QR-code was voor mij geen BNW in ieder geval. Ik riep zelfs dat dat ging gebeuren en zelfs moest gebeuren om eerder op te kunnen starten. Dat zij er een dusdanig potje van zouden maken had ik dan weer niet verwacht, maar dat wil niet zeggen dat wij straks een QR-code nodig hebben om een fles drank te halen.quote:Op maandag 1 november 2021 19:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, dat was de CR code een paar maanden geleden ook, BNW.
En waar zijn we nu?
quote:Op maandag 1 november 2021 19:03 schreef asco het volgende:
Wat een tijd is dit toch.![]()
Ik ga vanavond maar een aflevering van Cheers en de Love Boat kijken.
Een beetje ouderwetse vrolijkheid in een mooie wereld die prima was zoals die was.
Zoals de avondklok ooit BNW was. En de coronapas. Straks lekker scannen voordat je mag gaan werkenquote:
Ik snap niet dat mensen als een kikker in de pan blijven zitten.quote:Op maandag 1 november 2021 19:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
QR-code was voor mij geen BNW in ieder geval. Ik riep zelfs dat dat ging gebeuren en zelfs moest gebeuren om eerder op te kunnen starten. Dat zij er een dusdanig potje van zouden maken had ik dan weer niet verwacht, maar dat wil niet zeggen dat wij straks een QR-code nodig hebben om een fles drank te halen.
Snap echt niet dat mensen in zo'n angst kunnen leven.
2 weken wachten, dan blijkt dat kapsters met mondkapje de besmettingen niet hebben doen dalen, dus dan moeten we helaas, helaas, toch door met QR op de werkvloer.quote:Op maandag 1 november 2021 18:52 schreef GemMagic het volgende:
Welke misselijke manier Hugo ook in gaat zetten om nu de besmettingen te remmen, veel belangrijker is wat ze daarna gaan doen. Wat is het plan.
Wat jij vindt hoef je niet zo op een ander te projecteren. En al helemaal niet zomaar 'BNW' roepen. Nogal ongepast op dit moment waarin werkelijk alles mogelijk lijkt.quote:Op maandag 1 november 2021 19:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
QR-code was voor mij geen BNW in ieder geval. Ik riep zelfs dat dat ging gebeuren en zelfs moest gebeuren om eerder op te kunnen starten. Dat zij er een dusdanig potje van zouden maken had ik dan weer niet verwacht, maar dat wil niet zeggen dat wij straks een QR-code nodig hebben om een fles drank te halen.
Snap echt niet dat mensen in zo'n angst kunnen leven.
Dan is God je werkgever en God oordeelt niet dus zal ook geen QR codes gaan scannen van Zijn personeel.quote:Op maandag 1 november 2021 19:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar wat als je in de kerk werkt?
Avondklok, coronapas, QR voor werken is allemaal geen BNW. Nooit geweest ook, voor mij niet in ieder geval. Als je vanaf dag één ersnt van de situatie had ingezien had je ook wel kunnen inzien dat dit soort dingen gingen gebeuren en misschien zelfs noodzakelijk waren in sommige situaties.quote:Op maandag 1 november 2021 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zoals de avondklok ooit BNW was. En de coronapas. Straks lekker scannen voordat je mag gaan werkenof is dat ook BNW?
Is toch een grap, iedereen moet gevaccineerd worden maar ze gaan het niet verplichten.quote:Op maandag 1 november 2021 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Deze hele gang van zaken laat onderhand een viezere smaak in de mond na dan gewoon keihard een vaccinatieplicht instellen voor iedereen van 18 jaar en ouder.
En handig om boetes te innen. Je auto start straks niet meer zonder geldige QRquote:Op maandag 1 november 2021 19:09 schreef GemMagic het volgende:
De QR is ook handig om je thuis te houden als je CO2 budget op is. Ook voordelen dus, want het halen van de klimaatdoelen is ook niet makkelijk.
En zie hier het effect van constant net ff dat stapje verder gaan als overheid…quote:Op maandag 1 november 2021 19:09 schreef GemMagic het volgende:
De QR is ook handig om je thuis te houden als je CO2 budget op is. Ook voordelen dus, want het halen van de klimaatdoelen is ook niet makkelijk.
Het is gewoon BNW. Dat jij de noodzaak hebt om overal tegenaan te schoppen en het je doel maakt om zoveel mogelijk oneens te zijn met de samenleving is je eigen probleem. Vooral doorgaan.quote:Op maandag 1 november 2021 19:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat jij vindt hoef je niet zo op een ander te projecteren. En al helemaal niet zomaar 'BNW' roepen. Nogal ongepast op dit moment waarin werkelijk alles mogelijk lijkt.
Voor jou niet nee, maar jij bent ook een apart geval. Projecteer dat niet op een ander aubquote:Op maandag 1 november 2021 19:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Avondklok, coronapas, QR voor werken is allemaal geen BNW. Nooit geweest ook, voor mij niet in ieder geval. Als je vanaf dag één ersnt van de situatie had ingezien had je ook wel kunnen inzien dat dit soort dingen gingen gebeuren en misschien zelfs noodzakelijk waren in sommige situaties.
Dit kan je echter niet doortrekken die niks te maken hebben met COVID-19 of een pandemie in het algemeen. Als je serieus denkt dat je straks dat je een QR-code moet laten scannen omdat je drank wil kopen is je angst wel echt dusdanig erg dat het niet meer gezond is.
Dat werkgevers zo graag QR-codes met medische informatie van hun medewerkers willen controleren heeft ook maar ten dele met corona te maken. De mogelijkheden voor de toekomst zijn bijna onbegrensd.quote:Op maandag 1 november 2021 19:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En zie hier het effect van constant net ff dat stapje verder gaan als overheid…
Dat snap ik. Maar al stationeert men bij iedereen een soldaat voor de deur en leveren we alles in om naar 0 gevallen te gaan. Dan zijn we geen steek verder zo lang corona nog rond omgaat op de wereld. Dus zelfs als je je over de verwerpelijkheid van de methode heen zet, blijft mijn vraag, hoe daarna verder?quote:Op maandag 1 november 2021 19:11 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
2 weken wachten, dan blijkt dat kapsters met mondkapje de besmettingen niet hebben doen dalen, dus dan moeten we helaas, helaas, toch door met QR op de werkvloer.
Ah Kyran kom op. Wees eerlijk, de coronapas voor reizen is door NU.nl zelfs nog een keer tot fakenews bestempeld. Een coronapas voor het werk (lees: je reinste vaccinatiedwang, de Gezondheidsraad kan meer beweren. Dat is je reinste dwang) was dan zeker BNW.quote:Op maandag 1 november 2021 19:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Avondklok, coronapas, QR voor werken is allemaal geen BNW. Nooit geweest ook, voor mij niet in ieder geval. Als je vanaf dag één ersnt van de situatie had ingezien had je ook wel kunnen inzien dat dit soort dingen gingen gebeuren en misschien zelfs noodzakelijk waren in sommige situaties.
Dit kan je echter niet doortrekken die niks te maken hebben met COVID-19 of een pandemie in het algemeen. Als je serieus denkt dat je straks dat je een QR-code moet laten scannen omdat je drank wil kopen is je angst wel echt dusdanig erg dat het niet meer gezond is.
Noodzakelijk voor een veilige werkplek. Ik neem aan dat alle werknemers vanaf morgen thuis blijven? De veiligheid is immers niet gegarandeerd…quote:Op maandag 1 november 2021 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat werkgevers zo graag QR-codes met medische informatie van hun medewerkers willen controleren heeft ook maar ten dele met corona te maken. De mogelijkheden voor de toekomst zijn bijna onbegrensd.
Maar allemaal BNW, uiteraard. Dat gaat natuurlijk echt niet gebeuren.
Dat vind jij. Dat is iets heel anders. Laten we er anders om stemmen in een poll.quote:Op maandag 1 november 2021 19:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is gewoon BNW. Dat jij de noodzaak hebt om overal tegenaan te schoppen en het je doel maakt om zoveel mogelijk oneens te zijn met de samenleving is je eigen probleem. Vooral doorgaan.
https://mobile.twitter.co(...)/1447124637951922176quote:Op maandag 1 november 2021 19:08 schreef leolinedance het volgende:
Als of er nu ook maar een enkele ongevaccineerde rondloopt die denkt van "hmm nu wordt mijn leven wel heel kut gemaakt, laat ik me maar vaccineren"Dit wanbeleid werkt alleen maar averechts en sterkt de tegenstanders.
Que? Ze hebben het er over om het in te voeren op de werkvloer - daar waar je het geld verdient om een fles drank te kunnen halen. Dit is een schijnbeweging van jouw hand imo.quote:Op maandag 1 november 2021 19:08 schreef Evenstar het volgende:
Dat zij er een dusdanig potje van zouden maken had ik dan weer niet verwacht, maar dat wil niet zeggen dat wij straks een QR-code nodig hebben om een fles drank te halen.
Lijkt me niet nee. Ik doe niet meer mee met die waanzin.quote:Op maandag 1 november 2021 19:17 schreef tompsv18 het volgende:
Zo’n vod voor je muil gaat natuurlijk geen enkel weldenkend gevaccineerd mens meer doen. Helaas Hugo, pak de ongevaccineerden maar aan.
Nogmaals, ik zeg het er zelfs duidelijk bij. Ik heb het nooit BNW gevonden. Ik heb zelfs gezegd dat het ging gebeuren en zelfs moest gebeuren om de samenleving eerder open te kunnen gooien.quote:Op maandag 1 november 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
Ah K
[..]
Ah Kyran kom op. Wees eerlijk, de coronapas voor reizen is door NU.nl zelfs nog een keer tot fakenews bestempeld. Een coronapas voor het werk (lees: je reinste vaccinatiedwang, de Gezondheidsraad kan meer beweren. Dat is je reinste dwang) was dan zeker BNW.
Die pakt hij - via allerlei omwegen - ook aan.quote:Op maandag 1 november 2021 19:17 schreef tompsv18 het volgende:
Zo’n vod voor je muil gaat natuurlijk geen enkel weldenkend gevaccineerd mens meer doen. Helaas Hugo, pak de ongevaccineerden maar aan.
quote:Op maandag 1 november 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
Ah K
[..]
Ah Kyran kom op. Wees eerlijk, de coronapas voor reizen is door NU.nl zelfs nog een keer tot fakenews bestempeld. Een coronapas voor het werk (lees: je reinste vaccinatiedwang, de Gezondheidsraad kan meer beweren. Dat is je reinste dwang) was dan zeker BNW.
Waarom is dat een BNW gedachte, dat laatste?quote:Op maandag 1 november 2021 19:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg het er zelfs duidelijk bij. Ik heb het nooit BNW gevonden. Ik heb zelfs gezegd dat het ging gebeuren en zelfs moest gebeuren om de samenleving eerder open te kunnen gooien.
Ook QR-code voor werken heb ik geen BNW gevonden. Ik denk dat het weinig gaat uitmaken en veel gedoe is voor niks, maar geen BNW.
Wat wel BNW is is denken dat QR-codes straks ook gebruikt gaan worden buiten de pandemie om.
Nog even snel naar de kappe dames en heren.quote:De maatregelen hebben als doel om de druk op de ziekenhuizen af te laten nemen en gaan zaterdag in.
Gewoon zeggen dat je je baard wilt laten trimmen dan kan die kap af.quote:Op maandag 1 november 2021 19:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Nog even snel naar de kappe dames en heren.
Zelfstandige behandelklinieken willen extra zorg leveren maar mogen niet. O.a.quote:Op maandag 1 november 2021 19:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Gewoon de tondeuse erover haagsequote:Op maandag 1 november 2021 19:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Grapjas. Iedereen gaat ze gewoon weer braaf dragen.quote:Op maandag 1 november 2021 19:17 schreef tompsv18 het volgende:
We dragen de komende jaren dus standaard 8 vd 12 maanden mondmaskers, want structureel gaat er niks veranderen.quote:Op maandag 1 november 2021 19:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Zelfstandige behandelklinieken willen extra zorg leveren maar mogen niet. O.a.
Ze kunnen mijn reet likken met die maatregelen van ze daar in Den Haag![]()
Laf kutbeleid
Toch wel trots dat ik in het >75 gebied woon.quote:Op maandag 1 november 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Voor de verandering eens met de pizzabezorger. Maar of dit nou kortzichtigheid of malicieus is weet ik nog niet. Of eigenlijk weet ik dat wel.
Neemt niet weg dat het best wel eens een goede maatregel kan zijn omdat, mits gehandhaafd, je de groep achterblijvers hier wel mee bereikt.
Dat heb ik vorig jaar een tijdje gedaan tijdens de lockdown dat de kappers dicht waren. Ik vond het maar een vermoeiende en tijdrovende klus.quote:Op maandag 1 november 2021 19:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon de tondeuse erover haagse
Tsja, was de wereld maar zo inderdaad, maar zo makkelijk ligt het natuurlijk niet.quote:Op maandag 1 november 2021 19:03 schreef asco het volgende:
Wat een tijd is dit toch.![]()
Ik ga vanavond maar een aflevering van Cheers en de Love Boat kijken.
Een beetje ouderwetse vrolijkheid in een mooie wereld die prima was zoals die was.
Zucht, Ministerie van VWS propaganda die kijkt naar een resultaat dat zij zo ontzettend graag willen aantonen om het anti-besmettingsbeleid mee te onderbouwen.quote:Op maandag 1 november 2021 18:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heel makkelijk te vinden dit, hoor
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.10.14.21264959v1
https://www.newscientist.(...)ok-bij-deltavariant/
https://www.cidrap.umn.ed(...)r-transmission-rates
Je kraamt onzin uit. Iemand komt met bewijs, inclusief bronnen, dat je onzin uitkraamt en je reactie is "ja, maar dat is propaganda". Zij had maar 6 woorden en drie links nodig om je 6 alinea's onderuit te halen.quote:Op maandag 1 november 2021 19:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zucht, Ministerie van VWS propaganda die kijkt naar een resultaat dat zij zo ontzettend graag willen aantonen om het anti-besmettingsbeleid mee te onderbouwen.
Inhoudelijk geen speld tussen te krijgen omdat de kaderzetting mbt tot het gebruik al onjuist is. Het is van het niveau van wij van WC eend bevelen WC-eend aan. Verder negeren & vergeten van transmissie puur het resultaat en sèc gevolg is dat mensen zelf herstellen en dan idd minder of wellicht geen virus (gaan) hebben dan dat zij ziek zouden zijn. of en in welke mate het vaccin daaraan bijdraagt, is dan voor wat men daarin wil zien.
Ik zoek meer naar technische verklaring die een directe relatie legt dat het vaccin een transmissie voorkomt, bv dat virus niet langer werkzaam is bij ontvangers, cellen niet ontvankelijk worden (gemaakt), het virus minder viraal is of anderszins biomedisch dat mensen geen infectieus virus uitstoten.
Het vaccin bewerkstelligd, de aanmaak van prachtige gestileerde antilichamen die werkzaam zijn tegen het SpikeEiwit. Nergens, zal zelf dat de transmissie voorkomen van bv virus dat niet wordt (goed) wordt ingekapseld. Wat men voortdurend doet, is het vaccin eigenschappen toebedelen die het (intrinsiek) niet kan bieden omdat het ze niet bezit.
Indirect voorkomt het vaccin dat mensen erger en zo men wil, daardoor korter ziek zijn omdat gevaccineerde mensen op een eerder moment starten met het virus af te weren. Dat gelijk stellen aan dat dit dus transmissie voorkomt, is U-bocht voor een claim.
Per saldo. zal de tijdsduur van een mogelijk transmissie eerder afstoppen, wat die actieve (asymptomatische) periode sws zelf niet zal voorkomen.
Verder is het maar de vraag of de transmissie daadwerkelijk (in welke mate) stopt want dat wordt immers niet gemeten, noch onderzocht omdat men mensen met symptomen volgt, zich dan melden in testcentra waar vervolgens een zinloze show van BCO wordt opgevoerd. BCO dat sws alleen maar nuttig is om een oprukkend infectie in kaart te brengen en niet om vast te stellen dat die er (overal oplaaiend) is. BCO is vooral ene strategie van zero-covid te bewerkstelligen.
Het is het 1950 denken van een stel epidemiologen die meenden dat men te doen heeft met een onzichtbaar ebola of zo. Experts die niet willen of kunnen accepteren dat het virus onderdeel is (geworden) van onze biotoop.
Ik snap ook niet goed waarom er zoveel verweer is dat het virus niet beschermd tegen transmissie ec.etc., het doet immers geen enkele afbreuk aan wat het wel goed doet, dwz ernstiger gevolgen verminderen.
Ik herhaal het nog maar een keer: besmetting en transmissie; is hier niet het probleem dat onze ziekenhuizen doet overbelasten. De overbelasting wordt vooral veroorzaakt door (reeds) zieke mensen wier onderliggend issue door het virus wordt blootgelegd.
Nuttiger is dan ook onze strategie op die kwetsbare groep te focussen, door die groep voor altijd gevaccineerd te houden.
Omdat zorg voor iedereen beschikbaar moet kunnen zijn, maar mensen ook willen leven.quote:Op maandag 1 november 2021 19:43 schreef Gunner het volgende:
Ik vind vooral de tweedeling in de maatschappij (maar ook in dit topic/forum) zo triest. En waarom eigenlijk
quote:Op maandag 1 november 2021 19:41 schreef Grems het volgende:
[ twitter ]
Eentje uit de oude doos, BNW naar feitelijke realiteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |