Waarom niet?quote:Op donderdag 4 november 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het tot nu toe door de meeste mensen vooral genoemd zien worden als voorbeeld wat nodig zou zijn om het écht in te dammen, maar dat dat niet realistisch is.
Ik hoop oprecht niet dat zoiets erdoor komt in elk geval.
Mensen komen ook veel thuis samen, bij feestjes en bruiloften en verjaardagen en in de kerk en in buurthuizen, op scholen. Ongevaccineerden kunnen nu niet meer zomaar ergens naar binnen wandelen, maar komen echt nog wel onderling samen, duh.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Waarom stijgen de besmettingen nu?
Even uit het vorige topic… quote daarom fucked up.
Omdat mensen die besmet zijn bij anderen in de buurt komen en die besmetten.
De grote boosdoeners zijn plekken waar veel mensen samen komen. Waar de qr code geld en dus de ongevaccineerden recent getest zijn en dus niet besmettelijk zijn op dat moment. Blijven degene die niet getest worden over.
Ook nare uitbraken op plekken met meer kwetsbaren. Zorgen dat er geen mensen zijn die besmettelijk zijn zorgt ervoor dat er geen uitbraak is.
De besmettingen stijgen nu omdat we zeggen vaccinatie betekend veilig. Terwijl we weten dat dat niet zo is.
De vaccinatie graad is hoog genoeg om geen probleem te veroorzaken als het veilig was. Maar dat is niet waar. Het geeft een zekere en hoognodige bescherming, maar geen volledige veiligheid. Willen we dit onder controle krijgen zover dat mogelijk is (wat lastig is aangezien het een zoonose is) dan zullen we moeten inzetten op besmetting voorkomen. Naast de lijn die de gevolgen van besmetting verlaagd.
Er moet wel verspreiding blijven de komende tijd. De populatie zonder opgebouwde weerstand, al dan niet kunstmatig, moet de weerstand nog in voldoende mate opbouwen om echt weer alles open te kunnen doen. Anders blijf je elke keer weer na heropening uitbraken hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is dan ook het enige echt zinnige. Vaccinatie is essentieel om gevolgen te verminderen. Testen is essentieel om verspreiding te voorkomen.
Het is geen een of het ander, het is hand in hand.
Ik denk dat ik wel durf te zeggen dat ongevaccineerden nagenoeg evenveel contacten hebben momenteel als gevaccineerden. Het zijn net mensenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mensen komen ook veel thuis samen, bij feestjes en bruiloften en verjaardagen en in de kerk en in buurthuizen, op scholen. Ongevaccineerden kunnen nu niet meer zomaar ergens naar binnen wandelen, maar komen echt nog wel onderling samen, duh.
Zelfde categorie is een mondkapje voor een zakje schroefjes.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als je het straks moet laten zien om een zak schroefjes bij de Hornbach te gaan halen, come on.
Hier max 2 dagen kantoor. En capaciteit is nooit opgehoogd, dus je moet nog steeds reserverenquote:Op donderdag 4 november 2021 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het nieuwe protocol is hier ook binnen, 50/50 thuiswerken en weer 1,5 meter bij de werkplekken/bureaus hurray!
Leuk dat we zijn overgestapt om mensen die niet testen een schuldgevoel aan te praten (zijn die ongevaccineerde mensen niet zo alleen).quote:Op donderdag 4 november 2021 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom niet?
Er dient dan ook ingezet te worden op een simpele manier van testen. Snel en met weinig impact.
Maar wat is er dan mis mee?
Ik test me een ongeluk, omdat ik met kwetsbaren en via via naar kwetsbaren toe werk. Ben gevaccineerd, maar dat beschermt die kwetsbaren niet voldoende. Testen wel, want dan ben ik niet besmettelijk.
Ik wil niet degene zijn die sorry zegt tegen dat leskind. Sorry joh, je broertje is dood aangezien die een milder verloop ook niet kon hebben. Maar he, ik was gevaccineerd toch!
Zeg je dat ook bij hondsdolheid?quote:Op donderdag 4 november 2021 12:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er moet wel verspreiding blijven de komende tijd. De populatie zonder opgebouwde weerstand, al dan niet kunstmatig, moet de weerstand nog in voldoende mate opbouwen om echt weer alles open te kunnen doen. Anders blijf je elke keer weer na heropening uitbraken hebben.
Covid blijft, en iedereen die er vatbaar voor is moet weerstand opbouwen, op de moeilijke (ziek worden) of makkelijke (vaccin) manier.
Wat moet je antwoorden als ze in april worden afgeschaft en daarna in oktober weer worden ingevoerd?quote:
Langer.quote:
quote:
Ik ben niet over gestapt, denk er zo al jaren en jaren over, al lang voor COVID.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Leuk dat we zijn overgestapt om mensen die niet testen een schuldgevoel aan te praten (zijn die ongevaccineerde mensen niet zo alleen).
Dan is je antwoord : komen we nooit meer vanafquote:Op donderdag 4 november 2021 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat moet je antwoorden als ze in april worden afgeschaft en daarna in oktober weer worden ingevoerd?
Ook bij 100% vaccinatie houden we het probleem van te lage IC capaciteit.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:
k pleit voor vaccinatie. Van mij mogen ongevaccineerden een enorm schuldgevoel hebben. Maar ik zie ook meer dan dat.
Ik vind "nooit" wel lang hoor. Als de zon ontploft en de mensheid wordt uitgeroeid zal het toch wel klaar zijn met die dingenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan is je antwoord : komen we nooit meer vanaf
ik vermoed ook dat men geen ander beleid wil toepassen dan vaccineren ter voorkoming van besmetting zodat (zo is de gedachte) die voorkomt dat mensen in het ziekenhuis komen en daar gevolgen ondervinden.quote:Op donderdag 4 november 2021 05:31 schreef GemMagic het volgende:
Die afnemende bescherming van het vaccin bij de oudere leeftijdsgroepen ziet de overheid zelf ook in, de afnemende (ziekenhuis) bescherming van vaccinaties is nu het grootste probleem. Die booster campagne rustigjes in December eens naar de verpleeghuizen brengen is in mijn opinie een verwijtbare wanprestatie.
Nu wordt gesteld dat de bescherming (tegen ernstig verloop) alleen bij ouderen sneller afneemt. Ik zou de cijfers van de andere leeftijdsgroepen, natuurlijk ook later geprikt zijn, goed in de gaten blijven houden.
Als de bescherming bij meer groepen onverwacht snel daalt, zijn vaccins een mooi middel maar geen oplossing voor de zorg crisis.
De overheid steunt geen andere uitweg en schets geen plan of visie voor een andere oplossing op langere termijn. Dus zijn vaccins het enige dat ons uit de voortdurende dreiging van lockdown kan halen.
Het ligt derhalve in de lijn der verwachting dat we niet alleen een vaccinatiegraad van richting de 100% nodig zullen hebben, maar ook voldoende bereidwilligheid deze vaccinatiegraad te onderhouden met periodieke boosters passend bij de effectieve beschermingsduur gegeven je leeftijd.
Als die noodzaak om bijvoorbeeld elk jaar te prikken niet wordt gevoeld door minimaal 95% van de bevolking, dan zal het nodig blijven om mensen te dwingen tot gewenst gedrag.
Het middel dat we daar nu voor hebben is de QR code en ik verwacht dat deze alleen verdwijnt als zou blijken dat vaccinatie doorbraak bij dubbel gevaccineerden dermate zeldzaam blijft dat het geen periodieke zorg golven veroorzaakt.
None of the above ook een optie?quote:
100% gaan we nooit bereiken dus dat weet je niet..quote:Op donderdag 4 november 2021 12:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Ook bij 100% vaccinatie houden we het probleem van te lage IC capaciteit.
Delta heeft een R0 van 6quote:Op donderdag 4 november 2021 12:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zeg je dat ook bij hondsdolheid?
Daar is vaccinatie in combi met verspreiding zo laag mogelijk houden namelijk best wel handig. Sterker nog, bij vrijwel alle ziekten waarvoor we vaccineren geld dat. Maar hier ineens niet? Verspreiding is ineens het probleem niet, enkel het indammen van gevolgen?
Wat een gebed zonder eind zal worden, een race tegen het muterende virus dat meer ruimte krijgt omdat we verspreiding niet tegen gaan?
Het is een combi. Vaccinatie verlaagt enstige complicaties, verlaagt de verspreiding. Is daardoor essentieel.
Maar testen ondersteund dit, voorkomt verspreiding en maakt dat stammen ophouden met te bestaan. Geen host, geen stam.
Hondsdolheid is in 100% van de onbehandelde gevallen dodelijk, lastig om dan weerstand op te bouwen. Al zouden we nu geen probleem meer hebben als corona net zo dodelijk was als hondsdolheid.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zeg je dat ook bij hondsdolheid?
Daar is vaccinatie in combi met verspreiding zo laag mogelijk houden namelijk best wel handig. Sterker nog, bij vrijwel alle ziekten waarvoor we vaccineren geld dat. Maar hier ineens niet? Verspreiding is ineens het probleem niet, enkel het indammen van gevolgen?
Wat een gebed zonder eind zal worden, een race tegen het muterende virus dat meer ruimte krijgt omdat we verspreiding niet tegen gaan?
Het is een combi. Vaccinatie verlaagt enstige complicaties, verlaagt de verspreiding. Is daardoor essentieel.
Maar testen ondersteund dit, voorkomt verspreiding en maakt dat stammen ophouden met te bestaan. Geen host, geen stam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |