Het de pitentry induwen de vorige race.quote:
M'n virtuele shields staan aan.quote:
Wat is het pootje-haken dan? Zijn 2e favoriete move? Ik dacht dat die nl #1 wasquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton gebruikte zijn favoriete move bij Perez in Turkije.
Heb gisteren even teruggekeken. Ze laten inderdaad beelden zien van Bahrain. Je ziet het daar ook gebeuren, maar het is duidelijk veel minder dan wat je bijvoorbeeld in Turkije zag. Nu is dit een systeem wat meerdere teams hebben (of misschien zelfs allemaal). Red Bull heeft het ook, maar je ziet het nooit zo extreem als bij de Mercedes in Turkije.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Iedereen hier roeptoetert dat dat al het hele jaar is. Vermoedelijk omdat ze F1 café gekeken hebben en Doornbos dat zei.
Die zit er meer dan eens naast.
Ik heb niet de moeite genomen om terug te spoelen naar de beelden die ze daar lieten zien om te kijken of die beelden inderdaad van een van de eerste GP's van dit jaar was.
Feit is wel dat er deze GP wat buzz over is daar ter plekke. Als dit al het hele jaar het geval was geweest dan had een snuggere F1 journalist dit al lang en breed opgepikt lijkt me zo.
En misschien heeft Bobby D ook gewoon wel gelijk. Ik weet het niet en zou de beelden terug moeten kijken. En daar heb ik geen tijd voor nu.
Ik denk dat het is omdat het circuit zo hobbelig is. Dat weerhoudt Benz ervan om de truc volledig te benuttenquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het effect me gisteren in de FP3 veel minder is opgevallen. Ja de auto zakte met snelheidstoename, maar niet zoals in het filmpje van vrijdag, plotseling en heel sterk.
Nee, anderen buiten de baan duwen is dat. Bij Red Bulls het liefste met spin als gevolg.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is het pootje-haken dan? Zijn 2e favoriete move? Ik dacht dat die nl #1 was
RB kan dit sowieso minder gebruiken vanwege de rake die zij hebbenquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb gisteren even teruggekeken. Ze laten inderdaad beelden zien van Bahrain. Je ziet het daar ook gebeuren, maar het is duidelijk veel minder dan wat je bijvoorbeeld in Turkije zag. Nu is dit een systeem wat meerdere teams hebben (of misschien zelfs allemaal). Red Bull heeft het ook, maar je ziet het nooit zo extreem als bij de Mercedes in Turkije.
Nu kan dat een paar dingen betekenen.
• Zij hebben het de afgelopen paar races tot het extreme doorgevoerd.
• Circuit in Turkije is een uitzondering, waardoor het extremer uitziet.
Ik vind het trouwens wel opvallend dat alle gezeik hierover op vrijdag was. Toen leek de Mercedes heel dominant. Zaterdag was het opeens minder.
Weet even niet of die gisteren nog zo aan het flexen was, maar zou mij ook niet verbazen als ze achter de schermen op de vingers zijn getikt.
De hoge temperatuur zal ze ook niet helpenquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:44 schreef DKUp het volgende:
Zelfs met die eventueel illegale ophanging niet snel genoeg.
SAD
Pootje haken idem.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, anderen buiten de baan duwen is dat. Bij Red Bulls het liefste met spin als gevolg.
Daar gaat het niet om (wat mij betreft).quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
RB kan dit sowieso minder gebruiken vanwege de rake die zij hebben
Ja ontbijtraces met bier en nootjesquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef _UserName_ het volgende:
Het is dat er meer dan genoeg voetbal is vandaag, anders was ik rond 16u naar bed gegaan om na de race door te halen. Zou de tijd ook wat sneller gaan, heb lieve vroege races zoals Japan(?) om 7 uur in de ochtend.
Ik hoop dat Max en Lewis elkaar heel houden, elke andere coureur mag van mij doen bij Lewis wat ze willen.
Max zou gewoon willen winnen hier en Lewis niet opzoeken. Verwacht van Lewis wel weer wat vuile dingen, want hij weet dat dit zijn laatste kansen zijn. Als Max hier wint en met een voorsprong van 13pt naar Mexico en Brazilië gaat gaat het heel lastig worden voor Lewis (zolang Max heel blijft).quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef _UserName_ het volgende:
Het is dat er meer dan genoeg voetbal is vandaag, anders was ik rond 16u naar bed gegaan om na de race door te halen. Zou de tijd ook wat sneller gaan, heb lieve vroege races zoals Japan(?) om 7 uur in de ochtend.
Ik hoop dat Max en Lewis elkaar heel houden, elke andere coureur mag van mij doen bij Lewis wat ze willen.
Lewis heeft er in elk geval niks aan om Max eraf te rijden als-ie daar zelf ook het slachtoffer van wordt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef _UserName_ het volgende:
Ik hoop dat Max en Lewis elkaar heel houden, elke andere coureur mag van mij doen bij Lewis wat ze willen.
Dat kan natuurlijk prima als de vering op een bepaalde manier is afgesteld dat hij bij een bepaalde druk niet lineair reageert.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om (wat mij betreft).
De beweging/flex van de Mercedes is niet logisch qua waar/wanneer het gebeurt. Als het geleidelijk zou gebeuren op een rechte stuk is het één ding, maar het gaat echt pats boem omlaag in dat filmpje op nog een relatief lage snelheid.
https://twitter.com/ScarbsTech
Dit draadje is ook wel leuk. Ook die reactie van "there is no logic in it". Eigenlijk bereikt Mercedes precies hetzelfde als wat Red Bull deed met de achtervleugel. Daar waren ze als de kippen bij om het aan te passen.
Ik had liever gezien dat ze niks hadden veranderd t.o.v. de achtervleugels (en pitstops). Niemand die dan nu had gezeikt. Als je dat aanpakt, moet je dit ook aanpakken.
Lewis heeft er ook niks aan als Max weg rijdt. Iedere baan waar Lewis langzamer is zal hij proberen schade te beperken, desnoods door er samen af te gaan.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lewis heeft er in elk geval niks aan om Max eraf te rijden als-ie daar zelf ook het slachtoffer van wordt.
Ja, zat net even te lezen. Ik dacht dat het verboden was om het niet lineair te laten reageren, maar blijkbaar is dat pas vanaf 2022.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk prima als de vering op een bepaalde manier is afgesteld dat hij bij een bepaalde druk niet lineair reageert.
Klopt, als er iets gebeurt tussen Max en Lewis weten we eigenlijk al wel wie de aanstichter is. Zie de opstapeling, Silverstone, ook in VT2, steeds zoekt Lewis Max op, alsof Lewis het gewoon niet kan handelen. Kan een heel pijnlijk weekend worden voor zowel Max als Lewis. Ik hoop op het laatste. Dat Lewis verremd en niet door kan, eenzijdig ongeval (wel waar hij heelhuids uit komt).quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max zou gewoon willen winnen hier en Lewis niet opzoeken. Verwacht van Lewis wel weer wat vuile dingen, want hij weet dat dit zijn laatste kansen zijn. Als Max hier wint en met een voorsprong van 13pt naar Mexico en Brazilië gaat gaat het heel lastig worden voor Lewis (zolang Max heel blijft).
Is ook zo. Maar het is ook niet alsof Lewis geen kans heeft de race te winnen. Zo slecht is die Mercedes nou ook weer niet en er kan altijd iets bij de concurrent verkeerd gaan. Dus om er dan maar fatalistisch bij bocht 1 af te gaan met z'n tweeën... lijkt mij strategisch gezien niet handig als je de punten hard nodig hebt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lewis heeft er ook niks aan als Max weg rijdt. Iedere baan waar Lewis langzamer is zal hij proberen schade te beperken, desnoods door er samen af te gaan.
Beetje op zelfde manier als Max, die net iets meer risico nam in Monza.
Dat kan gewoon mechanisch, is technisch wel een uitdaging maar dat kan natuurlijk gewoon in de windtunnel vrij snel goed ingeregeld worden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, zat net even te lezen. Ik dacht dat het verboden was om het niet lineair te laten reageren, maar blijkbaar is dat pas vanaf 2022.
Dan loopt Max niet verder uit.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lewis heeft er in elk geval niks aan om Max eraf te rijden als-ie daar zelf ook het slachtoffer van wordt.
In dat draadje staat ook hoe het werkt. Boven een bepaalde druk gaat de klep van de hydraulische heave spring open, waardoor de auto inzakt. En als ze remmen komt die weer onder een bepaalde druk waardoor die sluit. Iets wat al jaren door de teams gebruikt wordt en nu door Mercedes geperfectioneerd lijkt te zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om (wat mij betreft).
De beweging/flex van de Mercedes is niet logisch qua waar/wanneer het gebeurt. Als het geleidelijk zou gebeuren op een rechte stuk is het één ding, maar het gaat echt pats boem omlaag in dat filmpje op nog een relatief lage snelheid.
https://twitter.com/ScarbsTech
Dit draadje is ook wel leuk. Ook die reactie van "there is no logic in it". Eigenlijk bereikt Mercedes precies hetzelfde als wat Red Bull deed met de achtervleugel. Daar waren ze als de kippen bij om het aan te passen.
Ik had liever gezien dat ze niks hadden veranderd t.o.v. de achtervleugels (en pitstops). Niemand die dan nu had gezeikt. Als je dat aanpakt, moet je dit ook aanpakken.
Iedere keer als Lewis moet vechten voor een kampioenschap probeert hij dit vooral mentaal te doen. Bij Max werkt dit niet. Max blijft gewoon doen wat hij moet doen. Hij reageert af en toe fel, zoals tijdens FP1. Hij steekt dan even zijn middelvinger op, roept dat Lewis een idioot is en gaat weer door met z'n leven.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:53 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Klopt, als er iets gebeurt tussen Max en Lewis weten we eigenlijk al wel wie de aanstichter is. Zie de opstapeling, Silverstone, ook in VT2, steeds zoekt Lewis Max op, alsof Lewis het gewoon niet kan handelen. Kan een heel pijnlijk weekend worden voor zowel Max als Lewis. Ik hoop op het laatste. Dat Lewis verremd en niet door kan, eenzijdig ongeval (wel waar hij heelhuids uit komt).
Mede omdat ze dus heel veel downforce genereren doordat ze de wishbone extreem naar achteren hebben geplaatst. En door het aeropakket van Silverstone weten ze dat nog verder uit te buiten. Op circuits met veel recht en snelle bochten gaan we dat nog wel zien.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In dat draadje staat ook hoe het werkt. Boven een bepaalde druk gaat de klep van de hydraulische heave spring open, waardoor de auto inzakt. En als ze remmen komt die weer onder een bepaalde druk waardoor die sluit. Iets wat al jaren door de teams gebruikt wordt en nu door Mercedes geperfectioneerd lijkt te zijn.
En aangezien dit systeem door de FIA en alle teams is goedgekeurd, is het dus volledig legaal.
Eens. Een undercut of falende pitstop apparatuur bij RBR en Lewis wint gewoon.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar het is ook niet alsof Lewis geen kans heeft de race te winnen. Zo slecht is die Mercedes nou ook weer niet en er kan altijd iets bij de concurrent verkeerd gaan. Dus om er dan maar fatalistisch bij bocht 1 af te gaan met z'n tweeën... lijkt mij strategisch gezien niet handig als je de punten hard nodig hebt.
die kerel finished zelfs op 3 wielen .....gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ja maar hamilton krijgt ook nog wel een dnf
Gelukkig hebben we jou om het met dit soort posts de goede kant op te sturen.quote:
of een track limit die lewis wel 8x mag overschrijden en RB gelijk een straf heeft na 3 keer.....de FIA kennende.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eens. Een undercut of falende pitstop apparatuur bij RBR en Lewis wint gewoon.
Ja.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we jou om het met dit soort posts de goede kant op te sturen.
Reageer inhoudelijk of blijf gewoon weg.
Ben het volkomen met je eens maar jaquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om (wat mij betreft).
De beweging/flex van de Mercedes is niet logisch qua waar/wanneer het gebeurt. Als het geleidelijk zou gebeuren op een rechte stuk is het één ding, maar het gaat echt pats boem omlaag in dat filmpje op nog een relatief lage snelheid.
https://twitter.com/ScarbsTech
Dit draadje is ook wel leuk. Ook die reactie van "there is no logic in it". Eigenlijk bereikt Mercedes precies hetzelfde als wat Red Bull deed met de achtervleugel. Daar waren ze als de kippen bij om het aan te passen.
Ik had liever gezien dat ze niks hadden veranderd t.o.v. de achtervleugels (en pitstops). Niemand die dan nu had gezeikt. Als je dat aanpakt, moet je dit ook aanpakken.
Dat waag ik te betwijfelen. De pace in de long runs was juist beter voor Mercedes (ca 0,2s) maar RB heeft op de zaterdag wel wat gevonden dus hopelijk zijn ze nu wel sneller. Al zal het marginaal zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:57 schreef Middelpunt het volgende:
Volgens mij gaat het een simpele 1-2 worden voor RB.
De pace op geel tijdens de longruns was al veel beter dan bij MB in de training. En daarna is RB alleen maar vooruit gegaan. En het is ook nog eens eindelijk een circuit waar Perez in vorm is. Als het niet was gaan regenen had hij misschien zelfs pole gehad.
Ook is het een zwaar circuit voor de banden en banden sparen is juist een groot talent van Perez.
En dan hebben ze ook nog het tactische voordeel dat het 2 tegen 1 is omdat Bottas weer eens een penalty heeft.
Kortom, een enorme stap in het constructeurs kampioenschap voor RB vandaag.
Wij hebben het hier vaak over Mexico en dat het een RB baa nis, maar als dit trucje van Mercedes daar goed werkt dan kunnen ze best veel halen uit die rechte stukken terwijl ze niet vele inleveren in laatste secties.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mede omdat ze dus heel veel downforce genereren doordat ze de wishbone extreem naar achteren hebben geplaatst. En door het aeropakket van Silverstone weten ze dat nog verder uit te buiten. Op circuits met veel recht en snelle bochten gaan we dat nog wel zien.
De FIA is natuurlijk ook echt heel consistentquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ben het volkomen met je eens maar ja
Blijkbaar de FIA niet
Ja, dat het haalbaar is weet ik, maar ik dacht dus dat dat niet mochtquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat kan gewoon mechanisch, is technisch wel een uitdaging maar dat kan natuurlijk gewoon in de windtunnel vrij snel goed ingeregeld worden.
Je kunt het ook electronisch regelen, maar dat lijkt me dan weer niet toegestaan.
Ah, de regen is nu de smoes dat ie geen pole hadquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:57 schreef Middelpunt het volgende:
En het is ook nog eens eindelijk een circuit waar Perez in vorm is. Als het niet was gaan regenen had hij misschien zelfs pole gehad.
In snelle bochten wil je dit juist nietquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mede omdat ze dus heel veel downforce genereren doordat ze de wishbone extreem naar achteren hebben geplaatst. En door het aeropakket van Silverstone weten ze dat nog verder uit te buiten. Op circuits met veel recht en snelle bochten gaan we dat nog wel zien.
Hij doet het enkel op de rechte stukkenquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In snelle bochten wil je dit juist niet
ah....dus flexwings moeten wel aangepast worden midden in het seizoen...maar een hele flex auto mag MB gewoon mee doorrijden ?quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat het haalbaar is weet ik, maar ik dacht dus dat dat niet mocht
Het mag blijkbaar wel in 2021, maar vanaf volgend jaar niet meer. Het moet dan wel lineair reageren.
Zeg je maar wat om te trollen of heb je echt geen technisch inzicht?quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hij doet het enkel op de rechte stukken
Dude serieus, er is nou al 50x uitgelegd dat dit geen flex is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah....dus flexwings moeten wel aangepast worden midden in het seizoen...maar een hele flex auto mag MB gewoon mee doorrijden ?
Zit je nu enkel alleen op mij te zeiken of ben je ongesteldquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zeg je maar wat om te trollen of heb je echt geen technisch inzicht?
Dat-ie blijkbaar niet meer klakkeloos de setup van Max kopieert is in elk geval goed nieuws. Waarom-ie dat überhaupt deed en niet ging voor iets dat-ie zelf prettig vindt is moeilijk te begrijpen voor iemand met zoveel ervaring.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Echt, een nette prestatie dat ie eindelijk eens goed kwalificeert (sowiese beide dagen goed bezig dit weekend!) maar laten we van de coureur die al 11 jaar F1 rijdt en 15(!) races nodig heeft om aan een F1 auto te wennen niet doen alsof die de poles ineens aan elkaar rijgt
Duidelijkquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Zit je nu enkel alleen op mij te zeiken of ben je ongesteld
Sinds Silverstone is het duidelijk dat Mercedes veel meer downforce kan zetten op hun wagen. Hierdoor leveren ze veel minder in op de bochtige delen van een circuit, terwijl ze op de rechte stukken nog steeds heel goed meekomen door dit trucje.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In snelle bochten wil je dit juist niet
Eigenlijk is Hamilton ook niet zo goed als de cijfers doen lijken, ik denk dan ook dat als Russel volgend jaar in de Mercedes zit hij door het ijs zakt en dan stopt, dan heeft hij niet alleen Max maar ook George als concurrent voor de befaamde 8e wereldtitel. Ik denk dat die niet meer komt, als het dit jaar niet lukt. Wat jij noemt zie ik ook terug, perfect verwoord.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Iedere keer als Lewis moet vechten voor een kampioenschap probeert hij dit vooral mentaal te doen. Bij Max werkt dit niet. Max blijft gewoon doen wat hij moet doen. Hij reageert af en toe fel, zoals tijdens FP1. Hij steekt dan even zijn middelvinger op, roept dat Lewis een idioot is en gaat weer door met z'n leven.
Lewis probeert Max uit de tent te lokken, maar dat lukt steeds voor tien seconden en daarna boeit het Max al niet meer. Lewis daarentegen is mentaal echt één van de zwakkere coureurs. DIt komt ten eerste omdat hij echt weinig zelfreflectie heeft, want het ligt nooit aan hem. Ten tweede is het zijn team die hem als een kleuter constant in bescherming neemt.
Natuurlijk is dat wat wij voor de schermen zien en is het achter de schermen misschien heel anders, maar heb daar weinig vertrouwen in
In de bocht niet, maar zodra je de bocht uitkomt is het fijn als het zo snel mogelijk inkickt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In snelle bochten wil je dit juist niet
In dit geval zijn alle teams erover eens dat dit toegestaan is. Dat is het al jaren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De FIA is natuurlijk ook echt heel consistenten 100% eerlijk
Ik vraag me af of het aantal trollen per subforum ergens hoger is dan hierquote:
ilige danphy met je oneindeloze wijsheidquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het aantal trollen per subforum ergens hoger is dan hier
Dit is zijn laatste kans ja, of Mercedes moet volgend jaar weer dusdanig dominant zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Terwijl Mercedes en Red Bull dit jaar aan het vechten zijn gaat het volgend jaar waarschijnlijk McLaren of Ferrari zijn met de beste auto. Het is dat Williams geen topcoureurs heeft anders zou ik die ook nog wel mee zien doen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:07 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Eigenlijk is Hamilton ook niet zo goed als de cijfers doen lijken, ik denk dan ook dat als Russel volgend jaar in de Mercedes zit hij door het ijs zakt en dan stopt, dan heeft hij niet alleen Max maar ook George als concurrent voor de befaamde 8e wereldtitel. Ik denk dat die niet meer komt, als het dit jaar niet lukt. Wat jij noemt zie ik ook terug, perfect verwoord.
dat snap ik ook wel maar alsnog mag dit gewoon niet....."in principe"quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dude serieus, er is nou al 50x uitgelegd dat dit geen flex is.
Klopt, maar op circuits met weinig snelle bochten kun je dit dus extremer afstellen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In de bocht niet, maar zodra je de bocht uitkomt is het fijn als het zo snel mogelijk inkickt.
En hoe vervelend het in de bocht zelf is, is natuurlijk afhankelijk van hoe strak je het afstelt.
postenquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:10 schreef greysbones het volgende:
Oh he
[..]
ilige danphy met je oneindeloze wijsheid
Laat ons het licht zien met jou oneindige kennis over F1
In principe wel zolang het niet actief wordt gestuurd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat snap ik ook wel maar alsnog mag dit gewoon niet....."in principe"
*jouwquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:10 schreef greysbones het volgende:
Oh he
[..]
ilige danphy met je oneindeloze wijsheid
Laat ons het licht zien met jou oneindige kennis over F1
Klopt, ware het niet dat dit al jaren mag met toestemming van de teams en FIA.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat snap ik ook wel maar alsnog mag dit gewoon niet....."in principe"
Zou helemaal niet erg zijn, 4 teams die strijden om het WK. Hopen dat Max dit jaar WK wordt, dan hebben we al een mooi voorproefje gehad op wat we nog kunnen krijgen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is zijn laatste kans ja, of Mercedes moet volgend jaar weer dusdanig dominant zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Terwijl Mercedes en Red Bull dit jaar aan het vechten zijn gaat het volgend jaar waarschijnlijk McLaren of Ferrari zijn met de beste auto. Het is dat Williams geen topcoureurs heeft anders zou ik die ook nog wel mee zien doen.
Als je dan ook nog Russell naast je hebt is het snel bekeken. Ik hoop alleen dat Mercedes Russell anders gaat behandelen dan Bottas. Ik verwacht dat ze hem wel laten racen,want dat is de toekomst, terwijl Lewis zo goed als klaar is.
Stuiter stuiter stuiter, dat is niet zo fijn voor Mercedes, de Red Bull met hoge rake is ook wat zachter geveerd achter.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:27 schreef Predator40 het volgende:
waar komt dit opeens vandaan dan bij RB op een pure MB baan ?
had ik niet verwacht, en beloofd wat voor de volgende races !
in principe mochten de pitstops en de vleugels ook totdat de FIA op verzoek van MB de regels gewoon wijzigdequote:Op zondag 24 oktober 2021 13:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
In principe wel zolang het niet actief wordt gestuurd.
Met die ijle lucht aldaar? Nee joh. Als ze in Oostenrijk al niet kunnen winnen, kunnen ze dat in Mexico al helemaal niet.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mercedes heeft hier dus niet echt voordeel maar zou zomaar eens vooraan kunnen staan in Mexico.
en die motoren lopen al niet zo lekker, hopelijk sloopt de ijle lucht zequote:Op zondag 24 oktober 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met die ijle lucht aldaar? Nee joh. Als ze in Oostenrijk al niet kunnen winnen, kunnen ze dat in Mexico al helemaal niet.
Ik denk het wel, na Silverstone hebben ze een goede stap gemaakt dus ik acht de kans zeer groot dat ze voor de overwinning gaan in Mexico.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met die ijle lucht aldaar? Nee joh. Als ze in Oostenrijk al niet kunnen winnen, kunnen ze dat in Mexico al helemaal niet.
Ik ben pas zeker als Max 27 punten voor staat met nog 1 race te gaan.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:32 schreef Dven het volgende:
Als Verstappen deze wint dan zie ik hem het niet meer uit handen gevenzou wat zijn
Naar verluid hebben alle teams dit, rbr ook. Verbieden zou een lege grid opleveren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in principe mochten de pitstops en de vleugels ook totdat de FIA op verzoek van MB de regels gewoon wijzigde
Er even vanuitgaande dat Max in Mexico en Brazilie gaat winnen, en dat HAM daar 2de wordt. Dan zou die met winst vandaag 27 punten voor liggen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:32 schreef Dven het volgende:
Als Verstappen deze wint dan zie ik hem het niet meer uit handen gevenzou wat zijn
Dat zijn wel even forse aannames. Mogelijk, natuurlijk, maar jaquote:Op zondag 24 oktober 2021 14:00 schreef Blik het volgende:
Er even vanuitgaande dat Max in Mexico en Brazilie gaat winnen, en dat HAM daar 2de wordt. Dan zou die met winst vandaag 27 punten voor liggen.
Klopt, maar we mogen wel hopenquote:Op zondag 24 oktober 2021 14:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zijn wel even forse aannames. Mogelijk, natuurlijk, maar ja
Als Verstappen vandaag pech heeft en uitvalt, en Hamilton pakt de winst, dan staat Hamilton ineens een kleine twintig punten voor. Mexico of Brazilië niet winnen (zeker als Hamilton daar wel wint) en het wordt heel lastig.
Als Verstappen en Hamilton elkaar elke race eruit knallen, dan kan Bottas nog de lachende derde zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zijn wel even forse aannames. Mogelijk, natuurlijk, maar ja
Als Verstappen vandaag pech heeft en uitvalt, en Hamilton pakt de winst, dan staat Hamilton ineens een kleine twintig punten voor. Mexico of Brazilië niet winnen (zeker als Hamilton daar wel wint) en het wordt heel lastig.
Precies. Het is gewoon race voor race te bekijken, beiden hebben ze gewoon nog volle bak kans op de titelquote:Op zondag 24 oktober 2021 14:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Als Verstappen en Hamilton elkaar elke race eruit knallen, dan kan Bottas nog de lachende derde zijn.
Je weet het niet!
Voornamelijk te hopen dat geen van de twee een geplofte band of motor krijgt. Zeker Max niet want dan verliest hij het kampioenschap op technisch falen. Zie Baku.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Er even vanuitgaande dat Max in Mexico en Brazilie gaat winnen, en dat HAM daar 2de wordt. Dan zou die met winst vandaag 27 punten voor liggen.
Dan moet HAM de laatste 3 races winnen en moet max 28 punten verliezen tov HAM. Dat kan alleen mits Bottas bij alle 3 de races dan 2de wordt.
Echter, m.n. Aan de kant van Hamilton loopt het allemaal zo soepel niet dit jaar. Dus dat Hamilton 3x 2de wordt en 3x gaat winnen is al een vrij kleine kans
quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Voornamelijk te hopen dat geen van de twee een geplofte band of motor krijgt. Zeker Max niet want dan verliest hij het kampioenschap op technisch falen. Zie Baku.
Uitgebreid vierenquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:33 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik ben pas zeker als Max 27 punten voor staat met nog 1 race te gaan.
En dan een DNF krijgen![]()
Perez WDC!quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Als Verstappen en Hamilton elkaar elke race eruit knallen, dan kan Bottas nog de lachende derde zijn.
Je weet het niet!
Ik zou eerst genieten van Hamilton op P1, die weet dat het met een overwinning en snelste raceronde 1 punt te kort komt en er niks meer tegen kan doen. Het beste vermaak is immers leedvermaak (tenzij het tegen je is).quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uitgebreid vieren [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ja man, dat hebben we wel gemist de laatste races. Zin inquote:Op zondag 24 oktober 2021 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel weer fantastisch, Max en Lewis die naast elkaar startenbeter wordt het niet
Nee die zitten zo vast in hun Hamilton wereld dat ze hem niet laten racenquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is zijn laatste kans ja, of Mercedes moet volgend jaar weer dusdanig dominant zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Terwijl Mercedes en Red Bull dit jaar aan het vechten zijn gaat het volgend jaar waarschijnlijk McLaren of Ferrari zijn met de beste auto. Het is dat Williams geen topcoureurs heeft anders zou ik die ook nog wel mee zien doen.
Als je dan ook nog Russell naast je hebt is het snel bekeken. Ik hoop alleen dat Mercedes Russell anders gaat behandelen dan Bottas. Ik verwacht dat ze hem wel laten racen,want dat is de toekomst, terwijl Lewis zo goed als klaar is.
Op basis van wat hebben McLaren of Ferrari volgend jaar 'waarschijnlijk' de beste auto?quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is zijn laatste kans ja, of Mercedes moet volgend jaar weer dusdanig dominant zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Terwijl Mercedes en Red Bull dit jaar aan het vechten zijn gaat het volgend jaar waarschijnlijk McLaren of Ferrari zijn met de beste auto. Het is dat Williams geen topcoureurs heeft anders zou ik die ook nog wel mee zien doen.
Als je dan ook nog Russell naast je hebt is het snel bekeken. Ik hoop alleen dat Mercedes Russell anders gaat behandelen dan Bottas. Ik verwacht dat ze hem wel laten racen,want dat is de toekomst, terwijl Lewis zo goed als klaar is.
Het is kyran broerquote:Op zondag 24 oktober 2021 15:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op basis van wat hebben McLaren of Ferrari volgend jaar 'waarschijnlijk' de beste auto?
Prima kerelquote:
Het grootste nadeel vind ik dat de race straks klaar is en het dan eigenlijk ook wel gelijk tijd is om te gaan slapen, want werk morgen. De kwalificatie op de zaterdagavond vind ik wel lachen, de race op zondagavond iets minderquote:Op zondag 24 oktober 2021 15:09 schreef R-woud93 het volgende:
Wachten duurt wel lang, 15:00 is toch beter hoor
Niet na de kwalificatie de W-series race kijkenquote:Op zondag 24 oktober 2021 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het grootste nadeel vind ik dat de race straks klaar is en het dan eigenlijk ook wel gelijk tijd is om te gaan slapen, want werk morgen. De kwalificatie op de zaterdagavond vind ik wel lachen, de race op zondagavond iets minder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |