quote:Het coronatoegangsbewijs wordt uitgebreid naar meer sectoren en de mondkapjesplicht keert terug. Dat kondigt het demissionaire kabinet volgens ingewijden morgen aan vanwege de oplopende besmettingscijfers.
Vanaf vrijdag is de coronapas verplicht in onder meer sportscholen en zwembaden en op zogenoemde doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea.
Het kabinet wil verder onderzoeken of de coronapas op korte termijn kan worden ingevoerd in het hoger onderwijs en het mbo. Dat kan niet direct omdat daar een wetswijziging voor nodig is, waar de Tweede Kamer nog mee moet instemmen.
Verder komt de mondkapjesplicht terug in de publieke binnenruimte en bij contactberoepen. Dat betekent dat er weer mondkapjes moeten worden gedragen bij bijvoorbeeld de kapper en op het gemeentehuis. Er wordt nog gesproken over de vraag of mondkapjes ook weer verplicht worden in winkels.
Thuiswerken
Een maatregel die wordt aangescherpt is het thuiswerkadvies, ruim een maand nadat het advies was ingetrokken. Het demissionaire kabinet wil voortaan dat mensen de helft van de tijd thuiswerken.
Eind vorige week werd al duidelijk dat het ongeveer deze kant op zou gaan, omdat het kabinet zich zorgen maakt. De afgelopen weken liep het aantal nieuwe besmettingen op, net als het aantal ziekenhuisopnames. Gisteren sloegen de academische ziekenhuizen alarm, omdat ze verwachten dat de vraag om IC-capaciteit de komende weken te groot zal worden.
Morgenavond is er een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge waarin ze de maatregelen officieel bekendmaken en toelichten. De verwachting is dat het kabinet over twee weken gaat kijken of de maatregelen voldoende zijn geweest.
Het kabinet sluit niet uit dat er later nog gesproken wordt over de invoering van een coronapas op het werk. Ook de zogenoemde 2G-regel is niet volledig van tafel als mogelijke maatregel. 2G betekent dat alleen nog gevaccineerden en genezen corona-patiënten een QR-code kunnen krijgen. Een negatieve test is in dat geval dus niet meer genoeg.
Nu 2x scannen dus: we moeten altijd al via de fitness-app een QR-code scannen om in en uit te checken, daar komt een extra CoronaCheck-app QR-code scan bij. Dat wordt wel een geklooi bij de ingang.quote:Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef heywoodu het volgende:
Sportscholen, verdorie
Nou ja, dan thuis maar weer even het een en ander inrichten.
Omdat die een QR code heeftquote:Op maandag 1 november 2021 14:50 schreef Haags het volgende:
Fijn dat Adolf Hitler nu ook welkom is in sportscholen en zwembaden.
Het vaccine werkt meer dan primaquote:Op maandag 1 november 2021 15:03 schreef Chivaz het volgende:
En al deze maatregelen nemen we ondanks een vaccinatiegraad die boven de 80% ligt.
Hugo de Jonge heeft de volgzame burger belazert, verraden en verkocht aan big pharma.
Ondertussen geeft hij de ongevaccineerden met succes de schuld ondanks het feit dat het vaccin niet zo goed werkt als eerst beweerd werd.
Hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn voordat we onze vrijheid terug krijgen?
Of komen we er nu eindelijk achter dat we onze vrijheden zoals wij die vroeger kenden nooit meer terug zullen krijgen?
Dat is de smoes inderdaad, 100% zal ook niet voldoende zijn want het vaccin werkt maar een aantal maanden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:04 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Het vaccine werkt meer dan prima
80% is achterhaald en niet meer van toepassing op de huidige variant
spaanse griep, de pest en weet ik wat nog meer zijn allemaal overwonnen door de mens, dit gaat ook gebeuren met covid, als ik dan om het half jaar een prikje moet halen heb ik daar geen enkele moeite meequote:Op maandag 1 november 2021 15:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is de smoes inderdaad, 100% zal ook niet voldoende zijn want het vaccin werkt maar een aantal maanden.
Kortom elk half jaar prikken zodat je kan blijven genieten van de betrekkelijke vrijheid die de overheid je gunt.
In de grote steden veel lager.quote:Op maandag 1 november 2021 15:03 schreef Chivaz het volgende:
En al deze maatregelen nemen we ondanks een vaccinatiegraad die boven de 80% ligt.
Alsof die dingen werkenquote:Op maandag 1 november 2021 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Terecht dat de mondkapjes terugkomen
Laten we de zorg niet overbelasten.
De enige manier om van dit probleem af te komen is groepsimmuniteit. Een ieder onder de 50 die geen onderliggende problemen heeft zou eigenlijk beter Corona kunnen krijgen. Zo creëren we groepsimmuniteit en een langdurige bescherming. Het prikken geeft slechts tijdelijke schijnveiligheid, daar hebben we niets aan tenzij je flink hebt geïnvesteerd in aandelen van Pfizer.quote:Op maandag 1 november 2021 15:08 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
spaanse griep, de pest en weet ik wat nog meer zijn allemaal overwonnen door de mens, dit gaat ook gebeuren met covid, als ik dan om het half jaar een prikje moet halen heb ik daar geen enkele moeite mee
Sorry maar dat maakt het niet ineens een gepaste (of uberhaupt grappige) opmerking.quote:Op maandag 1 november 2021 15:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
ContextCoronatoegangsbewijs: Ministerie onderzoekt geldige QR-code van Adolf Hitler
Ik vond het wel leuk!quote:Op maandag 1 november 2021 15:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Sorry maar dat maakt het niet ineens een gepaste (of uberhaupt grappige) opmerking.
Jawel hoor.quote:Op maandag 1 november 2021 15:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Sorry maar dat maakt het niet ineens een gepaste (of uberhaupt grappige) opmerking.
Denk je echt dat de problemen ophouden als die paar procent mensen die ongevaccineerd zijn alsnog gevaccineerd worden? Er liggen op dit moment zo 200 mensen met covid op de intensive care. Dat wordt dan hooguit wat minder, dat stopt echt het janken en het gezeik niet.quote:Op maandag 1 november 2021 15:19 schreef Fok-it het volgende:
Laten we ons vooral niet richten op de ongevaccineerden maar meteen iedereen weer aanpakken.
Ja dat gaat helpen die paar procent nogquote:Op maandag 1 november 2021 15:19 schreef Fok-it het volgende:
Laten we ons vooral niet richten op de ongevaccineerden maar meteen iedereen weer aanpakken.
Hoeveel procent daarvan ongevaccineerd?quote:Op maandag 1 november 2021 15:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er liggen op dit moment zo 200 mensen met covid op de intensive care.
Niet "wat minder" maar zo'n driekwart minder.quote:Op maandag 1 november 2021 15:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Denk je echt dat de problemen ophouden als die paar procent mensen die ongevaccineerd zijn alsnog gevaccineerd worden? Er liggen op dit moment zo 200 mensen met covid op de intensive care. Dat wordt dan hooguit wat minder, dat stopt echt het janken en het gezeik niet.
Ja, daar is in het begin van de pandemie over gesproken een paar keer, ook in de persco's, maar ineens hoorde je het niet meer.quote:Op maandag 1 november 2021 15:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De enige manier om van dit probleem af te komen is groepsimmuniteit.
Laten we inderdaad uitgaan van de zeer pessimistische schatting dat 3 op de 4 ongevaccineerd is (gebasseerd op een nieuwsbericht van gemiddelden van opnames in september t/m begin oktober). Zitten er dus zo rond 150 ongevaccineerden op de intensive care. Wat een drama zeg, heel de gezondheidszorg naar de tering door hun. Het is om je kapot voor te schamen voor zo'n "welvarend" land maar blijkbaar fragiel en alsmaar jankerige gezondheidszorg.quote:Op maandag 1 november 2021 15:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Niet "wat minder" maar zo'n driekwart minder.
Ja als we jouw plannen zouden uitvoeren zou het hier Noord-Korea 2.0 worden en zelfs daar houden ze het niet buiten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:29 schreef Alpha0 het volgende:
En dat allemaal omdat ze in een Chinees lab hun virussen niet binnenboord kunnen houden en onze incompetente politici het virus niet buiten de deur.
ongeveer 75%, gezien over meerdere landenquote:Op maandag 1 november 2021 15:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoeveel procent daarvan ongevaccineerd?
Ik zeg doen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als we jouw plannen zouden uitvoeren zou het hier Noord-Korea 2.0 worden en zelfs daar houden ze het niet buiten.
100% en elke 6 maanden een nieuwe prik. En dan krijg je nog steeds je vrijheid niet terug.quote:Op maandag 1 november 2021 15:03 schreef Chivaz het volgende:
Of komen we er nu eindelijk achter dat we onze vrijheden zoals wij die vroeger kenden nooit meer terug zullen krijgen?
Precies. Nou veel duidelijker ga je het niet krijgen toch welke groep je moet raken. Protip: Niet de gevaccineerdenquote:Op maandag 1 november 2021 15:31 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ongeveer 75%, gezien over meerdere landen
Ik vind het wel prima. Die mondkapjes zijn zo'n ramp niet maar wel genoeg om de sociale omgeving de druk op ongevaccineerden te laten vergroten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Nou veel duidelijker ga je het niet krijgen toch welke groep je moet raken. Protip: Niet de gevaccineerden
haha, internet held, ook jij draagt straks braaf je mondkapje bij de kapperquote:Op maandag 1 november 2021 15:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze kunnen de tering krijgen, nooit van mijn leven zal ik weer een mondkapje dragen 🖕
In principe zijn de maatregelen nu permanent en jaarlijks terugkerend, als we met een vaccinatiegraad van 80% weer in de paniekmodus schieten.
Wordt je gewoon buitengeflikkerd of bellen ze de politiequote:Op maandag 1 november 2021 15:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze kunnen de tering krijgen, nooit van mijn leven zal ik weer een mondkapje dragen 🖕
In principe zijn de maatregelen nu permanent en jaarlijks terugkerend, als we met een vaccinatiegraad van 80% weer in de paniekmodus schieten.
En laten we de zorg ook niet opschalen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Terecht dat de mondkapjes terugkomen
Laten we de zorg niet overbelasten.
Hm, ik word wel moe van die dingen eerlijk gezegd. Wat dat betreft zou ik liever zien dat gevaccineerden volledige exemptie krijgen, terwijl ongevaccineerden een muilkorf op moeten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:29 schreef Hexagon het volgende:
Die mondkapjes vind ik niet zo'n punt. Ik heb toch nog een hele doos vol van die dingen.
Verder fijn dat ongevaccineerden de duimschroeven wordt aangedraaid.
quote:Op maandag 1 november 2021 14:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ok, dus dan kan ik niet meer naar de gym om gezond en fit te blijven. Hierdoor wordt ik dik en loop ik meer risico op een heftige Corona besmetting. En dat ontlast de zorg dan weer of zoiets.
social credit systeemquote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Fantastische maatregelen, hulde. Laat dit het begin zijn van iets moois.
Dat gebeurde tijdens de vorige verplichting ook niet, waar heb je het over? Er wordt niet op gehandhaafd en het personeel boeit het ook niets. Af en toe is er eens een linkse deugmiep die je aanspreekt maar negeren of uitlachen volstaat.quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wordt je gewoon buitengeflikkerd of bellen ze de politie
En de 16-jarige minimumloner bij de supermarkt mag dat zeker gaan handhaven.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hm, ik word wel moe van die dingen eerlijk gezegd. Wat dat betreft zou ik liever zien dat gevaccineerden volledige exemptie krijgen, terwijl ongevaccineerden een muilkorf op moeten.
Wie is er in paniek?quote:Op maandag 1 november 2021 15:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
nu nog het gratis testen voor toegang er af en dat betaald maken (of nog liever: het hele testen voor toegang)quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Nou veel duidelijker ga je het niet krijgen toch welke groep je moet raken. Protip: Niet de gevaccineerden
Hij is in paniek omdat het spel uit is voor die dwarsliggers. De regering is duidelijk maatregelen voor ongevaccineerden aan het voorbereiden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wie is er in paniek?
Het gaat erom dat er weer reguliere zorg wordt uitgesteld omdat de zorg het niet aankan. Dus moeten er weer maatregelen komen.
Het is allemaal niet zo moeilijk hoorheeft weinig met paniek te maken. Meer met hoe we de zorg hebben ingericht in Nederland.
De landmacht op elke hoek van de straat gaarne.quote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de 16-jarige minimumloner bij de supermarkt mag dat zeker gaan handhaven.
Waarom zouden we betalen voor iets wat helemaal niet nodig is?quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef Nober het volgende:
[..]
En laten we de zorg ook niet opschalen.
Gewoon uitrusten met een taser.quote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de 16-jarige minimumloner bij de supermarkt mag dat zeker gaan handhaven.
En waarom moet ik met een mondkapje gaan rondlopen omdat de IC vol ligt met ongevaccineerde obese allochtonen?quote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wie is er in paniek?
Het gaat erom dat er weer reguliere zorg wordt uitgesteld omdat de zorg het niet aankan. Dus moeten er weer maatregelen komen.
Het is allemaal niet zo moeilijk hoorheeft weinig met paniek te maken. Meer met hoe we de zorg hebben ingericht in Nederland.
om te voorkomen dat er nog meer ongevaccineerde in het ziekenhuis belandenquote:Op maandag 1 november 2021 15:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En waarom moet ik met een mondkapje gaan rondlopen omdat de IC vol ligt met ongevaccineerde obese allochtonen?
Omdat jij eraan meehelpt dat ze zich niet laten vaccineren met de grote hoeveelheid leugens die je al verspreid hebt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En waarom moet ik met een mondkapje gaan rondlopen omdat de IC vol ligt met ongevaccineerde obese allochtonen?
Ik heb gewoon aan mijn burgerplicht voldaan en heb antistoffen opgebouwd via natuurlijke wijze.quote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij is in paniek omdat het spel uit is voor die dwarsliggers. De regering is duidelijk maatregelen voor ongevaccineerden aan het voorbereiden.
Inderdaad, en de overheid mag daaropvolgend weer bepalen wie wel of niet mee mag doen in de maatschappij.quote:Op maandag 1 november 2021 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel weer treurig dat dit topic laat zien hoe we tegenwoordig denken in vijandbeelden. Vax vs antivax. Iedereen mag zelf bepalen wat ze doen met hun lichaam en dat de IC's weer volkomen heeft voor een heel belangrijk deel te maken met dat het kabinet het niet voor elkaar krijgt (of de wil heeft) om de hoeveelheid plekken uit te breiden of zelfs in stand te houden. Ik heb mijn vaccinaties binnen, zou graag willen dat de rest van Nederland ze ook neemt, maar de hoofdverantwoordelijken voor de zorg zijn bezig mensen tegen elkaar op te zetten om zelf buiten schot te blijven.
Ik doe daar niet meer aan mij.
Het stuitte ook op enorme tegenstand, ook ik dacht dat Rutte zijn verstand had verloren toen hij begon over groepsimmuniteit.quote:Op maandag 1 november 2021 15:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, daar is in het begin van de pandemie over gesproken een paar keer, ook in de persco's, maar ineens hoorde je het niet meer.
Net zo’n portret als onze Belgische minister van Gezondheid.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ongevaccineerde belast je onnodig de zorg en dan mogen er best maatregelen tegen je genomen worden. Alsdus dit risicogevalletje.
Kennelijk werkt de prik niet.quote:Op maandag 1 november 2021 15:40 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Waarom zouden we betalen voor iets wat helemaal niet nodig is?
Als iedereen netjes zijn prikje haalt is er helemaal niets meer aan de hand
Nee sorry, ik ga mij niet aanpassen voor volk wat onze samenleving al decennia cultureel gijzelt, en nu ook nog maatschappelijk. Het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:42 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
om te voorkomen dat er nog meer ongevaccineerde in het ziekenhuis belanden
Nou nee want dan mag je niet meer zelf bepalen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Inderdaad, en de overheid mag daaropvolgend weer bepalen wie wel of niet mee mag doen in de maatschappij.
Gewoon schaamteloos om na 2 jaar corona met zo'n vetpens nog steeds een grote bek over de ander te hebben. Ik zou het niet kunnen, maar ik ben dan ook geen politicus.quote:Op maandag 1 november 2021 15:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Net zo’n portret als onze Belgische minister van Gezondheid.
Ziet er niet zo veel anders uit dan menig 50+'er. Die kunnen lekker doorzuipen en vreten, is niks mis mee.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ongevaccineerde belast je onnodig de zorg en dan mogen er best maatregelen tegen je genomen worden. Alsdus dit risicogevalletje.
Een probleem is dat veel gevaccineerden zich immuun en onbesmettelijk wanen. Bovendien voorkomt men verdere maatschappelijke tweedeling met collectieve maatregelen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Meer dan 80% heeft de vaccinatie in Nederland en maar 50% van de besmettingen komen uit deze groep. Blijkbaar wel dus.quote:Op maandag 1 november 2021 15:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Kennelijk werkt de prik niet.
[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sismaatregelen-terug
Omdat je soms nu eenmaal zaken doet voor andere burgers als die zich daar beter bij voelen. Zoiets noem je goed burgerschap of wat over hebben voor een ander. Hoe erg is het. Ook ik geloof niet in de directe werking van mondkapjes aangezien het veelal verkeerd wordt toegepast. Maar het boeit me echt niks om dat te dragen als andere zich daar veiliger door voelen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Tot zover het narratief dat het vaccin goed getest is.quote:Op maandag 1 november 2021 15:44 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gek hé? Als je als regering 1.5 jaar zegt dat vaccinatie de uitweg uit de crisis is en dat alles na vaccinatie weer normaal gaat worden om maar zoveel mogelijk naïef volk over de streep te trekken. Wat had je dan verwacht, dat iedereen bang thuis blijft zitten na vaccinatie? Hou toch op, het moment om alle maatregelen los te laten is nu gekomen. Even door de zure appel heenbijten in de zorg. Als ik al mijn vrijheden weer terug krijg dan neem ik oversterfte op de koop toe.quote:Op maandag 1 november 2021 15:45 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Een probleem is dat veel gevaccineerden zich immuun en onbesmettelijk wanen. Bovendien voorkomt men verdere maatschappelijke tweedeling met collectieve maatregelen.
kennelijk ben jij te dom om te begrijpen dat het niet om de besmettingen gaat maar de ziekenhuis opnamesquote:Op maandag 1 november 2021 15:44 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yes, laat maar komen de burgeroorlog. Gezonde priklozen en lieve aardige geprikten tegen extremistische moslims vaccingeile wappiegeile vaccingodaanbiddende fundamentalistische facisten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij is in paniek omdat het spel uit is voor die dwarsliggers. De regering is duidelijk maatregelen voor ongevaccineerden aan het voorbereiden.
Gedrogeerd worden op last van de overheid. Pretty sick.quote:Op maandag 1 november 2021 15:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En dan de stroomnaalden vervangen met vaccinaties11!!
Want de ziekenhuisopnames stijgen niet slimmerik?quote:Op maandag 1 november 2021 15:51 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
kennelijk ben jij te dom om te begrijpen dat het niet om de besmettingen gaat maar de ziekenhuis opnames
Met de dag neemt men het allemaal minder en minder serieus.quote:Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Tot zover het narratief dat het vaccin goed getest is.
zeker wel, met name door ongevaccineerde mensen die er helemaal niet hadden hoeven liggenquote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Want de ziekenhuisopnames stijgen niet slimmerik?
Zij zijn de egoïsten door hun angsten te projecteren op een hele bevolking. Dus omdat een selecte groep angstige mensen bang is, moet iedereen rondlopen met mondkapjes en straks sectoren weer worden gesloten. Die mensen zijn toch gevaccineerd en beschermd?quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Omdat je soms nu eenmaal zaken doet voor andere burgers als die zich daar beter bij voelen. Zoiets noem je goed burgerschap of wat over hebben voor een ander. Hoe erg is het. Ook ik geloof niet in de directe werking van mondkapjes aangezien het veelal verkeerd wordt toegepast. Maar het boeit me echt niks om dat te dragen als andere zich daar veiliger door voelen.
Zegt men. Geloof er geen flikker van.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
zeker wel, met name door ongevaccineerde mensen die er helemaal niet hadden hoeven liggen
Er zijn ook zat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden want allerlei ziektes onder de leden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
zeker wel, met name door ongevaccineerde mensen die er helemaal niet hadden hoeven liggen
Dat zijn mensen die niet gevaccineerd mogen worden vanwege allergische reacties die daar liggen. Wat ga je nu doen dan?quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Haha, ik denk dat die wappies eerder met elkaar op de vuist gaan.quote:Op maandag 1 november 2021 15:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Yes, laat maar komen de burgeroorlog. Gezonde priklozen en lieve aardige geprikten tegen extremistische moslims vaccingeile wappiegeile vaccingodaanbiddende fundamentalistische facisten.
Wij echte gevaccineerden gaan die facistische gevaccineerden die aan onze ongevaccineerden komen helemaal kapot maken.
voornamelijk 70+ers. oude zwakke mensen die geen prik kunnen nemen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Denk het niet. Ken een hoop zogenaamde wappies die daar geen tijd voor hebben. 1 daarvan is mijn huisarts en een ander is kapitein bij de luchtmacht. Mwa nee.quote:Op maandag 1 november 2021 15:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Haha, ik denk dat die wappies eerder met elkaar op de vuist gaan.
Normale mensen stappen niet in een straaljager hoor.quote:Op maandag 1 november 2021 15:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk het niet. Ken een hoop zogenaamde wappies die daar geen tijd voor hebben. 1 daarvan is mijn huisarts en een ander is kapitein bij de luchtmacht. Mwa nee.
Hij ook niet. Stuurt groot team aan, vliegt zelf niet.quote:Op maandag 1 november 2021 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Normale mensen stappen niet in een straaljager hoor.
Welverdiende like gegevenquote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Hoewel een debat over de inperking van vrijheden best gerechtvaardigd is, hebben vaccinweigeraars geen plek in dat debat. Zij vertegenwoordigen namelijk geen enkel redelijk belang. Hun uitsluiting is zelfgekozen en bedenkelijk bovendien, want op basis van religieus fanatisme of extreemrechtse complotdenkerij. De vrijheid om te kiezen betekent niet dat we blind hoeven te zijn voor de motieven van de weigeraars.Het potsierlijke gejammer over discriminatie en ‘medische apartheid’ komt dan ook uitsluitend van de vaccinweigeraars zelf, aangevuld door een enkele opportunist die weliswaar zelf wél gevaccineerd is, maar een extreemrechtse of religieuze achterban te vriend wil houden.
Is de vaccinatiegraad wel echt 80%? Is dat geen kul om meer mensen over de streep te trekken om zich te vaccineren?quote:Op maandag 1 november 2021 15:03 schreef Chivaz het volgende:
Hugo de Jonge heeft de volgzame burger belazert, verraden en verkocht aan big pharma.
Ondertussen geeft hij de ongevaccineerden met succes de schuld ondanks het feit dat het vaccin niet zo goed werkt als eerst beweerd werd.
Hoger zelfs:quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is de vaccinatiegraad wel echt 80%? Is dat geen kul om meer mensen over de streep te trekken om zich te vaccineren?
Boven de 12 jaar wel, van de totale bevolking is geloof ik minder dan 70% gevaccineerd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is de vaccinatiegraad wel echt 80%? Is dat geen kul om meer mensen over de streep te trekken om zich te vaccineren?
Neequote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef JannekeC5 het volgende:
Dus omdat een kleine groep een vaccinatie weigerd moet iedereen zich weer aanpassen, leg vergaande restricties op de weigeraars is een betere oplossing: Je weigerd een vaccinatie dan heb je ook geen recht op een ziekenhuis bed bij besmetting: Simpel toch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |