Het lastige van die grafieken van LCPS is wel dat je niet weet tot welke populatie welk cijfer zich verhoudt. Bijvoorbeeld, gemiddelde leeftijd van 55 en het gros van de patiënten heeft geen comorbiditeiten (die bij NICE/LCPS benoemd zijn als comorbiditeit).quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Driekwart boven de 50. Het is al een aantal keer voorbij gekomen dat veruit de meeste opnames ongevaccineerde mensen zijn.
Ja, precies. Maar de data over de leeftijdsverdeling in procenten is vrij duidelijk wat dat betreft.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lastige van die grafieken van LCPS is wel dat je niet weet tot welke populatie welk cijfer zich verhoudt. Bijvoorbeeld, gemiddelde leeftijd van 55 en het gros van de patiënten heeft geen comorbiditeiten (die bij NICE/LCPS benoemd zijn als comorbiditeit).
Op het moment dat je dan twee 20 jarigen met 2 comorbiditeiten hebt liggen is je gemiddelde al om zeep geholpen. Er worden (regelmatig in dit topic in elk geval) conclusies gehangen dat er gezonde 50ers op de IC liggen. Zo stellig kun je dat niet zeggen op basis van die data.
Yep. Maar omdat juist boven de 50 het grootste gedeelte gevaccineerd is, ging ik er een beetje vanuit dat juist deze groep veel mensen betreft die domweg 'pech' hebben.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Driekwart boven de 50. Het is al een aantal keer voorbij gekomen dat veruit de meeste opnames ongevaccineerde mensen zijn.
Ik maak hier maar geen opmerkingen over pensioenen, scorched earth en dat soort ongein in combinatie met egoïstischquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Drang om eens verantwoordelijkheid te nemen.
Drang om minder egoistisch te zijn.
Er is inderaad ook een groep die ondanks vaccinatie de pech heeft om alsnog in het ziekenhuis te belanden. Die mensen kun je niets kwalijk nemen uiteraard. Ondanks dat is de groep ongevaccineerde ouderen nog steeds veruit de grootste in het ziekenhuis en is de groep die voor problemen zorgt. Ook omdat hoe ouder de patient hoe langer de ligduur.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep. Maar omdat juist boven de 50 het grootste gedeelte gevaccineerd is, ging ik er een beetje vanuit dat juist deze groep veel mensen betreft die domweg 'pech' hebben.
Hoe dan ook dom om boven deze leeftijd niet gevaccineerd te zijn. Eens.
Ja ho ho. Ik rijd al Volvo om voetgangers en rendieren te sparen. Daarmee doe ik al genoeg voor anderenquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan kan een vaccinatie er ook wel bij
Lees je ook de papieren Volkskrant?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja ho ho. Ik rijd al Volvo om voetgangers en rendieren te sparen. Daarmee doe ik al genoeg voor anderen
Ben ik verplicht te antwoorden op deze vraag?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees je ook de papieren Volkskrant?
bron ADquote:Het Antonius Ziekenhuis in het Friese Sneek stroomt vol met coronapatiënten uit Urk. Dat meldt Omrop Fryslân. Meer dan de helft van alle coronapatiënten komt momenteel uit Urk. Op de verpleegafdelingen gaat het zelfs om 70 tot 80 procent van de patiënten.
We kunnen eventueel drang toepassen. Kies zelf maar!quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ben ik verplicht te antwoorden op deze vraag?
Als het antwoord ja is staat de vaccinatiebus morgen voor je deur. Leuker kunnen we het niet maken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ben ik verplicht te antwoorden op deze vraag?
URKEDquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
https://www.ad.nl/binnenl(...)tredens-af~af04d575/
Nee, geen krantenabonnement. Kom ik goed weg.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het antwoord ja is staat de vaccinatiebus morgen voor je deur. Leuker kunnen we het niet maken.
URKEDquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
Rij maar door naar Urk met dat ding, @chratnoxquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee, geen krantenabonnement. Kom ik goed weg.
Het Sint Antonius in Sneek:quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
Urk wonen ~20.000 mensen. Sneek zo'n 34.000 mensen. Sowieso zijn er toch wel ziekenhuizen dichterbij Urk, of zijn die ook vol?quote:Op de afdeling Intensive Care staan 6 bedden. Er werken ruim 30 verpleegkundigen en 7 artsen.
De prikbus komt naar u toe deze winter. Misschien tijdens feestavondjes vragen aan de stoute jongens of ze ipv GHB een vaccinatie willen prikken?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Rij maar door naar Urk met dat ding, @:Chratnox
Ik weet niet of die de papieren versie van de Volkskrant lezen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
De prikbus komt naar u toe deze winter. Misschien tijdens feestavondjes vragen aan de stoute jongens of ze ipv GHB een vaccinatie willen prikken?
Tja, we moeten blijven innoveren en ons aanpassen aan de doelgroep. Een abonnement op Enzo Knol's YouTube kanaal doen we 't ook voor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet niet of die de papieren versie van de Volkskrant lezen.
Dat zijn de ergste!quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, we moeten blijven innoveren en ons aanpassen aan de doelgroep. Een abonnement op Enzo Knol's YouTube kanaal doen we 't ook voor.
Ze noemen volgens mij niet specifiek de IC. Betreft ook reguliere verpleegafdelingen denk ik. Anyhow, met zulke bed aantallen vertekent het wel flink inderdaadquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het Sint Antonius in Sneek:
[..]
Urk wonen ~20.000 mensen. Sneek zo'n 34.000 mensen. Sowieso zijn er toch wel ziekenhuizen dichterbij Urk, of zijn die ook vol?
Het is natuurlijk kut dat die ziekenhuizen geen plek hebben, maar die hoeveelheden zijn ook wel wat aan de droevige kant. "Meer dan de helft" gaat hier dan dus over 4 patiënten op de IC, er vanuit gaande dat alle IC bedden gebruikt worden.
En de achterstandswijken in de randstad vol met moslims?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:52 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
bron AD
In het artikel stond de helft en zelfs 70 tot 80% op verpleeg (parafraserend), vandaar dat ik tot die aantallen kwam.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:02 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ze noemen volgens mij niet specifiek de IC. Betreft ook reguliere verpleegafdelingen denk ik. Anyhow, met zulke bed aantallen vertekent het wel flink inderdaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |