Ja, dat weet ik ook nog goed ja!quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef rena het volgende:
[..]
Hier ook al weer bijna 4, ik weet nog dat we toen samen uitgerekend waren; wat gaat de tijd toch snel hè? Het worden hele wijsneuzen ineens! C gaat volgende week woensdag voor het eerst wennen dus alleen donderdag en maandag nog naar de psz, ik ga psz niet combineren met de wenochtenden op school, dat vond de leidster een beetje gek maar zo gek is dat toch niet? Het lijkt me voor C verwarrend als ze allebei doet.
En auw van dat PostNL busje![]()
Wat een heerlijk koppie!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh da's een goede!quote:Op donderdag 4 november 2021 12:52 schreef Jentin het volgende:
Aanleren dat hij z’n piemel naar beneden duwt. Daarmee heb ik de vloer iig altijd droog gehouden toen mijn oudste bezig was met zindelijk worden.
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:31 schreef Elleska het volgende:
Het soort brilverkleiner kan ook verschil maken dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Sommige hebben een extra randje waarmee de opening tussen bril en wcpot is afgedekt.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:50 schreef taxibabe het volgende:
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:05 schreef ToT het volgende:
Hier lukt de zindelijkheidstraining helemaal niet.
Op de wc met brilverkleiner wil hij niet, en we hebben zo'n miniatuur-wc waar hij eerst echt vol trots een plasje op deed, maar nu is het telkens "NEE!" als ik de klep van dat ding open doe, en vervolgens slaat hij 'm weer dicht.
En dan?quote:Op donderdag 4 november 2021 14:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.
Over een half jaar weer een aanbieden. Er is zelden een kind zindelijk geworden van strijd.quote:
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.quote:
Ja ik zat er idd ook aan te denken om zijn wc'tje bij de gewone neer te zetten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.
Bij Bas wisselt het per dagdeel. Ik betrek hem altijd in onze plasmomenten, vaak (maar niet altijd) moet hij dan ook. Maar het is ook even zoeken in combinatie met een baby, peuter met wc interesse en alles er omheen.
We hadden eerst gewoon een steady voorspelbaar aanbod: potje of wc voor en na ieder slaapje, voor het fruit eten sochtends, voor en na avondeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag heb ik hem iets voorover laten leunen met boekje lezen op de wc, dat hielp idd goed! Hij heeft al 3 keer op de wc geplast vandaag! Met poepen waren we te laat, dus die ging in de luierquote:Op donderdag 4 november 2021 13:58 schreef PKM het volgende:
Zorgen dat hij een beetje voorover leunt, daarmee richt hij gelijk beter naar beneden.
Haha okee dan!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef Jentin het volgende:
@:ToT inderdaad gewoon even laten doen, zou ik ook zeggen. Hier een paar keer een poging gedaan. Geen interesse of het lukte gewoon nog niet. Prima, luier weer om en later nog eens proberen. Een tijdje terug was het kwartje kennelijk ineens gevallen en was ze binnen een week volledig zindelijk. Hier hielp het overigens dat het kdv haar actief mee ging nemen naar toiletrondes etc.
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:45 schreef taxibabe het volgende:
Vraagje!
We zijn sinds zijn 2e verjaardag bezig met de zindelijkheid. Nu hebben we een kind wat niet op het potje wil maar gelijk op de wc (met een brilverkleiner). En het gaat eigenlijk best goed, we zijn begonnen met 's morgens bij het wakker worden en 's avonds na het eten. Nu gaan we ook voor het aankleden en na het middageten. Het lukt niet elke keer, maar vandaag heeft hij bv. al 2 x op de wc geplast. Zondag heeft hij ook gepoept op de wc.
Alleen zitten we met een klein dingetje.. hij plast dus regelmatig door de pot en wc-bril doorDe hele vloer is dan nat.. Herkennen jullie dat en wat kunnen we er aan doen?
Ja bizar he!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:35 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heen
Maar ook nog niet zindelijk hoor. Ze geeft 8 van de 10 keer niet aan wanneer ze moet. En poepen sowieso nog niet. Alleen maar in luier.
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja bizar he!
Thomas geeft het ook nog niet aan hoor (we zijn ook nog maar net 2 weekjes bezig), ik zet hem gewoon op vaste momenten op de wc en meestal plast hij binnen een paar minuten. Maar ik verwacht niet dat wanneer ik dat niet doe hij het wel aangeeft dat hij moet. Dan plast hij gewoon in de luier.. Hij vindt het ook niet erg om met een volle luier rond te lopenResultaat van vandaag is wel 4 plasjes en een paar scheetjes op de wc.
Ik wordt hier soms ook nog door verrast. En ja gewoon omhoog terwijl ze zitten inderdaad. Wij leren onze knul ook om zijn piemel naar beneden te duwen. Maar met een meid is dat net ff lastiger 🤪. Het komt bij ons toch nog voor dat we hierdoor alsnog moeten verschonen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten.![]()
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeftquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:33 schreef Keroppi het volgende:
Ik dacht eerst dat het peuter-zijn hier redelijk mild verliep, maar het wordt elke dag toch wat duidelijker
Van voorkeur krijgen tot wat ze wel (en niet) aan wil, tot het 'zelf doen' van schoenen aantrekken enzo.
Maar nu zei ze een paar dagen geleden "<naam kindje opvang> pijn gemaakt". Navraag bij de juffen leverde niets verontrustends op, maar ze 'sloeg' dit weekend een dreumes die op kraamvisite was met een stuk karton en net mepte ze de baby (niet hard gelukkig) op haar hoofd.
Gezien de hoeveelheid insta-posts over 'how to deal with hitting' zal het er vast bijhoren, maar leuk vind ik het niet
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is.![]()
We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades![]()
Muse doet het hier inderdaad ook heel goed, favoriet is Knights of Cydonia. En op Links 2 3 4 van Rammstein gaat hij ook los.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:49 schreef PKM het volgende:
[..]
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig.
Helaas ook een nieuwe favoriet, de Dronken Zeeman maar dan de café versie.
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:24 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeft
Ik denk dat het een leeftijdsdingetje is, geloof dat onze peuters ook ongeveer dezelfde leeftijd hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:30 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.
En ze is eigenlijk vanaf het begin superlief tegen haar zusje. Wil constant knuffelen en aaien, als ik met de kleine de trap afkom dan is het "BABY!"
Maar goed, misschien komt de jaloezie vertraagd, misschien is het een fase die er sowieso aankwam... we'll see.
Maar leuk is het niet, doet af aan het onschuldige ofzo.
quote:Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thomas is al sinds de zomer van zijn middagslaapje af, hij slaapt sindsdien 's avonds en 's nachts gelukkig beter.
Maar hij drinkt ook niet meer aan de borst en hij is nog geen 2,5. Helaas dus geen tips, maar ik hoop voor jou dat het een fase is want ..pff.. zolang zulke nachten lijkt mij echt superzwaar.![]()
Oh heerlijk is dat hè, hier een groot (klein) Queen fan en zo af en toe als mama Slipknot luistert wordt ze ook helemaal wild, gelukkig verstaat ze de teksten nog nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is.![]()
We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades![]()
Op de vroege ochtend vind ik veel best, maar verven.... Voelt altijd als veel werk (voor en nadien) voor weinig vermaak.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen ..
Oh wat fijn!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:00 schreef rena het volgende:
De eerste wenochtend op school ging super goed, afscheid nemen ging ook eigenlijk heel soepel, het was; “mama, ga je nu weg?” Hoorde van de juf dat ze totaal niet verlegen is en al heel leuk gespeeld had, dus dat geeft goede hoop
Poeh, hopelijk weet hij nu dat het niet leuk is om te doen..quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen.
quote:Op donderdag 11 november 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh wat fijn!
Zat er net aan te denken dat ze ook ergens deze week ging starten ja!
Pitbull mag morgen voor het eerst, ben zó benieuwd!Vooral omdat-ie er ook echt zo aan toe is.
Ben al bezig aan z'n traktatie voor over 2 weken. Voorverpakt, dus dan kun je op tijd beginnenZiet er leuk uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe was z'n wendag?Altijd fijn die fase...quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen.
Hand voet mondziekte heeft Simon ook gehad, 2 jaar geleden denk ik. Hij zat helemaal onder en het was geen pretje met 2 nachten zo goed als geen slaap vanwege de pijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:47 schreef CaVaBien het volgende:
Pfff, begin deze week kreeg ik een bericht van de opvang dat er hand, voet en mondziekte heerst. Ik maakte me al zorgen en nu krijg ik een bericht dat er bultjes zijn ontdekt bij Mayra (was me vanochtend ook al opgevallen) en dat ze snel aan het verspreiden zijn over haar gezicht. Soms vind ik opvang zo kut. De kinderen nemen allerlei gekke ziektes mee..
Iemand hier ervaring mee?
Pfff ja. En dan de wangen onder het beleg. Zo irritant... Maar ja, ze luistert niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:20 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Eten jullie peuters hun brood ook zo? Ik ben geen stukjessnijder (niet nodig) maar ik heb wel geprobeerd uit te leggen dat vanaf de zijkant wellicht handiger is maar dat advies wordt terzijde geschoven
Haha herkenbaar!quote:Op donderdag 18 november 2021 20:31 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kleuter eet nog steeds de korsten als laatste. Blijkbaar zijn korsten een andere voedselgroep dan brood en moet je het strikt scheiden.
quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijdenVerder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen
Herkenbaar! Als we weggaan moeten eerst alle autootjes goed geparkeerd staan, in zijn parkeergarage of op tafel of vensterbank. Maar dan ook echt recht achter elkaar of naast elkaar. Dus we beginnen nu maar 10 minuten eerder met zeggen dat we weggaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijdenVerder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuterquote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuter .
Dat zijn juist ook activiteiten (sorteren) die ze bij ons op de psz doen, want voorbereiding op rekenen/wiskunde begint op deze manier. Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ookquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.
Kreeg bij de PSZ te horen dat L wel heel erg alles wil sorteren, alles op de juiste plek terug moet zetten en boos wordt op kindjes die dat niet doen.
Tja, dingen sorteren op kleur of van klein naar groot is toch gewoon een peuteractiviteit en alles netjes opruimen is toch een goede eigenschap? Hij is momenteel overal de kleuren aan het benoemen en of iets groot of klein is dus blijkbaar liggen daar nu zijn interesses.
En ojwa hij was op het plein bezig om niet op de voegen te staan. Jep dat doet hij thuis soms ook sinds ze een hinkelpad hadden gemaakt. Zolang hij dat niet de hele tijd doet maak ik mij daar niet druk over.
Vandaag vermaakt hij zich al een hele dag met de slacentrifuge.
Getallen inderdaad ook. Op de fiets de huisnummers en kentekens en alles wat hij maar met cijfers ziet. In de winkel de prijskaartjes en in de auto de hectometerpaaltjes. Soms om knettergek van te worden maar tegelijk zo leuk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:02 schreef douche-eendje het volgende:
Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ook
Baby-/peuterhaarquote:Op vrijdag 19 november 2021 17:14 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is dat supernormaal dat peuters door zo'n fase heen gaan
Hier wordt ook veel gesorteerd en rijtjes gemaakt en dat soort dingen. En als we eens een keer een andere route lopen naar de supermarkt/speeltuin/whatever dan hebben we vaak ook een peutertantrum te pakken.
Ik ben trouwens verliefd op de haren van m'n peuter![]()
[ afbeelding ]
Soms heel erg, soms heel erg niet.quote:Op maandag 22 november 2021 23:36 schreef Ceviche het volgende:
Gaat inderdaad hard, NJ! Steeds meer een eigen gezichtje![]()
Is ze qua gedrag ook al zo 'groot'?
Koert is nu een van de oudste bij de gastouder (hij is 2,5) en hij maakt nieuwe kinderen wegwijs en pakt een stoel voor ze enzo. Leuk om te zien dat hij dan zelf ook vindt dat zijn positie in de groep is veranderd![]()
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner zusje/broertje misschien ook wel zo is. Of juist niet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de statistieken, douchen is tha bomb, hij is er niet onder vandaan te slaan en wil liefst twee keer per dag, maar daarvoor vind ik 'm net niet vies genoeg
[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 23-11-2021 15:09:50 ]Let me see you stripped down to the bone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |