Die eerste vind ik echt heel mooiquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:25 schreef Holyme het volgende:
Ah, puzzels, jarenlang veel gedaan. Had ook een serie rondom Noah's ark, was mooi getekend of geschilderd, iig niet zoals bv de van Haasteren puzzels met van die duidelijke lijntjes. Soit, heb ze verkocht, net als een boel anderen. Maar recent toch weer eens wat puzzels gekocht, oa deze. De eerste is af, de tweede pak ik er straks misschien eens bij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hey Holyme,quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:25 schreef Holyme het volgende:
Ah, puzzels, jarenlang veel gedaan. Had ook een serie rondom Noah's ark, was mooi getekend of geschilderd, iig niet zoals bv de van Haasteren puzzels met van die duidelijke lijntjes. Soit, heb ze verkocht, net als een boel anderen. Maar recent toch weer eens wat puzzels gekocht, oa deze. De eerste is af, de tweede pak ik er straks misschien eens bij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat leuk dat jullie het samen doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die eerste vind ik echt heel mooi
Dat is er één die op het lijstje voor mijzelf gaat ipv voor mijn vriendin
Ik ben er nog niet heel actief mee bezig, af en toe help ik haar even, maar ik heb echt niet het geduld (wat zij wel heeft) om úren achter elkaar bezig te zijnquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wat leuk dat jullie het samen doen.
Ieder zijn eigen of doen jullie ook wel eens samen een puzzel?
Ja ruimte moet je wel hebben en helemaal als je twee puzzels wilt doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet heel actief mee bezig, af en toe help ik haar even, maar ik heb echt niet het geduld (wat zij wel heeft) om úren achter elkaar bezig te zijn
De ruimte is ook nog wat beperkt nu, dus twee tegelijk wordt 'm nog even niet. Op dit moment is het vooral zo dat ik wat leuks zoek voor haar en zij het in elkaar zet, maar dit soort mooie dingen (of puzzels van oude wereldkaarten ofzo) doen het bij mij wel prikkelen om het zelf te doen
Gisteren heb ik wel bijna 600 stukjes één voor één van de ene naar de andere doos overgebracht omdat ze één kantstukje niet kon vinden. Uiteraard was zo ongeveer stukje 580 het betreffende stukje![]()
Leuk, zag net in de folder dat ze bij het kruidvat ook Jan van Haasteren hadden in de aanbiedingquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:34 schreef summer2bird het volgende:
Net Jan van Haasteren gehaald, de taartenbak wedstrijd, 1500 stukjes voor 15 euro
Was in de aanbieding
Dat is ook niet echt mijn lievelingsklus dat uitzoeken. Ik doe dat vaak als ik op de bank zit tv te kijken. Doe dan alles sorteren en in zakjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 08:52 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben ook wel van de puzzels, maar eigenlijk alleen Jan van Haasteren. Heb alleen een hekel aan uitzoeken en alles op m’n puzzel mat leggen, haha.
Die is mooiquote:
O leuk, heb je weer een voorraadje. Je kan er in ieder geval weer even tegen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef heywoodu het volgende:
Drie puzzels besteld op Amazon, korting enzo
Eén van Trefl, één van Educa en één van Clementoni, vooral omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de kwaliteit en van alles eigenlijk een prima betaalbare edoch leuke puzzel wil proberen. Nu écht even stoppen, want mijn megadiepe valkuil is om echt veel te enthousiast met zoiets in de weer te gaan en straks te eindigen met 8300 ongemaakte puzzels
Thnxquote:
Thnx Mrslquote:
thnx Ja, even pauze, in het weekend weer denk ikquote:Op donderdag 11 november 2021 16:56 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Meer dan één duimpje kan ik niet geven. Op naar een nieuwe.
Ben benieuwd naar je bevindingen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:20 schreef heywoodu het volgende:
Drie puzzels besteld op Amazon, korting enzo
Eén van Trefl, één van Educa en één van Clementoni, vooral omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de kwaliteit en van alles eigenlijk een prima betaalbare edoch leuke puzzel wil proberen. Nu écht even stoppen, want mijn megadiepe valkuil is om echt veel te enthousiast met zoiets in de weer te gaan en straks te eindigen met 8300 ongemaakte puzzels
O dat zijn er ook heel wat. Zal morgen eens een foto maken van wat ik nog heb liggen. Ik heb alle plannen voor het weekend afgezegd. Zou zaterdag uit eten gaan met mijn dochter. Maar met het toenemend aantal besmettingen doe ik het liever even niet nu.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je bevindingen.
We hebben ook ons voorraadje voor de winter binnen:
[ afbeelding ]
En dan ligt er nog een Kinkade die we afgelopen lente hebben gekocht, van 1000 stukjes.
@:Dotteke Hier vlot het deze week wat minder. Gisterenavond was ik op pad, en vanavond mijn vriend. Weekend zit ook redelijk vol gepland.
Mijn schoonouders weten helaas van geen wijkenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat zijn er ook heel wat. Zal morgen eens een foto maken van wat ik nog heb liggen. Ik heb alle plannen voor het weekend afgezegd. Zou zaterdag uit eten gaan met mijn dochter. Maar met het toenemend aantal besmettingen doe ik het liever even niet nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:22 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen ben ik ook gaan helpen met de zwarte Krypt-puzzel. Vriendin pakt het 'voorbeeld' erbij (er zit een papiertje in met welk stukje waar moet), dat weiger ik, het moet wel puzzelen zijn ipv 'zoek stukje A', 'zoek nu stukje B' etcO jee, dan heb je echt wat te puzzelen, het lijkt mij reuze moeilijk die puzzels. Succes!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
O jee, wat een dilemma.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Mijn schoonouders weten helaas van geen wijkenBen er echt niet blij mee, met dat etentje. Ik ga ook liever niet, maar ik denk dat ials ik afzeg, dat k dan ruzie krijg met mijn man.
Wat een priegelwerk, vroeger veel puzzels gelegd maar maximaal 500 stukjes of zo.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:31 schreef Dotteke het volgende:
Hier een paar die ik gemaakt heb
[ afbeelding ]
Een had ik via internet gekocht helaas ontbraken vele stukjes
[ afbeelding ]
Met deze ben ik nu bezig 2000 stukjes en het lukt niet echt meer. Maar ik moet en zal hem afkrijgen.
[ afbeelding ]
Wel een mooi plaatje 😍quote:Op donderdag 4 november 2021 08:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Zo eentje heb ik nu besteld:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe goed die gaat. Ik denk dat dat wel een uitdaging wordt, met 2000 stukjes.
Wow, zo'n koffer is echt een uitkomst!quote:Op donderdag 4 november 2021 11:20 schreef mazaru het volgende:
Leuk legpuzzels!!![]()
Tijdens de lockdown heb ik er een stel gedaan. Was echt lang geleden en eigenlijk gewoon hartstikke leuk. Maar het probleem vond ik dat je dat ding steeds van tafel moest halen en dan onder de bank schuiven of zo. Maar tijdens de lockdown heb ik zo weinig uitgegeven dat ik mezelf op zo'n koffer heb getrakteerd. Dichtritsen en klaar!
Deze heb ik gemaakt. Ik hou van die cartoonpuzzels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat was oech. Ik heb er net een van 2000 stukjes af.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat een priegelwerk, vroeger veel puzzels gelegd maar maximaal 500 stukjes of zo.
Wat lullig van zo'n marktplaats puzzel
O die zijn ook leuk. Met de andere die je liet zien samen kan je wel even door.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:33 schreef Holyme het volgende:
Vandaag een Jane Austin puzzel gekocht als kadootje, en voor mezelf eentje van Exploding Kittens(de schaak variant) Ze hadden er 3 van in de winkel, maar zie nu via de link dat er meer zijn.
https://www.explodingkittens.com/collections/puzzles
O jemig. Dat is echt een gepuzzel 👍🏻quote:
Heb er boven nog meer staanquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:46 schreef Morri2 het volgende:
18 puzzels nog te gaan! Dat zijn er veel. Ik vond onze voorraad van 5 al veel
O die zijn ook wel mooiquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Vanavond weer een nieuwe puzzel halen bij de bieb.
Gisteren deze afgemaakt.. Of tenminst voor zover dat ging, aangezien er 4 stukjes misten. nadeel van de bieb![]()
[ afbeelding ]
Deze heb ik gekocht, 15 jaar terug (tijdens zwangerschap oudste kind). Dat blijft een favoriet. Maak hem bijna elke winter wel een keertje
[ afbeelding ]
Ik had er eens eentje van de kringloop. 2 puzzels van 1000 in 1 doos. Allebei met weilanden, ene met koeien andere met zwarte paarden .. En dan die stukje door elkaar in 1 doosquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die zijn ook wel mooi
Ik heb een keer een puzzel van internet daar ontbraken wel heel veel stukjes.
Vraag mij toch af hoe mensen dat voor elkaar krijgen
Ik snap sowieso niet dat je dat niet meldt als je een puzzel verkoopt, je weet het toch op het moment dat je de puzzel weer in de doos schuift?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die zijn ook wel mooi
Ik heb een keer een puzzel van internet daar ontbraken wel heel veel stukjes.
Vraag mij toch af hoe mensen dat voor elkaar krijgen
O jee daar moet je niet aan denken zeg twee puzzels door elkaar. Kan mij voorstellen dat je die weggedaan hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik had er eens eentje van de kringloop. 2 puzzels van 1000 in 1 doos. Allebei met weilanden, ene met koeien andere met zwarte paarden .. En dan die stukje door elkaar in 1 doos![]()
halverwege had ik echt te weinig stukjes over, dus die is het oud papier in gegaan
Daar is het volledig afgaan op de vorm inderdaad. En dat kan met of zonder het bijgevoegde 'kaartje' (op mijn vorige foto zie je dat papiertje bovenaan liggen). Mijn vriendin kijkt op het kaartje om te weten welk stukje ze nodig heeft, ik doe het zonder want dan voelt het meer als puzzelenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga vanavond eens kijken of er zo'n 1 kleur puzzel in de bieb ligt. Is ook wel eens een leuke uitdaging.
Het is ook leuk als mijn ouders samen puzzelen (winters). De ene zoekt (na grof sorteren) in de bakjes naar het stukje voor een specifiek plekje/tafereel.. De andere pakt juist willekeurig een stukje en zoekt dan met behulp van het voorbeeld naar de plek waar deze zou kunnen en legt die ongeveer op de goede plek. Ik ben ook meer van het 2e type.. Die tactieken werken allebei voor geen meter bij 1 kleur puzzel
Ik snap dat ook niet hoor. Als ik een puzzel koop en er ontbreken stukjes gooi ik hem altijd weg. Ga geen puzzel verkopen waar stukjes in ontbrekenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat je dat niet meldt als je een puzzel verkoopt, je weet het toch op het moment dat je de puzzel weer in de doos schuift?
Inderdaadquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik had er eens eentje van de kringloop. 2 puzzels van 1000 in 1 doos. Allebei met weilanden, ene met koeien andere met zwarte paarden .. En dan die stukje door elkaar in 1 doos![]()
halverwege had ik echt te weinig stukjes over, dus die is het oud papier in gegaan
Dat je dan bezig met met een boom en die af is, en je nog een groen stukje overhebt.. En dan blijkt later dat het een stuk broek was van iemand die je nog niet eerder opgevallen was?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:31 schreef Morri2 het volgende:
Raar iets, maar af en toe denk ik dat, als ik een puzzel aan het leggen ben, er puzzelstukjes van een andere puzzel tussen zittenHeeft iemand dat ook?
Niet echt, maar als ik straks ineens een felblauw stukje tegen zou komen ga ik wel even twijfelen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:31 schreef Morri2 het volgende:
Raar iets, maar af en toe denk ik dat, als ik een puzzel aan het leggen ben, er puzzelstukjes van een andere puzzel tussen zittenHeeft iemand dat ook?
Precies ditquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:25 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat je dan bezig met met een boom en die af is, en je nog een groen stukje overhebt.. En dan blijkt later dat het een stuk broek was van iemand die je nog niet eerder opgevallen was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |