Als ze dat doen dan weten ze zeker dat ze als eerste aan de beurt zijn voor een controle door BOA'squote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd hoeveel orgnanisaties morgen aankondigen niet te gaan handhaven.
De zwembaden hebben zich al gemeld.
Ja, zo begint het.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verplicht QR paspoort op het werk?
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en als zo'n werkgever dat dan invoert dan is het dus een verplichte QR-code om op het werk te mogen verschijnen.
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.
Consolideren van macht is in elk geval een belangrijke factor. Er zijn meerdere zienswijze die deze ontwikkelingen kunnen uitleggen, maar voor de sc beperk ik mezelf tot het geven van "nudges".quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?
Er is voor zover ik weet nog geen app waar het geautomatiseerd kan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
Zo te horen dus geen bemanning ervoor.
Kan dat zo eenvoudig qua IT omdat op te zetten?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
En dan weten dat dit een gemiddelde is waar de één niet eens op aanslaat en de ander op doorslaat dat die dus geen,laat staan een herhaling voor nodig heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.
Bijzonder. In België gooit BF juist wel de deur dicht vanwege de Covid pass op tijden dat er geen personeel is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Als je een tijdelijk contract hebt en niet gevaccineerd bent dan zou ik er maar vast van uitgaan dat je geen nieuw contract krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.
Dit dus. En dan mag je bij Gods gratie met je goede gedrag een paar weken wat leuke muziek zien in de kroeg, als doekje voor het bloeden, waarna het hele kringetje weer opnieuw begint.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?
Inmiddels begin ik als gevaccineerde de behoefte te krijgen om ook te demonstreren.
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nog
Misschien is dat ook wel de bedoelingquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.
Ik ben geen wappie, ben de enige op mijn werk zonder vaccinatie. Ga een discussie niet uit de weg en in het begin werd ik gekscherend wappie genoem maar krijg steeds meer bijval en begrip van collega’s.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een bende dit.
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.
Macht is geen doel op zich, het is een middel, want zelfs met absolute macht an sich bereik je niets. Hooguit als dat je persoonlijke natte droom is, maar then what?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Consolideren van macht is in elk geval een belangrijke factor. Er zijn meerdere zienswijze die deze ontwikkelingen kunnen uitleggen, maar voor de sc beperk ik mezelf tot het geven van "nudges".
Daar zitten nog grotere idioten. Geen enkel vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |