abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201984580
https://nos.nl/artikel/24(...)jesplicht-komt-terug

quote:
Het coronatoegangsbewijs wordt uitgebreid naar meer sectoren en de mondkapjesplicht keert terug. Dat kondigt het demissionaire kabinet volgens ingewijden morgen aan vanwege de oplopende besmettingscijfers.

Vanaf vrijdag is de coronapas verplicht in onder meer sportscholen en zwembaden en op zogenoemde doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea.

Het kabinet wil verder onderzoeken of de coronapas op korte termijn kan worden ingevoerd in het hoger onderwijs en het mbo. Dat kan niet direct omdat daar een wetswijziging voor nodig is, waar de Tweede Kamer nog mee moet instemmen.

Verder komt de mondkapjesplicht terug in de publieke binnenruimte en bij contactberoepen. Dat betekent dat er weer mondkapjes moeten worden gedragen bij bijvoorbeeld de kapper en op het gemeentehuis. Er wordt nog gesproken over de vraag of mondkapjes ook weer verplicht worden in winkels.

Thuiswerken
Een maatregel die wordt aangescherpt is het thuiswerkadvies, ruim een maand nadat het advies was ingetrokken. Het demissionaire kabinet wil voortaan dat mensen de helft van de tijd thuiswerken.

Eind vorige week werd al duidelijk dat het ongeveer deze kant op zou gaan, omdat het kabinet zich zorgen maakt. De afgelopen weken liep het aantal nieuwe besmettingen op, net als het aantal ziekenhuisopnames. Gisteren sloegen de academische ziekenhuizen alarm, omdat ze verwachten dat de vraag om IC-capaciteit de komende weken te groot zal worden.

Morgenavond is er een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge waarin ze de maatregelen officieel bekendmaken en toelichten. De verwachting is dat het kabinet over twee weken gaat kijken of de maatregelen voldoende zijn geweest.

Het kabinet sluit niet uit dat er later nog gesproken wordt over de invoering van een coronapas op het werk. Ook de zogenoemde 2G-regel is niet volledig van tafel als mogelijke maatregel. 2G betekent dat alleen nog gevaccineerden en genezen corona-patiënten een QR-code kunnen krijgen. Een negatieve test is in dat geval dus niet meer genoeg.

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2021 14:49:17 ]
pi_201984607
Ok, dus dan kan ik niet meer naar de gym om gezond en fit te blijven. Hierdoor wordt ik dik en loop ik meer risico op een heftige Corona besmetting. En dat ontlast de zorg dan weer of zoiets. :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201984622
Fijn dat Adolf Hitler nu ook welkom is in sportscholen en zwembaden.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 01-11-2021 16:37:03 ]
Zonder wrijving geen glans
  maandag 1 november 2021 @ 14:50:51 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_201984623
Coronapas in de sportschool? Daar wordt echt wel voldoende afstand gehouden.
En in musea is het ook niet hutjemutje vol.
How can I make this topic about me?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 november 2021 @ 14:55:20 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201984687
Sportscholen, verdorie -O-

Nou ja, dan thuis maar weer even het een en ander inrichten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 1 november 2021 @ 14:58:56 #6
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_201984754
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef heywoodu het volgende:
Sportscholen, verdorie -O-

Nou ja, dan thuis maar weer even het een en ander inrichten.
Nu 2x scannen dus: we moeten altijd al via de fitness-app een QR-code scannen om in en uit te checken, daar komt een extra CoronaCheck-app QR-code scan bij. Dat wordt wel een geklooi bij de ingang.
Voer het 1.5 meter afstand houden maar weer in, dat lijkt me zinvoller.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 15:01:12 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201984787
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:50 schreef Haags het volgende:
Fijn dat Adolf Hitler nu ook welkom is in sportscholen en zwembaden.
Omdat die een QR code heeft :Y Coronatoegangsbewijs: Ministerie onderzoekt geldige QR-code van Adolf Hitler
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 november 2021 @ 15:01:12 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201984788
Geen QR op het werk? :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 1 november 2021 @ 15:02:34 #9
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_201984807
quote:
16s.gif Op maandag 1 november 2021 15:01 schreef Starhopper het volgende:
Geen QR op het werk? :P
Misschien komt dat ook wel.
pi_201984812
En al deze maatregelen nemen we ondanks een vaccinatiegraad die boven de 80% ligt.
Hugo de Jonge heeft de volgzame burger belazert, verraden en verkocht aan big pharma.
Ondertussen geeft hij de ongevaccineerden met succes de schuld ondanks het feit dat het vaccin niet zo goed werkt als eerst beweerd werd.
Hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn voordat we onze vrijheid terug krijgen?
Of komen we er nu eindelijk achter dat we onze vrijheden zoals wij die vroeger kenden nooit meer terug zullen krijgen?
pi_201984838
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:03 schreef Chivaz het volgende:
En al deze maatregelen nemen we ondanks een vaccinatiegraad die boven de 80% ligt.
Hugo de Jonge heeft de volgzame burger belazert, verraden en verkocht aan big pharma.
Ondertussen geeft hij de ongevaccineerden met succes de schuld ondanks het feit dat het vaccin niet zo goed werkt als eerst beweerd werd.
Hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn voordat we onze vrijheid terug krijgen?
Of komen we er nu eindelijk achter dat we onze vrijheden zoals wij die vroeger kenden nooit meer terug zullen krijgen?
Het vaccine werkt meer dan prima
80% is achterhaald en niet meer van toepassing op de huidige variant

Laat je vaccineren en je hebt nauwelijks last van de maatregelen en je bent minder vatbaar voor ernstige ziekte verschijnselen als je toch covid krijgt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2021 15:05:46 ]
pi_201984858
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:04 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Het vaccine werkt meer dan prima
80% is achterhaald en niet meer van toepassing op de huidige variant
Dat is de smoes inderdaad, 100% zal ook niet voldoende zijn want het vaccin werkt maar een aantal maanden.
Kortom elk half jaar prikken zodat je kan blijven genieten van de betrekkelijke vrijheid die de overheid je gunt.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 15:07:45 #13
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_201984872
Terecht dat de mondkapjes terugkomen

Laten we de zorg niet overbelasten.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Admin maandag 1 november 2021 @ 15:07:58 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201984875
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201984877
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is de smoes inderdaad, 100% zal ook niet voldoende zijn want het vaccin werkt maar een aantal maanden.
Kortom elk half jaar prikken zodat je kan blijven genieten van de betrekkelijke vrijheid die de overheid je gunt.
spaanse griep, de pest en weet ik wat nog meer zijn allemaal overwonnen door de mens, dit gaat ook gebeuren met covid, als ik dan om het half jaar een prikje moet halen heb ik daar geen enkele moeite mee
pi_201984900
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:03 schreef Chivaz het volgende:

In de grote steden veel lager.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 15:11:34 #17
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201984920
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Terecht dat de mondkapjes terugkomen

Laten we de zorg niet overbelasten.
Alsof die dingen werken :')
What can change the nature of a man?
pi_201984921
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:08 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
spaanse griep, de pest en weet ik wat nog meer zijn allemaal overwonnen door de mens, dit gaat ook gebeuren met covid, als ik dan om het half jaar een prikje moet halen heb ik daar geen enkele moeite mee
De enige manier om van dit probleem af te komen is groepsimmuniteit. Een ieder onder de 50 die geen onderliggende problemen heeft zou eigenlijk beter Corona kunnen krijgen. Zo creëren we groepsimmuniteit en een langdurige bescherming. Het prikken geeft slechts tijdelijke schijnveiligheid, daar hebben we niets aan tenzij je flink hebt geïnvesteerd in aandelen van Pfizer.
  maandag 1 november 2021 @ 15:12:27 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201984933
quote:
Sorry maar dat maakt het niet ineens een gepaste (of uberhaupt grappige) opmerking.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_201984941
quote:
2s.gif Op maandag 1 november 2021 15:12 schreef Gunner het volgende:

[..]
Sorry maar dat maakt het niet ineens een gepaste (of uberhaupt grappige) opmerking.
Ik vond het wel leuk!
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 15:15:46 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201984971
quote:
2s.gif Op maandag 1 november 2021 15:12 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jawel hoor.
What can change the nature of a man?
pi_201984994
Goede zaak dat thuiswerken. Kan ik weer lekker doorrijden.
pi_201985022
Gaap. Leuk al die regels maar geen kip die zich er aan houdt.
  maandag 1 november 2021 @ 15:19:06 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_201985024
Laten we ons vooral niet richten op de ongevaccineerden maar meteen iedereen weer aanpakken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201985061
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:19 schreef Fok-it het volgende:
Laten we ons vooral niet richten op de ongevaccineerden maar meteen iedereen weer aanpakken.
Denk je echt dat de problemen ophouden als die paar procent mensen die ongevaccineerd zijn alsnog gevaccineerd worden? Er liggen op dit moment zo 200 mensen met covid op de intensive care. Dat wordt dan hooguit wat minder, dat stopt echt het janken en het gezeik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')