Klopt. Maar dachten wij niet allemaal dat die crisis medio 2021 wel opgelost zou zijn en die IC's dus niet meer nodig zouden zijn?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is nu te laat natuurlijk.
Maar versnelde opleidingen, een centraal covid ziekenhuis, personeel uit particuliere klinieken, salarisverhoging waren allemaal opties geweest.
Als het nodig is neem je zsm maatregelen die wel zinvol zijn en zo min mogelijk impact hebben op mensen, thuiswerken weer strakker adviseren 1.5 meter en handjes wassen...quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik wil niet in zo'n wereld leven....
Dat wil niemand. Maar wat stel je dan wel voor als oplossing om uit deze crisis te komen.
Gewoon roepen ik wil terug naar normaal is leuk, maar hoe dan?
Er is volgens mij niemand die de ondernemer als paria ziet op een paar wappies na die vinden dat de ondernemer niet mee zou moeten doen aan 'het systeem'quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus ga je blaffen naar de ondernemer die steeds de klappen opvangt van de mensen die nog geen boterham minder vreten in de hele pandemie.
Dan ben je niet ok, hoor. Sterker nog, dan mag je gewoon door een bushokje.
Gelukkig heeft nog niemand mij iets kwalijk genomen maar doe je dat wel dan heb je de verkeerde boom voor je en zal ik netjes en rustig uitleggen wat deze pandemie kost en waarschijnlijk nog gaat kosten en vragen wat hun verlies is en of ze de lasten willen delen.
NL.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:52 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Waar wil je de mensen vandaan halen?
Als mensen dat nu al niet doen zijn ze ook gewoon niet goed bij hun pepernoot.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:57 schreef ludovico het volgende:
thuiswerken weer strakker adviseren 1.5 meter en handjes wassen...
Niet doen! Slecht voor de cijfersquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:23 schreef Wereldgozer het volgende:
Boys.
Straks testje. @:elan @:lenny_leonard
Ja Noek, dat is super kut hebben.Een ondernemer zijn brengt natuurlijk wel altijd extra risico's met zich mee, maar dit is wel heel erg veel pech.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus ga je blaffen naar de ondernemer die steeds de klappen opvangt van de mensen die nog geen boterham minder vreten in de hele pandemie.
Dan ben je niet ok, hoor. Sterker nog, dan mag je gewoon door een bushokje.
Gelukkig heeft nog niemand mij iets kwalijk genomen maar doe je dat wel dan heb je de verkeerde boom voor je en zal ik netjes en rustig uitleggen wat deze pandemie kost en waarschijnlijk nog gaat kosten en vragen wat hun verlies is en of ze de lasten willen delen.
Je bent niet goed. Het collectief mag beslissen wat met het lichaam van het individu gebeurt. Op basis van de minste risico's op subjectief perspectief van Mark Rutte de grote Leider?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Iedereen verplicht vaccineren zou goedkoper sneller, efficiënter en realistischer zijn geweest
Een paar? Dan zit je niet op te letten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is volgens mij niemand die de ondernemer als paria ziet op een paar wappies na die vinden dat de ondernemer niet mee zou moeten doen aan 'het systeem'
Je zou ook iets aan de uitstroom moeten doen ja.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
En als de uitstroom sneller gaat dan de instroom? Zou jij aan de lopende band ongevaccineerden willen verzorgen? Ik begrijp wel dat ze het beu zijn.
Dat thuiswerken inderdaad... Ik had al een vermoeden dat de werkgevers het 50% thuiswerkadvies met een korrel zout zouden nemen, en ja hoor, gisteren een brief van HR: U wordt verzocht weer zoveel als mogelijk op locatie aanwezig te zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het nodig is neem je zsm maatregelen die wel zinvol zijn en zo min mogelijk impact hebben op mensen, thuiswerken weer strakker adviseren 1.5 meter en handjes wassen...
Misschien het advies aan risicogroepen die ongevaccineerd zijn om daarvoor extra hun best te doen.
Maar al deze maatregelen zijn voor mij onverenigbaar met een situatie waarin je niet maximaal de zorg capaciteit Op schaalt.
Nu hebben we een leegloop en zorg die om arbeidsvoorwaarden klaagt,je moet echt aan hele rare hersengymnastiek doen om dat te verdedigen.
Nouja, het huidige beleid is beter dan helemaal dicht, lijkt me? Vanuit ondernemersperspectief, dan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Een paar? Dan zit je niet op te letten.
Maar die zien de ondernemer ook niet als paria. Zij voelen zichzelf een paria (deel terecht)
Heel veel mensen worden wel boos op die ondernemer omdat zij het beleid uitvoeren.
Ben het ontzettend oneens met dit hele beleid overigens. Lost ook geen kont op.
Iedereen is er totaal klaar mee, dat jij je handjes het ganze jaar hebt stukgewassen moet jij weten, ik doe het als ik van het toilet kom en voor het eten, zoals altijd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als mensen dat nu al niet doen zijn ze ook gewoon niet goed bij hun pepernoot.
Nou ja, indirect deel ik dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja Noek, dat is super kut hebben.Een ondernemer zijn brengt natuurlijk wel altijd extra risico's met zich mee, maar dit is wel heel erg veel pech.
Aan de andere kant, als de crisis voorbij is en jij zou onverhoopt miljoenen verdienen dan ga je dat ook niet met ons delen neem ik aan?
Zoveel framen, zo weinig inhoud of argumenten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent niet goed. Het collectief mag beslissen wat met het lichaam van het individu gebeurt. Op basis van de minste risico's op subjectief perspectief van Mark Rutte de grote Leider?
Te debiel voor woorden als je dat een goed plan vindt. Zoveel macht voor de staat.
Stalin zou het willen.
Het feit dat er wellicht een booster nodig is, betekent niet automatisch dat er dús halfjaarlijks gevaccineerd moet worden. Zoals gezegd: in het RVP zit een flink aantal vaccins waar drie prikken voor noodzakelijk zijn. Van de andere kant kan een jaarlijkse coronaprik misschien wel gemeengoed worden, net als een griepprik. Als dat nou eenmaal de manier blijkt om hier redelijk uit te komen, wat is dan het probleem?quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben ze daar wel mee te dealen.
En ik gok dat er niet heel veel mensen happig zijn op het feit dat ze een half jaarlijkse prik moeten gaan halen (zeker als daar ook nog een QR code aan gaat hangen)
Oh ja, dat is wel heel makkelijk want alles is beter dan helemaal dicht.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, het huidige beleid is beter dan helemaal dicht, lijkt me? Vanuit ondernemersperspectief, dan.
Ik moest wel lachen, wij werken nu volledig thuis, maar gaan straks ook weer naar kantoor omdat het 50/50 isquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:01 schreef Stoorzendert het volgende:
iswerken inderdaad... Ik had al een vermoeden dat de werkgevers het 50% thuiswerkadvies met een korrel zout zouden nemen, en ja hoor, gisteren een brief van HR: U wordt verzocht weer zo
Serieus?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen, wij werken nu volledig thuis, maar gaan straks ook weer naar kantoor omdat het 50/50 is
Het is ook vooral bedoeld voor ambtenaren die wel de regels volgen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat thuiswerken inderdaad... Ik had al een vermoeden dat de werkgevers het 50% thuiswerkadvies met een korrel zout zouden nemen, en ja hoor, gisteren een brief van HR: U wordt verzocht weer zoveel als mogelijk op locatie aanwezig te zijn.
Dat is pleistertje plakken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Iedereen verplicht vaccineren zou goedkoper sneller, efficiënter en realistischer zijn geweest
Dat jij je het niet kunt voorstellen betekent toch niet dat het wel een gestuurd onderzoek is geweest? 17 miljoen mensen, ik kan me heel veel zaken niet voorstellen, maar dat betekent niet dat ze niet worden gedacht of gedaan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kan mij echt niet voorstellen dat de helft echt voor mondkapjes is. Dat zal wel weer z’n typisch gestuurd onderzoek zijn geweest waar je bijna alleen kunt antwoorden dat je mondkapjes wil
Ja natuurlijk, maar zoals ik al eerder zei, ik zie ook liever helemaal geen maatregelen, maar dat lijkt me niet realistisch als de zorg overspoelt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel heel makkelijk want alles is beter dan helemaal dicht.
We moeten idd in onze handjes knijpen. God, wat fijn!
Ja, er waren best wel wat discussies binnen het team om weer naar kantoor te gaan.quote:
De zorg opschalen moet ook ja, dat is wel pijnlijk duidelijk geworden. Maar dat gaat je op korte termijn niet helpen, en verplicht vaccineren is een mogelijke kortetermijnoplossing. Moreel verwerpelijk wellicht, dat wel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is pleistertje plakken.
De zorg riep in 2015 al dat er een tekort was en dat er operaties verzet moesten worden vanwege een griepgolf. Sindsdien is Nederland verder vergrijst en is de capaciteit afgenomen.
Faalbeleid.
Grappig.. ben zelf werkzaam in de particuliere sector en ben gewoon min of meer verplicht thuis aan het werken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook vooral bedoeld voor ambtenaren die wel de regels volgen.
Daar waar het geld verdiend moet worden zijn ze wel klaar met die debiele adviezen.
Die discussie wordt al jaren gevoerd, maar wordt al jaren genegeerd lijkt het wel. We hadden in 2016 al rond de 1350 IC bedden moeten zitten en nu richting de 1600 moeten gaan volgens eerdere onderzoeken. Nota bene Wilders pleitte ervoor om de IC's in Nederland naar het niveau qua aantallen te trekken als de rest van Europa, maar dat wordt genegeerd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:57 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar dachten wij niet allemaal dat die crisis medio 2021 wel opgelost zou zijn en die IC's dus niet meer nodig zouden zijn?
De discussie dat er soweizo uitgebreid moet worden ivm de vergrijzing etc is mijns inziens nooit gevoerd. Achteraf een verkeerde beslissing, maar op dat moment is het niet geheel onlogisch geweest om dat nog niet te doen.
Allemaal leuk, maar had voor de maatregelen geen ruk uitgemaaktquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die discussie wordt al jaren gevoerd, maar wordt al jaren genegeerd lijkt het wel. We hadden in 2016 al rond de 1350 IC bedden moeten zitten en nu richting de 1600 moeten gaan volgens eerdere onderzoeken. Nota bene Wilders pleitte ervoor om de IC's in Nederland naar het niveau qua aantallen te trekken als de rest van Europa, maar dat wordt genegeerd.
Ik krijg heel sterk het gevoel dat dit demissionaire kabinet dat soort beslissingen het liefste over laat aan een nieuw kabinet, want demissionair en lastige beslissing.
Ik begreep dat een kamermeerderheid die motie heeft verworpen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die discussie wordt al jaren gevoerd, maar wordt al jaren genegeerd lijkt het wel. We hadden in 2016 al rond de 1350 IC bedden moeten zitten en nu richting de 1600 moeten gaan volgens eerdere onderzoeken. Nota bene Wilders pleitte ervoor om de IC's in Nederland naar het niveau qua aantallen te trekken als de rest van Europa, maar dat wordt genegeerd.
Ik krijg heel sterk het gevoel dat dit demissionaire kabinet dat soort beslissingen het liefste over laat aan een nieuw kabinet, want demissionair en lastige beslissing.
Verdeel en heers. Het werkt al 1,5 jaar meer dan prima.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Terwijl ze wel heel goed zijn in beroepsgroepen benoemen.
Vind dat toch wel erg irritant van z'n persco, de hele tijd van die rijtjes opnoemen, ja blabla, de kappers, de dit, de dat de zus de bla
En denk aan de ouderen, de jongeren, de bla en de bla.
Werd daar echt strontziek van en het duurde uren
Dat zou wel grappig zijn want het nieuwe kabinet is exact dezelfde als het huidige (ontslagen) kabinetquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
opschalen naar wat, permanent 400 ic bedden beschikbaar voor corona naast de normale zorg?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De zorg opschalen moet ook ja, dat is wel pijnlijk duidelijk geworden. Maar dat gaat je op korte termijn niet helpen, en verplicht vaccineren is een mogelijke kortetermijnoplossing. Moreel verwerpelijk wellicht, dat wel.
Dit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ook zo'n woede zag ik naar Basic Fit toe bijv.
Yo, lekker aan het blaffen naar de verkeerde boom.
Echt, simpelen.
Ik heb persoonlijk echt totaal geen moeite met die prik. Al is ie iedere 3 maanden, ook prima. De status die aan die prik gehangen wordt waardoor je ergens wel/geen toegang hebt door die prik, dat is waar ik moeite mee heb. En met mij veel mensen heb ik het gevoel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het feit dat er wellicht een booster nodig is, betekent niet automatisch dat er dús halfjaarlijks gevaccineerd moet worden. Zoals gezegd: in het RVP zit een flink aantal vaccins waar drie prikken voor noodzakelijk zijn. Van de andere kant kan een jaarlijkse coronaprik misschien wel gemeengoed worden, net als een griepprik. Als dat nou eenmaal de manier blijkt om hier redelijk uit te komen, wat is dan het probleem?
Daarnaast vind ik de opmerking "als 80% niet genoeg is, dan is het nooit genoeg!!!" ook wat overdreven. Zoals gezegd is de benodigde vaccinatiegraad voor mazelen ongever 95%. Tot een 93% gaat het nog wel, daaronder ontstaan er steeds meer uitbraken. Het kan dus best zijn dat een paar procenten meer een dusdanige verbetering van de vaccinatiegraag oplevert dat het wél voldoende is.
Ga die comment nou nog maar 10x lezen als huiswerk want er blijft echt niks hangen bij je.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zoveel framen, zo weinig inhoud of argumenten.
Kloptquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:08 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat het ze helemaal niet om dat prikje te doen is. Ze willen chaos.
Want Mark en Hugo zijn volledig verantwoordelijk voor dit beleid? De instemming van de Kamer, het OMT etc. etc. hebben geen aandeel?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Missie bereikt van hugo en mark om 2deling te veroorzaken. Wees boos op hun en niet de zwembaddirecteur.
Stom volk.
Natuurlijk wel. Het had dusdanig veel uitgemaakt dat er minder uitgestelde zorg om te doen was, omdat in de afgelopen maanden veel meer ingehaald kon worden. Daarbij heb je een grotere buffer dus kun je makkelijker kiezen voor minder zware maatregelen, zolang je de R maar rond de 1 houdt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar had voor de maatregelen geen ruk uitgemaakt
Ik heb toch wel ernstige twijfels aan de werking van het vaccin als je je elke 3 maanden moet vol laten pompen met die rommelquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk echt totaal geen moeite met die prik. Al is ie iedere 3 maanden, ook prima. De status die aan die prik gehangen wordt waardoor je ergens wel/geen toegang hebt door die prik, dat is waar ik moeite mee heb. En met mij veel mensen heb ik het gevoel.
De discussie is nu weer gestart om 5 tot 11 jaar te gaan vaccineren. Niet voor henzelf, maar (bijna) volledig omdat anderen risico lopen en zij dan bijdragen. Op dat soort momenten vraag ik me echt af wat we aan 't doen zijn met zn allen. De groep 12-17 gebruiken om risicogroepen te beschermen was op 't randje, maar ze mochten zelf beslissen.
Voornamelijk naar meer personeel, maar hoeveel precies nodig is heb ik niet voor doorgeleerd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
opschalen naar wat, permanent 400 ic bedden beschikbaar voor corona naast de normale zorg?
Het feit dat er gesproken wordt over een vaccinatieplicht is al compleet ridicuul. Een bijzonder grote groep heeft slechts een hele kleine kans <0,1% op een ernstig ziektebeeld.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De zorg opschalen moet ook ja, dat is wel pijnlijk duidelijk geworden. Maar dat gaat je op korte termijn niet helpen, en verplicht vaccineren is een mogelijke kortetermijnoplossing. Moreel verwerpelijk wellicht, dat wel.
Hugo en Mark zijn toch echt de eindverantwoordelijkenquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want Mark en Hugo zijn volledig verantwoordelijk voor dit beleid? De instemming van de Kamer, het OMT etc. etc. hebben geen aandeel?
De enige reden inderdaad.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is pleistertje plakken.
De zorg riep in 2015 al dat er een tekort was en dat er operaties verzet moesten worden vanwege een griepgolf. Sindsdien is Nederland verder vergrijst en is de capaciteit afgenomen.
Faalbeleid.
Ik val in een risicogroep dus kijk er misschien iets anders naar. Maar daar ben ik het wel mee eens. Het kan een tactische oplossing zijn totdat er een daadwerkelijke duurzame oplossing is dan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb toch wel ernstige twijfels aan de werking van het vaccin als je je elke 3 maanden moet vol laten pompen met die rommel
Bij ons juist superstreng, we deden nog steeds anderhalve meter, max 20% bezetting en nu komen daar de mondkapjes weer bij.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat thuiswerken inderdaad... Ik had al een vermoeden dat de werkgevers het 50% thuiswerkadvies met een korrel zout zouden nemen, en ja hoor, gisteren een brief van HR: U wordt verzocht weer zoveel als mogelijk op locatie aanwezig te zijn.
O, ik kan je zeker wel volgen. Het ging me ook niet om mijn mening, maar om de feiten. Er wordt hier en op veel plaatsen op social media de hele tijd geroepen dat 2 prikken het einde is, en dat meer belachelijk zou zijn. En dat als 80% niet voldoende is, is het nooit genoeg. Even de feiten erbij hoe het met bepaalde andere vaccins en ziekten gaat, leek me dan wel handig. Maar misschien is het ook wel zonde van mijn tijd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk echt totaal geen moeite met die prik. Al is ie iedere 3 maanden, ook prima. De status die aan die prik gehangen wordt waardoor je ergens wel/geen toegang hebt door die prik, dat is waar ik moeite mee heb. En met mij veel mensen heb ik het gevoel.
De discussie is nu weer gestart om 5 tot 11 jaar te gaan vaccineren. Niet voor henzelf, maar (bijna) volledig omdat anderen risico lopen en zij dan bijdragen. Op dat soort momenten vraag ik me echt af wat we aan 't doen zijn met zn allen. De groep 12-17 gebruiken om risicogroepen te beschermen was op 't randje, maar ze mochten zelf beslissen.
Boven de 11quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wie zijn 'ze', wat voor chaos willen ze, en waarom zouden ze dat willen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:08 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat het ze helemaal niet om dat prikje te doen is. Ze willen chaos.
En dat laatste gebeurt niet... Oftewel had geen ruk uitgemaakt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het had dusdanig veel uitgemaakt dat er minder uitgestelde zorg om te doen was, omdat in de afgelopen maanden veel meer ingehaald kon worden. Daarbij heb je een grotere buffer dus kun je makkelijker kiezen voor minder zware maatregelen, zolang je de R maar rond de 1 houdt.
Combating dogma's.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het had dusdanig veel uitgemaakt dat er minder uitgestelde zorg om te doen was, omdat in de afgelopen maanden veel meer ingehaald kon worden. Daarbij heb je een grotere buffer dus kun je makkelijker kiezen voor minder zware maatregelen, zolang je de R maar rond de 1 houdt.
daarom het blijft altijd moeilijk en ook met die extra bedden is een hoge vaccinatiegraad nodig, nu vind ik het mosterd na de maaltijd om het te verplichten al zijn de huidige vaccinatie drang/dwang methodes ook wel lachwekkendquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voornamelijk naar meer personeel, maar hoeveel precies nodig is heb ik niet voor doorgeleerd.
Welke "rommel"? Wat denk je dat er in vaccins zit? En hoe denk je dat vaccins werken?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb toch wel ernstige twijfels aan de werking van het vaccin als je je elke 3 maanden moet vol laten pompen met die rommel
Als ze daar allemaal uitgestelde zorg hebben en dezelfde voet als hier, dan is de capaciteit in die landen dus helemaal niet hoger.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En dat laatste gebeurt niet... Oftewel had geen ruk uitgemaakt.
Duitsland, Frankrijk etc allemaal hebben ze uitgestelde zorg en meer maatregelen dan wij
No offense, maar heb je wel eens gedragsonderzoek of het TU Delft onderzoek ingevuld?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat jij je het niet kunt voorstellen betekent toch niet dat het wel een gestuurd onderzoek is geweest? 17 miljoen mensen, ik kan me heel veel zaken niet voorstellen, maar dat betekent niet dat ze niet worden gedacht of gedaan.
Probleem is dat er ook een groep is met een grote kans op een ernstig ziektebeeld die de prik niet neemt, en hoe ga je die identificeren en ervoor zorgen dat zij de prik nemen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het feit dat er gesproken wordt over een vaccinatieplicht is al compleet ridicuul. Een bijzonder grote groep heeft slechts een hele kleine kans <0,1% op een ernstig ziektebeeld.
Een vaccinatieplicht is beneden alle peil.
?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De enige reden inderdaad.
Maar ga vooral schelden op de badmeester.
Welke "rommel"?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Natuurlijk had het wel uitgemaakt. Duitsland heeft meer uitgestelde zorg maar heeft ook 5x meer inwoners. Daarnaast heeft Duitsland tijdens de pieken van andere landen van veel landen patiënten opgevangen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En dat laatste gebeurt niet... Oftewel had geen ruk uitgemaakt.
Duitsland, Frankrijk etc allemaal hebben ze uitgestelde zorg en meer maatregelen dan wij
Volgens de hier gedeelde stats en meningen wel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als ze daar allemaal uitgestelde zorg hebben en dezelfde voet als hier, dan is de capaciteit in die landen dus helemaal niet hoger.
De werking is goed als je elke 3 maanden moet bijprikken wil je zeggen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke "rommel"? Wat denk je dat er in vsccins zit? En hoe denk je dat vacvins werken?
Het gaat in de hele wereld toch kut. Of komen we nou met een lijst van landen waar het nu even beter gaat?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hugo en Mark zijn toch echt de eindverantwoordelijken
Niet. De enige manier waarop je dat kunt doen is erop gaan handhaven. Daar is een net zo groot personeelstekort. Denk ook niet dat we erop zitten te wachten dat inbraken niet meer opgepakt worden omdat er vaccinweigeraars zijn die gecontroleerd moeten wordenquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Probleem is dat er ook een groep is met een grote kans op een ernstig ziektebeeld die de prik niet neemt, en hoe ga je die identificeren en ervoor zorgen dat zij de prik nemen?
Keb er onvoldoende verstand van. Lijkt mij dat je met meer personeel tov ziekenhuisopnames minder achterstanden zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Volgens de hier gedeelde stats en meningen wel.
Gewoon een uitdrukking...quote:
Daar is geen sprake van, dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De werking is goed als je elke 3 maanden moet bijprikken wil je zeggen?
Maar per persoon meer bedden volgens de statistieken hier...quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Natuurlijk had het wel uitgemaakt. Duitsland heeft meer uitgestelde zorg maar heeft ook 5x meer inwoners. Daarnaast heeft Duitsland tijdens de pieken van andere landen van veel landen patiënten opgevangen.
Of je geeft antwoord op de vragen die ik stelquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De werking is goed als je elke 3 maanden moet bijprikken wil je zeggen?
Bedoel gewoon te zeggen dat ze die info wel gewoon hebben. Die hele QR database is ook gewoon gelinkt met mijn persoonsgegevens..quote:
Gestuurde onderzoeken bestaan vast. Jouw eigen polls van gisteren hadden ook geen optie "geen van bovenstaande" overigensquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
No offense, maar heb je wel eens gedragsonderzoek of het TU Delft onderzoek ingevuld?
Er was vaak geen keuze mogelijkheid “geen van bovenstaande”
Gestuurde onderzoeken bestaan echt. Maar van mondkapjes kan ik mij gewoon niet voorstellen dat 70% van de bevolking staat te springen die dingen gezellig weer op te zetten.
niet met je eens, hangt helemaal van de urgentie af maar is het nu een beetje laat voor, de inschatting was vorig jaar dat 70% meen ik genoeg was, daar hoef je geen prik voor te verplichten, nu het 85+ moet zijn hadden ze dat misschien beter wel kunnen doen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:14 schreef tja77 het volgende:
Een vaccinatieplicht is beneden alle peil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |