abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:48:15 #51
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201857277
Gewoon persoonlijk vragen. Ik ben op werk juist altijd degene die de Tikkies vergeet. Gelukkig doen we niet aan die onzin van cadeaus voor elkaar halen (we krijgen altijd een cadeaukaart van 25 euro betaald door het bedrijf), maar er worden wel eens broodjes of andere lunch gehaald. Meestal door 1 collega, die stuurt dan aan het einde van de lunch een Tikkie, dan zie ik dat en denk ik "betaal ik vanavond thuis wel even". Dan werk ik de hele middag, sta ik in de file, ga ik thuis koken, misschien even sporten, tv kijken etc en dan ben ik dat Tikkie allang weer vergeten joh. Totdat ie een week later aan mijn bureau staat of ik wil betalen en dan doe ik het gelijk.

Weet ook wel dat het slordig van me is, maar ik heb het altijd erg druk op werk en heb meer dan genoeg andere dingen aan m'n hoofd naast een simpel Tikkie betalen. Dus ik stel het altijd zeer op prijs als ze aan m'n bureau komen. En het is altijd dezelfde collega, uit mijn eigen team en die weet het inmiddels ook. Gaat ook wel beter de laatste tijd, omdat er nu minder personeelstekort is en ik daadwerkelijk de tijd heb om het Tikkie direct te betalen als ik hem zie binnen komen als ik nog op kantoor zit :D

Maar moraal van het verhaal: ga persoonlijk bij die collega langs, dat vindt ze misschien juist wel fijn.
pi_201857297
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Gewoon persoonlijk vragen. Ik ben op werk juist altijd degene die de Tikkies vergeet. Gelukkig doen we niet aan die onzin van cadeaus voor elkaar halen (we krijgen altijd een cadeaukaart van 25 euro betaald door het bedrijf), maar er worden wel eens broodjes of andere lunch gehaald. Meestal door 1 collega, die stuurt dan aan het einde van de lunch een Tikkie, dan zie ik dat en denk ik "betaal ik vanavond thuis wel even". Dan werk ik de hele middag, sta ik in de file, ga ik thuis koken, misschien even sporten, tv kijken etc en dan ben ik dat Tikkie allang weer vergeten joh. Totdat ie een week later aan mijn bureau staat of ik wil betalen en dan doe ik het gelijk.

Weet ook wel dat het slordig van me is, maar ik heb het altijd erg druk op werk en heb meer dan genoeg andere dingen aan m'n hoofd naast een simpel Tikkie betalen. Dus ik stel het altijd zeer op prijs als ze aan m'n bureau komen. En het is altijd dezelfde collega, uit mijn eigen team en die weet het inmiddels ook. Gaat ook wel beter de laatste tijd, omdat er nu minder personeelstekort is en ik daadwerkelijk de tijd heb om het Tikkie direct te betalen als ik hem zie binnen komen als ik nog op kantoor zit :D

Maar moraal van het verhaal: ga persoonlijk bij die collega langs, dat vindt ze misschien juist wel fijn.
Niet betalen door tijdsgebrek is echt onzin, je bent gewoon lui :D


Betaal hem anders in de laatste 5 min van je lunchpauze.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:54:15 #53
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201857332
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:49 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Niet betalen door tijdsgebrek is echt onzin, je bent gewoon lui :D

Betaal hem anders in de laatste 5 min van je lunchpauze.
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen :P

Tegenwoordig doe ik dat ook zeker. Maar ik heb tijden gehad dat mijn "lunchpauze" gewoon doorwerken achter m'n bureau was en ik sowieso van 7:00 tot 22:00 op kantoor heb gezeten, dus toen wilde het er wel eens bij inschieten. Maar goed, tegenwoordig gelukkig meer dan genoeg collega's dus, waardoor ik weer gewoon weg kom met 8 uur per dag werken en Tikkies direct betalen.
pi_201857357
Of gewoon niet meedoen aan gedeelde betaalde lunches en verjaardagen.

Het zijn maar collega's.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_201857553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:49 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Niet betalen door tijdsgebrek is echt onzin, je bent gewoon lui :D

Betaal hem anders in de laatste 5 min van je lunchpauze.
Nee, je snapt het niet. Dit soort dingen glippen er voor sommige mensen gemakkelijk tussendoor, ook als ze genoeg tijd hebben en willen betalen. Het is geen luiheid en ook geen onwil, maar meer een soort slordigheid.

Ik ben zelf bijvoorbeeld doorgaans niet zo bezig met mijn telefoon en stuur niet vaak berichten via WhatsApp. Als ik ergens mee bezig ben en een Tikkie voorbij zie komen van de glazenwasser, dan ben ik geneigd te denken: betaal ik zo wel als ik hier klaar mee ben. Als ik er dan klaar mee ben, denk ik er even niet meer aan omdat er iets anders tussendoor komt. Voor ik het weet zit ik 's avonds op de bank en denk ik er wel aan, maar heb ik m'n telefoon niet bij de hand. Doe ik morgen wel. En de dag erna vergeet ik het.

Dit overkomt me niet alleen met Tikkies maar ook met bijvoorbeeld het ophalen van mijn medicijnen. Zelfs als ik een notificatie voor mezelf instel, zijn er situaties waarin ik ze alsnog vergeet. En reken maar dat ik die medicijnen belangrijk vind: ik heb mijn leven eraan te danken.

Ik heb manieren gevonden om hiermee om te gaan - de glazenwasser heeft telkens keurig betaald gekregen - maar het blijft een zwak punt voor me. Laatst vergat ik m'n medicijnen weer eens. Ontzettend stom. Ik ben zo georganiseerd in allerlei aspecten van m'n leven, maar aandacht geven aan de dagelijkse administratie gaat me niet makkelijk af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:47:56 #56
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201858002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Leuk joh, die spontane kadootjes. Man dit klinkt als een ouderbijdrage
Je preekt tegen de verkeerde. Ik vind dit ook niets en ben blij dat we daar bij mijn werk niet aan doen. ben je jarig, neem taart mee of niet, maar meer niet. Ga je weg, geef je een borreltje ergens, maar geen cadeaus. Werkt voor iedereen en niets verplicht
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:19:07 #57
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_201858407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Voor ik het weet zit ik 's avonds op de bank en denk ik er wel aan, maar heb ik m'n telefoon niet bij de hand. Doe ik morgen wel. En de dag erna vergeet ik het.
Maar hier is dan wel sprake van luiheid.

Als je weet van jezelf dat van uitstelgedrag afstel komt, moet je niet denken dat doe ik morgen wel.
Kwestie van prioriteiten stellen hoor. Als je dat moment denkt 'ik moet naar de wc' denk je ook niet dat doe ik morgen wel want die bank zit zo lekker.

En ik weet er alles van want ik heb vooraan gestaan toen ze luiheid en uitstelgedrag uitdeelden. :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_201858532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:19 schreef Elpis het volgende:

[..]
Maar hier is dan wel sprake van luiheid.

Als je weet van jezelf dat van uitstelgedrag afstel komt, moet je niet denken dat doe ik morgen wel.
Kwestie van prioriteiten stellen hoor. Als je dat moment denkt 'ik moet naar de wc' denk je ook niet dat doe ik morgen wel want die bank zit zo lekker.

En ik weet er alles van want ik heb vooraan gestaan toen ze luiheid en uitstelgedrag uitdeelden. :@
Hoe weet jij nu of dat luiheid is? Je weet niet wat voor leven ik leid. Ik zeg je dat het geen luiheid is en dat kun je gerust van me aannemen.

Voor de meeste mensen met burgerlijke levens geldt dat er altijd weer iets is wat moet: er moet worden gekookt, schoongemaakt, de was moet draaien, er moeten boodschappen worden gehaald, de kinderen moet naar school, van school worden opgehaald, naar een vriendje worden gebracht, worden opgehaald, naar een sport of hobby worden gebracht, opgehaald. Werk. Klusjes in huis. Vakman regelen. Container aan de weg zetten. Afspraak maken bij de huisarts. Aangifte doen. Belastingdienst bellen over aangifte. Weer bellen. Nog eens bellen. Brief schrijven. Brief op de post doen. Weer werk. Kinderen brengen en ophalen. Retourpakket afleveren. Retourzending in de gaten houden. Klarna checken. Bellen over retourzending die niet is verwerkt. Cadeau voor verjaardag regelen. Surprise maken. Verjaardag organiseren.

Anyhow, je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Er is steeds zoveel. Er glipt wel eens wat tussen. Daar kun je je over opwinden of je kunt wat begrip voor een ander tonen en gewoon even langslopen bij een collega die een Tikkie niet heeft betaald. Maak er een notificatie van, doe het in de laatste 5 minuten van je pauze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 22-10-2021 11:36:41 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:35:28 #59
414785 sirdanilot
pi_201858603
Elke dag de collega in kwestie spammen.

Blijft ze niet reageren? Stuur dan heel passief een mailtje naar iedereen waaruit blijkt dat alleen zij niet betaald heeft. Zo'n mailtje noem ik ook wel een zogeheten 'kernkop'.

Goedemiddag allemaal,

Hartelijk dank voor het overmaken van het geld voor de cadeautjes voor X Y en Z.

Ik heb hier de lijst staan met iedereen die meedeed en hier iedereen die betaald heeft (overduidelijk zie je dan dat de naam van de wanbetaler niet op die andere lijst staat). Zou iedereen nog even willen dubbelchecken of die het overgemaakt heeft, bij voorbaat dank gr gr.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201858674
Gewoon deze sturen , dan attendeer jij je collega daar op een tactische manier er op (luchtig) mocht ie daarna nog niks betalen, erop aanspreken


moet je eigenlijk wel de langere versie hebben

  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:43:55 #61
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_201859325
Gewoon persoonlijk aan de collega vragen hoe het zit. En verder voortaan vooraf laten betalen. Heb je dat gezeur ook niet.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_201859373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe weet jij nu of dat luiheid is? Je weet niet wat voor leven ik leid. Ik zeg je dat het geen luiheid is en dat kun je gerust van me aannemen.

Voor de meeste mensen met burgerlijke levens geldt dat er altijd weer iets is wat moet: er moet worden gekookt, schoongemaakt, de was moet draaien, er moeten boodschappen worden gehaald, de kinderen moet naar school, van school worden opgehaald, naar een vriendje worden gebracht, worden opgehaald, naar een sport of hobby worden gebracht, opgehaald. Werk. Klusjes in huis. Vakman regelen. Container aan de weg zetten. Afspraak maken bij de huisarts. Aangifte doen. Belastingdienst bellen over aangifte. Weer bellen. Nog eens bellen. Brief schrijven. Brief op de post doen. Weer werk. Kinderen brengen en ophalen. Retourpakket afleveren. Retourzending in de gaten houden. Klarna checken. Bellen over retourzending die niet is verwerkt. Cadeau voor verjaardag regelen. Surprise maken. Verjaardag organiseren.

Anyhow, je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Er is steeds zoveel. Er glipt wel eens wat tussen. Daar kun je je over opwinden of je kunt wat begrip voor een ander tonen en gewoon even langslopen bij een collega die een Tikkie niet heeft betaald. Maak er een notificatie van, doe het in de laatste 5 minuten van je pauze.
Kan wel zijn, maar dat heeft iedereen. Waarom zou ik langs jouw bureau af moeten lopen, omdat jij 's avonds geen zin hebt ("doe ik morgen wel").


Geloof me, ik snap je gedrag heel goed. Heb zelf ADHD dus hier is alles chaos.

JUIST om die reden betaal ik Tikkies meteen,ik weet dat ik vergeetachtig ben.

Vind je laatste alinea wel mooi, jij draait het om, omdat JIJ verzuimd je aan gemaakte afspraken te houden _O-
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:50:07 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201859409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:47 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Kan wel zijn, maar dat heeft iedereen. Waarom zou ik langs jouw bureau af moeten lopen, omdat jij 's avonds geen zin hebt ("doe ik morgen wel").

Geloof me, ik snap je gedrag heel goed. Heb zelf ADHD dus hier is alles chaos.

JUIST om die reden betaal ik Tikkies meteen,ik weet dat ik vergeetachtig ben.

Vind je laatste alinea wel mooi, jij draait het om, omdat JIJ verzuimd je aan gemaakte afspraken te houden _O-
Sommige mensen zijn nou eenmaal zo lui/laks.

Daarom deed ik het ook andersom. En ging ik niet nog 3 keer erachteraan. Mensen die meebetaalden kwamen op de kaart, de rest niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201859453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Sommige mensen zijn nou eenmaal zo lui/laks.

Daarom deed ik het ook andersom. En ging ik niet nog 3 keer erachteraan. Mensen die meebetaalden kwamen op de kaart, de rest niet.
Dat dus, ik vind het vervelend dat mensen dit gedrag verdedigen.

Een vriend van mij heeft er ook een hekel aan. Schiet dus nooit iets voor maar zal er zelf dus ook nooit om vragen.

Dat is ook een oplossing voor mensen die zich niet aan de afspraak kunnen/willen houden. NEEM HET GEWOON NIET AAN. Je kan blijkbaar niet met die verantwoordelijkheid omgaan.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_201859494
quote:
7s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:33 schreef borbit het volgende:
Zou het ook niet leuk vinden als ik nu al voor de 3 de keer binnen 2 weken moet bijbetalen om naar kantoor te mogen komen. Ik ga werken om geld te verdienen. Niet om rotzooi voor mijn collega's te kopen. :')
Ja dit
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:00:31 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201859513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:54 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Dat dus, ik vind het vervelend dat mensen dit gedrag verdedigen.

Een vriend van mij heeft er ook een hekel aan. Schiet dus nooit iets voor maar zal er zelf dus ook nooit om vragen.

Dat is ook een oplossing voor mensen die zich niet aan de afspraak kunnen/willen houden. NEEM HET GEWOON NIET AAN. Je kan blijkbaar niet met die verantwoordelijkheid omgaan.
"het is maar 5 euro"

Nog los daarvan, het is gewoon kut als je iedereen achter zijn broek aan moet zitten. Want het kost je al een hoop tijd om het geld, cadeau en kaart te fixen. En dan mag je daarna ook nog achter je centen aan zitten. :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201859894
Ik had het met m'n nieuwe werk. Is er een met zwangerschapsverlof die ik nog nooit gezien heb maar wel de vraag of ik even ¤5,- over wil maken voor het kraamkado. Ik heb de helft overgemaakt en m'n ongenoegen kenbaar gemaakt. Wie weet is diegene de constante verjaardagsterreur (3x ¤5,- in een maand wtf maak gewoon een pot) gewoon zat.
pi_201860702
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
"het is maar 5 euro"

Nog los daarvan, het is gewoon kut als je iedereen achter zijn broek aan moet zitten. Want het kost je al een hoop tijd om het geld, cadeau en kaart te fixen. En dan mag je daarna ook nog achter je centen aan zitten. :{
Maar dan wordt het een verplichting, ik wil ook niet voor elk dingetje voor een collega bij leggen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:28:43 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201861210
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:24 schreef Document1 het volgende:
Ik had het met m'n nieuwe werk. Is er een met zwangerschapsverlof die ik nog nooit gezien heb maar wel de vraag of ik even ¤5,- over wil maken voor het kraamkado. Ik heb de helft overgemaakt en m'n ongenoegen kenbaar gemaakt. Wie weet is diegene de constante verjaardagsterreur (3x ¤5,- in een maand wtf maak gewoon een pot) gewoon zat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:05 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Maar dan wordt het een verplichting, ik wil ook niet voor elk dingetje voor een collega bij leggen.
jullie kunnen toch ook gewoon nee zeggen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201861283
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
[..]
jullie kunnen toch ook gewoon nee zeggen?
Dat bleek toch lastiger te zijn dan ik dacht. Het is een klein team waar ik parttime schoonmaakwerk doe, en dan is 5, 10 of 15 euro voor een cadeau voor een jarige en dat maal 19 best wel veel. Of omdat iemand weggaat oid.
Juist omdat het team klein is zeg ik niet zo snel nee.
pi_201861359
Klopt het dat je berichtjes zit te sturen hierom ? Gewoon recht op de man vragen hoor.

"He Miep ! Is je geld op ofzo ? Nee ? Ga je dan nog een keer betalen of hoe zit het eigenlijk ?

Overigens vind ik het wel onzin om cadeaus te gaan kopen voor verjaardagen van collega's. Met een afscheid of iets anders als een bevalling of bruiloft ofzo kan ik er nog in komen maar voor verjaardagen gaat mij te ver.
pi_201862420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:47 schreef HMS het volgende:

[..]
Je preekt tegen de verkeerde. Ik vind dit ook niets en ben blij dat we daar bij mijn werk niet aan doen. ben je jarig, neem taart mee of niet, maar meer niet. Ga je weg, geef je een borreltje ergens, maar geen cadeaus. Werkt voor iedereen en niets verplicht
Jij bent diegene die aangeeft dat ts misschien iemand in z'n hemd moet zetten. Dus denk tegen de juiste hehe
pi_201863741
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Anyhow, je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Er is steeds zoveel. Er glipt wel eens wat tussen. Daar kun je je over opwinden of je kunt wat begrip voor een ander tonen en gewoon even langslopen bij een collega die een Tikkie niet heeft betaald. Maak er een notificatie van, doe het in de laatste 5 minuten van je pauze.
Maar daarmee vraag je eigenlijk of de ander wil oppakken wat jij laat liggen?
Da's toch ook niet fair (in deze situatie)? Hoe vaak moet je als collega je best doen en wél eraan denken/actie ondernemen omdat de ander haar administratie niet op orde haar telefoon niet bij de hand heeft/noem nog 10 redenen?
Als A B geld schuldig is, hoort A te zorgen dat ze B betaalt. Weet A dat ze slecht is met tikkies, is het nogal aso om dat niet te communiceren/zelf op te vangen en er maar vanuit te gaan dat B dat gaat compenseren. Wie weet wat B allemaal op zijn bordje heeft?

ik was blijkbaar niet de eerste die dat vond :z
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201864064
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:24 schreef Document1 het volgende:
Ik had het met m'n nieuwe werk. Is er een met zwangerschapsverlof die ik nog nooit gezien heb maar wel de vraag of ik even ¤5,- over wil maken voor het kraamkado. Ik heb de helft overgemaakt en m'n ongenoegen kenbaar gemaakt. Wie weet is diegene de constante verjaardagsterreur (3x ¤5,- in een maand wtf maak gewoon een pot) gewoon zat.
Dat ging bij mijn vorige baan ook zo. 25 vrouwen op kantoor. Allemaal in vruchtbare leeftijd. Ik heb in die 11 maanden dat ik er werkte zo'n 50 keer bijgedragen aan verlovingen, huwelijken, verjaardagen, babyshowers, kraamkado's en rouwboeketten.
Ik was een paar weken voor ik weg ging jarig. Toen zeiden ze dat ik vast niets wilde. Ja, wel dus he?
Spoilers!
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:36:40 #75
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201864623
Op mijn vorige werk gingen ze alleen met de pet rond als er iemand wegging. Nou ging troelalaatje weg, binnen 3 weken was ze weer terug, nieuwe baan beviel niet. Nou die lag daarna toch niet niet meer lekker in de groep, toen ze 3 maanden later definitief wegging vond ze het raar dat er niet weer een kado voor haar was.... _O- _O- _O-
pi_201864759
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
[..]
jullie kunnen toch ook gewoon nee zeggen?
Het is een sociale verplichting tegenover collega's, dus als je de pech hebt met collega's te werken die aan cadeautjes en etentjes voor allerlei gelegenheden doen, dan is het lastig om te weigeren. Ik vermoed wel dat er heel veel mensen zijn die een hekel hebben aan dergelijk gedoe.
pi_201864795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:40 schreef Geenidee.nl het volgende:
Hoi all,

Ik wist niet zeker of ik deze onder relaties zou plaatsen, toch maar onder WGR geplaatst omdat het belangrijke context is dat dit "zakelijke" Tikkies betreft en dus een iets tactischere aanpak vereist is.

Het zit zo.
Ik regel op kantoor de cadeau's bij afscheid of verjaardagen. Dit heb ik bij vorige werkgevers vaker gedaan, ik vind het helemaal geen probleem om geld voor te schieten en vertrouw er altijd wel op dat ik het terugkrijg.
Nu hebben we in korte tijd meerdere jarigen gehad en heb ik dus meerdere betaalverzoekjes gestuurd. De meesten betalen dit gewoon direct zodra ze hem binnenkrijgen. Helaas is er ook 1 collega bij die nu in 1,5 week tijd al 2x niet betaald heeft, en cadeau 3 ga ik morgen bestellen en dat Tikkie heeft ze ook nog niet betaald. Ik heb haar afgelopen maandag (1 week na betaalverzoek) eraan herinnerd maar geen reactie en geen betaling. Het kan best dat je het druk hebt, maar dat hebben we allemaal.

Ik word er onderhand een beetje kriegel van en ben dan niet zo tactvol. Heb eigenlijk gewoon de neiging om dan een goedkoper cadeau uit te zoeken omdat er iemand niet meebetaalt. Ze reageert ook gewoon helemaal niet, zelfs niet met een goedkoop excuus.

Hoe pak ik dit tactisch aan zodat de sfeer goed blijft maar ik wel gewoon mijn geld krijg? :)
Maak een groepsapp aan voor dergelijke gelegenheden en zet in de groepsapp het tikkie en als er nog mensen moeten betalen na enige tijd, dan het verzoek om alsnog te betalen met vermelding van naam betreffende collega ook in de groepsapp doen.
pi_201865557
Waarom zou je in beginsel al verjaardagen van collega's vieren? Ik heb dat nog nergens meegemaakt, hooguit dat degene die jarig is zelf uitdeelt, maar ook dat werd nergens verwacht. Iets met werk en privé gescheiden houden...
Miata is always the answer
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:04:35 #79
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201866148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:33 schreef j669 het volgende:
Waarom zou je in beginsel al verjaardagen van collega's vieren? Ik heb dat nog nergens meegemaakt, hooguit dat degene die jarig is zelf uitdeelt, maar ook dat werd nergens verwacht. Iets met werk en privé gescheiden houden...
Ik snap ergens wel wat je zegt, maar ik zie mijn collega's zo'n 9-9,5 uur per dag (pauze, iets eerder aanwezig, iets later weg etc) en dus (veel) vaker dan m'n vriendin, vrienden en familie. Dan kan je het maar beter zo gezellig mogelijk proberen te maken met die mensen toch?
pi_201869252
Hier hebben we dat opgelost met dat we de namen van de meebetalers op de kaart zetten, en het vrij snel op valt als 1/2 mensen niet meedoen.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_201869589
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:04 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik snap ergens wel wat je zegt, maar ik zie mijn collega's zo'n 9-9,5 uur per dag (pauze, iets eerder aanwezig, iets later weg etc) en dus (veel) vaker dan m'n vriendin, vrienden en familie. Dan kan je het maar beter zo gezellig mogelijk proberen te maken met die mensen toch?
Het kan prima gezellig zijn zonder cadeautjes hoor.
pi_201869864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:33 schreef j669 het volgende:
Waarom zou je in beginsel al verjaardagen van collega's vieren? Ik heb dat nog nergens meegemaakt, hooguit dat degene die jarig is zelf uitdeelt, maar ook dat werd nergens verwacht. Iets met werk en privé gescheiden houden...
Ik vind het ook bijzonder. En zo blijven we elkaar gek maken met de talloze dingen in het leven die moeten.

Het doet me denken aan kerst en de verplichting om een kaartje te sturen. Elk jaar weer dat circus - en oh wee als je een tante vergeet. Ik ben er op een bepaald moment maar mee gestopt en voelde me net zo'n paria als toen ik m'n Facebookaccount verwijderde.

Maar goed, dat neemt allemaal niet weg dat je netjes moet betalen als je toezegt ergens aan mee te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201869880
Loop gewoon even langs ipv appjes te sturen, hoe lastig is het?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201869897
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:06 schreef nostra het volgende:
Loop gewoon even langs ipv appjes te sturen, hoe lastig is het?
Dit dus, krijg je ook gelijk reactie.


Ook eens overwegen om wie het kado regelt te laten rouleren. Dan weten mensen gelijk hoe irritant het is om niet betaald te krijgen.
pi_201869902
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar daarmee vraag je eigenlijk of de ander wil oppakken wat jij laat liggen?
Da's toch ook niet fair (in deze situatie)? Hoe vaak moet je als collega je best doen en wél eraan denken/actie ondernemen omdat de ander haar administratie niet op orde haar telefoon niet bij de hand heeft/noem nog 10 redenen?
Als A B geld schuldig is, hoort A te zorgen dat ze B betaalt. Weet A dat ze slecht is met tikkies, is het nogal aso om dat niet te communiceren/zelf op te vangen en er maar vanuit te gaan dat B dat gaat compenseren. Wie weet wat B allemaal op zijn bordje heeft?

ik was blijkbaar niet de eerste die dat vond :z
Die laatste opmerking was vanzelfsprekend ironie. Ik vind dat we er erg gemakkelijk vanuit gaan dat mensen zich staande houden in de overweldigende hoeveelheid aan kleine, burgerlijke verplichtingen. Zelf ben ik geneigd compassie te hebben voor mensen die wel eens wat laten liggen, die hun kind zonder een bloem voor de juf naar school sturen.

Op mijn vorige werk ging het er veel relaxter aan toe. Er werd niet zo vaak met de pet rondgegaan, maar er werd meestal iets leuks gemaakt voor een collega. Wie meedeed maakte daar deel van uit en wie niet meedeed niet. Niemand nam dat elkaar kwalijk: soms was een collega nu eenmaal op vakantie of had het even druk met andere dingen. Doe mij maar zo'n minisamenleving.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201869979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:10 schreef descon het volgende:

[..]
Dit dus, krijg je ook gelijk reactie.

Ook eens overwegen om wie het kado regelt te laten rouleren. Dan weten mensen gelijk hoe irritant het is om niet betaald te krijgen.
En als je dan gelijk ook stopt met tikkies versturen dan betaald iedereen elk jaar een keer een cadeau.

Ik vind een cadeautje voor iedereen op het werk wel iets te veel van het goede. Voor een collega groepje tot zeg tien man zou nog kunnen maar een a twee cadeaus in de week is best wel veel.
pi_201869991
Gewoon even langslopen en vanachter besluipen en bij wijze van grap in een nekklem leggen. Zo van ik laat je pas los als je betaald hebt, capice?
pi_201870465
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 01:23 schreef oinkoink12 het volgende:
Hier hebben we dat opgelost met dat we de namen van de meebetalers op de kaart zetten, en het vrij snel op valt als 1/2 mensen niet meedoen.
Oeh en dan? Gaan jullie die mensen in de pauze nawijzen, zo van hun hebben niet meegedaan! :')

Hou toch op met die debiele groepsdruk en ga gewoon werken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201870645
Je pakt het verkeerd aan, je doet eerst een inzameling en vraagt mensen om een vrijwillige betaling, van het geld dat je binnen krijgt koop je een cadeau.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201870870
Snap niet zo wat hier tactisch aan moet zijn, gewoon zeggen dat ze nog 2 tikkies moet betalen en er een volgende cadeau aan komt. Zou het gewoon face to face zeggen.

Vind het zelf namelijk behoorlijk asociaal als je anderen moet laten wachten op hun geld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:
Je pakt het verkeerd aan, je doet eerst een inzameling en vraagt mensen om een vrijwillige betaling, van het geld dat je binnen krijgt koop je een cadeau.
Dat ook idd, wie niet betaald doe gewoon niet mee. Vooraf inleggen.
pi_201870900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:56 schreef spierbal het volgende:
Of gewoon niet meedoen aan gedeelde betaalde lunches en verjaardagen.

Het zijn maar collega's.
Dit dus! Feliciteren prima. Cadeaus gaan lappen voor een collega, no way!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 oktober 2021 @ 03:03:33 #92
269689 crew  Viv
pi_201880760
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:
Je pakt het verkeerd aan, je doet eerst een inzameling en vraagt mensen om een vrijwillige betaling, van het geld dat je binnen krijgt koop je een cadeau.
Dit inderdaad, zo ging het op mijn vorige werk ook. Waarom schiet je het voor? :X
pi_201881438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:40 schreef Geenidee.nl het volgende:
Hoi all,

Ik wist niet zeker of ik deze onder relaties zou plaatsen, toch maar onder WGR geplaatst omdat het belangrijke context is dat dit "zakelijke" Tikkies betreft en dus een iets tactischere aanpak vereist is.

Het zit zo.
Ik regel op kantoor de cadeau's bij afscheid of verjaardagen. Dit heb ik bij vorige werkgevers vaker gedaan, ik vind het helemaal geen probleem om geld voor te schieten en vertrouw er altijd wel op dat ik het terugkrijg.
Nu hebben we in korte tijd meerdere jarigen gehad en heb ik dus meerdere betaalverzoekjes gestuurd. De meesten betalen dit gewoon direct zodra ze hem binnenkrijgen. Helaas is er ook 1 collega bij die nu in 1,5 week tijd al 2x niet betaald heeft, en cadeau 3 ga ik morgen bestellen en dat Tikkie heeft ze ook nog niet betaald. Ik heb haar afgelopen maandag (1 week na betaalverzoek) eraan herinnerd maar geen reactie en geen betaling. Het kan best dat je het druk hebt, maar dat hebben we allemaal.

Ik word er onderhand een beetje kriegel van en ben dan niet zo tactvol. Heb eigenlijk gewoon de neiging om dan een goedkoper cadeau uit te zoeken omdat er iemand niet meebetaalt. Ze reageert ook gewoon helemaal niet, zelfs niet met een goedkoop excuus.

Hoe pak ik dit tactisch aan zodat de sfeer goed blijft maar ik wel gewoon mijn geld krijg? :)
Heeft die bitch inmiddels al betaald?
"Pools are perfect for holding water"
pi_201882196
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Heeft die bitch inmiddels al betaald?
Dit dus, daarnaast snoeischaar in haar laatje leggen met briefje erbij: Morgen ga ik het je 10 keer vragen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201882347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:49 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Niet betalen door tijdsgebrek is echt onzin, je bent gewoon lui :D

Betaal hem anders in de laatste 5 min van je lunchpauze.
Of het luiheid is, weet ik niet, maar wel onrespectvol naar de collega die het allemaal regelt. Alsof zij/haar geld minder belangrijk is dan werk. Ze (of is het een hij?) regelt het toch maar wel elke keer. Dat mag je best steunen/belonen door tijd voor haar vrij te maken.

Maar goed, als je met elkaar accepteert dat het er gewoon bij iemand inschiet, en die persoon weet dat het geen kwade opzet is of respectloosheid, en dat langslopen voldoende is, dan is dat natuurlijk prima.

Je kan haar op jouw beurt natuurlijk weer tegemoet komen om te proberen dat zij niet aan het bureau hoeft te verschijnen. Beetje moeite erin pompen als waardering.

Edit: na de post van @Claudia_x lezend, is het denk ik eerder slordigheid, en daar dan niet aan willen werken of het allemaal wel prima vindend, maakt het m.i. neigen naar respectloosheid. Ga je even diep schamen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Postbus100 op 24-10-2021 11:27:05 ]
Somebody that I used to know
pi_201882423
Heb zoiets trouwens ook een keer bij de hand gehad (maar geen collega's).
Hele jaar door waren er stelselmatig dezelfden die niet of heel laat terugbetaalden. Zo vermoeiend. (en ik was student, dus ik kon elke euro ook wel goed gebruiken).
Op het laatst deden we een keer samen een drankje met elkaar, en toen was weer de vraag wie de rekening voorschoot. Toen heb ik gezegd (ook omdat we elkaar daarna veel minder zouden zien en het moeilijker was om mensen nog achter de broek aan te zitten): ik wil het wel doen, maar op voorwaarde dat iedereen het direct betaalt. Is dat oké? En toen heb ik echt iedereen daar persoonlijk 'ja' op laten zeggen, ook de 'wanbetalers'. Ik zag het ongemak, maar ik had echt geen zin meer om achter mijn geld aan te moeten gaan. Heb het de dag erna ook netjes van íedereen gekregen.

Zou zoiets ook bij deze collega doen. Hé, ik wil best weer een cadeau kopen, maar alleen op voorwaarde dat je ook direct betaalt. Is dat oké? (en anders sluit je haar uit. Wordt de waarde van het cadeau wat minder. Niet jouw fout, niet jouw probleem.
Somebody that I used to know
pi_201882647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:45 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Niet dat ik dat een reden vind (en ook dan, dan geef je dat aan bij diegene die geld voor je voorschiet), maar het gaat om een jurist, dus ik denk dat dat wel meevalt.
Wat een opmerking. Wat is voor jou dan wel “een reden”?
Stuur een nieuwe reminder wanneer het salaris is gestort. En probeer niet in te vullen voor mensen.
Protège moi de mes désirs.
pi_201888719
Je kunt in iedergeval vragen of ze de verzoeken ontvangen heeft omdat je geen reactie krijgt?
pi_201896073
Inhouden op salaris dan maar......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201931812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:33 schreef j669 het volgende:
Waarom zou je in beginsel al verjaardagen van collega's vieren? Ik heb dat nog nergens meegemaakt, hooguit dat degene die jarig is zelf uitdeelt, maar ook dat werd nergens verwacht. Iets met werk en privé gescheiden houden...
Dit idd.
Laatst verjaardag van m'n broertje gehad; is 90% van de visite collega's. Leek eerder een pv-uitje dan een verjaardag. Moeten zij weten natuurlijk, maar ik zou dat zelf echt nooit doen. Hooguit met die ene collega waar het supergoed mee klikt, maar voor de rest is dat echt een no-go. Ik werk om geld te verdienen, niet om datzelfde geld weer uit te geven of om BFFs te worden met m'n collega's....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')