abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2021 @ 16:12:02 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202071676
Daar gaan we weer!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 november 2021 @ 16:14:35 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202071709
Dang Venco, ga je ook es een avond uit.
-O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202071757
Jemig Venco :{ beterschap :*

@exode, fijn dat hij negatief was! Fijne avond
Fake it till you make it...
pi_202072413
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* boos is. :X ;(
  zondag 7 november 2021 @ 16:59:23 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202072487
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
Mochten jullie je afvragen hoe het komt dat er weer zoveel positieve testen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dom :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202072493
Oh he bah Venco. Moet je daar ook nog ruzie over gaan maken :(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202072496
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:59 schreef LeSage het volgende:
Oh he bah Venco. Moet je daar ook nog ruzie over gaan maken :(
Uiteraard.
pi_202072557
Wij hebben vriend uitgezwaaid op het vliegveld. Steeg een half uur te laat op, maar gelukkig ging het verder wel prima.
Wij waren net klaar met de boodschappen en hij was al geland in Wenen.

De huilbuien-want-we-missen-papa-teller staat nu pas op 4 :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 7 november 2021 @ 17:12:50 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_202072820
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
SPOILER
Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.

Stomme regel en snap dat je kwaad bent :*
pi_202072925
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 17:01 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben vriend uitgezwaaid op het vliegveld. Steeg een half uur te laat op, maar gelukkig ging het verder wel prima.
Wij waren net klaar met de boodschappen en hij was al geland in Wenen.

De huilbuien-want-we-missen-papa-teller staat nu pas op 4 :')
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.

Wel eenzamer en vermoeiender, dat wel. Al in al is het veel fijner als hij er wel is, maar zo'n weekje was prima te doen..
pi_202072951
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:12 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Is ie gevaccineerd? Dan hoeft ie met de huidige regels niet thuis te blijven.

Stomme regel en snap dat je kwaad bent :*
Ja, beide.

Ik wist die regel niet. Dacht serieus dat we beide in quarantine moesten.
Wel na 5 dagen ook testen, begreep ik.
Krijgt ie dan een oproep?
pi_202073221
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 17:18 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, beide.

Ik wist die regel niet. Dacht serieus dat we beide in quarantine moesten.
Wel na 5 dagen ook testen, begreep ik.
Krijgt ie dan een oproep?
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.

https://www.rijksoverheid(...)en/testen-na-contact
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.
pi_202073796
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
De Duitser was laatst ook een week weg, naar eigenlijk vind ik het bijna makkelijker, het schip alleen draaiend te houden. Duidelijk dat ik alles moet doen, geen compromissen, nergens rekening mee houden.

Wel eenzamer en vermoeiender, dat wel. Al in al is het veel fijner als hij er wel is, maar zo'n weekje was prima te doen..
Dit ervaar ik ook altijd als vrouw in Amerika zit. Zelf bepalen hoe en wat, vond ik toch wel heel prettig. Maar als ze dan terug was, was het ook fijn om alles even achter te kunnen laten en pauze te hebben.
pi_202074401
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:27 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zelfs dat hoeft niet al is sinds vrijdag wel het advies om direct een test te doen en na 5 dagen nog eens.

https://www.rijksoverheid(...)en/testen-na-contact
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202074570
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heel raar. De coronalijer in ons huis werd vandaag gebeld door de GGD en kreeg RIVM richtlijnen waar direct GGD test doen én na 5 dagen testen echt nog heel expliciet in staan, ook voor gevaccineerden.
Ik dacht dat dat per gisteren ook weer strikter is geworden, dus afgelopen week hoefde dat dus nog niet...
pi_202074585
Ik merkte wel dat toen de kinderen Corona hadden de dingen anders genoemd werden als bij een collega een paar weken later en ook anderen mensen hadden andere dingen gehoord toen zij iets eerder met besmettingen te maken hadden gehad.

Ik weet dat de richtlijnen steeds veranderen maar soms staat het inderdaad anders geschreven als dat het door de ggd genoemd wordt.

Beterschap voor allen die een positieve test hadden of zich anderszins niet lekker voelen
pi_202074622
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:49 schreef exode het volgende:

[..]
Kinderen mogen blijkbaar geen antigeen test omdat die dieper de neus in gaat.
De eerste mijnheer was begripvol en zei 'U moet het zelf weten, u kent uw kind beter dan ik.' De tweede wilde eigenlijk niet luisteren (mevrouw u staat in de verkeerde rij). En bij de laatste hinderis, het loket, wilde de man me niet eens helpen. 'Ga maar een loket hiernaast.' En tegen B 'Dit stokje gaat echt veeeeeeeeel verder je neus in hoor, dat is niet prettig.'

En is gratisch, gewoon van GGD bij het XL test gedoe bij de Jaarbeurs.
Wij testen ook bijna altijd bij de Jaarbeurs, ik altijd antigeen, maar met kind idd pcr.
Laatst wel kind betaald een antigeen test laten doen omdat we haast hadden, daar deden ze helemaal niet moeilijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202074732
Balen Venco.
Toen dochter laatst ggd positief testte ben ik gebeld en heb voor het hele gezin persoonlijke adviezen gekregen mbt testen etc.
Met een meidenkwartet
pi_202074901
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.
pi_202074908
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar bovenstaand tekst ging over de huisgenoot.
Wat ik schrijf ook.
quote:
A. Ik ben beschermd, wat moet ik doen?
U bent beschermd tegen corona en hoeft daarom niet in quarantaine. De kans dat u ziek wordt is klein, maar ook zonder klachten kunt u besmettelijk zijn. Het is daarom belangrijk dat u zich laat testen 5 dagen nadat u heeft gehoord dat uw huisgenoot corona heeft. Maak een testafspraak bij de GGD via 0800-2035.

Voor kinderen jonger dan 4 jaar die het afgelopen halfjaar corona hebben gehad, is het advies dat zij bij (lichte) klachten getest worden.

Werkt u in de zorg, overleg dan met uw werkgever of bedrijfsarts welke maatregelen u moet nemen tijdens uw werk.
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Ik zie dat ik lieg over de direct testen boodschap.
pi_202074942
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat ik schrijf ook.
[..]
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Ik zie dat ik lieg over de direct testen boodschap.
Oh zo bedoel je. Jij kreeg richtlijnen voor het hele gezin. Ik begreep je verkeerd. :)
Bovenstaande heb ik ook gelezen.
pi_202074964
Man hoeft over 5 dagen, nadat ik een positieve uitslag heb, te testen.
pi_202075041
Op de site van het RIVM staat het woordje advies weer wel

quote:
Ben je een huisgenoot van iemand met corona dan is het advies om je te laten testen, ook als je beschermd bent tegen corona. Je kunt geen klachten hebben en toch besmettelijk zijn. Doe dat 5 dagen na jouw laatste contact met je huisgenoot met corona.
https://www.rivm.nl/en/node/161141

Lijkt me sowieso handig om je te laten testen als een huisgenoot besmet is.
Maar ik vind de adviezen ook krom. Man hoefde zich volgens de GGD niet eens te laten testen toen zijn directe collega besmet bleek, net na een hele drukke werkweek waarbij ze elkaar meer hadden gezien dan hun huisgenoten.
pi_202075100
Tja. Mijn man gaat sowieso niet testen. Hij gaat net van de week zijn eerste 6 rijlessen beginnen en dan valt het hele programma in het water.
Timing is kut etc etc. -O-
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 19:34:42 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202075296
Ik sluit aan bij de ziekenboeg, sinds vandaag ook verkouden, keelpijn en ontzettend moe. Bij Aapie op de opvang was een Corona uitbraak onder de medewerkers dus ik zou het kunnen hebben. We hoefden niet in quarantaine maar had voor de zekerheid gisteren al een kinderverjaardag afgezegd. Zo maar eens een zelftest doen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')