Net een uur in de auto gezeten en nu zit er iets wat ze met gereedschap weg moeten halen?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:04 schreef ESF1Gamer het volgende: Iets los bij norris bij de linker elleboog
#44 neemt wel eens wat te veel ruimte voor een vrije ronde, waardoor hij mensen daarachter onnodig ophoudtquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:11 schreef Evenstar het volgende:
Beetje moeilijk te zien wie daar nou "the idiot" was. Kwam Lewis gewoon even inhalen terwijl Max aan een snel rondje wilde beginnen?
#44 vindt dan ook dat hij recht heeft op meer ruimte en tijd dan zijn onderdanenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
#44 neemt wel eens wat te veel ruimte voor een vrije ronde, waardoor hij mensen daarachter onnodig ophoudt
Podium zeer zeker.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:11 schreef HiDiHo het volgende:
En wat denken we?
Max weer op het podium dit weekend?
Weet niet goed wat de afmetingen van zijn auto zijnquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
#44 neemt wel eens wat te veel ruimte voor een vrije ronde, waardoor hij mensen daarachter onnodig ophoudt
Het is een beetje te hopen dat Max de quali goed doet morgen. pole zou mooi zijnquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Podium zeer zeker.
Alleen vrees ik dat er twee andere heren voor hem eindigen....
Verwacht echter wel dat het plan met de inzakkende achterkant niet door de beugel kan. De reactie van Mercedes is wel heel laconiek; "We hebben het niet met opzet gedaan, onze auto presteert op deze manier gewoon het beste"
Polonaise met van Gamerenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
GP van Qatar in de Ziggo Dome.
Ik had toch een andere GP uitgezocht.
Probleem is dat je er nergens iets over leest. RB moet even een media offensief beginnen om dit groot uit te spelen anders gaat er weer niks gebeuren (zoals met de voorvleugels).quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Podium zeer zeker.
Alleen vrees ik dat er twee andere heren voor hem eindigen....
Verwacht echter wel dat het plan met de inzakkende achterkant niet door de beugel kan. De reactie van Mercedes is wel heel laconiek; "We hebben het niet met opzet gedaan, onze auto presteert op deze manier gewoon het beste"
30 tot 35 euro voor een kaartje?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
GP van Qatar in de Ziggo Dome.
Ik had toch een andere GP uitgezocht.
Dat is nou net wat red bull altijd nalaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is dat je er nergens iets over leest. RB moet even een media offensief beginnen om dit groot uit te spelen anders gaat er weer niks gebeuren (zoals met de voorvleugels).
Transformers zijn er niks bijquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:24 schreef Tijn het volgende:
De halve auto van Mercedes flext inmiddels wtf
gelukkig zijn er nog tracklimitsquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:24 schreef Tijn het volgende:
De halve auto van Mercedes flext inmiddels wtf
Nee, maar die achtervleugel van RB kon echt niet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:24 schreef Tijn het volgende:
De halve auto van Mercedes flext inmiddels wtf
Tot ie werd in ingehaald in de laatste bochtquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
Max is lekker mad, terwijl hij net de ruimte had
Nog tijd zat lijkt mijquote:
Hij gaf zelf aan daar geen nut in te zien en te willen gaan voor de longrun.quote:
Hey, maar als je zegt dat Mercedes vaak wegkomt met dat soort dingen worden sommige users boosquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:37 schreef Zorro het volgende:
Mercedes
In de weg rijden als je de pit uitkomt, stelletje achterlijken.
Okequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij gaf zelf aan daar geen nut in te zien en te willen gaan voor de longrun.
Team #sportiefquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:37 schreef Zorro het volgende:
Mercedes
In de weg rijden als je de pit uitkomt, stelletje achterlijken.
Hoeft hij niet te zijn want 3e word hij wel minimaal. En als hamilton op de baan blijft dan wint Hamilton gewoon.quote:
Ben je bekend met het fenomeen "regels"?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:42 schreef Sjeunie het volgende:
Het gejank hier is echt absurd Ham zn auto dit zn auto dat, doe toch ff normaal...
Lijkt legaal te zijn volgens Gary Anderson.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is dat je er nergens iets over leest. RB moet even een media offensief beginnen om dit groot uit te spelen anders gaat er weer niks gebeuren (zoals met de voorvleugels).
Alsjeblieft, houd dat geval hier buiten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nikkie de Jager is toch niet flexibel?
Niemand dwingt je om te kijkenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:54 schreef HiDiHo het volgende:
Ze mogen van mij die trainingen wel wat opleuken
Ach je moet watquote:
Sprintrace een optie?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:54 schreef HiDiHo het volgende:
Ze mogen van mij die trainingen wel wat opleuken
ipv een training danquote:
Het is een training geen race..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:55 schreef damsco het volgende:
Max de kampsjaak, heerlijke tokkie is het toch ook.
Kwalificatierun ook wel.quote:
Exact wat ik na FP1 zei. Prachtig om te zien hoe mensen compleet los gaan na een vrije training.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwalificatierun ook wel.
Iedereen die conclusies trok uit VT1 mag weer opgelucht ademhalen
Is dus niet waar, ze rijden er het hele seizoen al mee.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 01:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel weer een geniale vondst van Mercedes als het waar is.
Volgens mij pas vanaf Silverstone?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 01:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is dus niet waar, ze rijden er het hele seizoen al mee.
Ja, dat is dus de Silverstone update geweest. Die zorgt ervoor dat er nog meer downforce komt bij hoge snelheid waardoor het effect groter is.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:04 schreef Blik het volgende:
De vraag is dus ook of ze niet wat hebben aangepast waardoor het effect en daarmee ook de winst extremer wordt
Werd gisteren besproken door Doornebos inclusief video’s van van het systeem aan het begin van het seizoen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 08:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij pas vanaf Silverstone?
En het is niet eerder zo in het nieuws geweest
Lijkt mij niet illegaal. Redbull doet al jaren hetzelfde met hun high rake ontwerp en de effecten als de auto plat gedrukt wordt op snelheid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lijkt legaal te zijn volgens Gary Anderson.
https://the-race.com/form(...)es-suspension-trick/
geniaal ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 01:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel weer een geniale vondst van Mercedes als het waar is.
Dan moet het wel gevoelig zijn voor DRS en de werking minder zijn bij een DRS inhaal actie lijkt me?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de Silverstone update geweest. Die zorgt ervoor dat er nog meer downforce komt bij hoge snelheid waardoor het effect groter is.
Dat is nog niet zeker. Zolang het niet actief aangestuurd wordt zal het waarschijnlijk binnen de letters van de regels vallen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geniaal ?
gewoon zwaar illegaal bedoel je.....
Heb je hier een video van? Het is mij nog nooit opgevallen of langsgekomen dat ik weet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Lijkt mij niet illegaal. Redbull doet al jaren hetzelfde met hun high rake ontwerp en de effecten als de auto plat gedrukt wordt op snelheid.
Vonken vallen wel op, dat ding zakt zeker ver door.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan moet het wel gevoelig zijn voor DRS en de werking minder zijn bij een DRS inhaal actie lijkt me?
[..]
Dat is nog niet zeker. Zolang het niet actief aangestuurd wordt zal het waarschijnlijk binnen de letters van de regels vallen.
[..]
Heb je hier een video van? Het is mij nog nooit opgevallen of langsgekomen dat ik weet.
Ja, dat deel ben ik wel met je eens. Elk scheetje van Mercedes leid tot een regelwijziging (flexiwings, pitstops) maar MB zelf mag een seizoen afmaken met hun techniek (DAS) als het "tussen de regels" valt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:37 schreef Predator40 het volgende:
net zoals de flexwings en de pitstops bedoel je ?![]()
de FIA maakt zichzelf compleet belachelijk dit jaar en het lijkt wel eof er andere belangen meespelen.
tussen de regels mag een heel seizoen ( DAS en net zoals dit systeem van mercedes waarschijnlijk ) binnen de regels moest binnen een paar races aangepast worden en alleen voor onderdelen die bepaalde teams gebruikten die toevallig de concurrent van MB zijn dit jaar.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat deel ben ik wel met je eens. Elk scheetje van Mercedes leid tot een regelwijziging (flexiwings, pitstops) maar MB zelf mag een seizoen afmaken met hun techniek (DAS) als het "tussen de regels" valt.
Die 3.15.1. was waar ze RB op hebben gepakt natuurlijk. Denk dat ze die niet kunnen gebruiken voor wat Mercedes nu doet, want het is niet echt een deel van bodywork dat flexed.quote:
Denk dat het wel meevalt, het zijn bij Mercedes ook geen koekenbakkers hè, die hebben hun technische zaakjes gewoon heel goed op orde.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat ik kan bedenken qua belangen is dat F1 en Liberty Media teams zoals Mercedes en Ferrari niet kwijt willen, dus af en toe een oogje dichtknijpen en overdreven veel naar ze luisteren.
Als RB vertrekt zal het F1 relatief weinig pijn doen, terwijl een Mercedes of Ferrari toch echt veel meer een merk is waar F1 zelf ook wat uit kan halen.
't Is maar hoe je het bekijkt. Met Max in de F1 gebeurt er tenminste weer eens wat itt de 20jarige optocht daarvoor. Red Bull spreekt toch mensen aan met hun deelname aan extreme sporten enz.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat ik kan bedenken qua belangen is dat F1 en Liberty Media teams zoals Mercedes en Ferrari niet kwijt willen, dus af en toe een oogje dichtknijpen en overdreven veel naar ze luisteren.
Als RB vertrekt zal het F1 relatief weinig pijn doen, terwijl een Mercedes of Ferrari toch echt veel meer een merk is waar F1 zelf ook wat uit kan halen.
Dat sowieso, dat kon je ook merken met de Ferrari deal. Wat was het F1 kampioenschap nog geweest zonder Ferrari? Een team met zo’n historie en aanhang hoort in de F1 thuis. Dat ze de deal krijgen is schrijnend maar aan de andere kant begrijpelijk.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat ik kan bedenken qua belangen is dat F1 en Liberty Media teams zoals Mercedes en Ferrari niet kwijt willen, dus af en toe een oogje dichtknijpen en overdreven veel naar ze luisteren.
Als RB vertrekt zal het F1 relatief weinig pijn doen, terwijl een Mercedes of Ferrari toch echt veel meer een merk is waar F1 zelf ook wat uit kan halen.
Nee, tuurlijk niet. Grenzen opzoeken hoort gewoon bij F1 en ik zal het een team niet snel kwalijk nemen dat ze dat doen. Net als Ferrari met een fuelsensor een paar jaar terug.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, het zijn bij Mercedes ook geen koekenbakkers hè, die hebben hun technische zaakjes gewoon heel goed op orde.
Dat deed RB ook met de flexwing, maar werd op de vingers getikt. Sterker nog na de undercut van Max in Frankrijk besloten ze de pitstops aan te pakken. Compleet ridicuul.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Mercedes is gewoon beter in het precíes tussen de regeltjes door werken en ontwikkelen. Dat is zeker in de F1 een kwaliteit die je gewoon moet hebben.
Dat is alleen op het moment dat Max niet de snelste auto heeft. Op het moment dat hij ook maar een beetje snellere autol heeft krijg je "saaie" races. Zie ook 2x Oostenrijk. Max maakt het vooral leuk omdat hij Mercedes hun fouten aanpakt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
't Is maar hoe je het bekijkt. Met Max in de F1 gebeurt er tenminste weer eens wat itt de 20jarige optocht daarvoor.
Precies.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat deed RB ook met de flexwing, maar werd op de vingers getikt. Sterker nog na de undercut van Max in Frankrijk besloten ze de pitstops aan te pakken. Compleet ridicuul.
RB ook met hun achtervleugels en pitstops die gewoon binnen de regels vielen....quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, het zijn bij Mercedes ook geen koekenbakkers hè, die hebben hun technische zaakjes gewoon heel goed op orde.
Of het is wat minder conspiracy en is Mercedes innovatief en volgen zij de regels.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat ik kan bedenken qua belangen is dat F1 en Liberty Media teams zoals Mercedes en Ferrari niet kwijt willen, dus af en toe een oogje dichtknijpen en overdreven veel naar ze luisteren.
Als RB vertrekt zal het F1 relatief weinig pijn doen, terwijl een Mercedes of Ferrari toch echt veel meer een merk is waar F1 zelf ook wat uit kan halen.
Dan heeft RB het gewoon net wat minder goed op orde wat betreft precies op de 'goede' manier de dingen aanpakken. Het is natuurlijk een megadun lijntje, daar moet je gigantisch gehaaid in zijn.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat deed RB ook met de flexwing, maar werd op de vingers getikt. Sterker nog na de undercut van Max in Frankrijk besloten ze de pitstops aan te pakken. Compleet ridicuul.
gelul natuurlijk als andere teams WEL hun wagen midden in het seizoen moeten aanpassen die gewoon binnen de regels vallen en MB niet met het huidige systeem, hun voorvleugels, DAS etc etc.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Mercedes is gewoon beter in het precíes tussen de regeltjes door werken en ontwikkelen. Dat is zeker in de F1 een kwaliteit die je gewoon moet hebben.
En heeft Honda ook eindelijk een partymode wordt dat qua regelgeving afgeschaftquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
RB ook met hun achtervleugels en pitstops die gewoon binnen de regels vielen....
als de FIA besluit bepaalde regels aan te passen midden in het seizoen zelf maakt dat allemaal niet meer uit.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan heeft RB het gewoon net wat minder goed op orde wat betreft precies op de 'goede' manier de dingen aanpakken. Het is natuurlijk een megadun lijntje, daar moet je gigantisch gehaaid in zijn.
Ik dacht dat het aan mij lag want ik kon er gisteren helemaal niks over vindenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:16 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens tijdens FP mag je dus gewoon auto's buiten de baan drukken zonder straf?
Ik vind het raar dat daar helemaal niet over gepraat wordt. Het gaat alleen maar om de middelvinger van Max, maar niet over de belachelijke actie van Lewis.
Dat zou kunnen, maar daar lijkt het niet op.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Of het is wat minder conspiracy en is Mercedes innovatief en volgen zij de regels.
Want we kunnen wel denken dat er elke keer een oogje dichtgeknepen wordt zodra het Mercedes betreft, dat maakt 8 teams die verliezen. Die acht teama accepteren blijkbaar dat zij moeten strijden met een team dat meer mag dan de rest. De acht teams accepteren dat ze door één team en de bond geflikkerd worden met als gevolg dat er tientallenmiljoenen minder verdient wordt. Iedereen vindt het geweldig behalve de fans van RBR
Kan. Kan zeker. Maar lijkt mij onwaarschijnlijk
Het gedurende het lopende seizoen aanpassen van de meetmethodiek heeft geen ruk te maken met slim of niet slim aanpakken. Wat had RedBull anders kunnen doen in de gevallen van flexwinggate en pitstopgate?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan heeft RB het gewoon net wat minder goed op orde wat betreft precies op de 'goede' manier de dingen aanpakken. Het is natuurlijk een megadun lijntje, daar moet je gigantisch gehaaid in zijn.
waar rook is is vuur, kan allemaal geen toeval meer zijn.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar daar lijkt het niet op.
Waarom zijn midden in een seizoen, echt uit het niets, de regels omtrent pitstops veranderd? Iets waar RB iedere race weer 0.5-1.0s wist te winnen op Mercedes?
Waarom zijn midden in een seizoen, na gezeik van Mercedes, de testen omtrent achtervleugels dusdanig aangepast dat de RB achtervleugels opeens illegaal waren?
Waarom is dit vorig jaar niet gebeurd met DAS bijvoorbeeld?
Waarom mocht Mercedes 29x buiten de lijntjes kleuren, terwijl toen RB het deed het niet meer mocht?
Questions questions ....
Kan allemaal toeval zijn, kan, maar kan ook dat ze gewoon net meer mogen dan de andere teams door hun status en het aantal teams met klatenmotoren van Mercedes.
Hier zie je de RBR zakken op het rechte stuk op Zandvoort.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan moet het wel gevoelig zijn voor DRS en de werking minder zijn bij een DRS inhaal actie lijkt me?
[..]
Dat is nog niet zeker. Zolang het niet actief aangestuurd wordt zal het waarschijnlijk binnen de letters van de regels vallen.
[..]
Heb je hier een video van? Het is mij nog nooit opgevallen of langsgekomen dat ik weet.
ja maar niet zo plotseling als de MB.....quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hier zie je de RBR zakken ip het rechte stuk op Zandvoort.
Pitstop geen idee. Dat riekt, ben ik met iedereen eens.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar daar lijkt het niet op.
Waarom zijn midden in een seizoen, echt uit het niets, de regels omtrent pitstops veranderd? Iets waar RB iedere race weer 0.5-1.0s wist te winnen op Mercedes?
Waarom zijn midden in een seizoen, na gezeik van Mercedes, de testen omtrent achtervleugels dusdanig aangepast dat de RB achtervleugels opeens illegaal waren?
Waarom is dit vorig jaar niet gebeurd met DAS bijvoorbeeld?
Waarom mocht Mercedes 29x buiten de lijntjes kleuren, terwijl toen RB het deed het niet meer mocht?
Questions questions ....
Kan allemaal toeval zijn, kan, maar kan ook dat ze gewoon net meer mogen dan de andere teams door hun status en het aantal teams met klatenmotoren van Mercedes.
Het ergste nog is dat het geen complotten zijn....zie de geheime Ferrari deal en geen straf.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Grenzen opzoeken hoort gewoon bij F1 en ik zal het een team niet snel kwalijk nemen dat ze dat doen. Net als Ferrari met een fuelsensor een paar jaar terug.
Het is aan FIA om consequent te straffen en de regels voor iedereen gelijk te houden en dat doen ze in mijn ogen niet. Er zijn zoveel voorbeelden de afgelopen paar jaar waar de straffen niet kloppen, bepaalde teams voorgetrokken worden, lasting advantages niet worden bestraft etc. etc. etc.
Meestal pakt het ook nog eens uit in het voordeel van Mercedes en Lewis. Het is dus niet gek dat men op een gegeven moment maar in allerlei complotjes gaat geloven.
Veiligheid. Mercedes toonde aan dat met de toen geldende regels de monteur al op de knop kon drukken terwijl de band nog niet goed vast zat. Dus is dat aangepast. Niet dat er bij RBR ooit problemen mee warenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Pitstop geen idee. Dat riekt, ben ik met iedereen eens.
De auto voldeed aan de toen geldende meetmethode. Waarom aanpassen?quote:Regel rondom de achtervleugel is onveranderd. De testmethode is veranderd zodat die beter aansloot bij de bestaande regels.
Eensquote:DAS is geloof ik ook simpel, dat paste toen in de regelgeving alleen was onwenselijk. Dus na het seizoen is er in de regelgeving iets aangepast. Precies zoals iedereen wil
Achterbanden was vanwege de klapbanden in Baku, waardoor ze de constructie steviger hebben gemaakt, zodat de kans op een klapband kleiner is. Zie niet wat hier het voordeel van Mercedes is.quote:Die 29 keer buiten de witte lijn was een Mercedes die wel opletten bij de donderdag briefing. De 'jury' heeft alleen de fout gemaakt door pas in te grijpen toen RBR het ook ging doen. Ze hadden de rest van de wedstrijd het ook moeten accepteren. Maakt verder weinig uit want of ze wel of niet ingegrepen hadden, vanaf ronde 31 was het speelveld al gelijk.
Edit: de achterbanden worden genoemd. Dat riekt, ben ik mee eens. Gelukkig niet zo erg als met de pitstop. Daar is het zogenaamde voordeel wat Mercedes zou hebben behaald niet te kwantificeren dus marginaal?
Bij de FIA wisten ze het wel, maar konden het niet aantonen, voor zover ik weet. Vandaar de 'schikking'.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het ergste nog is dat het geen complotten zijn....zie de geheime Ferrari deal en geen straf.
Nooit een probleem totdat Verstappen die win pakte in Frankrijk door die snelle inlap, outlap en pitstop.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Veiligheid. Mercedes toonde aan dat met de toen geldende regels de monteur al op de knop kon drukken terwijl de band nog niet goed vast zat. Dus is dat aangepast. Niet dat er bij RBR ooit problemen mee waren
Ik vind het - in deze video- eigenlijk helemaal niet duidelijk. In de eerste bochten lijkt het of je wat ziet, maar als je vervolgens het rechte stuk aan het einde ziet zie je geen beweging meer en staat de auto vrij hoog. Wat je ziet lijkt ook "logisch" met snelheid mee te gaan. Bij Lewis zie je, terwijl hij rechtuit op het rechte stuk rijdt, vanaf een bepaalde snelheid ineens de auto (snel) inzakken. Dat is ook waarom ik het zo vreemd vind.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hier zie je de RBR zakken op het rechte stuk op Zandvoort.
DAS was al in de design fase meerdere malen bij de fia getoetst.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:
dus het DAS systeem ( grijs gebied in de regels ) van MB mocht het hele seizoen gebruikt worden vorig jaar terwijl de meetmethodes voor achtervleugels, pitstops EN achterbanden ( 100% legaal volgens de regels ) in het seizoen zelf aangepast zijn en moesten worden, en nu blijkt dat de hele wagen van MB plotseling flexed ( grijs gebied ) op het rechte stuk en dat is ook allemaal toegestaan.
ja dat is ook allemaal erg consistent en eerlijk van de FIA natuurlijk
kortom, er klopt echt helemaal niks van, net zoals de track limits begin van het seizoen, 31 ronden mag MB het doen met 2 wagens, RB doet het en ze grijpen in
en laten we het dan niet over die inhaalactie hebben want max was er al voorbij voor hij de track limit gebruikte.
Omdat de regels niet gevolgd werden en de regels zijn leidend. De meetmethode is niet leidend.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De auto voldeed aan de toen geldende meetmethode. Waarom aanpassen?
Meerdere teams moesten daardoor hun achtervleugel aanpassen.
Ik vind vooral in het begin van het filmpje, dat je juist de ophanging ziet doen waarvoor die dient (inveren in de bochten). En dus niet de gehele wagen laten zakken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het - in deze video- eigenlijk helemaal niet duidelijk. In de eerste bochten lijkt het of je wat ziet, maar als je vervolgens het rechte stuk aan het einde ziet zie je geen beweging meer en staat de auto vrij hoog. Wat je ziet lijkt ook "logisch" met snelheid mee te gaan. Bij Lewis zie je, terwijl hij rechtuit op het rechte stuk rijdt, vanaf een bepaalde snelheid ineens de auto (snel) inzakken. Dat is ook waarom ik het zo vreemd vind.
Op het rechte stuk zie ik hem wel degelijk iets inzakken. Niet zo extreem als de Mercedes, maar wel iets. Al kan dat natuurlijk ook gewoon de compressie van de vering zijn door de downforce.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het - in deze video- eigenlijk helemaal niet duidelijk. In de eerste bochten lijkt het of je wat ziet, maar als je vervolgens het rechte stuk aan het einde ziet zie je geen beweging meer en staat de auto vrij hoog. Wat je ziet lijkt ook "logisch" met snelheid mee te gaan. Bij Lewis zie je, terwijl hij rechtuit op het rechte stuk rijdt, vanaf een bepaalde snelheid ineens de auto (snel) inzakken. Dat is ook waarom ik het zo vreemd vind.
Wat werd er niet gevolgd dan?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omdat de regels niet gevolgd werden en de regels zijn leidend. De meetmethode is niet leidend.
Zou de meetmethode leidend zijn dan zou bijvoorbeeld de motor van Ferrari dat seizoen "niet-illegaal" zijn geweest
Ferrari saboteerde de meting. Hoe is dat legaal dan?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omdat de regels niet gevolgd werden en de regels zijn leidend. De meetmethode is niet leidend.
Zou de meetmethode leidend zijn dan zou bijvoorbeeld de motor van Ferrari dat seizoen "niet-illegaal" zijn geweest
En dat is nou net het verschil. De Mercedes zakt plotseling en extreem in in een niet lineaire mate met de snelheidsverhoging.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op het rechte stuk zie ik hem wel degelijk iets inzakken. Niet zo extreem als de Mercedes, maar wel iets. Al kan dat natuurlijk ook gewoon de compressie van de vering zijn door de downforce.
DAS was volkomen legaal.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:21 schreef Evenstar het volgende:
Waarom is dit vorig jaar niet gebeurd met DAS bijvoorbeeld?
Daarom hebben alle teams het nu.... oh nee.quote:
net zoals de pitstops en de achtervleugels dit jaar bedoel je ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
DAS was al in de design fase meerdere malen bij de fia getoetst.
De regels stonden het toe.
de achtervleugels en de pitstops waren ook volkomen legaal....maar moesten midden in het seizoen aangepast worden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:20 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
DAS was volkomen legaal.
Man wat ben jij een slechte verliezer
De vleugels zijn precies zo geconstrueerd dat ze aan de (statische) testen voldeden, maar op de auto op snelheid meer doorbogen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat werd er niet gevolgd dan?
Het is imho alleen niet volgens de regels als er bewust een device is ingebouwd waardoor de vleugels buigen. En daar lijkt geen sprake van zijn te geweest. Sowieso hadden andere teams er ook last van.
Omdat de regels aangepast zijn zodat dat niet meer mag. Het was wel legaal volgens de regels van vorig jaar.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom hebben alle teams het nu.... oh nee.
Juist, compressie door downforce, bij de Merc zie je hem inzakken op een manier die niet overeenkomt met de snelheid en de daarmee oplopende downforce.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op het rechte stuk zie ik hem wel degelijk iets inzakken. Niet zo extreem als de Mercedes, maar wel iets. Al kan dat natuurlijk ook gewoon de compressie van de vering zijn door de downforce.
Maar waarom zijn de regels aangepast dan?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat de regels aangepast zijn zodat dat niet meer mag. Het was wel legaal volgens de regels van vorig jaar.
Ik zag het ja. En volledig legaal omdat door de FIA en teams is overeengekomen dat dit systeem mag.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dat is nou net het verschil. De Mercedes zakt plotseling en extreem in in een niet lineaire mate met de snelheidsverhoging.
Het gaat om de heave spring blijkbaar:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:25 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Tering wat ben jij een mongool.
Er is een nieuwe meetmethode en er is qua regelgeving niks veranderd. Als daarop de achtervleugel aangepast moest worden, dan was er blijkbaar iets mis met de vleugel.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat werd er niet gevolgd dan?
Het is imho alleen niet volgens de regels als er bewust een device is ingebouwd waardoor de vleugels buigen. En daar lijkt geen sprake van zijn te geweest. Sowieso hadden andere teams er ook last van.
En waarom geldt dat dan niet ook voor de voorvleugels?
Dus het vals spel werd niet geconstateerd, right?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ferrari saboteerde de meting. Hoe is dat legaal dan?
Ik zie nog steeds mogelijkheden om het actief aan te sturenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zag het ja. En volledig legaal omdat door de FIA en teams is overeengekomen dat dit systeem mag.
[ twitter ]
En de andere teams gebruiken dut systeem ook volgens deze thread. Blijkbaar heeft Mercedes het tot in het extreme doorgevoerd.
Uhm nee, want de RBR vleugel voldeed aan de statische test.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus het vals spel werd niet geconstateerd, right?
Als ik dezelfde redenering aanhoudt als met die achtervleugel van o.a. RBR was dat van Ferrari dus legaal want niet gedetecteerd.
tering wat ben jij een mongool trolquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:27 schreef Dimachaerus het volgende:
Mercedesgoden. Lekker de stieren te slim af, alweer
Interessant. Ook voor andere sporten.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uhm nee, want de RBR vleugel voldeed aan de statische test..
Wauw, wat een hoop bullshit in één post... over appels en peren gesproken, alleen om maar jouw kinderachtige punt duidelijk te maken, een punt trouwens, die er niet is.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Interessant. Ook voor andere sporten.
Al jaren worden in diverse sporten jaren oude urine en bloedstalen hertest met de nieuwste technologie met gevolgen voor de toen frauderende sporter. Blijkbaar ben jij het daar mee oneens want de technologie kon het toen niet opsporen dus was het gebruik van verboden middelen legaal
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Interessant. Ook voor andere sporten.
Al jaren worden in diverse sporten jaren oude urine en bloedstalen hertest met de nieuwste technologie met gevolgen voor de toen frauderende sporter. Blijkbaar ben jij het daar mee oneens want de technologie kon het toen niet opsporen dus was het gebruik van verboden middelen legaal
Waarom? Bottas en Perez lijken sneller. Daarmee kun je ook zeggen de pace van Max en Lewis hebben we nog niet gezien.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:56 schreef MoreDakka het volgende:
Gaan we het ook nog over de Grand Prix zelf hebben dit weekend?
Als Hamilton geen fouten maakt moet dit een vrij simpele overwinning voor hem worden zou je zeggen.
Selectief quoten en dan met een vaag irrelevant verhaal aankomen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Interessant. Ook voor andere sporten.
Al jaren worden in diverse sporten jaren oude urine en bloedstalen hertest met de nieuwste technologie met gevolgen voor de toen frauderende sporter. Blijkbaar ben jij het daar mee oneens want de technologie kon het toen niet opsporen dus was het gebruik van verboden middelen legaal
Frauderen dmv middelen die op de dopinglijst staan is nooit toegestaan. Iedere sporter weet dat die zich op glad ijs begeeft wanneer die iets slikt/spuit wat z’n prestaties beïnvloed. Dat diegene de deksel na jaren alsnog op de neus kan krijgen is alleen maar goed.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Interessant. Ook voor andere sporten.
Al jaren worden in diverse sporten jaren oude urine en bloedstalen hertest met de nieuwste technologie met gevolgen voor de toen frauderende sporter. Blijkbaar ben jij het daar mee oneens want de technologie kon het toen niet opsporen dus was het gebruik van verboden middelen legaal
zou hetzelfde zijn als de UCI opeens het percentage rode bloed lichamen wat je zou mogen hebben zou aanpassen midden in de tour, gewoon not done dus.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Frauderen dmv middelen die op de dopinglijst staan is nooit toegestaan. Iedere sporter weet dat die zich op glad ijs begeeft wanneer die iets slikt/spuit wat z’n prestaties beïnvloed. Dat diegene de deksel na jaren alsnog op de neus kan krijgen is alleen maar goed.
RedBull (of beter gezegd Newey) ontwierp een auto die voldeed en niet illegaal was. Vervolgens wordt gedurende het seizoen (na protest van Mercedes) de meetmethodiek aangepast met alle gevolgen van dien. Dat is gewoon niet recht te praten.
Interessant, daar zat ik op te wachten.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:30 schreef opreis het volgende:
https://streamja.com/LV96A
Incident tussen Lulu en Max van onboard Lulu
Dit systeem flext niet, het is deel van de ophanging. Dat is toch technisch wel een stuk anders. Blijkbaar hebben de andere teams het ook als je de tweets mag geloven. Of ze weten ervan en passen het niet toe... dat is dan ook wel eigen schuld.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:04 schreef Predator40 het volgende:
terwijl een DAS systeem WEL gewoon het hele seizoen gebruikt mocht worden....en dit flexen van de hele auto eigenlijk ook niet mag als je het vergelijkt met de achtervleugels.
gewoon weer een kut streek van prinses lewis natuurlijk, en dan ook nog de apex missen in de eerste bocht.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:30 schreef opreis het volgende:
https://streamja.com/LV96A
Incident tussen Lulu en Max van onboard Lulu
hopelijk ploft er gewoon een keer een motor of een ander soort karma.....of beiden !quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Mercedes kan alleen winnen door vuil spel, wat ze meteen de grootste verliezers van het veld maakt.
Maar de strategieën lopen niet zo lekker bij Mercedes dus we gaan weer lekker genieten.
7 jaar achter elkaar driver's constructor's championship gewonnen. Wat een verliezers zeg.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Mercedes kan alleen winnen door vuil spel, wat ze meteen de grootste verliezers van het veld maakt.
Maar de strategieën lopen niet zo lekker bij Mercedes dus we gaan weer lekker genieten.
Leek me eerder Max, die niet wilde dat Lewis hem voorbijging terwijl hij inhield voor Gasly.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gewoon weer een kut streek van prinses lewis natuurlijk, en dan ook nog de apex missen in de eerste bocht.
7 Jaar heel hard roepen dat je meer strijd wilt met andere teams, vervolgens krijg je die en worden de reglementen na jouw protest aangepast. Dan ben je misschien wel 7-voudig kampioen, maar je gedraagt je als een loser.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
7 jaar achter elkaar driver's constructor's championship gewonnen. Wat een verliezers zeg.
Valt wel mee, denk ik. Hamilton was in de long runs maar 0,2s sneller dan Perez, terwijl Max en Bottas daar weer 0,1s achter zaten. Zit dus dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:56 schreef MoreDakka het volgende:
Gaan we het ook nog over de Grand Prix zelf hebben dit weekend?
Als Hamilton geen fouten maakt moet dit een vrij simpele overwinning voor hem worden zou je zeggen.
Andere teams?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
7 Jaar heel hard roepen dat je meer strijd wilt met andere teams, vervolgens krijg je die en worden de reglementen na jouw protest aangepast. Dan ben je misschien wel 7-voudig kampioen, maar je gedraagt je als een loser.
Ik heb FP2 gemist, misschien heb je gelijk. Maar van wat ik heb gezien is Mercedes gewoon veel sneller hier, net als Turkije. Bottas speelt natuurlijk geen rol.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:59 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom? Bottas en Perez lijken sneller. Daarmee kun je ook zeggen de pace van Max en Lewis hebben we nog niet gezien.
FP2 was wel degelijk anders dan FP1quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb FP2 gemist, misschien heb je gelijk. Maar van wat ik heb gezien is Mercedes gewoon veel sneller hier, net als Turkije. Bottas speelt natuurlijk geen rol.
Ik voorzie best een grote kans dat het kampioenschap als een nachtkaars uitgaat met Hamilton die alle resterende races wint. Ik hoop het niet natuurlijk.
En zelfs dan al loopt het Mercedes dun langs de benen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Andere teams?
Max is de enige concurrent voor Mercedes. McLaren, Ferrari, Perez, niemand komt ook maar in de buurt.
Dus er heeft een wijziging in het reglement plaatsgevonden?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Frauderen dmv middelen die op de dopinglijst staan is nooit toegestaan. Iedere sporter weet dat die zich op glad ijs begeeft wanneer die iets slikt/spuit wat z’n prestaties beïnvloed. Dat diegene de deksel na jaren alsnog op de neus kan krijgen is alleen maar goed.
RedBull (of beter gezegd Newey) ontwierp een auto die voldeed en niet illegaal was. Vervolgens wordt gedurende het seizoen (na protest van Mercedes) de meetmethodiek aangepast met alle gevolgen van dien. Dat is gewoon niet recht te praten.
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus er heeft een wijziging in het reglement plaatsgevonden?
Het andere ging over Ferrari en dus een ander onderwerp. Dus dat wilde ik scheiden en daar heb je best een punt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Selectief quoten en dan met een vaag irrelevant verhaal aankomen.
Maar wat is nu je punt, behalve dat je weer iemand anders woorden in zijn mond probeert te leggen![]()
Ik heb je al eerder gevraagd daarmee op te houden en gewoon met argumenten te komen in plaats van "Jij vind dus dit" met (wederom) een irrelevant vergelijk
Ik stel volgens mij een vraag want ik begrijp het blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Een methodiek van meten heeft gewoonweg gevolgen. Een bolide voldeed in eerste instantie keurig volgens het reglement. Als er geen protest was geweest, was de manier van doormeten toch ook niet aangepast? RedBull deed niets wat volgens de letter van het reglement niet mocht.
Ik zie het:quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het andere ging over Ferrari en dus een ander onderwerp. Dus dat wilde ik scheiden en daar heb je best een punt.
Dat is geen selectief quoten want twee onderwerpen en het gaat over RBR en de achtervleugel.
Degene die er irrelevante zaken bij haalt ben jij en als dan het verschil uitgelegd wordt ben jij degene die het wil scheiden. Duidelijk.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omdat de regels niet gevolgd werden en de regels zijn leidend. De meetmethode is niet leidend.
Zou de meetmethode leidend zijn dan zou bijvoorbeeld de motor van Ferrari dat seizoen "niet-illegaal" zijn geweest
Ik heb inmiddels 3 verschillende pace analysis gezien en ze hebben alle 3 verschillende resultaten. Die mensen die die analyses maken doen ook maar wat omdat ze anders geen artikelen hebben om te plaatsen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Valt wel mee, denk ik. Hamilton was in de long runs maar 0,2s sneller dan Perez, terwijl Max en Bottas daar weer 0,1s achter zaten. Zit dus dicht bij elkaar.
https://www.reddit.com/r/(...)2_race_pace_analysis
Ja en dat komt nu tot een einde, later zullen ze niet als de grote winnaars gezien worden maar als de grootste verliezers. Vals spel is altijd smerig en van dat stigma kom je niet snel af.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
7 jaar achter elkaar driver's constructor's championship gewonnen. Wat een verliezers zeg.
Dit, gisteren zeiden ze tegen Bottas dat die de snelste pace had, komt er een paar minuten later een tabel in beeld dat Verstappen de snelste pace had, Norris twee, Hamilton drie. Bottas zat niet bij de beste vijf.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 3 verschillende pace analysis gezien en ze hebben alle 3 verschillende resultaten. Die mensen die die analyses maken doen ook maar wat omdat ze anders geen artikelen hebben om te plaatsen.
De meesten zien Mercedes niet als valspelers. Mercedes gaat de geschiedenis in als 1 van de meest dominante auto's ooit en Lewis als 1 van de beste coureurs.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en dat komt nu tot een einde, later zullen ze niet als de grote winnaars gezien worden maar als de grootste verliezers. Vals spel is altijd smerig en van dat stigma kom je niet snel af.
Klopt. Daar maakte ik een fout. Je hebt daar een punt want Ferrari speelde daar inderdaad bewust vals en dat is hij deze achtervleugel absoluut niet het geval (geen sarcasme, niet cynisch, dat meen ik). Je hebt gewoon gelijk. Ik dacht een argument te hebben dat het bij de metingen niet gesignaleerd werd, maar dat had bij beide zaken een totaal andere oorzaak. Excuses voor die link en ik begrijp dat hiermee de controverse rondom de RBR achtervleugel ook meteen afgehandeld isquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie het:
[..]
Degene die er irrelevante zaken bij haalt ben jij en als dan het verschil uitgelegd wordt ben jij degene die het wil scheiden. Duidelijk.
ze hadden al 4 jaar voorsprong op de rest omdat ze al bezig waren met die technologie en ze zijn gaan lobbyen bij de FIA om die richting op te gaan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
7 jaar achter elkaar driver's constructor's championship gewonnen. Wat een verliezers zeg.
maar als het andersom is loopt de prinses te jankenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Die actie van Hamilton
Kan ik wel van genieten. Lekker wat plaagstootjes uitdelen, past helemaal in deze spannende strijd.
wel een kampioenschap wat totaal niet verdiend is en zwaar beïnvloed door de FIA........maar het prinsesje zal dat wel als een debiel gaan vierenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb FP2 gemist, misschien heb je gelijk. Maar van wat ik heb gezien is Mercedes gewoon veel sneller hier, net als Turkije. Bottas speelt natuurlijk geen rol.
Ik voorzie best een grote kans dat het kampioenschap als een nachtkaars uitgaat met Hamilton die alle resterende races wint. Ik hoop het niet natuurlijk.
Ach, was ook een beetje kinderachtig van Max. Beiden net zoveel schuld wat mij betreftquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 14:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar als het andersom is loopt de prinses te janken
Net als Max nu zeg maar.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 14:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar als het andersom is loopt de prinses te janken
De pitstops zijn alleen maar aangepast omdat RB gewoon veel te snel was en MB er gewoon nadeel van ondervond, dat is nogal simpel.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 14:46 schreef Zorro het volgende:
Wel grappig dat in de hele discussie over regelwijzigingen er totaal niet wordt gesproken over het enige wat aantoonbaar voor gevaar heeft gezorgd (terwijl pitstops zijn aangepast omdat het gevaarlijk zou KUNNEN zijn maar dat nog nooit gebeurd is): De "magic"button.
De herstart in Baku had heel anders kunnen aflopen als de Mercedes tegen andere auto's was aangeknald en de monteur die omver gereden werd had ook een ernstiger afloop kunnen hebben.
Maar daar hoor je dan niemand over.
Klopt, maar wat ik zeg is de redenering die ze naar buiten toe geven. En als je dat als reden geeft dan kan die magic button dus ook niet,quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 14:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De pitstops zijn alleen maar aangepast omdat RB gewoon veel te snel was en MB er gewoon nadeel van ondervond, dat is nogal simpel.
DAS kon eigenlijk ook niet wat veiligheid betreft maarja.....volgens mij hebben ze er zelfs een keer problemen mee gehad tijdens een race, het word steeds duidelijker dat er willekeur is.....quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 14:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Klopt, maar wat ik zeg is de redenering die ze naar buiten toe geven. En als je dat als reden geeft dan kan die magic button dus ook niet,
Is het niet zo dat alle teams "brake magic" hebben?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 14:46 schreef Zorro het volgende:
Wel grappig dat in de hele discussie over regelwijzigingen er totaal niet wordt gesproken over het enige wat aantoonbaar voor gevaar heeft gezorgd (terwijl pitstops zijn aangepast omdat het gevaarlijk zou KUNNEN zijn maar dat nog nooit gebeurd is): De "magic"button.
De herstart in Baku had heel anders kunnen aflopen als de Mercedes tegen andere auto's was aangeknald en de monteur die omver gereden werd had ook een ernstiger afloop kunnen hebben.
Maar daar hoor je dan niemand over.
is het niet zo de iedereen zijn rembalans gewoon kan aanpassen ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is het niet zo dat alle teams "brake magic" hebben?
Carbon remschijven werken op lager temperaturen niet, die moeten altijd opgewarmd worden.
Hamilton had er alleen in die opwarmronde wel heel erg veel gebruik van gemaakt, scheelde weinig of z'n remmen waren in de fik gevlogen.
En bij Hamilton lag het ook vooral aan de plek waar hij zijn magic button had zitten, aan de achterkant van het stuur.
En Hamilton heeft ook altijd bij de start zijn stuur raar vast met z'n linkerhand, mogelijk om die magic button makkelijker te kunnen gebruiken maar dit keer raakte ie 'm verkeerd aan of had ie het niet uitgezet.
Was natuurlijk wel een enorme fout van Lewis
Ja, rembalans passen ze constant aan tijdens de race.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is het niet zo de iedereen zijn rembalans gewoon kan aanpassen ?
als je dat net iets te heftig doet of verkeerd zou dat altijd gevaarlijk kunnen zijn.
maar het is Formule1.....geen kleuterkarten
of niet kan remmen ......zou hij een extra straf hebben gekregen als hij iemand eruit had gebeukt ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, rembalans passen ze constant aan tijdens de race.
Maar de magic button is wel een heel afgresieve stand die ook alleen bij de opwarmronde gebruikt wordt.
En hoe warmer de remmen, hoe later je kan remmen voor de bocht.
Vast niet, want Mercedes...quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of niet kan remmen ......zou hij een extra straf hebben gekregen als hij iemand eruit had gebeukt ?
Dat is geen reden om niet te straffen. Hooguit niet als beide partijen evenveel schuld hebben, maar dat is hier dan niet het geval.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vast niet, want Mercedes...
Mercedes zou dan zeggen dat het een technisch mankement was en dat ze er niks aan konden doen.
Mijn vroegere studenten-ik zou behoorlijk teleurgesteld zijn dat ik tegenwoordig bij het zien van 23.00u denk "dat is laat".quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:24 schreef DX11 het volgende:
Eindelijk een weekend waarop ik alles live kan kijken, heerlijk deze tijden!
Eens, ik vind het een heerlijk tijd. Straks de kids naar bed en verder is er toch niets op tv.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mijn vroegere studenten-ik zou behoorlijk teleurgesteld zijn dat ik tegenwoordig bij het zien van 23.00u denk "dat is laat".
Dit. Bij de nabeschouwing zal ik wel in slaap vallen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, ik vind het een heerlijk tijd. Straks de kids naar bed en verder is er toch niets op tv.
De W Series is er dit weekend wel bijquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hebben we geen W-series, F2 of F3 vanavond?
Hoe laat vanavond en morgen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De W Series is er dit weekend wel bij
En de kwalificatie wordt nu afgevlagd.quote:
Nachtbrakenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Race 1 om 00.25 uur en race 2 volgens mij om 18.05 uur
En nootjesquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lekker met een biertje erbij kijken
Wat is er aan het reglement veranderd?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Een methodiek van meten heeft gewoonweg gevolgen. Een bolide voldeed in eerste instantie keurig volgens het reglement. Als er geen protest was geweest, was de manier van doormeten toch ook niet aangepast? RedBull deed niets wat volgens de letter van het reglement niet mocht.
Godverquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat is er aan het reglement veranderd?
De oude en nieuwe versies van de Technical Regulations staan online dus ik ben reuze benieuwd welke tekst aangepast of toegevoegd is aan een of meerdere artikelen.
Hier een recente versie
https://www.fia.com/sites(...)ons_-_2019-10-31.pdf
Of staat het in een van de andere documenten?
meet methodieken aanpassen midden in het seizoen.......hoe kan het vraag je je af....quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver![]()
Kun je lezen? Ik zeg toch dat het reglement niet is aangepast maar dat de meetmethodiek is aangepast?
Ik gok dat hij het wel wist.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Interessant, daar zat ik op te wachten.
Waarom waarschuwde hij wel voor lecleck en Mazapin maar niet voor Max?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:04 schreef Evenstar het volgende:
Even plofje dans doen.
Plofje plofje plofje plofje![]()
(en dan niet de RB please)
Het is vooral kut als je denkt een auto te ontwerpen die volgens het reglement is, vervolgens gaan ze de achtervleugel op een andere manier belasten waardoor die vleugel niet meer voldoet. Ontwikkeling kost knaken en nu dus twee keer knaken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
meet methodieken aanpassen midden in het seizoen.......hoe kan het vraag je je af....
er spelen echt andere belangen mee, dit is gewoon niet meer goed te praten door de FIA
als de motor van #44 tijdens de race ploft is het nog iets beterquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:04 schreef Evenstar het volgende:
Even plofje dans doen.
Plofje plofje plofje plofje![]()
(en dan niet de RB please)
Dus je zegt. RBR voldeed aan reglementenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver![]()
Kun je lezen? Ik zeg toch dat het reglement niet is aangepast maar dat de meetmethodiek is aangepast?
Niet nu alquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:04 schreef Evenstar het volgende:
Even plofje dans doen.
Plofje plofje plofje plofje![]()
(en dan niet de RB please)
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als de motor van #44 tijdens de race ploft is het nog iets beter
die dingen komen nu pas aan het ligt omdat ze door Honda gedwongen zijn de motor zwaarder te belasten dan voorheen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:06 schreef Starflyer het volgende:
Mercedes zou gisteren geoefend hebben om lucht voor de kleppen aan de motor toe te voegen tijdens een pitstop. Dat schijnt ook een probleemgebied te zijn. Russell voel daardoor uit in Oostenrijk.
de manier waarop de flex werd gemeten is aangepast .....zo moeilijk is het niet te begrijpen toch ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus je zegt. RBR voldeed aan reglementen
En daarna voldeed RBR niet aan de reglementen
En er is niks veranderd aan de reglementen
de meetmethode checkt toch gewoon of voldaan wordt aan de regels? Of hoe moet ik jouw post #158 wel lezen?
De manier dat de achtervleugel werd belast is toch anders? Als er eerst 10 kg. aan kwam te hangen en hij boog niet te ver door dan voldeed hij toch aan het reglement? Als na protest ze er vervolgens 70 kg. aanhangen en hij toen wel te ver door boog dan voldeed die vleugel daarna niet meer aan het reglement.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus je zegt. RBR voldeed aan reglementen
En daarna voldeed RBR niet aan de reglementen
En er is niks veranderd aan de reglementen
de meetmethode checkt toch gewoon of voldaan wordt aan de regels? Of hoe moet ik jouw post #158 wel lezen?
Volgens een aantal fokkers is het reglement veranderd, op verzoek van mercedes om RBR te naaien. Dat had je ondertussen toch al een stuk of 100 keer kunnen lezen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de manier waarop de flex werd gemeten is aangepast .....zo moeilijk is het niet te begrijpen toch ?
Toen ik zei dat het reglement was aangepast, doelde ik op de pitstops.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Volgens een aantal fokkers is het reglement veranderd, op verzoek van mercedes om RBR te naaien. Dat had je ondertussen toch al een stuk of 100 keer kunnen lezen.
Inderdaad, viel mij ook opquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende:
Die suspension is toch echt debiel aan het flexen hoor.
Het is niet eens flexen, het zakt echt gewoon in.
Ja, en nee.quote:
gisteren beeldengezien van de eerste race van dit seizoen waarbij het dus al zo wasquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, en nee.
Ja, de flex zit er al langer. De Red Bull heeft dit zelfs ook.
Nee, nooit was het dusdanig extreem als dat het nu is.
Bij de RB is de flex evenredig met de snelheid en gebeurt het geleidelijk. Bij de Mercedes is het echt niet geleidelijk te noemen. Het zakt gewoon pats boem in.
FIA: gewoon legaal ....quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende:
Die suspension is toch echt debiel aan het flexen hoor.
Het is niet eens flexen, het zakt echt gewoon in.
Echt op zelfde manier? Ben ik wel heel benieuwd, want ben dit eigenlijk nooit dusdanig duidelijk tegengekomen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
gisteren beeldengezien van de eerste race van dit seizoen waarbij het dus al zo was
Motoren/banden sparen, genoeg data verzameld enz.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:18 schreef Blik het volgende:
Snap dan nooit helemaal waarom, als je zo’n matige eerste 2 trainingen hebt gehad met kansen op snelle rondes, je de 3de training na 20 min nog niet aan het rijden bent.
was bij F1 cafequote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Echt op zelfde manier? Ben ik wel heel benieuwd, want ben dit eigenlijk nooit dusdanig duidelijk tegengekomen.
Heb je een linkje?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zal zo wel even terugzoeken dan na FP3. Bedankt
Ah ik zit teug te lezen. Ik was in de veronderstelling dat ook jij ageerde tegen mijn "alleen de meetmethode is aangepast" post.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
De manier dat de achtervleugel werd belast is toch anders? Als er eerst 10 kg. aan kwam te hangen en hij boog niet te ver door dan voldeed hij toch aan het reglement? Als na protest ze er vervolgens 70 kg. aanhangen en hij toen wel te ver door boog dan voldeed die vleugel daarna niet meer aan het reglement.
Conclusie, reglement niet aangepast vleugel voldoet niet meer.
Deze hoeveelheden zijn aannames en puur als voorbeeld.
Zou inderdaad mooi zijnquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:22 schreef Evenstar het volgende:
Perez zit er hele weekend al goed bij. Hopelijk nu ook een keer tijdens de kwalificatie. Kan heel belangrijk zijn morgen nu Lewis geen rugdekking van Bottas heeft.
Eens keer wat anders dan Mercedes kampioenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:25 schreef Nattekat het volgende:
RB veel te sterk, kampioenschap gaat als een nachtkaars uit.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:25 schreef Rianne84 het volgende:
Gisteren reden ze in de 34 toch? Kan dus harder.
Gaat ook nog wel gebeuren, baan wordt steeds snellerquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:25 schreef Rianne84 het volgende:
Gisteren reden ze in de 34 toch? Kan dus harder.
en toch is het al eens nog closer geweest, namelijk 3 man in dezelfde tijd in een kwaliquote:
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:26 schreef Evenstar het volgende:
+0.001
Afvlaggen, kwalificatie aflasten.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en toch is het al eens nog closer geweest, namelijk 3 man in dezelfde tijd in een kwali
Of sandbaggenquote:
Ik onderschreef juist dat het alleen de meetmethode was, ik weet alleen niet de exacte waardes en manier waarop gemeten werd. Dat ding boog door, dat kon iedereen zien en je dus ook Mercedes.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ah ik zit teug te lezen. Ik was in de veronderstelling dat ook jij ageerde tegen mijn "alleen de meetmethode is aangepast" post.
Maar jij reageerde op mijn vergelijking met het hertesten van dopingstalen
Blijf ook van mening dat je het dan gewoon maar moet toelaten voor een seizoen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik onderschreef juist dat het alleen de meetmethode was, ik weet alleen niet de exacte waardes en manier waarop gemeten werd. Dat ding boog door, dat kon iedereen zien en je dus ook Mercedes.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:31 schreef Nattekat het volgende:
RB zo snel in S1 geeft de burger moed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |