abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202019774
quote:
9s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:17 schreef OProg het volgende:

[..]
Hubert Bruls. De belichaming van waarom veel mensen inmiddels een afkeer hebben van politiek en een partij als het CDA. Iemand die eigenlijk nog nooit voor iets van enig belang direct gekozen is. Zichzelf volvretende op allerhande netwerkborrels en via lijstjes al een jaar of 25 - zo'n beetje zijn hele carrière - doorglibbert en zelf is gaan denken dat hij de stem van het volk is of zoiets. Dat we dankbaar moeten zijn voor een beroepspoliticus die nu denkt de vader van het volk te zijn.
En stemmen we dit soort gajespartijen weg, komen ze via de achterdeur toch weer in het zicht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 21:22:09 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202019793
Omtzigt wil een lijstje met vergelijkingen tussen aanpak per land etc. en Rutte zegt nog net niet letterlijk "Google it bitch" _O-
pi_202019840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Het kan om heel simpele dingen gaan. Soms als er hier mensen komen, zet ik eerst een half uur alles tegen elkaar open en dan stook ik de temperatuur weer flink op. Frisse lucht warmt ook makkelijker op. Na afloop ook half uurtje alles open.
Doe ik vaker. Ook voor deze periode.
Dikke lucht heb je niks aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202019880
Ik heb een uur gemist, maar gezien de reactie van Gündoğan zit Rutte nog steeds te beweren dat we op besmettingen sturen dus?
  woensdag 3 november 2021 @ 21:27:15 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202019895
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:22 schreef Evenstar het volgende:
Omtzigt wil een lijstje met vergelijkingen tussen aanpak per land etc. en Rutte zegt nog net niet letterlijk "Google it bitch" _O-
Op zijn minst een stukje minachting van de Tweede Kamer (leden) dat hij (Rutte) wel vaker tentoonspreidt.
Of de vraag gerechtvaardigd en die te vinden is, op dat onbetrouwbare internet, betwijfel ik ook.
Ik denk dat hij zich hier in de voet schiet want Omtzigt is geen Baudet waar je dit soort dingen kan flikken.

Rutte had er imo slimmer aan gedaan met, dat gaan we uitzoeken en dan next. Vervolgens ergens een ambtenaar/stagiair het internet laten afstropen. Ik snap niet waarom Rutte er zo op uit is het autoritaire mannetje te spelen, wekt alleen maar irritatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202019898
quote:
Die gaat Nieuwsuur sowieso nog wel geven. Alle wobjes druppelen nu namelijk binnen na 1.5 jaar droogte.
  woensdag 3 november 2021 @ 21:27:30 #182
14505 OProg
A Life in Music
pi_202019903
quote:
Omtzigt begint een beetje vermoeiend te worden. Ik vond dat hij jaren echt heel goed werk deed maar nu is het een soort van 'kijk mij toch een kritisch, cijfermatig en betrokken de luis in de pels zijn' act aan het worden. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 21:29:57 #183
236264 crew  capricia
pi_202019977
quote:
12s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
"Carnaval vier je in kleine groepjes" en het maakt duidelijk dat ons RIVM geen ervaring heeft met luchtgedreven virussen. Het zit niet in de standaardmodellen.
Mazelen?
Ook aerosolen..die R0, die is 18(!!).
En die van COVID is max 4.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 21:32:16 #184
236264 crew  capricia
pi_202020076
quote:
82s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:27 schreef OProg het volgende:

[..]
Omtzigt begint een beetje vermoeiend te worden. Ik vond dat hij jaren echt heel goed werk deed maar nu is het een soort van 'kijk mij toch een kritisch, cijfermatig en betrokken de luis in de pels zijn' act aan het worden. :{
Dat vind ik al een tijdje.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 november 2021 @ 21:32:51 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202020092
quote:
82s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:27 schreef OProg het volgende:

[..]
Ik zou niet goed weten wat hij hier meer kan doen dan vragen om informatie die niet wordt gegeven aan de Kamer.
Dat het een oude langspeelplaat is wat Omzigt in zijn karakter van doorzeuren niet is gegeven, ben ik met je eens.
Ik snap wel waarom Rutte hem van de weg duwt want je wilt Omtzigt hier geen toetsbare (Kabinet) feitjes geven die hij zal opblazen.
pi_202020242
Nutteloos debat weer. Herhaling van alle andere debatten hierover en uiteindelijk knikken ze allemaal als schaapjes en drukken ze alles er gewoon door. Over een maand hele land in een lockdown omdat er geen IC bed meer te vinden is en in Duitsland hoeven we ook niet aan te kloppen. Hopelijk kan ik nog naar Nederland vliegen over 2 weken zonder al te veel problemen............................. Al een jaar mijn ouders niet gezien.
  woensdag 3 november 2021 @ 21:39:54 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202020342
TK: Hugo legt uit waarom ze sturen op besmettingen, omdat die voorafgaat aan ziekenhuisopname.

Hoe simpel wil je het hebben.
[cynisch] Mensen verdrinken om dat ze in het water springen dus, hek om het zwembad.
Dus niet sturen op ongelukken maar op dat mensen gecorreleerd in de auto stappen. 8)7 [/cynisch]
Ik word cynisch van dit soort argumentaties, helemaal als oude data als ervaring worden geprojecteerd worden op nieuwe situaties.

Waarom niet sturen op gevolgen van en voor mensen die concreet risico lopen door besmetting ?
Hun onderliggende oorzaak lijkt mij ook een correlatie t hebben als het al geen direct causaal verband heeft. (waarom mensen op de IC komen).
pi_202020484
Op mijn werk is corona geconstateerd vandaag bij meerdere mensen. Ik ben nu ziek thuis (overspannen) heb geen klachten en twee dagen geleden voor laatst gewerkt. Kan ik nu al zo'n test doen of pas na een paar dagen na contact ? Ik heb nog zo'n zelftest namelijk.

Ik ben trouwens 3 weken geleden volledig gevaccineerd en heb nu een week een passpoort
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 22:02:17 #189
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202020764
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:46 schreef Drakedoge3 het volgende:
Op mijn werk is corona geconstateerd vandaag bij meerdere mensen. Ik ben nu ziek thuis (overspannen) heb geen klachten en twee dagen geleden voor laatst gewerkt. Kan ik nu al zo'n test doen of pas na een paar dagen na contact ? Ik heb nog zo'n zelftest namelijk.

Ik ben trouwens 3 weken geleden volledig gevaccineerd en heb nu een week een passpoort
5 dagen na laatste contact (als ze toen ook klachten hadden), als ze geen klachten hadden is de kans sowieso heel klein
  woensdag 3 november 2021 @ 22:07:48 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202020846
quote:
Een meerderheid van de Tweede Kamer lijkt zich tegen de inzet van het coronatoegangsbewijs in de amateursport te keren. Dat blijkt tijdens het debat over de coronamaatregelen. Demissionair premier Rutte liet in een reactie weten nog eens te zullen nadenken over de maatregel.
Eh, hoe dan? Er is een Kamermeerderheid tegen, meneer Rutte. Dat betekent dat u uw keutel in mag trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202020965
Het zou wel apart zijn als er voor vrijetijdsbesteding een uitzondering komt maar we het voor werk doorvoeren.
pi_202020975
In het kader van statistische misleiding:

twitter

Leeftijdsgroep 1: 12-49 (37 jaar)
Leeftijdsgroep 2: 50-69 (19 jaar)

Los van de absurde verschillen in dekking per groep vraag ik me af op welke gronden het überhaupt verstandig geacht wordt om jonge adolecenten, jong-volwassenen (20'ers), 30'ers en bijna-50ers in één groep te klonteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 03-11-2021 22:23:11 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 22:19:26 #193
236264 crew  capricia
pi_202021054
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:46 schreef Drakedoge3 het volgende:

5 dagen na contact. Is het beste om te testen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 22:20:42 #194
236264 crew  capricia
pi_202021081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eh, hoe dan? Er is een Kamermeerderheid tegen, meneer Rutte. Dat betekent dat u uw keutel in mag trekken.
Hebben ze al gestemd? (Sorry, ik kan niet kijken)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202021147
Ik denk trouwens dat we misschien wel nooit meer van die QR code gaan afkomen omdat het een dusdanige belasting gaat blijven geven. Dystopie begint steeds meer werkelijkheid te worden. En vind de tweede kamer ook echt niks meer muv een paar politici.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202021762
Toch vreemd:

Spanje gisteren meer dan 1400 positieven. Nederland meer dan 7000.

Hier alleen een mondkapje als je een winkel binnengaat, een restaurant of bar (zodra je zit mag je het afdoen), ook op het werk. En nergens een corona app verplicht en op straat geen mondkapje verplicht. Het leven is hier bijna gewoon weer normaal.
pi_202021772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ventilatie en ik zelf denk rehabilitatie van Maurice die op dit punt voor gek werd uitgemaakt.
Mwah, daar waren ze bij mijn werk anderhalf jaar geleden al mee bezig.

Is toen ook aangegeven. Misschien geen dringend verzoek, maar is wel zeker genoemd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 22:47:38 #198
236264 crew  capricia
pi_202021779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 22:46 schreef aveenhuijsen het volgende:
Toch vreemd:

Spanje gisteren meer dan 1400 positieven. Nederland meer dan 7000.

Hier alleen een mondkapje als je een winkel binnengaat, een restaurant of bar (zodra je zit mag je het afdoen), ook op het werk. En nergens een corona app verplicht en op straat geen mondkapje verplicht. Het leven is hier bijna gewoon weer normaal.
België
twitter

Nummers zijn bizar Nederlands. Voor 11 miljoen inwoners.

Italië doet het ook goed. Ik denk gewoon dat de herfst/winter in die zuidelijke landen later begint.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202021932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:58 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]

@:Mammietje
Terug! *O*

pi_202022026
quote:
12s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik hoor kennelijk wat anders en Rutte is hier aan het ronddraaien, wat ik snap wanneer hij zijn standpunt niet wil bijstellen. Vaccinneren heeft primair effect op het aantal ziekenhuisopnamen.
Testen werkt niet zo goed want anders hadden we - ik weet makkelijk schieten - bv geen 1000 besmettingen op een ADE. Ook de fieldllabs waren imo vooral een middel om onderbouwing te geven dat dingen weer open konden zodat mensen weer hun feestjes konden hebben.

Hij (Rutte) blijft vasthouden op sturen van besmettingen dat imo er nauwelijks toedoet. Wat telt zijn het aantal mensen die gevolgen ondervinden. Dan bv maatregelen nemen die dat in de kern stuurt. Bijvoorbeeld die groep en masse vaccineren met mijn part een 3e fo 4e prik of die groep preventief behandelen voro hun onderliggende aandoening of die groep mogelijkheden geven zich beter te beschermen.
Is wel grappig dat we telkens als schoolkinderen worden toegesproken, omdat we het voor elkaar krijgen om een hoog besmettelijk virus op te lopen.

Sowieso gaat dit nog wel een paar jaar duren, want zolang je massaal blijft testen zullen je ook altijd dalen en pieken zien in de besmettingen.

En dus voorlopig nog wel mondlapjes voor alle virusmonsters op dit forum (en daarbuiten) :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')