderen besmetten.

Als er iets is dat Covid mij (en hopelijk ook anderen) geleerd heeft dan is het wel hoe makkelijk een virus zich kan verspreiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202076181
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:05 schreef oh-oh het volgende:
Vind je?
Maar Venco zelf is bv gevaccineerd, ik zou dan als haar man zijnde toch liever het zekere voor het onzekere vinden maar hij wil niet gaan testen, gewoon gaan werken en die rijles doen. Ik zou me daar echt niet prettig bij voelen....

Overigens, ze moet nog voor de echte test gaan he, dus ze is officieel nog niet positief maar dan nog.
Maar je mag zelf ook echt helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Maakt mij niets uit. Al ga je in een complete lockdown omdat je je daar veiliger bij voelt.

Maar Laziness schrijft dat ze vindt dat men fatsoen en eigen verantwoordelijkheid moet gebruiken om strengere regels voor zichzelf op te leggen.
Dat slaat echt nergens op. Ook al ben je het niet eens met beleid van de overheid, als men zich aan die regels houdt is er verder toch niets te verwijten?
Laten we elkaar nog even op de vingers tikken omdat de een nog meer zijn best doet dan de ander :N
Dat hele ‘kijk mij eens écht mijn best doen, ik neem zelfs nog extra maatregelen terwijl dat niet in de regels staat’.
pi_202076191
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Als je partner Corona heeft is de kans toch wel aanzienlijk dat je het ook hebt, het is dan niet bepaald netjes om dat te negeren omdat je rijlessen hebt. Leuk ook voor die instructeur :X
Precies. Ik vind dat heel onfatsoenlijk.

Venco, hoop dat je je gewoon goed blijft voelen! Of gewoon een negatieve pcr, kan ook nog.
Met een meidenkwartet
pi_202076297
Jullie hebben allemaal gelijk hoor. Wat mijn man doet of laat, vind ik persoonlijk heel storend maar dwingen kan ik hem niet.
Conflict is er toch wel trouwens.

Anyway: ik heb gewoon grieperige klachten. Kriebelneus, vermoeid en nu ook wel misselijk/hoofdpijn.
Ik functioneer maar dat gaat niet van harte.
pi_202076305
Het advies dat gevaccineerden niet in quarantaine hoeven bij een besmetting in het huishouden is toch eigenlijk gewoon achterhaald. We weten inmiddels allemaal dat de vaccinatie geen besmetting voorkomt en ook niet voorkomt dat je het virus doorgeeft. De kans schijnt dan wel kleiner te zijn dan wanneer je niet gevaccineerd bent, maar feit blijft dat je anderen - ook al is het er maar één - kan besmetten. Ik vind het hele coronabeleid van de overheid inmiddels echt een grote wassen neus. }:|

Waarmee ik niemand wil veroordelen, want ik snap heel goed dat mensen zich 'gewoon' aan de regels houden. We zijn tenslotte allemaal wel een beetje klaar met thuiszitten. -O-
  zondag 7 november 2021 @ 20:18:20 #44
176471 oh-oh
pi_202076325
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:13 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar je mag zelf ook echt helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Maakt mij niets uit. Al ga je in een complete lockdown omdat je je daar veiliger bij voelt.

Maar Laziness schrijft dat ze vindt dat men fatsoen en eigen verantwoordelijkheid moet gebruiken om strengere regels voor zichzelf op te leggen.
Dat slaat echt nergens op. Ook al ben je het niet eens met beleid van de overheid, als men zich aan die regels houdt is er verder toch niets te verwijten?
Laten we elkaar nog even op de vingers tikken omdat de een nog meer zijn best doet dan de ander :N
Dat hele ‘kijk mij eens écht mijn best doen, ik neem zelfs nog extra maatregelen terwijl dat niet in de regels staat’.
Nee maar als je gevaccineerde partner corona zou krijgen ga je toch niet denken schijt ik ben gevaccineerd mij gebeurt niks dus ik ga lekker naar mijn werk en lekker elke dag rijles nemen, boeie dat er zoveel mensen bij betrokken kunnen raken op deze manier?
Ik vind dat echt een kwestie van gezond verstand en ook fatsoen ja.
Ik zou mezelf namelijk wel degelijk dingen gaan verwijten als ik op die manier andere mensen zou besmetten.
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:18:34 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076331
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:13 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig te maken heeft met "kijk mij eens beter mijn best doen dan de regels".

Punt is gewoon dat het behoorlijk besmettelijk is, en als partner van in de kans groot dat je ook besmettelijk bent.
Dat heeft weinig met regels te maken, virussen houden zich niet aan regels, die doen wat ze willen.

En uiteraard kan ik niet voor een ander spreken, maar het is wel een keuze die je maakt als je weigert te testen terwijl een huisgenoot positief getest is.
En het is prima dat je die keuze maakt, maar dan betekent dat imho dat de verantwoordelijkheid voor de gevolgen mag dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 20:24:31 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076465
De enige winst die er hopelijk door deze pandemie behaald wordt is dat mensen niet meer stoer snotterend toch naar hun werk gaan omdat hun aanwezigheid zo vreselijk belangrijk is.
Ik hoop dat als deze ellende voorbij is dat mensen dan alsnog gewoon thuiswerken als ze niet helemaal fit zijn, ipv met een grootverpakking Kleenex en waterige oogjes op het werk te gaan zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202076511
Laat ik voorop stellen dat ik in zo’n geval zelf ook even een test zou laten doen. Ik zou me er zelf namelijk niet zo fijn bij voelen.

Maar om nu met z’n allen even lekker los te gaan over het feit dat mensen naast de geldende adviezen ook zelf nog fatsoen moeten hebben vind ik echt onaardig.
Spreken we hier van de week nog over de groter wordende kloof tussen mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd). Als je dan mensen nog gaat aanvallen terwijl ze zich aan geldende maatregelen houden zal dát in ieder geval niet minder worden.
pi_202076541
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:24 schreef Leandra het volgende:
De enige winst die er hopelijk door deze pandemie behaald wordt is dat mensen niet meer stoer snotterend toch naar hun werk gaan omdat hun aanwezigheid zo vreselijk belangrijk is.
Ik hoop dat als deze ellende voorbij is dat mensen dan alsnog gewoon thuiswerken als ze niet helemaal fit zijn, ipv met een grootverpakking Kleenex en waterige oogjes op het werk te gaan zitten.
Die hoop heb ik allang opgegeven -O-
Zoveel mensen die trots roepen dat ze zich nog nooit ziek hebben gemeld, maar wel het hele team opzadelen met buikgriep ^O^ _O-
  zondag 7 november 2021 @ 20:26:52 #49
176471 oh-oh
pi_202076544
LeSage jij werkt in de horeca toch?
Zou je je niet lullig voelen als je partner of kind positief test, jij gewoon vrolijk gaat werken want regels zijn regels, en dan drie dagen later ook positief blijkt te zijn?
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:28:08 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076589
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:26 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die hoop heb ik allang opgegeven -O-
Zoveel mensen die trots roepen dat ze zich nog nooit ziek hebben gemeld, maar wel het hele team opzadelen met buikgriep ^O^ _O-
Ja, dat dus idd... soms is niet naar je werk gaan gewoon je verantwoordelijk nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 20:31:52 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076682
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik in zo’n geval zelf ook even een test zou laten doen. Ik zou me er zelf namelijk niet zo fijn bij voelen.

Maar om nu met z’n allen even lekker los te gaan over het feit dat mensen naast de geldende adviezen ook zelf nog fatsoen moeten hebben vind ik echt onaardig.
Spreken we hier van de week nog over de groter wordende kloof tussen mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd). Als je dan mensen nog gaat aanvallen terwijl ze zich aan geldende maatregelen houden zal dát in ieder geval niet minder worden.
Volgens mij wordt niemand aangevallen en weten we allemaal wel dat de man van Venco vaak wat "dwars" is.

Ze is zelf ook kwaad dat een ander gaat werken terwijl diens partner positief getest is.

Echt, niemand heeft de hoop dat haar man hier leest en zich ook maar iets aantrekt van onze mening, maar het is voor Venco misschien wel fijn om te weten dat we de hare delen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 20:32:47 #52
244125 laziness
pi_202076709
Uh nee dat heeft helemaal niets met kijk mij het eens beter dan de rest doen te maken.

Heel Nederland weet dat als je partner besmet is dat het risico groot is dat jij het ook hebt. Dan is het goed fatsoen en gezond verstand naar de hele samenleving en de zorg om even te testen en niet in een kleine ruimte te gaan zitten met een ander uren lang omdat de timing rottig is.
Je legt willens en wetens een groot risico bij een ander neer. Dus ja daar vind ik wat van 21 maanden diep in deze pandemie.
Als je terug wil naar het oude dan is dit echt niet de manier.

Het feit dat de overheid hier een achterhaald beleid in heeft vind ik ook wat van. Daarom kan je alleen maar hopen dat mensen het verstandige hier in doen en hun verantwoordelijkheid nemen.
pi_202076712
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:26 schreef oh-oh het volgende:
LeSage jij werkt in de horeca toch?
Zou je je niet lullig voelen als je partner of kind positief test, jij gewoon vrolijk gaat werken want regels zijn regels, en dan drie dagen later ook positief blijkt te zijn?
Ik wel. Daarom schrijf ik net al de disclaimer dat ik me in dit geval wel zou laten testen.

Ik reken er anderen niet op af, dat is dan het verschil.
  zondag 7 november 2021 @ 20:33:48 #54
176471 oh-oh
pi_202076739
Ik vind het onwijs rot dat zij zich daar nu schuldig en verantwoordelijk voor zou voelen, want ze kan niks afdwingen, en dat lijkt me heel onprettig, En dan voel je je al niet ok en heb je ook nog gelijk zulke shit erbij.
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:34:53 #55
176471 oh-oh
pi_202076766
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:32 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik wel. Daarom schrijf ik net al de disclaimer dat ik me in dit geval wel zou laten testen.

Ik reken er anderen niet op af, dat is dan het verschil.
Nou ik vind haar man wel een lolly hoor, naar haar, de mensen op zijn werk en de rijinstructeur toe.
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:37:54 #56
176471 oh-oh
pi_202076833
Maar Venco en ik gaan ff samen X-files kijken, bye bye :W
( Groucho Marx )
pi_202076932
Oké, ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Ik denk dat ik kijk vanuit een perspectief waarbij ik blij ben dat het gros van de mensen zich gewoon aan de geldende maatregelen houden. Dat er mensen zijn die zich goed voelen bij extra maatregelen, prima.
Dat niet iedereen er nog extra regels erbij oplegt omdat dat fatsoenlijker zou zijn vind ik ook prima. Commentaar daarop onaardig.

Het lijkt nu ook meer een bash-de-man-van-Venco-discussie te worden en daar pas ik echt voor.
pi_202077402
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:17 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk hoor. Wat mijn man doet of laat, vind ik persoonlijk heel storend maar dwingen kan ik hem niet.
Conflict is er toch wel trouwens.

Anyway: ik heb gewoon grieperige klachten. Kriebelneus, vermoeid en nu ook wel misselijk/hoofdpijn.
Ik functioneer maar dat gaat niet van harte.
Ach, over een week is de rij-instructeur ziek thuis met Corona en gaan de lessen toch niet door…
  zondag 7 november 2021 @ 21:01:42 #59
244125 laziness
pi_202077415
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:41 schreef LeSage het volgende:
Oké, ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Ik denk dat ik kijk vanuit een perspectief waarbij ik blij ben dat het gros van de mensen zich gewoon aan de geldende maatregelen houden. Dat er mensen zijn die zich goed voelen bij extra maatregelen, prima.
Dat niet iedereen er nog extra regels erbij oplegt omdat dat fatsoenlijker zou zijn vind ik ook prima. Commentaar daarop onaardig.

Het lijkt nu ook meer een bash-de-man-van-Venco-discussie te worden en daar pas ik echt voor.
Weet je wat men zegt over de “zwakkeren” in de samenleving?
Mensen die normaal gesproken midden in het leven staan, onderdeel zijn van de beroepsbevolking, ook braaf belasting en zorgpremie betalen en die zich nu maar jarenlang op moeten sluiten en ook nergens zouden mogen komen vinden velen omdat men alleen met zichzelf bezig is en basis regels volgen er al niet bij is in een pandemie?
Daar lusten de honden geen brood van hoor. Over onaardig gesproken. En een kloof creëren…
pi_202077442
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ach, over een week is de rij-instructeur ziek thuis met Corona en gaan de lessen toch niet door…
Heb ik ook al gezegd. :')
pi_202077661
Ik heb 2x corona gehad, terwijl mijn partner (even afkloppen) tot nu toe nooit positief heeft getest. Het kan dus best dat de man negatief is, terwijl de partner positief is. En nee, we hebben geen afstand gehouden. We sliepen in hetzelfde bed en aten samen etc.

Maar goed, is natuurlijk wel belangrijk dat je dan zeker weet dat iemand negatief is.

Overigens zijn wij beiden niet gevaccineerd en ook onze (stief)dochter + haar moeder zijn niet gevaccineerd.

Afgelopen zaterdag zijn we bij de bram geweest om af te halen en nadat we aangaven geen qr te hebben, werd er even expliciet aangegeven dat we niet binnen en ook niet buiten mochten zitten (verder leeg terras). We zaten dus een paar meter verderop op een trapje te smullen van onze patatjes. Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.

Wat een idioten aan de leiding. Ik snap dat er maatregelen moeten komen, maar dat je nu in de herfst niet eens op een terras mag zitten, slaat helemaal nergens op.
pi_202077834
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 21:01 schreef laziness het volgende:

[..]
Weet je wat men zegt over de “zwakkeren” in de samenleving?
Mensen die normaal gesproken midden in het leven staan, onderdeel zijn van de beroepsbevolking, ook braaf belasting en zorgpremie betalen en die zich nu maar jarenlang op moeten sluiten en ook nergens zouden mogen komen vinden velen omdat men alleen met zichzelf bezig is en basis regels volgen er al niet bij is in een pandemie?
Daar lusten de honden geen brood van hoor. Over onaardig gesproken. En een kloof creëren…
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het oké vind om de basisregels niet na te komen.
En ik vind het super vervelend voor mensen die vanwege gezondheid nergens kunnen komen.
Ik heb ook al nergens gezegd dat ik denk dat de overheid precies de goede keuzes maakt (wat ‘goede keuzes’ in deze dan ook zijn, is er iemand die dat weet?).
Je vraagt zelf om begrip en vriendelijkheid, begrijpelijk. Maar geef dat dan ook aan een ander, zéker als die zich aan de regels houdt.
  zondag 7 november 2021 @ 21:21:57 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202077916
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik moest lachen :@
Sorry rijinstructeur :@ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 21:28:33 #64
244125 laziness
pi_202078116
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 21:18 schreef LeSage het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het oké vind om de basisregels niet na te komen.
En ik vind het super vervelend voor mensen die vanwege gezondheid nergens kunnen komen.
Ik heb ook al nergens gezegd dat ik denk dat de overheid precies de goede keuzes maakt (wat ‘goede keuzes’ in deze dan ook zijn, is er iemand die dat weet?).
Je vraagt zelf om begrip en vriendelijkheid, begrijpelijk. Maar geef dat dan ook aan een ander, zéker als die zich aan de regels houdt.
Volgens mij vraag ik nergens om begrip en vriendelijkheid.

Ik wijs slechts op het feit dat deze pandemie van onaardigheid, onverdraagzaamheid en onverantwoordelijkheid aan elkaar hangt, omdat je mijn mening zo hard vindt blijkbaar.
pi_202078425
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.
Mensen in de tweede wereldoorlog zouden willen dat ze deze problemen hadden joh.
pi_202078572
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 21:28 schreef laziness het volgende:

[..]
Volgens mij vraag ik nergens om begrip en vriendelijkheid.

Ik wijs slechts op het feit dat deze pandemie van onaardigheid, onverdraagzaamheid en onverantwoordelijkheid aan elkaar hangt, omdat je mijn mening zo hard vindt blijkbaar.
Ah oké. Dat haalde ik dan verkeerd uit je vorige bericht.

En ja, ik vind je mening hard. Maar dat heb ik geloof ik inmiddels wel uitgelegd, waarom ik dat vind.
pi_202078597
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Mensen in de tweede wereldoorlog zouden willen dat ze deze problemen hadden joh.
De vergelijking slaat altijd kant noch wal. :Y
  zondag 7 november 2021 @ 21:51:56 #68
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202078860
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb 2x corona gehad, terwijl mijn partner (even afkloppen) tot nu toe nooit positief heeft getest. Het kan dus best dat de man negatief is, terwijl de partner positief is. En nee, we hebben geen afstand gehouden. We sliepen in hetzelfde bed en aten samen etc.

Maar goed, is natuurlijk wel belangrijk dat je dan zeker weet dat iemand negatief is.

Overigens zijn wij beiden niet gevaccineerd en ook onze (stief)dochter + haar moeder zijn niet gevaccineerd.

Afgelopen zaterdag zijn we bij de bram geweest om af te halen en nadat we aangaven geen qr te hebben, werd er even expliciet aangegeven dat we niet binnen en ook niet buiten mochten zitten (verder leeg terras). We zaten dus een paar meter verderop op een trapje te smullen van onze patatjes. Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.

Wat een idioten aan de leiding. Ik snap dat er maatregelen moeten komen, maar dat je nu in de herfst niet eens op een terras mag zitten, slaat helemaal nergens op.
Serieus omdat je patat eet op een trappetje ipv op een terras voelt het als een tweede wereldoorlogtafereel? Denk dat ze ook liever op een trappetje een patatje hadden gegeten dan bloembollen en ratten.

Iedereen zijn eigen keuze maar vind je dan ook dat je buitengesloten wordt?

Daar kan ik namelijk helemaal niets mee persoonlijk.

Ja we worden buitengesloten. Nee je kiest er zelf voor want iedereen werd hetzelfde aangeboden dus er was geen sprake van buitensluiten.

Iedereen mag van mij zijn eigen keuzes maken maar ik kan weinig met het gewauwel dat mensen zichzelf als slachtoffer zien omdat ze een keuze hebben gemaakt.

Ga maar weer op mijn vingers zitten. Stukje frustratie.

Venco sterkte en hopelijk niet al te veel last.
If you can dream it, you can do it...
pi_202079583
@vencodark: beterschap en sterkte met de situatie :*.
pi_202080089
Ik heb het over buitensluiting en ja we werden letterlijk buitengesloten, aangezien we niet binnen mochten zitten. Dat waren we overigens ook niet van plan, maar zelfs op een verlaten terras waren we niet welkom.

Overigens had ik het over het 'gevoel' dat ik ervan kreeg. Mag ik dat zo voelen of mag dat niet, omdat ik er 'zelf voor heb gekozen'?

Wat nou als dat niet het geval is en ik geen keuze heb gehad? Niet iedereen kan/ mag namelijk gevaccineerd worden.
  zondag 7 november 2021 @ 23:01:46 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080142
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:57 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb het over buitensluiting en ja we werden letterlijk buitengesloten, aangezien we niet binnen mochten zitten. Dat waren we overigens ook niet van plan, maar zelfs op een verlaten terras waren we niet welkom.

Overigens had ik het over het 'gevoel' dat ik ervan kreeg. Mag ik dat zo voelen of mag dat niet, omdat ik er 'zelf voor heb gekozen'?

Wat nou als dat niet het geval is en ik geen keuze heb gehad? Niet iedereen kan/ mag namelijk gevaccineerd worden.
Je hebt jezelf buitengesloten, met een QR-code mag je gewoon naar binnen, die had je kunnen krijgen, danwel door te vaccineren, danwel door te testen.

Het is een keuze, je bent niet buitengesloten om wie je bent, je bent buitengesloten om de keuze die je maakt.

Dit is een van de weinige momenten dat ik een tijdmachine mis, al die "het lijkt de tweede wereldoorlog wel" roepers zou ik met liefde een dagje Westerbork 1943 gunnen, om even te ondervinden hoe het toen was. Met je patatje op een trap.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080206
De wereldoorlog begon niet met Westerbork he. Het ging stap voor stap. Het begon met het uitsluiten van bepaalde mensen en kenmerken door gebruik te maken van een jodenster, waardoor ze niet naar binnen mochten.

Dat is precies wat nu ook gaande is.

Ik zeg niet dat het de tweede wereldoorlog is, maar het buitensluiten is wel begonnen.

Kijk maar wereldwijd hoe het gaat. Nu kunnen mensen nog testen (om een patatje te kunnen eten :') ), maar in veel landen mag je zelfs niet meer testen en moet je gevaccineerd zijn om ergens binnen te komen.
  zondag 7 november 2021 @ 23:08:43 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080218
Overigens vind ik dat wel helemaal gotspe trouwens, zelf kiezen om niet te vaccineren en toch aankomen met het "ja, maar er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" argument.

Ja, die zijn er inderdaad, en die lopen het meeste gevaar door de mensen die ervoor kiezen niet gevaccineerd te worden.
Dus kom in godsnaam niet met dat argument aan, zij zijn het werkelijke slachtoffer in deze zaak, de mensen die er niets aan kunnen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 23:09:13 #74
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080222
Ik blijf nog maar op mijn handen zitten. Lijkt me wijzer.
  zondag 7 november 2021 @ 23:10:23 #75
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080238
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:08 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik dat wel helemaal gotspe trouwens, zelf kiezen om niet te vaccineren en toch aankomen met het "ja, maar er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" argument.

Ja, die zijn er inderdaad, en die lopen het meeste gevaar door de mensen die ervoor kiezen niet gevaccineerd te worden.
Dus kom in godsnaam niet met dat argument aan, zij zijn het werkelijke slachtoffer in deze zaak, de mensen die er niets aan kunnen doen.
Ja en partner en schoongedoe mag of kan ook allemaal niet 🙊.

Nu echt op mijn handen gaat zitten.
pi_202080243
Ik hoor dus wel bij die groep mensen die niet volledig gevaccineerd kunnen worden. Rest van het gezin niet, maar ik wel. Dus nee, ik had geen keuze.
pi_202080250
De logica met de qr-codes ontgaat mij ook, daar kan ik me soms best druk om maken. Het is gewoon niet uit te leggen. :{

Maar je leeft hier in vrijheid, niemand die je prikt als je dat ècht niet wilt. Vrijheid om het risico te lopen op de ic terecht te komen of doodgaan omdat je je niet wou laten prikken.

Ik snap niet hoe dat vergeleken kan worden met mensen die gevangen zaten en/of vermoord zijn.

Ga je gevoel lekker vergelijken met dat je als laatste gekozen werd met gym ofzo. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 7 november 2021 @ 23:12:21 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080261
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:07 schreef CaVaBien het volgende:
De wereldoorlog begon niet met Westerbork he. Het ging stap voor stap. Het begon met het uitsluiten van bepaalde mensen en kenmerken door gebruik te maken van een jodenster, waardoor ze niet naar binnen mochten.

Ik zeg niet dat het de tweede wereldoorlog is, maar het buitensluiten is wel begonnen.

Kijk maar wereldwijd hoe het gaat. Nu kunnen mensen nog testen (om een patatje te kunnen eten :') ), maar in veel landen mag je zelfs niet meer testen en moet je gevaccineerd zijn om ergens binnen te komen.
Flikker godverdomme toch op met je vergelijking.
Echt, waar haal je het gore lef vandaan de gevolgen van je eigen keuze te vergelijken met mensen die en masse vermoord werden omdat ze met het verkeerde geloof geboren waren?

Hoe de fuck heb je in godsnaam zo'n totaal gebrek aan realiteitszin dat je denkt dat je die vergelijking kunt maken? De tering :r
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080296
Ik ga hier niet eens op reageren :')

Begrijpend lezen is blijkbaar een beetje lastig voor mensen.
pi_202080318
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:07 schreef CaVaBien het volgende:

Vind je dit echt of komt dit er zo uit omdat we nou eenmaal van alle kanten polariseren als het 10 tegen 1 is?
Zie jij echt de tweede wereldoorlog, met mensen als minderwaardig kwalificeren om wie ze waren, als gelijk aan nu, met mensen als een besmettingsrisico zien om wat ze doen (of nalaten)?
  zondag 7 november 2021 @ 23:16:45 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080323
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef CaVaBien het volgende:

Misschien moet je dan eens wat duidelijker gaan schrijven en niet allerlei dom gelul over buitensluiting en vergelijkbaar met de tweede wereldoorlog neerzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 23:18:58 #82
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080353
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef CaVaBien het volgende:

Dat is nu net het probleem. Als je om iets normaals vraagt als antwoord krijg je deze achterlijke antwoorden maar een onderbouwing is er niet.

Nee dan is een patatje vreten op een trapje een tweede wereldoorlogtafereel. Wilde je perse op het lege terras had je je laten testen toch?

Compleet koekoek.

Succes met je situatie als buitengesloten slachtoffer.

Piep weer mislukt.
  zondag 7 november 2021 @ 23:23:39 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080401
Overigens zou ik pislink zijn als ik niet gevaccineerd zou mogen worden en de mensen om mij heen de vaccinatie zouden weigeren.
Hoe bizar is dat ook, weigeren terwijl je partner cq stiefmoeder die keuze niet kan maken omdat die niet gevaccineerd mag worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080406
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vind je dit echt of komt dit er zo uit omdat we nou eenmaal van alle kanten polariseren als het 10 tegen 1 is?
Zie jij echt de tweede wereldoorlog, met mensen als minderwaardig kwalificeren om wie ze waren, als gelijk aan nu, met mensen als een besmettingsrisico zien om wat ze doen (of nalaten)?
Ik probeer aan te geven dat ik me buitengesloten voelde. En volgens iedereen hier mag ik me niet zo voelen, want dat zijn de 'consequenties van je eigen keuzes'.

Ten eerste hoor ik toevallig tot de groep die niet gevaccineerd kan worden, dus nee een keuze had ik niet. Ten tweede is het absurd dat je als ongevaccineerde gestraft wordt door niet eens op een leeg terras te mogen plaatsnemen in de buitenlucht en haast wordt gedwongen om te vaccineren, omdat je hele leven wordt beperkt door de onlogische en veelal idiote maatregelen.

Ik lees dat mensen hun kinderen van zwemles hebben moeten halen, omdat de ouders niet naar binnen mochten om het kind te helpen met omkleden. Ja, dat zijn ook de consequenties van hun keuzes, maar sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
  zondag 7 november 2021 @ 23:25:32 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080425
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik probeer aan te geven dat ik me buitengesloten voelde. En volgens iedereen hier mag ik me niet zo voelen, want dat zijn de 'consequenties van je eigen keuzes'.

Ten eerste hoor ik toevallig tot de groep die niet gevaccineerd kan worden, dus nee een keuze had ik niet. Ten tweede is het absurd dat je als ongevaccineerde gestraft wordt door niet eens op een leeg terras te mogen plaatsnemen in de buitenlucht en haast wordt gedwongen om te vaccineren, omdat je hele leven wordt beperkt door de onlogische en veelal idiote maatregelen.

Ik lees dat mensen hun kinderen van zwemles hebben moeten halen, omdat de ouders niet naar binnen mochten om het kind te helpen met omkleden. Ja, dat zijn ook de consequenties van hun keuzes, maar sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Sinds die mensen de pandemie gaande houden.

En ook die kunnen gewoon testen voor toegang.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 23:26:06 #86
5428 crew  miss_sly
pi_202080434
quote:

[..]

Natuurlijk kan en mag je je buitengesloten voelen. Het is alleen nogal een stretch naar WWII-vergelijkingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202080445
quote:

[..]
Dat is niet waar iedereen hier van uit zijn bol gaat. Je vergelijkt het met de tweede wereldoorlog. Daar gaat men van uit zijn bol.

Dat andere wordt hooguit wat stom gevonden ;)

Maar ik zag helemaal geen reactie op mijn eigenlijke vraag -O-
  zondag 7 november 2021 @ 23:28:16 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080463
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is niet waar iedereen hier van uit zijn bol gaat. Je vergelijkt het met de tweede wereldoorlog. Daar gaat men van uit zijn bol.

Dat andere wordt hooguit wat stom gevonden ;)

Maar ik zag helemaal geen reactie op mijn eigenlijke vraag -O-
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080480
quote:
sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Deze vraag zag ik net niet.
Toen mijn vrouw zwanger was zat er opeens een (niet om medische reden) niet-gevaccineerde baby met mazelen op het kinderdagverblijf. Ik vind daar eigenlijk best wat van. Altijd al. Niet alleen over Corona.
  zondag 7 november 2021 @ 23:35:23 #90
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080535
quote:

[..]

Ik ga niet los op je keuzes. Mijn deur staat gewoon open voor gevaccineerden en ongevaccineerden want ik neem aan dat iedereen een reden heeft om wel of niet te vaccineren en daar een weloverwogen besluit in heeft genomen. Er zijn ook ongevaccineerden die niet zeuren en zich wel aanpassen.

Die vergelijking met de tweede wereldoorlog is iets wat ik totaal niet trek. Koop eens een retourtje Auschwitz en dan eens kijken of de vergelijking nog op gaat.

Kinderen hoeven overigens niet van zwemles af mits de ouders van te voren testen. Lijkt me geen probleem als je je kind op zwemles wil hebben.
pi_202080544
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sinds die mensen de pandemie gaande houden.

En ook die kunnen gewoon testen voor toegang.
Ik vraag me af of dit echt zo is. Hoe kunnen de ongevaccineerden de pandemie gaande houden als ze bij elke scheet moeten testen?

Alles wordt maar aangenomen wat er wordt vermeld, maar echt bewijs heb ik nooit gezien. Hoe zit het mensen die gevaccineerd zijn, corona krijgen en dan toch vliegen, uitgaan etc? Testen hoeven ze toch niet, want ze hebben hun toegangsbewijs.

Ergens hoop ik dat de vaccinatiegraad richting 100% gaat. Dan zal namelijk blijken of het dan toch echt aan die eigenwijze wappies lag of dat het allemaal bullshit is.
  zondag 7 november 2021 @ 23:39:49 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202080559
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dit echt zo is. Hoe kunnen de ongevaccineerden de pandemie gaande houden als ze bij elke scheet moeten testen?

Alles wordt maar aangenomen wat er wordt vermeld, maar echt bewijs heb ik nooit gezien. Hoe zit het mensen die gevaccineerd zijn, corona krijgen en dan toch vliegen, uitgaan etc? Testen hoeven ze toch niet, want ze hebben hun toegangsbewijs.

Ergens hoop ik dat de vaccinatiegraad richting 100% gaat. Dan zal namelijk blijken of het dan toch echt aan die eigenwijze wappies lag of dat het allemaal bullshit is.
Maar je test niet..

Teminste, dat begrijp ik uit je "Frietje bij Bram"-verhaal.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 november 2021 @ 23:40:24 #93
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080561
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Je kon toch niet gevaccineerd worden? Als je dan niet gevaccineerd kan worden zou je denken dat je geen moeite heb met testen?

In mijn ogen ben je dan dus geen wappie al vind ik ongevaccineerde een stuk vriendelijker klinken.
pi_202080572
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar je test niet..
Niet om een patatje te halen nee. Wel voor de sportlessen van mijn kind, oftewel minimaal 1x per week.
  zondag 7 november 2021 @ 23:42:39 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202080577
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:40 schreef Books1 het volgende:

[..]
Je kon toch niet gevaccineerd worden?

In mijn ogen ben je dan dus geen wappie al vind ik ongevaccineerde een stuk vriendelijker klinken.
Haar gezin wel. Doen het ook niet.

En ik weet ook ff niet wat ik aan het doen ben nu hoor. Eerst vond ik dat ze wel erg hard aangepakt werd. Inmiddels neig ik naar het tegenovergestelde.
  zondag 7 november 2021 @ 23:43:07 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202080583
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:41 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Niet om een patatje te halen nee. Wel voor de sportlessen van mijn kind, oftewel minimaal 1x per week.
Dan bak je zelf patat. Of je test er wel voor.
  zondag 7 november 2021 @ 23:45:03 #97
244125 laziness
pi_202080595
Buiten de tweede wereldoorlog vergelijking wordt er ook herhaald dat het een leeg terras was.
Maar ook op dat terras is nu een QR code verplicht en die tent volgt netjes de regels.
Want bij controle betaal jij zijn boete niet neem ik aan?
pi_202080608
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:45 schreef laziness het volgende:
Buiten de tweede wereldoorlog vergelijking wordt er ook herhaald dat het een leeg terras was.
Maar ook op dat terras is nu een QR code verplicht en die tent volgt netjes de regels.
Want bij controle betaal jij zijn boete niet neem ik aan?
Want heb ik gezegd dat ik boos ben op de bram? :')

Zoals je had kunnen lezen vind ik de maatregelen idioot. Ondernemers kunnen er uiteraard niets aan doen. Ik heb dan ook netjes afgehaald en ben een paar meter verderop gaan eten zonder gezeur.
  zondag 7 november 2021 @ 23:47:50 #99
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080611
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Haar gezin wel. Doen het ook niet.

En ik weet ook ff niet wat ik aan het doen ben nu hoor. Eerst vond ik dat ze wel erg hard aangepakt werd. Inmiddels neig ik naar het tegenovergestelde.
Je zou (ik weet het is een aanname) als je partner niet gevaccineerd kan worden dat je als partner wel gaat om haar proberen te beschermen.

Vervolgens kinderen worden van zwemles gehaald want ouders mogen niet mee naar binnen (kan wel met testen maar goed) en nu is het ik test wel voor de sportles van kind.

Spreekt zichzelf enigzins tegen en nu ga ik er echt over ophouden want dit is een eindeloze discussie die nergens naar toe gaat.
pi_202080644
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:47 schreef Books1 het volgende:

[..]
Je zou (ik weet het is een aanname) als je partner niet gevaccineerd kan worden dat je als partner wel gaat om haar te beschermen.

Vervolgens kinderen worden van zwemles gehaald want ouders mogen niet mee naar binnen (kan wel met testen maar goed) en nu is het ik test wel voor de sportles van kind.

Spreekt zichzelf enigzins tegen en nu ga ik er echt over ophouden want dit is een eindeloze discussie die nergens naar toe gaat.
Ja ik merk dat begrijpend lezen echt een probleem is. Wellicht kan ik me niet goed verwoorden of je leest wat je zelf wil lezen.

Ik heb het over ouders die hun kinderen van zwemles afhalen. Ik heb toch nergens vermeld dat het om mijn kind gaat?

Mijn eigen kind zit op een (peuter)sport waar ze veel plezier aan beleeft, dus ik test zelf 1x per week, zodat ze kan blijven deelnemen.

Wellicht een idee om op die testdagen een brammetje te halen, aangezien ik dan een toegangsbewijs heb.

En nu stop ik ook met deze discussie.
  zondag 7 november 2021 @ 23:52:11 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080645
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:35 schreef Books1 het volgende:

[..]
Ik ga niet los op je keuzes. Mijn deur staat gewoon open voor gevaccineerden en ongevaccineerden want ik neem aan dat iedereen een reden heeft om wel of niet te vaccineren en daar een weloverwogen besluit in heeft genomen. Er zijn ook ongevaccineerden die niet zeuren en zich wel aanpassen.

Die vergelijking met de tweede wereldoorlog is iets wat ik totaal niet trek. Koop eens een retourtje Auschwitz en dan eens kijken of de vergelijking nog op gaat.

Kinderen hoeven overigens niet van zwemles af mits de ouders van te voren testen. Lijkt me geen probleem als je je kind op zwemles wil hebben.
En dit.
In mijn directe kring zit ook iemand die gekozen heeft zich niet te laten vaccineren, partner wel trouwens.
Die is gewoon welkom in mijn huis, we hebben het er niet over, maar die komt dan ook niet met die absurde tweede wereldoorlog vergelijking.

En test gewoon voor toegang als er een etentje is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 23:57:23 #102
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080671
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:52 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ja ik merk dat begrijpend lezen echt een probleem is. Wellicht kan ik me niet goed verwoorden of je leest wat je zelf wil lezen.

Ik heb het over ouders die hun kinderen van zwemles afhalen. Ik heb toch nergens vermeld dat het om mijn kind gaat?

Mijn eigen kind zit op een (peuter)sport waar ze veel plezier aan beleeft, dus ik test zelf 1x per week, zodat ze kan blijven deelnemen.

Wellicht een idee om op die testdagen een brammetje te halen, aangezien ik dan een toegangsbewijs heb.

En nu stop ik ook met deze discussie.
Je had de hele discussie kunnen voorkomen door je niet zo belachelijk uit te laten.

Mijn fout ietwat onduidelijk getypt. Waar het om ging is dat je dat erbij haalt terwijl dat helemaal niet van toepassing is op jezelf omdat je zelf dus wel test voor de sport van je kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Books1 op 08-11-2021 00:05:06 ]
pi_202080725
quote:

[..]
sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
In de eerste plaats vind ik “je mag niet op het terras zitten zonder QR code” niet bepaald afgestraft worden. ;) Wel onhandig en vervelend wellicht, maar hè.
Daarnaast, er zijn legio landen die je niet in mag zonder de juiste prikken in je gele boekje. Dus ik denk dat er al heel lang heel veel mensen zijn die dat normaal vinden.

Kijk, ik heb ook mijn twijfels bij het huidige overheidsbeleid en de keuze om een QR-code rustig geldig te laten wanneer iemand positief test. Ik vind het ook lastig dat mijn niet gevaccineerde zus nu altijd moet testen als we samen iets buitenshuis willen doen. Tegelijkertijd is de druk op de zorg onnoemlijk hoog en moet er dus wel íéts gebeuren. Alle cijfers laten zien dat ongevaccineerden een aanzienlijk hoger risico hebben om in het ziekenhuis te komen. Daarnaast zijn ze gemiddeld genomen besmettelijker wanneer ze het hebben, en worden ze makkelijker besmet. Dan moet je als overheid ook (onwenselijke) keuzes maken. :{

Los van dat alles vind ik een vergelijking met de tweede Wereldoorlog echt niet ok. Dat was op basis van een eigenschap waar iemand geen enkele invloed op uit kon oefenen, en ging heel veel verder dan moeten testen om ergens binnen te komen. Ik gok ook dat als er destijds een vaccinatie was geweest die ervoor had gezorgd dat alle joden wel fatsoenlijk behandeld werden, er een stuk minder gemiept was over bijwerkingen. :+
pi_202080788
Ik snap dat er maatregelen moeten zijn, maar ik stoor me aan de onlogische maatregelen.

Het komt er nu op neer dat de gevaccineerden alle vrijheden hebben, zelfs als ze met corona rondlopen, terwijl de ongevaccineerden op allerlei manieren beperkt worden.

En beperkt worden is niet erg, aangezien we (ook als ongevaccineerden) af willen van corona, maar op dit moment lijkt het meer een machtsspelletje te zijn geworden en is de logica ver te zoeken bij sommige maatregelen.
  maandag 8 november 2021 @ 00:17:34 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080795
Als je 2 keer Covid hebt gehad (ook bevestigd met een positieve test) dan heb je gewoon een hersteldbewijs en snap ik niet waarom je wekelijks zou moeten testen voor toegang als je kind ergens naartoe moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080812
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:17 schreef Leandra het volgende:
Als je 2 keer Covid hebt gehad (ook bevestigd met een positieve test) dan heb je gewoon een hersteldbewijs en snap ik niet waarom je wekelijks zou moeten testen voor toegang als je kind ergens naartoe moet.
Corona is al een tijdje aan de gang. Ik ben ruim een jaar geleden positief getest. Eerste keer rond oktober 2020 en tweede keer rond maart 2021.
  maandag 8 november 2021 @ 00:23:42 #107
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080831
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:15 schreef CaVaBien het volgende:
Ik snap dat er maatregelen moeten zijn, maar ik stoor me aan de onlogische maatregelen.

Het komt er nu op neer dat de gevaccineerden alle vrijheden hebben, zelfs als ze met corona rondlopen, terwijl de ongevaccineerden op allerlei manieren beperkt worden.

En beperkt worden is niet erg, aangezien we (ook als ongevaccineerden) af willen van corona, maar op dit moment lijkt het meer een machtsspelletje te zijn geworden en is de logica ver te zoeken bij sommige maatregelen.
Ik zeg trouwens nergens dat ik het perse eens ben met de coronacheck app en hoe dit ingezet wordt.

Daarbij zijn er ook genoeg gevaccineerden die niet meteen alle vrijheden weer opzoeken net zoals er ongevaccineerden ook niet allemaal roeptoeteren.

Iedereen wil linksom of rechtsom af van Corona al denk ik niet dat we er helemaal vanaf komen. Het zal wel beter onder controle moeten komen en of we deze periode zonder lockdown of avondklok doorkomen heb ik ook mijn twijfels wel bij.

Maar we kunnen het op dit moment alleen maar met elkaar doormaken.
  maandag 8 november 2021 @ 00:25:04 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080834
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:19 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Corona is al een tijdje aan de gang. Ik ben ruim een jaar geleden positief getest. Eerste keer rond oktober 2020 en tweede keer rond maart 2021.
Dan heb je dus een hele tijd wel een QR-code gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080841
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan heb je dus een hele tijd wel een QR-code gehad.
De qr code is onlangs ingegaan. In augustus of september dacht ik? Net toen ik er geen recht meer op had ;)
pi_202081185
Terwijl de eigenlijke discussie eigenlijk over patat friet had moeten gaan :{w
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 07:04:20 #111
5428 crew  miss_sly
pi_202081375
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:27 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
De qr code is onlangs ingegaan. In augustus of september dacht ik? Net toen ik er geen recht meer op had ;)
Volgens mij is onlangs een wijziging doorgevoerd dat een herstel bewijs 12 maanden geldig zou zijn. Dan zou je dus nog een paar maanden hebben.
https://www.hartvannederl(...)-half-jaar-naar-jaar

Wordt gewijzigd dus.
pi_202081447
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:27 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Half juli ging hij in ^O^
  maandag 8 november 2021 @ 07:48:22 #113
176471 oh-oh
pi_202081559
:') Ik ken iemand persoonlijk die me vaak verteld heeft over de gruwelen van Auschwitz, hij heeft het helemaal alleen overleefd, hele familie dood. Ik weet echt niet wat ik lees hier, en alle antwoorden die er op komen maken het er niet beter op....
( Groucho Marx )
pi_202081655
Het was inderdaad geen goede vergelijking. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat ik me buitengesloten voelde.

De oorlog begon overigens niet gelijk met al die gruwelijkheden (alhoewel natuurlijk alles gruwelijk is eraan, ook het begin). Het ging stap voor stap en begon met het buitensluiten van mensen. Buitensluiten is nu ook een beetje aan de gang. Ze hebben het over werkgevers die een qr code mogen eisen van hun werknemer, over het niet meer toelaten van ongevaccineerden bij de detailhandel etc. Ik vind dat best heftig.
pi_202081670
Dan nog is het al dan niet hebben van een qr-code je eigen keuze. Je hebt verschillende opties om er eentje te krijgen. Die Jodenster was geen keuze. Daar gaat je vergelijking mank.

Verder snap ik best dat je je buitengesloten voelt, alleen druk je het niet zo handig uit.
  maandag 8 november 2021 @ 08:08:44 #116
176471 oh-oh
pi_202081692
Blijf niet bezig over dat de oorlog niet begon met die kampen.Laat gewoon die hele oorlog hier buiten aub...
Er zijn opties genoeg om niet buitengesloten te worden in deze kwestie, dat hangt niet af van bij wie je bent geboren. Dat dat er niet in wil ....
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 08:10:55 #117
176471 oh-oh
pi_202081706
Wat ik heftig vind is dat er iemand niet gevaccineerd kan worden wegens medische redenen ( neem ik dan aan ) en dat blijkbaar de directe omgeving niet voorraan staat voor een vaccin maar ook niet gaat en dat er dan over buitensluiten wordt gesproken.
( Groucho Marx )
pi_202081734
Buitengesloten voelen kan ook van een kinderfeestje. Maar niemand die die vergelijking maakt.. |:(
pi_202081739
Iedereen is toch vrij om een eigen keuze te maken. Niemand is verplicht zich te vaccineren, omdat ik niet gevaccineerd kan worden. Overigens weet ik niet of ik me wel had laten vaccineren als ik de keuze had. Ik ben het namelijk niet eens met het beleid en vind het erg richting dwang gaan.

Overigens snap ik ook niet wat het nut zou zijn als mijn partner zich had laten vaccineren? Dan mocht hij wel binnen eten en ik alsnog niet?
  maandag 8 november 2021 @ 08:19:16 #120
244125 laziness
pi_202081757
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:03 schreef CaVaBien het volgende:
Het was inderdaad geen goede vergelijking. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat ik me buitengesloten voelde.

De oorlog begon overigens niet gelijk met al die gruwelijkheden (alhoewel natuurlijk alles gruwelijk is eraan, ook het begin). Het ging stap voor stap en begon met het buitensluiten van mensen. Buitensluiten is nu ook een beetje aan de gang. Ze hebben het over werkgevers die een qr code mogen eisen van hun werknemer, over het niet meer toelaten van ongevaccineerden bij de detailhandel etc. Ik vind dat best heftig.
Dat heb je nu al een paar keer gezegd en men heeft duidelijk gemaakt dat Joods geboren worden nogal iets anders is dan een keuze die je maakt.

Je maakt namelijk elke dag keuzes die er voor kunnen zorgen dat je buiten gesloten wordt op één of andere manier.
Kinderdagverblijven accepteren vaak geen of maar 1 of 2 ongevaccineerde kinderen. Situatie niet heel erg anders dan met covid nu. Gevolg van de keuzes die ouders maken.
En dan heb je nog mazzel dat je de keuze hebt hier om je kind niet te laten enten. In België zijn bepaalde kinderprikken verplicht.
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 08:19:52 #121
5428 crew  miss_sly
pi_202081760
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:15 schreef CaVaBien het volgende:
Iedereen is toch vrij om een eigen keuze te maken. Niemand is verplicht zich te vaccineren, omdat ik niet gevaccineerd kan worden. Overigens weet ik niet of ik me wel had laten vaccineren als ik de keuze had. Ik ben het namelijk niet eens met het beleid en vind het erg richting dwang gaan.

Overigens snap ik ook niet wat het nut zou zijn als mijn partner zich had laten vaccineren? Dan mocht hij wel binnen eten en ik alsnog niet?
Je kunt een herstel bewijs regelen dat nog een tijdje geldig is
  maandag 8 november 2021 @ 08:24:40 #122
176471 oh-oh
pi_202081787
Wellicht zou het fijn zijn als je minder kans hebt ook om door je partner besmet te raken?
Maar ja ach je hebt het al twee x gehad dus daar kan nog wel wat keren bij...
( Groucho Marx )
pi_202081859
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:24 schreef oh-oh het volgende:
Wellicht zou het fijn zijn als je minder kans hebt ook om door je partner besmet te raken?
Maar ja ach je hebt het al twee x gehad dus daar kan nog wel wat keren bij...
Waarom zouden de mensen die 2x gevaccineerd zijn beter beschermd zijn dan iemand die 2x corona heeft gehad en daarmee op een natuurlijke manier antistoffen heeft kunnen aanmaken?

Ook weer iets onlogisch.
  maandag 8 november 2021 @ 08:34:18 #124
176471 oh-oh
pi_202081861
Sowieso, we zitten in een pandemie,en al een hele poos,gaan janken over waar je een patatje mag eten snap ik al niet.
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 08:37:07 #125
176471 oh-oh
pi_202081888
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:34 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Waarom zouden de mensen die 2x gevaccineerd zijn beter beschermd zijn dan iemand die 2x corona heeft gehad en daarmee op een natuurlijke manier antistoffen heeft kunnen aanmaken?

Ook weer iets onlogisch.
Ik heb het over je partner, als jij niet kan vaccineren omdat je gezondheid dat niet toe laat,dan had hij jou echt kunnen beschermen door meteen vooraan in de rij te staan voor een prik. Maar dat wil je niet snappen, ook prima.
( Groucho Marx )
pi_202081901
Janken doe ik niet en al helemaal niet om een patatje. Jij wel zo te lezen, beetje verzuurde reacties allemaal.

Ik deel hier een situatie, waarbij ik een bepaald gevoel had, aangezien dit een slow chat topic is en ik deze situatie wilde delen.

Snap je dingen niet of vind je het overdreven? Prima, dan lees je het toch niet of negeer je mijn reacties.
  maandag 8 november 2021 @ 08:41:45 #127
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202081917
Volgens mij kun je inmiddels beter zeggen.

Ik ben een ongevaccineerd iemand en schop liever tegen alles en iedereen aan ipv openstaan voor alle opties die er gegeven zijn. Logisch en rationeel denken gaat over het algemeen best prima hoop ik voor je maar je kiest er voor om het zo te zien en dom uit te dragen.

Die onderbouwing is er nog steeds niet na er gister om gevraagd werd. Of nou een soort van is die er wel. De oorlog, buitengesloten voelen en ja het is gewoon niet logisch en vooral wat anderen doen zoals kinderen van zwemles halen wat niet voor jezelf van toepassing is.

Succes ermee en ik hou er over op en ga mezelf nuttig maken.

Fijne dag iedereen.
  maandag 8 november 2021 @ 08:44:25 #128
176471 oh-oh
pi_202081939
Nee ik schrik echt van wat ik lees, en ik heb je nog niks zien zeggen wat het minder erg maakt, dus ik vind dat ik daar wel een antwoord op mag geven...
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 08:45:03 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202081947
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:10 schreef oh-oh het volgende:
Wat ik heftig vind is dat er iemand niet gevaccineerd kan worden wegens medische redenen ( neem ik dan aan ) en dat blijkbaar de directe omgeving niet voorraan staat voor een vaccin maar ook niet gaat en dat er dan over buitensluiten wordt gesproken.
Ja, of gewoon omdat ze verzonnen hebben dat ze niet gevaccineerd mogen worden omdat ze zwanger zijn.
Als je toch al in zo'n anti-vax hoekje zit dan is een zwangerschap een lekker makkelijk argument.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 08:46:44 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202081961
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:03 schreef CaVaBien het volgende:

Dat hele buitengesloten gejengel is als in de tuin gaan staan schreeuwen dat de deur op slot zit terwijl je de sleutel gewoon in je broekzak hebt zitten.

En toch weer doorgaan met je oorlogsvergelijking, de tering nog an toe zeg.
Waar haal je het gore lef vandaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 08:46:56 #131
176471 oh-oh
pi_202081962
Zwangerschap is geen enkele reden om niet te vaccineren toch?
Juist een reden om het wel te doen laatste keer dat ik er iets over las.
Dalijk huilen als je partner het heeft als je moet bevallen en er niet bij mag zijn, dan zou je willen dat het om een patatje ging bij Bram :')
( Groucho Marx )
pi_202081964
quote:

Zie jij het echt als dwang? Volgens mij wordt er nu vaak het woord dwang gebruikt, terwijl het eigenlijk druk zou moeten zijn.
Niemand in Nederland wordt gedwongen om een vaccin te nemen. Er wordt wel flink druk op gelegd.
En ik denk ook dat iedere politicus het daarmee eens is, omdat zij het belang zien van een grote groep gevaccineerden.
Ik denk dat het de discussie goed zou doen om deze woorden beter gescheiden te houden…
pi_202081992
@laziness ik kom er nu eentje tegen waar ik dan wél boos van kan worden. Een arts in het JBZ is gewoon gaan werken na een positieve test. Hij was onmisbaar en de kans op besmetting toch klein :X
Daar trek ik wel een lijn. Graag gewoon de regels volgen, die zijn met een positieve test niet echt onduidelijk: binnen blijven.
pi_202082018
Wat een aannames allemaal. Ook niet bepaald objectief.
pi_202082038
Er zijn volgens mij 2 issues in deze hele kolere Corona zooi:

- Mensen die gevaccineerd zijn maar snottend en hoestend overal heengaan. Want eej de QR werkt.
- Mensen die zich bewust niet laten vaccineren. Soms met redelijke redenen maar ook vaak met belachelijke redenen.

Een virus kan alleen verspreiden als er een drager is, een mens dus. Als die drager uit de buurt blijft van andere mensen, sterft een virus uit.
Als de drager is gevaccineerd, heeft een virus meer moeite om te overleven en zal dus minder snel muteren of simpelweg op een ander mens overgaan.
Het aloude principe van vaccineren.

Van mij mag iedereen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet die prik krijgen. Maar aan die keuze zitten consequenties. Voor jezelf, want je moet testen om ergens binnen te mogen en voor anderen, want je geeft het virus een zijdeur om lekker verder te etteren.

Ik ben het ook niet geheel eens met de huidige QR code, zeker omdat de overheid en IT nou niet echt een goede combi zijn.

En ik vind dat het zelf verantwoordelijkheid nemen om te testen, te vaccineren, uit de buurt van anderen te blijven als je Corona hebt geen ene drol met de overheid te maken heeft. Ik hoor nu al zo vaak dat mensen de prik niet halen 'Want de overheid dit en de overheid dat.' Je kan toch zelf nadenken.

Ik ben zo klaar met deze hele pandemie, ik wil ook terug naar normaal. Ik wil niet bang zijn dat mijn moeder of schoonmoeder binnenkort neervallen omdat ze in de zorg overlopen en er geen tijd voor ze is. Ik wil niet uitvinden wat Corona zal doen met mijn zoontje die hetige astma heeft.
Maar we zijn er gewoonweg nog niet, ga gewoon die prik halen als je geen medische redenen hebt. BLUH!
  maandag 8 november 2021 @ 08:59:16 #136
176471 oh-oh
pi_202082071
:') nee het ligt idd aan iedereen idd, en aan alle aannames. Zielig.
( Groucho Marx )
pi_202082149
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef oh-oh het volgende:
:') nee het ligt idd aan iedereen idd, en aan alle aannames. Zielig.
Het is zeker een aanname dat ik niet zou vaccineren vanwege een zwangerschap.

Reageer gewoon niet als je mijn medische situatie niet kent. Het is pas zielig als je denkt iemand te kennen en even allerlei aannames gaat maken.
  maandag 8 november 2021 @ 09:08:14 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202082160
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Reageer gewoon niet als je mijn medische situatie niet kent. Het is pas zielig als je denkt iemand te kennen en even allerlei aannames gaat maken.
Nee dat was geen aanname, dat is een schoen die je aantrekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202082169
Bij de lokale sportclubs hier, inclusief het zwembad, hebben ze respect voor alle ouders... of je nu een QR-code hebt of niet...je kind wordt er niet op afgerekend.

Maar bij geen QR ben je inderdaad niet zelf welkom. Maar ze gaan geen kinderen buitensluiten. Je wordt dan gevraagd of je iemand anders, met QR-code, kan meesturen als begeleider (desnoods een buuan/-vrouw).

Dus geen gemiep over kinderen die van zwemles/hockey/ballet af moeten omdat de ouders zich buitengesloten voelen door hun eigen keuze en ze het normaal vinden om hun kind daarvan de dupe te laten worden ^O^
pi_202082247
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:09 schreef MorganLeFay het volgende:
Bij de lokale sportclubs hier, inclusief het zwembad, hebben ze respect voor alle ouders... of je nu een QR-code hebt of niet...je kind wordt er niet op afgerekend.

Maar bij geen QR ben je inderdaad niet zelf welkom. Maar ze gaan geen kinderen buitensluiten. Je wordt dan gevraagd of je iemand anders, met QR-code, kan meesturen als begeleider (desnoods een buuan/-vrouw).

Dus geen gemiep over kinderen die van zwemles/hockey/ballet af moeten omdat de ouders zich buitengesloten voelen door hun eigen keuze en ze het normaal vinden om hun kind daarvan de dupe te laten worden ^O^
Hier kregen we van de zwemschool bericht dat je net als vorig jaar bij de lockdown je kind buiten af mag geven. En kinderen mogen zichzelf afdrogen en aankleden en weer buiten naar ouders toe lopen.
Er hoeft dus gelukkig niemand van zwemles af.
Uiteraard ben je ook vrij om iemand anders mét QR te laten gaan.
pi_202082256
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Beste CaVaBien,

Ik heb net de hele discussie gelezen en het is niet dat iedereen valt over je medische situatie en de onmogelijkheid gevaccineerd te worden. Eerder over die Tweede Wereldoorlogvergelijking die kant noch wal raakt.

Het kan best dat je door medische omstandigheden niet gevaccineerd kan worden maar dat verklaart nog niet waarom de rest van je gezin dat niet doet...willen ze jou niet beschermen?. Maar de enkele reden dat de regels nu zo zijn dat mensen zonder vaccinatie/test nu even niet welkom zijn in horecagelegenheden (waar een gedachtegang achter zit: gevaccineerden hebben een lagere virusload en dragen minder snel over..) is nog geen reden om dat te vergelijken met de situatie in 1940...toen een of andere malloot het Germaanse ras als superieur uitriep en de rest ging uitmoorden.

Dat laatste steekt de mensen hier nogal.

Succes in ieder geval met je zwangerschap ^O^
  maandag 8 november 2021 @ 09:15:54 #142
176471 oh-oh
pi_202082260
Maakt niet uit welke reden je hebt om niet te vaccineren, als het medisch is en je omgeving vaccineert ook niet en je ziet niet in dat dat niet zo verstandig is, dan weet ik het ook niet meer hoor.
( Groucho Marx )
pi_202082318
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:15 schreef LeSage het volgende:

[..]
Hier kregen we van de zwemschool bericht dat je net als vorig jaar bij de lockdown je kind buiten af mag geven. En kinderen mogen zichzelf afdrogen en aankleden en weer buiten naar ouders toe lopen.
Er hoeft dus gelukkig niemand van zwemles af.
Uiteraard ben je ook vrij om iemand anders mét QR te laten gaan.
Ja, hier is het zo dat ze dat vooral aanraden omdat er de vorige keer nogal wat (BSO, dus niet thuis alvast omgeklede) kinderen waren met hun badpak/bikini verkeerd om of die hun maillot na afloop niet aankregen ;)
pi_202082420
Op zich een goede oplossing ja, maar er zijn ook genoeg mensen die geen gevaccineerden hebben in hun kring en het niet prettig vinden om hun kind om te laten kleden door een buurman/ buurman.

Maar goed, persoonlijk zou ik me dan wekelijks laten testen.
pi_202082547
Ik liet en laat B altijd gewoon in vol zwemornaat naar het zwembad gaan. Voor na het zwemmen een onderbroek en onesie en klaar.
We mochten wel het zwembad mee in om om te kleden maar in zo'n bedompte ruimte en een mondkapje zou voor mij garantie zijn geweest om neer te gaan.

Het ergste wat kon gebeuren is dat ie wat te nat zijn onesie aantrok, niets wat makkelijk op te lossen is dus.
pi_202082592
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef CaVaBien het volgende:
Op zich een goede oplossing ja, maar er zijn ook genoeg mensen die geen gevaccineerden hebben in hun kring en het niet prettig vinden om hun kind om te laten kleden door een buurman/ buurman.

Dan sluiten ze zichzelf dus buiten. Niemand anders doet dat hoor.
pi_202082679
Kutje, B is dus gisteren verkouden negatief getest. Krijgen we net bericht dat er 1 leerling uit zijn klas positief is getest gisteren.
Even overleggen met GGD via school, want het maakt wel even uit wie die leerling is (speelt B daarmee) en wat mij nu moeten doen. De ene verkoudheid kan op die leeftijd zo over op de volgende. Dus hoe moeten wij het nu in de gaten houden?
  maandag 8 november 2021 @ 09:44:23 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_202082738
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef exode het volgende:
Kutje, B is dus gisteren verkouden negatief getest. Krijgen we net bericht dat er 1 leerling uit zijn klas positief is getest gisteren.
Even overleggen met GGD via school, want het maakt wel even uit wie die leerling is (speelt B daarmee) en wat mij nu moeten doen. De ene verkoudheid kan op die leeftijd zo over op de volgende. Dus hoe moeten wij het nu in de gaten houden?
Tsja, als je het echt zeker wil weten doe je over vijf dagen een testje. Verder zou ik vooral kijken of de klachten nu niet verergeren.

Maar wees eerlijk, over een paar dagen heeft toch heel Nederland covid, dus dan maakt het ook niet meer uit :P
disclaimer
  maandag 8 november 2021 @ 09:45:21 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_202082748
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
disclaimer
pi_202082756
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Tsja, als je het echt zeker wil weten doe je over vijf dagen een testje. Verder zou ik vooral kijken of de klachten nu niet verergeren.

Maar wees eerlijk, over een paar dagen heeft toch heel Nederland covid, dus dan maakt het ook niet meer uit :P
Ja over 5 dagen testen is wel een goede. Tenzij zijn klachten helemaal weg zijn neem ik aan.
Moet ik hem wel omkopen want hij vond het geen succes gisteren.
pi_202082843
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
Fokwet geactiveerd. :+
pi_202082854
quote:
Iedereen is toch vrij om een eigen keuze te maken. Niemand is verplicht zich te vaccineren, omdat ik niet gevaccineerd kan worden. Overigens weet ik niet of ik me wel had laten vaccineren als ik de keuze had. [b]Ik ben het namelijk niet eens met het beleid en vind het erg richting dwang gaan.[\b]

Maar je laat je toch niet wel of niet vaccineren om de overheid een hak te zetten of als verkapt applausje, maar omdat vaccinaties letterlijk al EEUWEN een bewezen effectief middel zijn ter bescherming tegen infectieziekten? :?

Het complete rijksvaccinatieprogramma, alle reisvaccinaties, de oproep van mijn werkgever om de griepsvaccinatie te halen: ik maak daar echt maar één keuze in. Mezelf beschermen tegen ziektes en een steentje bijdragen aan het afremmen van de verspreiding (want ja heus, zo werken vaccinaties: hoeveel (jonge) mensen met polio of pokken ken je?). Of ik Mark nou een eikel vind of QR-codes een glijdende schaal, heeft daar toch niets mee te maken?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 november 2021 @ 09:52:08 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_202082865
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Fokwet geactiveerd. :+
Ja, zeker na deze week, nu heel Nederland besmettelijk is en ik 4 uit 7 dagen in de horeca zal doorbrengen *O*
disclaimer
pi_202082896
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen nu gaan vallen dat ze bij de zwemles niet binnen mogen aangezien een aantal maanden terug niemand mee naar binnen mocht, en ja dat was toen lastig, maar nu blijkbaar een reden om kinderen van zwemles af te halen??
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 09:56:04 #155
5428 crew  miss_sly
pi_202082926
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef CaVaBien het volgende:

Ik vind het opmerkelijk dat je niet reageert op mijn posts dat het doormaken van covid je over een paar dagen nog een aantal maanden een CTB kan opleveren. Waarom negeer je dat?
  maandag 8 november 2021 @ 09:56:12 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_202082928
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen nu gaan vallen dat ze bij de zwemles niet binnen mogen aangezien een aantal maanden terug niemand mee naar binnen mocht, en ja dat was toen lastig, maar nu blijkbaar een reden om kinderen van zwemles af te halen??
Je mocht toen (bij ons iig) nog wel mee de kleedhokjes in om te helpen met aan- en uitkleden ;)

En dat is bij een achtjarige natuurlijk minder urgent dan bij een vierjarige.
disclaimer
  maandag 8 november 2021 @ 09:58:06 #157
176471 oh-oh
pi_202082957
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het opmerkelijk dat je niet reageert op mijn posts dat het doormaken van covid je over een paar dagen nog een aantal maanden een CTB kan opleveren. Waarom negeer je dat?
Mss zijn die twee besmettingen langer dan een jaar geleden? Tijd voor een nieuwe!!
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 10:02:12 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202083023
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Mss zijn die twee besmettingen langer dan een jaar geleden? Tijd voor een nieuwe!!
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:19 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202083024
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Je mocht toen (bij ons iig) nog wel mee de kleedhokjes in om te helpen met aan- en uitkleden ;)

En dat is bij een achtjarige natuurlijk minder urgent dan bij een vierjarige.
Klopt zeker dat dat bij een vierjarige een stukje lastiger is.
Wellicht heb ik het dan verkeerd begrepen, maar ik begreep dat hier in de buurt (weet niet welk zwembad het was heb ik niet bij ze nagevraagd) de kids buiten afgegeven werden op een gegeven moment, en ook bij de deur weet werden opgehaald, idd met onesie of badjas of wat dan ook.
De mijne zit al een tijdje niet meer op zwemmen, dus zelf geen ervaring mee gehad, had alleen het idee dat het nu hetzelfde was als eerder (tenzij QR code). Maar goed wellicht vergis ik me dus ;)
  maandag 8 november 2021 @ 10:03:49 #160
176471 oh-oh
pi_202083043
Nou dan heb je tot maart 2022 geldige QR, heb je voor niks op een stoepje zitten eten :'(
( Groucho Marx )
pi_202083052
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef exode het volgende:
D heeft hier vrijdag een test gehad ivm verkoudheid en vriendinnetje met Corona. Hij was al 2 dagen "stabiel" verkouden, de uitslag was negatief. Het advies is nu om bij veranderde klachten opnieuw te laten testen. Vooral opletten met koorts en smaakverlies (en hij lust bijna niks, dus makkelijk te testen)..

Maar in zijn klas zijn nu 2 positief en door de heel school sluimert het. Dus het snotneusbeleid is voor onze school weer aangescherpt. Verkouden kinderen wordt gevraagd thuis te blijven. Liefst ook om ze te laten testen. Negatief mogen ze dan wel terug naar school. En zelftesten zonder klachten worden ook genoemd als optie.
  maandag 8 november 2021 @ 10:05:18 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_202083056
Hoe kom je dan aan zo'n hersteldverklaring?
disclaimer
  maandag 8 november 2021 @ 10:05:59 #163
176471 oh-oh
pi_202083062
Jup veranderende klachten en koorts idd, voor kinderen met klachten.
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 10:06:26 #164
176471 oh-oh
pi_202083068
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 10:05 schreef SQ het volgende:
Je positieve test staat bij de GGD geregistreerd.
( Groucho Marx )
pi_202083090
GGD heeft blijkbaar al gereageerd, B hoeft niet opnieuw te testen tenzij zijn klachten erger worden of weg zijn en weer terugkomen.
We gaan het in de gaten houden en bij twijfel weer een rondje teststraat (koop alvast een Lego pakket als omkoopmiddel).
  maandag 8 november 2021 @ 10:11:32 #166
244125 laziness
pi_202083138
Ik ben met de huidige besmettingsgraad met terugwerkende kracht blij dat mijn kind in een noodgebouw zit dit schooljaar ipv het grote gebouw. Enkel groep 7 en 8 is een stuk kleinere kans dan een kindcentrum met 14 klassen en een kdv.
  maandag 8 november 2021 @ 10:12:57 #167
244125 laziness
pi_202083158
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
D heeft hier vrijdag een test gehad ivm verkoudheid en vriendinnetje met Corona. Hij was al 2 dagen "stabiel" verkouden, de uitslag was negatief. Het advies is nu om bij veranderde klachten opnieuw te laten testen. Vooral opletten met koorts en smaakverlies (en hij lust bijna niks, dus makkelijk te testen)..

Maar in zijn klas zijn nu 2 positief en door de heel school sluimert het. Dus het snotneusbeleid is voor onze school weer aangescherpt. Verkouden kinderen wordt gevraagd thuis te blijven. Liefst ook om ze te laten testen. Negatief mogen ze dan wel terug naar school. En zelftesten zonder klachten worden ook genoemd als optie.
Ik vind dat bij negatief gestest mogen ze terug wel een beetje een wassen neus. Je mag daar als school niet naar vragen dus er zit geen enkele controle op.
pi_202083193
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, zeker na deze week, nu heel Nederland besmettelijk is en ik 4 uit 7 dagen in de horeca zal doorbrengen *O*
Meid, daar ga je!!
Liever niet natuurlijk. ;)
pi_202083198
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:08 schreef exode het volgende:
GGD heeft blijkbaar al gereageerd, B hoeft niet opnieuw te testen tenzij zijn klachten erger worden of weg zijn en weer terugkomen.
We gaan het in de gaten houden en bij twijfel weer een rondje teststraat (koop alvast een Lego pakket als omkoopmiddel).
Deze keer kan wel PCR dan toch? Dat zou moeten schelen in hoe naar het is.

Wat ik aan het beleid van de overheid wel naar vind is dat het voelt alof ze vaccineren willen belonen, ipv het aantal besmettingen terugdringen. Aan de ene kant logisch, want hopelijk gaan daardoor meer mensen vaccineren en is het probleem eerder opgelost. Aan de andere kant krom, want ik hoor echt wel veel verhalen van gevaccineerden die het niet meer zo nauw nemen met de regels. Naast dat ik het bizar vind dat een gevaccineerde met een besmette huisgenoot niet thuis moet blijven.

Daarnaast eens met @Clubsoda, een keuze voor of tegen een vaccin moet je volgens mij op basis van je eigen gezondheid maken, niet op basis van het overheidsbeleid.
  maandag 8 november 2021 @ 10:16:15 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_202083208
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 10:15 schreef vencodark het volgende:

[..]
Meid, daar ga je!!
Liever niet natuurlijk. ;)
Och ja ach. Hoort allemaal bij de covidbeleving :')
disclaimer
pi_202083210
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:12 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik vind dat bij negatief gestest mogen ze terug wel een beetje een wassen neus. Je mag daar als school niet naar vragen dus er zit geen enkele controle op.
Er wordt enorm veel verantwoordelijkheid bij de mensen zelf gelegd. En hoe verder we in deze shitzooi terechtkwamen, hoe meer mij duidelijk werd dat heel veel mensen die verantwoordelijkheid helemaal niet aan kunnen. En dan weer een demo zien op de Dam en dat Nederland een dictatuur zou zijn....Ik zou erom schaterlachen als het niet zo enorm triest zou zijn.
pi_202083231
Ik was zojuist in een winkel waar een medewerker zat te mopperen over de mondkapjes in de winkel, ze vond het helemaal niets en dwang enzo. Kon het niet laten om te vragen of ze liever heeft dat de winkel dicht moet zoals vorig jaar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef exode het volgende:

[..]
Ja over 5 dagen testen is wel een goede. Tenzij zijn klachten helemaal weg zijn neem ik aan.
Moet ik hem wel omkopen want hij vond het geen succes gisteren.
Hij had een test die dieper in de neus moest toch? Een PCR kindertest waarbij het wattenstaafje veel minder diep in de neus hoeft helpt vast met overhalen mocht er weer een GGD test nodig zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 10:05 schreef SQ het volgende:
In de app klikken op bewijs toevoegen > herstelbewijs.
pi_202083259
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:03 schreef oh-oh het volgende:
Nou dan heb je tot maart 2022 geldige QR, heb je voor niks op een stoepje zitten eten :'(
Op dit moment staat er nog dat je 180 dagen geleden covid gehad moet hebben voor een herstelbewijs, oftewel 6 maanden geleden. Ik begrijp dat dit wordt gewijzigd. Dat zou me dan een paar maanden testen schelen.

Heeft iedereen nu zijn gal kunnen uitspugen? :')

Mag ik ook een antwoord op de vraag waarom iemand die gevaccineerd is beter beschermd is dan iemand die al 2x covid heeft meegemaakt? Weet iemand daar toevallig een antwoord op? Ik ben wel benieuwd.
pi_202083267
Ik ken iemand die geen prik wil omdat Pfizer er teveel aan verdient.
Ik ken iemand die geen prik wil omdat Bill Gates ons allemaal dood wil hebben.
Ik ken iemand die geen prik wil omdat Rutte en De Jonge lid zouden zijn van Qanon.

Ik denk dat Gates het sowieso niet goed doordacht heeft, als ik en mijn verloofde binnenkort dood neervallen door het vaccin en vele anderen met ons, moet ie voor een hoop kinderen gaan zorgen. Good luck with that.
pi_202083386
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:19 schreef CaVaBien het volgende:
Mag ik ook een antwoord op de vraag waarom iemand die gevaccineerd is beter beschermd is dan iemand die al 2x covid heeft meegemaakt?
Niet, daarom worden de regels rondom het hestelbewijs ook aangepast.

Ding is dat je met een vaccin in een onderzoeksopzet kan controleren hoe hoog de weerstand is na een bepaalde dosis van het vaccin. Na een doorgemaakte ziekte is dat lastiger omdat het van veel verschillende factoren afhangt hoe goed je immuunsysteem is geactiveerd na de besmetting. Daarom is de wetenschap voorzichtiger daarover uitspraken te doen.
  maandag 8 november 2021 @ 10:28:07 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202083391
quote:

[..]

Mag ik ook een antwoord op de vraag waarom iemand die gevaccineerd is beter beschermd is dan iemand die al 2x covid heeft meegemaakt? Weet iemand daar toevallig een antwoord op? Ik ben wel benieuwd.
Die vraag verzin je net zelf?
Ik weet niet waarom je denkt dat hier gedacht wordt dat een vaccinatie beter zou beschermen dan het doormaken van Covid, ik zie niemand iets dergelijks beweren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202083392
quote:

[..]
Volgens mij ben je beter beschermd als je het gehad hebt. Op basis van de onderzoeksresultaten tot nu toe heb je meer antistoffen die ook langer effectief blijven volgens mij?
Maargoed, daarom kan je ook een herstelbewijs QR-code krijgen waarvan de geldigheid nu verlengd wordt naar een jaar, toch?

Ik heb geen enkele illusie dat ik met vaccin beter beschermd ben dan iemand die het daadwerkelijk gehad heeft, ik vond het alleen wel een nuttige ondersteuning van mijn immuunsysteem om een vaccin te nemen zodra het kon. Zodat als ik het wel krijg (wat vast een keer gaat gebeuren) ik er hopelijk minder (langdurig) last van heb.
  maandag 8 november 2021 @ 10:29:48 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_202083418
Mijn wekelijkse zelftest is wéér negatief. Eens kijken of ik volgende week dan raak heb.
disclaimer
pi_202083425
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Daar hadden mijn man en ik het ook over. Normaal pakt hij een virusje ook wel snel op.
Tot op heden blijft ons gezin bespaard...
*afkloppen*

T is weer naar school. Ze moest gister nog een zelftest doen, die was negatief.

Wij zijn alle 4 gevaccineerd, maar doen ook wekelijks een zelftest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202083464
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:12 schreef laziness het volgende:

[..]
Dat klopt ook, school controleert niet, ze vragen de ouders zich aan de richtlijnen te houden..
Maar wat anders? Als mensen hun gezonde verstand niet kunnen gebruiken of het ggd advies niet volgen, dan is de volgende optie om klassen naar huis te sturen. En dat komt bij de huidige verspreiding (In meerdere klassen 1-2 besmettingen) op het sluiten van de school. Dan proberen ze het liever eerst zo in te dammen.

Maar ik verbaas me wel over de hoeveelheid gezond verstand bij sommige mensen. (besmet bij een friettent buiten gaan staan met vrienden. Want toch buiten? Na een week waren er 30+ positief getest in dat dorp :X )
  maandag 8 november 2021 @ 10:33:46 #181
176471 oh-oh
pi_202083473
Overigens word er sowieso wel aangeraden om na een besmetting als je nog niet gevaccineerd bent alsnog wel te vaccineren toch?Of is dat ook alweer veranderd? Alleen dan nog maar 1 x ipv 2x.
( Groucho Marx )
pi_202083494
Ik ben dan weer niet zo voortvarend dat ik een wekelijkse zelftest doe. Maar wel pasgeleden bij klachten zowel een zelftest als PCR test gedaan, voordat ik naar kantoor ging. En toen sowieso nog een dagje gewacht omdat ik mijn collega's ook niet de bacillen van mijn verkoudheid gunde. :+
  maandag 8 november 2021 @ 10:35:41 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_202083518
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:34 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben dan weer niet zo voortvarend dat ik een wekelijkse zelftest doe. Maar wel pasgeleden bij klachten zowel een zelftest als PCR test gedaan, voordat ik naar kantoor ging. En toen sowieso nog een dagje gewacht omdat ik mijn collega's ook niet de bacillen van mijn verkoudheid gunde. :+
Maar het advies is ook nog steeds om bij klachten thuis te blijven, ook na een negatieve test.
disclaimer
pi_202083589
Klas op school van verloofde zojuist naar huis gestuurd vanwege teveel besmettingen. (niet haar klas)

SQ, misschien moet je niet naar de horeca maar op school meelopen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 08-11-2021 10:47:51 ]
  maandag 8 november 2021 @ 10:44:01 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202083643
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:39 schreef exode het volgende:
Klas op school van verloofde zojuist naar school gestuurd vanwege teveel besmettingen. (niet haar klas)

Moeten alle kinderen op school in quarantaine?
Goede oplossing voor ouders wel. :D ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202083682
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:44 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Moeten alle kinderen op school in quarantaine?
Goede oplossing voor ouders wel. :D ^O^
Nee alleen betreffende klas.
Haar school was ondanks de veranderde adviezen nog wel strikt in scheiden van klassen. Ze speelden alleen buiten op het schoolplein samen.

Zie mijn foutje nu pas _O-
pi_202083693
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 10:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar het advies is ook nog steeds om bij klachten thuis te blijven, ook na een negatieve test.
Dat heb ik gedaan. :Y

To be fair, klachten waren niet 100% over toen ik wel weer naar kantoor ging, wel grotendeels.
pi_202083707
Man heeft dus ook collega's die, ongetest, met zware verkoudheidsklachten naar kantoor kwamen. "Want ik ben toch gevaccineerd." |:( |:(
pi_202083843
Even een vraag: ik maak net een afspraak voor mijn zoon voor een test maar van hem heb ik geen id-kaart. Is dat een probleem? Gaf het wel aan bij de telefoniste. :?

Oh, de bevestiging komt nu pas binnen en daar staat meer uitleg. :+
  maandag 8 november 2021 @ 11:00:48 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202083844
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:49 schreef Vaiana het volgende:
Man heeft dus ook collega's die, ongetest, met zware verkoudheidsklachten naar kantoor kwamen. "Want ik ben toch gevaccineerd." |:( |:(
Echt hè... :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202083863
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:49 schreef Vaiana het volgende:
Mijn man vertelt zelf ook dat bijv. uitzendkrachten niet snel zullen testen bij klachten want afwezig op werk betekent simpelweg geen geld.
In die zin begrijp ik dat wel.
pi_202083876
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:00 schreef vencodark het volgende:
Even een vraag: ik maak net een afspraak voor mijn zoon voor een test maar van hem heb ik geen id-kaart. Is dat een probleem? Gaf het wel aan bij de telefoniste. :?
Ik moest hem gisteren wel laten zien, 2 keer zelfs.
  maandag 8 november 2021 @ 11:02:58 #193
176471 oh-oh
pi_202083891
Ze vragen die idd wel, dus die ga je wss wel nodig hebben...
( Groucho Marx )
pi_202083919
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Nope.
In de bevestiging staat, de afspraak voor hem:

Wat neemt u mee?

Uw eigen identiteitsbewijs.
Deze afspraakbevestiging, geprint of op uw telefoon.
Een mondkapje.
pi_202083940
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:01 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn man vertelt zelf ook dat bijv. uitzendkrachten niet snel zullen testen bij klachten want afwezig op werk betekent simpelweg geen geld.
In die zin begrijp ik dat wel.
Ik vind het nog steeds stom en onverantwoord, maar ik heb er wel meer begrip voor.

Dit waren gewoon volwassen gasten met een vast contract die het merendeel van hun werk ook vanuit huis kunnen doen. Daar kan ik echt wel boos om worden.
  maandag 8 november 2021 @ 11:07:42 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202083987
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Behalve dat een kind onder de 14 helemaal geen ID hoeft te hebben.

Edit: niet helemaal, voor de zorg moet een kind onder de 14 wel een ID-kaart hebben.
https://www.rijksoverheid(...)entiteitskaart-nodig

De vraag is alleen of dit onder zorg valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202084124
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Behalve dat een kind onder de 14 helemaal geen ID hoeft te hebben.

Edit: niet helemaal, voor de zorg moet een kind onder de 14 wel een ID-kaart hebben.
https://www.rijksoverheid(...)entiteitskaart-nodig

De vraag is alleen of dit onder zorg valt.
De instructies in de mail geven aan dat ik alleen met A. naar de testlocatie mag met de mail en mijn id. :)
  maandag 8 november 2021 @ 11:17:51 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202084133
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:17 schreef vencodark het volgende:

[..]
De instructies in de mail geven aan dat ik alleen met A. naar de testlocatie mag met de mail en mijn id. :)
Ah, dat is fijn, dan valt dit dus idd niet onder de zorg.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 11:18:38 #199
176471 oh-oh
pi_202084145
Oh gelukkig! Maar waar is zijn id dan?
( Groucho Marx )
pi_202084156
Paspoorten van mijn drie jongsten zijn net verlopen en ik heb eigenlijk geen intentie voorlopig een nieuwe voor ze te halen. WIj gaan helemaal nergens heen de komende maanden. Had inderdaad al nagekeken dat het voor een pcr niet nodig is. En voor de huisarts ook niet.
Met een meidenkwartet
pi_202084170
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:17 schreef vencodark het volgende:

[..]
Aan de mail voor de afspraak stond mijn zoon als aanhef, dus ik ga er vanuit dat die eis van id-kaart ook voor hem was. Hij heeft hem ook moeten laten zien, ik niet..
pi_202084196
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:18 schreef oh-oh het volgende:
Oh gelukkig! Maar waar is zijn id dan?
Geen id. :+

Maar serieus: op die leeftijd heb je officieel nog geen eigen id nodig en voor Corona zijn we nooit op vakantie/buitenland geweest dus het was nooit nodig.
pi_202084201
Vandaag ben ik na een lange tijd weer aan het werken op kantoor. En verbaas me ook over bepaalde mensen.

Er kwam vanochtend een collega mij een hand geven, omdat hij nieuw is en wilde kennismaken :')
Het is best een afwijzing als je dan geen hand geeft, maar aan de andere kant kom op jongens, de besmettingen nemen toe.

Een andere collega is aanwezig op kantoor en geeft aan zich ziekjes te voelen. Wat doe je dan op kantoor? Werk lekker thuis.

Net een meeting gehad, waarbij we geen anderhalve meter afstand konden houden, want veel mensen en kleine ruimte :')

Op deze manier gaan de besmettingen niet dalen. Maar goed, wellicht heb ik binnenkort een herstelbewijs met een langere geldigheid als het zo doorgaat.
pi_202084203
Ik heb dus ook 2 keer laten zien gisteren, van B, niet van mezelf. Het werd ook echt specifiek gevraagd.
Wij hebben hem sowieso omdat we minstens 1 x per jaar naar de longarts in het ziekenhuis met hem moeten.
pi_202084395
Nou bij mij is het besmettingsrisico op kantoor momenteel nihil.. Heb momenteel 1x per week een dag dat we met een herl projectteam op kantoor zitten. Speciaal op een plek waar meer ruimte is en we afstand kunnen houden enzo.. Maar ik ben vandaag de enige, want de een na de ander appte af toen ik al lang onderweg was..Dus nu zit ik hier heel remi. Als ik dat had geweten zat ik mooi ook thuis nu..
pi_202084423
De mail is gericht naar mijn zoon en dus staat er dat hij zijn eigen id-bewijs moet meenemen.
Dus ik bel wederom de afsprakenlijn (6minuten al in de wachtrij) om nadere informatie.

Wat. Een. Gedoe. :')
pi_202084516
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:19 schreef Cathmar het volgende:
Paspoorten van mijn drie jongsten zijn net verlopen en ik heb eigenlijk geen intentie voorlopig een nieuwe voor ze te halen. WIj gaan helemaal nergens heen de komende maanden. Had inderdaad al nagekeken dat het voor een pcr niet nodig is. En voor de huisarts ook niet.
Je kan voor veel dingen sowieso ook met een verlopen ID terecht. Alleen voor reizen naar het buitenland uiteraard niet.

Om dezelfde reden loopt mijn oudste al zeker een half jaar met een verlopen ID-kaart rond. Toen die verliep benadrukte de gemeente ook dat je vanwege corona alleen moest komen verlengen als het echt nodig was en anders maar even wachten, dus daar heb ik me braaf aan gehouden.
pi_202084524
Op kantoor zelf loop ik niet heel veel risico, denk ik. Ik ga er echter met het OV heen, daar zit bij mij het issue denk ik. Maar goed ik ga dus wel, ik kan op dinsdag en woensdag gewoon zo goed als niet thuiswerken en nu mag ik het deels ook niet vanwege de aard van sommige gesprekken die ik heb.

BSO van B ook besmettingen, ook op de dag dat B er was. Zucht.

B en Juul hebben beide een paspoort overigens, nog van pre Corona toen reizen naar oa Londen hoog op de lijst stond en we voorsorteerden op de Brexit.
pi_202084594
Het voldoet als ik nu naar de testlocatie zijn zorgpas meeneem want daar staan zijn naam en bsn-nummer op.
En de bevestigingsmail.

In het nieuwe jaar voor beide monkeys maar eens een Id-kaart aanvragen. :') :@

#lakse ouders.
pi_202084601
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:59 schreef vencodark het volgende:
Het voldoet als ik nu naar de testlocatie zijn zorgpas meeneem want daar staan zijn naam en bsn-nummer op.
En de bevestigingsmail.

In het nieuwe jaar voor beide monkeys maar eens een Id-kaart aanvragen. :') :@

#lakse ouders.
Naja, als je het land niet uitgaat is het ook wel een beetje zonde van het geld toch?
pi_202084630
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Je kan voor veel dingen sowieso ook met een verlopen ID terecht. Alleen voor reizen naar het buitenland uiteraard niet.

Om dezelfde reden loopt mijn oudste al zeker een half jaar met een verlopen ID-kaart rond. Toen die verliep benadrukte de gemeente ook dat je vanwege corona alleen moest komen verlengen als het echt nodig was en anders maar even wachten, dus daar heb ik me braaf aan gehouden.
Dit inderdaad.
Mijn kinderen hebben bij de pcr testen ook hun verlopen id kaart mogen laten zien, als ouder moest ik ook m’n id jij me hebben werd steeds in de mail genoemd meen ik, maar die heb bij een test voor de kinderen niet hoeven laten zie.

Verlengen van id voor de jongste eerst wel aangevraagd maar was toen in de lockdown en toen werd aangegeven dat dat niet ging omdat ze onder de 12 is en dus niet verplicht een id nodig heeft en we op dat moment niet naar het buitenland konden.

Daarna ook een hele tijd niet aan gedacht moet ik zeggen, en gingen in de zomer ook niet naar het buitenland.
Tot de oudste een tijdje terug met een kinderfeestje naar België ging om te zwemmen (en op de website stond dat je met id kaart moest aantonen dat je onder de 12 was om gebruik te kunnen maken van kindertarief) werd ik door de moeder wel een beetje raar aangekeken dat de oudste een (ondertussen ook) verlopen id had.

Maar goed tijdje terug moest man z’n rijbewijs verlengen en heeft hij de kinderen meegenomen voor een nieuw id. Vind dat toch wel fijn om te hebben aangezien we vlakbij de Belgische grens wonen (niet dat er daar ooit naar ons id gevraagd is, maar je zult het altijd zien)
  maandag 8 november 2021 @ 12:04:43 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202084657
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:00 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Naja, als je het land niet uitgaat is het ook wel een beetje zonde van het geld toch?
Vooral omdat een ID-kaart voor een minderjarige maar 5 jaar geldig is.

Wij reizen ook niet vaak naar het buitenland, maar ik ben wel iemand die vandaag kan beslissen dat we morgen naar Parijs gaan, en geen ID-kaart/paspoort hebben past daar niet bij :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202084668
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:00 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Vonden wij ook maar ivm zorg (kind kan maar ziek worden of een ongeluk krijgen), ben je het wel verplicht.
En die memo heb ik ergens genegeerd of gemist of uitgesteld. :')
  maandag 8 november 2021 @ 12:09:44 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202084727
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 12:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Vonden wij ook maar ivm zorg (kind kan maar ziek worden of een ongeluk krijgen), ben je het wel verplicht.
Als het toch voor iedereen verplicht is mogen ze wel eens een gratis identiteitskaart voor minderjarigen gaan verstrekken, en dan ook werkelijk een identiteitskaart, geen reisdocument.

Wie toch een reisdocument voor zijn kind wil kan dan bijvoorbeeld korting krijgen.

Maar goed, dan gaat het halve land weer steigeren omdat dat een eerste stap is naar algemene ID-plicht, ook voor kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202084769
Hier werd alleen gevraagd om de laatste 3 cijfers van zijn BSN, hele ID-kaart nooit hoeven laten zien :?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 8 november 2021 @ 12:18:03 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202084844
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier werd alleen gevraagd om de laatste 3 cijfers van zijn BSN, hele ID-kaart nooit hoeven laten zien :?
Ik zou op zijn ID-kaart moeten kijken om te weten wat die cijfers zijn :+

Overigens staan de BSN van je huwelijkspartner, kinderen en ouders ook onder het blad "familie" in Mijn Overheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202084866
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Staat je BSN niet op je zorgpasje? :o Die heeft wel elk kind neem ik aan?
pi_202084881
Onze zorgverzekering doet niet meer aan pasjes dus ik heb een EHIC-kaart (europese zorgpas) aangevraagd zodat ik iets heb met L zijn BSNnummer erop en dat is tot nu toe altijd voldoende geweest.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 12:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ze gaan je kind geen spoedzorg onthouden omdat er geen IDkaart is. Bij planbare zorg kan dat wel maar dan heb je de tijd om nog een IDkaart aan te vragen.

L heeft ook nog geen IDkaart.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 08-11-2021 12:36:36 ]
pi_202084885
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of de zorgpas. :+
  maandag 8 november 2021 @ 12:22:15 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202084919
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:19 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Staat je BSN niet op je zorgpasje? :o Die heeft wel elk kind neem ik aan?
Hij heeft er toevallig nog wel 1, maar die is al van voor 2014.
Ik heb van diezelfde verzekeraar, waar ik sinds 2014 ook verzekerd ben, nooit een fysiek pasje gehad, dat ik er van hem wel een heb is dus al van heel lang geleden.

En uiteraard kan ik met inloggen bij de zorgverzekeraar zijn digitale pas niet bekijken, want ik ben niet de hoogdverzekerde... alleen zijn moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202084948
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij heeft er toevallig nog wel 1, maar die is al van voor 2014.
Ik heb van diezelfde verzekeraar, waar ik sinds 2014 ook verzekerd ben, nooit een fysiek pasje gehad, dat ik er van hem wel een heb is dus al van heel lang geleden.

En uiteraard kan ik met inloggen bij de zorgverzekeraar zijn digitale pas niet bekijken, want ik ben niet de hoogdverzekerde... alleen zijn moeder.
O zwijg dat is ZO rete irritant. Bij ons is mijn man ergens anders verzekert dan ik en den kinderen en nog steeds kan ik hun gegevens niet zien. Want hij heeft het aangevraagd. Ik heb een klacht ingediend. Niet dat dat helpt.
Met een meidenkwartet
  maandag 8 november 2021 @ 12:28:50 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202085012
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]
O zwijg dat is ZO rete irritant. Bij ons is mijn man ergens anders verzekert dan ik en den kinderen en nog steeds kan ik hun gegevens niet zien. Want hij heeft het aangevraagd. Ik heb een klacht ingediend. Niet dat dat helpt.
Het is idd schandalig, ik heb me er ook al meermaals over beklaagd, zelfs een eigen DigiD voor hem aangevraagd maar daarmee kan hij dan weer niets zien omdat hij minderjarig is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202085062
Dat is helemaal krom. Voor het nieuwe jaar de verzekering stopzetten en opnieuw afsluiten onder je eigen naam?
Dan kan je man weer niet bij de gegevens van de kinderen dus echt opgelost is het daarmee nog steeds niet vind ik.
  maandag 8 november 2021 @ 12:32:49 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202085065
Het meest storende daaraan vind ik nog wel dat er dus een situatie met een samengesteld gezin zou kunnen zijn waarbij geen van de biologische ouders inzage heeft in de gegevens van het kind, omdat de stiefouder hoofdverzekerde is.

Het doet me denken aan zo'n 20 jaar geleden, toen ik overwoog samen te gaan wonen maar ik dan toestemming van hem zou moeten hebben de kinderbijslag voor mijn kind op mijn rekening te blijven ontvangen...
Ik heb daar destijds nog met een ministerie over gebeld, hoe bizar dat wel niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 12:37:23 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202085126
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:32 schreef Elleska het volgende:
Dat is helemaal krom. Voor het nieuwe jaar de verzekering stopzetten en opnieuw afsluiten onder je eigen naam?
Dan kan je man weer niet bij de gegevens van de kinderen dus echt opgelost is het daarmee nog steeds niet vind ik.
Nou nee, dat verschuift het probleem alleen maar, het lost het niet op.
Het gaat me dan ook vooral om het principe, niet omdat ik vind dat ik meer recht heb erbij te kunnen dan hij.
Ik heb er net zoveel recht op, en dat wordt me op een vage grond (niet de hoofdverzekerde zijn) ontnomen, terwijl ik dat recht simpelweg zou moeten hebben op basis van het feit dat ik het gezag over mijn kind heb.

Overigens valt dit voor mij in dezelfde categorie als geen inzage in de gemeentelijke- en waterschapsbelastingen omdat je niet degene bent wiens naam op de aanslag staat, terwijl je wel eigenaar bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 12:41:04 #226
244125 laziness
pi_202085176
Ik wilde 'm net gaan noemen. De kromheid van de overheid kent ook op dit gebied geen grenzen. Volgens de gemeente bezit ik geen huis en de daarbij behorende belastingen of WOZ waarde.
Kan ik dan ook ontslagen worden van de hoofdelijke aansprakelijkheid hiervoor? :7
  maandag 8 november 2021 @ 12:44:45 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202085214
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:41 schreef laziness het volgende:
Ik wilde 'm net gaan noemen. De kromheid van de overheid kent ook op dit gebied geen grenzen. Volgens de gemeente bezit ik geen huis en de daarbij behorende belastingen of WOZ waarde.
Kan ik dan ook ontslagen worden van de hoofdelijke aanspraakelijkheid hiervoor? :7
Dat idd, als je man niet betaalt is het niet zo dat ze het niet bij jou komen halen.

Sterker nog; ik gok dat ze met het grootste gemak beslag leggen op een bankrekening die alleen op jouw naam staat, zeker als daar meer dan voldoende op staat om de belastingschuld te voldoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 12:45:07 #228
244125 laziness
pi_202085219
Vraag me ook af hoe lang het duurt voordat men inzage geregeld heeft als je partner overlijdt? En in de tussentijd kan je nergens bij.
pi_202085225
Dit gesprek hebben we al eens eerder gevoerd ;)
Alle gezaghebbende zou inzage moeten hebben vind ik.

Ik liep toen tegen dezelfde problemen aan want ik kon niet bij de digitale zorgpas van mijn kind. Vandaar dus de gedeeltelijke oplossing om een europese zorgpas aan te vragen.
Ik kan ook niet mijn eigen zorgkosten declareren. Wel indienen, maar de goedkeuring of afwijzing ontvangt mijn man. Als je niet de hoofdverzekeraar bent doe je blijkbaar volledig afstand van je privacy.
  maandag 8 november 2021 @ 12:46:47 #230
244125 laziness
pi_202085241
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat idd, als je man niet betaalt is het niet zo dat ze het niet bij jou komen halen.

Sterker nog; ik gok dat ze met het grootste gemak beslag leggen op een bankrekening die alleen op jouw naam staat, zeker als daar meer dan voldoende op staat om de belastingschuld te voldoen.
Loonbeslag vaak eerst. En die zie ik wel voorbij komen voor gescheiden partners die wanbeheer op persoonlijke of bedrijfsadministratie voerden. Daar zit je jaren aan vast.

En sorry Elleska. We houden van cirkels hier op het OUD bankje :+
pi_202085253
Kinderen staan nu bij mij op de verzekeringspolis, mijn man is wel bij dezelfde verzekeraar, maar ze adviseerden ons om het apart te doen, omdat we niet allebei aanvullend wilden verzekeren en dat voor de beugel van de meiden wel nodig was.
Maar nu moet ik waarschijnlijk een andere verzekering, dus we moeten nog even gaan kijken hoe we dat gaan doen. De kinderen bij hem op de polis zetten... maar dat is vast niet zo makkelijk als het lijkt...
En kan ik nog dingen voor de kinderen regelen als ze op zijn polis staan?
Of ze moeten met mij mee, maar dan moet ik een verzekeraar vinden die ook direct de beugels gaat vergoeden... want bij veel verzekeraars moet je eerst een tijd verzekerd zijn voordat ze het gaan vergoeden...

We gaan het zien, irritant gedoe. Eigenlijk was ik best tevreden over mijn verzekering, maar aangezien ze (ondanks restitutie polis) aangeven dat je ggz alleen nog maar volledig vergoed krijgt bij een zorgverlener met een contract moet ik maar eens rond gaan kijken. Of heel hard hopen dat ze voor volgend jaar wel een contract hebben, dat zou het allermakkelijkst zijn...

Ik had trouwens laatst bericht van de verzekering dat er een bericht klaar stond, ging over iets voor de jongste.
Maar als ik inlogde kon ik het bericht niet zien. Met haar digid inloggen kon niet, want ze is nog geen 16.
Toen ik belde, mochten ze niet zeggen wat er in het bericht stond, want AVG.
Maar uiteindelijk kreeg ik wel het antwoord wat ik moest hebben (toestemming voor een vergoeding) en kon ik de nota indienen (dat kon dan wel via mijn digid).
Vervolgens kwam dat natuurlijk net als vorig jaar op het verkeerde bureau en kreeg ik een afwijzing.
Weer bellen (dat kon ik gelukkig ook zelf regelen) en intussen is het wel gelukt. Maar wat een gedoe elke keer weer. (volgens mij schreef ik dit laatst ook al ;) )
Fake it till you make it...
  maandag 8 november 2021 @ 12:49:20 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202085260
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:46 schreef laziness het volgende:

[..]
Loonbeslag vaak eerst. En die zie ik wel voorbij komen voor gescheiden partners die wanbeheer op persoonlijke of bedrijfsadministratie voerden. Daar zit je jaren aan vast.
Dat kan ook, maar ik heb niet de illusie dat ze dan alleen beslag laten leggen op het loon van de belastingplichtige.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 12:50:45 #233
244125 laziness
pi_202085284
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat kan ook, maar ik heb niet de illusie dat ze dan alleen beslag laten leggen op het loon van de belastingplichtige.
Nee dat zeg ik. Als je ex partner zonder medeweten financieel er een potje van maakte ben je zwaar de sjaak. En als je pech hebt valt er van een kale kip niet te plukken en mag jij als ex voor alles opdraaien.
pi_202085301
Met nog meer pech kom je vervolgens ook nog op een of andere fraudelijst/zwarte lijst
  maandag 8 november 2021 @ 12:52:54 #235
176471 oh-oh
pi_202085316
#vrijgezel #geenkinderen :D
( Groucho Marx )
pi_202085323
In ander nieuws: vandaag begint het sinterklaas circus weer. Ik heb er zin in, maar ook helemaal geen zin....
pi_202085417
In nog ander nieuws, onze verhoogde hypotheek is goedgekeurd. Hatsekiedeeeeeeeeee.
Komende tijd verdiepen in voorzetwanden, isolerende kozijnen en ventilatie systemen.

B is dagenlang aan het roepen 'Maandag begint het Sinterklaas journaal!' dus ik hoop de komende weken op goede nachtrust.
Mijnheer maakt dit jaar geen lijstje, de Sint weet tenslotte allang dat B Hot Wheels en Lego wil. Lui kind.
pi_202085504
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:52 schreef oh-oh het volgende:
#vrijgezel #geenkinderen :D
Nadelen: niemand die bepaalde taken van je over kan nemen. :+ >:)

Als ze willen… :')
  maandag 8 november 2021 @ 13:10:35 #239
176471 oh-oh
pi_202085517
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 13:09 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nadelen: niemand die bepaalde taken van je over kan nemen. :+ >:)

Als ze willen… :')
:D Ja daar heb je echt veel voordeel van joh.
( Groucho Marx )
pi_202085631
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Ja daar heb je echt veel voordeel van joh.
Zag je mijn laatste opmerking? :P
pi_202085704
@vencodark :*

Peuter had vorige week oorontsteking en Poffertje heeft nou ook koorts en slaapt al een tijdje slecht(er). Ik ben zelf ook verkouden en met huildreumes en zeurpeuter vind ik het echt zwaar. Ik zou me met liefde hiertegen laten inenten. Sowieso was dat half uurtje wachten in de prikhal echt een oase van rust. O+

Manlief is gelukkig negatief getest. En zelf kom ik gewoon nergens. :)
pi_202085769
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja dat was bij ons ook zo. Tot ik een afspraak wilde maken in de zomer omdat de verwachting was dat we naar het buitenland konden gaan. Bijna alle afspraaktijden zaten vol. Uiteindelijk op een andere locatie binnen de gemeente gelukt (half uur rijden). Paspoorten konden we ophalen op vrijdag eind van de middag en zaterdagochtend 5 uur reden we weg. Was best een beetje stressvol, met ons 'goede' gedrag :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 november 2021 @ 13:35:51 #243
176471 oh-oh
pi_202085791
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 13:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Zag je mijn laatste opmerking? :P
Yeah I know dude. Blij dat er hier niemand in de weg ligt /hangt.
Zelfs die kotsende hoestende honden ben ik nu al echt meer dan zat :')
Ik ben echt zo niet zorgzaam.
( Groucho Marx )
pi_202085797
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja dat was bij ons ook zo. Tot ik een afspraak wilde maken in de zomer omdat de verwachting was dat we naar het buitenland konden gaan. Bijna alle afspraaktijden zaten vol. Uiteindelijk op een andere locatie binnen de gemeente gelukt (half uur rijden). Paspoorten konden we ophalen op vrijdag eind van de middag en zaterdagochtend 5 uur reden we weg. Was best een beetje stressvol, met ons 'goede' gedrag :+.
Ja, dat is minder inderdaad... Ik verwacht hier geen buitenlandbezoek met de kinderen tot minstens de meivakantie, dus we hebben nog wel even gelukkig. Voor mezelf moet ik wel een paspoort gaan regelen want als we volgend jaar 10 jaar getrouwd zijn willen we terug naar de plek van onze huwelijksreis. Die is in Engeland, dus dat wordt voor het eerst in twintig jaar ofzo weer een paspoort, dank u Brexit. :')
pi_202085807
We hebben gisteren de cadeautjes ingepakt. Wat een bult zeg. :X

Ik weet nog niet hoe, maar volgend jaar ga ik het anders doen. Nu probeerde ik het vier cadeaus principe te volgen, maar dat heeft als resultaat dat ze buitenproportioneel grote cadeaus in de schoen krijgen. Ook wel omdat Poffertje pas 1 is en niks kan met kleine frutsels.

Dus ik denk dat ze volgend jaar meer speelgoed krijgen op hun verjaardag (net voor en na Sinterklaas), of ik ga met pakjesavond het 4 cadeautjes principe laten schieten.

Waar mogelijk heb ik ook gemarktplaatst, dat maakte het ook niet makkelijker.
  maandag 8 november 2021 @ 13:37:30 #246
176471 oh-oh
pi_202085817
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, dat is minder inderdaad... Ik verwacht hier geen buitenlandbezoek met de kinderen tot minstens de meivakantie, dus we hebben nog wel even gelukkig. Voor mezelf moet ik wel een paspoort gaan regelen want als we volgend jaar 10 jaar getrouwd zijn willen we terug naar de plek van onze huwelijksreis. Die is in Engeland, dus dat wordt voor het eerst in twintig jaar ofzo weer een paspoort, dank u Brexit. :')
Ja dat is one less thing to worry about nu de familia gewoon zonder mij naar Hamilton gaat :') Mijn ID kaart is nog lang niet verlopen maar daar had ik dan wel ff een paspoort voor aangeschaft _O-
( Groucho Marx )
pi_202085852
Ik zou lekker alleen maar Hamilton gaan en dan luxe VIP plek of zo. Nu je toch geen rekening met ze hoeft te houden.
Met een meidenkwartet
pi_202085866
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Haha, ja, gelukkig stond er op het afsprakenformulier online een opmerking over reizen naar Groot-Britannië. Anders had ik voor de kinderen een ID-kaart aangevraagd, terwijl we best een keer binnen nu en 5 jaar overzees willen gaan. Dus nu voor een tientje extra paspoorten aangevraagd. De medewerker aan het loket vroeg wel nog waarom we voor paspoorten wilden gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202085876
quote:
3s.gif Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef PKM het volgende:

Ik weet nog niet hoe, maar volgend jaar ga ik het anders doen. Nu probeerde ik het vier cadeaus principe te volgen, maar dat heeft als resultaat dat ze buitenproportioneel grote cadeaus in de schoen krijgen. Ook wel omdat Poffertje pas 1 is en niks kan met kleine frutsels.

Dus ik denk dat ze volgend jaar meer speelgoed krijgen op hun verjaardag (net voor en na Sinterklaas), of ik ga met pakjesavond het 4 cadeautjes principe laten schieten.

Zou je niet ook kunnen denken dat omdat poffertje pas 1 is, ze niets heeft aan hele grote cadeau's? Ze begrijpt er toch nog niets van.
  maandag 8 november 2021 @ 13:42:29 #250
176471 oh-oh
pi_202085882
Ja echt heel gezellig in mn uppie naar Londen, ik wacht wel ff, tot na de kerstgekte, ik heb een hekel aan kerst en we pieken nu al op het werk. Maar ik heb eigenlijk ook gewoon schijt geen zin meer erin. Ik wilde dit met die kinderen doen.
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 13:44:56 #251
176471 oh-oh
pi_202085901
Als wraak ga ik wel lekker met iemand anders naar Beyoncé als die ooit weer komt, kijken ze maar wie ze zo gek krijgen om met ze te gaan, want dat vinden mijn zus en dr vriend echt niks 8-) En dat vind ik ook chiller als ik niet ook nog op drie pubers hoef te letten in die drukte.
( Groucho Marx )
pi_202085989
Hier net een paspoort voor sac aangevraagd ook ivm Engeland. Ik vind het stom dat die maar 5jr geldig is en dat het dan niet de helft is van het bedrag van ons paspoort. Sowieso best wel duur een id kaart of een paspoort.
pi_202086069
quote:
Nu probeerde ik het vier cadeaus principe te volgen, maar dat heeft als resultaat dat ze buitenproportioneel grote cadeaus in de schoen krijgen.
Waarom werkt het principe bij jullie niet?
Ik probeer het ook te volgen maar schoencadeautje valt daarbuiten, dat is gewoon wat lekkers en een kleinigheidje (dit jaar 2 nieuwe onderdelen voor de duplo knikkerbaan).

Ik moet alleen dit jaar even losse mandarijnen fixen zonder dat L erbij is want een heel net kopen en er daar 2 uit pakken gaat vast niet werken met een kind dat elke ochtend in de keuken het fruit staat te tellen.
  maandag 8 november 2021 @ 13:58:36 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202086083
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Haha, ja, gelukkig stond er op het afsprakenformulier online een opmerking over reizen naar Groot-Britannië. Anders had ik voor de kinderen een ID-kaart aangevraagd, terwijl we best een keer binnen nu en 5 jaar overzees willen gaan. Dus nu voor een tientje extra paspoorten aangevraagd. De medewerker aan het loket vroeg wel nog waarom we voor paspoorten wilden gaan.
Wat bizar dat ze dat vraagt :')

Overigens sta ik er wel wat dubbel in dat Soneal geen paspoort maar een ID-kaart heeft, N moest in 2018 naar Vegas en in 2017 was daar die enorme schietpartij geweest van die vent die vanuit zijn hotelkamer richting een muziekfestival had lopen schieten waarbij 59 doden en 868 gewonden vielen.

Als N wat overkomen was in de VS had ik er wel naartoe gekund, maar Soneal niet, want geen paspoort en N zou dan ook geen toestemming kunnen verlenen.

Overigens zou ik in zo'n situatie ongegeneerd misbruik maken van alle connecties die ik heb, en dan zou het wel goed gekomen zijn, maar niet iedereen heeft die connecties.
Aan de andere kant hoop ik ook dat als een Nederlander ergens ter wereld gewond raakt dat men bij een ministerie ook wel zijn best doet om te zorgen dat het gezin er dan asap bij kan zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 14:02:06 #255
176471 oh-oh
pi_202086128
Ik weet dat je dan via het ministerie snel geholpen wordt ja. Ik heb ook getwijfeld,altijd paspoort gehad,maar ik ga nu echt niet meer naar Azië of zo, en ik vind een id kaart zoveel praktischer ivm altijd meenemen, ik ben vroeger mijn paspoort 2 x verloren. Enige reden zou zijn dat er iets met een van mijn ouders of beiden zou gebeuren als ze overwinteren in Indonesië maar we hebben nu eigenlijk ook al jaren de afspraak dat ze dan gewoon daar begraven worden door de familie, en dat gebeurt binnen een dag, dus dat kan prima zonder mij :')
( Groucho Marx )
pi_202086181
Voor dat soort situaties zijn er toch noodpaspoorten?
pi_202086234
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Zou je niet ook kunnen denken dat omdat poffertje pas 1 is, ze niets heeft aan hele grote cadeau's? Ze begrijpt er toch nog niets van.
Ja dat kan, heb ik overwogen. Maar dat vond ik niet zo'n fijn idee bij mijn alles-is-van-mij-peuter.

Het was dan misschien beter geweest als we nog een jaartje geen schoencadeautjes hadden gedaan. Maar daardoor ging Sinterklaas vorig jaar bijna ongemerkt voorbij.

Overigens zijn de cadeaus niet zó groot he, maar wel in verhouding tot de kleine schoentjes. ;)
  maandag 8 november 2021 @ 14:11:22 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202086241
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:05 schreef Elleska het volgende:
Voor dat soort situaties zijn er toch noodpaspoorten?
Ja, maar ook dan zal de toestemming van de andere ouder omzeild moeten worden ;)

De snelheid waarmee een paspoort geregeld kan worden is mijn punt niet, dat ik zonder toestemming van de andere ouder geen paspoort kan regelen wel, als diezelfde andere ouder in het buitenland gewond is en je daar juist naartoe moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202086253
quote:

Hoezo leidt dat tot extra grote cadeaus in de schoen? Doe snap ik even niet.. of is er budget wat op moet ofzo?

Ik hoop dat niemand de kinderen verteld dat dat sintjournaal begint. Zo geen zin in. Ik vond sinterklaas altijd leuk, maar op deze manier de periode veel te lang en ik wil helemaal niet meemoeten in hún verhaal..
  maandag 8 november 2021 @ 14:20:15 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202086347
Sommige mensen zijn al klaar voor Sinterklaas? Ik ben jaloers. Ik denk er soms 30 sec over na.

Vertel wat jullie je ongeveer-4-jarigen geven, misschien is dat goede inspiratie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202086366
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar ook dan zal de toestemming van de andere ouder omzeild moeten worden ;)

De snelheid waarmee een paspoort geregeld kan worden is mijn punt niet, dat ik zonder toestemming van de andere ouder geen paspoort kan regelen wel, als diezelfde andere ouder in het buitenland gewond is en je daar juist naartoe moet.
Ah oke daar heb ik geen verstand van.
Is dat niet te omzeilen door vooraf alvast een toestemmingsformulier te ondertekenen voor het geval dat?
  maandag 8 november 2021 @ 14:22:15 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202086370
Ik deed altijd enkel snoep in de schoen trouwens. Kikkers, chocoladesinterklaas, schuimpjes… ik zie dat we 4 zaterdagen hebben dit jaar dus er moet nog iets bij.

Jacobs grote wens is een toeter voor zijn afstandbestuurbare auto. Ik voorzie dat ik dat niet kan vervullen :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202086449
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Hoezo leidt dat tot extra grote cadeaus in de schoen? Doe snap ik even niet.. of is er budget wat op moet ofzo?

Ik hoop dat niemand de kinderen verteld dat dat sintjournaal begint. Zo geen zin in. Ik vond sinterklaas altijd leuk, maar op deze manier de periode veel te lang en ik wil helemaal niet meemoeten in hún verhaal..
Ik wou niet heel veel speelgoed geven op pakjesavond, daarom gaat er meer naar de schoentjes. Sommige dingen zijn ook wel groter omdat de kleine versie uitverkocht was. Of omdat tweedehands dino knuffels groot uitvallen.

Verder houden we dit jaar wel alsnog het 4cadeau idee aan voor pakjesavond. :)
  maandag 8 november 2021 @ 14:32:46 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_202086485
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:20 schreef Lemijn het volgende:
Sommige mensen zijn al klaar voor Sinterklaas? Ik ben jaloers. Ik denk er soms 30 sec over na.

Vertel wat jullie je ongeveer-4-jarigen geven, misschien is dat goede inspiratie.
Haha, ik was al wel begonnen met lijstjes maken maar dat was het dan ook :')!

Ik wil voor Noud iets van een hotwheelsbaan geven, iets van magformers, en misschien nog een robot achtig ding. Verder wat kleine meuk er bij zodat ze veel uit te pakken hebben.
disclaimer
  maandag 8 november 2021 @ 14:32:47 #265
176471 oh-oh
pi_202086486
Van wie zijn die aantallen verplicht dan?
Klagen over de hoeveelheid kado's die je zelf voor je eigen kinderen koopt, ook dat geeft denk ik aan dat ik volslagen ongeschikt zou zijn als moeder :D
Ik ben eind nov jarig en mijn zusje 9 dagen later, Sinterklaas zit er tussen in, we kregen echt gewoon fruit , ondergoed, sokken en pyjama's van de Sint hoor, en 1 kado voor onze verjaardag, meestal een boek O+
( Groucho Marx )
pi_202086491
Ik werkte altijd met een thema. 5x een Hot Wheel, 5x een Paw Patrol poppetje en vorig jaar 5x een speelgoedpoesje. Gewoon goedkope meukjes van AliExpress. En dan een paar schuimpjes of chocomunten erbij. Pakjesavond kwam altijd voor vaders rekening ;)

Kind wordt eind deze maand 9 en geloofd sinds januari niet meer, dat scheelt. Nu pak ik wat extra uit met cadeautjes onder de Kerstboom.
  maandag 8 november 2021 @ 14:35:45 #267
176471 oh-oh
pi_202086512
Je hebt van die leuke stickerpaketten voor praktisch niks nu, die heb ik altijd in huis, geschikt voor 0 tot 99 jaar.
Ik heb star wars, lama's,flamingo's,food altijd wel wat bij voor elke gelegenheid!
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 14:43:42 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_202086577
De baby krijgt hier trouwens:
- Een warme winterslaapzak
- De loopkar op zolder die mijn opa voor me maakte en waarvan ik hoop dat mijn andere 2 kinderen het bestaan na al die jaren alweer zijn vergeten en zo niet dan bedenk ik wel wat
- Zo'n magnetisch tekenbord dat ik maanden geleden eens uit een koopjesbak trok
- Een sjaal en wantjes

Top, klaar.
disclaimer
pi_202086660
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:20 schreef Lemijn het volgende:

Voor m'n peuter wel ja. Ik vergeet alleen m'n baby telkens met cadeautjes regelen ;( :P
Voor schoencadeautje:
Draaibaar kruispunt voor de treinbaan (IKEA)
Een keer schuimpjes
Een discolamp

Via werk van m'n man een kruiptunnel. Verder een oude houten opgeknapte garage met auto's, een pyjama, hamertje tik en moet nog een voorleesboek scoren.

Morgenochtend hopelijk pasfoto's voor Anna haar IDkaart maken. We moeten volgende week op controle bij de kinderarts en idkaart is nodig. Ah well, in het ergste geval is hij aangevraagd. We moeten over 3 maanden toch nog voor een heupjesecho, dan controleren ze hem dan maar hoor. Kind is net 5 weken jong 8)7
  maandag 8 november 2021 @ 14:51:51 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202086684
De baby krijgt hier een sterrenhemrlprojector en een auto van little tikes (die is van marktplaats). En in de schoen een handpop en een slabber en een banaan ofzo.

De oudste krijgt verkleedspullen en in de schoen een handpop (andere kleur), snoep en chocolade en knutselspul en een prikblok.

De oudste is eind november jarig, dan krijgt ze een klimrek en van m'n moeder zo'n tuimelmat van ikea.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202086697
quote:
3s.gif Op maandag 8 november 2021 14:29 schreef PKM het volgende:

[..]
Ik wou niet heel veel speelgoed geven op pakjesavond, daarom gaat er meer naar de schoentjes. Sommige dingen zijn ook wel groter omdat de kleine versie uitverkocht was. Of omdat tweedehands dino knuffels groot uitvallen.

Verder houden we dit jaar wel alsnog het 4cadeau idee aan voor pakjesavond. :)
oh, ja als je toch meer cadeaus wil geven..
Ik zou denken 4 op pakjesavond en een letter in de schoen. Maar hier in september net jarig geweest.
Cadeaus hier pyama (en ja, die zouden ze sowieso krijgen), boek, knutselmeuk (loom voor de ene aquabeads de ander), bijenwas om kaarsen te versieren en chocoladeletter. en sinteroma stopt vast ook nog iets in de zak
pi_202086727
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:32 schreef oh-oh het volgende:
Van wie zijn die aantallen verplicht dan?
Niet maar ik vind het een handige leidraad om een beetje van alles wat te geven en niet te overspoelen met cadeau's. (dat gebeurt met kerst al waar familie cadeautjes koopt)

De 4 cadeautjes komt van "Want, Need, Wear, Read" en als 5e eventueel nog een familietraditie wat hier een bordspel is.

Keukenpannetjes, lampjes voor de fiets, pyjama, boekje van juf Roos, boomgaard spelletjesverzameling.
  maandag 8 november 2021 @ 14:59:19 #273
176471 oh-oh
pi_202086749
Elk jaar een bordspel?
Nice.
Ik had mijn zus een tijdje terug mijn Engels Scrabble gestuurd, nu wordt ze ingemaakt door haar 12 jarige zoon en haat ze me :D
( Groucho Marx )
pi_202086782
Voor in de schoen heb ik een klein kaartspelletje, een voorgedrukt schildersdoekje met een paw patrol hondje om in te kleuren, een stickerboek, en iets wat ik vergeten ben :') kind eet geen chocolade en ander snoep dus dat valt af voor in t schoentje.

Grote cadeautjes moet ik nog kopen, ik denk iets van verkleedkleren, misschien wat van matchbox, wat knutselspul en een pyjama ofzo :)

Vorig jaar hadden we veel te veel _O- gaan we niet nog een keer doen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202086791
Normaal beginnen wij in de zomer al wat te verzamelen voor Sint. Dan zijn de aanbiedingen een stukje beter. Dit jaar niet aan gedacht/niet aan toe gekomen. Wel dingen steeds opgeschreven die we leuk vonden om te gaan kopen.

We hebben voor de eerste keer schoenzetten spul klaarliggen en voor allebei ligt er 1 5 december cadeau klaar omdat het iets was wat we ons hoofd hadden en het was in de aaaaanbieedddding.
Volgende week zaterdag komt er een vriendje van B logeren. Dan willen we ze tijdschriften geven, Juul een Katrien, B een Pokemon tijdschrift en vriendje een Lego Ninjago tijdschrift. We geven ook elk jaar een keer een choco letter en een adventskalender volgens mij zijn we er dan al wel qua schoencadeaus.

Ik tel geen cadeaus en doe niet aan bedragen. We kopen wat we willen voor ze en proberen de aantallen gelijk te houden. That's it. B heeft als doel in zijn leven om 150 Hot wheels auto's te hebben. Dus ik denk dat we er daar nog een paar van kopen bij het Kruidvat. En we denken eraan om een horloge voor hem te kopen. Ik zag een leuke bij de Decathlon dus daar loop ik morgen of woensdag even langs.

Ik ben al wel begonnen aan de Kerstcadeaus maar die zijn alleen voor de 18+ personen hier in huis.
pi_202086818
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Elk jaar een bordspel?
Nice.
Ik had mijn zus een tijdje terug mijn Engels Scrabble gestuurd, nu wordt ze ingemaakt door haar 12 jarige zoon en haat ze me :D
ja dat is wel het plan. Ik hou van bordspellen, vooral in de winterperiode.
Man wat minder dus ik probeer kind fan te krijgen en dat lukt vooralsnog goed al is het nog even afwachten of hij goed tegen zijn verlies kan.

Van scrabble bak ik dan weer helemaal niets. Dat spel hadden we vroeger wel in de kast maar met allemaal dyslecten zorgde het spel vooral voor veel gezeik.
pi_202086820
Oh ja wij wilden een bordspel kopen totdat we de zolder weer eens opruimden. We hebben zoveel bordspellen staan dat we een uitleenservice kunnen beginnen denk ik. Schoonmoeder koopt oa elk bordspel wat ze ziet bij de kringloop voor B en Juul.

En voor tips die hier altijd goed vielen:
Verrekijker
Lichtgevende toverstaf
ALLES van Lego ;)
Winkeltje met toebehoren
Step
Tafelvoetbal
pi_202086821
Nou, de GGD test bleek ook positief. :')
Zoon is vanmiddag getest dus die blijft sowieso thuis tot die uitslag er is.
  maandag 8 november 2021 @ 15:09:57 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_202086848
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
beterschap :*
disclaimer
  maandag 8 november 2021 @ 15:11:51 #280
176471 oh-oh
pi_202086869
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
ja dat is wel het plan. Ik hou van bordspellen, vooral in de winterperiode.
Man wat minder dus ik probeer kind fan te krijgen en dat lukt vooralsnog goed al is het nog even afwachten of hij goed tegen zijn verlies kan.
Nou ja mijn zus is de enige met kinderen, ik heb ze mijn Star Wars Monopoly, Engels scrabble, wedstrijd rummi en ons oude Stratego gegeven en ze heeft alle spellen die bij mijn ouders lagen ( Mooi schaakspel uit Rusland uit de studententijd van mijn vader, dammen, stratego, retro mensch erger je niet etc ) allemaal meegenomen, en ik had al Uno Skip-Bo en Set voor ze gekocht, Catan hebben ze, denk niet dat ze nog een spel per kind per jaar zou kunnen kopen, maar ze gebruiken het wel allemaal!
( Groucho Marx )
  maandag 8 november 2021 @ 15:12:25 #281
176471 oh-oh
pi_202086876
quote:
Kakzooi. Hopelijk word je niet nog zieker en kun je een beetje chillen deze week.
( Groucho Marx )
pi_202086908
Ik ben voor de volwassenen al klaar qua Sint, de kinderen vind ik lastiger. Ik probeer het something they want/need/to wear/to read principe aan te houden, maar ja, wat heeft een driejarige nou echt nodig? En qua willen heeft Ketel in beide speelgoedboeken in huis al ongeveer het hele assortiment omcirkeld, dus uitvogelen wat hij nou écht wil is best een uitdaging.
pi_202086942
quote:
17s.gif Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Morgenochtend hopelijk pasfoto's voor Anna haar IDkaart maken. We moeten volgende week op controle bij de kinderarts en idkaart is nodig. Ah well, in het ergste geval is hij aangevraagd. We moeten over 3 maanden toch nog voor een heupjesecho, dan controleren ze hem dan maar hoor. Kind is net 5 weken jong 8)7
Zijn ze er dan zo strikt in bij jullie? In ons ziekenhuis is het gelukkig uit coulance niet verplicht tot 1 jaar. Maar dan moet je wel bij elk bezoek de patiëntenpas laten activeren.
Nu zijn ze met meer dingen wel heel erg coulant. Zo mag je met corona gewoon gaan werken :+
pi_202086981
Wat stom Venco, hopelijk valt het mee met de klachten. Sterkte en beterschap :*
  maandag 8 november 2021 @ 15:21:45 #285
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_202086991
quote:
Ik denk dat je kinderen sowieso thuis moeten blijven? Of is dat ook alweer veranderd?
  maandag 8 november 2021 @ 15:24:28 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_202087037
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben voor de volwassenen al klaar qua Sint, de kinderen vind ik lastiger. Ik probeer het something they want/need/to wear/to read principe aan te houden, maar ja, wat heeft een driejarige nou echt nodig? En qua willen heeft Ketel in beide speelgoedboeken in huis al ongeveer het hele assortiment omcirkeld, dus uitvogelen wat hij nou écht wil is best een uitdaging.
dit is heel herkenbaar. Maar nu zetten ze pijlen bij de cirkels die ze het liefst willen, en het aantal pijlen is dan wel een indicatie.
Wel jammer dat mijn dochter voornamelijk alle glitteroogknuffels aanmerkt :')
disclaimer
pi_202087095
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nou ja mijn zus is de enige met kinderen, ik heb ze mijn Star Wars Monopoly, Engels scrabble, wedstrijd rummi en ons oude Stratego gegeven en ze heeft alle spellen die bij mijn ouders lagen ( Mooi schaakspel uit Rusland uit de studententijd van mijn vader, dammen, stratego, retro mensch erger je niet etc ) allemaal meegenomen, en ik had al Uno Skip-Bo en Set voor ze gekocht, Catan hebben ze, denk niet dat ze nog een spel per kind per jaar zou kunnen kopen, maar ze gebruiken het wel allemaal!
Ik heb nog maar 1 kind dus voor nu is een spel per kind prima maar een bordspel is ook prima geschikt als familiecadeau.
Het hoeft ook niet altijd een duur spel te zijn, met Uno kan je net zoveel plezier hebben als van Catan. De speldoos die we nu geven heb ik 2ehands op de kop getikt.

De spellen die we bij mijn ouders hadden zijn daar bewust allemaal blijven liggen. Sommige spellen komen nu nog op tafel en anderen zijn in de toekomst leuk voor de kleinkinderen.
pi_202087151
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Ik denk dat je kinderen sowieso thuis moeten blijven? Of is dat ook alweer veranderd?
Twee weken geleden was het zo dat ongevaccineerd kind thuis bleef en na 5 dagen kon testen om weer naar buiten te kunnen. Mits geisoleerd van de besmeting natuurlijk.
Met een meidenkwartet
  maandag 8 november 2021 @ 15:33:25 #289
176471 oh-oh
pi_202087159
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:28 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik heb nog maar 1 kind dus voor nu is een spel per kind prima maar een bordspel is ook prima geschikt als familiecadeau.
Het hoeft ook niet altijd een duur spel te zijn, met Uno kan je net zoveel plezier hebben als van Catan. De speldoos die we nu geven heb ik 2ehands op de kop getikt.

De spellen die we bij mijn ouders hadden zijn daar bewust allemaal blijven liggen. Sommige spellen komen nu nog op tafel en anderen zijn in de toekomst leuk voor de kleinkinderen.
:D Ja mijn zus nam alles mee onder het mom van "ik heb kinderen". Ik speelde vroeger wel veel spellen met vrienden maar ik geloof dat ik nu echt alles aan haar heb gegeven behalve uno skip bo en set. Stond maar in de weg. Mijn vader heeft wel een simpel schaak/damspel voor als mijn neefje daar is.
( Groucho Marx )
pi_202087419
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Elk jaar een bordspel?
Nice.
ah, vandaar Londen zonder jou :)
pi_202087495
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
De beslisboom van school zegt dat mijn zoon moet testen.
De juf appt mij net dat hij naar school mag als hij 24 uur klachten vrij is.

Edit: ík klachtenvrij.

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 08-11-2021 16:07:08 ]
  maandag 8 november 2021 @ 15:55:45 #292
176471 oh-oh
pi_202087502
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
ah, vandaar Londen zonder jou :)
Ze heeft jaren lopen zeuren om dat spel ;(
( Groucho Marx )
pi_202087550
Ik moet nog beginnen met sint. Maar de lijstjes worden leuk. Ze willen allebei een arduino robot-arm. En jongste ook een telescoop. kinderspeelgoed staat er nauwelijks op het lijstje, in ieder geval weinig plastic meuk..

Spelletjes doen we voor de verandering eens niet. De kasten puilen uit. O+

In de schoen gaat wat kleins of iets lekkers. Dingen als een sleutelhanger, een kleine puzzel of een zaklamp.
Sint bij mijn ouders is 3 cadeautjes per kind (gekocht door eigen ouder, betaald door mijn ouders). en 2 per volwassenen. Dat is lekker te overzien.
Thuis verschilt het nogal. De ene keer zijn het meer samen-cadeautjes, de andere keer veel kleine. Dan weer een paar grotere.. Als ze er dan maar iets aan hebben. Al is sint ook handig om dingen te vragen die je ouders niet voor je zouden kopen. Dat is de enige keer per jaar dat je er dan wel kans op hebt :P

We overwegen nu om het 4 december 's avonds te vieren. Ik vind in het donker vieren wel gezellig. Maar zondagavond is stom, want snel bedtijd en de dag erna weer naar school.
pi_202087560
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 15:18 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Zijn ze er dan zo strikt in bij jullie? In ons ziekenhuis is het gelukkig uit coulance niet verplicht tot 1 jaar. Maar dan moet je wel bij elk bezoek de patiëntenpas laten activeren.
Nu zijn ze met meer dingen wel heel erg coulant. Zo mag je met corona gewoon gaan werken :+
Ze doen hier niet meer aan patiëntenpassen. Ach, ik kan niet vliegen denk ik maar :+ . Praat mezelf wel naar binnen.
pi_202087578
Wij doen ook 4 december hoor! Of ik denk zelfs 3 december (dan past oma toch al altijd op).. Dan heb je daarna het hele weekend om met de cadeaus te spelen..
Zondagavond is inderdaad stom.
pi_202087616
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef lunapuella het volgende:
Mijn 3-jarige heeft handschoenen nodig. En pyjama's, en onderbroeken....
pi_202087634
s avonds is ook magisch!
Ze zagen hier vorig jaar het moment dat piet de cadeaus van de overburen in de schuur ging verstoppen en toen betrapt werd doordat ie te vroeg op de deur bonsde :)

(gelukkig zagen ze niet dat ie zonder cadeaus aan kwam lopen en de cadeaus juist úit de schuur haalde.. pogingen piet bij ons te betrappen liepen gek genoeg op niets uit, want de cadeaus stonden er al :) )
pi_202087677
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 10:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zal er wel overheen lezen, maar waar staat dat dan? Als ik op rijksoverheid.nl kijk, lees ik dat je bij een negatieve test niet thuis hoeft te blijven: "Heeft u (milde) klachten die passen bij het coronavirus? Laat u dan zo snel mogelijk testen en blijf thuis. Ook als u beschermd bent tegen corona. Is de test negatief? Dan stopt de thuisquarantaine."

Hier heeft 20% van de klas van dochter op dit moment corona. :{

Sorry voor het weer oprakelen van het onderwerp. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202087807
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 16:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Mijn 3-jarige heeft handschoenen nodig. En pyjama's, en onderbroeken....
Een pyjama krijgt hij inderdaad, maar dat vond ik dan weer meer onder to wear vallen. ;)
pi_202087882
Venco hopelijk blijf je klachtenvrij!

Ben blij dat wij niet meer aan sinterklaas doen met kinderen die 6 en 8 december jarig zijn.
Kim wil graag een Lieke Martens (oranje leeuwinnen) shirt en broek, daar ga ik maar eens op googlen. Tyler geld voor een nieuwe (2e hands) telefoon.
Kerst doen we dan wel met wat kleine cadeautjes. En waarschijnlijk nog een bordspel, dat spelen ze hier wel graag.
Doen we ook wel samen. Ik heb van vroeger nog het betoverende doolhof dat is wel een hit hier.
Rummicub vinden ze ook heel leuk en skip bo. En Tyler wil vaak weetjes kwartet doen, daar hebben we veel verschillende van. En dat wint hij ook vaak van mij.

Verder is Kim weer thuis aan het overgeven en koortsen, zonder verkoudheidsverschijnselen.

Ohja en bedankt voor het herinneren, Tylers ID is ook verlopen al een tijdje.
pi_202088282
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')