abonnement Unibet Coolblue
pi_201858281
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:07 schreef vosss het volgende:

[..]
No offence, maar ik ben van mening dat het in ziekenhuizen helemaal niet zou moeten draaien om al dan niet winst te maken. Dat dat nou eenmaal zo is dat ziekenhuizen tegenwoordig gewoon geldmachines zijn is eigenlijk alleen maar triest.
Je laatste zin is wel wat overdreven. We hebben bepaalde kaders waarbinnen we zo goed mogelijk zorg leveren. Dat is wat anders dan dat we geldmachines zijn.

Verder heb ik ook een pittige mening over de financiering van de zorg en in specifiek ziekenhuizen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:10:08 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201858282
quote:
89s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Oke, dan was mijn ziedende ondertoon niet terecht. Excuses. :@
Begrijp het wel hoor.
Mijn standaard mood hier is cynisch en oprechte interesse kun je niet lezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:13:14 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201858319
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat lockdowns een eenmalige extreem uitzonderlijke situatie is, en zorgkosten een jaarlijks terugkerend iets.
Als we nu weer gaan praten over lockdowns en maatregelen dan vrees ik dat ze geen uitzonderlijke situatie meer zijn. Dan zijn ze ook terugkomend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:14:21 #204
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201858333
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Daar erger ik me ook wel kapot aan.
In alle gevallen moet je hem respecteren, maar dat mensen nota bene opgesloten worden als criminelen in hun eigen huis kunnen met een noodwet regelen, maar fokkin kerk en moskee bezoek niet.
Wat ik dus niet snap, is dat er wel vanuit we Wpg gezegd kan worden, corona is een A-status besmettingsziekte dus (bijna) alle maatregelen zijn geoorloofd, tot aan gedwongen quarantaine of vaccinatie aan toe als daarvoor gekozen wordt. Dat stelt dus beperkingen aan het grondrecht op lichamelijke onschendbaarheid.

Aan de andere kant worden alle mogelijke maatregelen tegen religieuze instellingen gelijk dood geslagen met "Kan niet, godsdienstvrijheid, artikel 6". Er is nooit gezegd dat die godsdienstvrijheid onvoorwaardelijk moet zijn, wat mij betreft staat die twee grondwetsartikelen gewoon op gelijke voet en gaat de Wpg in dit geval ook boven artikel 6.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:15:23 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201858349
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Daar erger ik me ook wel kapot aan.
In alle gevallen moet je hem respecteren, maar dat mensen nota bene opgesloten worden als criminelen in hun eigen huis kunnen met een noodwet regelen, maar fokkin kerk en moskee bezoek niet.
Vorige lockdowns waren ook nog bedoeld om 100 procent vd bevolking in bescherming te nemen (0 vaccinaties). Nu heb je het nog maar over 15 procent (85 procent vaccinaties).

Het effect van maatregelen wordt ook zeer minimaal op deze manier.
pi_201858370
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dan heb je volgens mij weinig begrepen van het belang van een rendabele instelling. Die kan namelijk zichzelf bedruipen en investeringen doen die (in dit geval) de volksgezondheid ten goede komen. Winst is niet per definitie iets smerigs.
Mede daar door is de zorg anders wel stukken duurder geworden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:20:26 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201858420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En hoe ga je die keuze maken bij het ziekenhuis?
ik hoef die keuze gelukkig niet te maken maar zo ja dan zou ik dat op levensverwachting en kwaliteit van leven na IC doen en er rekening mee houden dat corona patiënten de IC nogal lang bezet houden.
pi_201858431
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:16 schreef vosss het volgende:

[..]
Mede daar door is de zorg anders wel stukken duurder geworden.
Tja, ik las recentelijk nog een boek over het communisme in Polen: lange wachttijden voor alleen al iets basaals als huisartsenzorg, geen of gebrekkige beschikbaarheid van medicijnen, vriendjespolitiek (voor partijbonzen is er altijd plek en medicatie). Doe mij dan maar de huidige zorg in Nederland gestoeld op marktwerkingsprincipes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:24:25 #209
5428 crew  miss_sly
pi_201858455
quote:
Corendon: geen prik? Dan zelf betalen voor eventuele quarantaine
Vanaf 1 november draaien ongevaccineerden die met Corendon op vakantie gaan, zelf op voor de kosten als ze besmet raken met corona. Dat zegt Corendon-topman Steven van der Heijden in De Telegraaf. "Stap nou niet in, als je niet gevaccineerd bent."

Corendon vliegt net als andere reisorganisaties steeds vaker op oranje bestemmingen. De topman hoopt dat de overheid onderscheid gaat maken in de reisadviezen tussen mensen die wel of niet gevaccineerd zijn. "Als je ervoor kiest om ongevaccineerd op vakantie te gaan, dan moet je zelf ook maar de risico's dragen als je positief test voor je terugreis", aldus Van der Heijden in de krant.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rne-heft-lockdown-op
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:27:40 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201858497
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 07:57 schreef GemMagic het volgende:
Alternatief kunnen we toch nog eens kijken of we ongevaccineerden zonder medische reden niet kunnen weigeren voor corona gerelateerde zorg. Dát vind ik namelijk wel een terechte consequentie van je keuze. Je kiest voor je eigen immuniteit en kansen, prima inschatting van te maken. Mensen buitensluiten uit kroegen, restaurants bioscopen is belachelijk en geen direct gevolg van hun vrijheid om geen vaccin menen nodig te hebben.
Gaan we rokers en dikzakken ook weigeren voor gerelateerde zorg?
Of werknemers die iets oplopen door onveilig werken?
Of bestuurders die in het ziekenhuis belanden door roekeloos rijgedrag of het niet dragen van een gordel?
pi_201858498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Tja, ik las recentelijk nog een boek over het communisme in Polen: lange wachttijden voor alleen al iets basaals als huisartsenzorg, geen of gebrekkige beschikbaarheid van medicijnen, vriendjespolitiek (voor partijbonzen is er altijd plek en medicatie). Doe mij dan maar de huidige zorg in Nederland gestoeld op marktwerkingsprincipes.
Zo kan je ook aan de andere kant kijken met Amerika als mooi voorbeeld.

Polen was enorm arm en voor langere periodes bezet door externe machten, kan je moeilijk de situatie in Nederland mee vergelijken.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:28:48 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201858515
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, ik las recentelijk nog een boek over het communisme in Polen: lange wachttijden voor alleen al iets basaals als huisartsenzorg, geen of gebrekkige beschikbaarheid van medicijnen, vriendjespolitiek (voor partijbonzen is er altijd plek en medicatie). Doe mij dan maar de huidige zorg in Nederland gestoeld op marktwerkingsprincipes.
Toen in Nederland nog het systeem van het ziekenfonds actief was, waren er ook geen wachtrijen voor de huisarts. Ik heb niet het idee dat de zorg echt beter georganiseerd is sinds het systeem veranderd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 22-10-2021 11:35:46 ]
pi_201858538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie je nu al gebeuren waar ik een paar weken geleden voor waarschuwde. De druk op ongevaccineerden zal alleen nog maar meer toenemen. En nu is de situatie nog redelijk onder controle. Moet je zien hoe er wrijving in de samenleving gaat ontstaan wanneer het verder op gaat lopen. Alleen al de gedachte dat er mogelijk weer maatregelen gaan komen (zelfs als ze betrekkelijk licht zijn) maakt velen al geïrriteerd. Dat gaat alleen maar erger worden wanneer de maatregelen er werkelijk komen, laat staan wanneer er heftige(re) maatregelen gaan komen.

Ik voorzie in ieder geval dat veel families/vrienden gespleten gaan eindigen.
Ik hoor het vooralsnog niet, maar dat komt misschien ook door de samenstelling van mijn vriendengroep en familie. Meesten zijn gevaccineerd en/of hebben al corona gehad. Ikzelf en één vriendin zijn niet gevaccineerd, hebben het nog niet gehad, maar zijn ook niet direct de #1 kandidaten die 'het ic-bed van een ander' bezet kunnen houden.

Ik denk wel dat het kan omslaan op het moment dat er landelijke maatregelen komen en er gezegd wordt dat dit de schuld is van de ongevaccineerden, omdat dat de superspreaders zijn. Maar of dat tot een permanente splitsing gaat leiden vraag ik me af. Denk dat het al een stuk makkelijker gaat als je eerlijk met elkaar over dingen kunt praten en elkaars beweegredenen begrijpt. En in ieder geval even nadenkt over het verschil tussen persoonlijke dreigingen en maatschappelijke dreigingen.

Ik ken niemand die gevaccineerd is die een persoonlijke dreiging ervaart door ongevaccineerden. Ik weet wel dat dat in de maatschappij niet iets universeels is. Er zijn mensen die voor zichzelf en hun naasten bang zijn en blijven. Ik hoorde laatst in de trein twee dames daarover praten, over afnemende effectiviteit van vaccins en dat het daardoor allemaal mis zou gaan en dat Nederland weer te laat is. En die ook onmiddellijk een studente aanspraken die haar mondkapje niet goed op had.

Er zijn wel meer mensen die een maatschappelijke dreiging ervaren door maatregelen als dat de 'schuld' is van ongevaccineerden, en dan denk ik dat het wel snel kan omslaan. Maar het is ook anders als je ze in je eigen omgeving hebt en dat geen gekkies zijn maar gewoon mensen met wie je een normaal gesprek kunt voeren. Degenen van de categorie "Iedereen die gevaccineerd is heeft een magneet en is op 5G aangesloten", die plaatsen zichzelf vaak wel buiten hun eigen familie en vriendenkring.
pi_201858546
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Toen we in Nederland nog het systeem van het ziekenfonds actief was, waren er ook geen wachtrijen voor de huisarts. Ik heb niet het idee dat de zorg echt beter georganiseerd is sinds het systeem veranderd is.
Is dat ook niet omdat ons zorgsysteem juist al bijzonder goed geregeld is?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201858556
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zo kan je ook aan de andere kant kijken met Amerika als mooi voorbeeld.

Polen was enorm arm en voor langere periodes bezet door externe machten, kan je moeilijk de situatie in Nederland mee vergelijken.
Klopt, net zoals afgeven op winst maken ongelooflijk simplistisch is en een grove miskenning van hoe je schaarse tijd het beste kunt verdelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201858558
Osterhaus nu bij NPO RADIO 1 DUS NIET BIJ OP1.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:33:36 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201858575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:32 schreef Nober het volgende:
Osterhaus nu bij NPO RADIO 1 DUS NIET BIJ OP1.
Schenken ze al zo vroeg op de dag?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:33:37 #218
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201858576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is dat ook niet omdat ons zorgsysteem juist al bijzonder goed geregeld is?
Ik heb er totaal geen verstand van, geen idee. Het enige dat ik weet is dat ik nu heel wat meer betaal dan vroeger |:)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:33:49 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201858581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:32 schreef Nober het volgende:
Osterhaus nu bij NPO RADIO 1 DUS NIET BIJ OP1.
DANK JE WEL! Ik luister niet.
pi_201858588
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Schenken ze al zo vroeg op de dag?
Het is altijd ergens ter wereld al 12 uur geweest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:34:30 #221
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201858592
Re
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, behalve bij religieuze instellingen natuurlijk. Ra ra, waar is de meeste winst te behalen?
Religie dient ten alle tijde geen QR te krijgen, aldus Staphorstenaren...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201858599
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Toen we in Nederland nog het systeem van het ziekenfonds actief was, waren er ook geen wachtrijen voor de huisarts. Ik heb niet het idee dat de zorg echt beter georganiseerd is sinds het systeem veranderd is.
Ik weet dat er genoeg aan te merken is op hoe de zorg is georganiseerd, maar jij zult ook begrijpen dat de tijden zijn veranderd. Denk alleen al aan vergrijzing, leegloop in niet-stedelijke gebieden en de toegenomen (technische) mogelijkheden om te genezen en levens te rekken. Ik ben nog steeds liever nu ziek dan 20 jaar geleden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201858605
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
De maatregelen die genomen zijn hebben (financieel gezien) de komende jaren nog verstrekkende gevolgen. Sectoren die lang nodig zullen hebben weer op het oude niveau te komen, veel extra kosten internationaal etc.

Gommers heeft tijd terug paar keer genoemd dat er structureel 100 IC bedden bij moeten komen. Dat heeft ook een financieel gevolg voor de zorgkosten.
Klopt hoor, maar even kort door de bocht, als de zorgpremie in 2019 met 10 euro was gestegen had "de burger" het ook niet gepikt.
Want dan gaan alle koopkracht plaatjes onderuit.
pi_201858626
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat er genoeg aan te merken is op hoe de zorg is georganiseerd, maar jij zult ook begrijpen dat de tijden zijn veranderd. Denk alleen al aan vergrijzing, leegloop in niet-stedelijke gebieden en de toegenomen (technische) mogelijkheden om te genezen en levens te rekken. Ik ben nog steeds liever nu ziek dan 20 jaar geleden.
W&T-ontwikkelingen terzijde: waarom?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201858671
quote:
Lijkt me niet meer dan terecht.
Of het moet onder een reisverzekering vallen (net zoals je een been kan breken, ik neem aan dat Corendon dan ook niet je hotel/terugreis etc betaald).
Maar om dat nu af te wentelen op de reisorganisatie.
Lijkt me zowiezo al vreemd dat als je zelf je zaken niet op orde hebt dat een reisorganisatie daarvoor verantwoordelijk is.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:41:52 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201858681
quote:
Ik ben verbaasd dat je quarantainetijd niet sowieso zelf moest betalen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:44:32 #227
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201858709
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zijn er veel mensen hier die daar iets van merken? Ik merk er namelijk niks van. Iedereen die ik ken, is gevaccineerd of liegt uitstekend.
Ik sta op het punt om met collega's spontaan een loempia te halen in onze lunchpauze en ik ben dus benieuwd hoe ver ik kom als ongevaccineerde. Geen tijd meer om me te laten testen (wat ik sowieso niet had gedaan dat terzijde) terwijl een van mijn collega's zo verkouden is als wat maar hij kan gewoon naar binnen met zijn QR code.

Maar ik klaag niet hoor, kan ook een broodje gezond in de kantine halen.No problemo.
To BG or not to BG!
pi_201858738
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zijn er veel mensen hier die daar iets van merken? Ik merk er namelijk niks van. Iedereen die ik ken, is gevaccineerd of liegt uitstekend.
Ik ken er tientallen :{.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:46:53 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201858739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Schenken ze al zo vroeg op de dag?
Het is altijd wel ergens avond.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201858747
quote:
Wie draaide er eerst op voor de quarantaine dan? Corendon? Had van de zomer toch het idee dat dat nogal verschilde per reisorganisatie.

Het is wel een stoer verhaal, maar wat als je wel gevaccineerd bent en klachten krijgt? Maar gewoon niet testen? Of positief testen en het verzwijgen en het hele resort en vliegtuig onder hoesten?

Ik vind het nogal stoerdoenerij aangezien zij dus wel vakantievluchten aanbieden naar landen waarvan de overheid zegt: ga er niet heen voor niet-noodzakelijke doelen. Toerisme is niet-noodzakelijk. Alsof zij zo zuiver op de graat zijn.

Vind het op zich verder wel prima als iedereen individueel verantwoordelijkheid draagt voor wat er gebeurt op vakantie, maar denk niet dat het gemiddelde Corendon-publiek dat met mij eens zou zijn.
pi_201858781
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Toen in Nederland nog het systeem van het ziekenfonds actief was, waren er ook geen wachtrijen voor de huisarts. Ik heb niet het idee dat de zorg echt beter georganiseerd is sinds het systeem veranderd is.
Dit dus. Maar wel betaalbaarder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201858784
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
W&T-ontwikkelingen terzijde: waarom?
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).

Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken hebben met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.

Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:53:55 #233
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201858814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik sta op het punt om met collega's spontaan een loempia te halen in onze lunchpauze en ik ben dus benieuwd hoe ver ik kom als ongevaccineerde. Geen tijd meer om me te laten testen (wat ik sowieso niet had gedaan dat terzijde) terwijl een van mijn collega's zo verkouden is als wat maar hij kan gewoon naar binnen met zijn QR code.

Maar ik klaag niet hoor, kan ook een broodje gezond in de kantine halen.No problemo.
pi_201858826
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik sta op het punt om met collega's spontaan een loempia te halen in onze lunchpauze en ik ben dus benieuwd hoe ver ik kom als ongevaccineerde. Geen tijd meer om me te laten testen (wat ik sowieso niet had gedaan dat terzijde) terwijl een van mijn collega's zo verkouden is als wat maar hij kan gewoon naar binnen met zijn QR code.

Maar ik klaag niet hoor, kan ook een broodje gezond in de kantine halen.No problemo.
Ik denk dat de kwestie vooral is of je je uitgesloten voelt en of je je erop aangekeken voelt. Ik ben benieuwd hoe je dat ervaart/gaat ervaren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201858882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).

Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.

Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
Helder. Ik heb door mijn leeftijd niet echt een referentiepunt wat dat betreft. Zonder vergelijking met het verleden is het altijd wat moeilijker in te schatten hoe we er nu voor staan. Het zegt meer dan een vergelijking met een heel ander land, vermoed. Thanks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 22-10-2021 12:19:50 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:58:47 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201858884
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit dus. Maar wel betaalbaarder.
Is dat ook zo want er gaan nog steeds bakken met geld naar de zorg
pi_201858903
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).

Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken hebben met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.

Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
Dit is een goede post ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201858904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik sta op het punt om met collega's spontaan een loempia te halen in onze lunchpauze en ik ben dus benieuwd hoe ver ik kom als ongevaccineerde. Geen tijd meer om me te laten testen (wat ik sowieso niet had gedaan dat terzijde) terwijl een van mijn collega's zo verkouden is als wat maar hij kan gewoon naar binnen met zijn QR code.

Maar ik klaag niet hoor, kan ook een broodje gezond in de kantine halen.No problemo.
Lekker bezig. Een broodje gezond is ook veel gezonder dan een loempia. :)

Overigens haal je loempia's hier gewoon bij de loempiakraam. Bij jou niet?
pi_201858937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).

Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken hebben met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.

Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
_O_ zo'n goede post dit. We zijn als Nederlanders een stel verwende nesten en denken altijd dat het gras groener is bij de buurman. We zien zelf gewoon niet meer hoe goed we het voor elkaar hebben in ons land (ondanks alle [economische] malaise die er wel degelijk is).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:32:16 #240
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201859186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:47 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Wie draaide er eerst op voor de quarantaine dan? Corendon? Had van de zomer toch het idee dat dat nogal verschilde per reisorganisatie.

Het is wel een stoer verhaal, maar wat als je wel gevaccineerd bent en klachten krijgt? Maar gewoon niet testen? Of positief testen en het verzwijgen en het hele resort en vliegtuig onder hoesten?

Ik vind het nogal stoerdoenerij aangezien zij dus wel vakantievluchten aanbieden naar landen waarvan de overheid zegt: ga er niet heen voor niet-noodzakelijke doelen. Toerisme is niet-noodzakelijk. Alsof zij zo zuiver op de graat zijn.

Vind het op zich verder wel prima als iedereen individueel verantwoordelijkheid draagt voor wat er gebeurt op vakantie, maar denk niet dat het gemiddelde Corendon-publiek dat met mij eens zou zijn.
Volgens mij ging dat via de reisverzekering. En er staat ook in dat artikel dat het alleen geldt als je ongevaccineerd bent.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201859198
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:39:21 #242
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201859261
quote:
Altijd weer die kutjongeren.
pi_201859346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Altijd weer die kutjongeren.
Komkom, is het niet weer eens tijd om ze de zwarte piet toe te spelen? Het dansen met Janssen-debacle is al maanden geleden!
pi_201859349
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:32 schreef mazaru het volgende:

[..]
Volgens mij ging dat via de reisverzekering. En er staat ook in dat artikel dat het alleen geldt als je ongevaccineerd bent.
Ja klopt, maar de reisverzekering kon van de zomer in ieder geval weinig betekenen in het geval van code oranje en dan positief testen en in quarantaine moeten. En reisorganisaties willen toch wel graag vliegen op oranje landen zoals Marokko, Turkije, Kaapverdië en dergelijke. Ik vraag me af wat hier nu concreet de verandering is.

Het is ook nogal wazig omdat iedereen wil dat gevaccineerden gewoon vrij moeten kunnen vliegen waar ze willen, ook naar code oranje. Wat mij ook prima lijkt. Totdat de besmettingen stijgen, dan wordt er weer overal met schuim op de bek geroepen dat het asociaal is. :')
pi_201859350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).

Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken hebben met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.

Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
Amen, ijzersterkte post _O_
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201859488
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
Ouderwets giftig sfeertje hier. Goed leesvoer voor bij de koffie :P
Bij de lunch is het ook goed te doen! :Y)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:57:38 #247
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201859489
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik denk dat de kwestie vooral is of je je uitgesloten voelt en of je je erop aangekeken voelt. Ik ben benieuwd hoe je dat ervaart/gaat ervaren.
Al terug.
Toen we binnen waren vroeg de serveerster of we een QR code hadden en op de ja van mijn collega's was het al goed. Ze hoefde ze ook niet te zien. Heerlijke vegetarische loempia speciaal gehad.

En ik voel me niet buitengesloten. Als het niet had gemogen dan was ik gewoon in de auto gaan zitten te eten, ook geen probleem, had ik net zo graag gedaan, gelul van mijn collega's kon ik wel een half uurtje missen.

In mijn kennissenkring organiseren we juist veel dingen thuis. We mogen graag samen muziek maken en we organiseren vaak jammsessies bij onszelf thuis, altijd erg gezellig en we koken ook vaak samen, daar hebben we een grote ruimte voor ter beschikking. In de horeca komen wij dus sowieso al niet.
To BG or not to BG!
pi_201859524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vroeger was de huisarts iemand die je vertelde wat je moest doen, nu is het iemand die met je in gesprek gaat en je perspectief serieus neemt. Er zijn meer mogelijkheden om zelf (online) onderzoek te doen en er is meer kennis voorhanden. Er is altijd een huisarts beschikbaar of een huisartsenpost. Wachttijden op de spoedeisende hulp zijn soms lang, maar ik ben er nooit geweigerd en heb er altijd adequaat onderzoek gehad. In het ziekenhuis ben ik altijd goed geholpen. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn professioneel en zorgzaam. Ook met familieleden van patiënten wordt goed rekening gehouden: er worden invoelende gesprekken gevoerd en er zijn mogelijkheden om in en het bij het ziekenhuis te overnachten. Er zijn meer behandelmogelijkheden, maar er is ook een toegenomen besef dat behandelen niet altijd in het belang is van een patiënt (en daar worden weer die invoelende gesprekken over gevoerd). Er wordt meer rekening gehouden met verschillen tussen patiënten (denk aan verschillen tussen mannen en vrouwen). Er is een toegenomen besef van de keerzijde van medicatie, zoals risico's van het slikken van de pil en het ruimhartig verspreiden van pijnstillers en antibiotica. Er is meer aandacht voor nazorg en voor de zelfbeschikking van jeugdigen. Er zijn meer behandelmogelijkheden en zorg is laagdrempeliger geworden (denk aan de zelftest voor baarmoederhalskanker).

Ik kan nog wel even zo doorgaan. Ik ben dolblij met onze zorg. Met mensen die nu te maken hebben met uitgestelde zorg heb ik te doen. Da's moeilijk te verkroppen. Tegelijk zag ik laatst een aflevering van Onzichtbaar Nederland over epidemieën en realiseerde ik me hoe ver we zijn gekomen.

Ik wil de huidige problemen in de zorg, die door mensen als Lenny dagelijks worden gevoeld, niet miskennen. Het kan beter, het moet beter. Maar we mogen onze verworvenheden ook best koesteren.
We betalen meer voor minder zorg. Kun je een mooi verhaal om heen lullen maar dat maakt het niet anders.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:02:30 #249
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201859535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Lekker bezig. Een broodje gezond is ook veel gezonder dan een loempia. :)

Overigens haal je loempia's hier gewoon bij de loempiakraam. Bij jou niet?
Ik werk hier in Hoogeveen maar ik woon hier niet echt in de buurt. Ken wel ergens een viskraam maar of hier een loempiakraam is weet ik eigenlijk niet. Normaalgesproken haalt een andere collega vrijdags iets op maar ze wilden het ergens doen waar ze geen loempia speciaal hadden die juist zo lekker waren bij deze dus vandaar dat we even heen zijn gaan rijden met zn drieen naar die andere. En dit terwijl in onze kantine ook patat enzo te krijgen is. Achja, er even uit is ook wel leuk. Zoooo Weeeeekeeeend!
To BG or not to BG!
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:02:46 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201859537
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Komkom, is het niet weer eens tijd om ze de zwarte piet toe te spelen? Het dansen met Janssen-debacle is al maanden geleden!
Ik vraag me af wie bij deze vaccinatiegraad nog wel krampachtig afstand tot bekenden gaat houden. Niet veel, gok ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')