abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:20:54 #1
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201910215


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).


Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:21:13 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201910222
#2150 :lijstje:

@Zipportal
pi_201910236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, je post wordt er niet sterker op met een vergelijking met WO2, ook al is die sympathiek bedoelt. Wel een interessante, dank je wel.

Ik ben van mening dat het plafond nog lang niet bereikt is. De groepen in de achterstandswijken ga je met TVT niet bereiken en ook niet met een plicht als je de deur niet intrapt. Daar moet je echt mee in gesprek.
Ow ik wil best wel met een niet-WO2 gerelateerd voorbeeld komen als je daar gelukkiger van wordt. Toen ze bij Urgenda bezig waren met het gasvrij maken van een wijk kwam Marjan Minnesma in een podcast met voorbeelden van mensen die zelfs niet aan een inductiekookplaat wilden als ze het volledig gratis aan de deur afgeleverd en geďnstalleerd kregen. De harde waarheid is nou eenmaal dat een, in dit geval te groot, segment van de bevolking bestaat uit recalcitrante eikels die nog niet eens bij willen dragen aan een oplossing als je ze alles op een gouden bordje aanreikt.

En dat dat plafond in zicht komt kun je afleiden uit de vaccinatiecijfers (specifiek het aantal nieuwe prikken dat gezet wordt), wat je daar verder van vindt veranderd niets aan die feitelijke situatie.
pi_201910296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik ken inmiddels evenveel mensen die overleden zijn aan het vaccin als aan covid.
Haha, ja ik ook.
pi_201910302
Ik vind het echt bijzonder frappant hoe de stemming in echt 2 dagen tijd volledig is omgeslagen. Vorige week was er 'niks aan de hand'. En nu is 1x in het nieuws gezegd dat mogelijk maatregelen nodig zijn en het slaat gelijk om naar ongevaccineerden volledig uit de maatschappij weren.

En dan altijd maar verbaasd zijn hoe hele volksstammen uitgesloten worden. Nja, dit wordt een interessante. Want wat als iedereen gevaccineerd is en dit gebeurt nog steeds. Wie ga je dan de schuld geven? Dan draaien we vast weer full circle en ligt het aan de mensen zonder derde prik of de mensen die zich niet aan de maatregelen houden...
pi_201910309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:17 schreef Lurf het volgende:

[..]
Alleen mensen met langdurige (hart)klachten na vaccinatie die pas na een maand of twee weer over waren. Daarentegen ken ik niemand die aan covid is overleden of ervoor in het ziekenhuis heeft gelegen. Alleen mensen die na een paar dagen snotteren weer op de been waren.
Meerdere mensen nog wel? En wat hielden die klachten dan in? En was het bevestigd dat het door de vaccinatie kwam?
pi_201910311
Alle gevaccineerden in lockdown
pi_201910316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:28 schreef Warrick21 het volgende:
Ik vind het echt bijzonder frappant hoe de stemming in echt 2 dagen tijd volledig is omgeslagen. Vorige week was er 'niks aan de hand'. En nu is 1x in het nieuws gezegd dat mogelijk maatregelen nodig zijn en het slaat gelijk om naar ongevaccineerden volledig uit de maatschappij weren.

En dan altijd maar verbaasd zijn hoe hele volksstammen uitgesloten worden. Nja, dit wordt een interessante. Want wat als iedereen gevaccineerd is en dit gebeurt nog steeds. Wie ga je dan de schuld geven? Dan draaien we vast weer full circle en ligt het aan de mensen zonder derde prik of de mensen die zich niet aan de maatregelen houden...
Er is ook niks aan de hand
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:30:26 #10
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201910327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ow ik wil best wel met een niet-WO2 gerelateerd voorbeeld komen als je daar gelukkiger van wordt. Toen ze bij Urgenda bezig waren met het gasvrij maken van een wijk kwam Marjan Minnesma in een podcast met voorbeelden van mensen die zelfs niet aan een inductiekookplaat wilden als ze het volledig gratis aan de deur afgeleverd en geďnstalleerd kregen. De harde waarheid is nou eenmaal dat een, in dit geval te groot, segment van de bevolking bestaat uit recalcitrante eikels die nog niet eens bij willen dragen aan een oplossing als je ze alles op een gouden bordje aanreikt.

En dat dat plafond in zicht komt kun je afleiden uit de vaccinatiecijfers (specifiek het aantal nieuwe prikken dat gezet wordt), wat je daar verder van vindt veranderd niets aan die feitelijke situatie.
Ik herinner me een aantal van die podcasts ja. Een belangrijke kanttekening daar is wel dat de warmtepompen e.d. op de stoep gezet waren of in de achtertuin en een ontzettende pestherrie maakten en een hoop mensen daarom klaagden.

Over die nieuwe prikken die gezet worden, ik ben het met je eens dat het een stuk langzamer gaat. Als je gaat kijken naar de wijken waar de vaccinatiegraad achterblijft kun je alleen wel redelijk invullen waarom het achterblijft. Mijn ouders wonen in een wijk waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. In die wijk hangen overal schotels aan de gevel om de Marokkaanse tv-zenders te ontvangen, die krijgen echt vrijwel niets mee van wat er in Nederland speelt. Nog even los van dat er een flinke groep is die heel de taal niet spreekt.

Dan kun je overgaan tot een plicht, testen voor toegang strenger maken of wat ook, die groep ga je niet bereiken zonder je echt tot dwang overgaat en die vaccinatie ter plekke erin ramt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201910328
Vorige week op een verjaardag ook, vertelde iemand van 75 dat er een verdikte hartspier was geconstateerd. Zat er zo'n wappie naast. "Ja, dat komt door het vaccineren". _O- was mijn reactie.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:31:15 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201910339
twitter


Rot toch op Hugo :r
pi_201910343
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Vorige week op een verjaardag ook, vertelde iemand van 75 dat er een verdikte hartspier was geconstateerd. Zat er zo'n wappie naast. "Ja, dat komt door het vaccineren". _O- was mijn reactie.
Jep, een verdikte hartspier bij iemand die *met alle respect* aardig op leeftijd is, dat MOET wel van een vaccin komen!
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:34:24 #14
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201910373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[ twitter ]

Rot toch op Hugo :r
Ja, daar hadden we het gisteren over, dat het geframed zou gaan worden als het beschermen van ongevaccineerden.

Dan ga je dus ~500.000 ongevaccineerde 12-17 jarigen beschermen tegen een IC opname die toch al vrijwel nooit voorkomt.

Hij noemt hier overigens het gebruik van de QR code voor werk zoals @capricia eerder ook noemde of een 2G systeem.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:37:55 #15
236264 crew  capricia
pi_201910400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, daar hadden we het gisteren over, dat het geframed zou gaan worden als het beschermen van ongevaccineerden.

Dan ga je dus ~500.000 ongevaccineerde 12-17 jarigen beschermen tegen een IC opname die toch al vrijwel nooit voorkomt.

Hij noemt hier overigens het gebruik van de QR code voor werk zoals @:capricia eerder ook noemde of een 2G systeem.
Ja. Het was wel duidelijk dat Hugo die richting op dacht.
Even afwachten wat het OMT adviseert. Maar voor ongevaccineerden gaat dit in elk geval niet fijn zijn.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:40:23 #16
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201910427
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Het was wel duidelijk dat Hugo die richting op dacht.
Even afwachten wat het OMT adviseert. Maar voor ongevaccineerden gaat dit in elk geval niet fijn zijn.
Voor gevaccineerden en voor handhavers ook niet. Ik denk dat ze onderschatten hoe fout dit kan gaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:40:37 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201910431
Burgemeester Nunspeet ook positief, de enige bekende niet gevaccineerde burgemeester van NL
https://www.destentor.nl/(...)eft-corona~a0683546/
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:41:00 #18
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201910438
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar heb je de maatregelen

-thuiswerk
-strengere regels horeca(1.5m, alleen zitgelegenheid, bepaald aantal mensen) |:(
Nou, de cijfers die volgden op "Dansen met Janssen" waren toch echt een stuk dramatischer hoor. Ik weet niet of dit voor het kabinet voldoende aanleiding is om op op dit moment weer generieke restricties in te stellen in die sector.
pi_201910469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[ twitter ]

Rot toch op Hugo :r
Ik had dat filmpje nog niet gekeken van Nieuwsuur. Nu wel. Dat zijn toch ook maar een stel malloten met hun principes en ik hoef niet want ik ben gezond.
Dan heb je er toch ook maar weinig van begrepen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:43:42 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201910486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:28 schreef Warrick21 het volgende:
Ik vind het echt bijzonder frappant hoe de stemming in echt 2 dagen tijd volledig is omgeslagen. Vorige week was er 'niks aan de hand'. En nu is 1x in het nieuws gezegd dat mogelijk maatregelen nodig zijn en het slaat gelijk om naar ongevaccineerden volledig uit de maatschappij weren.

En dan altijd maar verbaasd zijn hoe hele volksstammen uitgesloten worden. Nja, dit wordt een interessante. Want wat als iedereen gevaccineerd is en dit gebeurt nog steeds. Wie ga je dan de schuld geven? Dan draaien we vast weer full circle en ligt het aan de mensen zonder derde prik of de mensen die zich niet aan de maatregelen houden...
Dan zal het inderdaad wel de kant op gaan van ''de derde booster gaat alles veranderen''. Gevolgd door een zomer waar er weer wat meer kan om dan volgend jaar oktober weer precies dezelfde problemen te hebben. En dan zal de vierde prik wel geopperd worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:45:17 #21
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201910510
QR voor op de werkvloer erdoor heen rammen en dan met droge ogen beweren dat het is om ongevaccineerden te beschermen _O- _O- _O-

Juist de groep die te oud is om te werken en die niet gevaccineerd is zou je moeten beschermen.
Wat een faalbeleid _O-
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:45:42 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201910515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik had dat filmpje nog niet gekeken van Nieuwsuur. Nu wel. Dat zijn toch ook maar een stel malloten met hun principes en ik hoef niet want ik ben gezond.
Dan heb je er toch ook maar weinig van begrepen.
Ik hou wel van de redenatie dat Corona krijgen een betere bescherming bied tegen Corona.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:46:48 #23
236264 crew  capricia
pi_201910531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voor gevaccineerden en voor handhavers ook niet. Ik denk dat ze onderschatten hoe fout dit kan gaan.
Het lijkt nochtans in Italië niet voor heel grote problemen te zorgen. En de coronacijfers lijken stabiel laag te blijven (tussen de 2.000 en 4.000 per dag). Voor wat dat waard is, natuurlijk.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:49:04 #24
236264 crew  capricia
pi_201910553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan zal het inderdaad wel de kant op gaan van ''de derde booster gaat alles veranderen''. Gevolgd door een zomer waar er weer wat meer kan om dan volgend jaar oktober weer precies dezelfde problemen te hebben. En dan zal de vierde prik wel geopperd worden.
Ja. Gewoon boosteren samen met de griepprik voor dezelfde groep mensen.
Prima lijkt me.
Definitely not CIA
pi_201910559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:28 schreef Warrick21 het volgende:
Ik vind het echt bijzonder frappant hoe de stemming in echt 2 dagen tijd volledig is omgeslagen. Vorige week was er 'niks aan de hand'. En nu is 1x in het nieuws gezegd dat mogelijk maatregelen nodig zijn en het slaat gelijk om naar ongevaccineerden volledig uit de maatschappij weren.

En dan altijd maar verbaasd zijn hoe hele volksstammen uitgesloten worden. Nja, dit wordt een interessante. Want wat als iedereen gevaccineerd is en dit gebeurt nog steeds. Wie ga je dan de schuld geven? Dan draaien we vast weer full circle en ligt het aan de mensen zonder derde prik of de mensen die zich niet aan de maatregelen houden...
Ja klopt, ook nog maar een paar dagen tussen 'Dit was ingecalculeerd' en 'We moeten nú iets doen, haal de hele besluitvorming naar voren!'

Het is nog steeds zoals in het voorjaar 2020, de cliché van: 'Alsof je in een slechte film zit'. Het overkomt je, ook degenen die kritisch op het hele verhaal zijn, zitten er gebiologeerd naar te staren en kunnen hun ogen niet van het scherm lostrekken.

Anderhalfjaar bijna doorlopend crisissfeer, dat maakt het ook onmogelijk om ooit tot reflectie te komen. Dus waarom zou je als regering dan ooit anders doen? De dingen die in maart 2020 fout zijn gegaan kunnen nog steeds niet onafhankelijk onderzocht worden, want dat is bedoeld 'voor de evaluatie, na corona'. De wob wordt gefrustreerd omdat het nú crisis is, en het komende jaar ook weer, dus daar is geen tijd voor. Hč wat vervelend, er is geen 'na corona', dus ook geen evaluatie. Ja of over 10 jaar, en dan zijn alle feiten al lang verjaard, of in ieder geval voor de publieke opinie.

Enige wat je kunt doen is kennis nemen van de situatie en de regels, die zoveel mogelijk proberen te vermijden, en verder gewoon door te gaan met leven met alle mensen die je het leven gunnen.
pi_201910570
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:45 schreef tja77 het volgende:
QR voor op de werkvloer erdoor heen rammen en dan met droge ogen beweren dat het is om ongevaccineerden te beschermen _O- _O- _O-

Haha, ik ben het in dit topic weinig met je eens, maar dat beschermingsargument is wel hilarisch ja.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:50:09 #27
236264 crew  capricia
pi_201910571
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:45 schreef tja77 het volgende:
QR voor op de werkvloer erdoor heen rammen en dan met droge ogen beweren dat het is om ongevaccineerden te beschermen _O- _O- _O-

Juist de groep die te oud is om te werken en die niet gevaccineerd is zou je moeten beschermen.
Wat een faalbeleid _O-
Huh? Nogmaals, de gemiddelde leeftijd op de IC is 55.8 jaar.
Die werken meestal nog.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:50:18 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201910573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan zal het inderdaad wel de kant op gaan van ''de derde booster gaat alles veranderen''. Gevolgd door een zomer waar er weer wat meer kan om dan volgend jaar oktober weer precies dezelfde problemen te hebben. En dan zal de vierde prik wel geopperd worden.
Die booster komt er bij mij niet in.

Maar ja, dan gaan ze straks natuurlijk dreigen met QR-codes afpakken. Nu nog BNW, over 3 maanden ook bij u in de straat.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:50:28 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201910578
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Sorry, maar wat een hippie-geneuzel. Natuurlijk kan een ziek iemand wel zelf schuldig zijn aan het feit dat hij/ziek is. Zeker nu met vaccinaties. Je hebt minstens maanden de tijd gehad om je te laten vaccineren.
Wanneer kan bewezen worden dat vaccinatie voorkomt dat een individu in het ziekenhuis komt, heb je mogelijk een punt. Helaas is geneeskunde wel wetenschap maar niet iets dat daarmee bruikbaar is om zekerheid te verschaffen.

Dus beter stoppen met dat neoliberale populistische gezwets dat mensen op hun karakter bewust gaat wegzetten als Untermensch. Dit nog los dat anderen niet gaan over of/en wat iemand als medische behandeling wil ondergaan. Did you had your experimental shot today ?

Wat hier keer op keer fout gaat is de doelpalen zo plaatsen dat daarmee een onderbuikresultaat wordt geprojecteerd op een oorzakelijke individu die zich niet kan (als die dat al wil of zou moeten) kan verweren. Wat hier gebeurd is gemodelleerde kansstatistiek als bewijs inzetten om mensen te overtuigen.

Mensen komen in het ziekenhuis omdat ze feitelijk reeds ziek zijn, lijden aan een verstoorde immuniteit en dito stofwisseling. Vaccinatie kan escalatie daarvan mogelijk voorkomen maar doet totaal niets, nada, nul-komma-nul tegen infectie, replicatie, transmissie noch de feitelijk oorzaak waarom mensen gevolgen krijgen die ze via het ziekenhuis eventueel op de IC doet belanden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:50:36 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201910581
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Gewoon boosteren samen met de griepprik voor dezelfde groep mensen.
Prima lijkt me.
Boosters vind ik prima. Zolang ze maar goed kunnen onderbouwen waarom iedereen er eentje moet halen als het zover komt. En niet aan komen met ''als je de 26e booster niet gehaald hebt (even overdreven) tel je als ongevaccineerd''. Vrijwillig houden dus.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201910601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik hou wel van de redenatie dat Corona krijgen een betere bescherming bied tegen Corona.
Wat dat betreft hadden ze misschien een soort besmettingshuizen op moeten zetten. Waar mensen elkaar kunnen besmetten en dan een paar dagen daar uitzieken. Of niet alle mensen die corona hebben thuis in quarantaine zetten, maar juist in die besmettingshuizen. Maar ja, dan zul je zien dat daar weer allerlei excessen plaats vinden.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:52:00 #32
236264 crew  capricia
pi_201910606
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Boosters vind ik prima. Zolang ze maar goed kunnen onderbouwen waarom iedereen er eentje moet halen als het zover komt. En niet aan komen met ''als je de 26e booster niet gehaald hebt (even overdreven) tel je als ongevaccineerd''. Vrijwillig houden dus.
Ja, voor de griepprik-groep. De ene prik in de linkerarm, de andere rechts. :D
Definitely not CIA
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:52:04 #33
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201910609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die booster komt er bij mij niet in.

Maar ja, dan gaan ze straks natuurlijk dreigen met QR-codes afpakken. Nu nog BNW, over 3 maanden ook bij u in de straat.
Ik ga een eventuele booster ook niet halen als het vrijwillig blijft en als ze niet goed genoeg kunnen onderbouwen waarom dat nodig zou zijn, maar het zal er inderdaad wel op uit draaien dat je anders ongevaccineerd bent in hun ogen en dan moet je eigenlijk wel als je een beetje normaal wil leven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:53:06 #34
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201910619
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh? Nogmaals, de gemiddelde leeftijd op de IC is 55.8 jaar.
Die werken meestal nog.
Ik heb het gevoel dat er een paar uitschieters in zitten die dat gemiddelde wat verpesten. Dit was afgelopen week:

t/m 29: 3
30-39: 5
40-49: 10
50-59: 21
60-69: 35
70+: 33

Zoals je ziet, hoewel er zeker een groep patiënten onder de 55 opgenomen zijn is verreweg de grootste groep 60+.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201910629
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat er een paar uitschieters in zitten die dat gemiddelde wat verpesten. Dit was afgelopen week:

t/m 29: 3
30-39: 5
40-49: 10
50-59: 21
60-69: 35
70+: 33
Het lijkt wel of het steeds jonger wordt op de IC.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:54:56 #36
236264 crew  capricia
pi_201910635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Het lijkt wel of het steeds jonger wordt op de IC.
Dat klopt. De gemiddelde leeftijd is al flink gezakt vanaf het begin van de pandemie.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:55:18 #37
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201910641
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Het lijkt wel of het steeds jonger wordt op de IC.
Opzich ook logisch, de hogere leeftijdsgroepen zijn veel meer mensen in gevaccineerd. Des te vervelender dat bij een vaccinatiegraad van tegen de 90% er toch nog zoveel opnames uit voort komen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201910649
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wanneer kan bewezen worden dat vaccinatie voorkomt dat een individu in het ziekenhuis komt, heb je mogelijk een punt. Helaas is geneeskunde wel wetenschap maar niet iets dat daarmee bruikbaar is om zekerheid te verschaffen.

Dus beter stoppen met dat neoliberale populistische gezwets dat mensen op hun karakter bewust gaat wegzetten als Untermensch. Dit nog los dat anderen niet gaan over of/en wat iemand als medische behandeling wil ondergaan. Did you had your experimental shot today ?

Wat hier keer op keer fout gaat is de doelpalen zo plaatsen dat daarmee een onderbuikresultaat wordt geprojecteerd op een oorzakelijke individu die zich niet kan (als die dat al wil of zou moeten) kan verweren. Wat hier gebeurd is gemodelleerde kansstatistiek als bewijs inzetten om mensen te overtuigen.

Mensen komen in het ziekenhuis omdat ze feitelijk reeds ziek zijn, lijden aan een verstoorde immuniteit en dito stofwisseling. Vaccinatie kan escalatie daarvan mogelijk voorkomen maar doet totaal niets, nada, nul-komma-nul tegen infectie, replicatie, transmissie noch de feitelijk oorzaak waarom mensen gevolgen krijgen die ze via het ziekenhuis eventueel op de IC doet belanden.
Ja sorry, maar dit is gewoon gelul. Vaccinatie zorgt er wel degelijk voor dat je minder kans loopt om besmet te worden, en minder besmettelijk bent als je onverhoopt toch besmet bent. Het voorkomt het niet in 100% van de gevallen, dat klopt, maar dat het nul-nada-noppes doet is gewoon gelul, voortkomend vanuit je antivax agenda.. Stop met het verspreiden van misinformatie.
pi_201910658
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die booster komt er bij mij niet in.

Maar ja, dan gaan ze straks natuurlijk dreigen met QR-codes afpakken. Nu nog BNW, over 3 maanden ook bij u in de straat.
Nu zelfs in Denemarken de cijfers oplopen krijg ik de indruk dat we vaccins met name moeten inzetten om te beschermen en niet zozeer om besmettingen te remmen.
Dus mijn 3e prik kan volgens mij veel beter een kwetsbaar iemands 5e prik worden.
I'll give you something to do
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:58:14 #40
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201910670
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh? Nogmaals, de gemiddelde leeftijd op de IC is 55.8 jaar.
Die werken meestal nog.
Zwaartepunt ligt toch echt in de hogere leeftijden.
Prima dat ze van 3g naar 2g gaan en op die manier ongevaccineerden niet meer toelaten in de horeca (dus ook met test).
Maar je schiet je doel ernstig voorbij als de QR op de werkvloer geintroduceerd gaat worden.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:58:29 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201910677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die booster komt er bij mij niet in.

Maar ja, dan gaan ze straks natuurlijk dreigen met QR-codes afpakken. Nu nog BNW, over 3 maanden ook bij u in de straat.
Hoezo is dat BNW? Als er boosters komen omdat de effectiviteit zakt en er daardoor steeds meer 2x gevaccineerden op de IC belanden, dan is dat gewoon een logische stap.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:58:33 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201910678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ga een eventuele booster ook niet halen als het vrijwillig blijft en als ze niet goed genoeg kunnen onderbouwen waarom dat nodig zou zijn, maar het zal er inderdaad wel op uit draaien dat je anders ongevaccineerd bent in hun ogen en dan moet je eigenlijk wel als je een beetje normaal wil leven.
Boosters zijn hier prima te onderbouwen. Antilichamen tegen infecties die niet plaatsvinden, worden in 4-8 maanden afgebouwd. Wil men voorkomen dat iemand, kwetsbaar, onverhoopt geďnfecteerd; zonder antilichamen komt te zitten; moet je de antilichamen boosteren.

Waar het alleen mis gaat is dat niet wordt gekeken voor wie dat geldt of zo nodig is. Men gaat dan het aloude riedeltje spelen dat het voor iedereen (al of niet in een groep) noodzakelijk is omdat individuele selectie te ingewikkeld is en vervolgens vooral managen als logistiek project met hoe de generieke uitvoering kan worden doorgedrukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 26-10-2021 17:13:06 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201910687
De mensen die niet gevaccineerd zijn en alsmaar roepen dat ze dat niet hoeven omdat ze zo gezond zijn, waarom laten die zich dan eigenlijk niet bewust besmetten? Dan zijn ze toch ook van de tweespalt af? Of vinden ze dat toch wat te riskant....
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:02:52 #44
236264 crew  capricia
pi_201910718
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:58 schreef tja77 het volgende:

[..]
Zwaartepunt ligt toch echt in de hogere leeftijden.
Prima dat ze van 3g naar 2g gaan en op die manier ongevaccineerden niet meer toelaten in de horeca (dus ook met test).
Maar je schiet je doel ernstig voorbij als de QR op de werkvloer geintroduceerd gaat worden.
In elk geval is het merendeel op de IC nog in de werkbare leeftijd.


En volgens mij nog steeds vaker man dan vrouw? Moet ik even nazoeken.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:06:29 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201910753
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hoezo is dat BNW? Als er boosters komen omdat de effectiviteit zakt en er daardoor steeds meer 2x gevaccineerden op de IC belanden, dan is dat gewoon een logische stap.
Je moet hier 2 dingen los zien, en dat is persoonlijk (medisch) voordeel van boosters en maatschappelijk voordeel.

Voor gezonde jonge mensen is dit virus zelfs zonder 1 prik al niet echt een probleem. Er is voor die groep weinig medische reden om aan boosters te beginnen. Dat ligt heel anders bij ouderen en mensen met allerlei onderliggende medische kwalen.

Punt is dat ik met mijn BNW-opmerking niet zoveer bedoel dat een booster voor bepaalde groepen nutteloos is. Want dat is het niet. Maar zodra ze boosters ook gaan 'verplichten' voor mensen die er zelf weinig voordeel van hebben - in combinatie met restricties als ze het niet doen - dan vind ik dat een heel ander verhaal.

Bottom line: boosters prima, voor risicogroepen en vrijwillig.
pi_201910793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:59 schreef bloodymary1 het volgende:
De mensen die niet gevaccineerd zijn en alsmaar roepen dat ze dat niet hoeven omdat ze zo gezond zijn, waarom laten die zich dan eigenlijk niet bewust besmetten? Dan zijn ze toch ook van de tweespalt af? Of vinden ze dat toch wat te riskant....
Waar moet je je bewust laten besmetten? Tenzij je iemand kent die vers besmet is en daar even een lekker potje mee gaat tongzoenen. :')

Ik zoek het niet op of zo, maar ben zeker wel in settings geweest waar het risico groter is. Menigten in slecht geventileerde ruimtes in landen zonder maatregelen met lage vaccinatiegraad en zo. Ik lijk het vooralsnog niet te krijgen. Gaat vast een keertje gebeuren maar dat zien we dan wel.

Ervan uitgaande dat je het overleeft zonder complicaties, zou het het leven wel makkelijker maken (herstelbewijs) maar het principiële bezwaar van tweespalt niet oplossen. Zou me er ook helemaal niet lekker bij voelen om dan ineens wel met dat herstelbewijs te gaan wapperen om overal binnen te komen. Of om dan ineens wel de app van Hugo te installeren. Vooropgesteld, een besmetting overkomt je, maar toch. Zou het hoogstens gebruiken om het reizen wat makkelijker te maken.

In ieder geval kun je dan weer een jaar vooruit, mits er in dat hele jaar geen andere lockdowns gaan komen, omdat de maatregelen die volgende week afgekondigd worden natuurlijk foutloos gaan werken. ;)
pi_201910805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je moet hier 2 dingen los zien, en dat is persoonlijk (medisch) voordeel van boosters en maatschappelijk voordeel.

Voor gezonde jonge mensen is dit virus zelfs zonder 1 prik al niet echt een probleem. Er is voor die groep weinig medische reden om aan boosters te beginnen. Dat ligt heel anders bij ouderen en mensen met allerlei onderliggende medische kwalen.
Er is wellicht geen medische reden voor die groep, maar die groep speelt wel een grote rol in het instandhouden van de epidemie. Door vaccinatie neemt de kans op infectie (fors) af, en ben je minder en minder lang besmettelijk als je oonverhoopt geďnfecteerd bent. Meer gevaccineerden betekent dat de mate van verspreiding van het virus afneemt, en dat dus ook de kans dat uiteindelijk een ongevaccineerde en/of kwetsbare geďnfecteerd raakt afneemt. Minder infecties = minder zieken = minder ziekhuisopnames = minder IC opnames.

quote:
Punt is dat ik met mijn BNW-opmerking niet zoveer bedoel dat een booster voor bepaalde groepen nutteloos is. Want dat is het niet. Maar zodra ze boosters ook gaan 'verplichten' voor mensen die er zelf weinig voordeel van hebben - in combinatie met restricties als ze het niet doen - dan vind ik dat een heel ander verhaal.
Het idee dat alleen het niet ziek worden als voordeel zou moeten gelden is een verkeerde. De epidemie moet tot beheersbare proporties worden teruggebracht.[/quote]
quote:
Bottom line: boosters prima, voor risicogroepen en vrijwillig.
Vrijwillig ja, alleen voor risicogroepen vermoedelijk niet.

Snap bovendien niet wat nou het probleem is om een booster te nemen. Nooit voor DKTP ingeënt?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:12:28 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201910811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:55 schreef JFlip het volgende:

[..]
Ja sorry, maar dit is gewoon gelul. Vaccinatie zorgt er wel degelijk voor dat je minder kans loopt om besmet te worden, en minder besmettelijk bent als je onverhoopt toch besmet bent. Het voorkomt het niet in 100% van de gevallen, dat klopt, maar dat het nul-nada-noppes doet is gewoon gelul, voortkomend vanuit je antivax agenda.. Stop met het verspreiden van misinformatie.
Vertel dan maar hoeveel kans heeft iemand in die loterij ? Knappe prestatie ook wanneer niet eens duidelijk is wie precies hier de patiënt is. Als statistiek al van waarde is; want of iemand wel of niet ziek wordt, is individueel gezien altijd 50/50. Een risico/kans is in geneeskunde toegepast op mensen niet bruikbaar om zekerheid te verschaffen. Daarvoor zijn er sws teveel behandelsituaties die als onmogelijk en onbestaanbaar werden beschouwd.

En nee, ik heb zeker geen antivax agenda waar je discussie al mee verliest door die karakterkaart te trekken.
Ik ben trouwens 100% voorstander van vaccinatie, alleen niet voor de verplichting. Waar ik tegen ben is dat mensen hun wilskeuze aangaande het eigen lichaam wordt ontnomen. Dit al of niet door ze anders te straffen (of zo je wilt te belonen met privileges) en/of uit te sluiten.
Dat iemand gezond en naar eigen overtuiging, geen prik neemt; is sws niet het probleem van degene die daartoe zelf besluit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:12:42 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201910814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:56 schreef galantis het volgende:

[..]
Nu zelfs in Denemarken de cijfers oplopen krijg ik de indruk dat we vaccins met name moeten inzetten om te beschermen en niet zozeer om besmettingen te remmen.
Dus mijn 3e prik kan volgens mij veel beter een kwetsbaar iemands 5e prik worden.
Als ze mij een booster willen aansmeren moeten ze gewoon met een verdomd goede uitleg komen waarom het voor mij medisch een voordeel zou zijn. En geen chantage van 'je mag niet meer naar de kroeg als je het niet doet'.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:13:36 #50
236264 crew  capricia
pi_201910827
Die man/vrouw verhouding op de IC is ook extreem verschillend. Zowel qua opnamen als qua overlevingskansen.

8500 mannen opgenomen geweest tegenover 3800 vrouwen! En daarvan overlijdt ook nog eens 30% van de mannen tegenover 25% van de vrouwen.

Definitely not CIA
pi_201910849
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:13 schreef capricia het volgende:
Die man/vrouw verhouding op de IC is ook extreem verschillend. Zowel qua opnamen als qua overlevingskansen.

8500 mannen opgenomen geweest tegenover 3800 vrouwen! En daarvan overlijdt ook nog eens 30% van de mannen tegenover 25% van de vrouwen.

[ link | afbeelding ]
Alleen vrouwen mogen hun huis nog uit, mannen moeten in lockdown *O*
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:19:02 #52
236264 crew  capricia
pi_201910864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:17 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Alleen vrouwen mogen hun huis nog uit, mannen moeten in lockdown *O*
Ja. Ongevaccineerde mannen. Als ik dit zo lees. 8)7 _O-

Ik wist overigens wel dat er een verschil was, maar dit vind ik echt groot.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:22:01 #53
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201910882
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ongevaccineerde mannen. Als ik dit zo lees. 8)7 _O-

Ik wist overigens wel dat er een verschil was, maar dit vind ik echt groot.
Klinkt als een plan!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:23:35 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201910891
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ongevaccineerde mannen. Als ik dit zo lees. 8)7 _O-

Ik wist overigens wel dat er een verschil was, maar dit vind ik echt groot.
Ik las gisteren nog dat een ongevaccineerde van een jaar of 40, net zo goed beschermd was tegen Covid19 als een 70-jarige die zich wel had laten vaccineren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:24:52 #55
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201910901
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vertel dan maar hoeveel kans heeft iemand in die loterij ? Knappe prestatie ook wanneer niet eens duidelijk is wie precies hier de patiënt is. Als statistiek al van waarde is; want of iemand wel of niet ziek wordt, is individueel gezien altijd 50/50. Een risico/kans is in geneeskunde toegepast op mensen niet bruikbaar om zekerheid te verschaffen. Daarvoor zijn er sws teveel behandelsituaties die als onmogelijk en onbestaanbaar werden beschouwd.

En nee, ik heb zeker geen antivax agenda waar je discussie al mee verliest door die karakterkaart te trekken.
Ik ben trouwens 100% voorstander van vaccinatie, alleen niet voor de verplichting. Waar ik tegen ben is dat mensen hun wilskeuze aangaande het eigen lichaam wordt ontnomen. Dit al of niet door ze anders te straffen (of zo je wilt te belonen met privileges) en/of uit te sluiten.
Dat iemand gezond en naar eigen overtuiging, geen prik neemt; is sws niet het probleem van degene die daartoe zelf besluit.
Indercaad een enorm zwaktebod en wel een teken hoe er tegenwoordig gedacht wordt. Hokjesdenken in optima forma. Net als jij ben ik volledig gevaccineerd, ben ik ook voor de volle honderd procent voor vaccineren, maar ik ben ook voor je zelfbeschikkingsrecht als het over je lichaam gaat. Daar is geen druppel anti vax aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:25:01 #56
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201910903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:59 schreef bloodymary1 het volgende:
De mensen die niet gevaccineerd zijn en alsmaar roepen dat ze dat niet hoeven omdat ze zo gezond zijn, waarom laten die zich dan eigenlijk niet bewust besmetten? Dan zijn ze toch ook van de tweespalt af? Of vinden ze dat toch wat te riskant....
Nee, dat is het hellende vlak dat uitgaat dat voor het (eigen) geloof er onweerlegbaar bewijs moet zijn.
Probleem hier is ook dat de afwezigheid van een bewijs, niet betekent dat een stelling dus klopt.

Iemand die vindt dat die goed is in klimmen, hoeft dat niet te bewijzen door dat gevaar als bewijs te weerleggen.
Het in de orde van "bewijs maar dat je niet ziek kunt worden" en als die persoon dan toch ziek wordt, gebruikt de uitdager dat als overtuigend bewijs van zijn misplaatste drogredenen. Verder is de valse stelling ook om te draaien voor vaccinatie-devoten, "bewijs maar dat je na vaccinatie niet ziek wordt".

En ja veel mensen die roepen dat ze gezond zijn, zeggen vooral dat zij zich in hun omstandigheden, prima voelen omdat gezondheid iets zeer persoonlijks is. Of iemand al of niet ziek wordt is van veel meer factoren afhankelijk dan alleen een zeer specifiek hulpmiddel dat preventief een korte periode antilichamen veroorzaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201910908
twitter

quote:
Deskundigen hebben zich wel over maatregelen uitgelaten. Zo ziet epidemioloog Frits Rosendaal graag het mondkapje terugkeren en vindt onderzoeker Marino van Zelst dat er meer gehamerd moet worden op de basisregels, zoals regelmatig je handen wassen en je laten testen bij klachten.
Dit lijkt me meer dan genoeg *O*
pi_201910936
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vertel dan maar hoeveel kans heeft iemand in die loterij ?
Diverse onderzoeken tonen dat aan, bovendien verschilt dat per vaccin, per persoon, per setting, per tijdseenheid na besmetting. Verder is het natuurlijk geen loterij.
quote:
Knappe prestatie ook wanneer niet eens duidelijk is wie precies hier de patiënt is.
?
quote:
Als statistiek al van waarde is; want of iemand wel of niet ziek wordt, is individueel gezien altijd 50/50.
Flauwekul
quote:
Een risico/kans is in geneeskunde toegepast op mensen niet bruikbaar om zekerheid te verschaffen.
Niet om zekerheid te verschaffen nee. Zekerheid bestaat namelijk niet. Maar laat epidemiologie nu grotendeels gestoeld zijn op statistiek. Verder wordt er natuurlijk voortdurend gebruik gemaakt van risico's en kansen in de gezondsheidszorg. Vanochtend nog breed in het nieuws geweest: "levensverwachting met diabetes type 1 dertien jaar lager"
quote:
Daarvoor zijn er sws teveel behandelsituaties die als onmogelijk en onbestaanbaar werden beschouwd.
Wat?
quote:
En nee, ik heb zeker geen antivax agenda waar je discussie al mee verliest door die karakterkaart te trekken
Je bent onze discussies van vorig jaar vergeten?
quote:
Ik ben trouwens 100% voorstander van vaccinatie, alleen niet voor de verplichting.
Dan zijn we het beide daar over eens, maar of jij 100% voorstander van vaccinatie bent waag ik aangaande je eigen postgeschiedenis zeer te betwijfelen.
quote:
Waar ik tegen ben is dat mensen hun wilskeuze aangaande het eigen lichaam wordt ontnomen. Dit al of niet door ze anders te straffen (of zo je wilt te belonen met privileges) en/of uit te sluiten.
Dat iemand gezond en naar eigen overtuiging, geen prik neemt; is sws niet het probleem van degene die daartoe zelf besluit.
Lul maar lekker over het punt heen, maar je standpunt over zelfbeschikking was nu niet waar ik over val. je stelt "Vaccinatie kan escalatie daarvan mogelijk voorkomen maar doet totaal niets, nada, nul-komma-nul tegen infectie, replicatie, transmissie "

En dat is onzin. En dat weet je zelf ook.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:28:21 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201910941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En gaan er nu meer mensen zich laten vaccineren met dat cijfer?
Dat zal weinig met dat cijfer te maken hebben. Ik denk dat het cijfer er eerder voor zorgt dat mensen het minder serieus nemen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201910993
Ben benieuwd naar de maatregelen, hopelijk blijven de clubs en kroegen "gewoon" open.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201911001
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:10 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Waar moet je je bewust laten besmetten?
https://www.forbes.com/si(...)tending-covid-party/
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:39:01 #62
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201911020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:34 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd naar de maatregelen, hopelijk blijven de clubs en kroegen "gewoon" open.
Open voor alleen gevaccineerden.
pi_201911022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:34 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd naar de maatregelen, hopelijk blijven de clubs en kroegen "gewoon" open.
...en de sportclubs ook graag.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201911026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:28 schreef Warrick21 het volgende:
Ik vind het echt bijzonder frappant hoe de stemming in echt 2 dagen tijd volledig is omgeslagen. Vorige week was er 'niks aan de hand'. En nu is 1x in het nieuws gezegd dat mogelijk maatregelen nodig zijn en het slaat gelijk om naar ongevaccineerden volledig uit de maatschappij weren.

En dan altijd maar verbaasd zijn hoe hele volksstammen uitgesloten worden. Nja, dit wordt een interessante. Want wat als iedereen gevaccineerd is en dit gebeurt nog steeds. Wie ga je dan de schuld geven? Dan draaien we vast weer full circle en ligt het aan de mensen zonder derde prik of de mensen die zich niet aan de maatregelen houden...
We hebben de jongeren nog achter de hand.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:44:32 #65
408813 crew  trein2000
pi_201911067
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[ twitter ]

Rot toch op Hugo :r
quote:
Minister De Jonge sluit niet uit dat er speciale maatregelen komen voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Hij benadrukte vanmorgen na een corona-overleg dat het dan niet gaat om maatregelen tégen ongevaccineerden. "Het tegendeel is waar. Het is juist ter bescherming van de mensen die het risico lopen om in het ziekenhuis te komen, zodat de zorg voor ons allemaal toegankelijk blijft."
Goed om te zien dat Hugo nog altijd in een parallelle realiteit leeft. Voelt vertrouwd aan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201911070
quote:
Dit zijn ook altijd van die :') berichten. Hoeveel daarvan bleken na verder onderzoek waar te zijn? Pietje heeft van Henkie gehoord dat er mensen op de ic liggen na een coronafeestje, dus dan zal het wel zo zijn. Experts spreken er schande van!

Ook het oorspronkelijke filmpje waarin gezegd wordt dat corona een fataliteit heeft van 2% en dat het gevaarlijke desinformatie is om te zeggen dat je na een besmetting geen vaccin meer nodig hebt. Hmm dus al die mensen in de EU die met een herstelbewijs rondlopen, zijn eigenlijk slachtoffer van gevaarlijke desinformatie.

pi_201911093
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:13 schreef capricia het volgende:
Die man/vrouw verhouding op de IC is ook extreem verschillend. Zowel qua opnamen als qua overlevingskansen.

8500 mannen opgenomen geweest tegenover 3800 vrouwen! En daarvan overlijdt ook nog eens 30% van de mannen tegenover 25% van de vrouwen.

[ link | afbeelding ]
Wat vooral opvalt is de leeftijdsgroep die er keihard uitspringt. Tijd om de clubs/sportclubs weer te sluiten, logica Rutte+Hugo.

Overgewicht uitgezet tegenover opnames zou ik nog wel interessant vinden om te zien.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:53:39 #68
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201911112
Wat een ontzettend grote bereidheid is er gerealiseerd om onze ongevaccineerde medemens af te schrijven. Ik ben er zelf principieel op tegen om ongevaccineerden buiten te sluiten, maar er zitten er wel een paar tussen waarbij ik mijn sadistische grijns moeilijk kan onderdrukken. De publiekelijke live uitgezonden dwangvaccinatie van Thierry Baudet bijvoorbeeld of een massale politie inval in een Rijssense kerk, wellicht de grootscheepse inzet van de marine in Urk.

Realistisch gezien, kunnen ze, zo lang het bij varianten op een dringend appčl blijft en het leger niet door de staten marcheert, hoog of laag springen.

Ik ben wel benieuwd wie de volgende vijand wordt, als de ongevaccineerden eenmaal zijn buitengesloten. Toch dikke mensen? Liever allochtonen? Vakantiegangers? Kleine kinderen? De 70+ers? Ik wacht wel tot Hugo het me twittert.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:53:44 #69
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201911113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Goed om te zien dat Hugo nog altijd in een parallelle realiteit leeft. Voelt vertrouwd aan.
De logica van die man komt me echt de strot uit.
pi_201911122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:26 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-de-ziekenhuizen

Voormalig ziekenhuisdirecteur Marcel Levi vindt de ophef over de krapte in ziekenhuizen wat overdreven.
Wel potverdorie!
Zitten we elkaar weer OP TE NAAIEN?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:57:59 #71
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201911152
quote:
81s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:53 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
De logica van die man komt me echt de strot uit.
Kwestie van tijd tot hij (weer) wat verkeerd doet en op moet zouten. Geef het een half jaartje.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:59:53 #72
14505 OProg
A Life in Music
pi_201911175
Ab bij OP1, je verwacht het niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201911184
Haha en nu die poll van EenVandaag: 72% van de C19-gevaccineerden vindt dat het kabinet over moet gaan tot specifieke maatregelen voor ongevaccineerden.

Echt elke keer hetzelfde trucje. Bommetje droppen, ophef, peilingen, meerderheid voor en dan volgende week iedereen groene kruisje stemmen. :') _O-
pi_201911195
Ook Levi geeft de schuld aan de capaciteit ic bedden in Hollandia!
Hier ** BAF ** pak aan de Jonge! o|O
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:02:59 #75
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201911203
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
Haha en nu die poll van EenVandaag: 72% van de C19-gevaccineerden vindt dat het kabinet over moet gaan tot specifieke maatregelen voor ongevaccineerden.

Echt elke keer hetzelfde trucje. Bommetje droppen, ophef, peilingen, meerderheid voor en dan volgende week iedereen groene kruisje stemmen. :') _O-
Je wilt toch simpelweg weten dat steun voor een bepaalde richting jouw partij niet te veel schade oplevert? Vrij logisch dit. Het publieke debat was in de media al gereduceerd tot iedereen en je oma gaan dood vs de ongevaccineerden blijven thuis.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')