Uiteindelijk komen alle leeftijdsgroepen elkaar tegen. Mensen leven niet in een bubbel met alleen hun leeftijdsgenoten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet waar het grootste risico zit. Dus je weet ook in welke groepen je meer moet vaccineren, je kunt een educated guess maken welke gelegenheden je meer moet beperken etc.
Klopt, verplichteling (wat niet kan) daar ben ik geen tegenstander van. Als we op eigen verantwoordelijkheid pakken moeten afgaan gaat er in het leven teveel fout.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:10 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Die vaccins zijn er al, het probleem van een vaccin is dat het niet werkt bij mensen die het niet nemen.
Misschien een aantal grote bedrijven maar de kleinere vegen er denk ik - geheel terecht - hun hol mee af.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:12 schreef groenen het volgende:
Denkt Bruls nu dat er heel veel werkgevers staan te springen om die coronapas te controleren op de werkvloer?
En dan later die kinderen lekker een trauma aanpraten:quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet dat ze dat de vorige keren deden. Scholen gewoon dicht, want ja, kinderen komen immers in aanraking met oma's en opa's.
Nee, de werking neemt niet tot nauwelijks af. Ook niet na 6 maanden. Dat is een zeer hardnekkige mythe die helaas door de media gevoed wordt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:12 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Klopt, verplichteling (wat niet kan) daar ben ik geen tegenstander van. Als we op eigen verantwoordelijkheid pakken moeten afgaan gaat er in het leven teveel fout.
Alleen voor hoelang werken ze? Se werking neemt kennelijk na 6 maanden af, en geen idee volgens mij hoe snel het dan gaat. Als je een prik hebt die jarenlang meegaat ben je veel verder.
Verzorgstehuizen?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet waar het grootste risico zit. Dus je weet ook in welke groepen je meer moet vaccineren, je kunt een educated guess maken welke gelegenheden je meer moet beperken etc.
Hij wilde het verplicht hebben toch? Dan valt er weinig te springenquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:12 schreef groenen het volgende:
Denkt Bruls nu dat er heel veel werkgevers staan te springen om die coronapas te controleren op de werkvloer?
Ow.... dus nieuwe tweedeling maken dan ofzo?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dan weet je dat daar het probleem dus niet ligt.
En dat maakt allemaal niets uit als die mensen in de hogere leeftijdsgroepen allemaal gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen alle leeftijdsgroepen elkaar tegen. Mensen leven niet in een bubbel met alleen hun leeftijdsgenoten.
Nee, dat zeg ik niet. Hoe kom je tot die conclusie? En nee, een kwart van een paar honderd is niet veel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow.... dus nieuwe tweedeling maken dan ofzo?![]()
Kwart van veel is ook nog steeds veel dacht ik....
En dus moet je die ouderen boosteren, is volgens mij zijn clou.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen alle leeftijdsgroepen elkaar tegen. Mensen leven niet in een bubbel met alleen hun leeftijdsgenoten.
Maar wel een Opa en Oma hebben zekers?!quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan later die kinderen lekker een trauma aanpraten:
Jij hebt oma in dr gezicht gehoest. Oma is DOOD dankzij JOU!
God, toch maar goed dat ik nooit aan kinderen ben begonnen
Dat niet eens, begin maar eens met het verhogen van de vaccinatiegraad. Die is boven de 90% bij de echt hogere leeftijden maar veel lager bij de grootste groep die nu in het ziekenhuis ligt (60-80).quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dus moet je die ouderen boosteren, is volgens mij zijn clou.
Volgens mij wilde hij werkgevers alleen de mogelijkheid bieden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij wilde het verplicht hebben toch? Dan valt er weinig te springen
Ook een mooi moment om eens bij je werkgever te informeren hoe het zit met de brand voorschriften, vluchtwegen, luchtkwaliteit in het kantoor, koffieautomaat wel veilig is, arbo regels etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien een aantal grote bedrijven maar de kleinere vegen er denk ik - geheel terecht - hun hol mee af.
Naja ik denk dat iedereen een opa en oma heeft (gehad). Je ouders moeten toch ergens vandaan komen lijkt mequote:Op zondag 31 oktober 2021 14:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar wel een Opa en Oma hebben zekers?!![]()
Denk dat je dan heel heel veel professionals af kunt serveren op deze wijzequote:Op zondag 31 oktober 2021 13:57 schreef descon het volgende:
[..]
Als ik weet dat die loodgieter thuis een tering zooi heeft bel ik hem niet. Alleen dat zie ik niet als hem spreek. Dat Mr Bruls uit zijn overhemd knapt wel.
Maar als iemand zich met mijn gezondheid gaat bemoeien verwacht ik een voorbeeld functie kwa gezondheid.
Anders kan ik hem niet serieus nemen.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:58 schreef opreis het volgende:
[..]
De meeste moorden vinden plaats in de relationele sfeer. Wees gewaarschuwd
Nou, die conclusie lijkt me niet zover gegrepen als jij wil sturen op het feit dat er bij 50- een kwart van de opnames zijn EN jij tot de conclusie komt dat dáár dus niet het probleem ligt?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Hoe kom je tot die conclusie? En nee, een kwart van een paar honderd is niet veel.
Bij een firma als waar ik werk kunnen ze de boel echt opdoeken als er een aantal ongevaccineerde werknemers hun kont tegen de krib gooien.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:12 schreef groenen het volgende:
Dat snap ik niet. Hoezo leidt een feitelijke constatering tot een tweedeling?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, die conclusie lijkt me niet zover gegrepen als jij wil sturen op het feit dat er bij 50- een kwart van de opnames zijn EN jij tot de conclusie komt dat dáár dus niet het probleem ligt?
Sowieso hoor je in veel sectoren over oplopende personeelstekorten. Dan zal zo'n QR code vast met gejuich ontvangen gaan worden ja.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Bij een firma als waar ik werk kunnen ze de boel echt opdoeken als er een aantal ongevaccineerde werknemers hun kont tegen de krib gooien.
Dit is alleen leuk voor multinationals die politiek correct willen doen.
Niet. Alleen als je er op sturen wil zoals je net aangeeft.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Hoezo leidt een feitelijke constatering tot een tweedeling?
Hoe dan? Ik ben oprecht benieuwd hoe je ineens naar zo'n conclusie springt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet. Alleen als je er op sturen wil zoals je net aangeeft.
Ja, die vraag had ik ook toen het ging over sturen naar dat gegeven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik ben oprecht benieuwd hoe je ineens naar zo'n conclusie springt.
Met die data (en nog stuk specifieker want dit is niet voldoende) kun je prima sturen op welke groepen meeste risico's lopen en vormen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, die conclusie lijkt me niet zover gegrepen als jij wil sturen op het feit dat er bij 50- een kwart van de opnames zijn EN jij tot de conclusie komt dat dáár dus niet het probleem ligt?
Ik ben de draad kwijtquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, die vraag had ik ook toen het ging over sturen naar dat gegeven.
Die vraag ligt er nog steeds.
Mee wil sturen, dat is wat anders dan op sturenquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet. Alleen als je er op sturen wil zoals je net aangeeft.
Oh, dan heb ik dat verkeerd gehoord. Ik had net in de auto BNR aan staan, daar was bij het nieuws dat Bruls het wil verplichten en de anderhalve meter terug wil.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Volgens mij wilde hij werkgevers alleen de mogelijkheid bieden.
En verplichten, tja, net zoals in de horeca zeker. Als 50% handhaaft is het veel.
Als het je gaat om betere voorlichting ben ik het met je eens.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik ben de draad kwijt. In ieder geval, nee ik ben niet voor een tweedeling. Maar ik wel graag dat feiten worden gebruikt om beleid te sturen. Je lijkt te impliceren dat dat tweede niet kan zonder het eerste, maar die conclusie deel ik niet
.
Juist ja.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Mee wil sturen, dat is wat anders dan op sturen
Haha klopt, geeft ook aan hoe lastig het is om gezond te leven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat je dan heel heel veel professionals af kunt serveren op deze wijze
Lastig leven wel
Ik vind het wel een goede. Woon-werkverkeer valt onder werktijd in veel sectoren, dus je werkgever is dan ook verplicht ervoor te zorgen dat je een goede en veilige auto hebt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:32 schreef descon het volgende:
[..]
Haha klopt, geeft ook aan hoe lastig het is om gezond te leven.
Maar goed, vind met alles waar je voorstaat ook een voorbeeld functie in hebt. "practice what you preach"
Volgens mij worden daar toch al volop maatregelen getroffen? Maar dat zijn ook woningen hè, daar heb je je wel toe te verhouden. Jij zou het ook niet accepteren als de staat verregaande regels oplegt achter jouw voordeur.quote:
Nee, niet alleen voorlichting. Focus en ook een beetje drang.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als het je gaat om betere voorlichting ben ik het met je eens.
Maar die mis ik bij overige groepen ook een beetje. Hoop maar dat dit achter de coulissen wel gebeurt.
De verzorgingstehuizen waar ik van hoor (via mn broertje) zijn mondkapjes e.d. nooit weggeweest.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij worden daar toch al volop maatregelen getroffen? Maar dat zijn ook woningen hè, daar heb je je wel toe te verhouden. Jij zou het ook niet accepteren als de staat verregaande regels oplegt achter jouw voordeur.
Drang ook....quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee, niet alleen voorlichting. Focus en ook een beetje drang.
Ja, en drang om te vaccineren.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Drang ook....
Okay... voor wie boven de 50? Drang tot wat?
Iedereen die een Volvo rijdt en de papieren versie van de Volkskrant leest verplichten tot vaccineren, opgelost.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Drang ook....
Ow, ik had niet meegekregen dat die kwart aan opnames boven de 50 voornamelijk ongevaccineerden betreft.quote:
quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iedereen die een Volvo rijdt en de papieren versie van de Volkskrant leest verplichten tot vaccineren, opgelost.
Dan kan een vaccinatie er ook wel bijquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Hey.... Volvorijders gingen al voor veiligheid he?!![]()
Driekwart boven de 50quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow, ik had niet meegekregen dat die kwart aan opnames boven de 50 voornamelijk ongevaccineerden betreft.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan kan een vaccinatie er ook wel bij
Drang om eens verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Drang ook....
Het lastige van die grafieken van LCPS is wel dat je niet weet tot welke populatie welk cijfer zich verhoudt. Bijvoorbeeld, gemiddelde leeftijd van 55 en het gros van de patiënten heeft geen comorbiditeiten (die bij NICE/LCPS benoemd zijn als comorbiditeit).quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Driekwart boven de 50. Het is al een aantal keer voorbij gekomen dat veruit de meeste opnames ongevaccineerde mensen zijn.
Ja, precies. Maar de data over de leeftijdsverdeling in procenten is vrij duidelijk wat dat betreft.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lastige van die grafieken van LCPS is wel dat je niet weet tot welke populatie welk cijfer zich verhoudt. Bijvoorbeeld, gemiddelde leeftijd van 55 en het gros van de patiënten heeft geen comorbiditeiten (die bij NICE/LCPS benoemd zijn als comorbiditeit).
Op het moment dat je dan twee 20 jarigen met 2 comorbiditeiten hebt liggen is je gemiddelde al om zeep geholpen. Er worden (regelmatig in dit topic in elk geval) conclusies gehangen dat er gezonde 50ers op de IC liggen. Zo stellig kun je dat niet zeggen op basis van die data.
Yep. Maar omdat juist boven de 50 het grootste gedeelte gevaccineerd is, ging ik er een beetje vanuit dat juist deze groep veel mensen betreft die domweg 'pech' hebben.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Driekwart boven de 50. Het is al een aantal keer voorbij gekomen dat veruit de meeste opnames ongevaccineerde mensen zijn.
Ik maak hier maar geen opmerkingen over pensioenen, scorched earth en dat soort ongein in combinatie met egoïstischquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Drang om eens verantwoordelijkheid te nemen.
Drang om minder egoistisch te zijn.
Er is inderaad ook een groep die ondanks vaccinatie de pech heeft om alsnog in het ziekenhuis te belanden. Die mensen kun je niets kwalijk nemen uiteraard. Ondanks dat is de groep ongevaccineerde ouderen nog steeds veruit de grootste in het ziekenhuis en is de groep die voor problemen zorgt. Ook omdat hoe ouder de patient hoe langer de ligduur.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep. Maar omdat juist boven de 50 het grootste gedeelte gevaccineerd is, ging ik er een beetje vanuit dat juist deze groep veel mensen betreft die domweg 'pech' hebben.
Hoe dan ook dom om boven deze leeftijd niet gevaccineerd te zijn. Eens.
Ja ho ho. Ik rijd al Volvo om voetgangers en rendieren te sparen. Daarmee doe ik al genoeg voor anderenquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan kan een vaccinatie er ook wel bij
Lees je ook de papieren Volkskrant?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja ho ho. Ik rijd al Volvo om voetgangers en rendieren te sparen. Daarmee doe ik al genoeg voor anderen
Ben ik verplicht te antwoorden op deze vraag?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees je ook de papieren Volkskrant?
bron ADquote:Het Antonius Ziekenhuis in het Friese Sneek stroomt vol met coronapatiënten uit Urk. Dat meldt Omrop Fryslân. Meer dan de helft van alle coronapatiënten komt momenteel uit Urk. Op de verpleegafdelingen gaat het zelfs om 70 tot 80 procent van de patiënten.
We kunnen eventueel drang toepassen. Kies zelf maar!quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ben ik verplicht te antwoorden op deze vraag?
Als het antwoord ja is staat de vaccinatiebus morgen voor je deur. Leuker kunnen we het niet maken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ben ik verplicht te antwoorden op deze vraag?
URKEDquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
https://www.ad.nl/binnenl(...)tredens-af~af04d575/
Nee, geen krantenabonnement. Kom ik goed weg.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het antwoord ja is staat de vaccinatiebus morgen voor je deur. Leuker kunnen we het niet maken.
URKEDquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
Rij maar door naar Urk met dat ding, @chratnoxquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee, geen krantenabonnement. Kom ik goed weg.
Het Sint Antonius in Sneek:quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
Urk wonen ~20.000 mensen. Sneek zo'n 34.000 mensen. Sowieso zijn er toch wel ziekenhuizen dichterbij Urk, of zijn die ook vol?quote:Op de afdeling Intensive Care staan 6 bedden. Er werken ruim 30 verpleegkundigen en 7 artsen.
De prikbus komt naar u toe deze winter. Misschien tijdens feestavondjes vragen aan de stoute jongens of ze ipv GHB een vaccinatie willen prikken?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Rij maar door naar Urk met dat ding, @:Chratnox
Ik weet niet of die de papieren versie van de Volkskrant lezen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
De prikbus komt naar u toe deze winter. Misschien tijdens feestavondjes vragen aan de stoute jongens of ze ipv GHB een vaccinatie willen prikken?
Tja, we moeten blijven innoveren en ons aanpassen aan de doelgroep. Een abonnement op Enzo Knol's YouTube kanaal doen we 't ook voor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet niet of die de papieren versie van de Volkskrant lezen.
Dat zijn de ergste!quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, we moeten blijven innoveren en ons aanpassen aan de doelgroep. Een abonnement op Enzo Knol's YouTube kanaal doen we 't ook voor.
Ze noemen volgens mij niet specifiek de IC. Betreft ook reguliere verpleegafdelingen denk ik. Anyhow, met zulke bed aantallen vertekent het wel flink inderdaadquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het Sint Antonius in Sneek:
[..]
Urk wonen ~20.000 mensen. Sneek zo'n 34.000 mensen. Sowieso zijn er toch wel ziekenhuizen dichterbij Urk, of zijn die ook vol?
Het is natuurlijk kut dat die ziekenhuizen geen plek hebben, maar die hoeveelheden zijn ook wel wat aan de droevige kant. "Meer dan de helft" gaat hier dan dus over 4 patiënten op de IC, er vanuit gaande dat alle IC bedden gebruikt worden.
En de achterstandswijken in de randstad vol met moslims?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
In het artikel stond de helft en zelfs 70 tot 80% op verpleeg (parafraserend), vandaar dat ik tot die aantallen kwam.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:02 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ze noemen volgens mij niet specifiek de IC. Betreft ook reguliere verpleegafdelingen denk ik. Anyhow, met zulke bed aantallen vertekent het wel flink inderdaad
Met ‘we’ bedoel je zeker de ongevaccineerden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef vosss het volgende:
Complete waanzin. We zijn echt knettergek geworden met z'n allen.
Nee, niet alleen zij. Er zijn intussen ook aardig wat beleidsbepalers die corona of the brain hebben opgelopen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met ‘we’ bedoel je zeker de ongevaccineerden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
25 gemeentes met 2-4 besmettingen
9 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Het beleid werpt vrucht af.quote:
Merendeel is gevaccineerd, ook zeker van de beleidsmakersquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met ‘we’ bedoel je zeker de ongevaccineerden?
Relatief veel domme, arme, ongezonde, allochtone burgers hierquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Er wonen veel mensen in Zuid-Holland, maar relatief gezien ook veel ziekenhuisopnames..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |