abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2021 @ 21:28:11 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201990507
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Kan maar onze hele financiele systeem is een wassen neus. Er zijn de afgelopen 18 maanden triljoen geprint gebaseerd op niks, nada. De Amerikaanse staat is nagenoeg failliet en ziet een sombere toekomst tegemoet, de rijken zijn tijdens de pandemie crisis ontiegelijk nog rijker geworden, de ECB printtte pre-corona 100 miljard per maand (Bron: Arno Wellens) waardoor onze huizenmarkt ontiegelijk duur is geworden en onbetaalbaar en de FED heeft 33% van de dollar de afgelopen 18 maanden geprint.

Dan kan je een uitvinding als crypto bekritiseren met zijn blockchain maar bij crypto kan je nog spreken van een vrije markt, systeem als vraag en aanbod en een eerlijke toekomst.
Nog meer holle containerbegrippen die op geen enkele manier aantonen dat crypto een degelijk product is.
pi_201990646
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef Derrazi het volgende:

[..]
...en een eerlijke toekomst.
Dat betwijfelen wel zo goed als alle experts. Bitcoin is zeer zeker niet eerlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201990670
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nog meer holle containerbegrippen die op geen enkele manier aantonen dat crypto een degelijk product is.
Bitcoin is een degelijk product.

- Een goede blockchain zorgt voor vertrouwen in een munt omdat het fraude tegenwerkt
- Proof of work systeem waar miners de fee's krijgen voor hun werk
- Decentraal systeem en een max aan hoeveelheid munten

Crypto staat naar mijn idee nog in de startschoenen maar zou wel eens een mooie toekomst tegemoet zien.
pi_201990690
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Bitcoin verbruikt meer energie dan Zweden. We zouden er dus een redelijk groot, welvarend land volledig van energie mee kunnen voorzien. Zolang niet alle stroom 100% groen is, is niet gebruikte energie nog altijd de groenste energie. Als we onze nog veel te schaarse groene energie in een rare hobby als bitcoin steken, dan moeten we voor andere dingen dus nog vervuilende energie gebruiken.
China verbruikt meer stroom en stoot meer vervuiling uit dan welk land dan ook. Toch gek dat de anti-crypto figuurtjes heel druk zijn met een marginaal systeempje (aldus de anti crypto lobby zelf) maar China helemaal links hebben laten liggen, zelfs toen China mining land #1 was.

Als weldenkend mens zou je toch moeten weten dat je je beperkte energie en focus moet aanwenden om de grootste verandering te bewerkstelligen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2021 21:39:39 ]
pi_201990745
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat betwijfelen wel zo goed als alle experts. Bitcoin is zeer zeker niet eerlijk.
Omdat het een transparantie bied voor het plebs bedoel je?
pi_201990780
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 19:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja hoor. Zo lusten we er nog wel 1... Als het netwerk er niet is dan hoeft het ook niet "beveiligd" te worden en hoef he er ook geen energie aan te verspillen. Met jouw redenatie zou de verspilling ook 100 of 1.000 keer zo hoog kunnen zijn en dan is het nog geen verspilling. Het mag blijkbaar tegen welke prijs dan ook.

En duurzame bronnen zijn het uiteraard niet. Dat is een sprookje. Het zijn Tweaker-achtigen met een batterij videokaarten op hun zolderkamertje. Tenminste in de particuliere sfeer is dat zo. Die energie komt gewoon uit fossiele bronnen en wordt betaald door paps en mams. Vandaar de grote populariteit. Voor die gasten is het gratis geld. :)
2005 belde ze wilden hun achterhaalde informatie terug :D particulieren die minen op hun zolderkamer zijn echt wel passé.
pi_201990797
quote:

[..]
Dat betwijfelen wel zo goed als alle experts.
Vreemde claim. Wie zijn die "zo goed als alle experts"?

quote:
Bitcoin is zeer zeker niet eerlijk.
Bitcoin is zo eerlijk als het maar kan.

De regels liggen vast sinds 2009, je kan de inflatie tot het jaar 2140 perfect voorspellen, het heeft geen tussenpersoon, niemand kan het bevriezen of vervalsen.

Your keys, your coins.
pi_201990807
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
2005 belde ze wilden hun achterhaalde informatie terug :D particulieren die minen op hun zolderkamer zijn echt wel passé.
2012

Maar evengoed, lang geleden.
pi_201990864
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
2012

Maar evengoed, lang geleden.
Moet wel lachen om die briesende no-coiners. They NGMI.
pi_201990985
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 21:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
China verbruikt meer stroom en stoot meer vervuiling uit dan welk land dan ook. Toch gek dat de anti-crypto figuurtjes heel druk zijn met een marginaal systeempje (aldus de anti crypto lobby zelf) maar China helemaal links hebben laten liggen, zelfs toen China mining land #1 was.

Als weldenkend mens zou je toch moeten weten dat je je beperkte energie en focus moet aanwenden om de grootste verandering te bewerkstelligen.
China is enorm hard aan het veranderen, je volgt er blijkbaar helemaal niks van en praat alleen wat onnozele twitterkreten na.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201991004
quote:

[..]
wat is er niet eerlijk aan? en welke experts?
  maandag 1 november 2021 @ 21:59:34 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201991113
Het is vooral economisch volkomen onhoudbaar omdat de geldvoorraad niet met de economie mee kan groeien. En bovendien stimuleert het om op je geld te gaan zitten. Niet om het uit te geven.

Je zal maar een hypotheek moeten afsluiten in bitcoins. Dan is afbetalen zo goed als onmogelijk.
pi_201991201
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:53 schreef Derrazi het volgende:

[..]
wat is er niet eerlijk aan? en welke experts?
Het is met name een speeltje voor rijken die de mogelijkheden (snel internet en een schier onuitputtelijke voorraad energie) hebben om te minen, armere mensen, laat staan armere landen, zullen die mogelijkheden nooit hebben. Het is echt een manier om de rijken rijker te laten worden ten koste van de armeren.

Dat maakt het gewoon een systeem dat de scheefheid die er in de wereld is nog verder vergroot.

En dit zegt elke financiël expert van elke krant.
pi_201991226
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
China is enorm hard aan het veranderen, je volgt er blijkbaar helemaal niks van en praat alleen wat onnozele twitterkreten na.
Crypto is anders nog harder aan het veranderen door van PoW naar PoS te gaan _O- beter blijf je bij ouwe, dit argument slaat als een kut op Dirk :D
pi_201991248
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:59 schreef Hexagon het volgende:
Het is vooral economisch volkomen onhoudbaar omdat de geldvoorraad niet met de economie mee kan groeien. En bovendien stimuleert het om op je geld te gaan zitten. Niet om het uit te geven.

Je zal maar een hypotheek moeten afsluiten in bitcoins. Dan is afbetalen zo goed als onmogelijk.
Ja, we weten dat je fan bent van economische waardevermindering door fiat geld elk jaar minder waard te laten worden en de koopkracht achteruit te laten hollen. Crypto fixes this :)
pi_201991304
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 22:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is met name een speeltje voor rijken die de mogelijkheden (snel internet en een schier onuitputtelijke voorraad energie) hebben om te minen, armere mensen, laat staan armere landen, zullen die mogelijkheden nooit hebben. Het is echt een manier om de rijken rijker te laten worden ten koste van de armeren.

Dat maakt het gewoon een systeem dat de scheefheid die er in de wereld is nog verder vergroot.

https://twitter.com/nayibbukele/status/1439815012642611203?s=21

:W
  maandag 1 november 2021 @ 22:08:17 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201991314
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja, we weten dat je fan bent van economische waardevermindering door fiat geld elk jaar minder waard te laten worden en de koopkracht achteruit te laten hollen. Crypto fixes this :)
Inflatie is inderdaad een noodzakelijk kwaad in een economisch systeem.

Maar zolang mijn hypotheek nog niet afbetaald is, is dat de beste belegging.
pi_201991386
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 22:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://philippsandner.me(...)untries-dce44c529d6b

Hier alvast twee experts die het met je oneens zijn.
pi_201991411
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inflatie is inderdaad een noodzakelijk kwaad in een economisch systeem.
Wel in het huidige brakke systeem waarbij schulden alleen maar oplopen en je aangemoedigd wordt aan het schuldeninfuus te blijven hangen. Rat race to the bottom.

quote:
Maar zolang mijn hypotheek nog niet afbetaald is, is dat de beste belegging.
Nou nee, de beste belegging de afgelopen 10 jaar was ironisch gezien Bitcoin:

https://finance.yahoo.com(...)asset-132208120.html

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2021 22:13:48 ]
pi_201992492
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:51 schreef dimmak het volgende:

[..]
:') Oké

Er is geen eerlijkere valuta dan Bitcoin en steeds meer mensen beginnen dit te zien.
Bitcoin is uiteindelijk extreem oneerlijk juist. Op zich is een digitale valuta misschien wel de toekomst, maar het anonieme zal er toch af moeten. Nu is het een feestje voor criminelen en lieden die hun geld buiten bereik van de overheid willen stallen.
Stel dat bitcoin wel groot wordt, dan gaat iedereen zijn bezit en bankrekeningen direct naar bitcoins omzetten. De enige manier voor overheden om geld binnen te harken is dan belasten op werk ipv inkomen en dat is precies wat rijken (veel bezit, weinig inkomen op papier vaak) en armen aka loonslaven (veel werk, weinig bezit) onderscheidt. Er zal op zijn minst bij overheden bekend moeten worden wie bitcoins heeft en hoeveel zodat de taxatie bij burgers eerlijk verdeeld wordt en een loonslaaf als ik niet een nog groter deel van mijn inkomen naar de belastingdienst zie gaan omdat de overheid te weinig vermogensbelasting binnenharkt.

Ook als de huidige schimmigheid van bitcoins volledig wordt teniet gedaan zal het in principe nog steeds een stabiele valuta moeten zijn omdat overheden niet de zomaar de geldpers aan kunnen zetten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201992534
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je kunt wel sarcastisch doen, waarschijnlijk wegens een persoonlijk belang maar daar trappen we niet in broeder.
Klopt, ik dacht dat je aan het trollen was met deze toevoeging, blijkbaar weet je niet waarover jezelf praat.

Als de mens er niet is dan hoeft er helemaal geen energie verbruikt te worden en hoef he er ook geen energie aan te verspillen. Misschien bij de volgende covid dosis maar een dodelijke toxic aan toe voegen dan? Lijkt me de meeste energie neutrale oplossing.

Bitcoin wordt niet gemined met videokaarten maar met speciale machine (ASIC miner), de kans dat je dit op een zolderkamer tegen komt is nagenoeg nul.

Het wordt vrij wel uitsluitend gedaan door grote partijen, die stelen niet moeders energie, die gaan op zoek naar goedkope energie. Verreweg de goedkoopste energie die er is, is rest energie. Hier wordt dan ook steeds meer bitcoin mining toegepast. (Zo kan de totale capaciteit op dit moment door Canadese stuwdammen geleverd worden). Er wordt gemined met geothermal energie, ipv affakkelen bij olie winning kan je bitcoin minen en dus waardeloze energie vebruiken en methaan uitstoot verlagen.

En zo kan je nog wel even door gaan. Uiteindelijk is het probleem niet dat bitcoin grijze energie verbruikt. Maar dat er kennelijk nog veel te veel goedkope grijze energie geleverd wordt... Dit moet je aanpakken, niet het bitcoin minen. Stel je stopt al het bitcoin minen, denk je dan dat al deze vuile energie ook opeens de deuren sluit, of gaan ze hun energie voor nog minder door verkopen aan een zware industrie bedrijf??

Bitcoin verbruikt veel energie en gaat nog veel meer energie verbruiken in de toekomst. Dit is een goed teken, want omdat er heel veel geld om gaat in deze industrie. Investeren deze grote partijen geld om juist schone duurzame energie te creëren voor heel weinig geld. We gaan dus een grote stap vooruit qua groene energie in de komende 20-30 jaar mede dankzij bitcoin.
pi_201992700
Nee man. Gewoon alles wat rondloopt en een pensioenfonds heeft met kleine lettertjes verleiden om een hoogrisico investeringsfondspensioen te nemen. Investeringsportfolio 75% cryptoportfolio op basis van een algoritme wat automatisch opkoopt en verkoopt op de blockchain. Als het geld weg is is het jammer, als je een klapper maakt adverteer je overal in het rond met mensen die tonnen hebben gewonnen.

:')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201992747
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 23:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Bitcoin is uiteindelijk extreem oneerlijk juist.
Bitcoin is zo eerlijk als het maar kan.

De regels liggen vast sinds 2009, je kan de inflatie tot het jaar 2140 perfect voorspellen, het heeft geen tussenpersoon, niemand kan het bevriezen of vervalsen.

Your keys, your coins.

quote:
Op zich is een digitale valuta misschien wel de toekomst, maar het anonieme zal er toch af moeten. Nu is het een feestje voor criminelen en lieden die hun geld buiten bereik van de overheid willen stallen.
Stel dat bitcoin wel groot wordt, dan gaat iedereen zijn bezit en bankrekeningen direct naar bitcoins omzetten. De enige manier voor overheden om geld binnen te harken is dan belasten op werk ipv inkomen en dat is precies wat rijken (veel bezit, weinig inkomen op papier vaak) en armen aka loonslaven (veel werk, weinig bezit) onderscheidt. Er zal op zijn minst bij overheden bekend moeten worden wie bitcoins heeft en hoeveel zodat de taxatie bij burgers eerlijk verdeeld wordt en een loonslaaf als ik niet een nog groter deel van mijn inkomen naar de belastingdienst zie gaan omdat de overheid te weinig vermogensbelasting binnenharkt.

Ook als de huidige schimmigheid van bitcoins volledig wordt teniet gedaan zal het in principe nog steeds een stabiele valuta moeten zijn omdat overheden niet de zomaar de geldpers aan kunnen zetten.
Uit onderzoek is gebleken dat slechts zo'n 1 tot 2% van alle bitcoin transacties te maken hebben met criminaliteit.
Hoeveel denk je dat dat is bij ¤ of $ ?

Het is vooral onwetendheid en elkaar na-toeteren wat ik hier lees.
pi_201993565
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 23:17 schreef Piva het volgende:

[..]
Klopt, ik dacht dat je aan het trollen was met deze toevoeging, blijkbaar weet je niet waarover jezelf praat.

Als de mens er niet is dan hoeft er helemaal geen energie verbruikt te worden en hoef he er ook geen energie aan te verspillen. Misschien bij de volgende covid dosis maar een dodelijke toxic aan toe voegen dan? Lijkt me de meeste energie neutrale oplossing.

Bitcoin wordt niet gemined met videokaarten maar met speciale machine (ASIC miner), de kans dat je dit op een zolderkamer tegen komt is nagenoeg nul.

Het wordt vrij wel uitsluitend gedaan door grote partijen, die stelen niet moeders energie, die gaan op zoek naar goedkope energie. Verreweg de goedkoopste energie die er is, is rest energie. Hier wordt dan ook steeds meer bitcoin mining toegepast. (Zo kan de totale capaciteit op dit moment door Canadese stuwdammen geleverd worden). Er wordt gemined met geothermal energie, ipv affakkelen bij olie winning kan je bitcoin minen en dus waardeloze energie vebruiken en methaan uitstoot verlagen.

En zo kan je nog wel even door gaan. Uiteindelijk is het probleem niet dat bitcoin grijze energie verbruikt. Maar dat er kennelijk nog veel te veel goedkope grijze energie geleverd wordt... Dit moet je aanpakken, niet het bitcoin minen. Stel je stopt al het bitcoin minen, denk je dan dat al deze vuile energie ook opeens de deuren sluit, of gaan ze hun energie voor nog minder door verkopen aan een zware industrie bedrijf??

Bitcoin verbruikt veel energie en gaat nog veel meer energie verbruiken in de toekomst. Dit is een goed teken, want omdat er heel veel geld om gaat in deze industrie. Investeren deze grote partijen geld om juist schone duurzame energie te creëren voor heel weinig geld. We gaan dus een grote stap vooruit qua groene energie in de komende 20-30 jaar mede dankzij bitcoin.
Wat jij hier zegt is dus feitelijk dat bitcoin de vergroening van zware energie tegenhoudt. Want wat jij zegt (reststromen naar bitcoin) was altijd eigenlijk de bedoeling met waterstof. De plekken waar vaak energie 'over' is, zou waterstof worden geproduceerd, zodat bijvoorbeeld staal kan worden gemaakt op een groene manier.

Maar dankzij bitcoin zal dat dus nog heel wat extra jaren kosten, een heleboel extra uitstoot dus.

Kortom: je kunt het niet recht praten, bitcoin is gewoon een extreem vervuilend product dat verder vooral handig is voor belastingontwijking en het witwassen van crimineel geld, de enige twee redenen waarom je geld zou willen hebben dat buiten het zicht van de overheid blijft.
pi_201993595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat jij hier zegt is dus feitelijk dat bitcoin de vergroening van zware energie tegenhoudt. Want wat jij zegt (reststromen naar bitcoin) was altijd eigenlijk de bedoeling met waterstof. De plekken waar vaak energie 'over' is, zou waterstof worden geproduceerd, zodat bijvoorbeeld staal kan worden gemaakt op een groene manier.

Maar dankzij bitcoin zal dat dus nog heel wat extra jaren kosten, een heleboel extra uitstoot dus.

Kortom: je kunt het niet recht praten, bitcoin is gewoon een extreem vervuilend product dat verder vooral handig is voor belastingontwijking en het witwassen van crimineel geld, de enige twee redenen waarom je geld zou willen hebben dat buiten het zicht van de overheid blijft.
Als Bitcoin ergens totaal niet handig voor is, is het wel voor het witwassen van geld, aangezien alles traceerbaar is en op dit moment je zo goed als nergens meer kan omzetten naar cash zonder KYC.

Sterker nog, als dat je argument zou zijn zou je juist moeten pleiten voor de introductie van crypto als de betalingstandaard.

Oprecht vraagje; heb je je wel eens verder verdiept in crypto? Behalve wat headlines lezen? Je komt niet echt over als iemand die welingevoerd is in de materie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')