SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Booster vanaf december.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Oppositie voeren met loze kreten GENOTquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou, we kunnen er alvast aan wennen~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Moet je in de booster op de kermis ook een mondkapje op?
Ik vraag dit voor een vriendOrder! Ordeeeeeeeeer!![]()
Ah jongens toch, de coronapas op het terras. Wat een triestheid. Dat is gewoon mensenpesterij. En die arme mensen in de horeca maar controleren. En nu moeten al die bedrijven ook weer hun 1,5-meterstickers opplakken. En de NS weer mondkapjesstickers op de perrons en in de stations. Die hadden ze net weggehaald vorige maand. Wat een triestheid deze politici.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Ik heb het idee dat je niet zo goed begrijpt wat integriteit inhoudt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De overheid zorgt voor de vaccinaties, gratis.
En vaccinaties doen niets met lichamelijke integriteit, dat is zo'n dom argument echt hoor.
Vaccinaties veranderen echt helemaal niets met je integriteit van je lichaamDoe normaal zeg.
![]()
QR in winkels én mondkapjes?quote:
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nee joh, hij ziet er heerlijk uitquote:
Jammer dat het verder zo'n poffertje is, maar er zijn minder behobbelbare politici.![]()
Zegt ie dat?quote:Gaat voor de BHFH-award 2005!
Jij liegt hier.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:15 schreef Johannes788 het volgende:
Hugo liegt hier.
Heel veel ziekenhuizen hebben 70 tot 90% gevaccineerden in ziekenhuis met corona.
Leugenaar!!
Leugenaar!!![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:17 schreef JohnBercow het volgende:
Moet je in de booster op de kermis ook een mondkapje op?
Ik vraag dit voor een vriendThe ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Nee toch.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
voor locaties waar je alleen met QR binnen mag geldt de kapjesplicht niet was net de opmerkingquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Niet essentiële winkels...... dus bewaar die oude spijkerbroek maar.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Jawel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je niet zo goed begrijpt wat integriteit inhoudt.![]()
Ja natuurlijk gaat dat gebeuren gekquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Zolang de 3e prik / booster niet gekoppeld wordt aan behoud van QR-code ...![]()
In Q1 allemaal aan de booster, en anders buitengesloten van werk en winkels. Gaat gewoon gebeuren![]()
![]()
Hahhahaquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Zolang de 3e prik / booster niet gekoppeld wordt aan behoud van QR-code ...
Ja we weten allemaal waar dit naartoe gaat."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Ik wel. Resultaten in Israël zijn prima vooralsnog. Nu alleen hopen dat deze prik langer houdt anders wordt het een gebed zonder einde.quote:![]()
Nou, dus vanaf half november dus ook QR code nodig om naar je werk te kunnen![]()
Die opmerking over de vruchtbaarheid
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Waarom praat ie alsof iedereen debiel is, zo irritant dat toontje.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Het maakt het er wel lekker duidelijk op al die regeltjes omtrent QR code en mondkapje waar wel/niet...![]()
Kap nou eens met de term wappie schaapjes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:18 schreef bianconeri het volgende:
Nederland met zijn softie faal beleid.
Zoals vanmorgen al in het nieuws gezegd werd doet het kabinet er alles aan om maar net aan iets aan maatregelen te doen. Echt net aan. Ze willen gewoon geen enkele maatregel invoeren, dus doen ze het maar super soft.
Wat een watjes weer.
Ze hebben niets geleerd van het begin van de pandemie toen ze al faalden met de softe aanpak.
Pak nou gewoon eens door. Het kan helemaal niemand iets schelen wat die wappie schaapjes onder Willem Engel denken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat is gewoon onzin.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:15 schreef Johannes788 het volgende:
Hugo liegt hier.
Heel veel ziekenhuizen hebben 70 tot 90% gevaccineerden in ziekenhuis met corona.
Leugenaar!!
10 tot misschien eens 20% is gevaccineerd in ziekenhuizen.![]()
En volgend jaar oktober gewoon weer dezelfde shit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Hahhaha
Ja we weten allemaal waar dit naartoe gaat.![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:19 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Geen rookworst meer
SAD
@:Zipportal![]()
![]()
Jezus. Wat een idioterie. Dan moet je dus in de boekwinkel een QR-code laten zien en als je dan naar de appie gaat daarnaast hoef je geen QR-code maar een mondkapje? Wat een totale gestoordheid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet essentiële winkels...... dus bewaar die oude spijkerbroek maar.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Dan moet iedereen eerst in aanmerking komen voordat alle QR's ingetrokken worden en iedereen zich een bloedneus mag gaan testen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Hahhaha
Ja we weten allemaal waar dit naartoe gaat.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik snap er stom genoeg nog steeds geen bal vanquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef josja het volgende:
Waarom praat ie alsof iedereen debiel is, zo irritant dat toontje.![]()
Omdat hij het tegen de ongevaccineerden heeft, klopt dus aardig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef josja het volgende:
Markie lult zich er weer goed uit.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wees blij dat die softies ten minste IETS durven in te voeren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:17 schreef JohnDDD het volgende:
Ah jongens toch, de coronapas op het terras. Wat een triestheid. Dat is gewoon mensenpesterij. En die arme mensen in de horeca maar controleren. En nu moeten al die bedrijven ook weer hun 1,5-meterstickers opplakken. En de NS weer mondkapjesstickers op de perrons en in de stations. Die hadden ze net weggehaald vorige maand. Wat een triestheid deze politici.
Ze zijn al soft genoeg.![]()
Ik ben de draad kwijt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef Aitvaras het volgende:
Het maakt het er wel lekker duidelijk op al die regeltjes omtrent QR code en mondkapje waar wel/niet...
Net als de rest van NL denk ik.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Eens een leraar altijd een leraarquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef josja het volgende:
ex-leraarquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef josja het volgende:
Waarom praat ie alsof iedereen debiel is, zo irritant dat toontje.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nou benieuwd naar het kamerdebat hoor. Toch weer net die nipte meerderheid hé.Zonder wrijving geen glans![]()
Jaaaaaaaquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jezus. Wat een idioterie. Dan moet je dus in de boekwinkel een QR-code laten zien en als je dan naar de appie gaat daarnaast hoef je geen QR-code maar een mondkapje? Wat een totale gestoordheid.![]()
Je kun het zo allemaal lezen op de nieuwe roadmapquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ben de draad kwijt.
Net als de rest van NL denk ik.![]()
![]()
Het waren een paar leuke weken waar alles bijna normaal was.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Verstappen gaat Hamilton slopen in Mexico.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:21 schreef ZaZoe het volgende:
De motor van Verstappen heeft ook een booster nodig![]()
Mijn vriend ook. Eerste twee Moderna, booster was Pfizer. Eerste waar hij bijwerkingen van kreeg. Als in: één van zijn lymfeklieren zwol op tot een bescheiden cup C, geen grapje. Was met een paar dagen weer weg maar toch ff schrikken. Had waarschijnlijk te maken met zijn lymfoom.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mijn oom van dik 80 heeft al een derde gehad vreemd genoeg![]()
Laat bij de Appie gewoon m'n qr zien als ze vragen of ik mijn mondkapje op wil doen...quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jezus. Wat een idioterie. Dan moet je dus in de boekwinkel een QR-code laten zien en als je dan naar de appie gaat daarnaast hoef je geen QR-code maar een mondkapje? Wat een totale gestoordheid.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Boosters ook beschikbaar voor <60 straks. Goed bezig.Anders lees je hun bericht nog een keer en kom je dan even weer terug, om sorry te zeggen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Huh? Umc maastricht enz niet hoor![]()
Aan de formatietafel beklonkenquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:21 schreef Haags het volgende:
Nou benieuwd naar het kamerdebat hoor. Toch weer net die nipte meerderheid hé.Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Ze hebben 77 zetels, da's genoeg. En de PvdA zal ook wel mee stemmen, die kan het ook allemaal niet ver genoeg gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:21 schreef Haags het volgende:
Nou benieuwd naar het kamerdebat hoor. Toch weer net die nipte meerderheid hé.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Gewoon overal QR behalve supermarktquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ben de draad kwijt.
Net als de rest van NL denk ik.![]()
Evenementen zijn er nog niet af, dus ik zie nog geen groot issue.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Precies.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jezus. Wat een idioterie. Dan moet je dus in de boekwinkel een QR-code laten zien en als je dan naar de appie gaat daarnaast hoef je geen QR-code maar een mondkapje? Wat een totale gestoordheid.
Alleen maar omdat het kabinet softie beleid wil voeren omdat anders alle wappie schaapjes boos door de steden gaan lopen met 100 man.
Daarom moeten essentiële winkels wel open blijven zonder QR-code.Alleen maar voor die 100 man.
![]()
Je snapt het en eensch.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jezus. Wat een idioterie. Dan moet je dus in de boekwinkel een QR-code laten zien en als je dan naar de appie gaat daarnaast hoef je geen QR-code maar een mondkapje? Wat een totale gestoordheid."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Kwestie van tijdquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Evenementen zijn er nog niet af, dus ik zie nog geen groot issue.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Dacht afgelopen juni dat het hele Covid-19 gebeuren hier voltooid verleden tijd was. Wat een heilzame illusie was dat![]()
![]()
Wowww 1 ziekenhuis in heel NL!quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Huh? Umc maastricht enz niet hoor
Gemiddeld over heel NL ligt er nog geen 20% aan gevaccineerden in de ziekenhuizen.![]()
Zoveel mogelijk pesten om mensen aan de spuit te krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jezus. Wat een idioterie. Dan moet je dus in de boekwinkel een QR-code laten zien en als je dan naar de appie gaat daarnaast hoef je geen QR-code maar een mondkapje? Wat een totale gestoordheid.
Supermarkten zullen ze van af blijven ivm levensmiddelen."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: