abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:37:42 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201959651
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:36 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Opties. Tot nu toe zijn alleen het benadrukken van adviezen en een bredere inzet van de QR code zo goed als zeker.
1,5 meter en mondkapjes alleen in winkels of plekken waar geen QR is, neem ik aan?

1,5 meter zal wel advies worden.
pi_201959652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:32 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Mondkapjes, 1,5 meter, thuiswerken, bredere inzet coronapas.
Je realiseert je wel dat 1,5 meter en de coronapas een beetje tegenstrijdig zijn?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:38:02 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201959654
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:33 schreef Za het volgende:

[..]
Ik ben het eens met Vallon, met name vwb de N antilichamen. Dat is ontzettend veel materie, en iemand die er in geïnteresseerd is, zou zich er in kunnen verdiepen, verschillende onderzoeken naast elkaar leggen, en de discussie aangaan.

Gewoon een bron is dan bv 30 pagina's leeswerk, of 4x 30 pagina's.

Dan is het de volgende post 'en jij denkt dat ik dat allemaal ga lezen'.

Er is geen feitelijke interesse bij de vrager om heel veel moeite te doen goed inleesmateriaal te doen toekomen, anders had betreffende user dat zelf allang gedaan.
Inhoudelijk is de materie interessant, ook wanneer ik wat lees hoe medicijnen (en vaccinaties) de balans bij mensen kunnen beïnvloeden.
//--//
Dit even voor critici die de stelling niet (willen) overwegen @Jaeger85 of het onzin vinden waarom vaccins, afweer tegen andere viruseiwitten kunnen of zullen wegdrukken.

In de spoiler een onderbouwing waarom de stelling hout snijdt en leuk om die wat te verbreden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wegdrukverhaal is zo, op tal van onderdelen met verschillende insteken te onderbouwen. Of dat schadelijk uitwerkt zullen we gaan ervaren waarbij ik mijn kaarten vooral zet op onze natuurlijke balans. Mensen die erger ziek worden/zijn, kunnen dan terugvallen op vaccins.

Los van technische inhoud, is het logisch in te zien dat wat niet gebruikt wordt (zoals andere eiwitten afweren), niet in stand zal blijven wanneer het SpikeEiwit vanwege vaccinatie de boventoon in afweer krijgt.

Hierbij opgemerkt dat biomedisch er nooit sprake is van zwart/wit. In de populatie en zelfs het individu, zal altijd wel ergens een overlevingskwaliteit/capaciteit zijn die een ooit verloren afweer te (her)ontwikkelen. Niet omdat het onthouden wordt maar omdat het leven evolutionair bestaat uit onnoemelijk veel kansen proberen.
Zo alles mislukt, is het simpel einde mensheid.
Probleem van die toekomstzekerheid, is dat degene die nu lijdt of dood gaat, bitter weinig aan heeft aan die wetenschap.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201959682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
1,5 meter en mondkapjes alleen in winkels of plekken waar geen QR is, neem ik aan?

1,5 meter zal wel advies worden.
Dat kwam uit de eerste "lek" ja. Advies om drukke plekken te vermijden en afstand te houden. Mondkapjes heb ik eigenlijk niks over gehoord.
pi_201959729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Het is allemaal reuze interessant. Maar weinig standvastig. Over enkele maanden blijkt weer dat de 'natuurlijke' immuniteit toch sterker is.
pi_201959765
Hoe werkt dat eigenlijk met die derde boost waar sommige voor zijn? is er echt wetenschappelijk bewijs dat die 'boost' überhaupt bestaat? de effectiviteit was toch al 95%? en is een vierde dan ook weer sterker dan een derde? en een vijfde weer dan een vierde? of is er ergens wel een limiet?
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:47:10 #32
65846 Bocaj
47th President.
pi_201959814
Ik heb hem ff weer opgezocht!

Jawel, hij zit weer in je hoofd... tot de kerst! :')
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:47:17 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201959817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Probleem voor de kwetsbaren onder ons, is wanneer dat, hoe snel er is en vooral blijft.
Iemand kwakkelend is, zal imo doorgaans geen betere afweer ontwikkelen.

Plastisch gezegd: De reeds ziek te noemen persoon heeft grotendeels de (afweer)energie nodig om overeind te blijven en gaat de reserves - zonder voortdurende infectie - niet aanwenden om ook nog fantastische afweer te maken tegen Corona. Doel van het leven is overleven.
Gezonde jonge mensen draaien op zeg 50% capaciteit, overbelaste "zieken/ouderen" al snel fragiel op zeg 90% en zijn dan gebaat bij preventief sturende vaccinaties die ze zo (meer) tijd/respijt geven.
pi_201959884
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:35 schreef tja77 het volgende:

[..]
Aantal 80 is wat anders dan 80% poppedop.
Ja :D :@ .
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:52:29 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201959887
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:35 schreef Za het volgende:

Het geeft ook te denken dat gevaccineerden niet hoeven te testen voor toegang, wetende dat ze besmet kunnen zijn, wellicht omdat met TvT voor gevaccineerden aan het licht zou komen dat zij langdurige virusdragers zijn.

Hier is enkel voor gekozen om de vaccinatie-bereidheid hoog te houden. Gaat nog wel veranderen.
pi_201959890
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:44 schreef theunderdog het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met die derde boost waar sommige voor zijn? is er echt wetenschappelijk bewijs dat die 'boost' überhaupt bestaat? de effectiviteit was toch al 95%? en is een vierde dan ook weer sterker dan een derde? en een vijfde weer dan een vierde? of is er ergens wel een limiet?
Je moet het zien als een extra muur van soldaten , de eerste en tweede muur zijn een beetje zwak geworden , de kans op een doorbraakinfectie is mogelijk zeker als je al een zwak immuunsysteem hebt.
Het probleem is dat soms moeilijk kunt inschatten hoe sterk of zwak je immuunsysteem, pas als je ziek wordt komt dit aan het licht..
pi_201960020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:52 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Je moet het zien als een extra muur van soldaten , de eerste en tweede muur zijn een beetje zwak geworden , de kans op een doorbraakinfectie is mogelijk zeker als je al een zwak immuunsysteem hebt.
Het probleem is dat soms moeilijk kunt inschatten hoe sterk of zwak je immuunsysteem, pas als je ziek wordt komt dit aan het licht..
Ja oke. Maar is het dan zo dat je constant muren kan blijven bouwen??
pi_201960034
De 1.5 meter bestaat alleen maar in situaties waarbij de capaciteit beperkt kan worden. Bij het zoveelste 'dringende' advies zullen veel ondernemers Hugo toch de middelvinger geven.
pi_201960117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hier is enkel voor gekozen om de vaccinatie-bereidheid hoog te houden. Gaat nog wel veranderen.
Vaccins verkopen lijkt grotere prioriteit te hebben dan besmettingen laag houden.
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:26:44 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201960413
Houston, We Have a Problem. :Y

Dit virus is een nog veel groter probleem dan velen dachten/hoopten.
Er zullen toch echt speciale covid 19 klinieken moeten komen om weer normaal verder te kunnen gaan. Wanneer gaan ze daar nu eens apart personeel voor opleiden ? En bieden ze dat personeel een voldoende hoog salaris om het aantrekkelijk te maken ? Covid patiënten verzorgen lijkt me best een uitputtende klus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:26:53 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_201960415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Vaccins verkopen lijkt grotere prioriteit te hebben dan besmettingen laag houden.
Vaccins zijn de beste, goedkkoopste en makkelijkste manier om de gevolgen van besmettingen zo laag mogelijk te houden. Goed dat dat de grootste prioriteit heeft.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:40:36 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201960653
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Leuk op individueel niveau... Alleen is het bullshit als het gaat om vaccinatie van grote groepen

1 individu die zich laat vaccineren gaat geen verschil maken. Als iedereen zich laat vaccineren zeker wel

1 iemand die thuis blijft maakt niks uit op de auto-ongeluk statistieken. Als iedereen thuisblijft wel

En als je serieus denkt dat mensen "flabbergasted" zijn omdat je denkt een gigantisch slimme opmerking te maken ben ik bang dat je hun reactie verkeerd interpreteert
Was en is ook hilarisch bedoeld dat het geen kunst is om een zg geloofwaardige stelling te plaatsen dat vaccins beschermen omdat die besmetting voorkomen. En nee, ik heb geenszins de wens om indruk te maken, wel om een misplaatste overtuiging - die mij zou moeten overtuigen - te nuanceren.
quote:
[..]
Wellicht interpreteer ik deze lap tekst verkeerd maar vaccins en ook deze vaccins zorgen er voor dat een virus snel herkend en opgeruimd wordt. Idealiter voordat je überhaupt ziek wordt.
Dat is idd het doel van huidige vaccins dat kwetsbaren eerder kunnen reageren dan hun tragere immuunsysteem kan en ze anders ernstige gevolgen ontwikkelen.
Waar ik op aanvul dat het vaccins niet nodig zijn voor mensen die gezond zijn en het virus letterlijk prima kunnen hebben. Gezond in de zin dat ze medisch gezien, geen reden hebben ze toe te passen.

quote:
In 60-70% van de gevallen lukt dat. Deze mensen zullen dan ook niet besmettelijk worden.
Dat is dus pertinent niet waar. Of iemand besmettelijk is, wordt vooral bepaald door degene die ontvankelijk is.
Wat ik wil aangeven dat besmetting wmb niet het probleem hier is, dat men het hier maakt tot maatstaf is ridicuul.
Het doel moet zijn dat minder mensen gevolgen ondervinden.
Los daarvan is het een utopie om besmetting met een luchtweg gedreven virus te willen voorkomen.

quote:
Kortom vaccinatie helpt om de R waarde te drukken
Nee, de R0 wordt bepaald door kenmerken die het virus heeft zoals infectieperiode en herstelduur. Vaccins veranderen die niet.
De misvatting is ook dat iemand niet zichtbaar hoest of kucht etc., anderen dus niet zou kunnen besmetten.
Dat er een mindere kans is, omdat iemand minder/geen virus uitstoot, is weer een andere benadering.
Grapje, ik zeg het maar: de helft van de tijd is iemand sws niet besmettelijk omdat die de lucht inademt.

Wat Covid19 vaccins preventief, prima doen is dat minder mensen, ernstige gevolgen ontwikkelen die ze vanwege hun aandoening(en) anders in het ziekenhuis doen belanden.

De Relatieve-waarde in RIVM's taal is een heel andere:
"bron Het reproductiegetal laat zien hoe snel het virus zich verspreidt. Dit getal geeft aan hoeveel mensen gemiddeld besmet worden door iemand die besmet is met het coronavirus.".
Gooi het maar in mijn pet van njet, he virus is sws al overal. Die Rivmwaarde betrekt dus impliciet allerlei beschermende maatregelen, gedrag en vaccinatie in de formuleberekening die daarmee letterlijk (onvergelijkbaar) drijfzand wordt. Ook omdat de onderdelen waaruit die Rivm-waarde dan tot stand komen, als wetenschap niet voorspelbaar is.
Waar beleidsmatig veel voor te zeggen is om het een schijn van een wetenschappelijke OMT waarde te geven.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:48:26 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201960751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:44 schreef theunderdog het volgende:
Het is geen boost maar een herhaling, om de afgenomen effectiviteit (wat dat dan ook is) weer op te pompen.
Het woordje boost klinkt wel positief. Zoiets als intelligente lockdown of slimmer werken.
pi_201960767
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is geen boost maar een herhaling, om de afgenomen effectiviteit (wat dat dan ook is) weer op te pompen.
Het woordje boost klinkt wel positief. Zoiets als intelligente lockdown of slimmer werken.
Ja, zo komt het op mij ook over.
pi_201960794
De winter is nog niet eens begonnen en we hebben nu alweer een probleem. De komende maanden gaan echt een grote clusterfuck worden.
pi_201960817
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:52 schreef Gehrman het volgende:
De winter is nog niet eens begonnen en we hebben nu alweer een probleem. De komende maanden gaan echt een grote clusterfuck worden.
Clusterfuck, na clusterfuck zolang verplicht vaccineren taboe blijft.
pi_201960862
Hebben jullie de mondkapjes gewassen en gevouwen en wel al klaar liggen voor de komende 5 a 6 maanden? WC-papier voorraad op orde? Desinfectiemiddelen opgestapeld tot de nok aan toe? Zelftesten ingeslagen grootverpakking a 50 stuks? Anti-depressiva voorraad opgebouwd? Dan bent je klaar voor de aankomende maatregelen en lockdowns! Welkom in 2021 & 2022! *O*
pi_201960887
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:26 schreef deedeetee het volgende:
Houston, We Have a Problem. :Y

Dit virus is een nog veel groter probleem dan velen dachten/hoopten.
Er zullen toch echt speciale covid 19 klinieken moeten komen om weer normaal verder te kunnen gaan. Wanneer gaan ze daar nu eens apart personeel voor opleiden ? En bieden ze dat personeel een voldoende hoog salaris om het aantrekkelijk te maken ? Covid patiënten verzorgen lijkt me best een uitputtende klus.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.
pi_201960896
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:57 schreef HPoi het volgende:
Hebben jullie de mondkapjes gewassen en gevouwen en wel al klaar liggen voor de komende 5 a 6 maanden? WC-papier voorraad op orde? Desinfectiemiddelen opgestapeld tot de nok aan toe? Zelftesten ingeslagen grootverpakking a 50 stuks? Anti-depressiva voorraad opgebouwd? Dan bent je klaar voor de aankomende maatregelen en lockdowns! Welkom in 2021 & 2022! *O*
Overdrijven is ook een vak... haha
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:05:51 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201960995
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:45 schreef Za het volgende:

[..]
Vandenbroucke: ‘70% covidpatienten in Vlaamse ziekenhuizen gevaccineerd'.
Patiënten met Covid, niet Covid-patiënten.

quote:
De cijfers maken verder geen onderscheid tussen patiënten die vanwege een covidinfectie of vanwege een andere pathologie maar met een covidinfectie op intensieve zorg werden opgenomen.
Als je weet wie er vanwege Covid ligt kun je beter conclusies trekken. Mensen die een ongeluk krijgen en toevallig ook Covid kun je beter niet meetellen, op deze manier zegt het cijfer niet zoveel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')