En dan in de lente ook een Almauftrieb ? Bijzonder dat een traditie uit de Alpen ook in Nederland gevierd wordt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 15:54 schreef Arizona het volgende:
Hier in het buurtcafé is het ouderwets gezellig, men viert een Almabtrieb
Er werden versierde nepkoeien op karren door de straten getrokken en nu wordt er Paulaner geschonken![]()
Het klinkt allemaal erg gezellig maar met die oplopende coronacijfers vind ik het ook nog wel een dingetje, ik betwijfel of het wel heel verstandig is. Maar dit was natuurlijk al eerder gepland. En andere kroegen zijn natuurlijk ook "gewoon" open dus dan maakt dit kroegje ook het verschil niet.
Ze zijn hier in de regio sowieso carnaval aan het inhalen volgens mij. Er is vandaag ook al carnaval in een dorp in de regio en in een ander dorp was een groot Oktoberfest.
Volgens mij zochten ze gewoon een excuus voor een feestje, we hebben hier nog nooit eerder een Almabtrieb gehad.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan in de lente ook een Almauftrieb ? Bijzonder dat een traditie uit de Alpen ook in Nederland gevierd wordt.
Morgen hebben we voor het eerst in jaren weer een familiebijeenkomst. Twee mensen hebben zich uit voorzorg al ziek afgemeld. En laat ik nou net één van die twee wel graag weer willen zien.
Hopelijk is het redelijk weer dan kunnen we nog een stukje wandelen op de Grebbeberg.
Dit had ik vorig jaar ook! Een heel gezellig feestje in oktober, vlak voordat alles dicht ging. Dat was in hetzelfde weekend als dat in Den Haag nog een keer feest gevierd werd door cafégangers, vlak voor de sluiting van de horeca.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 15:54 schreef Arizona het volgende:
Hier in het buurtcafé is het ouderwets gezellig, men viert een Almabtrieb
Er werden versierde nepkoeien op karren door de straten getrokken en nu wordt er Paulaner geschonken![]()
Het klinkt allemaal erg gezellig maar met die oplopende coronacijfers vind ik het ook nog wel een dingetje, ik betwijfel of het wel heel verstandig is. Maar dit was natuurlijk al eerder gepland. En andere kroegen zijn natuurlijk ook "gewoon" open dus dan maakt dit kroegje ook het verschil niet.
Ze zijn hier in de regio sowieso carnaval aan het inhalen volgens mij. Er is vandaag ook al carnaval in een dorp in de regio en in een ander dorp was een groot Oktoberfest.
Je kent de Rotterdamse Denkert toch wel? Die is het niet met je eens :’)quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:50 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Nee...
Al woon ik hemelsbreed 300 meter van het stadion af.
Uiteraard ken ik die klassieker.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:53 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Je kent de Rotterdamse Denkert toch wel? Die is het niet met je eens :’)
Ach, denk maar zo, vorig jaar rond deze tijd waren alle restaurants dicht, dan kan het alleen maar meevallenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:55 schreef Meridiaan het volgende:
Ik moest vanochtend bij de Intratuin in het restaurantje daar mijn QR-code laten zien. Kan er toch niet aan wennen
Ik vind het ook nog steeds apartquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:55 schreef Meridiaan het volgende:
Ik moest vanochtend bij de Intratuin in het restaurantje daar mijn QR-code laten zien. Kan er toch niet aan wennen
Je kunt toch gewoon je paspoort in je tas stoppen als je weggaat omdat je sowieso weet dat deze situatie er nu is?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog steeds apart. In principe moet je ook je legitimatie kunnen laten zien bij de check. Nu heb ik wel mijn rijbewijs altijd bij me, klein pasje, maar mijn dochter heeft alleen maar een paspoort en die heeft ze echt nooit op zak. Dus we kunnen nog steeds niet spontaan op pad. Nu is er nog nauwelijks om legitimatie gevraagd
maar toch, het idee dat je misschien weggestuurd wordt staat me niet aan.
Mijn dochter is een puber, zo gewoon zijn die dingen dan nietquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon je paspoort in je tas stoppen als je weggaat omdat je sowieso weet dat deze situatie er nu is?
Een draai om de oren is ook niet gewoon maar is ook zo geregeldquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter is een puber, zo gewoon zijn die dingen dan niet
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter is een puber, zo gewoon zijn die dingen dan niet
Ik gok dat dit laatst bedoeld werd met die jeugdtrauma's.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Een draai om de oren is ook niet gewoon maar is ook zo geregeld
In principe moet je sowieso altijd legitimatie bij je hebben, ik weet niet hoe oud dochter is, maar boven de 14 zou ze hem moeten kunnen tonen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog steeds apart. In principe moet je ook je legitimatie kunnen laten zien bij de check. Nu heb ik wel mijn rijbewijs altijd bij me, klein pasje, maar mijn dochter heeft alleen maar een paspoort en die heeft ze echt nooit op zak. Dus we kunnen nog steeds niet spontaan op pad. Nu is er nog nauwelijks om legitimatie gevraagd
maar toch, het idee dat je misschien weggestuurd wordt staat me niet aan.
Ik wil het er niet over hébben Em!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok dat dit laatst bedoeld werd met die jeugdtrauma's.
Dat respecteren wij. Laat maar weten als je er klaar voor bent.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wil het er niet over hébben Em!
Precies. Ik heb zelf ook geen rijbewijs, dus is het ook lastiger met een paspoort omdat die groter is. Maar die heb ik wel altijd bij me.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
In principe moet je sowieso altijd legitimatie bij je hebben, ik weet niet hoe oud dochter is, maar boven de 14 zou ze hem moeten kunnen tonen.
Bijna alles is voor hem een jeugdtrauma.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok dat dit laatst bedoeld werd met die jeugdtrauma's.
Gaat lekker met de auto's hier in de SC.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:40 schreef molloot200 het volgende:
Mam haar autoband is blijkbaar vannacht lekgestoken want er zit een vrij grote pin in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |