Oh, maar die is wel heel erg mooi! Hij is bijna af.quote:
Met deze ben ik nu bezig 2000 stukjes en het lukt niet echt meer. Maar ik moet en zal hem afkrijgen.
[ afbeelding ]
Leuk Morri2quote:Op donderdag 4 november 2021 08:33 schreef Morri2 het volgende:
Oh leuk, puzzeltopic!
Ik zal de vorige twee foto's hier plaatsen. We zijn aan deze bezig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal vanavond nog eens een nieuwe foto maken.
Is echt moeilijk, het is nu allemaal donker en niet echt stukjes meer waar je naar toe kan werken.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:36 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, maar die is wel heel erg mooi! Hij is bijna af.
Zo eentje heb ik nu besteld:quote:Op donderdag 4 november 2021 08:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is echt moeilijk, het is nu allemaal donker en niet echt stukjes meer waar je naar toe kan werken.
Het is echt een puzzel puzzel
O die is wel heel mooi Morri2quote:Op donderdag 4 november 2021 08:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Zo eentje heb ik nu besteld:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe goed die gaat. Ik denk dat dat wel een uitdaging wordt, met 2000 stukjes.
Ah leuk!quote:Op donderdag 4 november 2021 09:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die is wel heel mooi Morri2
Ik denk dat ik deze ga doen als die andere af is. Heb er nog een paar op voorraad liggen die ik maken kan.
O mooi Morri2, ik hou wel van die puzzels.. prachtigquote:Op donderdag 4 november 2021 09:13 schreef Morri2 het volgende:
Ik vergeet vaak foto's te maken van de gelegde puzzel![]()
Maar ik heb er wel een paar gevonden.
Een Kinkade van Schmidt, van 500 stukjes. Ik had niet gelet op het aantal stukjes toen ik hem kocht. Die was veel te makkelijk.
[ afbeelding ]
Een Pinson van Grafika van 1500 stukjes. Die beviel zo goed dat we de Pinson van Grafika van 2000 stukjes, die we nu aan het leggen zijn, hebben gekocht.
[ afbeelding ]
Puzzel van het merk Falcon, van 1000 stukjes. Die was wel leuk. Kwaliteit OK, opdruk OK.
[ afbeelding ]
Weer een Kinkade van Schmidt, 1000 stukjes. Erg fijne puzzels van goede kwaliteit.
[ afbeelding ]
En dit was een puzzel van 250 XL stukjes. Die hadden we gekocht voor mijn dementerende moeder, om te kijken of puzzelen in de smaak viel. Ze vond er niks aan. Puzzel ligt nu in een Alzheimer café.
[ afbeelding ]
Vind hem zelf niet zo hoor. Maar soms lastig iets leuks te vinden kom vooral Jan van Haasteren en WasGij tegen.quote:
Ja, ik heb wel eens geprobeerd iets via Marktplaats te verkopen. Voor een mooie puzzel waar ik 7,50 vroeg, werd me gevraagd of ik de verzendkosten voor mijn rekening wilde nemen. "Anders hoef ik hem niet". Begin ik echt niet meer aan. Ik heb hier een dame gehad die via Marktplaats gelegde puzzels verkocht. Ik had zo'n goed contact met haar dat we puzzels zijn gaan ruilen. Helaas laat haar gezondheid het niet meer toe om te puzzelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O mooi Morri2, ik hou wel van die puzzels.. prachtig
Ik maak ook niet altijd foto's vergeet het ook vaak.
Ik heb er veel en wil er wat gaan verkopen of ruilen.
Maar vind dat versturen maar niets, heb liever dat mensen het ophalen
O dat is jammer. Ze durven wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:20 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens geprobeerd iets via Marktplaats te verkopen. Voor een mooie puzzel waar ik 7,50 vroeg, werd me gevraagd of ik de verzendkosten voor mijn rekening wilde nemen. "Anders hoef ik hem niet". Begin ik echt niet meer aan. Ik heb hier een dame gehad die via Marktplaats gelegde puzzels verkocht. Ik had zo'n goed contact met haar dat we puzzels zijn gaan ruilen. Helaas laat haar gezondheid het niet meer toe om te puzzelen.
Ik hou ze voorlopig zelf. Totdat er geen plek meer is. An dan kijk ik wel verder.
Ik ben zelf niet zo van de fotopuzzels, maar er zijn er genoeg die het fantastisch vinden. Als je puzzels te duur vindt: Boekenvoordeel heeft vaak voordelige puzzels. Ik zag deze Pinson en deze Pinson bij ons in een Boekenvoordeel-winkel liggen. Ik heb ze laten liggen, want het waren 1000 stukjes, en het zat in een redelijk klein vierkant doosje. Dat doet me vermoeden dat de stukjes klein zijn en/of dun.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind hem zelf niet zo hoor. Maar soms lastig iets leuks te vinden kom vooral Jan van Haasteren en WasGij tegen.
Ik hou meer van die puzzels die jij post. Vind die tweede van onder heel mooi. Lijkt mij wel moeilijk met al die sneeuw.
Ik denk ook dat ik ze, als de tijd komt, af ga geven bij de non-commerciële kringloop hier. Daar lever ik ook al vaak bordspellen en boeken in. Daar maken ze voor Sinterklaas en Kerst mooie pakketten van voor gezinnen die het moeilijk hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is jammer. Ze durven wel.
Mensen willen ze voor een speldenprikje kopen.
Ik heb hier een puzzels van 20 euro die ga ik niet voor 5 euro verkopen, dan hou ik ze liever zelf of geef ze weg aan mensen die het niet goed kunnen betalen.
Die zijn nog te betalen, maar zelf doe ik liever natuurpuzzels, af en toe een keer een andere al naar gelang ik tegen kom.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:26 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo van de fotopuzzels, maar er zijn er genoeg die het fantastisch vinden. Als je puzzels te duur vindt: Boekenvoordeel heeft vaak voordelige puzzels. Ik zag deze Pinson en deze Pinson bij ons in een Boekenvoordeel-winkel liggen. Ik heb ze laten liggen, want het waren 1000 stukjes, en het zat in een redelijk klein vierkant doosje. Dat doet me vermoeden dat de stukjes klein zijn en/of dun.
Die met al die sneeuw was redelijk pittig. Maar het waren maar 1000 stukjes.
Zoiets?quote:Op donderdag 4 november 2021 09:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
maar zelf doe ik liever natuurpuzzels,
https://www.internet-toys(...)EAYYAyABEgLOWPD_BwE#quote:
Ja, overweeg hem te bestellen, maar moet eerst van mijzelf die andere afmaken voor ik weet wat nieuws mag bestellenquote:
Wauw, jij hebt er ook al heel wat gemaakt, mooiquote:Op donderdag 4 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
Leuk legpuzzels!!![]()
Tijdens de lockdown heb ik er een stel gedaan. Was echt lang geleden en eigenlijk gewoon hartstikke leuk. Maar het probleem vond ik dat je dat ding steeds van tafel moest halen en dan onder de bank schuiven of zo. Maar tijdens de lockdown heb ik zo weinig uitgegeven dat ik mezelf op zo'n koffer heb getrakteerd. Dichtritsen en klaar!
Deze heb ik gemaakt. Ik hou van die cartoonpuzzels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, zo'n koffer is handig! Ik kende ze niet. Ik heb zelf ooit een puzzelrol cadeau gekregen van de schoonouders omdat ze er niet mee overweg konden.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
Maar tijdens de lockdown heb ik zo weinig uitgegeven dat ik mezelf op zo'n koffer heb getrakteerd. Dichtritsen en klaar!
Is ook nog een wens van mij zo koffer. Vind ze best prijzigquote:Op donderdag 4 november 2021 11:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, zo'n koffer is handig! Ik kende ze niet. Ik heb zelf ooit een puzzelrol cadeau gekregen van de schoonouders omdat ze er niet mee overweg konden.
Ik zit hier naar een Youtube-filmpje te kijken van zo'n koffer, en volgens mij kan ik die prima zelf maken. Ik heb genoeg spullen in huis daarvoor. Leuk naaiproject.
Geen idee wanneer en of ik daar aan ga beginnen. Zo veel projecten en zo weinig tijd. Ik word al snel enthousiast, en vervolgens bedenk ik me dat ik er ook nog tijd voor moet vrij maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is ook nog een wens van mij zo koffer. Vind ze best prijzig
Handig dat je het zelf kan, ben benieuwd.
Ja tijd heb je wel nodig als je iets wil doen. Wel fijn dat je tijd te kort komt dan verveel je je ook nietquote:Op donderdag 4 november 2021 11:37 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Geen idee wanneer en of ik daar aan ga beginnen. Zo veel projecten en zo weinig tijd. Ik word al snel enthousiast, en vervolgens bedenk ik me dat ik er ook nog tijd voor moet vrij maken.
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen hoe iemand zich kan vervelen. Tenzij je misschien fysiek en/of psychisch niet helemaal lekker zit, en je weinig kunt doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:40 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja tijd heb je wel nodig als je iets wil doen. Wel fijn dat je tijd te kort komt dan verveel je je ook niet![]()
Ben al aan het zoeken maar kan ze niet vinden voor 2000 stukjes alleen voor 1000
Die puzzelmatten heb ik ook naar gekeken, maar de reviews waren daar niet goed van. Als je handig bent en je kan zelf zo'n koffer in elkaar zetten dan kun je daar misschien nog wel een leuk extraatje mee verdienen. Die dingen zijn echt belachelijk duur.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, zo'n koffer is handig! Ik kende ze niet. Ik heb zelf ooit een puzzelrol cadeau gekregen van de schoonouders omdat ze er niet mee overweg konden.
Ik zit hier naar een Youtube-filmpje te kijken van zo'n koffer, en volgens mij kan ik die prima zelf maken. Ik heb genoeg spullen in huis daarvoor. Leuk naaiproject.
Ik kon mij dat vroeger ook niet voorstellen maar sinds mijn lijf niet meer zo wil weet ik wel wat het is.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen hoe iemand zich kan vervelen. Tenzij je misschien fysiek en/of psychisch niet helemaal lekker zit, en je weinig kunt doen.
Nee, inderdaad alleen voor 1000, of voor 1500. Dat betekent dat ik voor 2000 stukjes er toch al eentje zelf moet maken.
Ik heb zo mat maar ik vind het helemaal niets. Zo koffer lijkt mij ideaal maar ik wil er een voor 2000 of minimaal 1500quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die puzzelmatten heb ik ook naar gekeken, maar de reviews waren daar niet goed van. Als je handig bent en je kan zelf zo'n koffer in elkaar zetten dan kun je daar misschien nog wel een leuk extraatje mee verdienen. Die dingen zijn echt belachelijk duur.
Nee, maken en verkopen, daar begin ik niet aan. Ik verdien meer met wat ik nu doe. Ik heb ook nog zo veel dingen die ik voor mezelf of familie wil maken dat ik niet zo veel zin heb om voor een habbekrats iets voor een ander te maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die puzzelmatten heb ik ook naar gekeken, maar de reviews waren daar niet goed van. Als je handig bent en je kan zelf zo'n koffer in elkaar zetten dan kun je daar misschien nog wel een leuk extraatje mee verdienen. Die dingen zijn echt belachelijk duur.
Ja, dat bedoel ik. Dat kan ik me goed voorstellen. Maar kerngezond, en dan vervelen? Ik snap dat gewoon nietquote:Op donderdag 4 november 2021 11:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik kon mij dat vroeger ook niet voorstellen maar sinds mijn lijf niet meer zo wil weet ik wel wat het is.
Nee, dat kan ik ook niet, er is genoeg te doen om je te vermaken, zelfs als je niet helemaal gezond hebt. ALleen het is even zoeken hoe en watquote:Op donderdag 4 november 2021 11:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Dat kan ik me goed voorstellen. Maar kerngezond, en dan vervelen? Ik snap dat gewoon nietMaar goed, dat ben ik.
Dat is ook een idee inderdaad een plank. Maar ik zou het fijn vinden hem een keertje helemaal op te bergen vooral als je een paardagen niet speel.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier in de bieb hebben ze ook een flinke hoek met legpuzzels. Daar leen ik in de winter regelmatig een puzzel. Dan is het de ene keer een landschap, en andere keer eentje met dieren. En laatst eentje met een boekenkast. Met veel herhalende boeken. Dat was nog wel een dingetje..
Maar wel lekker goedkoop, want ik ben toch al lid van de bieb..
Ik maak ze op een plank op de eettafel. En tijdens het eten ligt die plank op de salontafel
Wat zoek je precies? Wat noem je 'moeilijk'?quote:Op donderdag 4 november 2021 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Hier liggen nu drie Krypt-puzzels (roze, zwart en - dat weet ze nog niet - goud). Twee van Van Haasteren (waaronder een oude van toen ik een kind was) zijn ook gretig gemaakt en nadat de eerste Wasgij-puzzel een succes was staan er daar nu twee van klaar voor haar![]()
Met dingen als Van Haasteren en Wasgij zijn we nog wel een tijd zoet, daar zijn er zo veel van, maar ik loop een beetje vast met het zoeken van écht moeilijke puzzels (wel van goede kwaliteit natuurlijk)
Dat is lastig te definiërenquote:Op donderdag 4 november 2021 14:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Wat zoek je precies? Wat noem je 'moeilijk'?
Puzzels met 1500 en 2000 stukjes zijn ook al meteen een stuk moeilijker, omdat er minder afbeelding op één stukje staat, waardoor het minder makkelijk herkenbaar is. Ook zijn 'arty' puzzels (gepointileerd of streperig geschilderd) ook een stuk lastiger.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is lastig te definiëren![]()
Die Krypt-puzzels zijn best een uitdaging. Wasgij ook, maar op een andere manier. 'Gewone' puzzels zoals van Van Haasteren zijn zeker leuk, maar niet echt moeilijk. Een zeer gedetailleerde puzzel kan ook heerlijk moeilijk zijn, en zeker als het met iets als natuur is ook erg mooi![]()
Ik zoek wel iets wat niet alleen maar 'moeilijk om het moeilijk' is, zoals een puzzel met tien keer dezelfde hondenkop ofzo, dan maken ze zich er wel erg makkelijk vanaf. Ik zag een tijdje terug een puzzel waar de kleuren veranderen afhankelijk van de hoek waaronder je kijktDie was helaas wel erg prijzig.
Snap ik, als je het samen doet moet je ze wel beiden leuk vinden jaquote:Op donderdag 4 november 2021 14:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Puzzels met 1500 en 2000 stukjes zijn ook al meteen een stuk moeilijker, omdat er minder afbeelding op één stukje staat, waardoor het minder makkelijk herkenbaar is. Ook zijn 'arty' puzzels (gepointileerd of streperig geschilderd) ook een stuk lastiger.
Zelf zou ik zo'n Kryptpuzzel niet snel kopen. Ik wil wat te kijken hebben, behalve vormpjes. Mijn man zou ze fantastisch vinden, want die kijkt eigenlijk vooral naar de vormen van een puzzelstuk. Maar we moeten er samen lol aan hebben.
Zo heeft iedereen z'n eigen smaak. Ben benieuwd hoe je vriendin de Kryptpuzzels vindt.
Er is zoveel te vinden op internet. En wat is echt moeilijk. Dat is voor iedereen weer anders.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Puzzeltopic
Ik ben er zelf niet heel actief mee bezig, maar de laatste maanden zoek ik vooral leuke en moeilijke puzzels voor mijn vriendin, die zich er uren mee kan vermaken, het is bijna een soort therapie
Hier liggen nu drie Krypt-puzzels (roze, zwart en - dat weet ze nog niet - goud). Twee van Van Haasteren (waaronder een oude van toen ik een kind was) zijn ook gretig gemaakt en nadat de eerste Wasgij-puzzel een succes was staan er daar nu twee van klaar voor haar![]()
Met dingen als Van Haasteren en Wasgij zijn we nog wel een tijd zoet, daar zijn er zo veel van, maar ik loop een beetje vast met het zoeken van écht moeilijke puzzels (wel van goede kwaliteit natuurlijk)
Ik ben nu best met een moeilijk puzzel bezig is echt puzzelen. Hij staat hier wel boven in 2000 stukjes.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is lastig te definiëren![]()
Die Krypt-puzzels zijn best een uitdaging. Wasgij ook, maar op een andere manier. 'Gewone' puzzels zoals van Van Haasteren zijn zeker leuk, maar niet echt moeilijk. Een zeer gedetailleerde puzzel kan ook heerlijk moeilijk zijn, en zeker als het met iets als natuur is ook erg mooi![]()
Ik zoek wel iets wat niet alleen maar 'moeilijk om het moeilijk' is, zoals een puzzel met tien keer dezelfde hondenkop ofzo, dan maken ze zich er wel erg makkelijk vanaf. Ik zag een tijdje terug een puzzel waar de kleuren veranderen afhankelijk van de hoek waaronder je kijktDie was helaas wel erg prijzig.
Je bent lekker opgeschoten. Ik heb er een stuk of 30 in kunnen leggen vandaag.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:33 schreef Morri2 het volgende:
Een paar koppen koffie verder:
[ afbeelding ]
Hoi hoi. Zal ook eens kijken hier bij de kringloop. Kom daar eigenlijk nooit is niet echt in de buurt.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:18 schreef summer2bird het volgende:
Een legpuzzeltopic!![]()
Ik puzzel erg veel. Ben wel een beetje een snob, dus het liefst ravensburger (die zijn fijne kwaliteit)
Ik haal ze meestal bij de kringloop, en gek genoeg nog nooit gehad dat er een stukje miste.
Wel een keertje een hele mooie puzzel gekocht op bol.com van Amsterdam, en prompt een stukje kwijtgeraakt.
Dus die maak ik echt nooit meer![]()
Mijn moeder is gek op van die van haasteren puzzels, heeft er echt enorm veel.
Ik heb ook een hele mooie puzzel van een katZal die een keertje maken om te laten zien hier.
en mijn grote droom is deze puzzelmat:
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_44.59.ProductTitle
Maar ja, erg duur
Vind die goedkope puzzelmatten altijd van dat nare viltstof en met vouwen waardoor je ze eerst moet strijken verschrikkelijk.
Oh daar heb ik er ook 1 van gemaakt. Ik snapte er in het begin niks van. Ik dacht dat dat hele plaatje aan de voorkant verkeerd wasquote:Op donderdag 4 november 2021 22:51 schreef Deisyy het volgende:
Legpuzzelen![]()
Ik heb dat sinds corona weer opgepakt en vind het zo lekker ontspannend, momenteel ben ik weer met een Wasgij Mystery puzzel bezig.
Bij dit soort puzzels gebruik je je fantasie om te bedenken wat er in de aankomende minuten gebeurd met de personen op het plaatje.
[ afbeelding ]
Hey Deisyy jij ook al aan de puzzel. Ik mag het ook graag doen. Baal altijd dat er bij avond licht moeilijk puzzelen is vooral bij een donkere puzzel.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:51 schreef Deisyy het volgende:
Legpuzzelen![]()
Ik heb dat sinds corona weer opgepakt en vind het zo lekker ontspannend, momenteel ben ik weer met een Wasgij Mystery puzzel bezig.
Bij dit soort puzzels gebruik je je fantasie om te bedenken wat er in de aankomende minuten gebeurd met de personen op het plaatje.
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij moeilijjk puzzelenquote:Op donderdag 4 november 2021 23:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oh daar heb ik er ook 1 van gemaakt. Ik snapte er in het begin niks van. Ik dacht dat dat hele plaatje aan de voorkant verkeerd was![]()
Ik had deze, alleen vergeten om er een foto van te maken toen die klaar was.
[ afbeelding ]
Heb je die andere puzzel al af?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:20 schreef Mrsloveable het volgende:
Ik wil het puzzelen ook weer op pakken, alleen heb ik eerst een puzzelkoffer nodig, zodat het makkelijk weer op kan bergen
Yep al lang, en toen weer op geborgenquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb je die andere puzzel al af?
Ja die wil ik ook, zijn best wel prijzig een andere oplossen is een goede puzzelmat dan kan je je puzzel oprollen.
Ik weet niet hoe groot jou puzzels zijn Mrsl
Hier heb je er een voor 1000 stukjes
https://www.huis-en-comfo(...)d=P1655966_237112951
https://www.bol.com/nl/nl(...)DEAQYASABEgKJ8_D_BwE
Ja dat doe ik ook altijd maken even laten liggen en dan uitelkaar halen en dan denk ik....waarom heb ik hem in elkaar gezetquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:44 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Yep al lang, en toen weer op geborgen
Ja best wel zonde eigenlijk maar goed, om het nog in te gaan lijsten ofz doe je ook nietquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook altijd maken even laten liggen en dan uitelkaar halen en dan denk ik....waarom heb ik hem in elkaar gezet
Ja je moet wel een goed mat hebben die van mij was ook zo hobbelig. Heb hem toen gestreken en blijft wel liggen nu. Maar het schuift niet makkelijk op dat viltquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:44 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Yep al lang, en toen weer op geborgen
Zo'n rol mat al gehad, maar die was behoorlijk kreukelig dus de puzzelstukjes bleven niet liggen..
Dan is zo'n koffer wel handigerquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja je moet wel een goed mat hebben die van mij was ook zo hobbelig. Heb hem toen gestreken en blijft wel liggen nu. Maar het schuift niet makkelijk op dat vilt
Ja, maar best wel prijzig. Ik denk dat ik mijzelf er binnen kort maar een cadeau ga doen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:50 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Dan is zo'n koffer wel handiger
Klopt schrok ook wel van de prijs, maar nu liggen er twee puzzels waar ik niks mee doe.. vind ik ook weer zondequote:Op vrijdag 5 november 2021 08:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja, maar best wel prijzig. Ik denk dat ik mijzelf er binnen kort maar een cadeau ga doen.
Ja is het ook, ik heb hem toch maar besteld.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:52 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Klopt schrok ook wel van de prijs, maar nu liggen er twee puzzels waar ik niks mee doe.. vind ik ook weer zonde
Laat maar weten of het wat is, als je hem binnen hebtquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja is het ook, ik heb hem toch maar besteld.
https://www.bol.com/nl/nl(...)08093611&language=nl
Zit al zolang dag en nacht met een puzzel op tafel dat ik er wel klaar mee ben.
Doe ik, moet eerst die van 2000 stukjes afhebben die past er niet in.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:03 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Laat maar weten of het wat is, als je hem binnen hebt
Hoeveel stukjes moet je nog dan?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Doe ik, moet eerst die van 2000 stukjes afhebben die past er niet in.
Geen idee heb er gisteren nog een stuk of 30 ingelegd nadat ik deze foto had gemaakt en hier geplaatstquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:06 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Hoeveel stukjes moet je nog dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Geen idee heb er gisteren nog een stuk of 30 ingelegd nadat ik deze foto had gemaakt en hier geplaatstOh nog een wel wat dus, wel een mooie puzzel Y:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Truth is like the sun. You can shut it out for a time, but it ain't going away.
Ja is echt een puzzel puzzel, al die donkeren stukjes ppffff soms denk ik waar ben ik aan begonnen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:10 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Oh nog een wel wat dus, wel een mooie puzzel Y:
Ja die lijken erg veel op elkaar..quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja is echt een puzzel puzzel, al die donkeren stukjes ppffff soms denk ik waar ben ik aan begonnen.
Heb nog nooit zo lang over een puzzel gedaan
Maar hij is wel echt ontzettend mooiquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja is echt een puzzel puzzel, al die donkeren stukjes ppffff soms denk ik waar ben ik aan begonnen.
Heb nog nooit zo lang over een puzzel gedaan
Dat is waar, heb er vanmorgen weer een paar stukjes aan kunnen leggen. Ooit komt die afquote:Op vrijdag 5 november 2021 11:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hij is wel echt ontzettend mooi
Ja het is echt wel iets om overdag te doen, al deed ik afgelopen winter de lampen boven de tafel op zijn hardst aan, en ook al zie je het dan nog niet heel goed, zo kon ik wel aan mijn verslaving voldoen, want verslavend is het welquote:Op vrijdag 5 november 2021 05:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Deisyy jij ook al aan de puzzel. Ik mag het ook graag doen. Baal altijd dat er bij avond licht moeilijk puzzelen is vooral bij een donkere puzzel.
Zo zat ik de eerste keer ook, "Het klopt niet, het klopt niet"quote:Op donderdag 4 november 2021 23:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oh daar heb ik er ook 1 van gemaakt. Ik snapte er in het begin niks van. Ik dacht dat dat hele plaatje aan de voorkant verkeerd was![]()
Ik had deze, alleen vergeten om er een foto van te maken toen die klaar was.
[ afbeelding ]
Ja is het ook, ik ben nu met echt een donkere bezig niet te doen met vals licht.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:36 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja het is echt wel iets om overdag te doen, al deed ik afgelopen winter de lampen boven de tafel op zijn hardst aan, en ook al zie je het dan nog niet heel goed, zo kon ik wel aan mijn verslaving voldoen, want verslavend is het wel
Ik heb deze, die lijkt er wel wat op, ik vind het superfijn, dan kan ik hem gewoon onder de bank schuiven. Maar prijzig zijn die dingen wel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja is het ook, ik heb hem toch maar besteld.
https://www.bol.com/nl/nl(...)08093611&language=nl
Zit al zolang dag en nacht met een puzzel op tafel dat ik er wel klaar mee ben.
Doe ik wel als ik er aan denk omdat ik ze wil verkopen op een gegeven momentquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo zat ik de eerste keer ook, "Het klopt niet, het klopt niet"![]()
Leuke puzzel, ik maak eigenlijk nooit foto's van mijn puzzels
Kan hem niet zien?quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:39 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb deze, die lijkt er wel wat op, ik vind het superfijn, dan kan ik hem gewoon onder de bank schuiven. Maar prijzig zijn die dingen wel.
[ afbeelding ]
Ik zag hem, inderdaad veel donkere stukjes, maar wel een hele mooie.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja is het ook, ik ben nu met echt een donkere bezig niet te doen met vals licht.
Ja is ook een mooie is echt een puzzel puzzelquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik zag hem, inderdaad veel donkere stukjes, maar wel een hele mooie.
Dan maak ik eigenlijk alleen een foto van de doos. Gemaakte puzzels gaan allemaal op Marktplaats, daar koop ik ze zelf ook meestal.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Doe ik wel als ik er aan denk omdat ik ze wil verkopen op een gegeven moment
Ja nu wel, zo een heb ik nu ook besteld. Had hem wel verdiend vond ik zelfquote:
Gewoon doen. Anders voelt het helemaal zo nutteloos als je hem weer in de doos gooitquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo zat ik de eerste keer ook, "Het klopt niet, het klopt niet"![]()
Leuke puzzel, ik maak eigenlijk nooit foto's van mijn puzzels
Die heb ik ook. Max 1000 stukjes. Ideaal ding! Dichtklappen en achter de bank zettenquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:39 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb deze, die lijkt er wel wat op, ik vind het superfijn, dan kan ik hem gewoon onder de bank schuiven. Maar prijzig zijn die dingen wel.
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wel een ideetjequote:Op vrijdag 5 november 2021 12:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gewoon doen. Anders voelt het helemaal zo nutteloos als je hem weer in de doos gooit
Ik vind da topsturen zo gedoe. Heb liever dat ze ze op komen halenquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan maak ik eigenlijk alleen een foto van de doos. Gemaakte puzzels gaan allemaal op Marktplaats, daar koop ik ze zelf ook meestal.
Dat vind ik viesquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan maak ik eigenlijk alleen een foto van de doos. Gemaakte puzzels gaan allemaal op Marktplaats, daar koop ik ze zelf ook meestal.
Ik doe ook alleen maar met ophalen, verzenden heb ik geen zin in en dan wordt het nog een dure hobby, dan kan je net zo goed een nieuwe kopen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind da topsturen zo gedoe. Heb liever dat ze ze op komen halen
Maar inderdaad alleen de doos kan ook. Maar als je de puzzel doet kunnen ze zien dat hij compleet is.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat vind ik vies![]()
Dan zie ik in gedachte mensen met snothanden aan die stukjes zitten of een rochel er vanaf vegen
quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Geen idee heb er gisteren nog een stuk of 30 ingelegd nadat ik deze foto had gemaakt en hier geplaatstIk vind dit toch wel een erg mooie puzzel. Van welk merk is het, en hoe heet de puzzel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
JI hebt dat eerder gezegd, had toen vochtige doekjes naast mij gelegd en iedere keer als ik een stukje pakte maakte ik mijn handen schoonquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat vind ik vies![]()
Dan zie ik in gedachte mensen met snothanden aan die stukjes zitten of een rochel er vanaf vegen
Is een puzzel van Clementoni en heet View of Chinaquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:11 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel een erg mooie puzzel. Van welk merk is het, en hoe heet de puzzel?
quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
JI hebt dat eerder gezegd, had toen vochtige doekjes naast mij gelegd en iedere keer als ik een stukje pakte maakte ik mijn handen schoon
Ah, bedankt. Ik moet zeggen dat we niet zulke goede ervaringen hebben met Clementoni-puzzels. Qua kwaliteit. Ooit eentje bij de kringloop meegenomen, maar daar liet de afbeelding los hier en daar op de randen van de puzzelstukjes. Meteen weer terug naar de kringloop gebracht. Misschien dat we gewoon pech hebben gehad.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is een puzzel van Clementoni en heet View of China
Van Clementoni heb ik ook best vaak iets langs zien komen, van dit soort mooie dingen tot bijzondere kleurenspellen in een puzzel. Dat merk ken ik verder niet, dus ik vraag me steeds af wat daar de kwaliteit van is...goed? Ik ken Ravensburger en Jumbo en dat is altijd uitstekend, met stukjes die gewoon precies in elkaar passen (en geen stukjes die met iets harder drukken ook 'precies' passen, maar toch fout zijn) en dat soort zaken, is dat bij Clementoni ook?quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is een puzzel van Clementoni en heet View of China
Die is wel leuk, en volgens mij niet zo'n 'herhalende' puzzelquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:19 schreef Morri2 het volgende:
@:heywoodu
Ik kom deze net tegen.
[ afbeelding ]
Wow! Vooral die eerste twee vind ik gaafquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:23 schreef heywoodu het volgende:
Deze zou ik overigens 'later', als we er over een paar jaar hopelijk de ruimte voor hebben, echt enorm graag willen
https://www.bol.com/nl/nl(...)0_37.41.ProductTitle
Of deze
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_17.19.ProductImage
En deze ook, omdat die me echt fantastisch mooi lijkt.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_17.23.ProductImage
Iemand bekend met Educa-puzzels en de kwaliteit ervan?
#metooquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:28 schreef maily het volgende:
Ik ben fan van Wasgij-puzzels![]()
https://www.kalenderwinke(...)EEAAYAyAAEgKaAPD_BwE
Die zijn leuk ja! M'n vriendin puzzelt er lekker mee weg, maar ik kijk graag mee om te bedenken wat het zou kunnen wordenquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:28 schreef maily het volgende:
Nee, geen ervaring mee, maar het merk staat wel op mijn lijst om te proberen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:23 schreef heywoodu het volgende:
Deze zou ik overigens 'later', als we er over een paar jaar hopelijk de ruimte voor hebben, echt enorm graag willen
Of deze
Ik ga straks eens zoeken naar een goede probeerpuzzel van Educa (niet zo groot en niet zo duur, maar natuurlijk wel leuk of mooi), ben benieuwd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:41 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nee, geen ervaring mee, maar het merk staat wel op mijn lijst om te proberen.
Helaas hebben we ook geen ruimte voor puzzels van meer dan 2000 stukjes. 3000 stukjes, dat wordt veel te krap op de puzzelmat.
Ik heb er geen problemen mee tot nu toe.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Ik moet zeggen dat we niet zulke goede ervaringen hebben met Clementoni-puzzels. Qua kwaliteit. Ooit eentje bij de kringloop meegenomen, maar daar liet de afbeelding los hier en daar op de randen van de puzzelstukjes. Meteen weer terug naar de kringloop gebracht. Misschien dat we gewoon pech hebben gehad.
Wat wat een stukjes, ik zag er laatst een van 92.000 stukjes voor bij komen dat vond ik ook al heel watquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:23 schreef heywoodu het volgende:
Of deze
Die heb ik nog nooit gedaan, misschien dat ik het eens ga proberen. Ben zelf niet zo van van die kleurrijke puzzelsquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:28 schreef maily het volgende:
Ja hoor, Winterspelen van 1000 stukjes.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Overigens sta ik altijd open voor een mention als iemand toevallig ergens een puzzel ziet met iets van langlaufen erin (zowel 'mooi' als 'grappig' is prima, Van Haasteren zal het ongetwijfeld ook ergens hebben)
https://www.bol.com/nl/nl(...)VEAQYBSABEgJooPD_BwEquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga straks eens zoeken naar een goede probeerpuzzel van Educa (niet zo groot en niet zo duur, maar natuurlijk wel leuk of mooi), ben benieuwd.
Overigens sta ik altijd open voor een mention als iemand toevallig ergens een puzzel ziet met iets van langlaufen erin (zowel 'mooi' als 'grappig' is prima, Van Haasteren zal het ongetwijfeld ook ergens hebben)
Die is gaaf en als ze de Winterspelen weet te halen echt volkomen perfect als 'welkom thuis'-cadeau na afloop, bedankt!quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:32 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja hoor, Winterspelen van 1000 stukjes.
Die eerste niet echt (niet echt dol op katten, of honden), maar die tweede lijkt me wel tof om lekker een beetje gek van te wordenquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:02 schreef Dotteke het volgende:
@:heywoodu dit niet iets voor jullie?
https://www.komachterom.n(...)akt-529-stukjes.html
https://www.amazon.nl/Lai(...)-1124658826068&psc=1
Ik dus ook niet maar kon geen andere zo een twee drie vinden die aan beide kanten bedrukt was.quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die eerste niet echt (niet echt dol op katten, of honden), maar die tweede lijkt me wel tof om lekker een beetje gek van te worden![]()
En in de aanbevelingen daaronder staan er nog wel meer van dat type zie ik, even bookmarken!
quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:25 schreef heywoodu het volgende:
Deze ga ik denk ik bestellen als 'probeerpuzzel' van Educa:
https://www.goedkopelegpu(...)-map-1000-legpuzzel/
Niet zo duur, dus als het matige kwaliteit blijkt te zijn...ach, het zij zo. En iets wat ik zelf in elk geval wel mooi vind, zo'n oude wereldkaart
Moet niet te makkelijk zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2021 16:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]Is ook mooi, maar niet makkelijk lijkt mij.
Het is een puzzel en een uitdaging. Ze zijn zo leuk. En Wasgij is het tegenovergestelde van Jigsawquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit gedaan, misschien dat ik het eens ga proberen. Ben zelf niet zo van van die kleurrijke puzzels
quote:Op vrijdag 5 november 2021 18:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is een puzzel en een uitdaging. Ze zijn zo leuk. En Wasgij is het tegenovergestelde van JigsawDat leerde ik hier op fok
Ik ga er een proberen een keertje. Wat mij tot nu toe tegen heeft gehouden is dat kleurrijke en de afbeeldingen. Ik ben meer van de landschappen de natuur. Wasgij jigsaw. Leuk gevinden had het zelf niet vezien ?quote:Op vrijdag 5 november 2021 18:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is een puzzel en een uitdaging. Ze zijn zo leuk. En Wasgij is het tegenovergestelde van JigsawDat leerde ik hier op fok
Zit Waldo ergensquote:Op vrijdag 5 november 2021 19:25 schreef mazaru het volgende:
Ik kreeg deze pas van een vriendin. Ziet er best lastig uit
[ afbeelding ]
Nee is niet met Waldo. Dit is een King Puzzel.quote:
Ohhh........quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee is niet met Waldo. Dit is een King Puzzel.
Die Waldo puzzels zijn ook grappig
[ afbeelding ]
Daar heb je nog wel een klus aan denk ik.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:25 schreef mazaru het volgende:
Ik kreeg deze pas van een vriendin. Ziet er best lastig uit
[ afbeelding ]
even wachten tot het weer slechter wordt. Dan gaat de koffer weer op tafel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Daar heb je nog wel een klus aan denk ik.
Wauw. Wat een kleurenpalletquote:Op vrijdag 5 november 2021 19:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee is niet met Waldo. Dit is een King Puzzel.
Die Waldo puzzels zijn ook grappig
[ afbeelding ]
Ik heb vanmorgen zo koffer besteld een voor 1500 stukkies. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 5 november 2021 19:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
even wachten tot het weer slechter wordt. Dan gaat de koffer weer op tafel.
Daar ga je een hoop plezier van hebben. Ik ben er ook heel blij mee.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen zo koffer besteld een voor 1500 stukkies. Ben benieuwd
Wat voor koffer?quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen zo koffer besteld een voor 1500 stukkies. Ben benieuwd
Ja met name als je bezoek krijgt en je de koffer zo aan de kant moet zetten. Nu ligt hij altijd op tafel. Ligt al meer dan een jaar iedere dag een puzzel,op tafel hierquote:Op vrijdag 5 november 2021 19:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar ga je een hoop plezier van hebben. Ik ben er ook heel blij mee.
Ik ken iemand die puzzelt gewoon op tafel en als ze gaan eten of er komt visite, dan gaat er een grote kartonnen plaat overheen en dan het tafellaken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja met name als je bezoek krijgt en je de koffer zo aan de kant moet zetten. Nu ligt hij altijd op tafel. Ligt al meer dan een jaar iedere dag een puzzel,op tafel hier
Doe ik ook. Maar ben het soms zelf zat. Dan wil het gewoon even aan kant hebben. Zoals ik al zeg ben al meer dan een jaar aan het puzzelen dus het ligt altijd op tafel. Zo koffer is makkelijk ben je het zat zet je het zo aan de kant.quote:Op vrijdag 5 november 2021 20:14 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ken iemand die puzzelt gewoon op tafel en als ze gaan eten of er komt visite, dan gaat er een grote kartonnen plaat overheen en dan het tafellaken.
Bijna...quote:Op zondag 7 november 2021 18:01 schreef Dotteke het volgende:
Een behoorlijk stuk klaar gekregen vandaag.
[ afbeelding ]
MMOrgen Morri2quote:Op zondag 7 november 2021 18:01 schreef Dotteke het volgende:
Een behoorlijk stuk klaar gekregen vandaag.
[ afbeelding ]
Nee, weekend weg geweest. Vanavond bij de koffie weer verderquote:Op maandag 8 november 2021 08:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
MMOrgen Morri2
Ja de echte donkere stukjes nog. Eens kijken hoe ver ik kom vandaag. Hoop hem af te krijgen.
Ben jij nog een beetje opgeschoten?
Is ook gezellig, ik zou gisteren ook naar mijn zoon gaan en daarna uit eten met hunquote:Op maandag 8 november 2021 10:10 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nee, weekend weg geweest. Vanavond bij de koffie weer verder
Lamp aan? Het is een van de redenen waarom ik de puzzels met matte finish zo fijn vind. Dat glimt niet zo hard als er een lamp boven hangt.quote:Op maandag 8 november 2021 10:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is ook gezellig, ik zou gisteren ook naar mijn zoon gaan en daarna uit eten met hun
Maar een van de kinderen was verkouden en hoesten dus maar niet gedaan.
Kan jij bij avondlicht puzzelen? Ik zie niet veel dan.
Heb gisteren even gezeten maar met die donkere puzzel is dat echt niet te goed te zienquote:Op maandag 8 november 2021 10:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Lamp aan? Het is een van de redenen waarom ik de puzzels met matte finish zo fijn vind. Dat glimt niet zo hard als er een lamp boven hangt.
Ach, als de puzzel maar leuk is. Echte Kerstpuzzels hebben we nooit gehad, maar rond Kerst heb ik wel graag iets met sneeuw op de afbeelding. Of gewoon iets winters.quote:Op dinsdag 9 november 2021 05:51 schreef Dotteke het volgende:
Gisteren een Kerstpuzzel gekocht, eigenlijk zo niet ikke.
Maar voor 3.99 kan je je geen buil vallen toch. Kijken of ik het leuk vind om kleurrijkere puzzel te doen.
Had mijn puzzelkoer binnen, maar helaas was de binnenkant helemaal hobbelig. Kan hem omruilen dus ben benieuwd.
Ik heb ook nooit kerstpuzzels gehad hoor, was puur toeval dat ik hem bij blokker zag liggenquote:Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ach, als de puzzel maar leuk is. Echte Kerstpuzzels hebben we nooit gehad, maar rond Kerst heb ik wel graag iets met sneeuw op de afbeelding. Of gewoon iets winters.
Wat vervelend dat dat ding bobbelig was
Daar zit in ieder geval kleur in!quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:54 schreef heywoodu het volgende:
Er is een nieuwe Krypt
https://www.bol.com/nl/nl(...).2_9.11.ProductImage
Dat lijkt mij echt supermoeilijk om te doenquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:54 schreef heywoodu het volgende:
Er is een nieuwe Krypt
https://www.bol.com/nl/nl(...).2_9.11.ProductImage
Die eerste vind ik echt heel mooiquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:25 schreef Holyme het volgende:
Ah, puzzels, jarenlang veel gedaan. Had ook een serie rondom Noah's ark, was mooi getekend of geschilderd, iig niet zoals bv de van Haasteren puzzels met van die duidelijke lijntjes. Soit, heb ze verkocht, net als een boel anderen. Maar recent toch weer eens wat puzzels gekocht, oa deze. De eerste is af, de tweede pak ik er straks misschien eens bij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hey Holyme,quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:25 schreef Holyme het volgende:
Ah, puzzels, jarenlang veel gedaan. Had ook een serie rondom Noah's ark, was mooi getekend of geschilderd, iig niet zoals bv de van Haasteren puzzels met van die duidelijke lijntjes. Soit, heb ze verkocht, net als een boel anderen. Maar recent toch weer eens wat puzzels gekocht, oa deze. De eerste is af, de tweede pak ik er straks misschien eens bij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat leuk dat jullie het samen doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die eerste vind ik echt heel mooi
Dat is er één die op het lijstje voor mijzelf gaat ipv voor mijn vriendin
Ik ben er nog niet heel actief mee bezig, af en toe help ik haar even, maar ik heb echt niet het geduld (wat zij wel heeft) om úren achter elkaar bezig te zijnquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wat leuk dat jullie het samen doen.
Ieder zijn eigen of doen jullie ook wel eens samen een puzzel?
Ja ruimte moet je wel hebben en helemaal als je twee puzzels wilt doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet heel actief mee bezig, af en toe help ik haar even, maar ik heb echt niet het geduld (wat zij wel heeft) om úren achter elkaar bezig te zijn
De ruimte is ook nog wat beperkt nu, dus twee tegelijk wordt 'm nog even niet. Op dit moment is het vooral zo dat ik wat leuks zoek voor haar en zij het in elkaar zet, maar dit soort mooie dingen (of puzzels van oude wereldkaarten ofzo) doen het bij mij wel prikkelen om het zelf te doen
Gisteren heb ik wel bijna 600 stukjes één voor één van de ene naar de andere doos overgebracht omdat ze één kantstukje niet kon vinden. Uiteraard was zo ongeveer stukje 580 het betreffende stukje![]()
Leuk, zag net in de folder dat ze bij het kruidvat ook Jan van Haasteren hadden in de aanbiedingquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:34 schreef summer2bird het volgende:
Net Jan van Haasteren gehaald, de taartenbak wedstrijd, 1500 stukjes voor 15 euro
Was in de aanbieding
Dat is ook niet echt mijn lievelingsklus dat uitzoeken. Ik doe dat vaak als ik op de bank zit tv te kijken. Doe dan alles sorteren en in zakjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 08:52 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben ook wel van de puzzels, maar eigenlijk alleen Jan van Haasteren. Heb alleen een hekel aan uitzoeken en alles op m’n puzzel mat leggen, haha.
Die is mooiquote:
O leuk, heb je weer een voorraadje. Je kan er in ieder geval weer even tegen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef heywoodu het volgende:
Drie puzzels besteld op Amazon, korting enzo
Eén van Trefl, één van Educa en één van Clementoni, vooral omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de kwaliteit en van alles eigenlijk een prima betaalbare edoch leuke puzzel wil proberen. Nu écht even stoppen, want mijn megadiepe valkuil is om echt veel te enthousiast met zoiets in de weer te gaan en straks te eindigen met 8300 ongemaakte puzzels
Thnxquote:
Thnx Mrslquote:
thnx Ja, even pauze, in het weekend weer denk ikquote:Op donderdag 11 november 2021 16:56 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Meer dan één duimpje kan ik niet geven. Op naar een nieuwe.
Ben benieuwd naar je bevindingen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef heywoodu het volgende:
Drie puzzels besteld op Amazon, korting enzo
Eén van Trefl, één van Educa en één van Clementoni, vooral omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de kwaliteit en van alles eigenlijk een prima betaalbare edoch leuke puzzel wil proberen. Nu écht even stoppen, want mijn megadiepe valkuil is om echt veel te enthousiast met zoiets in de weer te gaan en straks te eindigen met 8300 ongemaakte puzzels
O dat zijn er ook heel wat. Zal morgen eens een foto maken van wat ik nog heb liggen. Ik heb alle plannen voor het weekend afgezegd. Zou zaterdag uit eten gaan met mijn dochter. Maar met het toenemend aantal besmettingen doe ik het liever even niet nu.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je bevindingen.
We hebben ook ons voorraadje voor de winter binnen:
[ afbeelding ]
En dan ligt er nog een Kinkade die we afgelopen lente hebben gekocht, van 1000 stukjes.
@:Dotteke Hier vlot het deze week wat minder. Gisterenavond was ik op pad, en vanavond mijn vriend. Weekend zit ook redelijk vol gepland.
Mijn schoonouders weten helaas van geen wijkenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat zijn er ook heel wat. Zal morgen eens een foto maken van wat ik nog heb liggen. Ik heb alle plannen voor het weekend afgezegd. Zou zaterdag uit eten gaan met mijn dochter. Maar met het toenemend aantal besmettingen doe ik het liever even niet nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:22 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen ben ik ook gaan helpen met de zwarte Krypt-puzzel. Vriendin pakt het 'voorbeeld' erbij (er zit een papiertje in met welk stukje waar moet), dat weiger ik, het moet wel puzzelen zijn ipv 'zoek stukje A', 'zoek nu stukje B' etcO jee, dan heb je echt wat te puzzelen, het lijkt mij reuze moeilijk die puzzels. Succes!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
O jee, wat een dilemma.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Mijn schoonouders weten helaas van geen wijkenBen er echt niet blij mee, met dat etentje. Ik ga ook liever niet, maar ik denk dat ials ik afzeg, dat k dan ruzie krijg met mijn man.
Wat een priegelwerk, vroeger veel puzzels gelegd maar maximaal 500 stukjes of zo.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:31 schreef Dotteke het volgende:
Hier een paar die ik gemaakt heb
[ afbeelding ]
Een had ik via internet gekocht helaas ontbraken vele stukjes
[ afbeelding ]
Met deze ben ik nu bezig 2000 stukjes en het lukt niet echt meer. Maar ik moet en zal hem afkrijgen.
[ afbeelding ]
Wel een mooi plaatje 😍quote:Op donderdag 4 november 2021 08:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Zo eentje heb ik nu besteld:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe goed die gaat. Ik denk dat dat wel een uitdaging wordt, met 2000 stukjes.
Wow, zo'n koffer is echt een uitkomst!quote:Op donderdag 4 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
Leuk legpuzzels!!![]()
Tijdens de lockdown heb ik er een stel gedaan. Was echt lang geleden en eigenlijk gewoon hartstikke leuk. Maar het probleem vond ik dat je dat ding steeds van tafel moest halen en dan onder de bank schuiven of zo. Maar tijdens de lockdown heb ik zo weinig uitgegeven dat ik mezelf op zo'n koffer heb getrakteerd. Dichtritsen en klaar!
Deze heb ik gemaakt. Ik hou van die cartoonpuzzels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat was oech. Ik heb er net een van 2000 stukjes af.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat een priegelwerk, vroeger veel puzzels gelegd maar maximaal 500 stukjes of zo.
Wat lullig van zo'n marktplaats puzzel
O die zijn ook leuk. Met de andere die je liet zien samen kan je wel even door.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:33 schreef Holyme het volgende:
Vandaag een Jane Austin puzzel gekocht als kadootje, en voor mezelf eentje van Exploding Kittens(de schaak variant) Ze hadden er 3 van in de winkel, maar zie nu via de link dat er meer zijn.
https://www.explodingkittens.com/collections/puzzles
O jemig. Dat is echt een gepuzzel 👍🏻quote:
Heb er boven nog meer staanquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:46 schreef Morri2 het volgende:
18 puzzels nog te gaan! Dat zijn er veel. Ik vond onze voorraad van 5 al veel
O die zijn ook wel mooiquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Vanavond weer een nieuwe puzzel halen bij de bieb.
Gisteren deze afgemaakt.. Of tenminst voor zover dat ging, aangezien er 4 stukjes misten. nadeel van de bieb![]()
[ afbeelding ]
Deze heb ik gekocht, 15 jaar terug (tijdens zwangerschap oudste kind). Dat blijft een favoriet. Maak hem bijna elke winter wel een keertje
[ afbeelding ]
Ik had er eens eentje van de kringloop. 2 puzzels van 1000 in 1 doos. Allebei met weilanden, ene met koeien andere met zwarte paarden .. En dan die stukje door elkaar in 1 doosquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die zijn ook wel mooi
Ik heb een keer een puzzel van internet daar ontbraken wel heel veel stukjes.
Vraag mij toch af hoe mensen dat voor elkaar krijgen
Ik snap sowieso niet dat je dat niet meldt als je een puzzel verkoopt, je weet het toch op het moment dat je de puzzel weer in de doos schuift?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die zijn ook wel mooi
Ik heb een keer een puzzel van internet daar ontbraken wel heel veel stukjes.
Vraag mij toch af hoe mensen dat voor elkaar krijgen
O jee daar moet je niet aan denken zeg twee puzzels door elkaar. Kan mij voorstellen dat je die weggedaan hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik had er eens eentje van de kringloop. 2 puzzels van 1000 in 1 doos. Allebei met weilanden, ene met koeien andere met zwarte paarden .. En dan die stukje door elkaar in 1 doos![]()
halverwege had ik echt te weinig stukjes over, dus die is het oud papier in gegaan
Daar is het volledig afgaan op de vorm inderdaad. En dat kan met of zonder het bijgevoegde 'kaartje' (op mijn vorige foto zie je dat papiertje bovenaan liggen). Mijn vriendin kijkt op het kaartje om te weten welk stukje ze nodig heeft, ik doe het zonder want dan voelt het meer als puzzelenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga vanavond eens kijken of er zo'n 1 kleur puzzel in de bieb ligt. Is ook wel eens een leuke uitdaging.
Het is ook leuk als mijn ouders samen puzzelen (winters). De ene zoekt (na grof sorteren) in de bakjes naar het stukje voor een specifiek plekje/tafereel.. De andere pakt juist willekeurig een stukje en zoekt dan met behulp van het voorbeeld naar de plek waar deze zou kunnen en legt die ongeveer op de goede plek. Ik ben ook meer van het 2e type.. Die tactieken werken allebei voor geen meter bij 1 kleur puzzel
Ik snap dat ook niet hoor. Als ik een puzzel koop en er ontbreken stukjes gooi ik hem altijd weg. Ga geen puzzel verkopen waar stukjes in ontbrekenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat je dat niet meldt als je een puzzel verkoopt, je weet het toch op het moment dat je de puzzel weer in de doos schuift?
Inderdaadquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik had er eens eentje van de kringloop. 2 puzzels van 1000 in 1 doos. Allebei met weilanden, ene met koeien andere met zwarte paarden .. En dan die stukje door elkaar in 1 doos![]()
halverwege had ik echt te weinig stukjes over, dus die is het oud papier in gegaan
Dat je dan bezig met met een boom en die af is, en je nog een groen stukje overhebt.. En dan blijkt later dat het een stuk broek was van iemand die je nog niet eerder opgevallen was?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:31 schreef Morri2 het volgende:
Raar iets, maar af en toe denk ik dat, als ik een puzzel aan het leggen ben, er puzzelstukjes van een andere puzzel tussen zittenHeeft iemand dat ook?
Niet echt, maar als ik straks ineens een felblauw stukje tegen zou komen ga ik wel even twijfelen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:31 schreef Morri2 het volgende:
Raar iets, maar af en toe denk ik dat, als ik een puzzel aan het leggen ben, er puzzelstukjes van een andere puzzel tussen zittenHeeft iemand dat ook?
Precies ditquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:25 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat je dan bezig met met een boom en die af is, en je nog een groen stukje overhebt.. En dan blijkt later dat het een stuk broek was van iemand die je nog niet eerder opgevallen was?
Hey Chanel. Leuk jij ook aan de puzzel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Chanel5 het volgende:
We hebben vorig jaar heel veel legpuzzels gemaakt, mede door de lockdown. Nu hebben we even een pauze maar er ligt alweer een nieuwe stapel klaar.
De smaak hier is heel divers, van komisch, tot bos, sneeuw, de glow in the dark puzzels van Lidl, die mooie olifant, de leeuwen vorig jaar, de éénkleurige (goud).
De meeste zijn 1500 stukjes.
ja, al weer een tijdje alleen erg raar, we hebben ineens een pauze. Ik denk als we met de eerste beginnen het weer losss gaat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Chanel. Leuk jij ook aan de puzzel.
Die staat hier ook nog wat verstopt, maar dat weet ze nog nietquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:44 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Die hebben wij in het goud gemaakt.!
Denk dat ik er ook maar weer eens aan ga beginnen. Vroeger veel gedaan en alle puzzels weggegeven, helaas, toen ik er geen tijd en zin meer in had. Jullie enthousiasmeren mij, dankquote:Op vrijdag 12 november 2021 16:47 schreef Chanel5 het volgende:
We hebben vorig jaar heel veel legpuzzels gemaakt, mede door de lockdown. Nu hebben we even een pauze maar er ligt alweer een nieuwe stapel klaar.
De smaak hier is heel divers, van komisch, tot bos, sneeuw, de glow in the dark puzzels van Lidl, die mooie olifant, de leeuwen vorig jaar, de éénkleurige (goud).
De meeste zijn 1500 stukjes.
Dat gaat ze vast geweldig vindenquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die staat hier ook nog wat verstopt, maar dat weet ze nog niet
en hij is mooiiiiii, niet dat schreeuwerige geelgoud maar echt mooi mat goud, misschien meer brons...quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die staat hier ook nog wat verstopt, maar dat weet ze nog niet
quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Deze is net bezorgd, die is voor mij![]()
[ afbeelding ]
Oh maar die is gaaf!quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Deze heb ik gekocht, 15 jaar terug (tijdens zwangerschap oudste kind). Dat blijft een favoriet. Maak hem bijna elke winter wel een keertje
[ afbeelding ]
Leuk Lavenderr. Ben benieuwd welke je gaat maken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat ik er ook maar weer eens aan ga beginnen. Vroeger veel gedaan en alle puzzels weggegeven, helaas, toen ik er geen tijd en zin meer in had. Jullie enthousiasmeren mij, dank
Die is mooi. Eerst die zwarte afmaken he 😉quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw Chanel. Ik zou hier dus gek van worden alles een kleur. Hij is ook best groot zo te zien. Mooi hoor.quote:
Ik vond het wel wat hebben, hoe moeilijker hoe beter, laat het maar flink op elkaar lijken, dat je op de meest kleine details moet letten, houd je bezig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wauw Chanel. Ik zou hier dus gek van worden alles een kleur. Hij is ook best groot zo te zien. Mooi hoor.
Heb jij hem met of zonder het 'kaartje' gemaakt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:20 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik vond het wel wat hebben, hoe moeilijker hoe beter, laat het maar flink op elkaar lijken, dat je op de meest kleine details moet letten, houd je bezig.
Ik kende deze puzzels helemaal niet. Ik zal eens kijken of er een kleintje van is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:20 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik vond het wel wat hebben, hoe moeilijker hoe beter, laat het maar flink op elkaar lijken, dat je op de meest kleine details moet letten, houd je bezig.
Wordt aan gewerkt!quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Die is mooi. Eerst die zwarte afmaken he 😉
Wow, wat een moeilijke!quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Tot je dit postte dacht ik "Valt wel mee, het is letterlijk een kaart", maar nu valt het me ineens op dat er best wel heel veel 'zee' (en in 1630 onbekend land) isquote:
Nee joh, leuk en een uitdaging en uiteindelijk iets moois.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Allemachtig nog zo'n moeilijke:o
en heel veel zee en een enkel lijntje, stipje.....gaaf!!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tot je dit postte dacht ik "Valt wel mee, het is letterlijk een kaart", maar nu valt het me ineens op dat er best wel heel veel 'zee' (en in 1630 onbekend land) is
ehhhh, het kaartje? je bedoelt het voorbeeld op de doos?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heb jij hem met of zonder het 'kaartje' gemaakt?
Bij zowel de roze als zwarte zit een papiertje in de doos (in een envelop) met daarbij een 'kaart' met welke stukjes waar moeten. Zie mijn foto en dan linksboven, dat witte papiertje. Bij de gouden zat dat niet? Dat is toch ook Krypt van Ravensburger?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:59 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
ehhhh, het kaartje? je bedoelt het voorbeeld op de doos?
Ja, goud is ook krypt van Ravensburger maar daar zat geen kaart bij, althans niks gezien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij zowel de roze als zwarte zit een papiertje in de doos (in een envelop) met daarbij een 'kaart' met welke stukjes waar moeten. Zie mijn foto en dan linksboven, dat witte papiertje. Bij de gouden zat dat niet? Dat is toch ook Krypt van Ravensburger?
Ik laat het jullie wetenquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuk Lavenderr. Ben benieuwd welke je gaat maken.
Doe de gouden maar van Ravensburger maar zonder openen van enveloppe. Als beginnertje om op te warmen.quote:
quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:06 schreef Chanel5 het volgende:
Heb man even in de kast laten checken
Hahahahaha kijk in de doos en er zit een witte enveloppe in, DICHT dus
Ďoe ik, maar nu eerst slapen. Trustenquote:Op vrijdag 12 november 2021 23:25 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Doe de gouden maar van Ravensburger maar zonder openen van enveloppe. Als beginnertje om op te warmen.
Dat is die zeker, denk deze ook welquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:55 schreef Mrsloveable het volgende:
Dit is ook wel een leuke puzzel
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.20.ProductImage
Zo daar ben je wel lang mee bezig denk ikquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is die zeker, denk deze ook wel
[ afbeelding ]
https://gyazo.com/650ff39e5282eca904efae9684a5e043
Ja net als de puzzels met een kleur. Denk niet dat dat iets voor mij is. Maar ik ga er een proberen een keertje. Maar dan een kleintjuhquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Zo daar ben je wel lang mee bezig denk ik
Hebben ze die ook in t klein dan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja net als de puzzels met een kleur. Denk niet dat dat iets voor mij is. Maar ik ga er een proberen een keertje. Maar dan een kleintjuh
Geen ideequote:Op zaterdag 13 november 2021 10:20 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Hebben ze die ook in t klein dan?
En ik werd gisteren helemaal gelukkig toen ik het broertje in de bieb vond. Die is gelijk meegegaan.. 2 weekjes de tijd om hem te maken..quote:
Die olafquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is die zeker, denk deze ook wel
[ afbeelding ]
https://gyazo.com/650ff39e5282eca904efae9684a5e043
Die wil ik ook nogquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:55 schreef Mrsloveable het volgende:
Dit is ook wel een leuke puzzel
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.20.ProductImage
Dat is wel een hele mooie. Maar ook een hele moeilijke zeg.quote:Op zondag 14 november 2021 08:16 schreef automatic_ het volgende:
Wij gaan er zo eentje kopen voor de neef van mijn vriend. Die heeft een tijd terug deze gemaakt:
https://www.puzzlestore.n(...)-schip-1500-stukjes/
Op het plaatje zie je nog wel kleurverschil, maar in het echt amper. Vreselijk haha.
Wat is moeilijk? Hangt voor mij vooral af van de kwaliteit van de stukjes/puzzel. Verder is het vooral een kwestie van veel geduld, goed licht en een goede systematiek. Dan is naar mijn idee elke puzzel te leggen.quote:Op zondag 14 november 2021 08:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is wel een hele mooie. Maar ook een hele moeilijke zeg.
Als een puzzel veel dezelfde kleuren heeft is het altijd moeilijker, althans dat vind ik.quote:Op zondag 14 november 2021 09:44 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat is moeilijk? Hangt voor mij vooral af van de kwaliteit van de stukjes/puzzel. Verder is het vooral een kwestie van veel geduld, goed licht en een goede systematiek. Dan is naar mijn idee elke puzzel te leggen.
quote:Op zondag 14 november 2021 23:35 schreef heywoodu het volgende:
Gaat een latertje worden, maar er zit schot in! Nog zes uur tot vertrek naar het vliegveld.
[ afbeelding ]
ZO dan, dat heb je snel gedaanquote:Op maandag 15 november 2021 02:49 schreef heywoodu het volgende:
Zo, nog lekker even een uurtje of anderhalf slapen!
[ afbeelding ]
Dat laatste stukje gaat dan opeens toch snel!quote:Op maandag 15 november 2021 02:49 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Op een gegeven moment was het gewoon echt trial and error. We waren door de vermoeidheid ook een beetje heen denk ik, de stukjes kregen namen afhankelijk van de vorm en daarop waren ze gesorteerd.quote:Op maandag 15 november 2021 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat laatste stukje gaat dan opeens toch snel!
quote:Op maandag 15 november 2021 02:49 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 november 2021 09:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op een gegeven moment was het gewoon echt trial and error. We waren door de vermoeidheid ook een beetje heen denk ik, de stukjes kregen namen afhankelijk van de vorm en daarop waren ze gesorteerd.
Klein mannetje/homemzinho = drie inhammen, één uitsteeksel
Pijl = Twee uitsteeksels in één hoek en twee inhammen in de andere
E.T.-tje/E.T.-zinho = drie uitsteeksels, één inham
Sukkeltje = de 'gewone' met twee uitsteeksels en twee inhammen tegenover elkaar, waar er honderd miljoen van zijn wat ongekend irritant is als het alleen om de vorm gaat (vandaar de naam estupidozinho, in het Nederlands werd het sukkeltje)
En dan nog wat random dingen met gekke vormen.
Slaapgebrek doet gekke dingen met je. "Mag ik de kleine mannetjes?"
Ik gedachten begon ik overal wel puzzelstukjes te zien ja. Net zoals ik na heel veel Assassin's Creed spelen ook onbewust bij alle hoge gebouwen bekijk hoe je erop zou kunnen komen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:38 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]![]()
En dan in je slaap nog steeds stukje aan het leggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op maandag 15 november 2021 20:26 schreef heywoodu het volgende:
Ik dacht, laat ik er nu maar één maken waar de randjes niét zo op elkaar lijken.Jemig, jij zoekt ze wel uit heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de rand al liggen?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Nee, ik heb een deel met drie stukjes en één met twee stukjes aan elkaarquote:Op dinsdag 16 november 2021 07:09 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jemig, jij zoekt ze wel uit he
Heb je de rand al liggen?
Een heel gezoek, Het begin is erquote:Op dinsdag 16 november 2021 07:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, ik heb een deel met drie stukjes en één met twee stukjes aan elkaar![]()
Coolquote:Op woensdag 17 november 2021 11:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, die andere puzzel was vlot af. Genoeg variatie in stukjes. Net gewisseld bij de bieb voor deze:
[ afbeelding ]
Op kleur sorteren heeft deze keer weinig zin