abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_201930040
Mijn moeder heeft onlangs een nieuwbouwwoning betrokken, voorzien van een warmtepomp, maar het blijkt dat die niet werkt. Hij geeft allerlei errorcodes. En het wordt dus ook niet warm in de woning.
Nu heb ik zelf een 'ouderwetse' CV-ketel en ik ben dan gewend dat ik het bedrijf bel waar ik een servicecontract mee heb, en die staan dan ofwel dezelfde dag, of op zijn laatst de volgende dag, op de stoep om het probleem te verhelpen.

Maar in het geval van mijn moeder loopt het allemaal via de woningbouworganisatie (Vidomes), die zeggen dat ze dan contact moeten opnemen met de aannemer (BAM), die vast weer contact moet opnemen met de onderaannemer die de warmtepomp geplaatst heeft, etc.

We hebben dit vorige week 21 oktober gemeld, maar we weten nog steeds niets. Mijn moeder heeft reuma en daardoor heeft zij het altijd al sneller koud dan 'gezonde' mensen, en dus logeert ze nu noodgedwongen bij, omdat ze het in haar nieuwe woning niet uithoud van de kou.

Wat kunnen we hier nou aan doen? Eindeloos blijven bellen en afwachten? Naar de huurcommissie stappen? De huur niet meer betalen? Jullie advies is zeer welkom...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201930049
Ik had dit misschien beter in WGR kunnen plaatsen; misschien kan een mod dat nog doen?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 28 oktober 2021 @ 12:24:27 #3
144336 Leonos
Chaos in het universum
pi_201930057
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
Some things should be simple; even an end has a start
pi_201930128
Je moeder heeft een overeenkomst met de woningbouwvereniging, dus in principe moet je daar zijn.

Ik zou ze gewoon helemaal gek stalken geloof ik. Net zo lang tot ze er zo gek van worden dat ze zelf de druk erop gaan zetten bij BAM. Denk dat je dan sneller resultaat hebt dan met juridische procedures.
pi_201930194
Fysiek naar het kantoor gaan en weigeren te vertrekken totdat het gemaakt wordt. Ik zou wel een stoel meenemen en je geduld.
Daarnaast de media opzoeken, social media inschakelen en kassa/radar.
  PR/Manusje van alles donderdag 28 oktober 2021 @ 12:47:38 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_201930276
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 28-10-2021 13:49:42 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 28 oktober 2021 @ 12:53:17 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201930329
Vind het sowieso vreemd dat ze zelf de betreffende partijen moet opbellen

Lijkt mij dat dit onder de service van de woningbouw valt. En dat zij in ieder geval de externe partij op de hoogte stellen en de opdracht geven. En vanuit daar kan het wel dat zij direct contact opnemen met je moeder en het dan geregeld wordt.

Maar gewoon bellen/mailen en idd evt klacht indienen.
pi_201930348
De spoedlijn van de woningbouwvereniging bellen, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar?
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 13:44:33 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201931270
Mijn vader heeft ook een tijd met een kapotte warmtepomp gezeten door een installatiefout. Ze hebben hem toen tijdelijk op "noodbedrijf" gezet (hij werkt dan all-electric) om het huis & sww op temperatuur te krijgen. Voor de extra energiekosten is hij toen gecompenseerd door de installateur.

Kun je 'm in afwachting van actie van de woningbouw zelf vast in noodbedrijf stellen, via het menu van dat ding?
pi_201931344
Pak ze terug door de woning te verwarmen door een vuurkorfje in de woonkamer. Zal ze leren.
Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Naardegallemiezen het volgende: @:naardegallemiezen braaf aan de ketting.
[/quote]
pi_201931347
Woningbouw is verantwoordelijk en als ze niet opschieten kan ze huurverlaging vorderen. Dan lopen ze wel hard, let maar op.
pi_201931455
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
zo jij kent de regels!
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201932035
quote:
4s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:24 schreef Leonos het volgende:
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
Idd, kleine moeite lijkt me.
pi_201932072
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
Dit. Hier is een standaardbrief voor dat mag je denk ik ook wel mailen.

https://www.huurcommissie(...)ing__april_2016_.pdf
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:07:32 #16
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_201932126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:23 schreef Sicstus het volgende:
Mijn moeder heeft onlangs een nieuwbouwwoning betrokken, voorzien van een warmtepomp, maar het blijkt dat die niet werkt. Hij geeft allerlei errorcodes. En het wordt dus ook niet warm in de woning.
Nu heb ik zelf een 'ouderwetse' CV-ketel en ik ben dan gewend dat ik het bedrijf bel waar ik een servicecontract mee heb, en die staan dan ofwel dezelfde dag, of op zijn laatst de volgende dag, op de stoep om het probleem te verhelpen.

Maar in het geval van mijn moeder loopt het allemaal via de woningbouworganisatie (Vidomes), die zeggen dat ze dan contact moeten opnemen met de aannemer (BAM), die vast weer contact moet opnemen met de onderaannemer die de warmtepomp geplaatst heeft, etc.

We hebben dit vorige week 21 oktober gemeld, maar we weten nog steeds niets. Mijn moeder heeft reuma en daardoor heeft zij het altijd al sneller koud dan 'gezonde' mensen, en dus logeert ze nu noodgedwongen bij, omdat ze het in haar nieuwe woning niet uithoud van de kou.

Wat kunnen we hier nou aan doen? Eindeloos blijven bellen en afwachten? Naar de huurcommissie stappen? De huur niet meer betalen? Jullie advies is zeer welkom...
Niet om er een K&W topic van te maken maar de waterdruk is wel gecontroleerd?
Systeem al een keer stroomloos gemaakt (met werkschakelaar of groep in de meterkast)?
Wat voor merk systeem is het?
Wat is de error?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:35:42 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201932466
Zelf een woning kopen
pi_201932667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:35 schreef xzaz het volgende:
Zelf een woning kopen
Gewoon de automatische incasso van je huur storneren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201932840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Gewoon de automatische incasso van je huur storneren.
En dan werkt warmtepomp mysterieus genoeg weer naar behoren?
pi_201933128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En dan werkt warmtepomp mysterieus genoeg weer naar behoren?
Nee maar met dat geld kan je zelf de monteur bellen en betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201933222
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee maar met dat geld kan je zelf de monteur bellen en betalen.
Ik lees altijd idiot in jouw naam om de een of andere reden...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201933230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Ik lees altijd idiot in jouw naam om de een of andere reden...
De comment over storneren was natuurlijk niet serieus en in reactie op de comment 'koop je eigen huis'.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201933240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De comment over storneren was natuurlijk niet serieus en in reactie op de comment 'koop je eigen huis'.
Bedankt voor het bevestigen dat je ook een idioot ben.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201933286
Ik zou sowieso eerst even een harde reset doen, gevolgd door een volledige hysterese.

Kies - afhankelijk van de beschikbare PV-vermogen - de juiste energiebron uit de opties
"Alleen WP", "Alleen EL", "WP + EL".
Als het PV-contact gesloten is, bedien dan uw warmtepomp met elektriciteit.
Het display toont nu de huidige werkingsmodus die door het menu wordt gespecificeerd
("alleen WP", "EL only", "WP + EL"). De streeftemperatuur komt overeen met de afzonderlijk
instelbare parameters die horen bij de bedrijfsmodi PV-WP en PV-EL.
Daarna de zonnepanelen laten stoppen met produceren en de omvormer weer "uit bedrijf" schakelen en tenslotte de bedrijfsmoduschecken en het display naar de normale bedrijfsmodus converteren.

Alles ff nalopen op de laptop, koppelen via poort 8080.

O ja: de warmtepomp werkt met een hysterese van + 1 C / -3 C ten opzichte van het setpoint. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
pi_201933323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen dat je ook een idioot ben.
Doe ff normaal. Als je niet begrijpt dat storneren een running gag is...laat maaar.

On topic: binnen redelijk grenzen de wbv onder druk zetten, enige optie.(wel netjes blijven)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 18:02:52 #26
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_201933384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Doe ff normaal. Als je niet begrijpt dat storneren een running gag is...laat maaar.
Weet je toevallig nog wie die "running gag" destijds in werking heeft gezet op FOK! ?
pi_201933414
@paardendokter Hoe weet jij welk model warmtepomp er in die woning zit? Die info zie ik niet in het topic...
pi_201933418
Koop zo'n mobiele verwarmer voor een paar tientjes voor in de tussentijd
Met behulp van de stelling van Pythagoras kan je de lengte van een zijde in een rechthoekige driehoek berekenen.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 18:06:46 #29
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_201933422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:05 schreef XanderH het volgende:
@:paardendokter Hoe weet jij welk model warmtepomp er in die woning zit? Die info zie ik niet in het topic...
Weet hij niet.
pi_201933497
Ik zou niet aanraden om zelf aan de warmtepomp te zitten tenzij de woningbouwvereniging daar instructies voor geeft. Als je zelf met wat instellingen de boel verneukt ben je verder van huis.

Stel je krijgt een foutcode die met een simpele reset op te lossen is. Dan mg de woningbouwvereniging (of welke verhuurder dan ook) jou vragen om dat zelf te resetten met instructies. Dat valt namelijk onder klein regulier onderhoud waar gn technische kennis voor vereist is.

Klaarblijkelijk is het probleem met de warmtepomp wel een stukje complexer dan dat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 19:04:27 #31
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_201934005
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou niet aanraden om zelf aan de warmtepomp te zitten tenzij de woningbouwvereniging daar instructies voor geeft. Als je zelf met wat instellingen de boel verneukt ben je verder van huis.

Stel je krijgt een foutcode die met een simpele reset op te lossen is. Dan mg de woningbouwvereniging (of welke verhuurder dan ook) jou vragen om dat zelf te resetten met instructies. Dat valt namelijk onder klein regulier onderhoud waar gn technische kennis voor vereist is.

Klaarblijkelijk is het probleem met de warmtepomp wel een stukje complexer dan dat.
Warmtepomp is niet heel complex en doorgaans kom je niet bij de "schadelijke" instellingen.
Het zal ook niet aan instellingen liggen als het voorheen gewerkt heeft.

Waterdruk controleren is (net als bij een CV-ketel) de eerste stap.
pi_201935392
Waterdruk controleren is idd stap n. Indien nodig bijvullen. Dat is de verantwoordelijkheid van de huurder zelf.

Welk systeem hangt er? En welke foutcodes worden er gegeven? Een beetje meer duidelijkheid kan tot betere adviezen leiden.
pi_201935580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:53 schreef paardendokter het volgende:
Ik zou sowieso eerst even een harde reset doen, gevolgd door een volledige hysterese.

Kies - afhankelijk van de beschikbare PV-vermogen - de juiste energiebron uit de opties
"Alleen WP", "Alleen EL", "WP + EL".
Als het PV-contact gesloten is, bedien dan uw warmtepomp met elektriciteit.
Het display toont nu de huidige werkingsmodus die door het menu wordt gespecificeerd
("alleen WP", "EL only", "WP + EL"). De streeftemperatuur komt overeen met de afzonderlijk
instelbare parameters die horen bij de bedrijfsmodi PV-WP en PV-EL.
Daarna de zonnepanelen laten stoppen met produceren en de omvormer weer "uit bedrijf" schakelen en tenslotte de bedrijfsmoduschecken en het display naar de normale bedrijfsmodus converteren.

Alles ff nalopen op de laptop, koppelen via poort 8080.

O ja: de warmtepomp werkt met een hysterese van + 1 C / -3 C ten opzichte van het setpoint. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Dit is chinees voor mij.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201935610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Waterdruk controleren is idd stap n. Indien nodig bijvullen. Dat is de verantwoordelijkheid van de huurder zelf.

Welk systeem hangt er? En welke foutcodes worden er gegeven? Een beetje meer duidelijkheid kan tot betere adviezen leiden.
Hallo, dat ding is net geinstalleerd in haar nieuwbouwwoning, dan zorgt die woningbouwvereniging maar gewoon dat dat ding gaat werken en een beetje rap ook
pi_201935794
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:




En deze is van de hoofdslaapkamer:


Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 21:08:19 #36
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201935874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:02 schreef Sicstus het volgende:
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En deze is van de hoofdslaapkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je ook het merk en type nummer van de warmtepomp ?
pi_201935995
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:29 schreef Heph844 het volgende:
Je moeder heeft een overeenkomst met de woningbouwvereniging, dus in principe moet je daar zijn.

Ik zou ze gewoon helemaal gek stalken geloof ik. Net zo lang tot ze er zo gek van worden dat ze zelf de druk erop gaan zetten bij BAM. Denk dat je dan sneller resultaat hebt dan met juridische procedures.
In mijn ervaring werkt dit helaas toch wel het best. Je moeder huurt een woning van de corporatie, die moet het maar regelen en dat gaat het snelst door erg veel druk te zetten , oh en in social media taggen ook.
Het is belachelijk dat het moet, maar zo werkt de praktijk :')
pi_201936018
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Simpel emailtje naar de woningbouw: deze klacht graag melden bij de interne klachtencommissie. En ze de keuze geven: binnen 48 uur oplossen of aanmelden bij de huurcommissie. Gebrek in de categorie A. Huurkorting van 80 procent.
En dit.
pi_201936108
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hallo, dat ding is net geinstalleerd in haar nieuwbouwwoning, dan zorgt die woningbouwvereniging maar gewoon dat dat ding gaat werken en een beetje rap ook
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.

En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:42:31 #40
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201943028
Tja, recht hebben op een goede behandeling en die krijgen.....daar kan je veel energie in steken. Maar voor de korte termijn zou ik zeggen - Haal nu even een elektrisch kacheltje bij de plaatselijke bouwmarkt. Zit je moeder dit weekend tenminste niet in een koud huis.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:41:10 #41
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201943870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.

En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
Maar de huurder is hier een oudere dame!!
pi_201951671
Je moet bij de verhuurder/ woningbouworganisatie wezen en nergens anders. Zij zijn verantwoordelijk. Hier staan de stappen wat je kan doen als de verhuurder in gebreke is bij onderhoud. https://www.juridischloke(...)gebreken-huurwoning/
pi_201951702
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hallo, de gehele installatie is net nieuw. Het is niet ongebruikelijk dat er dan hier en daar nog lucht in het systeem wat via een automatisch ontluchtingsventiel verdwijnt, waardoor de druk daalt. Dus hallo, check even de druk en vul bij indien nodig.

En nee, dat hoeft de woningcorporatie niet te regelen. Druk controleren en indien nodig bijvullen is taak van de huurder.
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen. :+
pi_201951742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:41 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Maar de huurder is hier een oudere dame!!
De regelgeving rond de kleine onderhoudstaken die de verantwoordelijkheid van de huurder zijn maakt geen onderscheid op basis van leeftijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen. :+
Tja, dat zou handiger zijn.
Nu moet je eerst even de handleiding er bij pakken om te weten wat de codes betekenen. Maar omdat TS nog altijd niet heeft laten weten om welk merk en type warmtepomp het gaat, kunnen we daar nier bij helpen.

Pas als dat duidelijk is, kunnen we hier ook vaststellen of TS zelf aan de slag moet om het probleem op te lossen (in geval van te lage waterdruk) of dat de woningcorporatie in actie moet komen.
pi_201951784
quote:
4s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:24 schreef Leonos het volgende:
Bel gewoon een bedrijf en betaal zelf als je het snel gefixt wilt hebben.
Anders inderdaad wachten.
Ja dat is een oplossing maar niet helemaal de bedoeling, dan krijg je straks te horen dat ze niks meer kunnen doen omdat je een ander eraan hebt laten sleutelen. Garantie verlopen bv...


quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar kan zo'n warmtepomp dan niet op het schermpje aangeven waterdruk te laag. Moet het weer met vreemde errorcodes werken. Als men automatiseert moet men het ook meteen goed doen. :+
Dat lijkt me ook, in de handleiding staat gewoon welke foutcode bij een te lage druk staat gok ik.

@TS al in de handleiding gekeken wat de foutcodes betekenen?

[ Bericht 41% gewijzigd door 111210 op 30-10-2021 08:48:52 ]
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:05:15 #46
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_201951915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:02 schreef Sicstus het volgende:
Dit is de foutmelding op de thermostaat in de woonkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En deze is van de hoofdslaapkamer:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt natuurlijk wel zelf een en ander proberen af te pellen. Werkt de warmtepomp zelf wel? Dat wil zeggen, heb je nog wel warm water? Waterdruk in orde? Want in dat geval zit het probleem allicht in de verbinding met de thermostaat. En kun je rechtstreeks op het apparaat de verwarming inschakelen.

Toevallig ook niet met klussen die thermostaten van de muur gehaald?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_201952016
Update: er stond gisterenmiddag ineens een vrouw van het installatiebedrijf voor de deur, totaal onaangekondigd. Omdat mijn moeder tijdelijk bij mij logeert was het puur toeval dat ze gisteren overdag er wel was, om wat in het huis te werken, schoon te maken etc.

Enfin, die dame is het gelukt de problemen in de woonkamer en de kleine slaapkamer op te lossen, dus daar is nu wel weer warmte! De foutmelding in de hoofdslaapkamer is volgens haar een ernstiger probleem waar meerdere woningen in het pand mee te maken hebben, dus dat kon ze niet oplossen. Het bedrijf gaat onderzoeken waar de oorzaak van het probleem ligt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201952275
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:42 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat is een oplossing maar niet helemaal de bedoeling, dan krijg je straks te horen dat ze niks meer kunnen doen omdat je een ander eraan hebt laten sleutelen. Garantie verlopen bv...
[..]
Dat lijkt me ook, in de handleiding staat gewoon welke foutcode bij een te lage druk staat gok ik.

@:ts al in de handleiding gekeken wat de foutcodes betekenen?
Beetje mosterd na de maaltijd, nu de problemen deels opgelost zijn, maar ik had inderdaad in de gebruikershandleiding gekeken. Daar staan ongeveer 50 foutcodes in met wat ze betekenen, maar de foutcodes die ik op de thermostaten zag, stonden daar niet tussen. Dus dat zal betekenen dat het niet-user-serviceable fouten zijn...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:47:08 #49
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_201952441
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:36 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, nu de problemen deels opgelost zijn, maar ik had inderdaad in de gebruikershandleiding gekeken. Daar staan ongeveer 50 foutcodes in met wat ze betekenen, maar de foutcodes die ik op de thermostaten zag, stonden daar niet tussen. Dus dat zal betekenen dat het niet-user-serviceable fouten zijn...
De foutcode op de thermostaat hoeft niet gelijk te zijn aan die op de warmtepomp. Daarvoor moet je de gebruikershandleiding van de thermostaat raadplegen. Hoewel op de warmtepomp logischerwijs ook een foutcode verschijnt als de (hoofd)thermostaat niet werkt.

Wat ik trouwens niet begrijp - maar ken de installatie uiteraard niet: waarom kan de warmtevraag voor de hoofdslaapkamer niet tijdelijk gekoppeld worden aan een andere kamer? Vaak is het een kwestie van een verdeler open zetten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_201952935
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:14 schreef Sicstus het volgende:
Update: er stond gisterenmiddag ineens een vrouw van het installatiebedrijf voor de deur, totaal onaangekondigd. Omdat mijn moeder tijdelijk bij mij logeert was het puur toeval dat ze gisteren overdag er wel was, om wat in het huis te werken, schoon te maken etc.

Enfin, die dame is het gelukt de problemen in de woonkamer en de kleine slaapkamer op te lossen, dus daar is nu wel weer warmte! De foutmelding in de hoofdslaapkamer is volgens haar een ernstiger probleem waar meerdere woningen in het pand mee te maken hebben, dus dat kon ze niet oplossen. Het bedrijf gaat onderzoeken waar de oorzaak van het probleem ligt.
Fijn dat ze in elk geval weer warmte heeft ^O^
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')