KAN NIET. Want vaccins.quote:
Als ik weet dat die loodgieter thuis een tering zooi heeft bel ik hem niet. Alleen dat zie ik niet als hem spreek. Dat Mr Bruls uit zijn overhemd knapt wel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij kijkt ook bij de loodgieter of zijn leidingen thuis op orde zijn voor je zijn werk accepteert?
Staat toch los van zijn functie man
Onder de 50 nog geen kwart van de opnames. Dat is belangrijke sturingsinformatie.quote:
De meeste moorden vinden plaats in de relationele sfeer. Wees gewaarschuwdquote:Op zondag 31 oktober 2021 13:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Stappen in Griekenland is ook gevaarlijker dan thuis een borreltje drinken met alleen mijn man
Wordt al maanden niets mee gedaan. Ik zie niet in waarom dat zou veranderen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder de 50 nog geen kwart van de opnames. Dat is belangrijke sturingsinformatie.
Lekker 14-jarige scholieren weer aan de mondkap dus, want dat 'houdt ons alert'.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:59 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wordt al maanden niets mee gedaan. Ik zie niet in waarom dat zou veranderen.
Tja, en maar blijven roepen dat het vooral ongevaccineerden zijn die opgenomen worden. Dat klopt, maar het zijn vooral ongevaccineerde ouderen. En ook een aandeel gevaccineerde ouderen. Een oproep voor hen om zichzelf te beter te beschermen zou ook geen kwaad kunnen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker 14-jarige scholieren weer aan de mondkap dus, want dat 'houdt ons alert'.
Well, in dat opzicht snap ik heel goed dat die Bruls het liefst iedereen op 1.5m wilt en QR codes en verplichte controle overal.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:57 schreef descon het volgende:
[..]
Als ik weet dat die loodgieter thuis een tering zooi heeft bel ik hem niet. Alleen dat zie ik niet als hem spreek. Dat Mr Bruls uit zijn overhemd knapt wel.
Maar als iemand zich met mijn gezondheid gaat bemoeien verwacht ik een voorbeeld functie kwa gezondheid.
Anders kan ik hem niet serieus nemen.
Het grootste probleem is juist dat er ingezoomd wordt op persoonlijk risico. Dan krijg je van die 20-40ers zoals hierboven die denken dat ze maar een kans van 1 op 1000 hebben om dit jaar in het ziekenhuis te belanden, en dat is niet veel anders dan de kans dat je in een jaar onder een auto terecht komt, dus dan hoeven we die prik niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk helpen vaccins, heel goed zelf, maar vaccins zijn uiteindelijk ook vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat je geen zorg nodig hebt. Daarnaast is het mooi dat je minder besmettelijk bent, omdat je minder klachten krijgt.
Allemaal heel mooi, maar dan nog gaat het niet voorkomen dat er besmettingen ontstaan.
Denk dat ik het niet goed verwoord, maar waar ik overal val is dat men soms doet alsof vaccins niet werken, omdat men toch besmet kan raken etc. Grootste effect van vaccsins ligt in het feit dat men minder zorg nodig heeft en daar moet men aandacht aan besteden.
Op welke manier is dat belangrijk?quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder de 50 nog geen kwart van de opnames. Dat is belangrijke sturingsinformatie.
Hoezo zou het leiden tot verdwijnen van immuniteit?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Het grootste probleem is juist dat er ingezoomd wordt op persoonlijk risico. Dan krijg je van die 20-40ers zoals hierboven die denken dat ze maar een kans van 1 op 1000 hebben om dit jaar in het ziekenhuis te belanden, en dat is niet veel anders dan de kans dat je in een jaar onder een auto terecht komt, dus dan hoeven we die prik niet.
Dat laat dan verder onverlet dat een kans van 1 op 1000 op een populatie toch weer 9000 ziekenhuisopnames zouden betekenen, maar vooral dat de beste manier om ziekenhuisopnames terug te dringen een (transiente) groepsimmuniteit te verzorgen is. Wat altijd pas echt ondergesneeuwd blijft is dat je veel beter in een klap de hele bevolking antistoffen kan geven door vaccinatie, omdat de verspreiding van het virus dan grotendeels stil gelegd wordt voor 1-2 jaar, dan op de 'natuurlijke' manier, wat tot een gestaffelde immuniteit (en ook weer het verdwijnen van immuniteit) leidt, waarbij het permanent virus veel sterker rondgaat.
Ander probleem is dat het vaccin niet kan voorkomen dat je besmet raakt en dat doorgeeft.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Het grootste probleem is juist dat er ingezoomd wordt op persoonlijk risico. Dan krijg je van die 20-40ers zoals hierboven die denken dat ze maar een kans van 1 op 1000 hebben om dit jaar in het ziekenhuis te belanden, en dat is niet veel anders dan de kans dat je in een jaar onder een auto terecht komt, dus dan hoeven we die prik niet.
Dat laat dan verder onverlet dat een kans van 1 op 1000 op een populatie toch weer 9000 ziekenhuisopnames zouden betekenen, maar vooral dat de beste manier om ziekenhuisopnames terug te dringen een (transiente) groepsimmuniteit te verzorgen is. Wat altijd pas echt ondergesneeuwd blijft is dat je veel beter in een klap de hele bevolking antistoffen kan geven door vaccinatie, omdat de verspreiding van het virus dan grotendeels stil gelegd wordt voor 1-2 jaar, dan op de 'natuurlijke' manier, wat tot een gestaffelde immuniteit (en ook weer het verdwijnen van immuniteit) leidt, waarbij het permanent virus veel sterker rondgaat.
Ik snap het anders ook niet. Hoe hierop sturen dan?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch? Sturingsinformatie.
En deze snap ik nog minder.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:59 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wordt al maanden niets mee gedaan. Ik zie niet in waarom dat zou veranderen.
Gewoon de bejaardenhuizen dichtgooienquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tijd om weer alles dicht te gooien uit solidariteit naar de ouderen
Je wil ziekenhuisopnames voorkomen, dan wil je toch weten wie er precies nu opgenomen worden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik snap het anders ook niet. Hoe hierop sturen dan?
[..]
En deze snap ik nog minder.
Er wordt al maanden niets gedaan toch?
Je weet waar het grootste risico zit. Dus je weet ook in welke groepen je meer moet vaccineren, je kunt een educated guess maken welke gelegenheden je meer moet beperken etc.quote:
het verminderd de kans wel aanzienlijk. Maar zoals altijd is het vooral 1 grote ikke ikke show waarbij men soms denkt superieur te zijn en tevens onmisbaar. Prima, ik kies ook voor mezelf en de dierbaren om mij heen maar hierdoor gaan we hier gewoon niet uitkomen tenzij er echt een vaccin is die het virus voor echt lange tijd de baas kan zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ander probleem is dat het vaccin niet kan voorkomen dat je besmet raakt en dat doorgeeft.
Daardoor zien sommigen af van vaccinatie als ze verder toch amper risico lopen.
Niet dat ze dat de vorige keren deden. Scholen gewoon dicht, want ja, kinderen komen immers in aanraking met oma's en opa's.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet waar het grootste risico zit. Dus je weet ook in welke groepen je meer moet vaccineren, je kunt een educated guess maken welke gelegenheden je meer moet beperken etc.
Die vaccins zijn er al, het probleem van een vaccin is dat het niet werkt bij mensen die het niet nemen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:09 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het verminderd de kans wel aanzienlijk. Maar zoals altijd is het vooral 1 grote ikke ikke show waarbij men soms denkt superieur te zijn en tevens onmisbaar. Prima, ik kies ook voor mezelf en de dierbaren om mij heen maar hierdoor gaan we hier gewoon niet uitkomen tenzij er echt een vaccin is die het virus voor echt lange tijd de baas kan zijn.
En als je weet dat er een kwart van de opnames onder de 50 nog zijn, dan.... ?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:08 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je wil ziekenhuisopnames voorkomen, dan wil je toch weten wie er precies nu opgenomen worden?
Dan weet je dat daar het probleem dus niet ligt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En als je weet dat er een kwart van de opnames onder de 50 nog zijn, dan.... ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |