abonnement Unibet Coolblue
pi_201933384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Doe ff normaal. Als je niet begrijpt dat storneren een running gag is...laat maaar.
Weet je toevallig nog wie die "running gag" destijds in werking heeft gezet op FOK! ?
pi_201933414
@paardendokter Hoe weet jij welk model warmtepomp er in die woning zit? Die info zie ik niet in het topic...
pi_201933418
Koop zo'n mobiele verwarmer voor een paar tientjes voor in de tussentijd
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201933422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:05 schreef XanderH het volgende:
@:paardendokter Hoe weet jij welk model warmtepomp er in die woning zit? Die info zie ik niet in het topic...
Weet hij niet.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 18:14:31 #30
414785 sirdanilot
pi_201933497
Ik zou niet aanraden om zelf aan de warmtepomp te zitten tenzij de woningbouwvereniging daar instructies voor geeft. Als je zelf met wat instellingen de boel verneukt ben je verder van huis.

Stel je krijgt een foutcode die met een simpele reset op te lossen is. Dan mág de woningbouwvereniging (of welke verhuurder dan ook) jou vragen om dat zelf te resetten met instructies. Dat valt namelijk onder klein regulier onderhoud waar géén technische kennis voor vereist is.

Klaarblijkelijk is het probleem met de warmtepomp wel een stukje complexer dan dat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201934005
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou niet aanraden om zelf aan de warmtepomp te zitten tenzij de woningbouwvereniging daar instructies voor geeft. Als je zelf met wat instellingen de boel verneukt ben je verder van huis.

Stel je krijgt een foutcode die met een simpele reset op te lossen is. Dan mág de woningbouwvereniging (of welke verhuurder dan ook) jou vragen om dat zelf te resetten met instructies. Dat valt namelijk onder klein regulier onderhoud waar géén technische kennis voor vereist is.

Klaarblijkelijk is het probleem met de warmtepomp wel een stukje complexer dan dat.
Warmtepomp is niet heel complex en doorgaans kom je niet bij de "schadelijke" instellingen.
Het zal ook niet aan instellingen liggen als het voorheen gewerkt heeft.

Waterdruk controleren is (net als bij een CV-ketel) de eerste stap.
pi_201935392
Waterdruk controleren is idd stap één. Indien nodig bijvullen. Dat is de verantwoordelijkheid van de huurder zelf.

Welk systeem hangt er? En welke foutcodes worden er gegeven? Een beetje meer duidelijkheid kan tot betere adviezen leiden.
pi_201935580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:53 schreef paardendokter het volgende:
Ik zou sowieso eerst even een harde reset doen, gevolgd door een volledige hysterese.

Kies - afhankelijk van de beschikbare PV-vermogen - de juiste energiebron uit de opties
"Alleen WP", "Alleen EL", "WP + EL".
Als het PV-contact gesloten is, bedien dan uw warmtepomp met elektriciteit.
Het display toont nu de huidige werkingsmodus die door het menu wordt gespecificeerd
("alleen WP", "EL only", "WP + EL"). De streeftemperatuur komt overeen met de afzonderlijk
instelbare parameters die horen bij de bedrijfsmodi PV-WP en PV-EL.
Daarna de zonnepanelen laten stoppen met produceren en de omvormer weer "uit bedrijf" schakelen en tenslotte de bedrijfsmoduschecken en het display naar de normale bedrijfsmodus converteren.

Alles ff nalopen op de laptop, koppelen via poort 8080.

O ja: de warmtepomp werkt met een hysterese van + 1 ° C / -3 ° C ten opzichte van het setpoint. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Dit is chinees voor mij.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201935610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Waterdruk controleren is idd stap één. Indien nodig bijvullen. Dat is de verantwoordelijkheid van de huurder zelf.

Welk systeem hangt er? En welke foutcodes worden er gegeven? Een beetje meer duidelijkheid kan tot betere adviezen leiden.
Hallo, dat ding is net geinstalleerd in haar nieuwbouwwoning, dan zorgt die woningbouwvereniging maar gewoon dat dat ding gaat werken en een beetje rap ook
pi_201935794
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:




En deze is van de hoofdslaapkamer:


Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 21:08:19 #36
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201935874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:02 schreef Sicstus het volgende:
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En deze is van de hoofdslaapkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je ook het merk en type nummer van de warmtepomp ?
pi_201935995
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:29 schreef Heph844 het volgende:
Je moeder heeft een overeenkomst met de woningbouwvereniging, dus in principe moet je daar zijn.

Ik zou ze gewoon helemaal gek stalken geloof ik. Net zo lang tot ze er zo gek van worden dat ze zelf de druk erop gaan zetten bij BAM. Denk dat je dan sneller resultaat hebt dan met juridische procedures.
In mijn ervaring werkt dit helaas toch wel het best. Je moeder huurt een woning van de corporatie, die moet het maar regelen en dat gaat het snelst door erg veel druk te zetten , oh en in social media taggen ook.
Het is belachelijk dat het moet, maar zo werkt de praktijk :')
pi_201936018
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
En dit.
pi_201936108
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hallo, dat ding is net geinstalleerd in haar nieuwbouwwoning, dan zorgt die woningbouwvereniging maar gewoon dat dat ding gaat werken en een beetje rap ook
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.

En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:42:31 #40
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201943028
Tja, recht hebben op een goede behandeling en die krijgen.....daar kan je veel energie in steken. Maar voor de korte termijn zou ik zeggen - Haal nu even een elektrisch kacheltje bij de plaatselijke bouwmarkt. Zit je moeder dit weekend tenminste niet in een koud huis.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:41:10 #41
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201943870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.

En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
Maar de huurder is hier een oudere dame!!
pi_201951671
Je moet bij de verhuurder/ woningbouworganisatie wezen en nergens anders. Zij zijn verantwoordelijk. Hier staan de stappen wat je kan doen als de verhuurder in gebreke is bij onderhoud. https://www.juridischloke(...)gebreken-huurwoning/
pi_201951702
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.

En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen. :+
pi_201951742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:41 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Maar de huurder is hier een oudere dame!!
De regelgeving rond de kleine onderhoudstaken die de verantwoordelijkheid van de huurder zijn maakt geen onderscheid op basis van leeftijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen. :+
Tja, dat zou handiger zijn.
Nu moet je eerst even de handleiding er bij pakken om te weten wat de codes betekenen. Maar omdat TS nog altijd niet heeft laten weten om welk merk en type warmtepomp het gaat, kunnen we daar nier bij helpen.

Pas als dat duidelijk is, kunnen we hier ook vaststellen of TS zelf aan de slag moet om het probleem op te lossen (in geval van te lage waterdruk) of dat de woningcorporatie in actie moet komen.
pi_201951784
quote:
4s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:24 schreef Leonos het volgende:
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
Ja dat is een oplossing maar niet helemaal de bedoeling, dan krijg je straks te horen dat ze niks meer kunnen doen omdat je een ander eraan hebt laten sleutelen. Garantie verlopen bv...


quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen. :+
Dat lijkt me ook, in de handleiding staat gewoon welke foutcode bij een te lage druk staat gok ik.

@TS al in de handleiding gekeken wat de foutcodes betekenen?

[ Bericht 41% gewijzigd door 111210 op 30-10-2021 08:48:52 ]
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:05:15 #46
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_201951915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:02 schreef Sicstus het volgende:
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En deze is van de hoofdslaapkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt natuurlijk wel zelf een en ander proberen af te pellen. Werkt de warmtepomp zelf wel? Dat wil zeggen, heb je nog wel warm water? Waterdruk in orde? Want in dat geval zit het probleem allicht in de verbinding met de thermostaat. En kun je rechtstreeks op het apparaat de verwarming inschakelen.

Toevallig ook niet met klussen die thermostaten van de muur gehaald?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_201952016
Update: er stond gisterenmiddag ineens een vrouw van het installatiebedrijf voor de deur, totaal onaangekondigd. Omdat mijn moeder tijdelijk bij mij logeert was het puur toeval dat ze gisteren overdag er wel was, om wat in het huis te werken, schoon te maken etc.

Enfin, die dame is het gelukt de problemen in de woonkamer en de kleine slaapkamer op te lossen, dus daar is nu wel weer warmte! De foutmelding in de hoofdslaapkamer is volgens haar een ernstiger probleem waar meerdere woningen in het pand mee te maken hebben, dus dat kon ze niet oplossen. Het bedrijf gaat onderzoeken waar de oorzaak van het probleem ligt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201952275
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:42 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat is een oplossing maar niet helemaal de bedoeling, dan krijg je straks te horen dat ze niks meer kunnen doen omdat je een ander eraan hebt laten sleutelen. Garantie verlopen bv...
[..]
Dat lijkt me ook, in de handleiding staat gewoon welke foutcode bij een te lage druk staat gok ik.

@:ts al in de handleiding gekeken wat de foutcodes betekenen?
Beetje mosterd na de maaltijd, nu de problemen deels opgelost zijn, maar ik had inderdaad in de gebruikershandleiding gekeken. Daar staan ongeveer 50 foutcodes in met wat ze betekenen, maar de foutcodes die ik op de thermostaten zag, stonden daar niet tussen. Dus dat zal betekenen dat het niet-user-serviceable fouten zijn...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:47:08 #49
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_201952441
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:36 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, nu de problemen deels opgelost zijn, maar ik had inderdaad in de gebruikershandleiding gekeken. Daar staan ongeveer 50 foutcodes in met wat ze betekenen, maar de foutcodes die ik op de thermostaten zag, stonden daar niet tussen. Dus dat zal betekenen dat het niet-user-serviceable fouten zijn...
De foutcode op de thermostaat hoeft niet gelijk te zijn aan die op de warmtepomp. Daarvoor moet je de gebruikershandleiding van de thermostaat raadplegen. Hoewel op de warmtepomp logischerwijs ook een foutcode verschijnt als de (hoofd)thermostaat niet werkt.

Wat ik trouwens niet begrijp - maar ken de installatie uiteraard niet: waarom kan de warmtevraag voor de hoofdslaapkamer niet tijdelijk gekoppeld worden aan een andere kamer? Vaak is het een kwestie van een verdeler open zetten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_201952935
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:14 schreef Sicstus het volgende:
Update: er stond gisterenmiddag ineens een vrouw van het installatiebedrijf voor de deur, totaal onaangekondigd. Omdat mijn moeder tijdelijk bij mij logeert was het puur toeval dat ze gisteren overdag er wel was, om wat in het huis te werken, schoon te maken etc.

Enfin, die dame is het gelukt de problemen in de woonkamer en de kleine slaapkamer op te lossen, dus daar is nu wel weer warmte! De foutmelding in de hoofdslaapkamer is volgens haar een ernstiger probleem waar meerdere woningen in het pand mee te maken hebben, dus dat kon ze niet oplossen. Het bedrijf gaat onderzoeken waar de oorzaak van het probleem ligt.
Fijn dat ze in elk geval weer warmte heeft ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')