zo jij kent de regels!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
Idd, kleine moeite lijkt me.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:24 schreef Leonos het volgende:
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
Dit. Hier is een standaardbrief voor dat mag je denk ik ook wel mailen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
Niet om er een K&W topic van te maken maar de waterdruk is wel gecontroleerd?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:23 schreef Sicstus het volgende:
Mijn moeder heeft onlangs een nieuwbouwwoning betrokken, voorzien van een warmtepomp, maar het blijkt dat die niet werkt. Hij geeft allerlei errorcodes. En het wordt dus ook niet warm in de woning.
Nu heb ik zelf een 'ouderwetse' CV-ketel en ik ben dan gewend dat ik het bedrijf bel waar ik een servicecontract mee heb, en die staan dan ofwel dezelfde dag, of op zijn laatst de volgende dag, op de stoep om het probleem te verhelpen.
Maar in het geval van mijn moeder loopt het allemaal via de woningbouworganisatie (Vidomes), die zeggen dat ze dan contact moeten opnemen met de aannemer (BAM), die vast weer contact moet opnemen met de onderaannemer die de warmtepomp geplaatst heeft, etc.
We hebben dit vorige week 21 oktober gemeld, maar we weten nog steeds niets. Mijn moeder heeft reuma en daardoor heeft zij het altijd al sneller koud dan 'gezonde' mensen, en dus logeert ze nu noodgedwongen bij, omdat ze het in haar nieuwe woning niet uithoud van de kou.
Wat kunnen we hier nou aan doen? Eindeloos blijven bellen en afwachten? Naar de huurcommissie stappen? De huur niet meer betalen? Jullie advies is zeer welkom...
Gewoon de automatische incasso van je huur storneren.quote:
En dan werkt warmtepomp mysterieus genoeg weer naar behoren?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gewoon de automatische incasso van je huur storneren.
Nee maar met dat geld kan je zelf de monteur bellen en betalen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan werkt warmtepomp mysterieus genoeg weer naar behoren?
Ik lees altijd idiot in jouw naam om de een of andere reden...quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee maar met dat geld kan je zelf de monteur bellen en betalen.
De comment over storneren was natuurlijk niet serieus en in reactie op de comment 'koop je eigen huis'.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik lees altijd idiot in jouw naam om de een of andere reden...
Bedankt voor het bevestigen dat je ook een idioot ben.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De comment over storneren was natuurlijk niet serieus en in reactie op de comment 'koop je eigen huis'.
Doe ff normaal. Als je niet begrijpt dat storneren een running gag is...laat maaar.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen dat je ook een idioot ben.
Weet je toevallig nog wie die "running gag" destijds in werking heeft gezet op FOK! ?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:56 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Doe ff normaal. Als je niet begrijpt dat storneren een running gag is...laat maaar.
Weet hij niet.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:05 schreef XanderH het volgende:
@:paardendokter Hoe weet jij welk model warmtepomp er in die woning zit? Die info zie ik niet in het topic...
Warmtepomp is niet heel complex en doorgaans kom je niet bij de "schadelijke" instellingen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou niet aanraden om zelf aan de warmtepomp te zitten tenzij de woningbouwvereniging daar instructies voor geeft. Als je zelf met wat instellingen de boel verneukt ben je verder van huis.
Stel je krijgt een foutcode die met een simpele reset op te lossen is. Dan mįg de woningbouwvereniging (of welke verhuurder dan ook) jou vragen om dat zelf te resetten met instructies. Dat valt namelijk onder klein regulier onderhoud waar géén technische kennis voor vereist is.
Klaarblijkelijk is het probleem met de warmtepomp wel een stukje complexer dan dat.
Dit is chinees voor mij.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:53 schreef paardendokter het volgende:
Ik zou sowieso eerst even een harde reset doen, gevolgd door een volledige hysterese.
Kies - afhankelijk van de beschikbare PV-vermogen - de juiste energiebron uit de opties
"Alleen WP", "Alleen EL", "WP + EL".
Als het PV-contact gesloten is, bedien dan uw warmtepomp met elektriciteit.
Het display toont nu de huidige werkingsmodus die door het menu wordt gespecificeerd
("alleen WP", "EL only", "WP + EL"). De streeftemperatuur komt overeen met de afzonderlijk
instelbare parameters die horen bij de bedrijfsmodi PV-WP en PV-EL.
Daarna de zonnepanelen laten stoppen met produceren en de omvormer weer "uit bedrijf" schakelen en tenslotte de bedrijfsmoduschecken en het display naar de normale bedrijfsmodus converteren.
Alles ff nalopen op de laptop, koppelen via poort 8080.
O ja: de warmtepomp werkt met een hysterese van + 1 ° C / -3 ° C ten opzichte van het setpoint. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Hallo, dat ding is net geinstalleerd in haar nieuwbouwwoning, dan zorgt die woningbouwvereniging maar gewoon dat dat ding gaat werken en een beetje rap ookquote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Waterdruk controleren is idd stap één. Indien nodig bijvullen. Dat is de verantwoordelijkheid van de huurder zelf.
Welk systeem hangt er? En welke foutcodes worden er gegeven? Een beetje meer duidelijkheid kan tot betere adviezen leiden.
Heb je ook het merk en type nummer van de warmtepomp ?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:02 schreef Sicstus het volgende:
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En deze is van de hoofdslaapkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In mijn ervaring werkt dit helaas toch wel het best. Je moeder huurt een woning van de corporatie, die moet het maar regelen en dat gaat het snelst door erg veel druk te zetten , oh en in social media taggen ook.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:29 schreef Heph844 het volgende:
Je moeder heeft een overeenkomst met de woningbouwvereniging, dus in principe moet je daar zijn.
Ik zou ze gewoon helemaal gek stalken geloof ik. Net zo lang tot ze er zo gek van worden dat ze zelf de druk erop gaan zetten bij BAM. Denk dat je dan sneller resultaat hebt dan met juridische procedures.
En dit.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hallo, dat ding is net geinstalleerd in haar nieuwbouwwoning, dan zorgt die woningbouwvereniging maar gewoon dat dat ding gaat werken en een beetje rap ook
Maar de huurder is hier een oudere dame!!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.
En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.
En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
De regelgeving rond de kleine onderhoudstaken die de verantwoordelijkheid van de huurder zijn maakt geen onderscheid op basis van leeftijd.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:41 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Maar de huurder is hier een oudere dame!!
Tja, dat zou handiger zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen.
Ja dat is een oplossing maar niet helemaal de bedoeling, dan krijg je straks te horen dat ze niks meer kunnen doen omdat je een ander eraan hebt laten sleutelen. Garantie verlopen bv...quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:24 schreef Leonos het volgende:
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
Dat lijkt me ook, in de handleiding staat gewoon welke foutcode bij een te lage druk staat gok ik.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen.
Je kunt natuurlijk wel zelf een en ander proberen af te pellen. Werkt de warmtepomp zelf wel? Dat wil zeggen, heb je nog wel warm water? Waterdruk in orde? Want in dat geval zit het probleem allicht in de verbinding met de thermostaat. En kun je rechtstreeks op het apparaat de verwarming inschakelen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:02 schreef Sicstus het volgende:
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En deze is van de hoofdslaapkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje mosterd na de maaltijd, nu de problemen deels opgelost zijn, maar ik had inderdaad in de gebruikershandleiding gekeken. Daar staan ongeveer 50 foutcodes in met wat ze betekenen, maar de foutcodes die ik op de thermostaten zag, stonden daar niet tussen. Dus dat zal betekenen dat het niet-user-serviceable fouten zijn...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 08:42 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dat is een oplossing maar niet helemaal de bedoeling, dan krijg je straks te horen dat ze niks meer kunnen doen omdat je een ander eraan hebt laten sleutelen. Garantie verlopen bv...
[..]
Dat lijkt me ook, in de handleiding staat gewoon welke foutcode bij een te lage druk staat gok ik.
@:ts al in de handleiding gekeken wat de foutcodes betekenen?
De foutcode op de thermostaat hoeft niet gelijk te zijn aan die op de warmtepomp. Daarvoor moet je de gebruikershandleiding van de thermostaat raadplegen. Hoewel op de warmtepomp logischerwijs ook een foutcode verschijnt als de (hoofd)thermostaat niet werkt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 09:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, nu de problemen deels opgelost zijn, maar ik had inderdaad in de gebruikershandleiding gekeken. Daar staan ongeveer 50 foutcodes in met wat ze betekenen, maar de foutcodes die ik op de thermostaten zag, stonden daar niet tussen. Dus dat zal betekenen dat het niet-user-serviceable fouten zijn...
Fijn dat ze in elk geval weer warmte heeftquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 09:14 schreef Sicstus het volgende:
Update: er stond gisterenmiddag ineens een vrouw van het installatiebedrijf voor de deur, totaal onaangekondigd. Omdat mijn moeder tijdelijk bij mij logeert was het puur toeval dat ze gisteren overdag er wel was, om wat in het huis te werken, schoon te maken etc.
Enfin, die dame is het gelukt de problemen in de woonkamer en de kleine slaapkamer op te lossen, dus daar is nu wel weer warmte! De foutmelding in de hoofdslaapkamer is volgens haar een ernstiger probleem waar meerdere woningen in het pand mee te maken hebben, dus dat kon ze niet oplossen. Het bedrijf gaat onderzoeken waar de oorzaak van het probleem ligt.
Dit, de woningbouwvereniging moet dat regelen en snel ook want het is een essentiėle voorziening.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:29 schreef Heph844 het volgende:
Je moeder heeft een overeenkomst met de woningbouwvereniging, dus in principe moet je daar zijn.
Ik zou ze gewoon helemaal gek stalken geloof ik. Net zo lang tot ze er zo gek van worden dat ze zelf de druk erop gaan zetten bij BAM. Denk dat je dan sneller resultaat hebt dan met juridische procedures.
Goed verhaal dit. heb je de woningbouw al gebeld?quote:Op maandag 1 november 2021 10:32 schreef Sicstus het volgende:
Update: de storingen zijn weer teruggekomen, dus ze zit weer in de kou.
Dat zal ook wel meevallen. De winter moet nog beginnen. Ik snap mensen sowieso niet die de verwarming aan doen, trek dan een trui aan ofzo als je kouwelijk bent.quote:Op maandag 1 november 2021 10:32 schreef Sicstus het volgende:
Update: de storingen zijn weer teruggekomen, dus ze zit weer in de kou.
Krijg jij even lekker de kanker, ben jij 72 en heb je reuma? Nee? Hou je kankerkop dan.quote:Op maandag 1 november 2021 20:53 schreef emigreer het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen. De winter moet nog beginnen. Ik snap mensen sowieso niet die de verwarming aan doen, trek dan een trui aan ofzo als je kouwelijk bent.
Het is niet goed voor je gezondheid om je zo druk te maken om een reactie op het internet van iemand die je waarschijnlijk niet kent.quote:Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Krijg jij even lekker de kanker, ben jij 72 en heb je reuma? Nee? Hou je kankerkop dan.
Wat een onnodige reactie.quote:Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Krijg jij even lekker de kanker, ben jij 72 en heb je reuma? Nee? Hou je kankerkop dan.
Ja euh nee. Je eigen topic om zeep helpenquote:Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Krijg jij even lekker de kanker, ben jij 72 en heb je reuma? Nee? Hou je kankerkop dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |