abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2021 @ 16:12:02 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202071676
Daar gaan we weer!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 november 2021 @ 16:14:35 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202071709
Dang Venco, ga je ook es een avond uit.
-O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202071757
Jemig Venco :{ beterschap :*

@exode, fijn dat hij negatief was! Fijne avond
Fake it till you make it...
pi_202072413
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* boos is. :X ;(
  zondag 7 november 2021 @ 16:59:23 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202072487
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dom :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202072493
Oh he bah Venco. Moet je daar ook nog ruzie over gaan maken :(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202072496
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:59 schreef LeSage het volgende:
Oh he bah Venco. Moet je daar ook nog ruzie over gaan maken :(
Uiteraard.
pi_202072557
Wij hebben vriend uitgezwaaid op het vliegveld. Steeg een half uur te laat op, maar gelukkig ging het verder wel prima.
Wij waren net klaar met de boodschappen en hij was al geland in Wenen.

De huilbuien-want-we-missen-papa-teller staat nu pas op 4 :')
  zondag 7 november 2021 @ 17:12:50 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_202072820
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
SPOILER
Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.

Stomme regel en snap dat je kwaad bent :*
pi_202072925
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 17:01 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben vriend uitgezwaaid op het vliegveld. Steeg een half uur te laat op, maar gelukkig ging het verder wel prima.
Wij waren net klaar met de boodschappen en hij was al geland in Wenen.

De huilbuien-want-we-missen-papa-teller staat nu pas op 4 :')
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.

Wel eenzamer en vermoeiender, dat wel. Al in al is het veel fijner als hij er wel is, maar zo'n weekje was prima te doen..
pi_202072951
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:12 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.

Stomme regel en snap dat je kwaad bent :*
Ja, beide.

Ik wist die regel niet. Dacht serieus dat we beide in quarantine moesten.
Wel na 5 dagen ook testen, begreep ik.
Krijgt ie dan een oproep?
pi_202073221
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 17:18 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, beide.

Ik wist die regel niet. Dacht serieus dat we beide in quarantine moesten.
Wel na 5 dagen ook testen, begreep ik.
Krijgt ie dan een oproep?
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.

https://www.rijksoverheid(...)en/testen-na-contact
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.
pi_202073796
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.

Wel eenzamer en vermoeiender, dat wel. Al in al is het veel fijner als hij er wel is, maar zo'n weekje was prima te doen..
Dit ervaar ik ook altijd als vrouw in Amerika zit. Zelf bepalen hoe en wat, vond ik toch wel heel prettig. Maar als ze dan terug was, was het ook fijn om alles even achter te kunnen laten en pauze te hebben.
pi_202074401
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:27 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.

https://www.rijksoverheid(...)en/testen-na-contact
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202074570
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Ik dacht dat dat per gisteren ook weer strikter is geworden, dus afgelopen week hoefde dat dus nog niet...
pi_202074585
Ik merkte wel dat toen de kinderen Corona hadden de dingen anders genoemd werden als bij een collega een paar weken later en ook anderen mensen hadden andere dingen gehoord toen zij iets eerder met besmettingen te maken hadden gehad.

Ik weet dat de richtlijnen steeds veranderen maar soms staat het inderdaad anders geschreven als dat het door de ggd genoemd wordt.

Beterschap voor allen die een positieve test hadden of zich anderszins niet lekker voelen
pi_202074622
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:49 schreef exode het volgende:

[..]
Kinderen mogen blijkbaar geen antigeen test omdat die dieper de neus in gaat.
De eerste mijnheer was begripvol en zei 'U moet het zelf weten, u kent uw kind beter dan ik.' De tweede wilde eigenlijk niet luisteren (mevrouw u staat in de verkeerde rij). En bij de laatste hinderis, het loket, wilde de man me niet eens helpen. 'Ga maar een loket hiernaast.' En tegen B 'Dit stokje gaat echt veeeeeeeeel verder je neus in hoor, dat is niet prettig.'

En is gratisch, gewoon van GGD bij het XL test gedoe bij de Jaarbeurs.
Wij testen ook bijna altijd bij de Jaarbeurs, ik altijd antigeen, maar met kind idd pcr.
Laatst wel kind betaald een antigeen test laten doen omdat we haast hadden, daar deden ze helemaal niet moeilijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202074732
Balen Venco.
Toen dochter laatst ggd positief testte ben ik gebeld en heb voor het hele gezin persoonlijke adviezen gekregen mbt testen etc.
Met een meidenkwartet
pi_202074901
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.
pi_202074908
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.
Wat ik schrijf ook.
quote:
A. Ik ben beschermd, wat moet ik doen?
U bent beschermd tegen corona en hoeft daarom niet in quarantaine. De kans dat u ziek wordt is klein, maar ook zonder klachten kunt u besmettelijk zijn. Het is daarom belangrijk dat u zich laat testen 5 dagen nadat u heeft gehoord dat uw huisgenoot corona heeft. Maak een testafspraak bij de GGD via 0800-2035.

Voor kinderen jonger dan 4 jaar die het afgelopen halfjaar corona hebben gehad, is het advies dat zij bij (lichte) klachten getest worden.

Werkt u in de zorg, overleg dan met uw werkgever of bedrijfsarts welke maatregelen u moet nemen tijdens uw werk.
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Ik zie dat ik lieg over de direct testen boodschap.
pi_202074942
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat ik schrijf ook.
[..]
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Ik zie dat ik lieg over de direct testen boodschap.
Oh zo bedoel je. Jij kreeg richtlijnen voor het hele gezin. Ik begreep je verkeerd. :)
Bovenstaande heb ik ook gelezen.
pi_202074964
Man hoeft over 5 dagen, nadat ik een positieve uitslag heb, te testen.
pi_202075041
Op de site van het RIVM staat het woordje advies weer wel

quote:
Ben je een huisgenoot van iemand met corona dan is het advies om je te laten testen, ook als je beschermd bent tegen corona. Je kunt geen klachten hebben en toch besmettelijk zijn. Doe dat 5 dagen na jouw laatste contact met je huisgenoot met corona.
https://www.rivm.nl/en/node/161141

Lijkt me sowieso handig om je te laten testen als een huisgenoot besmet is.
Maar ik vind de adviezen ook krom. Man hoefde zich volgens de GGD niet eens te laten testen toen zijn directe collega besmet bleek, net na een hele drukke werkweek waarbij ze elkaar meer hadden gezien dan hun huisgenoten.
pi_202075100
Tja. Mijn man gaat sowieso niet testen. Hij gaat net van de week zijn eerste 6 rijlessen beginnen en dan valt het hele programma in het water.
Timing is kut etc etc. -O-
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 19:34:42 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202075296
Ik sluit aan bij de ziekenboeg, sinds vandaag ook verkouden, keelpijn en ontzettend moe. Bij Aapie op de opvang was een Corona uitbraak onder de medewerkers dus ik zou het kunnen hebben. We hoefden niet in quarantaine maar had voor de zekerheid gisteren al een kinderverjaardag afgezegd. Zo maar eens een zelftest doen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 7 november 2021 @ 19:39:26 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202075403
Even los van wat wel en niet moet is er ook nog zoiets als fatsoen en eigen verantwoordelijkheid richting anderen middenin een pandemie. Deze houding vind ik wel wat van.

En de overheid heeft al 21 maanden boter op hun hoofd met hun absurde adviezen en achter de feiten aanlopen. Heel knap dat je als allemaal afgestudeerden en dus best intelligente koppen bij elkaar, zou je denken, het presteert om al zo lang het fout te blijven doen. Mijn kat leert nog sneller dan zij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202075442
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:17 schreef Elleska het volgende:
Op de site van het RIVM staat het woordje advies weer wel
[..]
https://www.rivm.nl/en/node/161141

Lijkt me sowieso handig om je te laten testen als een huisgenoot besmet is.
Maar ik vind de adviezen ook krom. Man hoefde zich volgens de GGD niet eens te laten testen toen zijn directe collega besmet bleek, net na een hele drukke werkweek waarbij ze elkaar meer hadden gezien dan hun huisgenoten.
:o
Die van mij is ook van het RIVM :D
pi_202075445
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef laziness het volgende:
Even los van wat wel en niet moet is er ook nog zoiets als fatsoen en eigen verantwoordelijkheid richting anderen middenin een pandemie. Deze houding vind ik wel wat van.

En de overheid heeft al 21 maanden boter op hun hoofd met hun absurde adviezen en achter de feiten aanlopen. Heel knap dat je als allemaal afgestudeerden en dus best intelligente koppen bij elkaar, zou je denken, het presteert om al zo lang het fout te blijven doen. Mijn kat leert nog sneller dan zij.
Ik wil het graag volgens de ‘logische’ adviezen doen maar daar sta ik redelijk alleen in.
pi_202075450
Overigens is de zelftest van man negatief. Al zegt dat uiteraard niet veel.
  zondag 7 november 2021 @ 19:43:42 #30
244125 laziness
pi_202075469
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik wil het graag volgens de ‘logische’ adviezen doen maar daar sta ik redelijk alleen in.
Het lijkt me ontzettend moeilijk als je zo wezenlijk van mening verschilt met je partner over zulke dingen :*
  zondag 7 november 2021 @ 19:47:57 #31
176471 oh-oh
pi_202075532
Het slaat ook nergens op, je bent zelf ook gevaccineerd dus hij weet hoe makkelijk je het dan toch kan krijgen en denkt alleen aan zichzelf, echt mooi kut... en het laatste waar je nu zin in hebt is daar ruzie over maken :{w
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202075559
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:21 schreef vencodark het volgende:
Tja. Mijn man gaat sowieso niet testen. Hij gaat net van de week zijn eerste 6 rijlessen beginnen en dan valt het hele programma in het water.
Timing is kut etc etc. -O-
Tja zo heeft iedereen wel een reden waarom het kut uit komt om te testen. Hier was het een dag of 4 voor de zomervakantie dat de oudste moest testen (na (vaag) contact, heel de klas moest testen, maar zonder klachten) en testte positief, ja wel een hele week vakantieplanning die in het water viel (ook voor de jongste die ook positief testte en ook klachten kreeg en nog langer binnen zat).

En zo heeft ieder wel een reden waarom het niet uit komt, maar als we het dan toch maar niet blijven doen houden we het probleem in stand helaas.

Ik lees nu dat je het zelf ook liever anders zou zien. Geen aanval naar jou dus ;)
  zondag 7 november 2021 @ 19:52:41 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202075608
Ik neem aan dat hij thuis de boel nu draaiende houdt en op de bank (of in de logeerkamer) slaapt en jij in quarantaine bent in de slaapkamer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202075745
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef vencodark het volgende:
Overigens is de zelftest van man negatief. Al zegt dat uiteraard niet veel.
Mijn zelftest was positief maar de ggd test negatief. Heb je ookal een ggd test gehad?

Maar niet fijn dat jullie zo verschillen qua mening.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 19:59:24 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202075762
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:52 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat hij thuis de boel nu draaiende houdt en op de bank (of in de logeerkamer) slaapt en jij in quarantaine bent in de slaapkamer?
Ergens heb ik zo het gevoel dat dit niet het geval is :X

Wat is de reden dat hij zich niet wil laten testen Venco :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202075868
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef laziness het volgende:

Hm… ik vind dat niet helemaal oké wat je schrijft. Zolang je je houdt aan de geldende regels hoef je niet afgerekend te worden op wat je doet.
Wanneer is het dan ooit ten einde? Wanneer mag je dan wel weer terug naar het oude?
Ik houd me aan geldende regels en vaak ook aan dringende adviezen, maar daar stopt het dan ook. Ik ga mezelf niet nog extra maatregelen opleggen.
  zondag 7 november 2021 @ 20:05:37 #37
176471 oh-oh
pi_202075997
Vind je?
Maar Venco zelf is bv gevaccineerd, ik zou dan als haar man zijnde toch liever het zekere voor het onzekere nemen maar hij wil niet gaan testen, gewoon gaan werken en die rijles doen. Ik zou me daar echt niet prettig bij voelen....

Overigens, ze moet nog voor de echte test gaan he, dus ze is officieel nog niet positief maar dan nog.
( Groucho Marx )
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 20:10:54 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202076119
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:03 schreef LeSage het volgende:

[..]
Hm… ik vind dat niet helemaal oké wat je schrijft. Zolang je je houdt aan de geldende regels hoef je niet afgerekend te worden op wat je doet.
Wanneer is het dan ooit ten einde? Wanneer mag je dan wel weer terug naar het oude?
Ik houd me aan geldende regels en vaak ook aan dringende adviezen, maar daar stopt het dan ook. Ik ga mezelf niet nog extra maatregelen opleggen.
Als je partner Corona heeft is de kans toch wel aanzienlijk dat je het ook hebt, het is dan niet bepaald netjes om dat te negeren omdat je rijlessen hebt. Leuk ook voor die instructeur :X
  zondag 7 november 2021 @ 20:12:19 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076161
Ik weet niet wat ik de afgelopen week wel had, want het was geen Covid, maar ik weet wel dat ik er niemand mee wil besmetten, die ook weer anderen besmetten.

Als er iets is dat Covid mij (en hopelijk ook anderen) geleerd heeft dan is het wel hoe makkelijk een virus zich kan verspreiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202076181
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:05 schreef oh-oh het volgende:
Vind je?
Maar Venco zelf is bv gevaccineerd, ik zou dan als haar man zijnde toch liever het zekere voor het onzekere vinden maar hij wil niet gaan testen, gewoon gaan werken en die rijles doen. Ik zou me daar echt niet prettig bij voelen....

Overigens, ze moet nog voor de echte test gaan he, dus ze is officieel nog niet positief maar dan nog.
Maar je mag zelf ook echt helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Maakt mij niets uit. Al ga je in een complete lockdown omdat je je daar veiliger bij voelt.

Maar Laziness schrijft dat ze vindt dat men fatsoen en eigen verantwoordelijkheid moet gebruiken om strengere regels voor zichzelf op te leggen.
Dat slaat echt nergens op. Ook al ben je het niet eens met beleid van de overheid, als men zich aan die regels houdt is er verder toch niets te verwijten?
Laten we elkaar nog even op de vingers tikken omdat de een nog meer zijn best doet dan de ander :N
Dat hele ‘kijk mij eens écht mijn best doen, ik neem zelfs nog extra maatregelen terwijl dat niet in de regels staat’.
pi_202076191
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Als je partner Corona heeft is de kans toch wel aanzienlijk dat je het ook hebt, het is dan niet bepaald netjes om dat te negeren omdat je rijlessen hebt. Leuk ook voor die instructeur :X
Precies. Ik vind dat heel onfatsoenlijk.

Venco, hoop dat je je gewoon goed blijft voelen! Of gewoon een negatieve pcr, kan ook nog.
Met een meidenkwartet
pi_202076297
Jullie hebben allemaal gelijk hoor. Wat mijn man doet of laat, vind ik persoonlijk heel storend maar dwingen kan ik hem niet.
Conflict is er toch wel trouwens.

Anyway: ik heb gewoon grieperige klachten. Kriebelneus, vermoeid en nu ook wel misselijk/hoofdpijn.
Ik functioneer maar dat gaat niet van harte.
pi_202076305
Het advies dat gevaccineerden niet in quarantaine hoeven bij een besmetting in het huishouden is toch eigenlijk gewoon achterhaald. We weten inmiddels allemaal dat de vaccinatie geen besmetting voorkomt en ook niet voorkomt dat je het virus doorgeeft. De kans schijnt dan wel kleiner te zijn dan wanneer je niet gevaccineerd bent, maar feit blijft dat je anderen - ook al is het er maar één - kan besmetten. Ik vind het hele coronabeleid van de overheid inmiddels echt een grote wassen neus. }:|

Waarmee ik niemand wil veroordelen, want ik snap heel goed dat mensen zich 'gewoon' aan de regels houden. We zijn tenslotte allemaal wel een beetje klaar met thuiszitten. -O-
  zondag 7 november 2021 @ 20:18:20 #44
176471 oh-oh
pi_202076325
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:13 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar je mag zelf ook echt helemaal doen waar jij je goed bij voelt. Maakt mij niets uit. Al ga je in een complete lockdown omdat je je daar veiliger bij voelt.

Maar Laziness schrijft dat ze vindt dat men fatsoen en eigen verantwoordelijkheid moet gebruiken om strengere regels voor zichzelf op te leggen.
Dat slaat echt nergens op. Ook al ben je het niet eens met beleid van de overheid, als men zich aan die regels houdt is er verder toch niets te verwijten?
Laten we elkaar nog even op de vingers tikken omdat de een nog meer zijn best doet dan de ander :N
Dat hele ‘kijk mij eens écht mijn best doen, ik neem zelfs nog extra maatregelen terwijl dat niet in de regels staat’.
Nee maar als je gevaccineerde partner corona zou krijgen ga je toch niet denken schijt ik ben gevaccineerd mij gebeurt niks dus ik ga lekker naar mijn werk en lekker elke dag rijles nemen, boeie dat er zoveel mensen bij betrokken kunnen raken op deze manier?
Ik vind dat echt een kwestie van gezond verstand en ook fatsoen ja.
Ik zou mezelf namelijk wel degelijk dingen gaan verwijten als ik op die manier andere mensen zou besmetten.
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:18:34 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076331
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:13 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig te maken heeft met "kijk mij eens beter mijn best doen dan de regels".

Punt is gewoon dat het behoorlijk besmettelijk is, en als partner van in de kans groot dat je ook besmettelijk bent.
Dat heeft weinig met regels te maken, virussen houden zich niet aan regels, die doen wat ze willen.

En uiteraard kan ik niet voor een ander spreken, maar het is wel een keuze die je maakt als je weigert te testen terwijl een huisgenoot positief getest is.
En het is prima dat je die keuze maakt, maar dan betekent dat imho dat de verantwoordelijkheid voor de gevolgen mag dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 20:24:31 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076465
De enige winst die er hopelijk door deze pandemie behaald wordt is dat mensen niet meer stoer snotterend toch naar hun werk gaan omdat hun aanwezigheid zo vreselijk belangrijk is.
Ik hoop dat als deze ellende voorbij is dat mensen dan alsnog gewoon thuiswerken als ze niet helemaal fit zijn, ipv met een grootverpakking Kleenex en waterige oogjes op het werk te gaan zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202076511
Laat ik voorop stellen dat ik in zo’n geval zelf ook even een test zou laten doen. Ik zou me er zelf namelijk niet zo fijn bij voelen.

Maar om nu met z’n allen even lekker los te gaan over het feit dat mensen naast de geldende adviezen ook zelf nog fatsoen moeten hebben vind ik echt onaardig.
Spreken we hier van de week nog over de groter wordende kloof tussen mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd). Als je dan mensen nog gaat aanvallen terwijl ze zich aan geldende maatregelen houden zal dát in ieder geval niet minder worden.
pi_202076541
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:24 schreef Leandra het volgende:
De enige winst die er hopelijk door deze pandemie behaald wordt is dat mensen niet meer stoer snotterend toch naar hun werk gaan omdat hun aanwezigheid zo vreselijk belangrijk is.
Ik hoop dat als deze ellende voorbij is dat mensen dan alsnog gewoon thuiswerken als ze niet helemaal fit zijn, ipv met een grootverpakking Kleenex en waterige oogjes op het werk te gaan zitten.
Die hoop heb ik allang opgegeven -O-
Zoveel mensen die trots roepen dat ze zich nog nooit ziek hebben gemeld, maar wel het hele team opzadelen met buikgriep ^O^ _O-
  zondag 7 november 2021 @ 20:26:52 #49
176471 oh-oh
pi_202076544
LeSage jij werkt in de horeca toch?
Zou je je niet lullig voelen als je partner of kind positief test, jij gewoon vrolijk gaat werken want regels zijn regels, en dan drie dagen later ook positief blijkt te zijn?
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:28:08 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076589
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:26 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die hoop heb ik allang opgegeven -O-
Zoveel mensen die trots roepen dat ze zich nog nooit ziek hebben gemeld, maar wel het hele team opzadelen met buikgriep ^O^ _O-
Ja, dat dus idd... soms is niet naar je werk gaan gewoon je verantwoordelijk nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 20:31:52 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202076682
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik in zo’n geval zelf ook even een test zou laten doen. Ik zou me er zelf namelijk niet zo fijn bij voelen.

Maar om nu met z’n allen even lekker los te gaan over het feit dat mensen naast de geldende adviezen ook zelf nog fatsoen moeten hebben vind ik echt onaardig.
Spreken we hier van de week nog over de groter wordende kloof tussen mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd). Als je dan mensen nog gaat aanvallen terwijl ze zich aan geldende maatregelen houden zal dát in ieder geval niet minder worden.
Volgens mij wordt niemand aangevallen en weten we allemaal wel dat de man van Venco vaak wat "dwars" is.

Ze is zelf ook kwaad dat een ander gaat werken terwijl diens partner positief getest is.

Echt, niemand heeft de hoop dat haar man hier leest en zich ook maar iets aantrekt van onze mening, maar het is voor Venco misschien wel fijn om te weten dat we de hare delen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 20:32:47 #52
244125 laziness
pi_202076709
Uh nee dat heeft helemaal niets met kijk mij het eens beter dan de rest doen te maken.

Heel Nederland weet dat als je partner besmet is dat het risico groot is dat jij het ook hebt. Dan is het goed fatsoen en gezond verstand naar de hele samenleving en de zorg om even te testen en niet in een kleine ruimte te gaan zitten met een ander uren lang omdat de timing rottig is.
Je legt willens en wetens een groot risico bij een ander neer. Dus ja daar vind ik wat van 21 maanden diep in deze pandemie.
Als je terug wil naar het oude dan is dit echt niet de manier.

Het feit dat de overheid hier een achterhaald beleid in heeft vind ik ook wat van. Daarom kan je alleen maar hopen dat mensen het verstandige hier in doen en hun verantwoordelijkheid nemen.
pi_202076712
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:26 schreef oh-oh het volgende:
LeSage jij werkt in de horeca toch?
Zou je je niet lullig voelen als je partner of kind positief test, jij gewoon vrolijk gaat werken want regels zijn regels, en dan drie dagen later ook positief blijkt te zijn?
Ik wel. Daarom schrijf ik net al de disclaimer dat ik me in dit geval wel zou laten testen.

Ik reken er anderen niet op af, dat is dan het verschil.
  zondag 7 november 2021 @ 20:33:48 #54
176471 oh-oh
pi_202076739
Ik vind het onwijs rot dat zij zich daar nu schuldig en verantwoordelijk voor zou voelen, want ze kan niks afdwingen, en dat lijkt me heel onprettig, En dan voel je je al niet ok en heb je ook nog gelijk zulke shit erbij.
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:34:53 #55
176471 oh-oh
pi_202076766
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:32 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik wel. Daarom schrijf ik net al de disclaimer dat ik me in dit geval wel zou laten testen.

Ik reken er anderen niet op af, dat is dan het verschil.
Nou ik vind haar man wel een lolly hoor, naar haar, de mensen op zijn werk en de rijinstructeur toe.
( Groucho Marx )
  zondag 7 november 2021 @ 20:37:54 #56
176471 oh-oh
pi_202076833
Maar Venco en ik gaan ff samen X-files kijken, bye bye :W
( Groucho Marx )
pi_202076932
Oké, ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Ik denk dat ik kijk vanuit een perspectief waarbij ik blij ben dat het gros van de mensen zich gewoon aan de geldende maatregelen houden. Dat er mensen zijn die zich goed voelen bij extra maatregelen, prima.
Dat niet iedereen er nog extra regels erbij oplegt omdat dat fatsoenlijker zou zijn vind ik ook prima. Commentaar daarop onaardig.

Het lijkt nu ook meer een bash-de-man-van-Venco-discussie te worden en daar pas ik echt voor.
pi_202077402
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:17 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk hoor. Wat mijn man doet of laat, vind ik persoonlijk heel storend maar dwingen kan ik hem niet.
Conflict is er toch wel trouwens.

Anyway: ik heb gewoon grieperige klachten. Kriebelneus, vermoeid en nu ook wel misselijk/hoofdpijn.
Ik functioneer maar dat gaat niet van harte.
Ach, over een week is de rij-instructeur ziek thuis met Corona en gaan de lessen toch niet door…
  zondag 7 november 2021 @ 21:01:42 #59
244125 laziness
pi_202077415
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:41 schreef LeSage het volgende:
Oké, ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Ik denk dat ik kijk vanuit een perspectief waarbij ik blij ben dat het gros van de mensen zich gewoon aan de geldende maatregelen houden. Dat er mensen zijn die zich goed voelen bij extra maatregelen, prima.
Dat niet iedereen er nog extra regels erbij oplegt omdat dat fatsoenlijker zou zijn vind ik ook prima. Commentaar daarop onaardig.

Het lijkt nu ook meer een bash-de-man-van-Venco-discussie te worden en daar pas ik echt voor.
Weet je wat men zegt over de “zwakkeren” in de samenleving?
Mensen die normaal gesproken midden in het leven staan, onderdeel zijn van de beroepsbevolking, ook braaf belasting en zorgpremie betalen en die zich nu maar jarenlang op moeten sluiten en ook nergens zouden mogen komen vinden velen omdat men alleen met zichzelf bezig is en basis regels volgen er al niet bij is in een pandemie?
Daar lusten de honden geen brood van hoor. Over onaardig gesproken. En een kloof creëren…
pi_202077442
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ach, over een week is de rij-instructeur ziek thuis met Corona en gaan de lessen toch niet door…
Heb ik ook al gezegd. :')
pi_202077661
Ik heb 2x corona gehad, terwijl mijn partner (even afkloppen) tot nu toe nooit positief heeft getest. Het kan dus best dat de man negatief is, terwijl de partner positief is. En nee, we hebben geen afstand gehouden. We sliepen in hetzelfde bed en aten samen etc.

Maar goed, is natuurlijk wel belangrijk dat je dan zeker weet dat iemand negatief is.

Overigens zijn wij beiden niet gevaccineerd en ook onze (stief)dochter + haar moeder zijn niet gevaccineerd.

Afgelopen zaterdag zijn we bij de bram geweest om af te halen en nadat we aangaven geen qr te hebben, werd er even expliciet aangegeven dat we niet binnen en ook niet buiten mochten zitten (verder leeg terras). We zaten dus een paar meter verderop op een trapje te smullen van onze patatjes. Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.

Wat een idioten aan de leiding. Ik snap dat er maatregelen moeten komen, maar dat je nu in de herfst niet eens op een terras mag zitten, slaat helemaal nergens op.
pi_202077834
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 21:01 schreef laziness het volgende:

[..]
Weet je wat men zegt over de “zwakkeren” in de samenleving?
Mensen die normaal gesproken midden in het leven staan, onderdeel zijn van de beroepsbevolking, ook braaf belasting en zorgpremie betalen en die zich nu maar jarenlang op moeten sluiten en ook nergens zouden mogen komen vinden velen omdat men alleen met zichzelf bezig is en basis regels volgen er al niet bij is in een pandemie?
Daar lusten de honden geen brood van hoor. Over onaardig gesproken. En een kloof creëren…
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het oké vind om de basisregels niet na te komen.
En ik vind het super vervelend voor mensen die vanwege gezondheid nergens kunnen komen.
Ik heb ook al nergens gezegd dat ik denk dat de overheid precies de goede keuzes maakt (wat ‘goede keuzes’ in deze dan ook zijn, is er iemand die dat weet?).
Je vraagt zelf om begrip en vriendelijkheid, begrijpelijk. Maar geef dat dan ook aan een ander, zéker als die zich aan de regels houdt.
  zondag 7 november 2021 @ 21:21:57 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202077916
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik moest lachen :@
Sorry rijinstructeur :@ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 21:28:33 #64
244125 laziness
pi_202078116
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 21:18 schreef LeSage het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het oké vind om de basisregels niet na te komen.
En ik vind het super vervelend voor mensen die vanwege gezondheid nergens kunnen komen.
Ik heb ook al nergens gezegd dat ik denk dat de overheid precies de goede keuzes maakt (wat ‘goede keuzes’ in deze dan ook zijn, is er iemand die dat weet?).
Je vraagt zelf om begrip en vriendelijkheid, begrijpelijk. Maar geef dat dan ook aan een ander, zéker als die zich aan de regels houdt.
Volgens mij vraag ik nergens om begrip en vriendelijkheid.

Ik wijs slechts op het feit dat deze pandemie van onaardigheid, onverdraagzaamheid en onverantwoordelijkheid aan elkaar hangt, omdat je mijn mening zo hard vindt blijkbaar.
pi_202078425
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.
Mensen in de tweede wereldoorlog zouden willen dat ze deze problemen hadden joh.
pi_202078572
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 21:28 schreef laziness het volgende:

[..]
Volgens mij vraag ik nergens om begrip en vriendelijkheid.

Ik wijs slechts op het feit dat deze pandemie van onaardigheid, onverdraagzaamheid en onverantwoordelijkheid aan elkaar hangt, omdat je mijn mening zo hard vindt blijkbaar.
Ah oké. Dat haalde ik dan verkeerd uit je vorige bericht.

En ja, ik vind je mening hard. Maar dat heb ik geloof ik inmiddels wel uitgelegd, waarom ik dat vind.
pi_202078597
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Mensen in de tweede wereldoorlog zouden willen dat ze deze problemen hadden joh.
De vergelijking slaat altijd kant noch wal. :Y
  zondag 7 november 2021 @ 21:51:56 #68
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202078860
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb 2x corona gehad, terwijl mijn partner (even afkloppen) tot nu toe nooit positief heeft getest. Het kan dus best dat de man negatief is, terwijl de partner positief is. En nee, we hebben geen afstand gehouden. We sliepen in hetzelfde bed en aten samen etc.

Maar goed, is natuurlijk wel belangrijk dat je dan zeker weet dat iemand negatief is.

Overigens zijn wij beiden niet gevaccineerd en ook onze (stief)dochter + haar moeder zijn niet gevaccineerd.

Afgelopen zaterdag zijn we bij de bram geweest om af te halen en nadat we aangaven geen qr te hebben, werd er even expliciet aangegeven dat we niet binnen en ook niet buiten mochten zitten (verder leeg terras). We zaten dus een paar meter verderop op een trapje te smullen van onze patatjes. Heel eerlijk gezegd, voelde het wel een beetje als tweede wereldoorlog taferelen.

Wat een idioten aan de leiding. Ik snap dat er maatregelen moeten komen, maar dat je nu in de herfst niet eens op een terras mag zitten, slaat helemaal nergens op.
Serieus omdat je patat eet op een trappetje ipv op een terras voelt het als een tweede wereldoorlogtafereel? Denk dat ze ook liever op een trappetje een patatje hadden gegeten dan bloembollen en ratten.

Iedereen zijn eigen keuze maar vind je dan ook dat je buitengesloten wordt?

Daar kan ik namelijk helemaal niets mee persoonlijk.

Ja we worden buitengesloten. Nee je kiest er zelf voor want iedereen werd hetzelfde aangeboden dus er was geen sprake van buitensluiten.

Iedereen mag van mij zijn eigen keuzes maken maar ik kan weinig met het gewauwel dat mensen zichzelf als slachtoffer zien omdat ze een keuze hebben gemaakt.

Ga maar weer op mijn vingers zitten. Stukje frustratie.

Venco sterkte en hopelijk niet al te veel last.
If you can dream it, you can do it...
pi_202079583
@vencodark: beterschap en sterkte met de situatie :*.
pi_202080089
Ik heb het over buitensluiting en ja we werden letterlijk buitengesloten, aangezien we niet binnen mochten zitten. Dat waren we overigens ook niet van plan, maar zelfs op een verlaten terras waren we niet welkom.

Overigens had ik het over het 'gevoel' dat ik ervan kreeg. Mag ik dat zo voelen of mag dat niet, omdat ik er 'zelf voor heb gekozen'?

Wat nou als dat niet het geval is en ik geen keuze heb gehad? Niet iedereen kan/ mag namelijk gevaccineerd worden.
  zondag 7 november 2021 @ 23:01:46 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080142
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:57 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb het over buitensluiting en ja we werden letterlijk buitengesloten, aangezien we niet binnen mochten zitten. Dat waren we overigens ook niet van plan, maar zelfs op een verlaten terras waren we niet welkom.

Overigens had ik het over het 'gevoel' dat ik ervan kreeg. Mag ik dat zo voelen of mag dat niet, omdat ik er 'zelf voor heb gekozen'?

Wat nou als dat niet het geval is en ik geen keuze heb gehad? Niet iedereen kan/ mag namelijk gevaccineerd worden.
Je hebt jezelf buitengesloten, met een QR-code mag je gewoon naar binnen, die had je kunnen krijgen, danwel door te vaccineren, danwel door te testen.

Het is een keuze, je bent niet buitengesloten om wie je bent, je bent buitengesloten om de keuze die je maakt.

Dit is een van de weinige momenten dat ik een tijdmachine mis, al die "het lijkt de tweede wereldoorlog wel" roepers zou ik met liefde een dagje Westerbork 1943 gunnen, om even te ondervinden hoe het toen was. Met je patatje op een trap.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080206
De wereldoorlog begon niet met Westerbork he. Het ging stap voor stap. Het begon met het uitsluiten van bepaalde mensen en kenmerken door gebruik te maken van een jodenster, waardoor ze niet naar binnen mochten.

Dat is precies wat nu ook gaande is.

Ik zeg niet dat het de tweede wereldoorlog is, maar het buitensluiten is wel begonnen.

Kijk maar wereldwijd hoe het gaat. Nu kunnen mensen nog testen (om een patatje te kunnen eten :') ), maar in veel landen mag je zelfs niet meer testen en moet je gevaccineerd zijn om ergens binnen te komen.
  zondag 7 november 2021 @ 23:08:43 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080218
Overigens vind ik dat wel helemaal gotspe trouwens, zelf kiezen om niet te vaccineren en toch aankomen met het "ja, maar er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" argument.

Ja, die zijn er inderdaad, en die lopen het meeste gevaar door de mensen die ervoor kiezen niet gevaccineerd te worden.
Dus kom in godsnaam niet met dat argument aan, zij zijn het werkelijke slachtoffer in deze zaak, de mensen die er niets aan kunnen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 23:09:13 #74
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080222
Ik blijf nog maar op mijn handen zitten. Lijkt me wijzer.
  zondag 7 november 2021 @ 23:10:23 #75
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080238
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:08 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik dat wel helemaal gotspe trouwens, zelf kiezen om niet te vaccineren en toch aankomen met het "ja, maar er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" argument.

Ja, die zijn er inderdaad, en die lopen het meeste gevaar door de mensen die ervoor kiezen niet gevaccineerd te worden.
Dus kom in godsnaam niet met dat argument aan, zij zijn het werkelijke slachtoffer in deze zaak, de mensen die er niets aan kunnen doen.
Ja en partner en schoongedoe mag of kan ook allemaal niet 🙊.

Nu echt op mijn handen gaat zitten.
pi_202080243
Ik hoor dus wel bij die groep mensen die niet volledig gevaccineerd kunnen worden. Rest van het gezin niet, maar ik wel. Dus nee, ik had geen keuze.
pi_202080250
De logica met de qr-codes ontgaat mij ook, daar kan ik me soms best druk om maken. Het is gewoon niet uit te leggen. :{

Maar je leeft hier in vrijheid, niemand die je prikt als je dat ècht niet wilt. Vrijheid om het risico te lopen op de ic terecht te komen of doodgaan omdat je je niet wou laten prikken.

Ik snap niet hoe dat vergeleken kan worden met mensen die gevangen zaten en/of vermoord zijn.

Ga je gevoel lekker vergelijken met dat je als laatste gekozen werd met gym ofzo. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 7 november 2021 @ 23:12:21 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080261
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:07 schreef CaVaBien het volgende:
De wereldoorlog begon niet met Westerbork he. Het ging stap voor stap. Het begon met het uitsluiten van bepaalde mensen en kenmerken door gebruik te maken van een jodenster, waardoor ze niet naar binnen mochten.

Ik zeg niet dat het de tweede wereldoorlog is, maar het buitensluiten is wel begonnen.

Kijk maar wereldwijd hoe het gaat. Nu kunnen mensen nog testen (om een patatje te kunnen eten :') ), maar in veel landen mag je zelfs niet meer testen en moet je gevaccineerd zijn om ergens binnen te komen.
Flikker godverdomme toch op met je vergelijking.
Echt, waar haal je het gore lef vandaan de gevolgen van je eigen keuze te vergelijken met mensen die en masse vermoord werden omdat ze met het verkeerde geloof geboren waren?

Hoe de fuck heb je in godsnaam zo'n totaal gebrek aan realiteitszin dat je denkt dat je die vergelijking kunt maken? De tering :r
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080296
Ik ga hier niet eens op reageren :')

Begrijpend lezen is blijkbaar een beetje lastig voor mensen.
pi_202080318
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:07 schreef CaVaBien het volgende:

Vind je dit echt of komt dit er zo uit omdat we nou eenmaal van alle kanten polariseren als het 10 tegen 1 is?
Zie jij echt de tweede wereldoorlog, met mensen als minderwaardig kwalificeren om wie ze waren, als gelijk aan nu, met mensen als een besmettingsrisico zien om wat ze doen (of nalaten)?
  zondag 7 november 2021 @ 23:16:45 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080323
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef CaVaBien het volgende:

Misschien moet je dan eens wat duidelijker gaan schrijven en niet allerlei dom gelul over buitensluiting en vergelijkbaar met de tweede wereldoorlog neerzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2021 @ 23:18:58 #82
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080353
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef CaVaBien het volgende:

Dat is nu net het probleem. Als je om iets normaals vraagt als antwoord krijg je deze achterlijke antwoorden maar een onderbouwing is er niet.

Nee dan is een patatje vreten op een trapje een tweede wereldoorlogtafereel. Wilde je perse op het lege terras had je je laten testen toch?

Compleet koekoek.

Succes met je situatie als buitengesloten slachtoffer.

Piep weer mislukt.
  zondag 7 november 2021 @ 23:23:39 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080401
Overigens zou ik pislink zijn als ik niet gevaccineerd zou mogen worden en de mensen om mij heen de vaccinatie zouden weigeren.
Hoe bizar is dat ook, weigeren terwijl je partner cq stiefmoeder die keuze niet kan maken omdat die niet gevaccineerd mag worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080406
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vind je dit echt of komt dit er zo uit omdat we nou eenmaal van alle kanten polariseren als het 10 tegen 1 is?
Zie jij echt de tweede wereldoorlog, met mensen als minderwaardig kwalificeren om wie ze waren, als gelijk aan nu, met mensen als een besmettingsrisico zien om wat ze doen (of nalaten)?
Ik probeer aan te geven dat ik me buitengesloten voelde. En volgens iedereen hier mag ik me niet zo voelen, want dat zijn de 'consequenties van je eigen keuzes'.

Ten eerste hoor ik toevallig tot de groep die niet gevaccineerd kan worden, dus nee een keuze had ik niet. Ten tweede is het absurd dat je als ongevaccineerde gestraft wordt door niet eens op een leeg terras te mogen plaatsnemen in de buitenlucht en haast wordt gedwongen om te vaccineren, omdat je hele leven wordt beperkt door de onlogische en veelal idiote maatregelen.

Ik lees dat mensen hun kinderen van zwemles hebben moeten halen, omdat de ouders niet naar binnen mochten om het kind te helpen met omkleden. Ja, dat zijn ook de consequenties van hun keuzes, maar sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
  zondag 7 november 2021 @ 23:25:32 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080425
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:24 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik probeer aan te geven dat ik me buitengesloten voelde. En volgens iedereen hier mag ik me niet zo voelen, want dat zijn de 'consequenties van je eigen keuzes'.

Ten eerste hoor ik toevallig tot de groep die niet gevaccineerd kan worden, dus nee een keuze had ik niet. Ten tweede is het absurd dat je als ongevaccineerde gestraft wordt door niet eens op een leeg terras te mogen plaatsnemen in de buitenlucht en haast wordt gedwongen om te vaccineren, omdat je hele leven wordt beperkt door de onlogische en veelal idiote maatregelen.

Ik lees dat mensen hun kinderen van zwemles hebben moeten halen, omdat de ouders niet naar binnen mochten om het kind te helpen met omkleden. Ja, dat zijn ook de consequenties van hun keuzes, maar sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Sinds die mensen de pandemie gaande houden.

En ook die kunnen gewoon testen voor toegang.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 23:26:06 #86
5428 crew  miss_sly
pi_202080434
quote:

[..]

Natuurlijk kan en mag je je buitengesloten voelen. Het is alleen nogal een stretch naar WWII-vergelijkingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202080445
quote:

[..]
Dat is niet waar iedereen hier van uit zijn bol gaat. Je vergelijkt het met de tweede wereldoorlog. Daar gaat men van uit zijn bol.

Dat andere wordt hooguit wat stom gevonden ;)

Maar ik zag helemaal geen reactie op mijn eigenlijke vraag -O-
  zondag 7 november 2021 @ 23:28:16 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202080463
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is niet waar iedereen hier van uit zijn bol gaat. Je vergelijkt het met de tweede wereldoorlog. Daar gaat men van uit zijn bol.

Dat andere wordt hooguit wat stom gevonden ;)

Maar ik zag helemaal geen reactie op mijn eigenlijke vraag -O-
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202080480
quote:
sinds wanneer vinden we het normaal dat mensen afgestraft worden omdat ze geen vaccinatie willen?
Deze vraag zag ik net niet.
Toen mijn vrouw zwanger was zat er opeens een (niet om medische reden) niet-gevaccineerde baby met mazelen op het kinderdagverblijf. Ik vind daar eigenlijk best wat van. Altijd al. Niet alleen over Corona.
  zondag 7 november 2021 @ 23:35:23 #90
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080535
quote:

[..]

Ik ga niet los op je keuzes. Mijn deur staat gewoon open voor gevaccineerden en ongevaccineerden want ik neem aan dat iedereen een reden heeft om wel of niet te vaccineren en daar een weloverwogen besluit in heeft genomen. Er zijn ook ongevaccineerden die niet zeuren en zich wel aanpassen.

Die vergelijking met de tweede wereldoorlog is iets wat ik totaal niet trek. Koop eens een retourtje Auschwitz en dan eens kijken of de vergelijking nog op gaat.

Kinderen hoeven overigens niet van zwemles af mits de ouders van te voren testen. Lijkt me geen probleem als je je kind op zwemles wil hebben.
pi_202080544
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sinds die mensen de pandemie gaande houden.

En ook die kunnen gewoon testen voor toegang.
Ik vraag me af of dit echt zo is. Hoe kunnen de ongevaccineerden de pandemie gaande houden als ze bij elke scheet moeten testen?

Alles wordt maar aangenomen wat er wordt vermeld, maar echt bewijs heb ik nooit gezien. Hoe zit het mensen die gevaccineerd zijn, corona krijgen en dan toch vliegen, uitgaan etc? Testen hoeven ze toch niet, want ze hebben hun toegangsbewijs.

Ergens hoop ik dat de vaccinatiegraad richting 100% gaat. Dan zal namelijk blijken of het dan toch echt aan die eigenwijze wappies lag of dat het allemaal bullshit is.
  zondag 7 november 2021 @ 23:39:49 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202080559
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dit echt zo is. Hoe kunnen de ongevaccineerden de pandemie gaande houden als ze bij elke scheet moeten testen?

Alles wordt maar aangenomen wat er wordt vermeld, maar echt bewijs heb ik nooit gezien. Hoe zit het mensen die gevaccineerd zijn, corona krijgen en dan toch vliegen, uitgaan etc? Testen hoeven ze toch niet, want ze hebben hun toegangsbewijs.

Ergens hoop ik dat de vaccinatiegraad richting 100% gaat. Dan zal namelijk blijken of het dan toch echt aan die eigenwijze wappies lag of dat het allemaal bullshit is.
Maar je test niet..

Teminste, dat begrijp ik uit je "Frietje bij Bram"-verhaal.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 november 2021 @ 23:40:24 #93
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080561
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Je kon toch niet gevaccineerd worden? Als je dan niet gevaccineerd kan worden zou je denken dat je geen moeite heb met testen?

In mijn ogen ben je dan dus geen wappie al vind ik ongevaccineerde een stuk vriendelijker klinken.
pi_202080572
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar je test niet..
Niet om een patatje te halen nee. Wel voor de sportlessen van mijn kind, oftewel minimaal 1x per week.
  zondag 7 november 2021 @ 23:42:39 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202080577
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:40 schreef Books1 het volgende:

[..]
Je kon toch niet gevaccineerd worden?

In mijn ogen ben je dan dus geen wappie al vind ik ongevaccineerde een stuk vriendelijker klinken.
Haar gezin wel. Doen het ook niet.

En ik weet ook ff niet wat ik aan het doen ben nu hoor. Eerst vond ik dat ze wel erg hard aangepakt werd. Inmiddels neig ik naar het tegenovergestelde.
  zondag 7 november 2021 @ 23:43:07 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202080583
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:41 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Niet om een patatje te halen nee. Wel voor de sportlessen van mijn kind, oftewel minimaal 1x per week.
Dan bak je zelf patat. Of je test er wel voor.
  zondag 7 november 2021 @ 23:45:03 #97
244125 laziness
pi_202080595
Buiten de tweede wereldoorlog vergelijking wordt er ook herhaald dat het een leeg terras was.
Maar ook op dat terras is nu een QR code verplicht en die tent volgt netjes de regels.
Want bij controle betaal jij zijn boete niet neem ik aan?
pi_202080608
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:45 schreef laziness het volgende:
Buiten de tweede wereldoorlog vergelijking wordt er ook herhaald dat het een leeg terras was.
Maar ook op dat terras is nu een QR code verplicht en die tent volgt netjes de regels.
Want bij controle betaal jij zijn boete niet neem ik aan?
Want heb ik gezegd dat ik boos ben op de bram? :')

Zoals je had kunnen lezen vind ik de maatregelen idioot. Ondernemers kunnen er uiteraard niets aan doen. Ik heb dan ook netjes afgehaald en ben een paar meter verderop gaan eten zonder gezeur.
  zondag 7 november 2021 @ 23:47:50 #99
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_202080611
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Haar gezin wel. Doen het ook niet.

En ik weet ook ff niet wat ik aan het doen ben nu hoor. Eerst vond ik dat ze wel erg hard aangepakt werd. Inmiddels neig ik naar het tegenovergestelde.
Je zou (ik weet het is een aanname) als je partner niet gevaccineerd kan worden dat je als partner wel gaat om haar proberen te beschermen.

Vervolgens kinderen worden van zwemles gehaald want ouders mogen niet mee naar binnen (kan wel met testen maar goed) en nu is het ik test wel voor de sportles van kind.

Spreekt zichzelf enigzins tegen en nu ga ik er echt over ophouden want dit is een eindeloze discussie die nergens naar toe gaat.
pi_202080644
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:47 schreef Books1 het volgende:

[..]
Je zou (ik weet het is een aanname) als je partner niet gevaccineerd kan worden dat je als partner wel gaat om haar te beschermen.

Vervolgens kinderen worden van zwemles gehaald want ouders mogen niet mee naar binnen (kan wel met testen maar goed) en nu is het ik test wel voor de sportles van kind.

Spreekt zichzelf enigzins tegen en nu ga ik er echt over ophouden want dit is een eindeloze discussie die nergens naar toe gaat.
Ja ik merk dat begrijpend lezen echt een probleem is. Wellicht kan ik me niet goed verwoorden of je leest wat je zelf wil lezen.

Ik heb het over ouders die hun kinderen van zwemles afhalen. Ik heb toch nergens vermeld dat het om mijn kind gaat?

Mijn eigen kind zit op een (peuter)sport waar ze veel plezier aan beleeft, dus ik test zelf 1x per week, zodat ze kan blijven deelnemen.

Wellicht een idee om op die testdagen een brammetje te halen, aangezien ik dan een toegangsbewijs heb.

En nu stop ik ook met deze discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')