SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* boos is.![]()
![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:Wat domSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* boos is.![]()
![]()
Uiteraard.quote:Op zondag 7 november 2021 16:59 schreef LeSage het volgende:
Oh he bah Venco. Moet je daar ook nog ruzie over gaan maken
quote:Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* boos is.![]()
Stomme regel en snap dat je kwaad bent![]()
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.quote:Op zondag 7 november 2021 17:01 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben vriend uitgezwaaid op het vliegveld. Steeg een half uur te laat op, maar gelukkig ging het verder wel prima.
Wij waren net klaar met de boodschappen en hij was al geland in Wenen.
De huilbuien-want-we-missen-papa-teller staat nu pas op 4
Ja, beide.quote:Op zondag 7 november 2021 17:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.
Stomme regel en snap dat je kwaad bent
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.quote:Op zondag 7 november 2021 17:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, beide.
Ik wist die regel niet. Dacht serieus dat we beide in quarantine moesten.
Wel na 5 dagen ook testen, begreep ik.
Krijgt ie dan een oproep?
Dit ervaar ik ook altijd als vrouw in Amerika zit. Zelf bepalen hoe en wat, vond ik toch wel heel prettig. Maar als ze dan terug was, was het ook fijn om alles even achter te kunnen laten en pauze te hebben.quote:Op zondag 7 november 2021 17:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.
Wel eenzamer en vermoeiender, dat wel. Al in al is het veel fijner als hij er wel is, maar zo'n weekje was prima te doen..
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.quote:Op zondag 7 november 2021 17:27 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.
https://www.rijksoverheid(...)en/testen-na-contact
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.
Ik dacht dat dat per gisteren ook weer strikter is geworden, dus afgelopen week hoefde dat dus nog niet...quote:Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Wij testen ook bijna altijd bij de Jaarbeurs, ik altijd antigeen, maar met kind idd pcr.quote:Op zondag 7 november 2021 14:49 schreef exode het volgende:
[..]
Kinderen mogen blijkbaar geen antigeen test omdat die dieper de neus in gaat.
De eerste mijnheer was begripvol en zei 'U moet het zelf weten, u kent uw kind beter dan ik.' De tweede wilde eigenlijk niet luisteren (mevrouw u staat in de verkeerde rij). En bij de laatste hinderis, het loket, wilde de man me niet eens helpen. 'Ga maar een loket hiernaast.' En tegen B 'Dit stokje gaat echt veeeeeeeeel verder je neus in hoor, dat is niet prettig.'
En is gratisch, gewoon van GGD bij het XL test gedoe bij de Jaarbeurs.
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.quote:Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Wat ik schrijf ook.quote:Op zondag 7 november 2021 19:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenotenquote:A. Ik ben beschermd, wat moet ik doen?
U bent beschermd tegen corona en hoeft daarom niet in quarantaine. De kans dat u ziek wordt is klein, maar ook zonder klachten kunt u besmettelijk zijn. Het is daarom belangrijk dat u zich laat testen 5 dagen nadat u heeft gehoord dat uw huisgenoot corona heeft. Maak een testafspraak bij de GGD via 0800-2035.
Voor kinderen jonger dan 4 jaar die het afgelopen halfjaar corona hebben gehad, is het advies dat zij bij (lichte) klachten getest worden.
Werkt u in de zorg, overleg dan met uw werkgever of bedrijfsarts welke maatregelen u moet nemen tijdens uw werk.
Oh zo bedoel je. Jij kreeg richtlijnen voor het hele gezin. Ik begreep je verkeerd.quote:Op zondag 7 november 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat ik schrijf ook.
[..]
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten
Ik zie dat ik lieg over de direct testen boodschap.
https://www.rivm.nl/en/node/161141quote:Ben je een huisgenoot van iemand met corona dan is het advies om je te laten testen, ook als je beschermd bent tegen corona. Je kunt geen klachten hebben en toch besmettelijk zijn. Doe dat 5 dagen na jouw laatste contact met je huisgenoot met corona.
quote:Op zondag 7 november 2021 19:17 schreef Elleska het volgende:
Op de site van het RIVM staat het woordje advies weer wel
[..]
https://www.rivm.nl/en/node/161141
Lijkt me sowieso handig om je te laten testen als een huisgenoot besmet is.
Maar ik vind de adviezen ook krom. Man hoefde zich volgens de GGD niet eens te laten testen toen zijn directe collega besmet bleek, net na een hele drukke werkweek waarbij ze elkaar meer hadden gezien dan hun huisgenoten.
Ik wil het graag volgens de ‘logische’ adviezen doen maar daar sta ik redelijk alleen in.quote:Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef laziness het volgende:
Even los van wat wel en niet moet is er ook nog zoiets als fatsoen en eigen verantwoordelijkheid richting anderen middenin een pandemie. Deze houding vind ik wel wat van.
En de overheid heeft al 21 maanden boter op hun hoofd met hun absurde adviezen en achter de feiten aanlopen. Heel knap dat je als allemaal afgestudeerden en dus best intelligente koppen bij elkaar, zou je denken, het presteert om al zo lang het fout te blijven doen. Mijn kat leert nog sneller dan zij.
Het lijkt me ontzettend moeilijk als je zo wezenlijk van mening verschilt met je partner over zulke dingenquote:Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik wil het graag volgens de ‘logische’ adviezen doen maar daar sta ik redelijk alleen in.
Tja zo heeft iedereen wel een reden waarom het kut uit komt om te testen. Hier was het een dag of 4 voor de zomervakantie dat de oudste moest testen (na (vaag) contact, heel de klas moest testen, maar zonder klachten) en testte positief, ja wel een hele week vakantieplanning die in het water viel (ook voor de jongste die ook positief testte en ook klachten kreeg en nog langer binnen zat).quote:Op zondag 7 november 2021 19:21 schreef vencodark het volgende:
Tja. Mijn man gaat sowieso niet testen. Hij gaat net van de week zijn eerste 6 rijlessen beginnen en dan valt het hele programma in het water.
Timing is kut etc etc.
Mijn zelftest was positief maar de ggd test negatief. Heb je ookal een ggd test gehad?quote:Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef vencodark het volgende:
Overigens is de zelftest van man negatief. Al zegt dat uiteraard niet veel.
Ergens heb ik zo het gevoel dat dit niet het geval isquote:Op zondag 7 november 2021 19:52 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat hij thuis de boel nu draaiende houdt en op de bank (of in de logeerkamer) slaapt en jij in quarantaine bent in de slaapkamer?
Hm… ik vind dat niet helemaal oké wat je schrijft. Zolang je je houdt aan de geldende regels hoef je niet afgerekend te worden op wat je doet.quote:Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef laziness het volgende:
Even los van wat wel en niet moet is er ook nog zoiets als fatsoen en eigen verantwoordelijkheid richting anderen middenin een pandemie. Deze houding vind ik wel wat van.
En de overheid heeft al 21 maanden boter op hun hoofd met hun absurde adviezen en achter de feiten aanlopen. Heel knap dat je als allemaal afgestudeerden en dus best intelligente koppen bij elkaar, zou je denken, het presteert om al zo lang het fout te blijven doen. Mijn kat leert nog sneller dan zij.
Als je partner Corona heeft is de kans toch wel aanzienlijk dat je het ook hebt, het is dan niet bepaald netjes om dat te negeren omdat je rijlessen hebt. Leuk ook voor die instructeurquote:Op zondag 7 november 2021 20:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hm… ik vind dat niet helemaal oké wat je schrijft. Zolang je je houdt aan de geldende regels hoef je niet afgerekend te worden op wat je doet.
Wanneer is het dan ooit ten einde? Wanneer mag je dan wel weer terug naar het oude?
Ik houd me aan geldende regels en vaak ook aan dringende adviezen, maar daar stopt het dan ook. Ik ga mezelf niet nog extra maatregelen opleggen.
Maar je mag zelf ook echt helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Maakt mij niets uit. Al ga je in een complete lockdown omdat je je daar veiliger bij voelt.quote:Op zondag 7 november 2021 20:05 schreef oh-oh het volgende:
Vind je?
Maar Venco zelf is bv gevaccineerd, ik zou dan als haar man zijnde toch liever het zekere voor het onzekere vinden maar hij wil niet gaan testen, gewoon gaan werken en die rijles doen. Ik zou me daar echt niet prettig bij voelen....
Overigens, ze moet nog voor de echte test gaan he, dus ze is officieel nog niet positief maar dan nog.
Precies. Ik vind dat heel onfatsoenlijk.quote:Op zondag 7 november 2021 20:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je partner Corona heeft is de kans toch wel aanzienlijk dat je het ook hebt, het is dan niet bepaald netjes om dat te negeren omdat je rijlessen hebt. Leuk ook voor die instructeur
Nee maar als je gevaccineerde partner corona zou krijgen ga je toch niet denken schijt ik ben gevaccineerd mij gebeurt niks dus ik ga lekker naar mijn werk en lekker elke dag rijles nemen, boeie dat er zoveel mensen bij betrokken kunnen raken op deze manier?quote:Op zondag 7 november 2021 20:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar je mag zelf ook echt helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Maakt mij niets uit. Al ga je in een complete lockdown omdat je je daar veiliger bij voelt.
Maar Laziness schrijft dat ze vindt dat men fatsoen en eigen verantwoordelijkheid moet gebruiken om strengere regels voor zichzelf op te leggen.
Dat slaat echt nergens op. Ook al ben je het niet eens met beleid van de overheid, als men zich aan die regels houdt is er verder toch niets te verwijten?
Laten we elkaar nog even op de vingers tikken omdat de een nog meer zijn best doet dan de ander![]()
Dat hele ‘kijk mij eens écht mijn best doen, ik neem zelfs nog extra maatregelen terwijl dat niet in de regels staat’.
Ik denk dat het weinig te maken heeft met "kijk mij eens beter mijn best doen dan de regels".quote:Op zondag 7 november 2021 20:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar je mag zelf ook echt helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Maakt mij niets uit. Al ga je in een complete lockdown omdat je je daar veiliger bij voelt.
Maar Laziness schrijft dat ze vindt dat men fatsoen en eigen verantwoordelijkheid moet gebruiken om strengere regels voor zichzelf op te leggen.
Dat slaat echt nergens op. Ook al ben je het niet eens met beleid van de overheid, als men zich aan die regels houdt is er verder toch niets te verwijten?
Laten we elkaar nog even op de vingers tikken omdat de een nog meer zijn best doet dan de ander![]()
Dat hele ‘kijk mij eens écht mijn best doen, ik neem zelfs nog extra maatregelen terwijl dat niet in de regels staat’.
Die hoop heb ik allang opgegevenquote:Op zondag 7 november 2021 20:24 schreef Leandra het volgende:
De enige winst die er hopelijk door deze pandemie behaald wordt is dat mensen niet meer stoer snotterend toch naar hun werk gaan omdat hun aanwezigheid zo vreselijk belangrijk is.
Ik hoop dat als deze ellende voorbij is dat mensen dan alsnog gewoon thuiswerken als ze niet helemaal fit zijn, ipv met een grootverpakking Kleenex en waterige oogjes op het werk te gaan zitten.
Ja, dat dus idd... soms is niet naar je werk gaan gewoon je verantwoordelijk nemen.quote:Op zondag 7 november 2021 20:26 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die hoop heb ik allang opgegeven![]()
Zoveel mensen die trots roepen dat ze zich nog nooit ziek hebben gemeld, maar wel het hele team opzadelen met buikgriep![]()
Volgens mij wordt niemand aangevallen en weten we allemaal wel dat de man van Venco vaak wat "dwars" is.quote:Op zondag 7 november 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik in zo’n geval zelf ook even een test zou laten doen. Ik zou me er zelf namelijk niet zo fijn bij voelen.
Maar om nu met z’n allen even lekker los te gaan over het feit dat mensen naast de geldende adviezen ook zelf nog fatsoen moeten hebben vind ik echt onaardig.
Spreken we hier van de week nog over de groter wordende kloof tussen mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd). Als je dan mensen nog gaat aanvallen terwijl ze zich aan geldende maatregelen houden zal dát in ieder geval niet minder worden.
Ik wel. Daarom schrijf ik net al de disclaimer dat ik me in dit geval wel zou laten testen.quote:Op zondag 7 november 2021 20:26 schreef oh-oh het volgende:
LeSage jij werkt in de horeca toch?
Zou je je niet lullig voelen als je partner of kind positief test, jij gewoon vrolijk gaat werken want regels zijn regels, en dan drie dagen later ook positief blijkt te zijn?
Nou ik vind haar man wel een lolly hoor, naar haar, de mensen op zijn werk en de rijinstructeur toe.quote:Op zondag 7 november 2021 20:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik wel. Daarom schrijf ik net al de disclaimer dat ik me in dit geval wel zou laten testen.
Ik reken er anderen niet op af, dat is dan het verschil.
Ach, over een week is de rij-instructeur ziek thuis met Corona en gaan de lessen toch niet door…quote:Op zondag 7 november 2021 20:17 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk hoor. Wat mijn man doet of laat, vind ik persoonlijk heel storend maar dwingen kan ik hem niet.
Conflict is er toch wel trouwens.
Anyway: ik heb gewoon grieperige klachten. Kriebelneus, vermoeid en nu ook wel misselijk/hoofdpijn.
Ik functioneer maar dat gaat niet van harte.
Weet je wat men zegt over de “zwakkeren” in de samenleving?quote:Op zondag 7 november 2021 20:41 schreef LeSage het volgende:
Oké, ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Ik denk dat ik kijk vanuit een perspectief waarbij ik blij ben dat het gros van de mensen zich gewoon aan de geldende maatregelen houden. Dat er mensen zijn die zich goed voelen bij extra maatregelen, prima.
Dat niet iedereen er nog extra regels erbij oplegt omdat dat fatsoenlijker zou zijn vind ik ook prima. Commentaar daarop onaardig.
Het lijkt nu ook meer een bash-de-man-van-Venco-discussie te worden en daar pas ik echt voor.
Heb ik ook al gezegd.quote:Op zondag 7 november 2021 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ach, over een week is de rij-instructeur ziek thuis met Corona en gaan de lessen toch niet door…
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het oké vind om de basisregels niet na te komen.quote:Op zondag 7 november 2021 21:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Weet je wat men zegt over de “zwakkeren” in de samenleving?
Mensen die normaal gesproken midden in het leven staan, onderdeel zijn van de beroepsbevolking, ook braaf belasting en zorgpremie betalen en die zich nu maar jarenlang op moeten sluiten en ook nergens zouden mogen komen vinden velen omdat men alleen met zichzelf bezig is en basis regels volgen er al niet bij is in een pandemie?
Daar lusten de honden geen brood van hoor. Over onaardig gesproken. En een kloof creëren…
Ik moest lachenquote:Op zondag 7 november 2021 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ach, over een week is de rij-instructeur ziek thuis met Corona en gaan de lessen toch niet door…
Volgens mij vraag ik nergens om begrip en vriendelijkheid.quote:Op zondag 7 november 2021 21:18 schreef LeSage het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het oké vind om de basisregels niet na te komen.
En ik vind het super vervelend voor mensen die vanwege gezondheid nergens kunnen komen.
Ik heb ook al nergens gezegd dat ik denk dat de overheid precies de goede keuzes maakt (wat ‘goede keuzes’ in deze dan ook zijn, is er iemand die dat weet?).
Je vraagt zelf om begrip en vriendelijkheid, begrijpelijk. Maar geef dat dan ook aan een ander, zéker als die zich aan de regels houdt.
Mensen in de tweede wereldoorlog zouden willen dat ze deze problemen hadden joh.quote:Op zondag 7 november 2021 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.
Ah oké. Dat haalde ik dan verkeerd uit je vorige bericht.quote:Op zondag 7 november 2021 21:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Volgens mij vraag ik nergens om begrip en vriendelijkheid.
Ik wijs slechts op het feit dat deze pandemie van onaardigheid, onverdraagzaamheid en onverantwoordelijkheid aan elkaar hangt, omdat je mijn mening zo hard vindt blijkbaar.
De vergelijking slaat altijd kant noch wal.quote:Op zondag 7 november 2021 21:39 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Mensen in de tweede wereldoorlog zouden willen dat ze deze problemen hadden joh.
Serieus omdat je patat eet op een trappetje ipv op een terras voelt het als een tweede wereldoorlogtafereel? Denk dat ze ook liever op een trappetje een patatje hadden gegeten dan bloembollen en ratten.quote:Op zondag 7 november 2021 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb 2x corona gehad, terwijl mijn partner (even afkloppen) tot nu toe nooit positief heeft getest. Het kan dus best dat de man negatief is, terwijl de partner positief is. En nee, we hebben geen afstand gehouden. We sliepen in hetzelfde bed en aten samen etc.
Maar goed, is natuurlijk wel belangrijk dat je dan zeker weet dat iemand negatief is.
Overigens zijn wij beiden niet gevaccineerd en ook onze (stief)dochter + haar moeder zijn niet gevaccineerd.
Afgelopen zaterdag zijn we bij de bram geweest om af te halen en nadat we aangaven geen qr te hebben, werd er even expliciet aangegeven dat we niet binnen en ook niet buiten mochten zitten (verder leeg terras). We zaten dus een paar meter verderop op een trapje te smullen van onze patatjes. Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.
Wat een idioten aan de leiding. Ik snap dat er maatregelen moeten komen, maar dat je nu in de herfst niet eens op een terras mag zitten, slaat helemaal nergens op.
Je hebt jezelf buitengesloten, met een QR-code mag je gewoon naar binnen, die had je kunnen krijgen, danwel door te vaccineren, danwel door te testen.quote:Op zondag 7 november 2021 22:57 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb het over buitensluiting en ja we werden letterlijk buitengesloten, aangezien we niet binnen mochten zitten. Dat waren we overigens ook niet van plan, maar zelfs op een verlaten terras waren we niet welkom.
Overigens had ik het over het 'gevoel' dat ik ervan kreeg. Mag ik dat zo voelen of mag dat niet, omdat ik er 'zelf voor heb gekozen'?
Wat nou als dat niet het geval is en ik geen keuze heb gehad? Niet iedereen kan/ mag namelijk gevaccineerd worden.
Ja en partner en schoongedoe mag of kan ook allemaal niet 🙊.quote:Op zondag 7 november 2021 23:08 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik dat wel helemaal gotspe trouwens, zelf kiezen om niet te vaccineren en toch aankomen met het "ja, maar er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" argument.
Ja, die zijn er inderdaad, en die lopen het meeste gevaar door de mensen die ervoor kiezen niet gevaccineerd te worden.
Dus kom in godsnaam niet met dat argument aan, zij zijn het werkelijke slachtoffer in deze zaak, de mensen die er niets aan kunnen doen.
Flikker godverdomme toch op met je vergelijking.quote:Op zondag 7 november 2021 23:07 schreef CaVaBien het volgende:
De wereldoorlog begon niet met Westerbork he. Het ging stap voor stap. Het begon met het uitsluiten van bepaalde mensen en kenmerken door gebruik te maken van een jodenster, waardoor ze niet naar binnen mochten.
Dat is precies wat nu ook gaande is.
Ik zeg niet dat het de tweede wereldoorlog is, maar het buitensluiten is wel begonnen.
Kijk maar wereldwijd hoe het gaat. Nu kunnen mensen nog testen (om een patatje te kunnen eten), maar in veel landen mag je zelfs niet meer testen en moet je gevaccineerd zijn om ergens binnen te komen.
Vind je dit echt of komt dit er zo uit omdat we nou eenmaal van alle kanten polariseren als het 10 tegen 1 is?quote:Op zondag 7 november 2021 23:07 schreef CaVaBien het volgende:
De wereldoorlog begon niet met Westerbork he. Het ging stap voor stap. Het begon met het uitsluiten van bepaalde mensen en kenmerken door gebruik te maken van een jodenster, waardoor ze niet naar binnen mochten.
Dat is precies wat nu ook gaande is.
Misschien moet je dan eens wat duidelijker gaan schrijven en niet allerlei dom gelul over buitensluiting en vergelijkbaar met de tweede wereldoorlog neerzetten.quote:Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ga hier niet eens op reageren
Begrijpend lezen is blijkbaar een beetje lastig voor mensen.
Dat is nu net het probleem. Als je om iets normaals vraagt als antwoord krijg je deze achterlijke antwoorden maar een onderbouwing is er niet.quote:Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ga hier niet eens op reageren
Begrijpend lezen is blijkbaar een beetje lastig voor mensen.
Ik probeer aan te geven dat ik me buitengesloten voelde. En volgens iedereen hier mag ik me niet zo voelen, want dat zijn de 'consequenties van je eigen keuzes'.quote:Op zondag 7 november 2021 23:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vind je dit echt of komt dit er zo uit omdat we nou eenmaal van alle kanten polariseren als het 10 tegen 1 is?
Zie jij echt de tweede wereldoorlog, met mensen als minderwaardig kwalificeren om wie ze waren, als gelijk aan nu, met mensen als een besmettingsrisico zien om wat ze doen (of nalaten)?
Sinds die mensen de pandemie gaande houden.quote:Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik probeer aan te geven dat ik me buitengesloten voelde. En volgens iedereen hier mag ik me niet zo voelen, want dat zijn de 'consequenties van je eigen keuzes'.
Ten eerste hoor ik toevallig tot de groep die niet gevaccineerd kan worden, dus nee een keuze had ik niet. Ten tweede is het absurd dat je als ongevaccineerde gestraft wordt door niet eens op een leeg terras te mogen plaatsnemen in de buitenlucht en haast wordt gedwongen om te vaccineren, omdat je hele leven wordt beperkt door de onlogische en veelal idiote maatregelen.
Ik lees dat mensen hun kinderen van zwemles hebben moeten halen, omdat de ouders niet naar binnen mochten om het kind te helpen met omkleden. Ja, dat zijn ook de consequenties van hun keuzes, maar sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Natuurlijk kan en mag je je buitengesloten voelen. Het is alleen nogal een stretch naar WWII-vergelijkingen.quote:Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik probeer aan te geven dat ik me buitengesloten voelde. En volgens iedereen hier mag ik me niet zo voelen, want dat zijn de 'consequenties van je eigen keuzes'.
Ten eerste hoor ik toevallig tot de groep die niet gevaccineerd kan worden, dus nee een keuze had ik niet. Ten tweede is het absurd dat je als ongevaccineerde gestraft wordt door niet eens op een leeg terras te mogen plaatsnemen in de buitenlucht en haast wordt gedwongen om te vaccineren, omdat je hele leven wordt beperkt door de onlogische en veelal idiote maatregelen.
Ik lees dat mensen hun kinderen van zwemles hebben moeten halen, omdat de ouders niet naar binnen mochten om het kind te helpen met omkleden. Ja, dat zijn ook de consequenties van hun keuzes, maar sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Dat is niet waar iedereen hier van uit zijn bol gaat. Je vergelijkt het met de tweede wereldoorlog. Daar gaat men van uit zijn bol.quote:Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zondag 7 november 2021 23:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is niet waar iedereen hier van uit zijn bol gaat. Je vergelijkt het met de tweede wereldoorlog. Daar gaat men van uit zijn bol.
Dat andere wordt hooguit wat stom gevonden
Maar ik zag helemaal geen reactie op mijn eigenlijke vraag
Deze vraag zag ik net niet.quote:Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:
sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Ik ga niet los op je keuzes. Mijn deur staat gewoon open voor gevaccineerden en ongevaccineerden want ik neem aan dat iedereen een reden heeft om wel of niet te vaccineren en daar een weloverwogen besluit in heeft genomen. Er zijn ook ongevaccineerden die niet zeuren en zich wel aanpassen.quote:Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit echt zo is. Hoe kunnen de ongevaccineerden de pandemie gaande houden als ze bij elke scheet moeten testen?quote:Op zondag 7 november 2021 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sinds die mensen de pandemie gaande houden.
En ook die kunnen gewoon testen voor toegang.
Maar je test niet..quote:Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit echt zo is. Hoe kunnen de ongevaccineerden de pandemie gaande houden als ze bij elke scheet moeten testen?
Alles wordt maar aangenomen wat er wordt vermeld, maar echt bewijs heb ik nooit gezien. Hoe zit het mensen die gevaccineerd zijn, corona krijgen en dan toch vliegen, uitgaan etc? Testen hoeven ze toch niet, want ze hebben hun toegangsbewijs.
Ergens hoop ik dat de vaccinatiegraad richting 100% gaat. Dan zal namelijk blijken of het dan toch echt aan die eigenwijze wappies lag of dat het allemaal bullshit is.
Je kon toch niet gevaccineerd worden? Als je dan niet gevaccineerd kan worden zou je denken dat je geen moeite heb met testen?quote:Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit echt zo is. Hoe kunnen de ongevaccineerden de pandemie gaande houden als ze bij elke scheet moeten testen?
Alles wordt maar aangenomen wat er wordt vermeld, maar echt bewijs heb ik nooit gezien. Hoe zit het mensen die gevaccineerd zijn, corona krijgen en dan toch vliegen, uitgaan etc? Testen hoeven ze toch niet, want ze hebben hun toegangsbewijs.
Ergens hoop ik dat de vaccinatiegraad richting 100% gaat. Dan zal namelijk blijken of het dan toch echt aan die eigenwijze wappies lag of dat het allemaal bullshit is.
Niet om een patatje te halen nee. Wel voor de sportlessen van mijn kind, oftewel minimaal 1x per week.quote:
Haar gezin wel. Doen het ook niet.quote:Op zondag 7 november 2021 23:40 schreef Books1 het volgende:
[..]
Je kon toch niet gevaccineerd worden?
In mijn ogen ben je dan dus geen wappie al vind ik ongevaccineerde een stuk vriendelijker klinken.
Dan bak je zelf patat. Of je test er wel voor.quote:Op zondag 7 november 2021 23:41 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Niet om een patatje te halen nee. Wel voor de sportlessen van mijn kind, oftewel minimaal 1x per week.
Want heb ik gezegd dat ik boos ben op de bram?quote:Op zondag 7 november 2021 23:45 schreef laziness het volgende:
Buiten de tweede wereldoorlog vergelijking wordt er ook herhaald dat het een leeg terras was.
Maar ook op dat terras is nu een QR code verplicht en die tent volgt netjes de regels.
Want bij controle betaal jij zijn boete niet neem ik aan?
Je zou (ik weet het is een aanname) als je partner niet gevaccineerd kan worden dat je als partner wel gaat om haar proberen te beschermen.quote:Op zondag 7 november 2021 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haar gezin wel. Doen het ook niet.
En ik weet ook ff niet wat ik aan het doen ben nu hoor. Eerst vond ik dat ze wel erg hard aangepakt werd. Inmiddels neig ik naar het tegenovergestelde.
Ja ik merk dat begrijpend lezen echt een probleem is. Wellicht kan ik me niet goed verwoorden of je leest wat je zelf wil lezen.quote:Op zondag 7 november 2021 23:47 schreef Books1 het volgende:
[..]
Je zou (ik weet het is een aanname) als je partner niet gevaccineerd kan worden dat je als partner wel gaat om haar te beschermen.
Vervolgens kinderen worden van zwemles gehaald want ouders mogen niet mee naar binnen (kan wel met testen maar goed) en nu is het ik test wel voor de sportles van kind.
Spreekt zichzelf enigzins tegen en nu ga ik er echt over ophouden want dit is een eindeloze discussie die nergens naar toe gaat.
En dit.quote:Op zondag 7 november 2021 23:35 schreef Books1 het volgende:
[..]
Ik ga niet los op je keuzes. Mijn deur staat gewoon open voor gevaccineerden en ongevaccineerden want ik neem aan dat iedereen een reden heeft om wel of niet te vaccineren en daar een weloverwogen besluit in heeft genomen. Er zijn ook ongevaccineerden die niet zeuren en zich wel aanpassen.
Die vergelijking met de tweede wereldoorlog is iets wat ik totaal niet trek. Koop eens een retourtje Auschwitz en dan eens kijken of de vergelijking nog op gaat.
Kinderen hoeven overigens niet van zwemles af mits de ouders van te voren testen. Lijkt me geen probleem als je je kind op zwemles wil hebben.
Je had de hele discussie kunnen voorkomen door je niet zo belachelijk uit te laten.quote:Op zondag 7 november 2021 23:52 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ja ik merk dat begrijpend lezen echt een probleem is. Wellicht kan ik me niet goed verwoorden of je leest wat je zelf wil lezen.
Ik heb het over ouders die hun kinderen van zwemles afhalen. Ik heb toch nergens vermeld dat het om mijn kind gaat?
Mijn eigen kind zit op een (peuter)sport waar ze veel plezier aan beleeft, dus ik test zelf 1x per week, zodat ze kan blijven deelnemen.
Wellicht een idee om op die testdagen een brammetje te halen, aangezien ik dan een toegangsbewijs heb.
En nu stop ik ook met deze discussie.
In de eerste plaats vind ik “je mag niet op het terras zitten zonder QR code” niet bepaald afgestraft worden.quote:Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Corona is al een tijdje aan de gang. Ik ben ruim een jaar geleden positief getest. Eerste keer rond oktober 2020 en tweede keer rond maart 2021.quote:Op maandag 8 november 2021 00:17 schreef Leandra het volgende:
Als je 2 keer Covid hebt gehad (ook bevestigd met een positieve test) dan heb je gewoon een hersteldbewijs en snap ik niet waarom je wekelijks zou moeten testen voor toegang als je kind ergens naartoe moet.
Ik zeg trouwens nergens dat ik het perse eens ben met de coronacheck app en hoe dit ingezet wordt.quote:Op maandag 8 november 2021 00:15 schreef CaVaBien het volgende:
Ik snap dat er maatregelen moeten zijn, maar ik stoor me aan de onlogische maatregelen.
Het komt er nu op neer dat de gevaccineerden alle vrijheden hebben, zelfs als ze met corona rondlopen, terwijl de ongevaccineerden op allerlei manieren beperkt worden.
En beperkt worden is niet erg, aangezien we (ook als ongevaccineerden) af willen van corona, maar op dit moment lijkt het meer een machtsspelletje te zijn geworden en is de logica ver te zoeken bij sommige maatregelen.
Dan heb je dus een hele tijd wel een QR-code gehad.quote:Op maandag 8 november 2021 00:19 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Corona is al een tijdje aan de gang. Ik ben ruim een jaar geleden positief getest. Eerste keer rond oktober 2020 en tweede keer rond maart 2021.
De qr code is onlangs ingegaan. In augustus of september dacht ik? Net toen ik er geen recht meer op hadquote:Op maandag 8 november 2021 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je dus een hele tijd wel een QR-code gehad.
Volgens mij is onlangs een wijziging doorgevoerd dat een herstel bewijs 12 maanden geldig zou zijn. Dan zou je dus nog een paar maanden hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 00:27 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
De qr code is onlangs ingegaan. In augustus of september dacht ik? Net toen ik er geen recht meer op had
Half juli ging hij inquote:Op maandag 8 november 2021 00:27 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
De qr code is onlangs ingegaan. In augustus of september dacht ik? Net toen ik er geen recht meer op had
Dat heb je nu al een paar keer gezegd en men heeft duidelijk gemaakt dat Joods geboren worden nogal iets anders is dan een keuze die je maakt.quote:Op maandag 8 november 2021 08:03 schreef CaVaBien het volgende:
Het was inderdaad geen goede vergelijking. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat ik me buitengesloten voelde.
De oorlog begon overigens niet gelijk met al die gruwelijkheden (alhoewel natuurlijk alles gruwelijk is eraan, ook het begin). Het ging stap voor stap en begon met het buitensluiten van mensen. Buitensluiten is nu ook een beetje aan de gang. Ze hebben het over werkgevers die een qr code mogen eisen van hun werknemer, over het niet meer toelaten van ongevaccineerden bij de detailhandel etc. Ik vind dat best heftig.
Je kunt een herstel bewijs regelen dat nog een tijdje geldig isquote:Op maandag 8 november 2021 08:15 schreef CaVaBien het volgende:
Iedereen is toch vrij om een eigen keuze te maken. Niemand is verplicht zich te vaccineren, omdat ik niet gevaccineerd kan worden. Overigens weet ik niet of ik me wel had laten vaccineren als ik de keuze had. Ik ben het namelijk niet eens met het beleid en vind het erg richting dwang gaan.
Overigens snap ik ook niet wat het nut zou zijn als mijn partner zich had laten vaccineren? Dan mocht hij wel binnen eten en ik alsnog niet?
Waarom zouden de mensen die 2x gevaccineerd zijn beter beschermd zijn dan iemand die 2x corona heeft gehad en daarmee op een natuurlijke manier antistoffen heeft kunnen aanmaken?quote:Op maandag 8 november 2021 08:24 schreef oh-oh het volgende:
Wellicht zou het fijn zijn als je minder kans hebt ook om door je partner besmet te raken?
Maar ja ach je hebt het al twee x gehad dus daar kan nog wel wat keren bij...
Ik heb het over je partner, als jij niet kan vaccineren omdat je gezondheid dat niet toe laat,dan had hij jou echt kunnen beschermen door meteen vooraan in de rij te staan voor een prik. Maar dat wil je niet snappen, ook prima.quote:Op maandag 8 november 2021 08:34 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Waarom zouden de mensen die 2x gevaccineerd zijn beter beschermd zijn dan iemand die 2x corona heeft gehad en daarmee op een natuurlijke manier antistoffen heeft kunnen aanmaken?
Ook weer iets onlogisch.
Ja, of gewoon omdat ze verzonnen hebben dat ze niet gevaccineerd mogen worden omdat ze zwanger zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 08:10 schreef oh-oh het volgende:
Wat ik heftig vind is dat er iemand niet gevaccineerd kan worden wegens medische redenen ( neem ik dan aan ) en dat blijkbaar de directe omgeving niet voorraan staat voor een vaccin maar ook niet gaat en dat er dan over buitensluiten wordt gesproken.
Dat hele buitengesloten gejengel is als in de tuin gaan staan schreeuwen dat de deur op slot zit terwijl je de sleutel gewoon in je broekzak hebt zitten.quote:Op maandag 8 november 2021 08:03 schreef CaVaBien het volgende:
Het was inderdaad geen goede vergelijking. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat ik me buitengesloten voelde.
De oorlog begon overigens niet gelijk met al die gruwelijkheden (alhoewel natuurlijk alles gruwelijk is eraan, ook het begin). Het ging stap voor stap en begon met het buitensluiten van mensen. Buitensluiten is nu ook een beetje aan de gang. Ze hebben het over werkgevers die een qr code mogen eisen van hun werknemer, over het niet meer toelaten van ongevaccineerden bij de detailhandel etc. Ik vind dat best heftig.
Zie jij het echt als dwang? Volgens mij wordt er nu vaak het woord dwang gebruikt, terwijl het eigenlijk druk zou moeten zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 08:15 schreef CaVaBien het volgende:
Iedereen is toch vrij om een eigen keuze te maken. Niemand is verplicht zich te vaccineren, omdat ik niet gevaccineerd kan worden. Overigens weet ik niet of ik me wel had laten vaccineren als ik de keuze had. Ik ben het namelijk niet eens met het beleid en vind het erg richting dwang gaan.
Overigens snap ik ook niet wat het nut zou zijn als mijn partner zich had laten vaccineren? Dan mocht hij wel binnen eten en ik alsnog niet?
Het is zeker een aanname dat ik niet zou vaccineren vanwege een zwangerschap.quote:Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef oh-oh het volgende:
nee het ligt idd aan iedereen idd, en aan alle aannames. Zielig.
Nee dat was geen aanname, dat is een schoen die je aantrekt.quote:Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is zeker een aanname dat ik niet zou vaccineren vanwege een zwangerschap.
Reageer gewoon niet als je mijn medische situatie niet kent. Het is pas zielig als je denkt iemand te kennen en even allerlei aannames gaat maken.
Hier kregen we van de zwemschool bericht dat je net als vorig jaar bij de lockdown je kind buiten af mag geven. En kinderen mogen zichzelf afdrogen en aankleden en weer buiten naar ouders toe lopen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:09 schreef MorganLeFay het volgende:
Bij de lokale sportclubs hier, inclusief het zwembad, hebben ze respect voor alle ouders... of je nu een QR-code hebt of niet...je kind wordt er niet op afgerekend.
Maar bij geen QR ben je inderdaad niet zelf welkom. Maar ze gaan geen kinderen buitensluiten. Je wordt dan gevraagd of je iemand anders, met QR-code, kan meesturen als begeleider (desnoods een buuan/-vrouw).
Dus geen gemiep over kinderen die van zwemles/hockey/ballet af moeten omdat de ouders zich buitengesloten voelen door hun eigen keuze en ze het normaal vinden om hun kind daarvan de dupe te laten worden
Beste CaVaBien,quote:Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is zeker een aanname dat ik niet zou vaccineren vanwege een zwangerschap.
Reageer gewoon niet als je mijn medische situatie niet kent. Het is pas zielig als je denkt iemand te kennen en even allerlei aannames gaat maken.
Ja, hier is het zo dat ze dat vooral aanraden omdat er de vorige keer nogal wat (BSO, dus niet thuis alvast omgeklede) kinderen waren met hun badpak/bikini verkeerd om of die hun maillot na afloop niet aankregenquote:Op maandag 8 november 2021 09:15 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hier kregen we van de zwemschool bericht dat je net als vorig jaar bij de lockdown je kind buiten af mag geven. En kinderen mogen zichzelf afdrogen en aankleden en weer buiten naar ouders toe lopen.
Er hoeft dus gelukkig niemand van zwemles af.
Uiteraard ben je ook vrij om iemand anders mét QR te laten gaan.
Dan sluiten ze zichzelf dus buiten. Niemand anders doet dat hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef CaVaBien het volgende:
Op zich een goede oplossing ja, maar er zijn ook genoeg mensen die geen gevaccineerden hebben in hun kring en het niet prettig vinden om hun kind om te laten kleden door een buurman/ buurman.
Maar goed, persoonlijk zou ik me dan wekelijks laten testen.
Tsja, als je het echt zeker wil weten doe je over vijf dagen een testje. Verder zou ik vooral kijken of de klachten nu niet verergeren.quote:Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef exode het volgende:
Kutje, B is dus gisteren verkouden negatief getest. Krijgen we net bericht dat er 1 leerling uit zijn klas positief is getest gisteren.
Even overleggen met GGD via school, want het maakt wel even uit wie die leerling is (speelt B daarmee) en wat mij nu moeten doen. De ene verkoudheid kan op die leeftijd zo over op de volgende. Dus hoe moeten wij het nu in de gaten houden?
Ja over 5 dagen testen is wel een goede. Tenzij zijn klachten helemaal weg zijn neem ik aan.quote:Op maandag 8 november 2021 09:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Tsja, als je het echt zeker wil weten doe je over vijf dagen een testje. Verder zou ik vooral kijken of de klachten nu niet verergeren.
Maar wees eerlijk, over een paar dagen heeft toch heel Nederland covid, dus dan maakt het ook niet meer uit
Fokwet geactiveerd.quote:Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
Maar je laat je toch niet wel of niet vaccineren om de overheid een hak te zetten of als verkapt applausje, maar omdat vaccinaties letterlijk al EEUWEN een bewezen effectief middel zijn ter bescherming tegen infectieziekten?quote:Op maandag 8 november 2021 08:15 schreef CaVaBien het volgende:
Iedereen is toch vrij om een eigen keuze te maken. Niemand is verplicht zich te vaccineren, omdat ik niet gevaccineerd kan worden. Overigens weet ik niet of ik me wel had laten vaccineren als ik de keuze had. [b]Ik ben het namelijk niet eens met het beleid en vind het erg richting dwang gaan.[\b]
Ja, zeker na deze week, nu heel Nederland besmettelijk is en ik 4 uit 7 dagen in de horeca zal doorbrengenquote:
Ik vind het opmerkelijk dat je niet reageert op mijn posts dat het doormaken van covid je over een paar dagen nog een aantal maanden een CTB kan opleveren. Waarom negeer je dat?quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef CaVaBien het volgende:
Op zich een goede oplossing ja, maar er zijn ook genoeg mensen die geen gevaccineerden hebben in hun kring en het niet prettig vinden om hun kind om te laten kleden door een buurman/ buurman.
Maar goed, persoonlijk zou ik me dan wekelijks laten testen.
Je mocht toen (bij ons iig) nog wel mee de kleedhokjes in om te helpen met aan- en uitkledenquote:Op maandag 8 november 2021 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen nu gaan vallen dat ze bij de zwemles niet binnen mogen aangezien een aantal maanden terug niemand mee naar binnen mocht, en ja dat was toen lastig, maar nu blijkbaar een reden om kinderen van zwemles af te halen??
Mss zijn die twee besmettingen langer dan een jaar geleden? Tijd voor een nieuwe!!quote:Op maandag 8 november 2021 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk dat je niet reageert op mijn posts dat het doormaken van covid je over een paar dagen nog een aantal maanden een CTB kan opleveren. Waarom negeer je dat?
quote:Op maandag 8 november 2021 09:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mss zijn die twee besmettingen langer dan een jaar geleden? Tijd voor een nieuwe!!
quote:Op maandag 8 november 2021 00:19 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Corona is al een tijdje aan de gang. Ik ben ruim een jaar geleden positief getest. Eerste keer rond oktober 2020 en tweede keer rond maart 2021.
Klopt zeker dat dat bij een vierjarige een stukje lastiger is.quote:Op maandag 8 november 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Je mocht toen (bij ons iig) nog wel mee de kleedhokjes in om te helpen met aan- en uitkleden
En dat is bij een achtjarige natuurlijk minder urgent dan bij een vierjarige.
D heeft hier vrijdag een test gehad ivm verkoudheid en vriendinnetje met Corona. Hij was al 2 dagen "stabiel" verkouden, de uitslag was negatief. Het advies is nu om bij veranderde klachten opnieuw te laten testen. Vooral opletten met koorts en smaakverlies (en hij lust bijna niks, dus makkelijk te testen)..quote:Op maandag 8 november 2021 09:40 schreef exode het volgende:
Kutje, B is dus gisteren verkouden negatief getest. Krijgen we net bericht dat er 1 leerling uit zijn klas positief is getest gisteren.
Even overleggen met GGD via school, want het maakt wel even uit wie die leerling is (speelt B daarmee) en wat mij nu moeten doen. De ene verkoudheid kan op die leeftijd zo over op de volgende. Dus hoe moeten wij het nu in de gaten houden?
Je positieve test staat bij de GGD geregistreerd.quote:Op maandag 8 november 2021 10:05 schreef SQ het volgende:
Hoe kom je dan aan zo'n hersteldverklaring?
Ik vind dat bij negatief gestest mogen ze terug wel een beetje een wassen neus. Je mag daar als school niet naar vragen dus er zit geen enkele controle op.quote:Op maandag 8 november 2021 10:05 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
D heeft hier vrijdag een test gehad ivm verkoudheid en vriendinnetje met Corona. Hij was al 2 dagen "stabiel" verkouden, de uitslag was negatief. Het advies is nu om bij veranderde klachten opnieuw te laten testen. Vooral opletten met koorts en smaakverlies (en hij lust bijna niks, dus makkelijk te testen)..
Maar in zijn klas zijn nu 2 positief en door de heel school sluimert het. Dus het snotneusbeleid is voor onze school weer aangescherpt. Verkouden kinderen wordt gevraagd thuis te blijven. Liefst ook om ze te laten testen. Negatief mogen ze dan wel terug naar school. En zelftesten zonder klachten worden ook genoemd als optie.
Meid, daar ga je!!quote:Op maandag 8 november 2021 09:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, zeker na deze week, nu heel Nederland besmettelijk is en ik 4 uit 7 dagen in de horeca zal doorbrengen
Deze keer kan wel PCR dan toch? Dat zou moeten schelen in hoe naar het is.quote:Op maandag 8 november 2021 10:08 schreef exode het volgende:
GGD heeft blijkbaar al gereageerd, B hoeft niet opnieuw te testen tenzij zijn klachten erger worden of weg zijn en weer terugkomen.
We gaan het in de gaten houden en bij twijfel weer een rondje teststraat (koop alvast een Lego pakket als omkoopmiddel).
Och ja ach. Hoort allemaal bij de covidbelevingquote:Op maandag 8 november 2021 10:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Meid, daar ga je!!
Liever niet natuurlijk.
Er wordt enorm veel verantwoordelijkheid bij de mensen zelf gelegd. En hoe verder we in deze shitzooi terechtkwamen, hoe meer mij duidelijk werd dat heel veel mensen die verantwoordelijkheid helemaal niet aan kunnen. En dan weer een demo zien op de Dam en dat Nederland een dictatuur zou zijn....Ik zou erom schaterlachen als het niet zo enorm triest zou zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 10:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind dat bij negatief gestest mogen ze terug wel een beetje een wassen neus. Je mag daar als school niet naar vragen dus er zit geen enkele controle op.
Hij had een test die dieper in de neus moest toch? Een PCR kindertest waarbij het wattenstaafje veel minder diep in de neus hoeft helpt vast met overhalen mocht er weer een GGD test nodig zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ja over 5 dagen testen is wel een goede. Tenzij zijn klachten helemaal weg zijn neem ik aan.
Moet ik hem wel omkopen want hij vond het geen succes gisteren.
In de app klikken op bewijs toevoegen > herstelbewijs.quote:Op maandag 8 november 2021 10:05 schreef SQ het volgende:
Hoe kom je dan aan zo'n hersteldverklaring?
Op dit moment staat er nog dat je 180 dagen geleden covid gehad moet hebben voor een herstelbewijs, oftewel 6 maanden geleden. Ik begrijp dat dit wordt gewijzigd. Dat zou me dan een paar maanden testen schelen.quote:Op maandag 8 november 2021 10:03 schreef oh-oh het volgende:
Nou dan heb je tot maart 2022 geldige QR, heb je voor niks op een stoepje zitten eten
Niet, daarom worden de regels rondom het hestelbewijs ook aangepast.quote:Op maandag 8 november 2021 10:19 schreef CaVaBien het volgende:
Mag ik ook een antwoord op de vraag waarom iemand die gevaccineerd is beter beschermd is dan iemand die al 2x covid heeft meegemaakt?
Die vraag verzin je net zelf?quote:Op maandag 8 november 2021 10:19 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Mag ik ook een antwoord op de vraag waarom iemand die gevaccineerd is beter beschermd is dan iemand die al 2x covid heeft meegemaakt? Weet iemand daar toevallig een antwoord op? Ik ben wel benieuwd.
Volgens mij ben je beter beschermd als je het gehad hebt. Op basis van de onderzoeksresultaten tot nu toe heb je meer antistoffen die ook langer effectief blijven volgens mij?quote:Op maandag 8 november 2021 10:19 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Mag ik ook een antwoord op de vraag waarom iemand die gevaccineerd is beter beschermd is dan iemand die al 2x covid heeft meegemaakt? Weet iemand daar toevallig een antwoord op? Ik ben wel benieuwd.
Daar hadden mijn man en ik het ook over. Normaal pakt hij een virusje ook wel snel op.quote:Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
Dat klopt ook, school controleert niet, ze vragen de ouders zich aan de richtlijnen te houden..quote:Op maandag 8 november 2021 10:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind dat bij negatief gestest mogen ze terug wel een beetje een wassen neus. Je mag daar als school niet naar vragen dus er zit geen enkele controle op.
Maar het advies is ook nog steeds om bij klachten thuis te blijven, ook na een negatieve test.quote:Op maandag 8 november 2021 10:34 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben dan weer niet zo voortvarend dat ik een wekelijkse zelftest doe. Maar wel pasgeleden bij klachten zowel een zelftest als PCR test gedaan, voordat ik naar kantoor ging. En toen sowieso nog een dagje gewacht omdat ik mijn collega's ook niet de bacillen van mijn verkoudheid gunde.
Moeten alle kinderen op school in quarantaine?quote:Op maandag 8 november 2021 10:39 schreef exode het volgende:
Klas op school van verloofde zojuist naar school gestuurd vanwege teveel besmettingen. (niet haar klas)
Nee alleen betreffende klas.quote:Op maandag 8 november 2021 10:44 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Moeten alle kinderen op school in quarantaine?
Goede oplossing voor ouders wel.![]()
Dat heb ik gedaan.quote:Op maandag 8 november 2021 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar het advies is ook nog steeds om bij klachten thuis te blijven, ook na een negatieve test.
Echt hè...quote:Op maandag 8 november 2021 10:49 schreef Vaiana het volgende:
Man heeft dus ook collega's die, ongetest, met zware verkoudheidsklachten naar kantoor kwamen. "Want ik ben toch gevaccineerd."![]()
Mijn man vertelt zelf ook dat bijv. uitzendkrachten niet snel zullen testen bij klachten want afwezig op werk betekent simpelweg geen geld.quote:Op maandag 8 november 2021 10:49 schreef Vaiana het volgende:
Man heeft dus ook collega's die, ongetest, met zware verkoudheidsklachten naar kantoor kwamen. "Want ik ben toch gevaccineerd."![]()
Ik moest hem gisteren wel laten zien, 2 keer zelfs.quote:Op maandag 8 november 2021 11:00 schreef vencodark het volgende:
Even een vraag: ik maak net een afspraak voor mijn zoon voor een test maar van hem heb ik geen id-kaart. Is dat een probleem? Gaf het wel aan bij de telefoniste.
Nope.quote:Op maandag 8 november 2021 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Ze vragen die idd wel, dus die ga je wss wel nodig hebben...
Ik vind het nog steeds stom en onverantwoord, maar ik heb er wel meer begrip voor.quote:Op maandag 8 november 2021 11:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man vertelt zelf ook dat bijv. uitzendkrachten niet snel zullen testen bij klachten want afwezig op werk betekent simpelweg geen geld.
In die zin begrijp ik dat wel.
Behalve dat een kind onder de 14 helemaal geen ID hoeft te hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 11:02 schreef oh-oh het volgende:
Ze vragen die idd wel, dus die ga je wss wel nodig hebben...
De instructies in de mail geven aan dat ik alleen met A. naar de testlocatie mag met de mail en mijn id.quote:Op maandag 8 november 2021 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat een kind onder de 14 helemaal geen ID hoeft te hebben.
Edit: niet helemaal, voor de zorg moet een kind onder de 14 wel een ID-kaart hebben.
https://www.rijksoverheid(...)entiteitskaart-nodig
De vraag is alleen of dit onder zorg valt.
Ah, dat is fijn, dan valt dit dus idd niet onder de zorg.quote:Op maandag 8 november 2021 11:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
De instructies in de mail geven aan dat ik alleen met A. naar de testlocatie mag met de mail en mijn id.
Aan de mail voor de afspraak stond mijn zoon als aanhef, dus ik ga er vanuit dat die eis van id-kaart ook voor hem was. Hij heeft hem ook moeten laten zien, ik niet..quote:Op maandag 8 november 2021 11:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
De instructies in de mail geven aan dat ik alleen met A. naar de testlocatie mag met de mail en mijn id.
Geen id.quote:
Je kan voor veel dingen sowieso ook met een verlopen ID terecht. Alleen voor reizen naar het buitenland uiteraard niet.quote:Op maandag 8 november 2021 11:19 schreef Cathmar het volgende:
Paspoorten van mijn drie jongsten zijn net verlopen en ik heb eigenlijk geen intentie voorlopig een nieuwe voor ze te halen. WIj gaan helemaal nergens heen de komende maanden. Had inderdaad al nagekeken dat het voor een pcr niet nodig is. En voor de huisarts ook niet.
Naja, als je het land niet uitgaat is het ook wel een beetje zonde van het geld toch?quote:Op maandag 8 november 2021 11:59 schreef vencodark het volgende:
Het voldoet als ik nu naar de testlocatie zijn zorgpas meeneem want daar staan zijn naam en bsn-nummer op.
En de bevestigingsmail.
In het nieuwe jaar voor beide monkeys maar eens een Id-kaart aanvragen.![]()
![]()
#lakse ouders.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 8 november 2021 11:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Je kan voor veel dingen sowieso ook met een verlopen ID terecht. Alleen voor reizen naar het buitenland uiteraard niet.
Om dezelfde reden loopt mijn oudste al zeker een half jaar met een verlopen ID-kaart rond. Toen die verliep benadrukte de gemeente ook dat je vanwege corona alleen moest komen verlengen als het echt nodig was en anders maar even wachten, dus daar heb ik me braaf aan gehouden.
Vooral omdat een ID-kaart voor een minderjarige maar 5 jaar geldig is.quote:Op maandag 8 november 2021 12:00 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Naja, als je het land niet uitgaat is het ook wel een beetje zonde van het geld toch?
Vonden wij ook maar ivm zorg (kind kan maar ziek worden of een ongeluk krijgen), ben je het wel verplicht.quote:Op maandag 8 november 2021 12:00 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Naja, als je het land niet uitgaat is het ook wel een beetje zonde van het geld toch?
Als het toch voor iedereen verplicht is mogen ze wel eens een gratis identiteitskaart voor minderjarigen gaan verstrekken, en dan ook werkelijk een identiteitskaart, geen reisdocument.quote:Op maandag 8 november 2021 12:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vonden wij ook maar ivm zorg (kind kan maar ziek worden of een ongeluk krijgen), ben je het wel verplicht.
En die memo heb ik ergens genegeerd of gemist of uitgesteld.
Ik zou op zijn ID-kaart moeten kijken om te weten wat die cijfers zijnquote:Op maandag 8 november 2021 12:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier werd alleen gevraagd om de laatste 3 cijfers van zijn BSN, hele ID-kaart nooit hoeven laten zien
Staat je BSN niet op je zorgpasje?quote:Op maandag 8 november 2021 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou op zijn ID-kaart moeten kijken om te weten wat die cijfers zijn
Ze gaan je kind geen spoedzorg onthouden omdat er geen IDkaart is. Bij planbare zorg kan dat wel maar dan heb je de tijd om nog een IDkaart aan te vragen.quote:Op maandag 8 november 2021 12:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vonden wij ook maar ivm zorg (kind kan maar ziek worden of een ongeluk krijgen), ben je het wel verplicht.
En die memo heb ik ergens genegeerd of gemist of uitgesteld.
Of de zorgpas.quote:Op maandag 8 november 2021 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou op zijn ID-kaart moeten kijken om te weten wat die cijfers zijn
Hij heeft er toevallig nog wel 1, maar die is al van voor 2014.quote:Op maandag 8 november 2021 12:19 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Staat je BSN niet op je zorgpasje?Die heeft wel elk kind neem ik aan?
O zwijg dat is ZO rete irritant. Bij ons is mijn man ergens anders verzekert dan ik en den kinderen en nog steeds kan ik hun gegevens niet zien. Want hij heeft het aangevraagd. Ik heb een klacht ingediend. Niet dat dat helpt.quote:Op maandag 8 november 2021 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft er toevallig nog wel 1, maar die is al van voor 2014.
Ik heb van diezelfde verzekeraar, waar ik sinds 2014 ook verzekerd ben, nooit een fysiek pasje gehad, dat ik er van hem wel een heb is dus al van heel lang geleden.
En uiteraard kan ik met inloggen bij de zorgverzekeraar zijn digitale pas niet bekijken, want ik ben niet de hoogdverzekerde... alleen zijn moeder.
Het is idd schandalig, ik heb me er ook al meermaals over beklaagd, zelfs een eigen DigiD voor hem aangevraagd maar daarmee kan hij dan weer niets zien omdat hij minderjarig isquote:Op maandag 8 november 2021 12:23 schreef Cathmar het volgende:
[..]
O zwijg dat is ZO rete irritant. Bij ons is mijn man ergens anders verzekert dan ik en den kinderen en nog steeds kan ik hun gegevens niet zien. Want hij heeft het aangevraagd. Ik heb een klacht ingediend. Niet dat dat helpt.
Nou nee, dat verschuift het probleem alleen maar, het lost het niet op.quote:Op maandag 8 november 2021 12:32 schreef Elleska het volgende:
Dat is helemaal krom. Voor het nieuwe jaar de verzekering stopzetten en opnieuw afsluiten onder je eigen naam?
Dan kan je man weer niet bij de gegevens van de kinderen dus echt opgelost is het daarmee nog steeds niet vind ik.
Dat idd, als je man niet betaalt is het niet zo dat ze het niet bij jou komen halen.quote:Op maandag 8 november 2021 12:41 schreef laziness het volgende:
Ik wilde 'm net gaan noemen. De kromheid van de overheid kent ook op dit gebied geen grenzen. Volgens de gemeente bezit ik geen huis en de daarbij behorende belastingen of WOZ waarde.
Kan ik dan ook ontslagen worden van de hoofdelijke aanspraakelijkheid hiervoor?
Loonbeslag vaak eerst. En die zie ik wel voorbij komen voor gescheiden partners die wanbeheer op persoonlijke of bedrijfsadministratie voerden. Daar zit je jaren aan vast.quote:Op maandag 8 november 2021 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd, als je man niet betaalt is het niet zo dat ze het niet bij jou komen halen.
Sterker nog; ik gok dat ze met het grootste gemak beslag leggen op een bankrekening die alleen op jouw naam staat, zeker als daar meer dan voldoende op staat om de belastingschuld te voldoen.
Dat kan ook, maar ik heb niet de illusie dat ze dan alleen beslag laten leggen op het loon van de belastingplichtige.quote:Op maandag 8 november 2021 12:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Loonbeslag vaak eerst. En die zie ik wel voorbij komen voor gescheiden partners die wanbeheer op persoonlijke of bedrijfsadministratie voerden. Daar zit je jaren aan vast.
Nee dat zeg ik. Als je ex partner zonder medeweten financieel er een potje van maakte ben je zwaar de sjaak. En als je pech hebt valt er van een kale kip niet te plukken en mag jij als ex voor alles opdraaien.quote:Op maandag 8 november 2021 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar ik heb niet de illusie dat ze dan alleen beslag laten leggen op het loon van de belastingplichtige.
quote:Op maandag 8 november 2021 13:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nadelen: niemand die bepaalde taken van je over kan nemen.![]()
![]()
Als ze willen…
Zag je mijn laatste opmerking?quote:Op maandag 8 november 2021 13:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ja daar heb je echt veel voordeel van joh.
Ja dat was bij ons ook zo. Tot ik een afspraak wilde maken in de zomer omdat de verwachting was dat we naar het buitenland konden gaan. Bijna alle afspraaktijden zaten vol. Uiteindelijk op een andere locatie binnen de gemeente gelukt (half uur rijden). Paspoorten konden we ophalen op vrijdag eind van de middag en zaterdagochtend 5 uur reden we weg. Was best een beetje stressvol, met ons 'goede' gedragquote:Op maandag 8 november 2021 11:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Je kan voor veel dingen sowieso ook met een verlopen ID terecht. Alleen voor reizen naar het buitenland uiteraard niet.
Om dezelfde reden loopt mijn oudste al zeker een half jaar met een verlopen ID-kaart rond. Toen die verliep benadrukte de gemeente ook dat je vanwege corona alleen moest komen verlengen als het echt nodig was en anders maar even wachten, dus daar heb ik me braaf aan gehouden.
Yeah I know dude. Blij dat er hier niemand in de weg ligt /hangt.quote:
Ja, dat is minder inderdaad... Ik verwacht hier geen buitenlandbezoek met de kinderen tot minstens de meivakantie, dus we hebben nog wel even gelukkig. Voor mezelf moet ik wel een paspoort gaan regelen want als we volgend jaar 10 jaar getrouwd zijn willen we terug naar de plek van onze huwelijksreis. Die is in Engeland, dus dat wordt voor het eerst in twintig jaar ofzo weer een paspoort, dank u Brexit.quote:Op maandag 8 november 2021 13:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dat was bij ons ook zo. Tot ik een afspraak wilde maken in de zomer omdat de verwachting was dat we naar het buitenland konden gaan. Bijna alle afspraaktijden zaten vol. Uiteindelijk op een andere locatie binnen de gemeente gelukt (half uur rijden). Paspoorten konden we ophalen op vrijdag eind van de middag en zaterdagochtend 5 uur reden we weg. Was best een beetje stressvol, met ons 'goede' gedrag.
Ja dat is one less thing to worry about nu de familia gewoon zonder mij naar Hamilton gaatquote:Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, dat is minder inderdaad... Ik verwacht hier geen buitenlandbezoek met de kinderen tot minstens de meivakantie, dus we hebben nog wel even gelukkig. Voor mezelf moet ik wel een paspoort gaan regelen want als we volgend jaar 10 jaar getrouwd zijn willen we terug naar de plek van onze huwelijksreis. Die is in Engeland, dus dat wordt voor het eerst in twintig jaar ofzo weer een paspoort, dank u Brexit.
Haha, ja, gelukkig stond er op het afsprakenformulier online een opmerking over reizen naar Groot-Britannië. Anders had ik voor de kinderen een ID-kaart aangevraagd, terwijl we best een keer binnen nu en 5 jaar overzees willen gaan. Dus nu voor een tientje extra paspoorten aangevraagd. De medewerker aan het loket vroeg wel nog waarom we voor paspoorten wilden gaan.quote:Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, dat is minder inderdaad... Ik verwacht hier geen buitenlandbezoek met de kinderen tot minstens de meivakantie, dus we hebben nog wel even gelukkig. Voor mezelf moet ik wel een paspoort gaan regelen want als we volgend jaar 10 jaar getrouwd zijn willen we terug naar de plek van onze huwelijksreis. Die is in Engeland, dus dat wordt voor het eerst in twintig jaar ofzo weer een paspoort, dank u Brexit.
Zou je niet ook kunnen denken dat omdat poffertje pas 1 is, ze niets heeft aan hele grote cadeau's? Ze begrijpt er toch nog niets van.quote:Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef PKM het volgende:
We hebben gisteren de cadeautjes ingepakt. Wat een bult zeg.![]()
Ik weet nog niet hoe, maar volgend jaar ga ik het anders doen. Nu probeerde ik het vier cadeaus principe te volgen, maar dat heeft als resultaat dat ze buitenproportioneel grote cadeaus in de schoen krijgen. Ook wel omdat Poffertje pas 1 is en niks kan met kleine frutsels.
Dus ik denk dat ze volgend jaar meer speelgoed krijgen op hun verjaardag (net voor en na Sinterklaas), of ik ga met pakjesavond het 4 cadeautjes principe laten schieten.
Waar mogelijk heb ik ook gemarktplaatst, dat maakte het ook niet makkelijker.
Waarom werkt het principe bij jullie niet?quote:Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef PKM het volgende:
Nu probeerde ik het vier cadeaus principe te volgen, maar dat heeft als resultaat dat ze buitenproportioneel grote cadeaus in de schoen krijgen.
Wat bizar dat ze dat vraagtquote:Op maandag 8 november 2021 13:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha, ja, gelukkig stond er op het afsprakenformulier online een opmerking over reizen naar Groot-Britannië. Anders had ik voor de kinderen een ID-kaart aangevraagd, terwijl we best een keer binnen nu en 5 jaar overzees willen gaan. Dus nu voor een tientje extra paspoorten aangevraagd. De medewerker aan het loket vroeg wel nog waarom we voor paspoorten wilden gaan.
Ja dat kan, heb ik overwogen. Maar dat vond ik niet zo'n fijn idee bij mijn alles-is-van-mij-peuter.quote:Op maandag 8 november 2021 13:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zou je niet ook kunnen denken dat omdat poffertje pas 1 is, ze niets heeft aan hele grote cadeau's? Ze begrijpt er toch nog niets van.
Ja, maar ook dan zal de toestemming van de andere ouder omzeild moeten wordenquote:Op maandag 8 november 2021 14:05 schreef Elleska het volgende:
Voor dat soort situaties zijn er toch noodpaspoorten?
Hoezo leidt dat tot extra grote cadeaus in de schoen? Doe snap ik even niet.. of is er budget wat op moet ofzo?quote:Op maandag 8 november 2021 13:36 schreef PKM het volgende:
We hebben gisteren de cadeautjes ingepakt. Wat een bult zeg.![]()
Ik weet nog niet hoe, maar volgend jaar ga ik het anders doen. Nu probeerde ik het vier cadeaus principe te volgen, maar dat heeft als resultaat dat ze buitenproportioneel grote cadeaus in de schoen krijgen. Ook wel omdat Poffertje pas 1 is en niks kan met kleine frutsels.
Dus ik denk dat ze volgend jaar meer speelgoed krijgen op hun verjaardag (net voor en na Sinterklaas), of ik ga met pakjesavond het 4 cadeautjes principe laten schieten.
Waar mogelijk heb ik ook gemarktplaatst, dat maakte het ook niet makkelijker.
Ah oke daar heb ik geen verstand van.quote:Op maandag 8 november 2021 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar ook dan zal de toestemming van de andere ouder omzeild moeten worden
De snelheid waarmee een paspoort geregeld kan worden is mijn punt niet, dat ik zonder toestemming van de andere ouder geen paspoort kan regelen wel, als diezelfde andere ouder in het buitenland gewond is en je daar juist naartoe moet.
Ik wou niet heel veel speelgoed geven op pakjesavond, daarom gaat er meer naar de schoentjes. Sommige dingen zijn ook wel groter omdat de kleine versie uitverkocht was. Of omdat tweedehands dino knuffels groot uitvallen.quote:Op maandag 8 november 2021 14:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Hoezo leidt dat tot extra grote cadeaus in de schoen? Doe snap ik even niet.. of is er budget wat op moet ofzo?
Ik hoop dat niemand de kinderen verteld dat dat sintjournaal begint. Zo geen zin in. Ik vond sinterklaas altijd leuk, maar op deze manier de periode veel te lang en ik wil helemaal niet meemoeten in hún verhaal..
Haha, ik was al wel begonnen met lijstjes maken maar dat was het dan ookquote:Op maandag 8 november 2021 14:20 schreef Lemijn het volgende:
Sommige mensen zijn al klaar voor Sinterklaas? Ik ben jaloers. Ik denk er soms 30 sec over na.
Vertel wat jullie je ongeveer-4-jarigen geven, misschien is dat goede inspiratie.
Voor m'n peuter wel ja. Ik vergeet alleen m'n baby telkens met cadeautjes regelenquote:Op maandag 8 november 2021 14:20 schreef Lemijn het volgende:
Sommige mensen zijn al klaar voor Sinterklaas? Ik ben jaloers. Ik denk er soms 30 sec over na.
Vertel wat jullie je ongeveer-4-jarigen geven, misschien is dat goede inspiratie.
oh, ja als je toch meer cadeaus wil geven..quote:Op maandag 8 november 2021 14:29 schreef PKM het volgende:
[..]
Ik wou niet heel veel speelgoed geven op pakjesavond, daarom gaat er meer naar de schoentjes. Sommige dingen zijn ook wel groter omdat de kleine versie uitverkocht was. Of omdat tweedehands dino knuffels groot uitvallen.
Verder houden we dit jaar wel alsnog het 4cadeau idee aan voor pakjesavond.
Niet maar ik vind het een handige leidraad om een beetje van alles wat te geven en niet te overspoelen met cadeau's. (dat gebeurt met kerst al waar familie cadeautjes koopt)quote:Op maandag 8 november 2021 14:32 schreef oh-oh het volgende:
Van wie zijn die aantallen verplicht dan?
ja dat is wel het plan. Ik hou van bordspellen, vooral in de winterperiode.quote:Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Elk jaar een bordspel?
Nice.
Ik had mijn zus een tijdje terug mijn Engels Scrabble gestuurd, nu wordt ze ingemaakt door haar 12 jarige zoon en haat ze me
beterschapquote:Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
Nou, de GGD test bleek ook positief.![]()
Zoon is vanmiddag getest dus die blijft sowieso thuis tot die uitslag er is.
Nou ja mijn zus is de enige met kinderen, ik heb ze mijn Star Wars Monopoly, Engels scrabble, wedstrijd rummi en ons oude Stratego gegeven en ze heeft alle spellen die bij mijn ouders lagen ( Mooi schaakspel uit Rusland uit de studententijd van mijn vader, dammen, stratego, retro mensch erger je niet etc ) allemaal meegenomen, en ik had al Uno Skip-Bo en Set voor ze gekocht, Catan hebben ze, denk niet dat ze nog een spel per kind per jaar zou kunnen kopen, maar ze gebruiken het wel allemaal!quote:Op maandag 8 november 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
ja dat is wel het plan. Ik hou van bordspellen, vooral in de winterperiode.
Man wat minder dus ik probeer kind fan te krijgen en dat lukt vooralsnog goed al is het nog even afwachten of hij goed tegen zijn verlies kan.
Kakzooi. Hopelijk word je niet nog zieker en kun je een beetje chillen deze week.quote:Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
Zijn ze er dan zo strikt in bij jullie? In ons ziekenhuis is het gelukkig uit coulance niet verplicht tot 1 jaar. Maar dan moet je wel bij elk bezoek de patiëntenpas laten activeren.quote:Op maandag 8 november 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Morgenochtend hopelijk pasfoto's voor Anna haar IDkaart maken. We moeten volgende week op controle bij de kinderarts en idkaart is nodig. Ah well, in het ergste geval is hij aangevraagd. We moeten over 3 maanden toch nog voor een heupjesecho, dan controleren ze hem dan maar hoor. Kind is net 5 weken jong
Ik denk dat je kinderen sowieso thuis moeten blijven? Of is dat ook alweer veranderd?quote:Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
dit is heel herkenbaar. Maar nu zetten ze pijlen bij de cirkels die ze het liefst willen, en het aantal pijlen is dan wel een indicatie.quote:Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben voor de volwassenen al klaar qua Sint, de kinderen vind ik lastiger. Ik probeer het something they want/need/to wear/to read principe aan te houden, maar ja, wat heeft een driejarige nou echt nodig? En qua willen heeft Ketel in beide speelgoedboeken in huis al ongeveer het hele assortiment omcirkeld, dus uitvogelen wat hij nou écht wil is best een uitdaging.
Ik heb nog maar 1 kind dus voor nu is een spel per kind prima maar een bordspel is ook prima geschikt als familiecadeau.quote:Op maandag 8 november 2021 15:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja mijn zus is de enige met kinderen, ik heb ze mijn Star Wars Monopoly, Engels scrabble, wedstrijd rummi en ons oude Stratego gegeven en ze heeft alle spellen die bij mijn ouders lagen ( Mooi schaakspel uit Rusland uit de studententijd van mijn vader, dammen, stratego, retro mensch erger je niet etc ) allemaal meegenomen, en ik had al Uno Skip-Bo en Set voor ze gekocht, Catan hebben ze, denk niet dat ze nog een spel per kind per jaar zou kunnen kopen, maar ze gebruiken het wel allemaal!
Twee weken geleden was het zo dat ongevaccineerd kind thuis bleef en na 5 dagen kon testen om weer naar buiten te kunnen. Mits geisoleerd van de besmeting natuurlijk.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik denk dat je kinderen sowieso thuis moeten blijven? Of is dat ook alweer veranderd?
quote:Op maandag 8 november 2021 15:28 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 1 kind dus voor nu is een spel per kind prima maar een bordspel is ook prima geschikt als familiecadeau.
Het hoeft ook niet altijd een duur spel te zijn, met Uno kan je net zoveel plezier hebben als van Catan. De speldoos die we nu geven heb ik 2ehands op de kop getikt.
De spellen die we bij mijn ouders hadden zijn daar bewust allemaal blijven liggen. Sommige spellen komen nu nog op tafel en anderen zijn in de toekomst leuk voor de kleinkinderen.
ah, vandaar Londen zonder jouquote:Op maandag 8 november 2021 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Elk jaar een bordspel?
Nice.
Ik had mijn zus een tijdje terug mijn Engels Scrabble gestuurd, nu wordt ze ingemaakt door haar 12 jarige zoon en haat ze me
De beslisboom van school zegt dat mijn zoon moet testen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik denk dat je kinderen sowieso thuis moeten blijven? Of is dat ook alweer veranderd?
Ze heeft jaren lopen zeuren om dat spelquote:Op maandag 8 november 2021 15:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ah, vandaar Londen zonder jou
Ze doen hier niet meer aan patiëntenpassen. Ach, ik kan niet vliegen denk ik maarquote:Op maandag 8 november 2021 15:18 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Zijn ze er dan zo strikt in bij jullie? In ons ziekenhuis is het gelukkig uit coulance niet verplicht tot 1 jaar. Maar dan moet je wel bij elk bezoek de patiëntenpas laten activeren.
Nu zijn ze met meer dingen wel heel erg coulant. Zo mag je met corona gewoon gaan werken
Mijn 3-jarige heeft handschoenen nodig. En pyjama's, en onderbroeken....quote:Op maandag 8 november 2021 15:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben voor de volwassenen al klaar qua Sint, de kinderen vind ik lastiger. Ik probeer het something they want/need/to wear/to read principe aan te houden, maar ja, wat heeft een driejarige nou echt nodig? En qua willen heeft Ketel in beide speelgoedboeken in huis al ongeveer het hele assortiment omcirkeld, dus uitvogelen wat hij nou écht wil is best een uitdaging.
Ik zal er wel overheen lezen, maar waar staat dat dan? Als ik op rijksoverheid.nl kijk, lees ik dat je bij een negatieve test niet thuis hoeft te blijven: "Heeft u (milde) klachten die passen bij het coronavirus? Laat u dan zo snel mogelijk testen en blijf thuis. Ook als u beschermd bent tegen corona. Is de test negatief? Dan stopt de thuisquarantaine."quote:Op maandag 8 november 2021 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar het advies is ook nog steeds om bij klachten thuis te blijven, ook na een negatieve test.
Een pyjama krijgt hij inderdaad, maar dat vond ik dan weer meer onder to wear vallen.quote:Op maandag 8 november 2021 16:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn 3-jarige heeft handschoenen nodig. En pyjama's, en onderbroeken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |