abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:29:07 #201
3542 Gia
User under construction
pi_201883174
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:16 schreef Shotty het volgende:

[..]
Man, je weet niet eens hoe je "fascistische" spelt, maar je wil wel doen voorkomen alsof je enig idee hebt wat fascisme inhoud.

Vertel mij is de belangrijkste kenmerken van fascisme, en hoe dat op toepassing is op de democratische besluiten in Oostenrijk. (hint 1: Fascisme is niet-democratisch en antidemocratisch)
Je neemt iemand de maat betreffende spelling, terwijl je zelf 2 knoeperds van taalfouten in dezelfde post maakt.

Herstel: 3
pi_201883206
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Je neemt iemand de maat betreffende spelling, terwijl je zelf 2 knoeperds van taalfouten in dezelfde post maakt.

Herstel: 3
Ik neem hem de maat omdat ik hier uitgemaakt wordt voor neofascist door iemand die geen flauw benul heeft wat het woord betekent.
pi_201883222
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:53 schreef Shotty het volgende:

[..]
de vierde optie is de ongevaccineerden niet toe te laten tot de IC's en dus de ernstige gevolgen daarvan te laten ondergaan...

Ook geen fijn idee, maar je zou het als optie kunnen zien
Dat mag niet, iedereen heeft recht op zorg.

Ook een kettingrokende, obese, crackjunk die niet gevaccineerd is.

Bijvoorbeeld.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201883231
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Met natuurlijke immuniteit ben je ook beschermd en kom je minder snel op de IC terecht.
Dit argument (dat je maar blijft herhalen in ieder topic) is zo vreselijk dom. Ik zal onderbouwen waarom.

Je kan alleen "natuurlijke immuniteit" opbouwen door besmet te worden.
En als je besmet wordt, kan je ziek worden en op de IC belanden.

Dat je ná het doorlopen van die fase mogelijk voldoende afweer hebt opgebouwd, is zeker niet uit te sluiten maar als je bent overleden bent op een IC of met long covid moet leven is dat natuurlijk geheel nutteloos.

Daarom vaccineren. Mocht je dan besmet raken, dan is de kans op problemen na besmetting of een onprettig ziekteverloop 20x lager.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 12:38:31 #205
236264 crew  capricia
pi_201883251
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat mag niet, iedereen heeft recht op zorg.

Ook een kettingrokende, obese, crackjunk die niet gevaccineerd is.

Bijvoorbeeld.
Toch krijgen ze niet dezelfde zorg.

Een alcoholist die een levertransplantatie nodig heeft, komt pas op de lijst als ie minstens een half jaar sober is. Daarvoor niet.

En er zijn veel operaties en behandelingen waar iemand met bijv. obesitas niet voor in aanmerking komt.
Definitely not CIA
pi_201883276
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dit argument (dat je maar blijft herhalen in ieder topic) is zo vreselijk dom. Ik zal onderbouwen waarom.

Je kan alleen "natuurlijke immuniteit" opbouwen door besmet te worden.
En als je besmet wordt, kan je ziek worden en op de IC belanden.

Dat je ná het doorlopen van die fase mogelijk voldoende afweer hebt opgebouwd, is zeker niet uit te sluiten maar als je bent overleden bent op een IC of met long covid moet leven is dat natuurlijk geheel nutteloos.

Daarom vaccineren. Mocht je dan besmet raken, dan is de kans op problemen na besmetting of een onprettig ziekteverloop 20x lager.
Dat is TS al talloze malen duidelijk gemaakt. Het wil er gewoon niet in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201883284
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat is TS al talloze malen duidelijk gemaakt. Het wil er gewoon niet in.
En dat geldt ook voor de vaccinatie, blijkbaar.
pi_201883288
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:33 schreef Shotty het volgende:

[..]
Ik neem hem de maat omdat ik hier uitgemaakt wordt voor neofascist door iemand die geen flauw benul heeft wat het woord betekent.
Je neemt iemand de maat na een scheldpartij. Zoals je waarschijnlijk weet, is er een groep die alle makers van onaangenaam beleid uitscheldt voor ‘fascist’ of ‘nazi’.
Het is ergens aandoenlijk. Sommigen zijn zo overtuigd van hun monopolie op gelijk, dat ze erop rekenen dat rechtszaken en democratische besluiten wel in hun voordeel moeten uitvallen. En gebeurt dat niet, dan is dat geen ongelijk, maar het falen van de rechtsstaat of de ondergang van de democratie.
pi_201883291
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Toch krijgen ze niet dezelfde zorg.

Een alcoholist die een levertransplantatie nodig heeft, komt pas op de lijst als ie minstens een half jaar clean is. Daarvoor niet.
Ja, okee, maar je mag niet zeggen "we weigeren deze persoon zorg omdat-ie niet gevaccineerd is."

Dat mag echt niet.
pi_201883304
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, okee, maar je mag niet zeggen "we weigeren deze persoon zorg omdat-ie niet gevaccineerd is."

Dat mag echt niet.
Ongevaccineerden komen niet op de IC volgens TS, want die bouwen "natuurlijke immuniteit" op :+
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 12:44:30 #211
236264 crew  capricia
pi_201883315
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat mag echt niet.
Zorg weigeren, nee.
Maar er zijn meerdere situaties waarin mensen niet dezelfde zorg krijgen.

Obesitas is ook zo'n aandoening waarbij een aantal operaties en behandelingen gewoon niet uitgevoerd worden.
Ik vind dat volstrekt logisch. Keuzes hebben consequenties.
Definitely not CIA
pi_201883327
Vergissing, neem me niet kwalijk.
pi_201883364
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Door te zorgen dat de zorg ontwricht wordt door teveel ongevaccineerde mensen die wel menen het recht te hebben op een ziekenhuisbehandeling.
Voorgaande griepseizoenen waren IC's ook overbelast. De werkelijke reden daarvan zijn structurele bezuinigingen en afschaling van de capaciteit. Ik ben oprecht benieuwd: hoezo ga je daaraan voorbij? Hoezo zijn het vooral de ongevaccineerden die hier schuldig aan zijn? Het is simpelweg niet waar, het is slechts wat ze zeggen. Dat betekent niet dat het waarheid is, talloze oude nieuwsberichten laten namelijk zien dat capaciteitsproblemen al jaren toenemen.
pi_201883414
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:49 schreef n__n het volgende:

[..]
Voorgaande griepseizoenen waren IC's ook overbelast. De werkelijke reden daarvan zijn structurele bezuinigingen en afschaling van de capaciteit. Ik ben oprecht benieuwd: hoezo ga je daaraan voorbij? Hoezo zijn het vooral de ongevaccineerden die hier schuldig aan zijn? Het is simpelweg niet waar, het is slechts wat ze zeggen. Dat betekent niet dat het waarheid is, talloze oude nieuwsberichten laten namelijk zien dat capaciteitsproblemen al jaren toenemen.
Je kan een griepseizoen niet vergelijken met een wereldwijde pandemie die al sinds begin 2020 aanhoudt.
Zelfs met de huidige hoge vaccinatiegraad lopen we op eieren.

En ja, ongevaccineerden hebben wel degelijk een verantwoordelijkheid, 80 tot 90% van de huidige Covid19 patiënten die bedden bezet houden, zijn ongevaccineerd.

Gelukkig wordt die groep van ongevaccineerden steeds kleiner.
pi_201883441
:')
Een pandemie die je 'aantoont' met malafide PCR-testen die niet aantonen of iemand geïnfecteerd of besmettelijk is en/of ziek wordt of geweest is, op IC-cijfers is het immers niet gebaseerd. We zijn gegijzeld door de VN die via de WHO een ideologie verspreidt die met de werkelijkheid helemaal niets te maken heeft.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 24 oktober 2021 @ 12:59:37 #216
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_201883469
quote:
"Kijk! De krant zegt het!"
Leer ook eens voor jezelf denken. Deze krant spreekt niet namens mij en vele andere ongevaccineerden. Ze willen, zoals ik al vaker zeg, een bevolkingsgroep demoniseren.
pi_201883637
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:58 schreef n__n het volgende:
:')
Een pandemie die je 'aantoont' met malafide PCR-testen die niet aantonen of iemand geïnfecteerd of besmettelijk is en/of ziek wordt of geweest is, op IC-cijfers is het immers niet gebaseerd. We zijn gegijzeld door de VN die via de WHO een ideologie verspreidt die met de werkelijkheid helemaal niets te maken heeft.
Dit is niet het BNW-subforum.
pi_201883664
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:00 schreef n__n het volgende:

[..]
Leer ook eens voor jezelf denken. Deze krant spreekt niet namens mij en vele andere ongevaccineerden. Ze willen, zoals ik al vaker zeg, een bevolkingsgroep demoniseren.
Je denkt niet voor jezelf als je "anti-vaxx" of "corona ontkenner" bent.
Je neemt een stelling in op basis van verkeerde informatie uit bronnen die als doel hebben desinformatie te verspreiden. Die desinformatie was er altijd al, er was echter geen geschikte crisis om het te voeden.

Jezelf in een slachtofferrol drukken ("we worden gedemoniseerd") versterkt je gevoel misschien maar brengt je niet richting de oplossing.
pi_201883723
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ben het daarnaast ook wel zat dat wappies het voor de rest lopen te verpesten. Ik wil begin volgend jaar op wintersport en het zou mooi klote zijn als dat niet doorgaat omdat een paar idioten
Een specifieke groep mensen in lockdown willen gooien omdat je op wintervakantie wilt. Je moet het maar durven zeggen. Maar vertel eens, hoe verpest ik wat precies met mijn ongevaccineerde godenlichaam?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201883730
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:00 schreef n__n het volgende:

[..]
Je zou maar arts zijn in een ziekenhuis. Dan mag jij aan 10 mensen en hun geliefden met kanker, een tumor of een kapotte knie uitleggen dat hun uitgestelde operatie of bestralingsbehandeling weer niet doorgaat omdat er net 1 wappie binnen is gebracht die niet gelooft dat corona bestaat of denkt dat zij er ziek van konden worden.

Dat is de realiteit. Omdat die ene ongevaccineerde in acute ademnood is en die persoon met kanker onbehandeld over een jaar nog steeds zal leven, krijgt die wappie voorrang en verpest zo 10 noodzakelijke handelingen. En jij als behandelaar moet er maar voor zorgen dat je dat voor jezelf kan verantwoorden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201883738
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het gebeurt alleen niet dus geen realistische optie
Wel dat is testen voor toegang maar dat is ook een nazi oplossing heb ik begrepen.

Wat mij betreft blijft die oplossing er ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201883762
quote:
Het is toch geen toeval dat de grote groep antivacccers juist in de extreemrechtse neonazi hoek bivakeren?
pi_201883766
6 tot 10 jaar aan opleiding tot arts, chirurg of viroloog vs enkele weken op Ninefornews, Twitter en Facebook.
pi_201883771
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:20 schreef -XOR- het volgende:
Het is mooi geweest met de neofascistische vileinificatie van de allochtoon.
Vileinificatie! Mooi woord, nog niet eerder gehoord. Verder raad ik je aan om vooral te zeuren bij zij die er op gebrand zijn om de vele allochtonen, die zich om religieuze gronden niet laten vaccineren, buiten te sluiten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')