Oh, maar die is wel heel erg mooi! Hij is bijna af.quote:
Met deze ben ik nu bezig 2000 stukjes en het lukt niet echt meer. Maar ik moet en zal hem afkrijgen.
[ afbeelding ]
Leuk Morri2quote:Op donderdag 4 november 2021 08:33 schreef Morri2 het volgende:
Oh leuk, puzzeltopic!
Ik zal de vorige twee foto's hier plaatsen. We zijn aan deze bezig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal vanavond nog eens een nieuwe foto maken.
Is echt moeilijk, het is nu allemaal donker en niet echt stukjes meer waar je naar toe kan werken.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:36 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, maar die is wel heel erg mooi! Hij is bijna af.
Zo eentje heb ik nu besteld:quote:Op donderdag 4 november 2021 08:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is echt moeilijk, het is nu allemaal donker en niet echt stukjes meer waar je naar toe kan werken.
Het is echt een puzzel puzzel
O die is wel heel mooi Morri2quote:Op donderdag 4 november 2021 08:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Zo eentje heb ik nu besteld:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe goed die gaat. Ik denk dat dat wel een uitdaging wordt, met 2000 stukjes.
Ah leuk!quote:Op donderdag 4 november 2021 09:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die is wel heel mooi Morri2
Ik denk dat ik deze ga doen als die andere af is. Heb er nog een paar op voorraad liggen die ik maken kan.
O mooi Morri2, ik hou wel van die puzzels.. prachtigquote:Op donderdag 4 november 2021 09:13 schreef Morri2 het volgende:
Ik vergeet vaak foto's te maken van de gelegde puzzel![]()
Maar ik heb er wel een paar gevonden.
Een Kinkade van Schmidt, van 500 stukjes. Ik had niet gelet op het aantal stukjes toen ik hem kocht. Die was veel te makkelijk.
[ afbeelding ]
Een Pinson van Grafika van 1500 stukjes. Die beviel zo goed dat we de Pinson van Grafika van 2000 stukjes, die we nu aan het leggen zijn, hebben gekocht.
[ afbeelding ]
Puzzel van het merk Falcon, van 1000 stukjes. Die was wel leuk. Kwaliteit OK, opdruk OK.
[ afbeelding ]
Weer een Kinkade van Schmidt, 1000 stukjes. Erg fijne puzzels van goede kwaliteit.
[ afbeelding ]
En dit was een puzzel van 250 XL stukjes. Die hadden we gekocht voor mijn dementerende moeder, om te kijken of puzzelen in de smaak viel. Ze vond er niks aan. Puzzel ligt nu in een Alzheimer café.
[ afbeelding ]
Vind hem zelf niet zo hoor. Maar soms lastig iets leuks te vinden kom vooral Jan van Haasteren en WasGij tegen.quote:
Ja, ik heb wel eens geprobeerd iets via Marktplaats te verkopen. Voor een mooie puzzel waar ik 7,50 vroeg, werd me gevraagd of ik de verzendkosten voor mijn rekening wilde nemen. "Anders hoef ik hem niet". Begin ik echt niet meer aan. Ik heb hier een dame gehad die via Marktplaats gelegde puzzels verkocht. Ik had zo'n goed contact met haar dat we puzzels zijn gaan ruilen. Helaas laat haar gezondheid het niet meer toe om te puzzelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O mooi Morri2, ik hou wel van die puzzels.. prachtig
Ik maak ook niet altijd foto's vergeet het ook vaak.
Ik heb er veel en wil er wat gaan verkopen of ruilen.
Maar vind dat versturen maar niets, heb liever dat mensen het ophalen
O dat is jammer. Ze durven wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:20 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens geprobeerd iets via Marktplaats te verkopen. Voor een mooie puzzel waar ik 7,50 vroeg, werd me gevraagd of ik de verzendkosten voor mijn rekening wilde nemen. "Anders hoef ik hem niet". Begin ik echt niet meer aan. Ik heb hier een dame gehad die via Marktplaats gelegde puzzels verkocht. Ik had zo'n goed contact met haar dat we puzzels zijn gaan ruilen. Helaas laat haar gezondheid het niet meer toe om te puzzelen.
Ik hou ze voorlopig zelf. Totdat er geen plek meer is. An dan kijk ik wel verder.
Ik ben zelf niet zo van de fotopuzzels, maar er zijn er genoeg die het fantastisch vinden. Als je puzzels te duur vindt: Boekenvoordeel heeft vaak voordelige puzzels. Ik zag deze Pinson en deze Pinson bij ons in een Boekenvoordeel-winkel liggen. Ik heb ze laten liggen, want het waren 1000 stukjes, en het zat in een redelijk klein vierkant doosje. Dat doet me vermoeden dat de stukjes klein zijn en/of dun.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind hem zelf niet zo hoor. Maar soms lastig iets leuks te vinden kom vooral Jan van Haasteren en WasGij tegen.
Ik hou meer van die puzzels die jij post. Vind die tweede van onder heel mooi. Lijkt mij wel moeilijk met al die sneeuw.
Ik denk ook dat ik ze, als de tijd komt, af ga geven bij de non-commerciële kringloop hier. Daar lever ik ook al vaak bordspellen en boeken in. Daar maken ze voor Sinterklaas en Kerst mooie pakketten van voor gezinnen die het moeilijk hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is jammer. Ze durven wel.
Mensen willen ze voor een speldenprikje kopen.
Ik heb hier een puzzels van 20 euro die ga ik niet voor 5 euro verkopen, dan hou ik ze liever zelf of geef ze weg aan mensen die het niet goed kunnen betalen.
Die zijn nog te betalen, maar zelf doe ik liever natuurpuzzels, af en toe een keer een andere al naar gelang ik tegen kom.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:26 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo van de fotopuzzels, maar er zijn er genoeg die het fantastisch vinden. Als je puzzels te duur vindt: Boekenvoordeel heeft vaak voordelige puzzels. Ik zag deze Pinson en deze Pinson bij ons in een Boekenvoordeel-winkel liggen. Ik heb ze laten liggen, want het waren 1000 stukjes, en het zat in een redelijk klein vierkant doosje. Dat doet me vermoeden dat de stukjes klein zijn en/of dun.
Die met al die sneeuw was redelijk pittig. Maar het waren maar 1000 stukjes.
Zoiets?quote:Op donderdag 4 november 2021 09:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
maar zelf doe ik liever natuurpuzzels,
https://www.internet-toys(...)EAYYAyABEgLOWPD_BwE#quote:
Ja, overweeg hem te bestellen, maar moet eerst van mijzelf die andere afmaken voor ik weet wat nieuws mag bestellenquote:
Wauw, jij hebt er ook al heel wat gemaakt, mooiquote:Op donderdag 4 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
Leuk legpuzzels!!![]()
Tijdens de lockdown heb ik er een stel gedaan. Was echt lang geleden en eigenlijk gewoon hartstikke leuk. Maar het probleem vond ik dat je dat ding steeds van tafel moest halen en dan onder de bank schuiven of zo. Maar tijdens de lockdown heb ik zo weinig uitgegeven dat ik mezelf op zo'n koffer heb getrakteerd. Dichtritsen en klaar!
Deze heb ik gemaakt. Ik hou van die cartoonpuzzels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, zo'n koffer is handig! Ik kende ze niet. Ik heb zelf ooit een puzzelrol cadeau gekregen van de schoonouders omdat ze er niet mee overweg konden.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
Maar tijdens de lockdown heb ik zo weinig uitgegeven dat ik mezelf op zo'n koffer heb getrakteerd. Dichtritsen en klaar!
Is ook nog een wens van mij zo koffer. Vind ze best prijzigquote:Op donderdag 4 november 2021 11:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, zo'n koffer is handig! Ik kende ze niet. Ik heb zelf ooit een puzzelrol cadeau gekregen van de schoonouders omdat ze er niet mee overweg konden.
Ik zit hier naar een Youtube-filmpje te kijken van zo'n koffer, en volgens mij kan ik die prima zelf maken. Ik heb genoeg spullen in huis daarvoor. Leuk naaiproject.
Geen idee wanneer en of ik daar aan ga beginnen. Zo veel projecten en zo weinig tijd. Ik word al snel enthousiast, en vervolgens bedenk ik me dat ik er ook nog tijd voor moet vrij maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is ook nog een wens van mij zo koffer. Vind ze best prijzig
Handig dat je het zelf kan, ben benieuwd.
Ja tijd heb je wel nodig als je iets wil doen. Wel fijn dat je tijd te kort komt dan verveel je je ook nietquote:Op donderdag 4 november 2021 11:37 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Geen idee wanneer en of ik daar aan ga beginnen. Zo veel projecten en zo weinig tijd. Ik word al snel enthousiast, en vervolgens bedenk ik me dat ik er ook nog tijd voor moet vrij maken.
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen hoe iemand zich kan vervelen. Tenzij je misschien fysiek en/of psychisch niet helemaal lekker zit, en je weinig kunt doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:40 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja tijd heb je wel nodig als je iets wil doen. Wel fijn dat je tijd te kort komt dan verveel je je ook niet![]()
Ben al aan het zoeken maar kan ze niet vinden voor 2000 stukjes alleen voor 1000
Die puzzelmatten heb ik ook naar gekeken, maar de reviews waren daar niet goed van. Als je handig bent en je kan zelf zo'n koffer in elkaar zetten dan kun je daar misschien nog wel een leuk extraatje mee verdienen. Die dingen zijn echt belachelijk duur.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, zo'n koffer is handig! Ik kende ze niet. Ik heb zelf ooit een puzzelrol cadeau gekregen van de schoonouders omdat ze er niet mee overweg konden.
Ik zit hier naar een Youtube-filmpje te kijken van zo'n koffer, en volgens mij kan ik die prima zelf maken. Ik heb genoeg spullen in huis daarvoor. Leuk naaiproject.
Ik kon mij dat vroeger ook niet voorstellen maar sinds mijn lijf niet meer zo wil weet ik wel wat het is.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen hoe iemand zich kan vervelen. Tenzij je misschien fysiek en/of psychisch niet helemaal lekker zit, en je weinig kunt doen.
Nee, inderdaad alleen voor 1000, of voor 1500. Dat betekent dat ik voor 2000 stukjes er toch al eentje zelf moet maken.
Ik heb zo mat maar ik vind het helemaal niets. Zo koffer lijkt mij ideaal maar ik wil er een voor 2000 of minimaal 1500quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die puzzelmatten heb ik ook naar gekeken, maar de reviews waren daar niet goed van. Als je handig bent en je kan zelf zo'n koffer in elkaar zetten dan kun je daar misschien nog wel een leuk extraatje mee verdienen. Die dingen zijn echt belachelijk duur.
Nee, maken en verkopen, daar begin ik niet aan. Ik verdien meer met wat ik nu doe. Ik heb ook nog zo veel dingen die ik voor mezelf of familie wil maken dat ik niet zo veel zin heb om voor een habbekrats iets voor een ander te maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die puzzelmatten heb ik ook naar gekeken, maar de reviews waren daar niet goed van. Als je handig bent en je kan zelf zo'n koffer in elkaar zetten dan kun je daar misschien nog wel een leuk extraatje mee verdienen. Die dingen zijn echt belachelijk duur.
Ja, dat bedoel ik. Dat kan ik me goed voorstellen. Maar kerngezond, en dan vervelen? Ik snap dat gewoon nietquote:Op donderdag 4 november 2021 11:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik kon mij dat vroeger ook niet voorstellen maar sinds mijn lijf niet meer zo wil weet ik wel wat het is.
Nee, dat kan ik ook niet, er is genoeg te doen om je te vermaken, zelfs als je niet helemaal gezond hebt. ALleen het is even zoeken hoe en watquote:Op donderdag 4 november 2021 11:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Dat kan ik me goed voorstellen. Maar kerngezond, en dan vervelen? Ik snap dat gewoon nietMaar goed, dat ben ik.
Dat is ook een idee inderdaad een plank. Maar ik zou het fijn vinden hem een keertje helemaal op te bergen vooral als je een paardagen niet speel.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier in de bieb hebben ze ook een flinke hoek met legpuzzels. Daar leen ik in de winter regelmatig een puzzel. Dan is het de ene keer een landschap, en andere keer eentje met dieren. En laatst eentje met een boekenkast. Met veel herhalende boeken. Dat was nog wel een dingetje..
Maar wel lekker goedkoop, want ik ben toch al lid van de bieb..
Ik maak ze op een plank op de eettafel. En tijdens het eten ligt die plank op de salontafel
Wat zoek je precies? Wat noem je 'moeilijk'?quote:Op donderdag 4 november 2021 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Hier liggen nu drie Krypt-puzzels (roze, zwart en - dat weet ze nog niet - goud). Twee van Van Haasteren (waaronder een oude van toen ik een kind was) zijn ook gretig gemaakt en nadat de eerste Wasgij-puzzel een succes was staan er daar nu twee van klaar voor haar![]()
Met dingen als Van Haasteren en Wasgij zijn we nog wel een tijd zoet, daar zijn er zo veel van, maar ik loop een beetje vast met het zoeken van écht moeilijke puzzels (wel van goede kwaliteit natuurlijk)
Dat is lastig te definiërenquote:Op donderdag 4 november 2021 14:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Wat zoek je precies? Wat noem je 'moeilijk'?
Puzzels met 1500 en 2000 stukjes zijn ook al meteen een stuk moeilijker, omdat er minder afbeelding op één stukje staat, waardoor het minder makkelijk herkenbaar is. Ook zijn 'arty' puzzels (gepointileerd of streperig geschilderd) ook een stuk lastiger.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is lastig te definiëren![]()
Die Krypt-puzzels zijn best een uitdaging. Wasgij ook, maar op een andere manier. 'Gewone' puzzels zoals van Van Haasteren zijn zeker leuk, maar niet echt moeilijk. Een zeer gedetailleerde puzzel kan ook heerlijk moeilijk zijn, en zeker als het met iets als natuur is ook erg mooi![]()
Ik zoek wel iets wat niet alleen maar 'moeilijk om het moeilijk' is, zoals een puzzel met tien keer dezelfde hondenkop ofzo, dan maken ze zich er wel erg makkelijk vanaf. Ik zag een tijdje terug een puzzel waar de kleuren veranderen afhankelijk van de hoek waaronder je kijktDie was helaas wel erg prijzig.
Snap ik, als je het samen doet moet je ze wel beiden leuk vinden jaquote:Op donderdag 4 november 2021 14:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Puzzels met 1500 en 2000 stukjes zijn ook al meteen een stuk moeilijker, omdat er minder afbeelding op één stukje staat, waardoor het minder makkelijk herkenbaar is. Ook zijn 'arty' puzzels (gepointileerd of streperig geschilderd) ook een stuk lastiger.
Zelf zou ik zo'n Kryptpuzzel niet snel kopen. Ik wil wat te kijken hebben, behalve vormpjes. Mijn man zou ze fantastisch vinden, want die kijkt eigenlijk vooral naar de vormen van een puzzelstuk. Maar we moeten er samen lol aan hebben.
Zo heeft iedereen z'n eigen smaak. Ben benieuwd hoe je vriendin de Kryptpuzzels vindt.
Er is zoveel te vinden op internet. En wat is echt moeilijk. Dat is voor iedereen weer anders.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Puzzeltopic
Ik ben er zelf niet heel actief mee bezig, maar de laatste maanden zoek ik vooral leuke en moeilijke puzzels voor mijn vriendin, die zich er uren mee kan vermaken, het is bijna een soort therapie
Hier liggen nu drie Krypt-puzzels (roze, zwart en - dat weet ze nog niet - goud). Twee van Van Haasteren (waaronder een oude van toen ik een kind was) zijn ook gretig gemaakt en nadat de eerste Wasgij-puzzel een succes was staan er daar nu twee van klaar voor haar![]()
Met dingen als Van Haasteren en Wasgij zijn we nog wel een tijd zoet, daar zijn er zo veel van, maar ik loop een beetje vast met het zoeken van écht moeilijke puzzels (wel van goede kwaliteit natuurlijk)
Ik ben nu best met een moeilijk puzzel bezig is echt puzzelen. Hij staat hier wel boven in 2000 stukjes.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is lastig te definiëren![]()
Die Krypt-puzzels zijn best een uitdaging. Wasgij ook, maar op een andere manier. 'Gewone' puzzels zoals van Van Haasteren zijn zeker leuk, maar niet echt moeilijk. Een zeer gedetailleerde puzzel kan ook heerlijk moeilijk zijn, en zeker als het met iets als natuur is ook erg mooi![]()
Ik zoek wel iets wat niet alleen maar 'moeilijk om het moeilijk' is, zoals een puzzel met tien keer dezelfde hondenkop ofzo, dan maken ze zich er wel erg makkelijk vanaf. Ik zag een tijdje terug een puzzel waar de kleuren veranderen afhankelijk van de hoek waaronder je kijktDie was helaas wel erg prijzig.
Je bent lekker opgeschoten. Ik heb er een stuk of 30 in kunnen leggen vandaag.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:33 schreef Morri2 het volgende:
Een paar koppen koffie verder:
[ afbeelding ]
Hoi hoi. Zal ook eens kijken hier bij de kringloop. Kom daar eigenlijk nooit is niet echt in de buurt.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:18 schreef summer2bird het volgende:
Een legpuzzeltopic!![]()
Ik puzzel erg veel. Ben wel een beetje een snob, dus het liefst ravensburger (die zijn fijne kwaliteit)
Ik haal ze meestal bij de kringloop, en gek genoeg nog nooit gehad dat er een stukje miste.
Wel een keertje een hele mooie puzzel gekocht op bol.com van Amsterdam, en prompt een stukje kwijtgeraakt.
Dus die maak ik echt nooit meer![]()
Mijn moeder is gek op van die van haasteren puzzels, heeft er echt enorm veel.
Ik heb ook een hele mooie puzzel van een katZal die een keertje maken om te laten zien hier.
en mijn grote droom is deze puzzelmat:
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_44.59.ProductTitle
Maar ja, erg duur
Vind die goedkope puzzelmatten altijd van dat nare viltstof en met vouwen waardoor je ze eerst moet strijken verschrikkelijk.
Oh daar heb ik er ook 1 van gemaakt. Ik snapte er in het begin niks van. Ik dacht dat dat hele plaatje aan de voorkant verkeerd wasquote:Op donderdag 4 november 2021 22:51 schreef Deisyy het volgende:
Legpuzzelen![]()
Ik heb dat sinds corona weer opgepakt en vind het zo lekker ontspannend, momenteel ben ik weer met een Wasgij Mystery puzzel bezig.
Bij dit soort puzzels gebruik je je fantasie om te bedenken wat er in de aankomende minuten gebeurd met de personen op het plaatje.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |