abonnement Unibet Coolblue
pi_201945390
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 18:21 schreef Martinb1961 het volgende:
Nu zit bij deze welkom energie weer in het schip.
Ik heb een berekening gemaakt en ongeveer 250 euro te veel betaald.
Dit keer kon ik maar 1 keer 122 euro terug storten en verlies ik 130 euro.
Ondanks de wijze les heb je dus toch wéér een te hoog voorschot geaccepteerd bij een budgettoko? Zou je voortaan niet gewoon sparen bij de bank in plaats van bij een energieleverancier?
pi_201945737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:12 schreef Agronoom2 het volgende:
Uit de mail van Essent
[..]
Wat m.i. aantoont dat het in de energiebranche niet gebruikelijk is om op de rechtsgeldige wijze die automatische incasso's rond te maken. Dat zou waarschijnlijk voor mensen die ook langer dan 8 weken geleden betalingen hebben gedaan, een rechtsgrond geven om ook die bedragen terug te laten storten wegens 'ongeldige incasso'.

Normaal maakt dat natuurlijk niet uit want je moet toch betalen, maar als een bedrijf voorschotten opbouwt en zodra het geld binnen is failliet gaat, dan kun je door storneren nog wat geld terugkrijgen voordat de curator voorrang geeft aan het personeel van dat bedrijf.
Bij alle energiebedrijven kan je ook voor een maandelijkse factuur. Ook bij Welkom Energie....

Wat jij in het vervolg moet doen. In december je contracten afsluiten. Dan betaal je in de eerste maanden minder dan je verbruikt en zo zit je bij een eventueel faillissement gebeiteld
pi_201945754
Nee wiedanwel ik heb een laag bedrag van 122 euro per maand sinds 1 februari waar ik zeker in 1 februari 2022 had moeten bijbetalen.
Probleem is dat dit bedrijf vlak voor dat de kou begint de stekker eruit trekt.
Dus ben ik gaan rekenen en heb inclusief de kou in het voorjaar 800 kuub gebruikt, wat waarschijnlijk ongeveer het dubbele gas verbruik zou zijn op 1 feb 2022.
Wat ik SCHANDALIG vind is dat de curator zegt we hebben u tot 1 november energie geleverd dus niet storneren want we hebben toch energie geleverd,
Maar die curator weet DONDERSGOED, dat veel mensen van 1 april tot 1 november veel te veel hebben betaald.
Hij gooit de mensen zand in de ogen.
PAK TERUG WAT JE PAKKEN KAN WANT JE BENT HET KWIJT.
maak een berekening en je zult zien dat je te veel hebt betaald.
Wees niet bang voor een dreig email van die knakker want zeg gewoon dat je veel te veel betaald heb in er niet van houd om bestolen te worden door een curator.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:05:54 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201945879
tuurlijk zegt de curator dat. Zijn taak is het geld van de preferente schuldeisers veilig te stellen.
Als iedereen storneert lukt dat niet.

Of dacht je dat die man er voor jouw is?
Tot nooit .......
pi_201946101
Ik kreeg toen bij flexenergie ook een email van de curator met wat ik doe kan niet.
Ik heb netjes gezegd dat ik veel te veel had betaald voor een contract waar ik 1 mei mee was begonnen tot 1 oktober.
En dat ik 2 maanden had terug gestort omdat ik er niet van hou om te veel te betalen wat ik niet heb gekregen en er niet van hou om bestolen te worden door een curator.
Ik zei als ik nog wat zou moeten betalen zal ik het direct overmaken.
Nooit meer van gehoord.
En anders zou ik dreigen zijn kantoor in kwaad daglicht te plaatsen.
Bij kassa, kan niet waar zijn, opgelicht en ook alle landelijke kranten zou ik een klachten email sturen over zijn kantoor.
pi_201946752
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.

Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op. :)

Storneren zolang het nog kan mensen. Welkom heeft gespeculeerd en geleefd van gratis geld. Dat is het kunstje wat Jaap B. geleerd heeft bij Energieflex die in 2018 failliet gingen. Het zijn zwendelaars en charlatans die "energieleveranciers". Zij gebruiken zo'n bedrijfje als privé pinautomaat. Van ons geld.

De rafelranden en donkere kanten van alle onmisbare zaken overlaten aan "de markt" worden ook hier weer zichtbaar. Dat hele overstapcircus dient afgeschaft en de regie over zorg, energie, OV, en nog wat dingetjes hoort gewoon bij de overheid cq ambtenaren thuis.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 29-10-2021 20:05:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:02:28 #105
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201946872
en dankzij de premie aan het eind van het jaar vond niemand het erg dat de voorschotten wat hoger waren.
Tot nooit .......
pi_201946956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:02 schreef Speekselklier het volgende:
en dankzij de premie aan het eind van het jaar vond niemand het erg dat de voorschotten wat hoger waren.
Dat ook inderdaad. Ze wisten w.s. bij voorbaat al dat ze het einde van de rit niet gingen halen. Frauduleus zou je kunnen zeggen. Nou is het ook wel zo dat "de consument" hier in blind vertrouwen aan meewerkt wegen dollartekens in de ogen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201947216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De rabobank doet daar moeilijk over.
Er moet een formulier zijn waarmee je een onterechte incasso kunt melden. Rabobank moet dan onderzoeken.

Mogelijk is Rabobank de bank waar Welkom Energie zijn rekeningen had. Er is bij Welkom Energie van de zomer veel geld binnengekomen en half oktober is het klantenbestand verkocht aan Eneco. Stel dat het geld door de directie van Welkom Energie is opgefeest, dan blijft de Rabobank en een grote negatieve rekening zitten als iedereen maar storneert. Die zijn dus niet zo happy. Ik denk daarentegen: Als dit soort financiële instellingen niet weten wat voor risico's ze lopen, hoe moet ik dat als consument dan doen? Geen medelijden met Rabobank dus.

Rabobank mag geen misbruik maken van het feit dat zij die rekening beheert om onterechte incasso's toch doorgang te laten vinden. Als het inderdaad geen rechtsgeldige incasso's zijn en als Welkom Energie daar inderdaad zijn rekening had, dan is de strop voor Rabobank.
pi_201947227
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat ook inderdaad. Ze wisten w.s. bij voorbaat al dat ze het einde van de rit niet gingen halen. Frauduleus zou je kunnen zeggen. Nou is het ook wel zo dat "de consument" hier in blind vertrouwen aan meewerkt wegen dollartekens in de ogen.
Welke dollartekens in wiens ogen en waarom?
pi_201947293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Welke dollartekens in wiens ogen en waarom?
Hij doet voorkomen of het beter is voor mensen om niet te storneren. Zo'n curator heft gewoon belasting op domheid. Storneren is echt het beste wat je kunt doen.
pi_201947296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.
Het is al failliet, hè.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201947319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.

Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op. :).
De energieprijzen zijn sinds april al enorm hard aan het stijgen. Dus ook al betaalt de consument sinds januari, de bedrijven die nog moesten inkopen gingen toen al het schip in.

Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:26:28 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201947379
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:


Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
dat doen alle grote jongens want die hebben niet het doel om er tussendoor uit te stappen. Die dekken gewoon risico af.
Tot nooit .......
pi_201947381
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.

Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op. :)

Storneren zolang het nog kan mensen. Welkom heeft gespeculeerd en geleefd van gratis geld. Dat is het kunstje wat Jaap B. geleerd heeft bij Energieflex die in 2018 failliet gingen. Het zijn zwendelaars en charlatans die "energieleveranciers". Zij gebruiken zo'n bedrijfje als privé pinautomaat. Van ons geld.

De rafelranden en donkere kanten van alle onmisbare zaken overlaten aan "de markt" worden ook hier weer zichtbaar. Dat hele overstapcircus dient afgeschaft en de regie over zorg, energie, OV, en nog wat dingetjes hoort gewoon bij de overheid cq ambtenaren thuis.
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.

Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
pi_201947407
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De energieprijzen zijn sinds april al enorm hard aan het stijgen. Dus ook al betaalt de consument sinds januari, de bedrijven die nog moesten inkopen gingen toen al het schip in.

Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
Het zit zo: je hebt een markt van lange termijncontracten waar partijen als Eneco en Vattenfall opereren.

En je hebt de "spotmarkt". Dat zijn dagprijzen. Die kleine bedrijfjes merkten dat je met je klanten lange termijn contracten kon afsluiten en zelf inkopen voor dagprijzen. Het tij zat mee zodat die bedrijfjes schathemelrijk zijn geworden. Dat geld van de voorschotten werd gewoon opgebruikt. Toen de spotmarkt "opeens" sky-high ging kwamen ze in problemen. Het zijn dus geen energieleveranciers maar speculanten. Ze speculeren met het geld van hun klanten. En als dat verkeerd gaat zoals nu zijn de klanten de lul.

Het hele systeem van energieleverantie met die talloze speculerende partijen ertussen is door en door verrot. Er zullen er nog veel meer failliet gaan de komende tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 29-10-2021 20:37:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201947434
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:26 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.

Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
Dit zeer zeker. De voorschotten zijn geen gelden voor geleverde diensten. Dus dat geld is gewoon nog van de klant. Het komt door het zieke systeem hier van alvast veel betalen zonder tegenprestatie. Dat moet ook anders.

Door te storneren benadeel je het bedrijf ook niet, je beperkt schulden die niet ingelost kunnen worden. Als je het niet doet sta je straks achter in de rij en ben je dat geld kwijt. Dit omdat de belastingdienst een gigantische vordering zal hebben. Dat was bij het faillissement van Energie Flex ook zo. De belastingdienst heeft voorrang.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:38:05 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201947570
OK..! Wij zijn ook klant bij Welkom. Welkomstpremie van 250 euro bij een 1-jarig contract dat afloopt op 12-12-2021.

We betalen 125 euro per maand (dit kwam uit de berekening van Welkom en ze hebben daar de premie ook weer in meegerekend (dus 10 maanden lang 20 euro per maand te weinig betaald). Normaal incasseren ze op de 27ste. Deze maand is dat niet gebeurd.
Resistance is futile.
pi_201947582
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.

Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.

Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bart2002 op 29-10-2021 20:44:59 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:48:41 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201947744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.

Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.

Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Resistance is futile.
pi_201947786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.

Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.

Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.
Wat is er frauduleus aan? We hebben een contract afgesloten voor 12 maanden a X bedrag met een maandelijkse betaling.
pi_201947925
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Je betaalt vooruit. Dus de incasso van deze maand was voor november. Die incasseren ze niet omdat Eneco dat gaat leveren.
Ik heb net oktober gestorneerd. Dat is allicht minder dan wat ik nog terug zou moeten krijgen obv voorschot, maar toch 190 euro die ik niet voor niks kwijt ben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201948011
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:26 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.

Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
Ik ben geen jurist, maar het zou mij verbazen als het storneren voor de betrokkenen werkt.
Als jij een voorschotbetaling hebt gedaan, heb jij een vordering op het bedrijf. Het is aan de curator om alle vorderingen evenredig te verdelen. De curator gaat alle gelden incasseren en het overgebleven geld evenredig verdelen. Die gaat zeker niet een paar vorderingen wegstrepen en kijken wat er voor de rest over blijft..

Ik ben het eens dat het storneren los staat van faillissementsrecht, maar je termijnbetaling niet. Je dient je termijnen te betalen, dus ik vermoed dat je gewoon een betalingsverplichting hebt voor de overeengekomen termijnen en dus met het resterende bedrag een evenredige verdeling plaatsvindt.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:21:40 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201948373
Verwerking duurt enkele minuten. Maar eens kijken hoe de eindafrekening eruit ziet dan :+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:45:31 #123
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201948811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:05 schreef snabbi het volgende:

[..]
Ik ben geen jurist, maar het zou mij verbazen als het storneren voor de betrokkenen werkt.
Als jij een voorschotbetaling hebt gedaan, heb jij een vordering op het bedrijf.
door te storneren heb je dus geen voorschotbetaling gedaan. En dus geen vordering.

Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.

Als je die zekerheid bij een incasso weghaalt zou niemand meer automatisch betalen
Tot nooit .......
pi_201949371
Door 2 maal te storneren had ik bij flexenegie geen 332 euro verlies maar 32 euro verlies.

[ Bericht 8% gewijzigd door Martinb1961 op 29-10-2021 22:20:25 (Taalfout.) ]
pi_201949564
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Speekselklier het volgende:
Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.
Nee, je hebt daar al vooraf mee ingestemd.
pi_201949587
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:05 schreef snabbi het volgende:
De curator gaat alle gelden incasseren en het overgebleven geld evenredig verdelen.
Nee zo werkt het niet. Was het maar zo'n feestje. Eerst komt de belastingdienst. Die gaat voor. Bij Energie Flex ging het zo dat er 2 miljoen aan baten waren en de belastingdienst had een claim van 6 miljoen. Dan incasseren ze i.i.g. die 2 miljoen en dan is het geld op. Voor de andere schuldeisers blijft 0 over.

Je zegt zelf al dat je geen jurist bent en tevens ben je niet op de hoogte van recente soortgelijke zaken. Dan kun je beter niet speculeren en je fantasie de vrije loop laten. Daar heeft niemand iets aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201949668
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Het is gewoon geen integer bedrijf. Dus alles wat je bij voorbaat terug kunt boeken is winst. Als het zo is dat je daarna nog geld schuldig bent aan de boedel cq de curator kan je het altijd nog betalen. Maar binnen is binnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201949689
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je betaalt vooruit. Dus de incasso van deze maand was voor november. Die incasseren ze niet omdat Eneco dat gaat leveren.
Ik heb net oktober gestorneerd. Dat is allicht minder dan wat ik nog terug zou moeten krijgen obv voorschot, maar toch 190 euro die ik niet voor niks kwijt ben.
Zeer verstandig. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:45:06 #129
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201949697
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, je hebt daar al vooraf mee ingestemd.
en de tegenpartij heeft ingestemt dat je mag storneren, zonder rede. Al zit je een maandje krap, zelfs dan mag je nog storneren.

ik kwam nog een leuk stukje tegen.
https://danielshuisman.nl/automatische-incasso-en-faillissement/

bij een failisement en negatief saldo van een bedrijf mag een bank zelfs uit naam van het failliete bedrijf storneren.
Wie roept er nu nog dat je dat als klant niet zo mogen!

[ Bericht 16% gewijzigd door Speekselklier op 29-10-2021 23:20:48 ]
Tot nooit .......
pi_201950096
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en de tegenpartij heeft ingestemt dat je mag storneren, zonder rede. Al zit je een maandje krap, zelfs dan mag je nog storneren.
Zonder rede storneren vind ik wel apart. Zonder reden klinkt al iets logischer.

En dat je mag storneren wil niet zeggen dat daar geen consequenties aan zitten.
pi_201950632
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
door te storneren heb je dus geen voorschotbetaling gedaan. En dus geen vordering.

Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.

Als je die zekerheid bij een incasso weghaalt zou niemand meer automatisch betalen
Er is een verschil tussen de betalingsverplichting van het termijnbedrag en de wijze waarop de betaling gedaan wordt. Op basis van het energiecontract dat je afsluit en het bedrag wat je moet betalen in een termijnbetaling is er een betalingsverplichting ontstaan. De betalingsverplichting kan worden voldaan door middel van verschillende vormen van betaling, waarbij de automatische incasso een vorm is.
De mogelijkheid om een automatische incasso terug te draaien staat los van de contractuele betalingsverplichting voor de termijnbedragen.

In mijn ogen heb je door middel van de termijnbedragen een verplichting tot betaling totdat via een eindafrekening bepaald wordt wat je daadwerkelijk voor de geleverde diensten moet betalen.
pi_201950642
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee zo werkt het niet. Was het maar zo'n feestje. Eerst komt de belastingdienst. Die gaat voor. Bij Energie Flex ging het zo dat er 2 miljoen aan baten waren en de belastingdienst had een claim van 6 miljoen. Dan incasseren ze i.i.g. die 2 miljoen en dan is het geld op. Voor de andere schuldeisers blijft 0 over.

Je zegt zelf al dat je geen jurist bent en tevens ben je niet op de hoogte van recente soortgelijke zaken. Dan kun je beter niet speculeren en je fantasie de vrije loop laten. Daar heeft niemand iets aan.
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
pi_201952364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:17 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Er moet een formulier zijn waarmee je een onterechte incasso kunt melden. Rabobank moet dan onderzoeken.

Mogelijk is Rabobank de bank waar Welkom Energie zijn rekeningen had. Er is bij Welkom Energie van de zomer veel geld binnengekomen en half oktober is het klantenbestand verkocht aan Eneco. Stel dat het geld door de directie van Welkom Energie is opgefeest, dan blijft de Rabobank en een grote negatieve rekening zitten als iedereen maar storneert. Die zijn dus niet zo happy. Ik denk daarentegen: Als dit soort financiële instellingen niet weten wat voor risico's ze lopen, hoe moet ik dat als consument dan doen? Geen medelijden met Rabobank dus.

Rabobank mag geen misbruik maken van het feit dat zij die rekening beheert om onterechte incasso's toch doorgang te laten vinden. Als het inderdaad geen rechtsgeldige incasso's zijn en als Welkom Energie daar inderdaad zijn rekening had, dan is de strop voor Rabobank.
Formulier niet gevonden. Je moet ze bellen en dan zeggen ze nee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201952636
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Formulier niet gevonden. Je moet ze bellen en dan zeggen ze nee.
Ik heb alles terug kunnen halen omdat ik nog niet zo lang bij Welkom Energie zat. Maar als dit mij zou overkomen dan zou ik de volgende stappen doorlopen:

• Uitzoeken aan welke eisen een automatische incasso echt moet voldoen. Ik denk namelijk dat die van Welkom Energie daar namelijk niet aan voldeden.
• De bank per aangetekende brief melden dat Rabobank je Melding Onterechte Incasso telefonisch niet in behandeling wilde nemen, en daarbij Rabobank verzoeken om alsnog een onderzoek naar deze onterechte incasso's uit te voeren. Daarbij kun je de argumenten uit de vorige stap noemen.

Rabobank probeert je waarschijnlijk af te schepen omdat ze anders met een enorme negatieve rekening van Welkom Energie blijven zitten, maar ze mogen hun positie als bankier van jou niet misbruiken om op hun account Welkom Energie minder verliezen te leiden. Zodra het op papier staat werkt afschepen echter niet zo goed, dus vandaar dat ik het via zo'n brief zou proberen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Agronoom2 op 30-10-2021 10:09:34 ]
pi_201952696
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 00:11 schreef snabbi het volgende:

[..]
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
Na storneren van een onterechte incasso wordt de betaling geacht niet te zijn gedaan. Voor dit bedrag is er dus geen vordering.

De overeenkomst op basis waarvan de betalingsverplichting bestond, is voorafgaand aan het faillissement door Welkom Energie opgezegd. Er is dus geen betalingsverplichting, anders dan een vergoeding voor de daadwerkelijk gebruikte energie. Daar mag de curator een rekening voor sturen.
pi_201953628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:03 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Na storneren van een onterechte incasso wordt de betaling geacht niet te zijn gedaan. Voor dit bedrag is er dus geen vordering.

De overeenkomst op basis waarvan de betalingsverplichting bestond, is voorafgaand aan het faillissement door Welkom Energie opgezegd. Er is dus geen betalingsverplichting, anders dan een vergoeding voor de daadwerkelijk gebruikte energie. Daar mag de curator een rekening voor sturen.
Voor de eerste zin ben ik het helemaal met je eens. Door de stornering is er geen betaling geweest van de betreffende termijnen.

Voor de tweede zin (of eigenlijk alinea). De overeenkomst die je hebt wordt per 1 november ontbonden, niet met terugwerkende kracht. De betalingsverplichting van de termijnen tot aan 1 november zijn in mijn ogen gewoon van toepassing. Het verschil tussen de termijnen en het daadwerkelijke verbruik kan eventueel een vordering zijn. De tijd zal het leren.

[ Bericht 4% gewijzigd door snabbi op 30-10-2021 11:44:02 ]
pi_201954051
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:18 schreef snabbi het volgende:

[..]
Voor de eerste zin ben ik het helemaal met je eens. Door de stornering is er geen betaling geweest van de betreffende termijnen.

Voor de tweede zin (of eigenlijk alinea). De overeenkomst die je hebt wordt per 1 november ontbonden, niet met terugwerkende kracht. De betalingsverplichting van de termijnen tot aan 1 november zijn in mijn ogen gewoon van toepassing. Het verschil tussen de termijnen en het daadwerkelijke verbruik kan eventueel een vordering zijn. De tijd zal het leren.
Ik had een overeenkomst voor een jaar. Per 1 november ontbinden bestaat niet. Je ontbindt, of je ontbindt hem niet. Wat jij zegt komt er in goed Nederlands op neer dat een energieboer aan cherrypicking kan gaan doen. Dat is natuurlijk onzin. De termijnbedragen waren gebaseerd op een jaarcontract. De incasso'w waren bovendien gebaseerd op vertrouwen want het waren m.i. geen rechtsgeldige incasso's.
pi_201954176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 00:11 schreef snabbi het volgende:

[..]
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
Toen EnergieFlex in 2018 failliet ging hebben veel klanten ook gestorneerd. Als ik dit topic op Tweakers lees heeft dat weinig incasso's van de curator opgeleverd, behalve voor de mensen die teveel hadden gestorneerd.

Er is een theorie en er is een praktijk. In de praktijk sta je imo gewoon sterker als je storneert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2021 12:08:47 ]
pi_201954452
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Toen EnergieFlex in 2018 failliet ging hebben veel klanten ook gestorneerd. Als ik dit topic op Tweakers lees heeft dat weinig incasso's van de curator opgeleverd, behalve voor de mensen die teveel hadden gestorneerd.

Er is een theorie en er is een praktijk. In de praktijk sta je imo gewoon sterker als je storneert.
Dank voor deze link. Ik ben natuurlijk van mening dat mijn theorie beter is dan die van snabbi ;) maar in praktijk sta je dus kennelijk nog sterker als hetzelfde scenario als achter die link wordt gevolgd: De vorderingen worden opgekocht door een andere partij die om commerciële redenen uiteindelijk wil schikken.

Het gestorneerde geld staat inmiddels veilig op een spaarrekening :)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:33:51 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201954461
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Resistance is futile.
pi_201954491
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Zoals ik het heb begrepen:

• Je kunt begin november opzeggen, dan heb je een opzegtermijn van 30 dagen.

• Je kunt vanaf 1 december opzeggen, dan heb je een opzegtermijn van 9 dagen

Als Eneco behalve het klantenbestand ook de vorderingen van Welkom Energie heeft overgenomen, dan moet Eneco wel met een heel goed aanbod komen wil ik daar niet snel vertrekken en ook de bedragen van Eneco storneren in afwachting van een eindafrekening.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:37:17 #142
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201954503
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:53 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Ik had een overeenkomst voor een jaar. Per 1 november ontbinden bestaat niet. Je ontbindt, of je ontbindt hem niet. Wat jij zegt komt er in goed Nederlands op neer dat een energieboer aan cherrypicking kan gaan doen. Dat is natuurlijk onzin. De termijnbedragen waren gebaseerd op een jaarcontract. De incasso'w waren bovendien gebaseerd op vertrouwen want het waren m.i. geen rechtsgeldige incasso's.
de incasso waren ook gebaseert op een jaarcontract. De bedragen waren incl voorschot voor een strenge winter. Je hebt nu gewoon dat voorschot teruggehaald omdat ze aangaven in de wintee niet te leveren.

De voorschot wil je best terugbetalen maar dan moeten ze wel leveren.
Tot nooit .......
pi_201954508
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Hopelijk wel.

Gas kan je tzt iig gewoon opzeggen. Mochten ze dwars doen, dan moet je maar even in het warmtepomptopic komen buurten ;)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:39:58 #144
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201954532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hopelijk wel.

Gas kan je tzt iig gewoon opzeggen. Mochten ze dwars doen, dan moet je maar even in het warmtepomptopic komen buurten ;)
Gas zeg je op bij de netbeheerder,niet bij het EB.
Tot nooit .......
pi_201954733
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Volgens de site kan je per 1 november opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. In december kan je dus al elders zitten.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:03:14 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201954840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:54 schreef snabbi het volgende:

[..]
Volgens de site kan je per 1 november opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. In december kan je dus al elders zitten.
Ja, maar dat hoeft niet persé, wat ons betreft. Als Eneco maar een goede elektriciteit prijs heeft.
Resistance is futile.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:36:53 #147
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_201955976
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, maar dat hoeft niet persé, wat ons betreft. Als Eneco maar een goede elektriciteit prijs heeft.
De mijne is vorige week naar 27,7ct gegaan (variabel, enkel tariel) en voor een jaar lang geldig.
Volgens mij kan het rotter.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_201957022
Soms kan je het maand termijn bedrag zelf verhogen of verlagen, voortaan zet ik hem zelf lekker laag, op 100 bijvoorbeeld.
En hou rekening met een nabetaling.
pi_202010126
quote:
Staat kan rijk worden van faillissement Welkom Energie, ten koste van gedupeerden.

De Nederlandse overheid lijkt de lachende derde te worden bij het faillissement van Welkom Energie. Gashandelaar GasTerra, voor de helft van de staat, weigert een flinke partij door Welkom Energie gekocht gas vrij te geven. Dat levert de staat miljoenen op, maar zet de gedupeerde klanten in de kou.


Welkom Energie ging vorige week vrijdag failliet als gevolg van de enorm gestegen gasprijzen. Twee dagen eerder werd al bekend dat Eneco de 90.000 klanten overnam. Buiten deze overname bleef een hoeveelheid gas die door Welkom Energie maanden terug tegen aanzienlijk lagere prijzen is ingekocht.

Nu is er een juridisch conflict over het gas ontbrand: curator Sjakko van Raaijen wil de partij te gelde maken voor de failliete boedel. Als hij het gas tegen de huidige tarieven kan verkopen, dan valt er een aanzienlijke winst te behalen. Zo vergroot de curator de kans dat de 90.000 klanten nog iets terug zien van hun te veel betaalde voorschotten, of eventueel een deel van hun welkomstbonus.

Flinke discussies
Gashandelaar GasTerra - voor 50 procent staatseigendom, de andere helft is van oliereuzen Shell en Exxonmobil - ligt echter dwars, zo bevestigt curator Van Raaijen. ,,Ik zou de waardestijging van het gas graag aan de schuldeisers van Welkom Energie ten goede laten komen. Helaas werkt GasTerra niet mee, er vinden momenteel flinke discussies over plaats tussen ons, die nog niet zijn afgerond.”

Hoewel Van Raaijen de zaak in onderling overleg hoopt op te lossen, sorteert hij al voor op een rechtszaak. ,,Zoals het nu gaat, is het heel goed mogelijk dat wij deze discussie op een andere plek moeten voortzetten.”

Al met al lijken de staat en Shell en ExxonMobil een flink bedrag aan het faillissement van Welkom Energie over te houden. Volgens goed ingevoerde bronnen gaat het om een aanzienlijke hoeveelheid gas. ,,Dan praat je over forse bedragen, miljoenen euro’s.”

Kern van het conflict schuilt in de kleine lettertjes van de gascontracten van GasTerra. ,,Wat Welkom Energie destijds heeft gekocht, is een recht om een bepaalde hoeveelheid gas aan te kopen tegen de toen overeengekomen prijs”, legt curator Van Raaijen uit.

,,Het is dus niet zo dat het gas ergens in een tank zit met een sticker ‘behorend aan Welkom Energie’ erop. Nu Welkom Energie failliet is, meent GasTerra dat ze het gas voor zichzelf kan houden en daarmee ook de waardestijging ervan.”

Onzekerheid
GasTerra weigert te reageren op vragen van het AD. ,,We geven geen commentaar op genoemde onderwerpen of bilaterale contracten die we met partijen hebben gesloten”, laat een woordvoerder weten. Al met al blijven de ex-klanten van Welkom Energie voorlopig weken in onzekerheid over eventuele compensatie.

Eerder bleek al dat het kabinet geen mogelijkheden ziet om de 90.000 gedupeerde consumenten tegemoet te komen. Volgens staatssecretaris Dilan Yeşilgöz-Zegerius (Economische Zaken & Klimaat) is dit te ingewikkeld en tijdrovend, schreef ze maandagavond in een reactie op een motie van Kamerlid Pieter Omtzigt.

De VVD-bewindsvrouw wijst erop dat het kabinet recent al ruim 3 miljard euro uittrok om de energiebelasting te verlagen. ,,De verlaging van de belastingen helpt de gedupeerden van Welkom Energie op korte termijn, net als de vele andere huishoudens in Nederland.” Concreet gaat de energienota daardoor met 400 euro per huishouden omlaag.

Yeşilgöz-Zegerius laat verder weten dat haar ambtenaren contact met Eneco hebben gezocht. Veel klanten vrezen namelijk dat Eneco hen komende dagen een voorstel met onredelijk hoge tarieven doet.

,,Ik zou het beeld weg willen nemen dat de ex-klanten van Welkom Energie eind komende week geen redelijk aanbod van Eneco zullen krijgen. Eneco zal de klanten aanbieden om al na vier maanden - als daar gegeven de marktsituatie aanleiding voor is - het contract aan te passen en een beter aanbod te kunnen doen als de inkoopprijzen van elektriciteit en gas gunstiger zijn.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)dupeerden~a5222fdb6/
(Premium artikel)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_202010188
Ik zat ook bij de welkom mannen.
Na het faillissement heb ik mijn laatste betaling terug gehaald.
Hiervan heb ik ze netjes middels mail op de hoogte gesteld. En dat ze dit maar moeten verrekenen met de eindafrekening. Krijg ik een mail terug dat dit niet de bedoeling is, en dat het faillissement niet betekend dat ik onder m'n betalingsverplichting uit kom.

Echter heb ik allang aan m'n betalingsverplichting voldoen, ik betaalde namelijk elke maand (ruim) teveel. Ik heb mijn gas en stroom ruimschoots betaald, knappe jongen die nog gaat aanvoeren dat ik nog meer zou moeten betalen, puur alleen omdat, dat mijn ingesteld voorschot bedrag was.
pi_202010335
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:09 schreef koemleit het volgende:
Ik zat ook bij de welkom mannen.
Na het faillissement heb ik mijn laatste betaling terug gehaald.
Hiervan heb ik ze netjes middels mail op de hoogte gesteld. En dat ze dit maar moeten verrekenen met de eindafrekening. Krijg ik een mail terug dat dit niet de bedoeling is, en dat het faillissement niet betekend dat ik onder m'n betalingsverplichting uit kom.

Echter heb ik allang aan m'n betalingsverplichting voldoen, ik betaalde namelijk elke maand (ruim) teveel. Ik heb mijn gas en stroom ruimschoots betaald, knappe jongen die nog gaat aanvoeren dat ik nog meer zou moeten betalen, puur alleen omdat, dat mijn ingesteld voorschot bedrag was.
Hier precies hetzelfde. Zelfs na stornering heb ik nog een vordering van circa ¤ 250,- op Welkom energie die ik zeer waarschijnlijk niet terug ga zien.
pi_202010934
Ik ben normaal nóóit van de meerjarige energiecontracten omdat het tot nu toe simpelweg "goedkoper" was om elk jaar te vergelijken en eventueel over te stappen. Via Gaslicht.com echter een mooie deal afgesloten in april van maart van dit jaar bij UnitedConsumers. Tot aan april 2024 betaal ik 0.78c per kuub gas en 0.21c en 0.22c aan elektra per kWh. Noem het een voorgevoel maar iets zei me destijds dat het wel eens héél snel kon omslaan.....en zie daar :7 .
  woensdag 3 november 2021 @ 23:14:18 #153
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_202022363
Zo dan, dat zijn hele andere prijzen dan wij pas doorkregen van Eneco. :o

https://www.ad.nl/economi(...)nd-betalen~a4b5d2be/

quote:
De 90.000 klanten van het failliete Welkom Energie gaan fors meer betalen bij Eneco, met name voor gas. Van 1 november tot 1 maart betalen ze een vast tarief van 1,80 euro per kubieke meter gas en 49 cent per kilowattuur stroom. Dat laat Eneco weten aan deze site.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 4 november 2021 @ 05:53:42 #154
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202023326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:14 schreef Elpis het volgende:
Zo dan, dat zijn hele andere prijzen dan wij pas doorkregen van Eneco. :o

https://www.ad.nl/economi(...)nd-betalen~a4b5d2be/
[..]

Eneco kan vragen wat ze willen omdat klanten niet kunnen weigeren voor November. Ik verwacht dat ‘t gros na die maand naar een leverancier met een redelijker variabel tarief overstapt, afhankelijk van het aanbod de komende tijd.

Het is misschien even een persoonlijke tegenvaller, maar als je netjes de nibud adviezen volgt, kun je dat wel opvangen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 november 2021 @ 06:32:12 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202023364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 05:53 schreef GemMagic het volgende:

Het is misschien even een persoonlijke tegenvaller, maar als je netjes de nibud adviezen volgt, kun je dat wel opvangen.
ja november is hier een prima maand voor.
Geen feestdagen, geen vakantiemaand dus altijd een goedkope maand.
300 piek exta betalen moet iedereen lukken.
Zeker als je ook nog een 13e maand krijgt.
Tot nooit .......
  donderdag 4 november 2021 @ 06:58:34 #156
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202023402
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:32 schreef Speekselklier het volgende:
ja november is hier een prima maand voor.
Geen feestdagen, geen vakantiemaand dus altijd een goedkope maand.
300 piek exta betalen moet iedereen lukken.
Zeker als je ook nog een 13e maand krijgt.
Afgezien van het feit dat het wellicht niet overal lukt een buffer aan te houden, zou je volgens het nibud dergelijke tegenslagen moeten kunnen opvangen. Het komt natuurlijk niet alleen, want alle veel andere dingen worden ook een stuk duurder. Aan de andere kant kun je niet reflexmatig naar de overheid kijken als je iets niet meer kunt betalen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 november 2021 @ 07:18:15 #157
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202023456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:58 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Afgezien van het feit dat het wellicht niet overal lukt een buffer aan te houden, zou je volgens het nibud dergelijke tegenslagen moeten kunnen opvangen.
Ik zal je uit de droom helpen. Een zzp-er pakjesbezorger in een particulier huurhuis met g-label heeft helemaal niks aan de adviezen.


quote:
Het komt natuurlijk niet alleen, want alle veel andere dingen worden ook een stuk duurder. Aan de andere kant kun je niet reflexmatig naar de overheid kijken als je iets niet meer kunt betalen.
Van meer dan de helft van mijn salaris bepaald de overheid wat ik er mee doe. In de vorm van inkomstenbelastingen, btw, energiebelastingen, accijnsen en zorgvezekeringen.

Niet heel gek dat de overheid dan ook wordt gevraagd mee te denken als het met dat laatste stukje salaris niet meer lukt om rond te komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 04-11-2021 07:29:23 ]
Tot nooit .......
  donderdag 4 november 2021 @ 08:42:39 #158
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202024004
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 07:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik zal je uit de droom helpen. Een zzp-er pakjesbezorger in een particulier huurhuis met g-label heeft helemaal niks aan de adviezen.
[..]
Van meer dan de helft van mijn salaris bepaald de overheid wat ik er mee doe. In de vorm van inkomstenbelastingen, btw, energiebelastingen, accijnsen en zorgvezekeringen.

Niet heel gek dat de overheid dan ook wordt gevraagd mee te denken als het met dat laatste stukje salaris niet meer lukt om rond te komen.
Die mening mag je toegedaan zijn, het feit is dat wanneer je daarvoor afhankelijk bent van de overheid, je je in een zeer ongunstige positie bevind. Een positie waar je elke financiële keuze uitvoerig zult moeten evalueren om buiten de problemen te blijven.

Er is wel enig algemeen vangnet; Als je door een dergelijke situatie in de schulden dreigt te komen, kun je altijd proberen een beroep te doen op je gemeente zodat je niet diep in de schulden en schuldsanering komt. Dat vangnet is er mede omdat het goedkoper en beter is mensen daarvoor te behoeden dan het achteraf op te lossen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202026122
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:42 schreef GemMagic het volgende:
Die mening mag je toegedaan zijn, het feit is dat wanneer je daarvoor afhankelijk bent van de overheid, je je in een zeer ongunstige positie bevind. Een positie waar je elke financiële keuze uitvoerig zult moeten evalueren om buiten de problemen te blijven.

Wat wil je hier nou precies zeggen? Dat als je niet zomaar 300 euro kan lappen, je je in een financieel lastige situatie bevindt waarin je keuzes moet maken om uit de problemen te houden? WOW. Wat een inzicht.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:16:07 #160
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202026193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:08 schreef t-star het volgende:

[..]
Wat wil je hier nou precies zeggen? Dat als je niet zomaar 300 euro kan lappen, je je in een financieel lastige situatie bevindt waarin je keuzes moet maken om uit de problemen te houden? WOW. Wat een inzicht.
Dat het zinloos is om specifiek voor het geval van een failliete energieleverancier te bepleiten dat de overheid het moet betalen. Het gaat al veel eerder mis. Een tegenvaller wegnemen is symptoombestrijding.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202026230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:16 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat het zinloos is om specifiek voor het geval van een failliete energieleverancier te bepleiten dat de overheid het moet betalen. Het gaat al veel eerder mis. Een tegenvaller wegnemen is symptoombestrijding.
Tuurlijk. Maar zeggen "als je je netjes aan de voorschriften van het Nibud houdt, is er niks aan de hand" is minstens net zo zinloos. Of nee, nog zinlozer.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:39:09 #162
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202026435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:20 schreef t-star het volgende:

[..]
Tuurlijk. Maar zeggen "als je je netjes aan de voorschriften van het Nibud houdt, is er niks aan de hand" is minstens net zo zinloos. Of nee, nog zinlozer.
Toch denk ik dat de overheid haar beleid op de richtlijnen van het nibud baseert. Maar goed, als jij denkt dat het universeel zinloos is om dat in deze context aan te halen, negeer het met alle genoegen. Ik geef je mee dat het inderdaad niets zegt over de rechtspositie van de klanten. Ik begon daar over omdat ik verwacht dat het wel mee valt hoe veel mensen echt in de problemen komen. Niemand betaalt graag voor de gebreken van anderen, maar daar is hier lastig aan te ontkomen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 november 2021 @ 13:17:29 #163
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202026846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:39 schreef GemMagic het volgende:
Toch denk ik dat de overheid haar beleid op de richtlijnen van het nibud baseert. Maar goed, als jij denkt dat het universeel zinloos is om dat in deze context aan te halen, negeer het met alle genoegen.
Nou het is vooral zinloos dat als het Nibud adviseert om een spaarpotje van 5000 euro aan te leggen dat je dan denkt dat iedereen dan ook dat spaarpotje heeft.

Ik adviseer iedereen die te hoge vaste lasten heeft om zijn te dure particuliere G-label huurhuis op te zeggen en in een A-label sociale huurwoning te gaan wonen. Tja en als je dat dan niet doet dan zijn die hoge vaste lasten toch echt je eigen schuld.
Tot nooit .......
pi_202027296
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Hehe ik heb dit zelfde en zit bij Eneco mijn tarieven te berekenen. Zou inclusief terug leveren op ongeveer 3 euro per maand uit komen. Hybride warmtepomp komt deze maand, net zoals 24 zonnepanelen.

Jij zult wel geld toe gaan krijgen dan.
pi_202028195
De meeste mensen hebben van 1 april tot 1 november veel te veel betaald.
Als ze niet storneren zijn ze hun te veel betaalde geld definitief kwijt.
  vrijdag 5 november 2021 @ 18:53:18 #166
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202046893
Ik heb net het nieuwe aanbod van Eneco ontvangen. Mijn maandbedrag stijgt met 80%. Ik ga eens even kijken of ze alles goed hebben berekent en wat de andere leveranciers kunnen bieden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202047771
Hier 100% er bovenop. Wat een waanzin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202047862
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:17 schreef Speekselklier het volgende:

Ik adviseer iedereen die te hoge vaste lasten heeft om zijn te dure particuliere G-label huurhuis op te zeggen en in een A-label sociale huurwoning te gaan wonen.
Zelden zo'n lachwekkend advies gelezen.
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:05:39 #169
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_202047949
Ook wij mogen deelnemen in de enecopret. Bij “welkom energie” hadden wij een voorschot van 170 euro per maand. Hier zouden wij op de eindafrekening zelfs nog geld op terugkrijgen…

Het aanbod wat wij zojuist van Eneco hebben gekregen: 579 euro. Een verhoging van 409 euro. Eneco maakt geen vrienden.
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:06:35 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202047964
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:59 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Zelden zo'n lachwekkend advies gelezen.
Ja, dat was ook zijn punt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:07:55 #171
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202047984
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:53 schreef Vanyel het volgende:
Hier 100% er bovenop. Wat een waanzin.
Ik heb de prijsvergelijk erbij gepakt en zelfs het goedkoopste 1 jaar contract is bijna net zo duur. De tarieven zijn niet anders dan bij de concurrenten helaas.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:09:15 #172
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202048013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:05 schreef hydrah het volgende:
Ook wij mogen deelnemen in de enecopret. Bij “welkom energie” hadden wij een voorschot van 170 euro per maand. Hier zouden wij op de eindafrekening zelfs nog geld op terugkrijgen…

Het aanbod wat wij zojuist van Eneco hebben gekregen: 579 euro. Een verhoging van 409 euro. Eneco maakt geen vrienden.
Ik denk niet dat het aan Eneco ligt helaas... Mijn gasprijs is met meer dan 1 euro omhoog gegaan en nu met het thuiswerken zit ik gewoon op 2000 m3. En dan is het al geïsoleerd :'(
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202048293
Dit is waar het overstapcircus en NUTS voorzieningen overlaten aan de markt toe leiden. De regie voor energie, water, zorg en OV hoort gewoon door ambtenaren geregeld te worden. Niet door speculerende bedrijfjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202048364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik heb de prijsvergelijk erbij gepakt en zelfs het goedkoopste 1 jaar contract is bijna net zo duur. De tarieven zijn niet anders dan bij de concurrenten helaas.
Ik moet nog beginnen met prijsvergelijker, maar dit is geen goed nieuws :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202049054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:29 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is waar het overstapcircus en NUTS voorzieningen overlaten aan de markt toe leiden. De regie voor energie, water, zorg en OV hoort gewoon door ambtenaren geregeld te worden. Niet door speculerende bedrijfjes.
Kan prima, de consument kan zelf zijn keuze maken.

Of in alle sectoren (die jij noemt en en de financiële sector) ook een partij van de overheid moet zitten zou betere discussie zijn. En k denk van niet want het werkt marktverstorend en het is geen overheidstaak. Commerciële partijen zijn over het algemeen veel efficiënter en de prijs is meestal leidend.
pi_202049806
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kan prima, de consument kan zelf zijn keuze maken.
Al die keuze is helemaal nergens voor nodig m.i. Dat leidt tot keuzestress. En dat voor zoiets banaals als energie. Daar moet je je in principe helemaal niet mee bezighouden. Het moet er gewoon zijn voor iedereen en dat tegen kostprijs + de ambtenarensalarissen. Dan ben je gewoon klant in plaats van de calculerende consument. Geeft rust.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202049845
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Commerciële partijen zijn over het algemeen veel efficiënter en de prijs is meestal leidend.
Jij zit duidelijk in de neoliberale doctrine gevangen. Want in het "echt" blijkt het tegendeel. Voor telefonie en andere niet zo belangrijke zaken prima. Maar niet voor primaire levensbehoeften. In b.v. de USA wordt het drinkwater ook door "de markt" geregeld. Met catastrofale gevolgen. Dat moet je gewoon door eerlijke mensen laten doen. Niet door winst gedreven graaiers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 5 november 2021 @ 22:45:21 #178
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202050026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:05 schreef hydrah het volgende:
Ook wij mogen deelnemen in de enecopret. Bij “welkom energie” hadden wij een voorschot van 170 euro per maand. Hier zouden wij op de eindafrekening zelfs nog geld op terugkrijgen…

Het aanbod wat wij zojuist van Eneco hebben gekregen: 579 euro. Een verhoging van 409 euro. Eneco maakt geen vrienden.
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
Tot nooit .......
  vrijdag 5 november 2021 @ 22:59:20 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202050136
Van 118 naar 261 euro.
Resistance is futile.
pi_202050156
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:59 schreef NightDancert het volgende:
Zelden zo'n lachwekkend advies gelezen.
En ook niet eerder van sarcasme gehoord?
  vrijdag 5 november 2021 @ 23:01:14 #181
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202050157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
Dat klopt ook. En verder is deze quote ook een reden om nu niet te switchen.

quote:
Vóór 1 maart 2022 informeren we u over de nieuwe tarieven. Op basis van voorgaande jaren verwachten we dat deze lager zullen zijn. We zijn hierbij afhankelijk van de dan geldende marktomstandigheden.
Als ik nu switch moet ik een jaarcontract afsluiten wat even duur of duurder is. En als Eneco gelijk heeft dan kan ik nu per maart lagere tarieven verwachten. Dan loont het niet om nu te switchen. Ook kan ik over een paar maanden nog kijken of andere partijen al gezakt zijn met hun prijzen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202050234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
Behalve dan dat Eneco aangeeft dat ze met deze tarieven er al rekening mee hebben gehouden dat wintermaanden duurder zijn en dat het wel een contract tot maart is, maar het bedrag is bepaald alsof het een jaarcontract betreft. Dus gewoon gemiddeld over de koude en warme maanden.

Uit de mail:
quote:
Om de komende wintermaanden uw energie zo betaalbaar mogelijk te houden, hebben wij uw termijnbedrag berekend op basis van uw jaarlijkse energieverbruik. Op deze manier blijft uw termijnbedrag iedere maand hetzelfde en lager dan wanneer we het termijnbedrag zouden berekenen op basis van uw verbruik tot 1 maart 2022. Dit betekent dat u in de aankomende winter minder betaalt dan u werkelijk verbruikt. In de zomer betaalt u echter weer meer dan u verbruikt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202050263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:14 schreef Elpis het volgende:
Zo dan, dat zijn hele andere prijzen dan wij pas doorkregen van Eneco. :o

https://www.ad.nl/economi(...)nd-betalen~a4b5d2be/
[..]

prima prijzen toch? ik zie wel hogere prijzen voorbij komen
pi_202050359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Jij zit duidelijk in de neoliberale doctrine gevangen. Want in het "echt" blijkt het tegendeel. Voor telefonie en andere niet zo belangrijke zaken prima. Maar niet voor primaire levensbehoeften. In b.v. de USA wordt het drinkwater ook door "de markt" geregeld. Met catastrofale gevolgen. Dat moet je gewoon door eerlijke mensen laten doen. Niet door winst gedreven graaiers.
Ik vind Amerika lastig want daar weet ik al helemaal niks vanaf.
Kpn was een chaos en dat is ook goedgekomen. Stadswarmte, dat zou als we jouw filosofie aanhouden echt een succes moeten zijn. Ik ben vast onvolledig geïnformeerd maar dat is geloof ik in elke stad duur en lomp
pi_202050412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
En dat was in dat geval een ~85 per maand en wordt dus 200. Dat is toch wel veel en dan ben je 8 maanden waar je bijna niks verbruikt aan voorschotten kwijt.
pi_202050653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 23:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]
En ook niet eerder van sarcasme gehoord?
Ja, ik verwarde de user in kwestie met een andere user die er nogal gekke ideeën op na houdt. Op zich had ik dit wel op de juiste manier mogen lezen :P
pi_202052871
Hier van 190 naar 366. Leuk clubje dat Eneco, maximale tarieven rekenen over de rug van consumenten die even geen keus hebben. En ondertussen zelf ook lagere tarieven voorschotelen wanneer je nu een berekening doet.
pi_202054673
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben normaal nóóit van de meerjarige energiecontracten omdat het tot nu toe simpelweg "goedkoper" was om elk jaar te vergelijken en eventueel over te stappen. Via Gaslicht.com echter een mooie deal afgesloten in april van maart van dit jaar bij UnitedConsumers. Tot aan april 2024 betaal ik 0.78c per kuub gas en 0.21c en 0.22c aan elektra per kWh. Noem het een voorgevoel maar iets zei me destijds dat het wel eens héél snel kon omslaan.....en zie daar :7 .
Ja, ik had tijdens corona mijn tarieven vastgezet.

Ik snap niet dat analisten dit niet zagen aankomen. Gas en olie zijn ook zomaar op te slaan voor betere en/of slechtere tijden. Ja, er zijn voorraden, maar die zijn na een tijdje gewoon VOL. Dus de kans dat er een tekort zou ontstaan bij het opstarten van de economie leek me aardig groot.

En zie daar.
pi_202054701
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Al die keuze is helemaal nergens voor nodig m.i. Dat leidt tot keuzestress. En dat voor zoiets banaals als energie. Daar moet je je in principe helemaal niet mee bezighouden. Het moet er gewoon zijn voor iedereen en dat tegen kostprijs + de ambtenarensalarissen. Dan ben je gewoon klant in plaats van de calculerende consument. Geeft rust.
Waarom neem jij ambtenarensalarissen niet mee in de kostprijs?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202054704
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:01 schreef Niek92 het volgende:
Hier van 190 naar 366. Leuk clubje dat Eneco, maximale tarieven rekenen over de rug van consumenten die even geen keus hebben. En ondertussen zelf ook lagere tarieven voorschotelen wanneer je nu een berekening doet.
nou ja, wat zou jij doen als je helemaal niet zit te wachten op nieuwe klanten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202054721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:57 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, ik had tijdens corona mijn tarieven vastgezet.

Ik snap niet dat analisten dit niet zagen aankomen. Gas en olie zijn ook zomaar op te slaan voor betere en/of slechtere tijden. Ja, er zijn voorraden, maar die zijn na een tijdje gewoon VOL. Dus de kans dat er een tekort zou ontstaan bij het opstarten van de economie leek me aardig groot.

En zie daar.
Waarom denk je dat ze dit niet zagen aankomen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202054881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:57 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, ik had tijdens corona mijn tarieven vastgezet.

Ik snap niet dat analisten dit niet zagen aankomen. Gas en olie zijn ook zomaar op te slaan voor betere en/of slechtere tijden. Ja, er zijn voorraden, maar die zijn na een tijdje gewoon VOL. Dus de kans dat er een tekort zou ontstaan bij het opstarten van de economie leek me aardig groot.

En zie daar.
De voorraden waren half leeg toen de industrie weer hard van start ging. De 'analisten' of noem een verkoper/inkoper van welke bedrijf dan ook zagen het niet aankomen want ze hebben onder andere geen enkele ervaring met een vluchtige crisis zoals nu met covid. Niemand durft te voorspellen hoe het leven er over een paar maanden uitziet. Daarom escaleert het aan alle kanten, zoals de gasprijs maar ook transport en dat gaan we pas de komende maanden voelen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 13:22:56 ]
pi_202055559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ze dit niet zagen aankomen dan?
Ja, Welkom misschien wel, lekker incasseren, dan klappen.
pi_202055912
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:18 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, Welkom misschien wel, lekker incasseren, dan klappen.
Het kan ook beleid zijn...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202058920
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nou ja, wat zou jij doen als je helemaal niet zit te wachten op nieuwe klanten?
Ze hadden al een akkoord over de overname van Welkom Energie half oktober. Dus dat ze er niet op zaten te wachten is niet waar. Ze hadden ze gewoon de normale prijzen kunnen rekenen.
pi_202060473
Hier van 185 naar 304 euro, flinke stijging maar nog wel op te vangen voor ons gelukkig. De verhogingen die ik voorbij zie komen zijn schandalig, bedragen tegen de 800 euro aan. Dat is toch voor geen mens meer te betalen? Hoe wordt zoiets opgelost? Gewoon de schuldsanering in?

Hoe Eneco dit aanpakt is een grote schande.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')