Altijd weer die kutjongeren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:33 schreef tesssssssss het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)familie-en-vrienden/
Komkom, is het niet weer eens tijd om ze de zwarte piet toe te spelen? Het dansen met Janssen-debacle is al maanden geleden!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Altijd weer die kutjongeren.
Ja klopt, maar de reisverzekering kon van de zomer in ieder geval weinig betekenen in het geval van code oranje en dan positief testen en in quarantaine moeten. En reisorganisaties willen toch wel graag vliegen op oranje landen zoals Marokko, Turkije, Kaapverdië en dergelijke. Ik vraag me af wat hier nu concreet de verandering is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat via de reisverzekering. En er staat ook in dat artikel dat het alleen geldt als je ongevaccineerd bent.
Amen, ijzersterkte postquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).
Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken hebben met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.
Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
Bij de lunch is het ook goed te doen!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
Ouderwets giftig sfeertje hier. Goed leesvoer voor bij de koffie
Al terug.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat de kwestie vooral is of je je uitgesloten voelt en of je je erop aangekeken voelt. Ik ben benieuwd hoe je dat ervaart/gaat ervaren.
We betalen meer voor minder zorg. Kun je een mooi verhaal om heen lullen maar dat maakt het niet anders.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).
Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken hebben met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.
Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
Ik werk hier in Hoogeveen maar ik woon hier niet echt in de buurt. Ken wel ergens een viskraam maar of hier een loempiakraam is weet ik eigenlijk niet. Normaalgesproken haalt een andere collega vrijdags iets op maar ze wilden het ergens doen waar ze geen loempia speciaal hadden die juist zo lekker waren bij deze dus vandaar dat we even heen zijn gaan rijden met zn drieen naar die andere. En dit terwijl in onze kantine ook patat enzo te krijgen is. Achja, er even uit is ook wel leuk. Zoooo Weeeeekeeeend!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lekker bezig. Een broodje gezond is ook veel gezonder dan een loempia.
Overigens haal je loempia's hier gewoon bij de loempiakraam. Bij jou niet?
Ik vraag me af wie bij deze vaccinatiegraad nog wel krampachtig afstand tot bekenden gaat houden. Niet veel, gok ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Komkom, is het niet weer eens tijd om ze de zwarte piet toe te spelen? Het dansen met Janssen-debacle is al maanden geleden!
Volgens mij wordt er nu gewoon gezegd dat de keuze die je gemaakt hebt om je niet te laten vaccineren ook voor jezelf zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de reisverzekering kon van de zomer in ieder geval weinig betekenen in het geval van code oranje en dan positief testen en in quarantaine moeten. En reisorganisaties willen toch wel graag vliegen op oranje landen zoals Marokko, Turkije, Kaapverdië en dergelijke. Ik vraag me af wat hier nu concreet de verandering is.
Het is ook nogal wazig omdat iedereen wil dat gevaccineerden gewoon vrij moeten kunnen vliegen waar ze willen, ook naar code oranje. Wat mij ook prima lijkt. Totdat de besmettingen stijgen, dan wordt er weer overal met schuim op de bek geroepen dat het asociaal is.
Ik denk dat zolang er geen sluitingen of dwingende maatregelen komen mensen het allemaal wel goed vinden. Mag ik niet naar de kroeg? Dan nodig ik de mensen wel thuis uit, dat niveau.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie bij deze vaccinatiegraad nog wel krampachtig afstand tot bekenden gaat houden. Niet veel, gok ik.
1.5m regel is er toch al af?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie bij deze vaccinatiegraad nog wel krampachtig afstand tot bekenden gaat houden. Niet veel, gok ik.
Juist, is nog goedkoper ookquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat zolang er geen sluitingen of dwingende maatregelen komen mensen het allemaal wel goed vinden. Mag ik niet naar de kroeg? Dan nodig ik de mensen wel thuis uit, dat niveau.
De groep die jij noemt is denk ik ook vrij klein.
Als je de horeca weer sluit gaat alles sowieso weer achter de voordeur en heb je helemaal geen (QR)controle / zicht meer. Choose your pick.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat zolang er geen sluitingen of dwingende maatregelen komen mensen het allemaal wel goed vinden. Mag ik niet naar de kroeg? Dan nodig ik de mensen wel thuis uit, dat niveau.
De groep die jij noemt is denk ik ook vrij klein.
Waarschijnlijk heb je het dan wel over minder contactmomenten tussen kleinere groepen die minder wisselen van samenstelling. Epidemiologisch gezien lijkt me dat beter.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je de horeca weer sluit gaat alles sowieso weer achter de voordeur en heb je helemaal geen (QR)controle / zicht meer. Choose your pick.
wel weer zin om avondklokje te overschrijdenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom het hier steeds over herinvoering van allerlei maatregelen gaat, waarbij nog gekozen wordt tussen allerlei maatregelen, terwijl daar helemaal geen sprake van is. Jullie zijn wat dat betreft nog erger dan de media...
Dat ligt er natuurlijk maar net aan. Met name jongeren hebben grote sociale netwerken, dus eventuele verspreiding gaat dan alsnog behoorlijk rap.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je het dan wel over minder contactmomenten tussen kleinere groepen die minder wisselen van samenstelling. Epidemiologisch gezien lijkt me dat beter.
Aso.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:21 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
wel weer zin om avondklokje te overschreden
@:lenny_leonard @:fetx
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Aso.
Ik doe dat niet meer. Geleerd van mijn boete.
Je moet het natuurlijk érgens over hebben als er verder geen ontwikkelingen zijnquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom het hier steeds over herinvoering van allerlei maatregelen gaat, waarbij nog gekozen wordt tussen allerlei maatregelen, terwijl daar helemaal geen sprake van is. Jullie zijn wat dat betreft nog erger dan de media...
Een keer extra applaudisseren dan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:21 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
wel weer zin om avondklokje te overschrijden
@:lenny_leonard @:fetx
Na het afgelopen anderhalf jaar is er wat dat betreft wel een patroon te zien (op welke momenten overheden welke stappen nemen), dus ik vind het niet heel gek dat er wat mensen zijn die de bui zien hangen; helemaal gecombineerd met de oplopende media optredens van OMT leden en dergelijke.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik geef ze geen ongelijk.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:33 schreef tesssssssss het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)familie-en-vrienden/
Ja hoor. Dat moet prima kunnen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk érgens over hebben als er verder geen ontwikkelingen zijn
Maar denk je serieus dat we de hele winter doorkomen zonder dat er maatregelen worden ingevoerd dan?
Klap in de portemonnee van onze zorghelden dit.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Aso.
Ik doe dat niet meer. Geleerd van mijn boete.
Dit is wel een waarheid, het begint met een ballonnetje in de media, dan wat OMT leden, dat gecombineerd met stijgende cijfers en mekkerende ziekenhuizen was dat meestal een garantie voor maatregelen. Maar laten we hopen dat ze dit keer verstandiger zijn en daar van wegblijven.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Na het afgelopen anderhalf jaar is er wat dat betreft wel een patroon te zien (op welke momenten overheden welke stappen nemen), dus ik vind het niet heel gek dat er wat mensen zijn die de bui zien hangen; helemaal gecombineerd met de oplopende media optredens van OMT leden en dergelijke
Ik heb hier het afgelopen half jaar meerdere keren terug gescrold om te kijken wat het nieuws was waar men op reageerde ( "Gaan we weer in lockdown?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Deze kennelijk ja!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk érgens over hebben als er verder geen ontwikkelingen zijn
quote:Maar denk je serieus dat we de hele winter doorkomen zonder dat er maatregelen worden ingevoerd dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |