abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201970784
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Driekwart boven de 50 ;). Het is al een aantal keer voorbij gekomen dat veruit de meeste opnames ongevaccineerde mensen zijn.
Het lastige van die grafieken van LCPS is wel dat je niet weet tot welke populatie welk cijfer zich verhoudt. Bijvoorbeeld, gemiddelde leeftijd van 55 en het gros van de patiënten heeft geen comorbiditeiten (die bij NICE/LCPS benoemd zijn als comorbiditeit).

Op het moment dat je dan twee 20 jarigen met 2 comorbiditeiten hebt liggen is je gemiddelde al om zeep geholpen. Er worden (regelmatig in dit topic in elk geval) conclusies gehangen dat er gezonde 50ers op de IC liggen. Zo stellig kun je dat niet zeggen op basis van die data.
pi_201970805
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het lastige van die grafieken van LCPS is wel dat je niet weet tot welke populatie welk cijfer zich verhoudt. Bijvoorbeeld, gemiddelde leeftijd van 55 en het gros van de patiënten heeft geen comorbiditeiten (die bij NICE/LCPS benoemd zijn als comorbiditeit).

Op het moment dat je dan twee 20 jarigen met 2 comorbiditeiten hebt liggen is je gemiddelde al om zeep geholpen. Er worden (regelmatig in dit topic in elk geval) conclusies gehangen dat er gezonde 50ers op de IC liggen. Zo stellig kun je dat niet zeggen op basis van die data.
Ja, precies. Maar de data over de leeftijdsverdeling in procenten is vrij duidelijk wat dat betreft.
pi_201970809
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Driekwart boven de 50 ;). Het is al een aantal keer voorbij gekomen dat veruit de meeste opnames ongevaccineerde mensen zijn.
Yep. Maar omdat juist boven de 50 het grootste gedeelte gevaccineerd is, ging ik er een beetje vanuit dat juist deze groep veel mensen betreft die domweg 'pech' hebben.
Hoe dan ook dom om boven deze leeftijd niet gevaccineerd te zijn. Eens.
pi_201970815
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Drang om eens verantwoordelijkheid te nemen.

Drang om minder egoistisch te zijn.
Ik maak hier maar geen opmerkingen over pensioenen, scorched earth en dat soort ongein in combinatie met egoïstisch :P

Iedereen is egoïstisch, niemand doet het vanuit een puur altruïstisch motief. Ik heb me laten vaccineren voor mezelf en mijn gezin. Dat ik daarmee bijdraag aan het beschermen van de rest is mooi meegenomen, maar als ik een potentieel risico loop door me te laten vaccineren en een vergelijkbaar risico loop als ik de besmetting oploop zou ik eerlijk gezegd ook twijfelen.
pi_201970838
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Yep. Maar omdat juist boven de 50 het grootste gedeelte gevaccineerd is, ging ik er een beetje vanuit dat juist deze groep veel mensen betreft die domweg 'pech' hebben.
Hoe dan ook dom om boven deze leeftijd niet gevaccineerd te zijn. Eens.
Er is inderaad ook een groep die ondanks vaccinatie de pech heeft om alsnog in het ziekenhuis te belanden. Die mensen kun je niets kwalijk nemen uiteraard. Ondanks dat is de groep ongevaccineerde ouderen nog steeds veruit de grootste in het ziekenhuis en is de groep die voor problemen zorgt. Ook omdat hoe ouder de patient hoe langer de ligduur.
pi_201970841
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan kan een vaccinatie er ook wel bij :P
Ja ho ho. Ik rijd al Volvo om voetgangers en rendieren te sparen. Daarmee doe ik al genoeg voor anderen :P Pak eerst die sjoemelaars met hun VW maar aan.
pi_201970856
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:48 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja ho ho. Ik rijd al Volvo om voetgangers en rendieren te sparen. Daarmee doe ik al genoeg voor anderen :P
Lees je ook de papieren Volkskrant?
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 14:50:50 #258
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201970861
Ga toch al in Zweden wonen, dus die Volvo kan er dan ook nog wel bij. Papieren Volkskrant wordt wat lastig.
pi_201970865
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Lees je ook de papieren Volkskrant?
Ben ik verplicht te antwoorden op deze vraag?
pi_201970882
quote:
Het Antonius Ziekenhuis in het Friese Sneek stroomt vol met coronapatiënten uit Urk. Dat meldt Omrop Fryslân. Meer dan de helft van alle coronapatiënten komt momenteel uit Urk. Op de verpleegafdelingen gaat het zelfs om 70 tot 80 procent van de patiënten.
bron AD
https://www.ad.nl/binnenl(...)tredens-af~af04d575/
Ajax is mijn leven!
pi_201970886
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
We kunnen eventueel drang toepassen. Kies zelf maar! :{w :P
pi_201970887
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
Als het antwoord ja is staat de vaccinatiebus morgen voor je deur. Leuker kunnen we het niet maken.
pi_201970921
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als het antwoord ja is staat de vaccinatiebus morgen voor je deur. Leuker kunnen we het niet maken.
Nee, geen krantenabonnement. Kom ik goed weg.
  zondag 31 oktober 2021 @ 14:56:18 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201970953
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:55 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nee, geen krantenabonnement. Kom ik goed weg.
Rij maar door naar Urk met dat ding, @chratnox
pi_201970957
quote:
Het Sint Antonius in Sneek:
quote:
Op de afdeling Intensive Care staan 6 bedden. Er werken ruim 30 verpleegkundigen en 7 artsen.
Urk wonen ~20.000 mensen. Sneek zo'n 34.000 mensen. Sowieso zijn er toch wel ziekenhuizen dichterbij Urk, of zijn die ook vol?

Het is natuurlijk kut dat die ziekenhuizen geen plek hebben, maar die hoeveelheden zijn ook wel wat aan de droevige kant. "Meer dan de helft" gaat hier dan dus over 4 patiënten op de IC, er vanuit gaande dat alle IC bedden gebruikt worden.
pi_201970963
:M :lijstje:

pi_201970966
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Rij maar door naar Urk met dat ding, @:Chratnox
De prikbus komt naar u toe deze winter. Misschien tijdens feestavondjes vragen aan de stoute jongens of ze ipv GHB een vaccinatie willen prikken?
pi_201970985
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
De prikbus komt naar u toe deze winter. Misschien tijdens feestavondjes vragen aan de stoute jongens of ze ipv GHB een vaccinatie willen prikken?
Ik weet niet of die de papieren versie van de Volkskrant lezen. :D
pi_201970994
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ik weet niet of die de papieren versie van de Volkskrant lezen. :D
Tja, we moeten blijven innoveren en ons aanpassen aan de doelgroep. Een abonnement op Enzo Knol's YouTube kanaal doen we 't ook voor.
pi_201971012
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, we moeten blijven innoveren en ons aanpassen aan de doelgroep. Een abonnement op Enzo Knol's YouTube kanaal doen we 't ook voor.
Dat zijn de ergste! :(
En dan ook nog GHB mee... :(
Misschien is bij deze groep dwang op z'n plek. :7
pi_201971018
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het Sint Antonius in Sneek:
[..]
Urk wonen ~20.000 mensen. Sneek zo'n 34.000 mensen. Sowieso zijn er toch wel ziekenhuizen dichterbij Urk, of zijn die ook vol?

Het is natuurlijk kut dat die ziekenhuizen geen plek hebben, maar die hoeveelheden zijn ook wel wat aan de droevige kant. "Meer dan de helft" gaat hier dan dus over 4 patiënten op de IC, er vanuit gaande dat alle IC bedden gebruikt worden.
Ze noemen volgens mij niet specifiek de IC. Betreft ook reguliere verpleegafdelingen denk ik. Anyhow, met zulke bed aantallen vertekent het wel flink inderdaad
Alius aliud dicit
pi_201971022
quote:
En de achterstandswijken in de randstad vol met moslims?
pi_201971060
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:02 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Ze noemen volgens mij niet specifiek de IC. Betreft ook reguliere verpleegafdelingen denk ik. Anyhow, met zulke bed aantallen vertekent het wel flink inderdaad
In het artikel stond de helft en zelfs 70 tot 80% op verpleeg (parafraserend), vandaar dat ik tot die aantallen kwam.

Het is natuurlijk veel, maar als er 1 coronapatiënt ligt is de ziekenhuisbezetting op de IC daar ook al ~17%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')