Nou, daarvoor hoef je niet naar Vlieland, dat kan ook "op" Urk.quote:Op woensdag 3 november 2021 20:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Regiomaatregelen is echt een geniaal dom ideeProject X Vlieland
waar heb je het precies over?quote:Op woensdag 3 november 2021 20:54 schreef Evenstar het volgende:
Wilders heeft hier echt een heel belangrijk punt. Snap niet dat wij bijna 2 jaar later dit nog steeds niet doen.
Ventilatie en ik zelf denk rehabilitatie van Maurice die op dit punt voor gek werd uitgemaakt.quote:
TK debat. Wilders wil dat Rutte tijdens persconferenties meer aandacht besteeds aan de basismaatregelen en dan met name ventilatie.quote:
Ik zie ventilatie zelf als het belangrijkste punt. Er is heel veel bewijs dat besmettingen vooral plaatsvinden in ongeventileerde binnenruimten. Ik vind het ongelooflijk dat ze dit niet oppakken.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ventilatie en ik zelf denk rehabilitatie van Maurice die op dit punt voor gek werd uitgemaakt.
Op zichzelf logisch wanneer je weet dat antilichamen in 4-8 maanden uitdoven.quote:
Hij legde het wel wat uitgebreider uit dan dat.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:04 schreef Vallon het volgende:
TK Rutte: "Als we geloven dat CTB werkt, denken wij dat het CTB als alternatief voor sluiten van de horeca, een goed plan is."
Moet niet gekker worden deze wijze van argumenteren.
Snap niet dat ze gewoon niet zeggen wij gaan iedere herfst vaccineren. Nu krijg je iedere keer weer gezeik.quote:
"Carnaval vier je in kleine groepjes" en het maakt duidelijk dat ons RIVM geen ervaring heeft met luchtgedreven virussen. Het zit niet in de standaardmodellen.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zie ventilatie zelf als het belangrijkste punt. Er is heel veel bewijs dat besmettingen vooral plaatsvinden in ongeventileerde binnenruimten. Ik vind het ongelooflijk dat ze dit niet oppakken.
Voor 60+ misschien wel ja. Daaronder betwijfel ik het.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap niet dat ze gewoon niet zeggen wij gaan iedere herfst vaccineren. Nu krijg je iedere keer weer gezeik.
Dit gaat gewoon een periodieke vaccinatie worden, net als de griepprik.
Op zich is het zo dat er inderdaad andere vaccinaties zijn waarbij bijv. 3 doses voldoende zijn, maar 2 niet altijd, zoals bij hepatitis B. Soms beschermt een 3e dosis enorm veel langer dan de 2e. Dat is zo. Veel vaccinaties waarvan je er 4 of 5 nodig hebt zijn er geloof ik niet ... hondsdolheid, daar heb ik er 3 van gehad, en als je dan gebeten wordt, moet je er nog 2, maar dat is ook 100% dodelijk ...quote:Op woensdag 3 november 2021 21:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op zichzelf logisch wanneer je weet dat antilichamen in 4-8 maanden uitdoven.
Bij de n al in een paar weken en de ander ms een jaar. Helaas weten we dat niet want er wordt niet gecheckt of en in welke mate antilichamen effectief blijven voor wmb de kwetsbaren.
"Net als de griepprik"quote:Op woensdag 3 november 2021 21:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor 60+ misschien wel ja. Daaronder betwijfel ik het.
Op zich is het prima als het elk jaar nodig is en mensen dat elk jaar willen doen, dat ze dan elk jaar een prik krijgen in september ofzo, net als met de griepprik. En dan ook niet weer in januari doen, want dan hebben ze in oktober geen weerstand meerquote:Op woensdag 3 november 2021 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap niet dat ze gewoon niet zeggen wij gaan iedere herfst vaccineren. Nu krijg je iedere keer weer gezeik.
Dit gaat gewoon een periodieke vaccinatie worden, net als de griepprik.
Hubert Bruls. De belichaming van waarom veel mensen inmiddels een afkeer hebben van politiek en een partij als het CDA. Iemand die eigenlijk nog nooit voor iets van enig belang direct gekozen is. Zichzelf volvretende op allerhande netwerkborrels en via lijstjes al een jaar of 25 - zo'n beetje zijn hele carrire - doorglibbert en zelf is gaan denken dat hij de stem van het volk is of zoiets. Dat we dankbaar moeten zijn voor een beroepspoliticus die nu denkt de vader van het volk te zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 19:41 schreef Complotwappie het volgende:
Een machtswellusteling in optima forma:
[ twitter ]
"...dan komt na de zachte arm van papa Bruls, de harde arm van papa Bruls...
Het is opvoeden, h."
Het kan om heel simpele dingen gaan. Soms als er hier mensen komen, zet ik eerst een half uur alles tegen elkaar open en dan stook ik de temperatuur weer flink op. Frisse lucht warmt ook makkelijker op. Na afloop ook half uurtje alles open.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:17 schreef GemMagic het volgende:
Met alle respect, ik ga niet met de tuindeuren open zitten bij het kerstdiner. Gas is duur zat. Zo lang de luchtkwaliteit maar goed is.
Ik hoor kennelijk wat anders en Rutte is hier aan het ronddraaien, wat ik snap wanneer hij zijn standpunt niet wil bijstellen. Vaccinneren heeft primair effect op het aantal ziekenhuisopnamen.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij legde het wel wat uitgebreider uit dan dat.
- Vaccineren beschermt.
- Besmet raken beschermt.
- Testen werkt (zie FieldLabs)
... dus hun conclusie is dat coronapas ook zal werken
Of hun conclusie juist is of niet is weer wat anders.
En stemmen we dit soort gajespartijen weg, komen ze via de achterdeur toch weer in het zicht.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Hubert Bruls. De belichaming van waarom veel mensen inmiddels een afkeer hebben van politiek en een partij als het CDA. Iemand die eigenlijk nog nooit voor iets van enig belang direct gekozen is. Zichzelf volvretende op allerhande netwerkborrels en via lijstjes al een jaar of 25 - zo'n beetje zijn hele carrire - doorglibbert en zelf is gaan denken dat hij de stem van het volk is of zoiets. Dat we dankbaar moeten zijn voor een beroepspoliticus die nu denkt de vader van het volk te zijn.
Doe ik vaker. Ook voor deze periode.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:18 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het kan om heel simpele dingen gaan. Soms als er hier mensen komen, zet ik eerst een half uur alles tegen elkaar open en dan stook ik de temperatuur weer flink op. Frisse lucht warmt ook makkelijker op. Na afloop ook half uurtje alles open.
Op zijn minst een stukje minachting van de Tweede Kamer (leden) dat hij (Rutte) wel vaker tentoonspreidt.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:22 schreef Evenstar het volgende:
Omtzigt wil een lijstje met vergelijkingen tussen aanpak per land etc. en Rutte zegt nog net niet letterlijk "Google it bitch"
Die gaat Nieuwsuur sowieso nog wel geven. Alle wobjes druppelen nu namelijk binnen na 1.5 jaar droogte.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:22 schreef Evenstar het volgende:
Omtzigt wil een lijstje met vergelijkingen tussen aanpak per land etc. en Rutte zegt nog net niet letterlijk "Google it bitch"
Omtzigt begint een beetje vermoeiend te worden. Ik vond dat hij jaren echt heel goed werk deed maar nu is het een soort van 'kijk mij toch een kritisch, cijfermatig en betrokken de luis in de pels zijn' act aan het worden.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:22 schreef Evenstar het volgende:
Mazelen?quote:Op woensdag 3 november 2021 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Carnaval vier je in kleine groepjes" en het maakt duidelijk dat ons RIVM geen ervaring heeft met luchtgedreven virussen. Het zit niet in de standaardmodellen.
Dat vind ik al een tijdje.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Omtzigt begint een beetje vermoeiend te worden. Ik vond dat hij jaren echt heel goed werk deed maar nu is het een soort van 'kijk mij toch een kritisch, cijfermatig en betrokken de luis in de pels zijn' act aan het worden.
Ik zou niet goed weten wat hij hier meer kan doen dan vragen om informatie die niet wordt gegeven aan de Kamer.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Omtzigt begint een beetje vermoeiend te worden. Ik vond dat hij jaren echt heel goed werk deed maar nu is het een soort van 'kijk mij toch een kritisch, cijfermatig en betrokken de luis in de pels zijn' act aan het worden.
5 dagen na laatste contact (als ze toen ook klachten hadden), als ze geen klachten hadden is de kans sowieso heel kleinquote:Op woensdag 3 november 2021 21:46 schreef Drakedoge3 het volgende:
Op mijn werk is corona geconstateerd vandaag bij meerdere mensen. Ik ben nu ziek thuis (overspannen) heb geen klachten en twee dagen geleden voor laatst gewerkt. Kan ik nu al zo'n test doen of pas na een paar dagen na contact ? Ik heb nog zo'n zelftest namelijk.
Ik ben trouwens 3 weken geleden volledig gevaccineerd en heb nu een week een passpoort
Eh, hoe dan? Er is een Kamermeerderheid tegen, meneer Rutte. Dat betekent dat u uw keutel in mag trekken.quote:Een meerderheid van de Tweede Kamer lijkt zich tegen de inzet van het coronatoegangsbewijs in de amateursport te keren. Dat blijkt tijdens het debat over de coronamaatregelen. Demissionair premier Rutte liet in een reactie weten nog eens te zullen nadenken over de maatregel.
5 dagen na contact. Is het beste om te testen.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:46 schreef Drakedoge3 het volgende:
Op mijn werk is corona geconstateerd vandaag bij meerdere mensen. Ik ben nu ziek thuis (overspannen) heb geen klachten en twee dagen geleden voor laatst gewerkt. Kan ik nu al zo'n test doen of pas na een paar dagen na contact ? Ik heb nog zo'n zelftest namelijk.
Ik ben trouwens 3 weken geleden volledig gevaccineerd en heb nu een week een passpoort
Hebben ze al gestemd? (Sorry, ik kan niet kijken)quote:Op woensdag 3 november 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eh, hoe dan? Er is een Kamermeerderheid tegen, meneer Rutte. Dat betekent dat u uw keutel in mag trekken.
Mwah, daar waren ze bij mijn werk anderhalf jaar geleden al mee bezig.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ventilatie en ik zelf denk rehabilitatie van Maurice die op dit punt voor gek werd uitgemaakt.
Belgiquote:Op woensdag 3 november 2021 22:46 schreef aveenhuijsen het volgende:
Toch vreemd:
Spanje gisteren meer dan 1400 positieven. Nederland meer dan 7000.
Hier alleen een mondkapje als je een winkel binnengaat, een restaurant of bar (zodra je zit mag je het afdoen), ook op het werk. En nergens een corona app verplicht en op straat geen mondkapje verplicht. Het leven is hier bijna gewoon weer normaal.
Is wel grappig dat we telkens als schoolkinderen worden toegesproken, omdat we het voor elkaar krijgen om een hoog besmettelijk virus op te lopen.quote:Op woensdag 3 november 2021 21:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik hoor kennelijk wat anders en Rutte is hier aan het ronddraaien, wat ik snap wanneer hij zijn standpunt niet wil bijstellen. Vaccinneren heeft primair effect op het aantal ziekenhuisopnamen.
Testen werkt niet zo goed want anders hadden we - ik weet makkelijk schieten - bv geen 1000 besmettingen op een ADE. Ook de fieldllabs waren imo vooral een middel om onderbouwing te geven dat dingen weer open konden zodat mensen weer hun feestjes konden hebben.
Hij (Rutte) blijft vasthouden op sturen van besmettingen dat imo er nauwelijks toedoet. Wat telt zijn het aantal mensen die gevolgen ondervinden. Dan bv maatregelen nemen die dat in de kern stuurt. Bijvoorbeeld die groep en masse vaccineren met mijn part een 3e fo 4e prik of die groep preventief behandelen voro hun onderliggende aandoening of die groep mogelijkheden geven zich beter te beschermen.
Net zoals dat we nooit van hugo en mark afkomen.quote:Op woensdag 3 november 2021 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk trouwens dat we misschien wel nooit meer van die QR code gaan afkomen omdat het een dusdanige belasting gaat blijven geven. Dystopie begint steeds meer werkelijkheid te worden. En vind de tweede kamer ook echt niks meer muv een paar politici.
Precies andersomquote:HEART inflammation triggered by some covid-19 vaccines has been a concern, especially in younger people, but a preliminary study suggests that in those most affected, it is six times more likely to occur after a coronavirus infection than after vaccination.
Ziekenhuis bezetting zaterdag 1511. Vandaag 1788. Waarvan IC zaterdag 276 en vandaag 332.quote:Op woensdag 3 november 2021 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Belgi
[ twitter ]
Nummers zijn bizar Nederlands. Voor 11 miljoen inwoners.
Itali doet het ook goed. Ik denk gewoon dat de herfst/winter in die zuidelijke landen later begint.
Welk land?quote:Op woensdag 3 november 2021 23:17 schreef asco het volgende:
[..]
Ziekenhuis bezetting zaterdag 1511. Vandaag 1788. Waarvan IC zaterdag 276 en vandaag 332.
quote:
Nog een extra debunk. Hugo vatte het goed samen.quote:He says the new studies clearly show that the benefits of vaccination against COVID-19 outweigh the risks of people aged 16 and older developing myocarditis. Previous research4 co-authored by Balicer found that in this age group, becoming infected with SARS-CoV-2 made a person 18 times more likely to develop myocarditis — a much more significant risk than is observed following vaccination.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02740-y
Preliminary... Wacht eerst maar eens af, is echt nog niet veel over gezegd.quote:
Zie Nature artikel hierboven. Dit is oude wappie meuk.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Preliminary... Wacht eerst maar eens af, is echt nog niet veel over gezegd.
Belgi gaat echt weer heel hard ja.quote:
Dit denk ik ook. Gewoon sterk seizoens effect en dat begint in het zuiden gewoon iets later.quote:Op woensdag 3 november 2021 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Belgi
[ twitter ]
Nummers zijn bizar Nederlands. Voor 11 miljoen inwoners.
Itali doet het ook goed. Ik denk gewoon dat de herfst/winter in die zuidelijke landen later begint.
https://www.hln.be/herent(...)jke-keuzes~a93e0e93/quote:Op woensdag 3 november 2021 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Belgi gaat echt weer heel hard ja.
Ik was twee weken geleden in Antwerpen, en daar hadden ze 0 maatregelen, ook de nacht-horeca en clubs waren open. Alles als pre Corona. En dan gaat het hard.
Zo jammer. Klote virus.
Je hebt altijd kans op bijwerkingen, niks nieuws.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
Zo lang men niet 100% kan garanderen dat er geen bijwerkingen op kunnen treden komt die prik er niet in en is het ook belachelijk dit op te dringen. Of de overheid moet voor 10 miljoen garant staan indien er toch bijwerkingen, in welke vorm dan ook, optreden.
Ja. Ook een QR code inmiddels. Moet het allemaal nog nalezen.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:26 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.hln.be/herent(...)jke-keuzes~a93e0e93/
Als je naar de media daar gaat zie je wel dit soort berichten. Maar niet echt over nieuwe maatregelen of niet?
100%? Zozo....quote:Op woensdag 3 november 2021 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
Zo lang men niet 100% kan garanderen dat er geen bijwerkingen op kunnen treden komt die prik er niet in en is het ook belachelijk dit op te dringen. Of de overheid moet voor 10 miljoen garant staan indien er toch bijwerkingen, in welke vorm dan ook, optreden.
Lekkere timing voor die patint...quote:Op woensdag 3 november 2021 23:26 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.hln.be/herent(...)jke-keuzes~a93e0e93/
Als je naar de media daar gaat zie je wel dit soort berichten. Maar niet echt over nieuwe maatregelen of niet?
Of welk medicijn dan ook nemen.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
100%? Zozo....
Hoe doe jij dat met een weg oversteken joh?
Ah, wat blijkt op het IC het geval te zijn?quote:
Dit heet strategisch sturen met data en de regering wist die cijfers nog niet omdat dit pas vanochtend (formeel) bekend zijn geworden.quote:
Wat iemand juist voor zichzelf mag en moet uitmaken.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:28 schreef SpaceOdyssey het volgende:
[..]
Je hebt altijd kans op bijwerkingen, niks nieuws.
Het effect en de werking van het vaccin is een miljoen miljard groter dan het mogelijke risico.
4 op de 5 ongevaccineerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, wat blijkt op het IC het geval te zijn?
https://www.rivm.nl/sites(...)Met_percentage_4.pdfquote:Op woensdag 3 november 2021 23:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, wat blijkt op het IC het geval te zijn?
quote:Op woensdag 3 november 2021 19:30 schreef capricia het volgende:
Ernst is bezig om straks (boven de 1350 bedden) flink wat coronapatienten naar DL te verplaatsen.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)41316&did=2021D41316
Er is een kans dat je 28 dagen je menstruatiecyclus overslaat. Ik kan daar wel mee dealen.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op woensdag 3 november 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is een kans dat je 28 dagen je menstruatiecyclus overslaat. Ik kan daar wel mee dealen.
En jij?
Ik heb het over wetenschap en de daaruit vloeiende data, niet over meningen.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat iemand juist voor zichzelf mag en moet uitmaken.
Gidsland Duitsland was het toch?quote:Op woensdag 3 november 2021 23:36 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar daar hebben ze helemaal niet zoveel ruimte over dus.
ja zij gaan eerst in lockdown, daarna de rest.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gidsland Duitsland was het toch?
Waarom niet, we hebben zo goed als 100% 18plus met antistoffen.quote:Op woensdag 3 november 2021 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk trouwens dat we misschien wel nooit meer van die QR code gaan afkomen omdat het een dusdanige belasting gaat blijven geven. Dystopie begint steeds meer werkelijkheid te worden. En vind de tweede kamer ook echt niks meer muv een paar politici.
Ja. Het is per regio anders in DL. Maar het stijgt daar ook rap door.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:36 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar daar hebben ze helemaal niet zoveel ruimte over dus.
Het is al vaker geopperd, we hadden het naar mijn mening in de zomer meer rond moeten laten rondgaan, dan had je veel meer natuurlijke immuniteit / boosters gehad.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het is per regio anders in DL. Maar het stijgt daar ook rap door.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2187 Debat Woensdag
Geen kerstdiner voor ungeimpfte, schijnt op gehint te worden.
En hier moeten we volgens sommige ziekenhuisbobo's even 10 dagen in lockdown om kerst te redden.![]()
@:trein2000 postte zoiets.
In Itali met hun greenpass (hun corona toegangsbewijs), lijkt het vooralsnog wel beter te gaan. Maar daar kom je dan ook nergens binnen zonder dat ding. Ook niet op je werk.
Ik denk persoonlijk dat je er voor moet zorgen dat je de herfst met zeer lage cijfers in gaat. Zodat een paar verdubbelingen geen overbelasting van de zorg betekenen.
Helaas doen wij dit als NL al twee jaar niet goed. Omdat er veel maatregelen meteen loslaten worden zodra we denken dat het kan. Waardoor het virus weer opkomt. Te vroeg losgelaten. En te laat ingegrepen. Is mijn indruk hier.
Dit is nog steeds een gevolg van Dansen met Jansen inderdaad. We stonden er al beroerd voor en dan moest het slechte seizoen nog beginnen.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het is per regio anders in DL. Maar het stijgt daar ook rap door.
Merkel:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2187 Debat Woensdag
Geen kerstdiner voor ungeimpfte, schijnt op gehint te worden.
En hier moeten we volgens sommige ziekenhuisbobo's even 10 dagen in lockdown om kerst te redden.![]()
@:trein2000 postte zoiets.
In Itali met hun greenpass (hun corona toegangsbewijs), lijkt het vooralsnog wel beter te gaan. Maar daar kom je dan ook nergens binnen zonder dat ding. Ook niet op je werk.
Ik denk persoonlijk dat je er voor moet zorgen dat je de herfst met zeer lage cijfers in gaat. Zodat een paar verdubbelingen geen overbelasting van de zorg betekenen.
Helaas doen wij dit als NL al twee jaar niet goed. Omdat er veel maatregelen meteen loslaten worden zodra we denken dat het kan. Waardoor het virus weer opkomt. Te vroeg losgelaten. En te laat ingegrepen. Is mijn indruk hier.
Nou zo hard wil ik hem nu ook weer niet stellen. Maar feit is wel dat de capaciteit van de zorg gedaald is deze anderhalf jaar, dat is natuurlijk onbestaanbaar.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is al vaker geopperd, we hadden het naar mijn mening in de zomer meer rond moeten laten rondgaan, dan had je veel meer natuurlijke immuniteit / boosters gehad.
Maar als we tegelijk 200 IC bedden meer hadden gehad, had ons waarschijnlijk een lockdown winter bespaard gebleven.
Maar het ging toch ook best veel rond? Er hebben bijna de hele zomer lang 200 man op de IC gelegen.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is al vaker geopperd, we hadden het naar mijn mening in de zomer meer rond moeten laten rondgaan, dan had je veel meer natuurlijke immuniteit / boosters gehad.
Meestal. Hoe laat was de stemming in dat functie elders gebeuren ook alweer? Uurtje of drie?quote:
Zoiets ja. Half 3 - 3 uur. Dat wordt dit ook wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meestal. Hoe laat was de stemming in dat functie elders gebeuren ook alweer? Uurtje of drie?
Met een verdubbeling van 10/13 dagen? Met de aantallen van nu?quote:Op woensdag 3 november 2021 23:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar als we tegelijk 200 IC bedden meer hadden gehad, had ons waarschijnlijk een lockdown winter bespaard gebleven.
Alleen besmettingen zijn natuurlijk eigenlijk allang niet meer zuiver.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:02 schreef capricia het volgende:
Maar hey, wij sturen op IC capaciteit. Niet op besmettingen
Tja. Eens.quote:Op woensdag 3 november 2021 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is nog steeds een gevolg van Dansen met Jansen inderdaad. We stonden er al beroerd voor en dan moest het slechte seizoen nog beginnen.
Mr, met het tempo waarmee het nu oploopt hadden we het ook met hele lage cijfers niet droog gehouden. Wel hadden we dan iets meer tijd gehad om het eens fatsoenlijk uit te discussiren met z’n allen.
Ze zijn nog steeds een indicatie voor wat er straks in de ziekenhuizen gaat gebeuren. Toch?quote:Op donderdag 4 november 2021 00:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen besmettingen zijn natuurlijk eigenlijk allang niet meer zuiver.
Zeg je nu dat we in de shit zitten omdat we geen mondkapjes meer dragen?quote:Op donderdag 4 november 2021 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Eens.
Zelfs basisregels als anderhalve meter, mondkapjes (en ik haat die dingen), thuiswerken..was allemaal niet meer nodig hier.
En zie hier het resultaat.
Tja, belofte maakt schuld. Het vaccin was de vrijheid volgens Hugo, hij moest wel. Uitstel van executie hoor, want z’n geloofwaardigheid gaat nu ook door het putje. Maar een kat in het nauw…quote:Op donderdag 4 november 2021 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Eens.
Zelfs basisregels als anderhalve meter, mondkapjes (en ik haat die dingen), thuiswerken..was allemaal niet meer nodig hier.
En zie hier het resultaat.
Rutte HELDquote:Op donderdag 4 november 2021 00:08 schreef Vallon het volgende:
TK Rutte is genereus: Het voorspelbare wisselgeld wordt ingeruild: geen CTB voor buitensporten.
Dit kan toch geen verrassing voor onze beleidsmakers zijn?quote:Op woensdag 3 november 2021 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou zo hard wil ik hem nu ook weer niet stellen. Maar feit is wel dat de capaciteit van de zorg gedaald is deze anderhalf jaar, dat is natuurlijk onbestaanbaar.
Dat het berhaupt gebeurd is vind ik al kwalijk genoeg.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kan toch geen verrassing voor onze beleidsmakers zijn?
Daar anticipeer je toch op? Dat je niet alles afschaft qua maatregelen, terwijl de zorg gewoon capaciteit kwijt is.
Echt bizar.
CBT op werk gaat er zeker komen. Die wetswijziging wordt niet voor niets nu voorbereid..quote:Op donderdag 4 november 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja, belofte maakt schuld. Het vaccin was de vrijheid volgens Hugo, hij moest wel. Uitstel van executie hoor, want z’n geloofwaardigheid gaat nu ook door het putje. Maar een kat in het nauw…
Wordt interessant de 12e wat dat betreft. Ik ben heel benieuwd waar ze mee komen. Mij voorzichtige taxatie is dat er voor een CTB op het werk in ieder geval geen meerderheid is. Ben heel benieuwd wat er nog uit de hoge hoed komt, maar ik vrees dat sluiting van sectoren dichterbij is dan we nu denken.
En dan zijn we toch wel, in zekere zin, terug bij af.
CTB is?quote:Op donderdag 4 november 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja, belofte maakt schuld. Het vaccin was de vrijheid volgens Hugo, hij moest wel. Uitstel van executie hoor, want z’n geloofwaardigheid gaat nu ook door het putje. Maar een kat in het nauw…
Wordt interessant de 12e wat dat betreft. Ik ben heel benieuwd waar ze mee komen. Mij voorzichtige taxatie is dat er voor een CTB op het werk in ieder geval geen meerderheid is. Ben heel benieuwd wat er nog uit de hoge hoed komt, maar ik vrees dat sluiting van sectoren dichterbij is dan we nu denken.
Wiedes, zonder besmetting geen en de rest van de riedel. Besmetting, waar de regering op aanstuurt, is NIET het kernprobleem. Het probleem is dat kwetsbare mensen (met natuurlijk een besmetting) in ziekenhuis komen.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn nog steeds een indicatie voor wat er straks in de ziekenhuizen gaat gebeuren. Toch?
In elk geval gedeeltelijk ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn nog steeds een indicatie voor wat er straks in de ziekenhuizen gaat gebeuren. Toch?
De regering kan meer voorbereiden. Er lijkt op dit moment geen meerderheid in de Staten generaal te zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CBT op werk gaat er zeker komen. Die wetswijziging wordt niet voor niets nu voorbereid..
En de binnensporten dan. Lekker eerlijk weer.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:08 schreef Vallon het volgende:
TK Rutte is genereus: Het voorspelbare wisselgeld wordt ingeruild: geen CTB voor buitensporten.
We staan nergens meer van te kijken toch? Het stadium 'bizar' zijn we al voorbij, dit is het nieuwe normaal.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kan toch geen verrassing voor onze beleidsmakers zijn?
Daar anticipeer je toch op? Dat je niet alles afschaft qua maatregelen, terwijl de zorg gewoon capaciteit kwijt is.
Echt bizar.
Wat een gulle man is het toch ook.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Krijgen we dat onwerkbare weerFuck off man en neem je verlies.
ahaquote:Op donderdag 4 november 2021 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Coronatoegangsbewijs, de coronapas.
quote:Op donderdag 4 november 2021 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De regering kan meer voorbereiden. Er lijkt op dit moment geen meerderheid in de Staten generaal te zijn.
Ik vind dat wel zwaar gesteld. Er waren vorig jaar vl zwaardere maatregelen, en toch ook meer mensen in het ziekenhuis. Er is echt wel winst behaald met het vaccinatieprogramma.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geef het 2-3 weken voor fase 2 van paniekstandquote:Op donderdag 4 november 2021 00:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat wel zwaar gesteld. Er waren vorig jaar vl zwaardere maatregelen, en toch ook meer mensen in het ziekenhuis. Er is echt wel winst behaald met het vaccinatieprogramma.
Ook over 2 3 weken liggen er niet meer mensen in het ziekenhuis dan vorig jaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geef het 2-3 weken voor fase 2 van paniekstand
Goh.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:08 schreef Vallon het volgende:
Dat wil niets zeggen over de mate van paniek.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook over 2 3 weken liggen er niet meer mensen in het ziekenhuis dan vorig jaar.
Dat geloof ik ook heus wel. Maar vergeet niet dat de capaciteit nu lager is, en dat eigenlijk de enige reden is dat we nu maatregelen krijgen.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook over 2 3 weken liggen er niet meer mensen in het ziekenhuis dan vorig jaar.
Dus dat wordt buiten omkleden en thuis douchenquote:Op donderdag 4 november 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Krijgen we dat onwerkbare weerFuck off man en neem je verlies.
Nope. Maar het is wel krom richting de rest van de verenigingssporten die zich in sportzalen of zwembaden afspelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Goh.
Dit had echt niemand verwacht!
Maar kennelijk niet om zonder zware maatregelen de winter door te komen. Natuurlijk is er winst behaald, maar minder dan gedacht en gehoopt en ook minder dan noodzakelijk om Corona niet langer ons leven te laten beheersen.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat wel zwaar gesteld. Er waren vorig jaar vl zwaardere maatregelen, en toch ook meer mensen in het ziekenhuis. Er is echt wel winst behaald met het vaccinatieprogramma.
Dit ja. Neem je verlies.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus dat wordt buiten omkleden en thuis douchen
Man man man..
Klopt.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nope. Maar het is wel krom richting de rest van de verenigingssporten die zich in sportzalen of zwembaden afspelen.
Het idee dat dat wel zou kunnen was dan ook wat aan de optimistische kant. Ik ken eigenlijk weinig mensen die er een paar maanden geleden vanuit gingen dat we de winter zonder maatregelen door zouden kunnen. Internationaal zie je dat idee ook niet bepaald leven.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar kennelijk niet om zonder zware maatregelen de winter door te komen. Natuurlijk is er winst behaald, maar minder dan gedacht en gehoopt en ook minder dan noodzakelijk om Corona niet langer ons leven te laten beheersen.
Ik snap niet dat er niet meer ophef vanuit de sportbonden is.quote:
Dag en nacht FFP2 denk ik.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:22 schreef capricia het volgende:
Ik ga DL wel even even volgen. Wat die nu voorbereiden voor de winter.
Voorspelt niet veel goeds.
Nofi maar dit aanmerken als winst is vooral omdat het eerdere al over the top was om mensen op te sluiten in hun huizen, ondernemers naar de afgrond te brengen etc.etc. en waar nog steeds niet duidelijk van is wat daar het volksgezondheidseffect van was/is. De winst komt ook niet alleen voort uit vaccinatie maar ook omdat men gaande weg meer kennis verkrijgt met behandelmethoden.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oeh... nieuwe doelgroep.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klopt.
En wat denk je van sportscholen?
Juist in de sportscholen heb je veel ongevaccineerde mensen lijkt mij. Healthy ditdat.
Nou, er gaan een hoop abbo's sneuvelen de komende tijd.
Lekker sporten zo moeilijk mogelijk maken in een gezondheidscrisis.
Schiet mij maar lek
De grote sportschool concerns gaan vast controleren.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet meer ophef vanuit de sportbonden is.
Alleen de KNVB is er eigenlijk met een gestrekt been in gegaan.
Die discussie is nog niet klaar verwacht ik.
“Het vaccin is de weg naar de vrijheid”. Dat kan wel optimistisch zijn, maar het was wel breedgedragen en werd door mijn goede vriend Hugo ook actief uitgevent.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het idee dat dat wel zou kunnen was dan ook wat aan de optimistische kant. Ik ken eigenlijk weinig mensen die er een paar maanden geleden vanuit gingen dat we de winter zonder maatregelen door zouden kunnen. Internationaal zie je dat idee ook niet bepaald leven.
Het helpt niet mee dat de capaciteit laag en dalend is, maar je ziet eigenlijk dat in bijna alle landen om ons heen nog of weer maatregelen van kracht zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook heus wel. Maar vergeet niet dat de capaciteit nu lager is, en dat eigenlijk de enige reden is dat we nu maatregelen krijgen.
Maar hadden ze daar ook een minister die vorige maand nog stelde dat 1 november alle maatregelen er af gaan? Het gaat ook om verwachtingen die je wekt…quote:Op donderdag 4 november 2021 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat de capaciteit laag en dalend is, maar je ziet eigenlijk dat in bijna alle landen om ons heen nog of weer maatregelen van kracht zijn.
Er was toch ook werkelijk niemand die serieus dacht dat die 1 november het eind van de pandemie zou betekenen?quote:Op donderdag 4 november 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hadden ze daar ook een minister die vorige maand nog stelde dat 1 november alle maatregelen er af gaan? Het gaat ook om verwachtingen die je wekt…
Hugo heeft het tot vorige maand verkondigt. Ik vind het niet gek dat mensen dat denken.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was toch ook werkelijk niemand die serieus dacht dat die 1 november werkelijk het eind van de pandemie zou betekenen?
Het is compleet gestoord. Mensen weren die aan hun gezondheid willen werkenquote:Op donderdag 4 november 2021 00:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klopt.
En wat denk je van sportscholen?
Juist in de sportscholen heb je veel ongevaccineerde mensen lijkt mij. Healthy ditdat.
Nou, er gaan een hoop abbo's sneuvelen de komende tijd.
Lekker sporten zo moeilijk mogelijk maken in een gezondheidscrisis.
Schiet mij maar lek
Om IC-medewerkers op ander gebied te ontlasten door de kinderopvang gratis te maken zodat ze eventueel ook gemakkelijker meer uren kunnen gaan draaien.quote:
Dat Hugo weg moet was allang duidelijk, hequote:Op donderdag 4 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo heeft het tot vorige maand verkondigt. Ik vind het niet gek dat mensen dat denken.
Vorig jaar was alles nu dicht, man.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:32 schreef PzKpfw het volgende:
In feite zijn we ten opzichte van een jaar geleden, ondanks dat de gewenste vaccinatiegraad van 85% behaald is, geen zak opgeschoten. Sterker nog: we zijn er zelfs op achteruit gegaan nu we ook nog eens een QR-code moeten laten zien bij elke scheet die je laat.
Adjunct-directeur van basisschool Rottumerplaat.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat Hugo weg moet was allang duidelijk, he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |