Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.
Dat ook inderdaad. Ze wisten w.s. bij voorbaat al dat ze het einde van de rit niet gingen halen. Frauduleus zou je kunnen zeggen. Nou is het ook wel zo dat "de consument" hier in blind vertrouwen aan meewerkt wegen dollartekens in de ogen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:02 schreef Speekselklier het volgende:
en dankzij de premie aan het eind van het jaar vond niemand het erg dat de voorschotten wat hoger waren.
Er moet een formulier zijn waarmee je een onterechte incasso kunt melden. Rabobank moet dan onderzoeken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De rabobank doet daar moeilijk over.
Welke dollartekens in wiens ogen en waarom?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad. Ze wisten w.s. bij voorbaat al dat ze het einde van de rit niet gingen halen. Frauduleus zou je kunnen zeggen. Nou is het ook wel zo dat "de consument" hier in blind vertrouwen aan meewerkt wegen dollartekens in de ogen.
Hij doet voorkomen of het beter is voor mensen om niet te storneren. Zo'n curator heft gewoon belasting op domheid. Storneren is echt het beste wat je kunt doen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Welke dollartekens in wiens ogen en waarom?
Het is al failliet, hč.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.
De energieprijzen zijn sinds april al enorm hard aan het stijgen. Dus ook al betaalt de consument sinds januari, de bedrijven die nog moesten inkopen gingen toen al het schip in.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.
Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op. .
dat doen alle grote jongens want die hebben niet het doel om er tussendoor uit te stappen. Die dekken gewoon risico af.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.
Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op.
Storneren zolang het nog kan mensen. Welkom heeft gespeculeerd en geleefd van gratis geld. Dat is het kunstje wat Jaap B. geleerd heeft bij Energieflex die in 2018 failliet gingen. Het zijn zwendelaars en charlatans die "energieleveranciers". Zij gebruiken zo'n bedrijfje als privé pinautomaat. Van ons geld.
De rafelranden en donkere kanten van alle onmisbare zaken overlaten aan "de markt" worden ook hier weer zichtbaar. Dat hele overstapcircus dient afgeschaft en de regie over zorg, energie, OV, en nog wat dingetjes hoort gewoon bij de overheid cq ambtenaren thuis.
Het zit zo: je hebt een markt van lange termijncontracten waar partijen als Eneco en Vattenfall opereren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De energieprijzen zijn sinds april al enorm hard aan het stijgen. Dus ook al betaalt de consument sinds januari, de bedrijven die nog moesten inkopen gingen toen al het schip in.
Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
Dit zeer zeker. De voorschotten zijn geen gelden voor geleverde diensten. Dus dat geld is gewoon nog van de klant. Het komt door het zieke systeem hier van alvast veel betalen zonder tegenprestatie. Dat moet ook anders.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:26 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.
Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.
Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.
Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.
Wat is er frauduleus aan? We hebben een contract afgesloten voor 12 maanden a X bedrag met een maandelijkse betaling.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.
Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.
Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.
Je betaalt vooruit. Dus de incasso van deze maand was voor november. Die incasseren ze niet omdat Eneco dat gaat leveren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Ik ben geen jurist, maar het zou mij verbazen als het storneren voor de betrokkenen werkt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:26 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.
Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
door te storneren heb je dus geen voorschotbetaling gedaan. En dus geen vordering.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:05 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar het zou mij verbazen als het storneren voor de betrokkenen werkt.
Als jij een voorschotbetaling hebt gedaan, heb jij een vordering op het bedrijf.
Nee, je hebt daar al vooraf mee ingestemd.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Speekselklier het volgende:
Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.
Nee zo werkt het niet. Was het maar zo'n feestje. Eerst komt de belastingdienst. Die gaat voor. Bij Energie Flex ging het zo dat er 2 miljoen aan baten waren en de belastingdienst had een claim van 6 miljoen. Dan incasseren ze i.i.g. die 2 miljoen en dan is het geld op. Voor de andere schuldeisers blijft 0 over.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:05 schreef snabbi het volgende:
De curator gaat alle gelden incasseren en het overgebleven geld evenredig verdelen.
Het is gewoon geen integer bedrijf. Dus alles wat je bij voorbaat terug kunt boeken is winst. Als het zo is dat je daarna nog geld schuldig bent aan de boedel cq de curator kan je het altijd nog betalen. Maar binnen is binnen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Zeer verstandig.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je betaalt vooruit. Dus de incasso van deze maand was voor november. Die incasseren ze niet omdat Eneco dat gaat leveren.
Ik heb net oktober gestorneerd. Dat is allicht minder dan wat ik nog terug zou moeten krijgen obv voorschot, maar toch 190 euro die ik niet voor niks kwijt ben.
en de tegenpartij heeft ingestemt dat je mag storneren, zonder rede. Al zit je een maandje krap, zelfs dan mag je nog storneren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:32 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, je hebt daar al vooraf mee ingestemd.
Zonder rede storneren vind ik wel apart. Zonder reden klinkt al iets logischer.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
en de tegenpartij heeft ingestemt dat je mag storneren, zonder rede. Al zit je een maandje krap, zelfs dan mag je nog storneren.
Er is een verschil tussen de betalingsverplichting van het termijnbedrag en de wijze waarop de betaling gedaan wordt. Op basis van het energiecontract dat je afsluit en het bedrag wat je moet betalen in een termijnbetaling is er een betalingsverplichting ontstaan. De betalingsverplichting kan worden voldaan door middel van verschillende vormen van betaling, waarbij de automatische incasso een vorm is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
door te storneren heb je dus geen voorschotbetaling gedaan. En dus geen vordering.
Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.
Als je die zekerheid bij een incasso weghaalt zou niemand meer automatisch betalen
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet. Was het maar zo'n feestje. Eerst komt de belastingdienst. Die gaat voor. Bij Energie Flex ging het zo dat er 2 miljoen aan baten waren en de belastingdienst had een claim van 6 miljoen. Dan incasseren ze i.i.g. die 2 miljoen en dan is het geld op. Voor de andere schuldeisers blijft 0 over.
Je zegt zelf al dat je geen jurist bent en tevens ben je niet op de hoogte van recente soortgelijke zaken. Dan kun je beter niet speculeren en je fantasie de vrije loop laten. Daar heeft niemand iets aan.
Formulier niet gevonden. Je moet ze bellen en dan zeggen ze nee.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:17 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Er moet een formulier zijn waarmee je een onterechte incasso kunt melden. Rabobank moet dan onderzoeken.
Mogelijk is Rabobank de bank waar Welkom Energie zijn rekeningen had. Er is bij Welkom Energie van de zomer veel geld binnengekomen en half oktober is het klantenbestand verkocht aan Eneco. Stel dat het geld door de directie van Welkom Energie is opgefeest, dan blijft de Rabobank en een grote negatieve rekening zitten als iedereen maar storneert. Die zijn dus niet zo happy. Ik denk daarentegen: Als dit soort financiële instellingen niet weten wat voor risico's ze lopen, hoe moet ik dat als consument dan doen? Geen medelijden met Rabobank dus.
Rabobank mag geen misbruik maken van het feit dat zij die rekening beheert om onterechte incasso's toch doorgang te laten vinden. Als het inderdaad geen rechtsgeldige incasso's zijn en als Welkom Energie daar inderdaad zijn rekening had, dan is de strop voor Rabobank.
Ik heb alles terug kunnen halen omdat ik nog niet zo lang bij Welkom Energie zat. Maar als dit mij zou overkomen dan zou ik de volgende stappen doorlopen:quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Formulier niet gevonden. Je moet ze bellen en dan zeggen ze nee.
Na storneren van een onterechte incasso wordt de betaling geacht niet te zijn gedaan. Voor dit bedrag is er dus geen vordering.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 00:11 schreef snabbi het volgende:
[..]
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
Voor de eerste zin ben ik het helemaal met je eens. Door de stornering is er geen betaling geweest van de betreffende termijnen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:03 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Na storneren van een onterechte incasso wordt de betaling geacht niet te zijn gedaan. Voor dit bedrag is er dus geen vordering.
De overeenkomst op basis waarvan de betalingsverplichting bestond, is voorafgaand aan het faillissement door Welkom Energie opgezegd. Er is dus geen betalingsverplichting, anders dan een vergoeding voor de daadwerkelijk gebruikte energie. Daar mag de curator een rekening voor sturen.
Ik had een overeenkomst voor een jaar. Per 1 november ontbinden bestaat niet. Je ontbindt, of je ontbindt hem niet. Wat jij zegt komt er in goed Nederlands op neer dat een energieboer aan cherrypicking kan gaan doen. Dat is natuurlijk onzin. De termijnbedragen waren gebaseerd op een jaarcontract. De incasso'w waren bovendien gebaseerd op vertrouwen want het waren m.i. geen rechtsgeldige incasso's.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:18 schreef snabbi het volgende:
[..]
Voor de eerste zin ben ik het helemaal met je eens. Door de stornering is er geen betaling geweest van de betreffende termijnen.
Voor de tweede zin (of eigenlijk alinea). De overeenkomst die je hebt wordt per 1 november ontbonden, niet met terugwerkende kracht. De betalingsverplichting van de termijnen tot aan 1 november zijn in mijn ogen gewoon van toepassing. Het verschil tussen de termijnen en het daadwerkelijke verbruik kan eventueel een vordering zijn. De tijd zal het leren.
Toen EnergieFlex in 2018 failliet ging hebben veel klanten ook gestorneerd. Als ik dit topic op Tweakers lees heeft dat weinig incasso's van de curator opgeleverd, behalve voor de mensen die teveel hadden gestorneerd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 00:11 schreef snabbi het volgende:
[..]
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
Dank voor deze link. Ik ben natuurlijk van mening dat mijn theorie beter is dan die van snabbi maar in praktijk sta je dus kennelijk nog sterker als hetzelfde scenario als achter die link wordt gevolgd: De vorderingen worden opgekocht door een andere partij die om commerciële redenen uiteindelijk wil schikken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Toen EnergieFlex in 2018 failliet ging hebben veel klanten ook gestorneerd. Als ik dit topic op Tweakers lees heeft dat weinig incasso's van de curator opgeleverd, behalve voor de mensen die teveel hadden gestorneerd.
Er is een theorie en er is een praktijk. In de praktijk sta je imo gewoon sterker als je storneert.
Zoals ik het heb begrepen:quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
de incasso waren ook gebaseert op een jaarcontract. De bedragen waren incl voorschot voor een strenge winter. Je hebt nu gewoon dat voorschot teruggehaald omdat ze aangaven in de wintee niet te leveren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:53 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Ik had een overeenkomst voor een jaar. Per 1 november ontbinden bestaat niet. Je ontbindt, of je ontbindt hem niet. Wat jij zegt komt er in goed Nederlands op neer dat een energieboer aan cherrypicking kan gaan doen. Dat is natuurlijk onzin. De termijnbedragen waren gebaseerd op een jaarcontract. De incasso'w waren bovendien gebaseerd op vertrouwen want het waren m.i. geen rechtsgeldige incasso's.
Hopelijk wel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Gas zeg je op bij de netbeheerder,niet bij het EB.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hopelijk wel.
Gas kan je tzt iig gewoon opzeggen. Mochten ze dwars doen, dan moet je maar even in het warmtepomptopic komen buurten
Volgens de site kan je per 1 november opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. In december kan je dus al elders zitten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Ja, maar dat hoeft niet persé, wat ons betreft. Als Eneco maar een goede elektriciteit prijs heeft.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
Volgens de site kan je per 1 november opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. In december kan je dus al elders zitten.
De mijne is vorige week naar 27,7ct gegaan (variabel, enkel tariel) en voor een jaar lang geldig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoeft niet persé, wat ons betreft. Als Eneco maar een goede elektriciteit prijs heeft.
https://www.ad.nl/binnenl(...)dupeerden~a5222fdb6/quote:Staat kan rijk worden van faillissement Welkom Energie, ten koste van gedupeerden.
De Nederlandse overheid lijkt de lachende derde te worden bij het faillissement van Welkom Energie. Gashandelaar GasTerra, voor de helft van de staat, weigert een flinke partij door Welkom Energie gekocht gas vrij te geven. Dat levert de staat miljoenen op, maar zet de gedupeerde klanten in de kou.
Welkom Energie ging vorige week vrijdag failliet als gevolg van de enorm gestegen gasprijzen. Twee dagen eerder werd al bekend dat Eneco de 90.000 klanten overnam. Buiten deze overname bleef een hoeveelheid gas die door Welkom Energie maanden terug tegen aanzienlijk lagere prijzen is ingekocht.
Nu is er een juridisch conflict over het gas ontbrand: curator Sjakko van Raaijen wil de partij te gelde maken voor de failliete boedel. Als hij het gas tegen de huidige tarieven kan verkopen, dan valt er een aanzienlijke winst te behalen. Zo vergroot de curator de kans dat de 90.000 klanten nog iets terug zien van hun te veel betaalde voorschotten, of eventueel een deel van hun welkomstbonus.
Flinke discussies
Gashandelaar GasTerra - voor 50 procent staatseigendom, de andere helft is van oliereuzen Shell en Exxonmobil - ligt echter dwars, zo bevestigt curator Van Raaijen. ,,Ik zou de waardestijging van het gas graag aan de schuldeisers van Welkom Energie ten goede laten komen. Helaas werkt GasTerra niet mee, er vinden momenteel flinke discussies over plaats tussen ons, die nog niet zijn afgerond.”
Hoewel Van Raaijen de zaak in onderling overleg hoopt op te lossen, sorteert hij al voor op een rechtszaak. ,,Zoals het nu gaat, is het heel goed mogelijk dat wij deze discussie op een andere plek moeten voortzetten.”
Al met al lijken de staat en Shell en ExxonMobil een flink bedrag aan het faillissement van Welkom Energie over te houden. Volgens goed ingevoerde bronnen gaat het om een aanzienlijke hoeveelheid gas. ,,Dan praat je over forse bedragen, miljoenen euro’s.”
Kern van het conflict schuilt in de kleine lettertjes van de gascontracten van GasTerra. ,,Wat Welkom Energie destijds heeft gekocht, is een recht om een bepaalde hoeveelheid gas aan te kopen tegen de toen overeengekomen prijs”, legt curator Van Raaijen uit.
,,Het is dus niet zo dat het gas ergens in een tank zit met een sticker ‘behorend aan Welkom Energie’ erop. Nu Welkom Energie failliet is, meent GasTerra dat ze het gas voor zichzelf kan houden en daarmee ook de waardestijging ervan.”
Onzekerheid
GasTerra weigert te reageren op vragen van het AD. ,,We geven geen commentaar op genoemde onderwerpen of bilaterale contracten die we met partijen hebben gesloten”, laat een woordvoerder weten. Al met al blijven de ex-klanten van Welkom Energie voorlopig weken in onzekerheid over eventuele compensatie.
Eerder bleek al dat het kabinet geen mogelijkheden ziet om de 90.000 gedupeerde consumenten tegemoet te komen. Volgens staatssecretaris Dilan Yeşilgöz-Zegerius (Economische Zaken & Klimaat) is dit te ingewikkeld en tijdrovend, schreef ze maandagavond in een reactie op een motie van Kamerlid Pieter Omtzigt.
De VVD-bewindsvrouw wijst erop dat het kabinet recent al ruim 3 miljard euro uittrok om de energiebelasting te verlagen. ,,De verlaging van de belastingen helpt de gedupeerden van Welkom Energie op korte termijn, net als de vele andere huishoudens in Nederland.” Concreet gaat de energienota daardoor met 400 euro per huishouden omlaag.
Yeşilgöz-Zegerius laat verder weten dat haar ambtenaren contact met Eneco hebben gezocht. Veel klanten vrezen namelijk dat Eneco hen komende dagen een voorstel met onredelijk hoge tarieven doet.
,,Ik zou het beeld weg willen nemen dat de ex-klanten van Welkom Energie eind komende week geen redelijk aanbod van Eneco zullen krijgen. Eneco zal de klanten aanbieden om al na vier maanden - als daar gegeven de marktsituatie aanleiding voor is - het contract aan te passen en een beter aanbod te kunnen doen als de inkoopprijzen van elektriciteit en gas gunstiger zijn.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |