abonnement Unibet Coolblue
pi_201930040
Mijn moeder heeft onlangs een nieuwbouwwoning betrokken, voorzien van een warmtepomp, maar het blijkt dat die niet werkt. Hij geeft allerlei errorcodes. En het wordt dus ook niet warm in de woning.
Nu heb ik zelf een 'ouderwetse' CV-ketel en ik ben dan gewend dat ik het bedrijf bel waar ik een servicecontract mee heb, en die staan dan ofwel dezelfde dag, of op zijn laatst de volgende dag, op de stoep om het probleem te verhelpen.

Maar in het geval van mijn moeder loopt het allemaal via de woningbouworganisatie (Vidomes), die zeggen dat ze dan contact moeten opnemen met de aannemer (BAM), die vast weer contact moet opnemen met de onderaannemer die de warmtepomp geplaatst heeft, etc.

We hebben dit vorige week 21 oktober gemeld, maar we weten nog steeds niets. Mijn moeder heeft reuma en daardoor heeft zij het altijd al sneller koud dan 'gezonde' mensen, en dus logeert ze nu noodgedwongen bij, omdat ze het in haar nieuwe woning niet uithoud van de kou.

Wat kunnen we hier nou aan doen? Eindeloos blijven bellen en afwachten? Naar de huurcommissie stappen? De huur niet meer betalen? Jullie advies is zeer welkom...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201930049
Ik had dit misschien beter in WGR kunnen plaatsen; misschien kan een mod dat nog doen?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201930057
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
pi_201930128
Je moeder heeft een overeenkomst met de woningbouwvereniging, dus in principe moet je daar zijn.

Ik zou ze gewoon helemaal gek stalken geloof ik. Net zo lang tot ze er zo gek van worden dat ze zelf de druk erop gaan zetten bij BAM. Denk dat je dan sneller resultaat hebt dan met juridische procedures.
pi_201930194
Fysiek naar het kantoor gaan en weigeren te vertrekken totdat het gemaakt wordt. Ik zou wel een stoel meenemen en je geduld.
Daarnaast de media opzoeken, social media inschakelen en kassa/radar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  PR/Manusje van alles donderdag 28 oktober 2021 @ 12:47:38 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_201930276
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 28-10-2021 13:49:42 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 28 oktober 2021 @ 12:53:17 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201930329
Vind het sowieso vreemd dat ze zelf de betreffende partijen moet opbellen

Lijkt mij dat dit onder de service van de woningbouw valt. En dat zij in ieder geval de externe partij op de hoogte stellen en de opdracht geven. En vanuit daar kan het wel dat zij direct contact opnemen met je moeder en het dan geregeld wordt.

Maar gewoon bellen/mailen en idd evt klacht indienen.
pi_201930348
De spoedlijn van de woningbouwvereniging bellen, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar?
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 13:44:33 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201931270
Mijn vader heeft ook een tijd met een kapotte warmtepomp gezeten door een installatiefout. Ze hebben hem toen tijdelijk op "noodbedrijf" gezet (hij werkt dan all-electric) om het huis & sww op temperatuur te krijgen. Voor de extra energiekosten is hij toen gecompenseerd door de installateur.

Kun je 'm in afwachting van actie van de woningbouw zelf vast in noodbedrijf stellen, via het menu van dat ding?
pi_201931344
Pak ze terug door de woning te verwarmen door een vuurkorfje in de woonkamer. Zal ze leren.
pi_201931347
Woningbouw is verantwoordelijk en als ze niet opschieten kan ze huurverlaging vorderen. Dan lopen ze wel hard, let maar op.
pi_201931455
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
zo jij kent de regels!
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201932035
quote:
4s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:24 schreef Leonos het volgende:
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
Idd, kleine moeite lijkt me.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 16:00:51 #15
414785 sirdanilot
pi_201932072
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
Dit. Hier is een standaardbrief voor dat mag je denk ik ook wel mailen.

https://www.huurcommissie(...)ing__april_2016_.pdf
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201932126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:23 schreef Sicstus het volgende:
Mijn moeder heeft onlangs een nieuwbouwwoning betrokken, voorzien van een warmtepomp, maar het blijkt dat die niet werkt. Hij geeft allerlei errorcodes. En het wordt dus ook niet warm in de woning.
Nu heb ik zelf een 'ouderwetse' CV-ketel en ik ben dan gewend dat ik het bedrijf bel waar ik een servicecontract mee heb, en die staan dan ofwel dezelfde dag, of op zijn laatst de volgende dag, op de stoep om het probleem te verhelpen.

Maar in het geval van mijn moeder loopt het allemaal via de woningbouworganisatie (Vidomes), die zeggen dat ze dan contact moeten opnemen met de aannemer (BAM), die vast weer contact moet opnemen met de onderaannemer die de warmtepomp geplaatst heeft, etc.

We hebben dit vorige week 21 oktober gemeld, maar we weten nog steeds niets. Mijn moeder heeft reuma en daardoor heeft zij het altijd al sneller koud dan 'gezonde' mensen, en dus logeert ze nu noodgedwongen bij, omdat ze het in haar nieuwe woning niet uithoud van de kou.

Wat kunnen we hier nou aan doen? Eindeloos blijven bellen en afwachten? Naar de huurcommissie stappen? De huur niet meer betalen? Jullie advies is zeer welkom...
Niet om er een K&W topic van te maken maar de waterdruk is wel gecontroleerd?
Systeem al een keer stroomloos gemaakt (met werkschakelaar of groep in de meterkast)?
Wat voor merk systeem is het?
Wat is de error?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:35:42 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201932466
Zelf een woning kopen
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 16:58:16 #18
414785 sirdanilot
pi_201932667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:35 schreef xzaz het volgende:
Zelf een woning kopen
Gewoon de automatische incasso van je huur storneren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201932840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Gewoon de automatische incasso van je huur storneren.
En dan werkt warmtepomp mysterieus genoeg weer naar behoren?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 17:39:12 #20
414785 sirdanilot
pi_201933128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En dan werkt warmtepomp mysterieus genoeg weer naar behoren?
Nee maar met dat geld kan je zelf de monteur bellen en betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201933222
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee maar met dat geld kan je zelf de monteur bellen en betalen.
Ik lees altijd idiot in jouw naam om de een of andere reden...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 17:48:30 #22
414785 sirdanilot
pi_201933230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Ik lees altijd idiot in jouw naam om de een of andere reden...
De comment over storneren was natuurlijk niet serieus en in reactie op de comment 'koop je eigen huis'.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201933240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De comment over storneren was natuurlijk niet serieus en in reactie op de comment 'koop je eigen huis'.
Bedankt voor het bevestigen dat je ook een idioot ben.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201933286
Ik zou sowieso eerst even een harde reset doen, gevolgd door een volledige hysterese.

Kies - afhankelijk van de beschikbare PV-vermogen - de juiste energiebron uit de opties
"Alleen WP", "Alleen EL", "WP + EL".
Als het PV-contact gesloten is, bedien dan uw warmtepomp met elektriciteit.
Het display toont nu de huidige werkingsmodus die door het menu wordt gespecificeerd
("alleen WP", "EL only", "WP + EL"). De streeftemperatuur komt overeen met de afzonderlijk
instelbare parameters die horen bij de bedrijfsmodi PV-WP en PV-EL.
Daarna de zonnepanelen laten stoppen met produceren en de omvormer weer "uit bedrijf" schakelen en tenslotte de bedrijfsmoduschecken en het display naar de normale bedrijfsmodus converteren.

Alles ff nalopen op de laptop, koppelen via poort 8080.

O ja: de warmtepomp werkt met een hysterese van + 1 ° C / -3 ° C ten opzichte van het setpoint. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
pi_201933323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen dat je ook een idioot ben.
Doe ff normaal. Als je niet begrijpt dat storneren een running gag is...laat maaar.

On topic: binnen redelijk grenzen de wbv onder druk zetten, enige optie.(wel netjes blijven)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')