abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202006963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef rena het volgende:

[..]
Hier ook al weer bijna 4, ik weet nog dat we toen samen uitgerekend waren; wat gaat de tijd toch snel hè O+ ? Het worden hele wijsneuzen ineens! C gaat volgende week woensdag voor het eerst wennen dus alleen donderdag en maandag nog naar de psz, ik ga psz niet combineren met de wenochtenden op school, dat vond de leidster een beetje gek maar zo gek is dat toch niet? Het lijkt me voor C verwarrend als ze allebei doet.

En auw van dat PostNL busje :o :X
Ja, dat weet ik ook nog goed ja! O+ Bizar dat dat al weer bijna 4 jaar geleden is he!
Ik vind het niet per se gek dat je dat niet combineert hoor, ik zou het vooral invullen hoe jullie het graag doen :)

Pitbull gaat nu 2 dagdelen naar de psz en de wenochtenden komen 2x in plaats van één zo'n dagdeel, dus dat loopt wel deels door elkaar zeg maar. Maar dan zit hij wel letterlijk 10m verderop, want is in hetzelfde gebouw :+
  FOK!fotograaf woensdag 3 november 2021 @ 15:28:31 #103
148247 taxibabe
pi_202015192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een heerlijk koppie!

Hier hebben we een lolbroek in huis die ook zijn broekzakken heeft ontdekt _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202015474
Leuk @rena en @twist02 bijna naar school. O+
Banaan heeft in december 2x wendagen + 2x peuterspeelzaal. Dat is twee weken zo en de laatste week voor de vakantie alleen maar peuterspeelzaal. Geen idee of dat logisch is voor hem. Vast niet. :s)

Hij heeft heel slechte nachten met oorontsteking en nou bloed uit zijn oor. En als de tv uit is dan weet hij spontaan niet wat hij met zichzelf aan moet. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  FOK!fotograaf donderdag 4 november 2021 @ 12:45:15 #105
148247 taxibabe
pi_202026515
Vraagje!
We zijn sinds zijn 2e verjaardag bezig met de zindelijkheid. Nu hebben we een kind wat niet op het potje wil maar gelijk op de wc (met een brilverkleiner). En het gaat eigenlijk best goed, we zijn begonnen met 's morgens bij het wakker worden en 's avonds na het eten. Nu gaan we ook voor het aankleden en na het middageten. Het lukt niet elke keer, maar vandaag heeft hij bv. al 2 x op de wc geplast. Zondag heeft hij ook gepoept op de wc.

Alleen zitten we met een klein dingetje.. hij plast dus regelmatig door de pot en wc-bril door :') De hele vloer is dan nat.. Herkennen jullie dat en wat kunnen we er aan doen?
pi_202026578
Aanleren dat hij z’n piemel naar beneden duwt. Daarmee heb ik de vloer iig altijd droog gehouden toen mijn oudste bezig was met zindelijk worden.
pi_202027010
Het soort brilverkleiner kan ook verschil maken dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:49:11 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202027215
Ik zeg ook piemel omlaag. Een vaardigheid waar hij nog lang plezier van zal hebben ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf donderdag 4 november 2021 @ 13:50:48 #109
148247 taxibabe
pi_202027231
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:52 schreef Jentin het volgende:
Aanleren dat hij z’n piemel naar beneden duwt. Daarmee heb ik de vloer iig altijd droog gehouden toen mijn oudste bezig was met zindelijk worden.
Oh da's een goede!
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:31 schreef Elleska het volgende:
Het soort brilverkleiner kan ook verschil maken dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.
pi_202027301
Zorgen dat hij een beetje voorover leunt, daarmee richt hij gelijk beter naar beneden.
pi_202027348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:50 schreef taxibabe het volgende:
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.
Sommige hebben een extra randje waarmee de opening tussen bril en wcpot is afgedekt.
pi_202027375
Hier lukt de zindelijkheidstraining helemaal niet.
Op de wc met brilverkleiner wil hij niet, en we hebben zo'n miniatuur-wc waar hij eerst echt vol trots een plasje op deed, maar nu is het telkens "NEE!" als ik de klep van dat ding open doe, en vervolgens slaat hij 'm weer dicht.
  donderdag 4 november 2021 @ 14:50:49 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202027796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:05 schreef ToT het volgende:
Hier lukt de zindelijkheidstraining helemaal niet.
Op de wc met brilverkleiner wil hij niet, en we hebben zo'n miniatuur-wc waar hij eerst echt vol trots een plasje op deed, maar nu is het telkens "NEE!" als ik de klep van dat ding open doe, en vervolgens slaat hij 'm weer dicht.
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202027846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.
En dan?
  donderdag 4 november 2021 @ 15:10:00 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202027972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:57 schreef ToT het volgende:

[..]
En dan?
Over een half jaar weer een aanbieden. Er is zelden een kind zindelijk geworden van strijd.
pi_202028027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:57 schreef ToT het volgende:

[..]
En dan?
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.

Bij Bas wisselt het per dagdeel. Ik betrek hem altijd in onze plasmomenten, vaak (maar niet altijd) moet hij dan ook. Maar het is ook even zoeken in combinatie met een baby, peuter met wc interesse en alles er omheen.
We hadden eerst gewoon een steady voorspelbaar aanbod: potje of wc voor en na ieder slaapje, voor het fruit eten sochtends, voor en na avondeten.
pi_202028167
quote:
17s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.

Bij Bas wisselt het per dagdeel. Ik betrek hem altijd in onze plasmomenten, vaak (maar niet altijd) moet hij dan ook. Maar het is ook even zoeken in combinatie met een baby, peuter met wc interesse en alles er omheen.
We hadden eerst gewoon een steady voorspelbaar aanbod: potje of wc voor en na ieder slaapje, voor het fruit eten sochtends, voor en na avondeten.
Ja ik zat er idd ook aan te denken om zijn wc'tje bij de gewone neer te zetten.
Hij komt sowieso altijd er aan rennen als ik naar de wc toe ga: "Papa poepah?" _O-

Dat zegt hij ook altijd als we een bepaald boekje lezen en we op deze pagina aan komen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf donderdag 4 november 2021 @ 15:40:12 #118
148247 taxibabe
pi_202028345
quote:
3s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:58 schreef PKM het volgende:
Zorgen dat hij een beetje voorover leunt, daarmee richt hij gelijk beter naar beneden.
Vanmiddag heb ik hem iets voorover laten leunen met boekje lezen op de wc, dat hielp idd goed! Hij heeft al 3 keer op de wc geplast vandaag! Met poepen waren we te laat, dus die ging in de luier

@ToT, ik zou ook ff wachten tot hij het zelf wat meer aan gaat geven, wellicht wel op vaste momenten blijven vragen of hij naar de wc wil.
pi_202029422
@ToT inderdaad gewoon even laten doen, zou ik ook zeggen. Hier een paar keer een poging gedaan. Geen interesse of het lukte gewoon nog niet. Prima, luier weer om en later nog eens proberen. Een tijdje terug was het kwartje kennelijk ineens gevallen en was ze binnen een week volledig zindelijk. Hier hielp het overigens dat het kdv haar actief mee ging nemen naar toiletrondes etc.
pi_202029638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef Jentin het volgende:
@:ToT inderdaad gewoon even laten doen, zou ik ook zeggen. Hier een paar keer een poging gedaan. Geen interesse of het lukte gewoon nog niet. Prima, luier weer om en later nog eens proberen. Een tijdje terug was het kwartje kennelijk ineens gevallen en was ze binnen een week volledig zindelijk. Hier hielp het overigens dat het kdv haar actief mee ging nemen naar toiletrondes etc.
Haha okee dan! :) Afwachten dus maar! :)
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 17:35:40 #121
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202030009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:45 schreef taxibabe het volgende:
Vraagje!
We zijn sinds zijn 2e verjaardag bezig met de zindelijkheid. Nu hebben we een kind wat niet op het potje wil maar gelijk op de wc (met een brilverkleiner). En het gaat eigenlijk best goed, we zijn begonnen met 's morgens bij het wakker worden en 's avonds na het eten. Nu gaan we ook voor het aankleden en na het middageten. Het lukt niet elke keer, maar vandaag heeft hij bv. al 2 x op de wc geplast. Zondag heeft hij ook gepoept op de wc.

Alleen zitten we met een klein dingetje.. hij plast dus regelmatig door de pot en wc-bril door :') De hele vloer is dan nat.. Herkennen jullie dat en wat kunnen we er aan doen?
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heen :')

Maar ook nog niet zindelijk hoor. Ze geeft 8 van de 10 keer niet aan wanneer ze moet. En poepen sowieso nog niet. Alleen maar in luier.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  FOK!fotograaf donderdag 4 november 2021 @ 18:41:46 #122
148247 taxibabe
pi_202030971
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:35 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heen :')

Maar ook nog niet zindelijk hoor. Ze geeft 8 van de 10 keer niet aan wanneer ze moet. En poepen sowieso nog niet. Alleen maar in luier.
Ja bizar he!
Thomas geeft het ook nog niet aan hoor (we zijn ook nog maar net 2 weekjes bezig), ik zet hem gewoon op vaste momenten op de wc en meestal plast hij binnen een paar minuten. Maar ik verwacht niet dat wanneer ik dat niet doe hij het wel aangeeft dat hij moet. Dan plast hij gewoon in de luier.. Hij vindt het ook niet erg om met een volle luier rond te lopen :') Resultaat van vandaag is wel 4 plasjes en een paar scheetjes op de wc.
  donderdag 4 november 2021 @ 19:30:04 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202031858
Met zulke trainingen ben je wellicht uiteindelijk sneller van de luier af maar ik geef toch nog even de andere optie mee: wachten tot je kind het gewoon kan en tot die tijd wel een potje in de badkamer zetten om eventuele interesse op te merken maar verder er geen energie aan verspillen.

Jacob was op die manier ‘opeens’ zindelijk met ruim 3. Kwartje viel binnen twee dagen, luier ging uit en nooit meer aan. Klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 04-11-2021 19:57:24 ]
pi_202035192
O jongens, ik ben echt boos en verdrietig nu.
SPOILER
pi_202035519
Oh Luna; wat een stomme bureaucratische fout waar jullie welpje de dupe van is }:| hoop zo dat die mevr van vanmiddag aan de juiste touwtjes weet te trekken zodat welpje toch snel de hulp kan krijgen die nodig is.
Een dikke knuffel voor jou! :*
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 22:30:29 #126
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202036801
Daar zou ik ook best boos over worden ja. Hopelijk kan de mevrouw er idd snel achteraan.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 22:36:19 #127
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202036999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:41 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja bizar he!
Thomas geeft het ook nog niet aan hoor (we zijn ook nog maar net 2 weekjes bezig), ik zet hem gewoon op vaste momenten op de wc en meestal plast hij binnen een paar minuten. Maar ik verwacht niet dat wanneer ik dat niet doe hij het wel aangeeft dat hij moet. Dan plast hij gewoon in de luier.. Hij vindt het ook niet erg om met een volle luier rond te lopen :') Resultaat van vandaag is wel 4 plasjes en een paar scheetjes op de wc.
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten. :@ :')
pi_202039202
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten. :@ :')
Ik wordt hier soms ook nog door verrast. En ja gewoon omhoog terwijl ze zitten inderdaad. Wij leren onze knul ook om zijn piemel naar beneden te duwen. Maar met een meid is dat net ff lastiger 🤪. Het komt bij ons toch nog voor dat we hierdoor alsnog moeten verschonen.
pi_202040066
Wat balen Luna! Hopelijk is welpje nu wel snel aan de beurt :*

Plassen door de bril heen, dat doet B van 7 nog steeds wel eens. 'PIEMEL NAAR BENEDEN!' Oh ja krijg je dan terug.

ToT, Juul had echt totaal geen interesse in iets wat met zindelijkheid te maken had. 0 interesse. Ineens viel er een kwartje bij haar, geen training niets, ineens was het er. Ze was al ruim 3 jaar toen dat gebeurde.
pi_202048476
Zindelijkheid, hier gebeurde het gewoon. Bij de oudste waren we vanaf 1,5 aan het trainen (want net bevallen van de jongste en het zou zo fijn zijn om er 1 uit de luiers te hebben :')) en ze was vlak na haar 2e verjaardag zindelijk. Bij Vlokje gekozen om het aan haar over te laten, het niet te trainen maar gewoon te wachten tot zij er klaar voor was. Vlak voor haar 3e verjaardag was dat moment er opeens en het koste geen greintje energie, binnen 2 dagen was ze overdag zindelijk zonder ongelukjes.
Nu is Vlokje wel van het soort dat het pas doet als ze het meteen kan zeg maar ;) Maar het heeft mij wel geleerd dat als een kind er klaar voor is, het vanzelf kan komen. Als een kind 0 interesse heeft, zou ik dan ook gewoon even afwachten tot de interesse er wel is. En dan zou het zomaar opeens heel snel kunnen gaan!

Luna, wat erg dat de hulp voor Welpje nu zo op zich laat wachten door fouten aan de kant van de organisatie :{ heb je enig idee hoe lang het nog zou kunnen duren of is het allemaal nog helemaal onzeker?

Jewel, onze oudste, werd vandaag 5 en kreeg van de buren een mooie barbiepop met glitterjurkjes. En Vlokje was helemaal beduusd, riep tot 5 keer uit: maar Jewel, die barbie stond eigenlijk op MIJN verlanglijstje! Arm kind nog net niet in tranen en mocht s middags bij gods gratie 10 minuten met de barbie spelen :') nu hebben we een stickervel voor het in eigen bed slapen en die is morgen vol als vannacht goed gaat. Ik ben dus ter overcompensatie meteen naar de winkel gereden om als beloningscadeautje voor haar ook een (zij het andere) barbie te kopen. Ik ben erg, I know :X 8)7
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:34 #131
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202096070
Ik dacht eerst dat het peuter-zijn hier redelijk mild verliep, maar het wordt elke dag toch wat duidelijker ;)

Van voorkeur krijgen tot wat ze wel (en niet) aan wil, tot het 'zelf doen' van schoenen aantrekken enzo.

Maar nu zei ze een paar dagen geleden "<naam kindje opvang> pijn gemaakt". Navraag bij de juffen leverde niets verontrustends op, maar ze 'sloeg' dit weekend een dreumes die op kraamvisite was met een stuk karton en net mepte ze de baby (niet hard gelukkig) op haar hoofd.

Gezien de hoeveelheid insta-posts over 'how to deal with hitting' zal het er vast bijhoren, maar leuk vind ik het niet :{
Chick on a mission
  FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 11:03:12 #132
148247 taxibabe
pi_202096453
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is. :*

We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades _O_ B-)
  dinsdag 9 november 2021 @ 19:24:08 #133
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202102249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:33 schreef Keroppi het volgende:
Ik dacht eerst dat het peuter-zijn hier redelijk mild verliep, maar het wordt elke dag toch wat duidelijker ;)

Van voorkeur krijgen tot wat ze wel (en niet) aan wil, tot het 'zelf doen' van schoenen aantrekken enzo.

Maar nu zei ze een paar dagen geleden "<naam kindje opvang> pijn gemaakt". Navraag bij de juffen leverde niets verontrustends op, maar ze 'sloeg' dit weekend een dreumes die op kraamvisite was met een stuk karton en net mepte ze de baby (niet hard gelukkig) op haar hoofd.

Gezien de hoeveelheid insta-posts over 'how to deal with hitting' zal het er vast bijhoren, maar leuk vind ik het niet :{
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeft O+
pi_202103562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is. :*

We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades _O_ B-)
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig. O+

Helaas ook een nieuwe favoriet, de Dronken Zeeman maar dan de café versie. ;(
  FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 20:59:41 #135
148247 taxibabe
pi_202103703
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:49 schreef PKM het volgende:

[..]
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig. O+

Helaas ook een nieuwe favoriet, de Dronken Zeeman maar dan de café versie. ;(
Muse doet het hier inderdaad ook heel goed, favoriet is Knights of Cydonia. En op Links 2 3 4 van Rammstein gaat hij ook los.
Maar rustige nummer vind hij prachtig, zo reageerde hij vorig jaar bij de Top2000 op Leonard Cohen met Take this waltz en een paar weken terug was Lippy Kids van Elbow op de radio en stopte acuut met spelen om te gaan dansen (leek wel ballet wat hij deed) O+
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2021 @ 21:30:13 #136
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202104084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:24 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeft O+
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.

En ze is eigenlijk vanaf het begin superlief tegen haar zusje. Wil constant knuffelen en aaien, als ik met de kleine de trap afkom dan is het "BABY!"

Maar goed, misschien komt de jaloezie vertraagd, misschien is het een fase die er sowieso aankwam... we'll see.

Maar leuk is het niet, doet af aan het onschuldige ofzo.
Chick on a mission
  dinsdag 9 november 2021 @ 23:10:29 #137
346653 Ceviche
pi_202105351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:30 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.

En ze is eigenlijk vanaf het begin superlief tegen haar zusje. Wil constant knuffelen en aaien, als ik met de kleine de trap afkom dan is het "BABY!"

Maar goed, misschien komt de jaloezie vertraagd, misschien is het een fase die er sowieso aankwam... we'll see.

Maar leuk is het niet, doet af aan het onschuldige ofzo.
Ik denk dat het een leeftijdsdingetje is, geloof dat onze peuters ook ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Soms slaat hij de kat, gewoon om te zien wat er gebeurt. Maar leuk is anders, inderdaad. Daarom zijn we daar wel streng in, er is gewoon bepaald kindergedrag wat niemand leuk vindt :@
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 08:09:40 #138
148247 taxibabe
pi_202120212
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen .. :O
pi_202121063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
_O- Lekker zo op de vroege ochtend!
pi_202122053
Haha taxibabe, lekker energiek zo vroeg in de ochtend! Wel herkenbaar :P

Pfff, M slaapt de laatste tijd zo slecht. Middagdutje is inmiddels al een tijdje verleden tijd, maar ook in de avond valt ze lastig in slaap. Ze slaapt rond 19 uur (dan gaat ze naar bed) en wordt rond 22 uur weer wakker en vraagt om mamamelk. En wil daarna niet meer in haar eigen bed slapen, blijft ontroostbaar huilen, totdat ze mee mag naar mijn bed.

En vraagt daarna om de haverklap om mamamelk. Soms drinkt ze niet eens, maar wil blijven hangen aan de borst. Heel vermoeiend allemaal. Gelukkig bestaat er koffie.

Weet iemand of dit een fase is en of het hoort bij de ontwikkeling van een 2,5 jarige?

Sinds de eerste zwangerschap, zo'n 3 jaar geleden, heb ik maar 2 a 3x mogen doorslapen :') Ik voel me inmiddels zo oud en moe en vraag me af of ik ooit nog een hele nacht kan doorslapen.
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 10:33:26 #141
148247 taxibabe
pi_202122266
Om half 9 zag hij er zo uit..
SPOILER
Thomas is al sinds de zomer van zijn middagslaapje af, hij slaapt sindsdien 's avonds en 's nachts gelukkig beter.
Maar hij drinkt ook niet meer aan de borst en hij is nog geen 2,5. Helaas dus geen tips, maar ik hoop voor jou dat het een fase is want ..pff.. zolang zulke nachten lijkt mij echt superzwaar. :*
pi_202123942
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:

Oh heerlijk is dat hè, hier een groot (klein) Queen fan en zo af en toe als mama Slipknot luistert wordt ze ook helemaal wild, gelukkig verstaat ze de teksten nog niet _O- Haar nieuwe favoriete kerstnummer is We all stand together van Paul McCartney O+

PKM, de dronken zeeman _O- Het zoontje (3) van een vriendin van me zingt dat hij wil zwemmen in Bacardi Lemon :D :’( :D Een of andere smartlap ook geloof ik :+

De eerste wenochtend op school ging super goed, afscheid nemen ging ook eigenlijk heel soepel, het was; “mama, ga je nu weg :{w ?” Hoorde van de juf dat ze totaal niet verlegen is en al heel leuk gespeeld had, dus dat geeft goede hoop :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  FOK!fossiel donderdag 11 november 2021 @ 12:13:23 #143
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202124151
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
Op de vroege ochtend vind ik veel best, maar verven.... Voelt altijd als veel werk (voor en nadien) voor weinig vermaak.

Hier had mijn vriend een keer bedacht om met haar koekjes te gaan bakken, hij had zelfs bij de Hema een schortje voor haar gekocht :D Dat was echt heel geslaagd, ze vond het echt heel leuk om te doen.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 12:38:18 #144
148247 taxibabe
pi_202124533
Koekjes bakken is ook een leuk idee om een keer te doen!
Dat verven is idd veel werk, haha, maar volgens mij vermaakt hij zich prima met dat geklieder. Veel volgekliederde velletjes belanden wel in de prullenbak. Daarom heb ik hem vorige week plankjes laten beschilderen.
Deze heb ik later in de blanke lak gezet en een pindakaasvogelhuisje van gemaakt. Dat was ook leuk om te doen.
pi_202125507
Heerlijk Taxi, ik heb ook een fanatieke knutselaar. Kleuren, schilderen, plakken: hij vind het allemaal leuk. Ik wil binnenkort ook langzaam de scharen gaan introduceren. Stickers plakken is ook een hit, die giet ik inmiddels ook in een thema. Even het rastertje om de stickers heen eraf trekken en hij is zo een half uur zoet. We maken hier vooral knutsels die bij het seizoen en tijd van het jaar passen :s) Lang leve pinterest. Ik heb dan inmiddels ook een flinke voorraad aan knutselspullen. En waterverf gaat beter dan plakkaat bij ons.

Vanmorgen hebben we samen potjes beplakt met vliegerpapier. Vanavond gaat er een waxinelichtje op batterijen in om buiten te zetten voor Sint Maarten. Een van ons gaat lopen met Bas en de andere heeft deur&baby-dienst :D

CaVaBien, wij hebben ook wat moeite met Bas zijn slaapritme. Er is iedere keer wel wat. Moet plassen. Slokje water. Knuffelen. Kletsen. We hebben nu zijn middagslaapje ingekort naar anderhalf, maximaal 2 uur per middag en even iets meer educatieve schermtijd als rustmomenten als hij toch wat moe blijkt. Ik vind het wel lastig hoor, vooral ook in combinatie met gebroken nachten door nu zowel baby als peuter en alle voedingen en rompslomp er omheen :O . Ik probeer maar gewoon een beetje de dagelijkse routine aan te houden verder en zelf leef ik op koffie.

Koekjes bakken is ook leuk ja! Ik maak altijd minstens een dubbele portie deeg, want deeg kan je prima invriezen om later nog een keer koekjes mee te bakken. Er ligt as we speak voor nog 7x kruidnootjes bakken in de vriezer. https://www.ah.nl/allerha(...)ruidnoten-pepernoten dit recept dubbel gemaakt, verdeeld in 8 porties. Deegballetjes in vershoudfolie in de vriezer, van het weekend gaan we weer een lading rollen en bakken.
pi_202125625
Koekjes bakken is ook leuk. O+

@rena Wij luisteren dit normaal gesproken nooit maar de tekst stond in een boek. Alle gewone versies heeft hij afgekeurd. :{w

@douche-eendje wij begonnen met een Play Doh schaar, misschien is dat wat om mee te starten. :)
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 14:35:20 #147
148247 taxibabe
pi_202126087
Pepernoten bakken! Dat gaan we doen!! :9
Stickers plakken is hier ook 1 van de favorieten. Als hij een stickervelletje ziet trekt hij zijn stoel naar de tafel en wil hij plakken :D
2 weken geleden hebben we herfstbladeren geplakt, dat vond hij ook leuk. Nadeel is dat hij elke dag nu bladeren aan het rapen is en aan mij geeft... :')

En het plankjes schilderen gaan we ook vaker doen, misschien ook in voorjaar nog nestkastje maken of zo.
pi_202133158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:00 schreef rena het volgende:

De eerste wenochtend op school ging super goed, afscheid nemen ging ook eigenlijk heel soepel, het was; “mama, ga je nu weg :{w ?” Hoorde van de juf dat ze totaal niet verlegen is en al heel leuk gespeeld had, dus dat geeft goede hoop :)
Oh wat fijn! O+
Zat er net aan te denken dat ze ook ergens deze week ging starten ja!

Pitbull mag morgen voor het eerst, ben zó benieuwd! :D Vooral omdat-ie er ook echt zo aan toe is.

Ben al bezig aan z'n traktatie voor over 2 weken. Voorverpakt, dus dan kun je op tijd beginnen :7

SPOILER
pi_202141983
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen. }:|
  FOK!fotograaf vrijdag 12 november 2021 @ 16:31:36 #150
148247 taxibabe
pi_202143782
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Poeh, hopelijk weet hij nu dat het niet leuk is om te doen..

Ik heb vandaag het fotoboek binnengekregen van Thomas zijn eerste jaar.. O+ Oh wat zijn de afgelopen 2 jaar toch hard gegaan en wat mis ik soms die babytijd van hem. Stop ff met groeien a.u.b.. :{w
SPOILER
pi_202153615
Ik heb twee peuters met allebei een blauwe wang _O- ze waren tijdens het spelen op de opvang tegen elkaar aan gebotst.

Verder zijn ze momenteel groot fan van de speeltuin voor ons huis, ze hebben ineens in de gaten dat het speeltoestel een brandweerauto is haha!

FOK!fotograaf zondag 14 november 2021 @ 09:52:35 #152
148247 taxibabe
pi_202169771
Wat sneu!
Grappig dat ze dat ineens door hebben! Net alsof er een update heeft gedraaid
pi_202172318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:

[..]
Oh wat fijn! O+
Zat er net aan te denken dat ze ook ergens deze week ging starten ja!

Pitbull mag morgen voor het eerst, ben zó benieuwd! :D Vooral omdat-ie er ook echt zo aan toe is.

Ben al bezig aan z'n traktatie voor over 2 weken. Voorverpakt, dus dan kun je op tijd beginnen :7

SPOILER
Ziet er leuk uit! :D
Hoe was z'n wendag?
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Altijd fijn die fase...
pi_202172367
Hier afgelopen week zowel maandag als vrijdag de peuter op mogen halen van de opvang..
Maandag 38 graden koorts en vrijdag 38,2. Beide keren thuis weinig aan te merken. Daar was ze hangerig, gaf aan dat ze moe was, beetje rode wangen en dus verhoging. Thuis alle energie van de wereld.

Lastig is dat. Heb haar liever bij me als ze zich zo-zo voelt, maar 1-2 per week moeten ophalen (en qua werk iets moeten regelen) is niet echt ideaal.

Geen idee ook of het met de algehele situatie hier thuis te maken kan hebben. Ik zie haar nu natuurlijk een stuk minder doordat we veel op ziekenbezoek zijn en dan krijg ik nu meermaals per week al een 'Ik heb je gemist papa' met een hele lange knuffel. Breekt je hart stiekem een beetje..
pi_202172543
Ik meld me hier met een verse peuter!
Hij heeft genoten van zijn verjaardag ook al kon er weinig (vriend was deze week positief getest). Hopelijk kunnen we het snel met de oma's en opa's vieren. Helaas dus ook niet naar de Sinterklaas intocht in het dorp. Gelukkig beseft hij het zelf nog niet.
Hij is helemaal dol op zijn nieuwe step. Hij was nog maar net uit de doos of hij reed al door de woonkamer O+
Hij kan alleen nog maar rechtdoor maar we gaan nog wel oefenen als we weer naar buiten mogen.
Voor de rest is het een kerel met een flinke eigen wil en heeft hij besloten stipt op tijd aan de 2 jaar slaapregressie te beginnen. De laatste dagen slaapt hij pas rond 22u helaas.
pi_202172746
Gefeliciteerd bottoms! En wat tof dat hij zo snel wegstept!
Fijn he, die slaapregressie. Wij zijn nu met bijna 2,5 het middagslaapje aan het inkorten. Korter of rustmomentje, want anders zijn wij ook tot 22 uur bezig. En dat is met regelbaby aan de borst ook niet praktisch :P

Wij hadden gisteren voor het eerst een schoentje gezet. Weken geleden schoot mij al te binnen wat ik voor Bas moest halen. Een discolamp :D . Want hij is gek op lampen, dingen aan/uit zetten, draaiende voorwerpen, kleuren, lampen buiten kijken in het donker (sint Maarten was echt een hit :D ) . Na het uitpakken en aanzetten was het al gelijk waaauw waaauw waaaaaauw!
pi_202180604
Wat tof een discolamp! Die gaat hier erbij op het lijstje!

Ik heb vanmorgen het huis nog even op zn kop gezet toen ik thuis kwam uit mn nachtdienst. Was een groot succes hoorde ik van vriend.
De jongens kregen allebei een puzzeltje van de lidl, en oudste een omkeerbaar knuffeltje. En alle 3 een aftel kalender naar 5 december.
Verder vinden ze het vooral allemaal heel gezellig! Hoor de hele dag door sinterklaaskapoentje, want dat is het enige liedje wat ze een beetje fatsoenlijk kunnen zingen en lopen ze beide de hele dag met hun mijter op hun hoofd. Ik heb een mega schattige foto, allen vincent wilde niet stilstaan..

pi_202183905
Gefeliciteerd met verse peuter Bottoms! En leuk, dat enthousiasme over de step.

Douche-eendje, gave foto! Hier hebben ze ook twee discoballen, is hier ook een dikke hit.

Aapie, wat een leuke Sintjes! Heeft J. geen bril meer?
pi_202184064
De medewerkster houdt vooralsnog woord, ik kreeg dinsdag de formulieren binnen, dezelfde dag teruggestuurd, en vanochtend een bevestiging dat Welpje in aanmerking komt voor hulp en we zsm een intakegesprek krijgen. *O*

Ondertussen gaat hij ook met logopedie met sprongen vooruit, hij doet ineens pogingen ons na te praten! Naast ma/ba/poe (mama/papa/poes, de belangrijkste woorden blijkbaar ;) ) zegt hij nu ook haai, uil, paa (paard), ba (bal), boe (boek) en oo (oog). O+
pi_202186110
Wat fijn Luna!
Gefelicteerd Bottoms *O*

Juul is helemaal into Sinterklaas. Ze speelt ook delen uit het Sinterklaas journaal na. Zo wordt alles gemaakt in de huis met speelgoed gereedschap. Want 'Staat allemaal op mijn lijstje.' En als ik mijn schoenen aan doe, zit er 9 van de 10 keer een nepcadeautje in. Ze heeft een kleine Pietenzak met nepcadeaus erin. Daar heeft ze het dus ook druk mee. 'Mama, jij moet zingen, dan krijg je misschien iets in je schoen.'
Heerlijke tijd O+
pi_202186736
Fijn, luna dat er vooruitgang in zit.

We hebben de intocht van sinterklaas pas zondag gekeken, en de kinderen hebben dus gister de schoen ook gezet. O. van 3.5 werd vanmorgen wat grumpy wakker, en was helemaal in tranen toen de wortel uit de schoen was. Arm jochie.
pi_202200114
Luna wat fijn dat er doorgepakt wordt nu! En fijn ook dat de logopedie aan het aanslaan is.

@Malteser ja hij moet zn bril nog wel op maar die ligt in twee stukken in de kast. Volgende week mag hij weer oop controle bij de oogarts. Ik verwacht dat hij andere glazen moet want de laatste tijd leverde de bril heel veel weerstand op met als gevolg dat hij hem dus door midden heeft gebroken..
pi_202227138
Pfff, begin deze week kreeg ik een bericht van de opvang dat er hand, voet en mondziekte heerst. Ik maakte me al zorgen en nu krijg ik een bericht dat er bultjes zijn ontdekt bij Mayra (was me vanochtend ook al opgevallen) en dat ze snel aan het verspreiden zijn over haar gezicht. Soms vind ik opvang zo kut. De kinderen nemen allerlei gekke ziektes mee..

Iemand hier ervaring mee?
pi_202227211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:47 schreef CaVaBien het volgende:
Pfff, begin deze week kreeg ik een bericht van de opvang dat er hand, voet en mondziekte heerst. Ik maakte me al zorgen en nu krijg ik een bericht dat er bultjes zijn ontdekt bij Mayra (was me vanochtend ook al opgevallen) en dat ze snel aan het verspreiden zijn over haar gezicht. Soms vind ik opvang zo kut. De kinderen nemen allerlei gekke ziektes mee..

Iemand hier ervaring mee?
Hand voet mondziekte heeft Simon ook gehad, 2 jaar geleden denk ik. Hij zat helemaal onder en het was geen pretje met 2 nachten zo goed als geen slaap vanwege de pijn.
Ik hoop dat het meevalt, sterkte :*
pi_202227269
@CaVaBien mijn baby heeft het laatst gehad. Weinig bultjes in het gezicht maar wel op handjes en voetjes. Met een week was het al niet meer zo erg en ze was er maar een beetje ziek van.
pi_202228059
Bedankt, hopelijk valt het allemaal mee. Ze hoeft nog niet opgehaald te worden, dus volgens mij is ze verder nog wel energiek/ fit.

Maar goed, we gaan het zien..
  FOK!fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 12:16:08 #167
148247 taxibabe
pi_202228624
Hopelijk valt het mee CaVaBien! Wat dat soort dingen betreft ben ik wel blij dat Thomas niet naar de opvang gaat. Al zal dat straks op de psz wel veranderen.

Van de week kwam ik erachter dat zijn regenlaarsjes te klein waren, dus vanmorgen nieuwe laarsjes gehaald. Nou .. meneer is er zo blij mee dat ze NIET meer uit mogen, dan wordt hij BOOS.. }:| :') Pff wat een eigen willetje in een kind van net 2 _O- })
pi_202230292
@taxibabe bij ons is het sinds peuter naar de peuterspeelzaal ging een en al snot. Hand, voet en mondziekte liep onze kleinste op in de Efteling.

Hij heeft de laatste tijd een beetje door hoe de Playstation werkt en kiest dan zelf wat hij wil kijken op Youtube. Mooi vindt hij dat. O+
pi_202231658
Hier heersen de waterpokken... en jawel, het is raak. :s)
Ze krijgt steeds meer plekjes/blaasjes, maar lijkt nog geen jeuk te hebben. Of komt dat later pas?

Alleen wel zuur dat we nu zolang ze dit heeft we niet naar het ziekenhuis kunnen op bezoek.
  donderdag 18 november 2021 @ 18:20:34 #170
346653 Ceviche
pi_202233550

Eten jullie peuters hun brood ook zo? Ik ben geen stukjessnijder (niet nodig) maar ik heb wel geprobeerd uit te leggen dat vanaf de zijkant wellicht handiger is maar dat advies wordt terzijde geschoven :9
pi_202233708
Soms wel ja. En dan het liefs helemaal door het broodje heen eten zodat je met je oog door het gat kan kijken (en ondertussen brood+beleg in je haren smeert)
  FOK!fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 18:42:04 #172
148247 taxibabe
pi_202233771
Ik doe altijd 2 boterhammen op elkaar en dan 1 keer in de lengte en 1 x in de breedte snijden, dus 4 stukken.
Thomas gaat dan rond, hap uit stuk 1, hap uit stuk 2, hap uit stuk 3, hap uit stuk 4 en dan weer opnieuw. :')
pi_202233772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:20 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Eten jullie peuters hun brood ook zo? Ik ben geen stukjessnijder (niet nodig) maar ik heb wel geprobeerd uit te leggen dat vanaf de zijkant wellicht handiger is maar dat advies wordt terzijde geschoven :9
Pfff ja. En dan de wangen onder het beleg. Zo irritant... Maar ja, ze luistert niet. :9
  donderdag 18 november 2021 @ 19:00:39 #174
346653 Ceviche
pi_202233988
Goed om te weten :D
Hier ook steeds het rondje af, de verschillende soorten beleg moeten ook altijd op dezelfde plaats liggen. Als ik eens chocoladepasta links leg, legt Koert het altijd meteen op de juiste plaats. Anders eet het ook niet lekker natuurlijk :+

Hij doet het uiteraard ook met wraps.
  donderdag 18 november 2021 @ 20:31:16 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202235792
Mijn kleuter eet nog steeds de korsten als laatste. Blijkbaar zijn korsten een andere voedselgroep dan brood en moet je het strikt scheiden.
pi_202236233
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijden }:| Verder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen :')
  FOK!fossiel vrijdag 19 november 2021 @ 08:52:28 #177
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202240778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:31 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kleuter eet nog steeds de korsten als laatste. Blijkbaar zijn korsten een andere voedselgroep dan brood en moet je het strikt scheiden.
Haha herkenbaar!
Chick on a mission
pi_202241762
Mijne had vandaag zijn bord leeg. Alle korsten had hij aan zijn zusje gegeven. :+
pi_202241874
Mijn mannen verslinden hun boterhammen alsof ze nooit te eten krijgen, inclusief korstjes! Voorheen sneed ik ze in 4 stukken, nu alleen nog maar door de helft.

Vincent ging gister boos slapen omdat hij zijn mijter niet op mocht houden, gelukkig vind je dan al slapend troost bij je tweelingbroer

O+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 november 2021 @ 13:50:12 #180
148247 taxibabe
pi_202244680
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijden }:| Verder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen :')
quote:
Herkenbaar! Als we weggaan moeten eerst alle autootjes goed geparkeerd staan, in zijn parkeergarage of op tafel of vensterbank. Maar dan ook echt recht achter elkaar of naast elkaar. Dus we beginnen nu maar 10 minuten eerder met zeggen dat we weggaan. :') Oh ja en dan staan we buiten, maar dan moeten zijn loopauto, loopfiets en 2 driewielers ook nog goed geparkeerd worden.. |:(
pi_202244820
quote:
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuter _O- . Mijne eet zijn boterham in kwarten, het liefst met 'worstjemuisje' oftewel vega pate en kindersmeerkaas. Maar korsten, ho maar. De truuk tot nu toe is om er wat 'kippenkaas', voor de lezers hier beter bekend als pindakaas :P op te smeren. En we moeten vooral na het eten niet vergeten om zijn armen naar beneden te doen ^O^ :D want anders is hij heel erg boos.

En de auto's moeten netjes geparkeerd. en kleuren bij elkaar. en geknoeide dingen opgeruimd met een doekje wat je prima zelf kan pakken. Maar snot veeg je het liefst af aan de trui van je moeder.
pi_202245065
Haha, leuk om al die verschillen te zien.

Boterhammen geven we enkel, dubbele trekt hij toch maar van elkaar. En dan laat hij toch de helft liggen. Korsten zijn dan weer geen probleem, die kunnen er gewoon aan blijven.

Opruimwoede merken wij helaas niets van. Alles mag op 1 grote hoop blijven liggen dus we maken er wel een gewoonte van om elke avond netjes alles op te ruimen.
Eten opruimen doet hij wel graag. Maar dat betekent alles van zijn plateau netjes op de grond flikkeren. Alles weg! :P
Voor zijn neus wil hij soms zelf wel een doekje pakken en zijn neus afvegen. Maar daarna propt hij het doekje weer terug in de doos dus veel winnen we niet :D
Meestal blijft hij gewoon stokstijf zitten en roept heel hard SNOOOOT. Dan moet 1 van ons even komen met een doekje en zijn neus afvegen, de kleine dictator.

Vandaag kregen we zijn 'rapport' van het kdv (geen idee of dat iets standaard is?) voor 2 jaar. Het is duidelijk een introvert zoals zijn moeder :@. Nu ben ik zeker blij dat hij op 2 rustige dagen gaat en maar 1 drukke dag. Hij doet het duidelijk beter in kleine groep.
pi_202245531
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 november 2021 14:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuter .
Precies wat ik dacht.
Kreeg bij de PSZ te horen dat L wel heel erg alles wil sorteren, alles op de juiste plek terug moet zetten en boos wordt op kindjes die dat niet doen.
Tja, dingen sorteren op kleur of van klein naar groot is toch gewoon een peuteractiviteit en alles netjes opruimen is toch een goede eigenschap? Hij is momenteel overal de kleuren aan het benoemen en of iets groot of klein is dus blijkbaar liggen daar nu zijn interesses.
En ojwa hij was op het plein bezig om niet op de voegen te staan. Jep dat doet hij thuis soms ook sinds ze een hinkelpad hadden gemaakt. Zolang hij dat niet de hele tijd doet maak ik mij daar niet druk over.

Vandaag vermaakt hij zich al een hele dag met de slacentrifuge.
pi_202247316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
Precies wat ik dacht.
Kreeg bij de PSZ te horen dat L wel heel erg alles wil sorteren, alles op de juiste plek terug moet zetten en boos wordt op kindjes die dat niet doen.
Tja, dingen sorteren op kleur of van klein naar groot is toch gewoon een peuteractiviteit en alles netjes opruimen is toch een goede eigenschap? Hij is momenteel overal de kleuren aan het benoemen en of iets groot of klein is dus blijkbaar liggen daar nu zijn interesses.
En ojwa hij was op het plein bezig om niet op de voegen te staan. Jep dat doet hij thuis soms ook sinds ze een hinkelpad hadden gemaakt. Zolang hij dat niet de hele tijd doet maak ik mij daar niet druk over.

Vandaag vermaakt hij zich al een hele dag met de slacentrifuge.
Dat zijn juist ook activiteiten (sorteren) die ze bij ons op de psz doen, want voorbereiding op rekenen/wiskunde begint op deze manier. Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ook :D

Ik kwam net E en haar moeder tegen in de speeltuin. Die 2 hebben weer even het beste in elkaar naar boven gehaald :D . Op het kdv is er nog een peuter die daarbij aanhaakt en is er sprake van een doldwaas trio aan peuters. Arme leidsters :P
pi_202247477
Volgens mij is dat supernormaal dat peuters door zo'n fase heen gaan :P

Hier wordt ook veel gesorteerd en rijtjes gemaakt en dat soort dingen. En als we eens een keer een andere route lopen naar de supermarkt/speeltuin/whatever dan hebben we vaak ook een peutertantrum te pakken.

Ik ben trouwens verliefd op de haren van m'n peuter O+

pi_202247638
Dat haar is idd prachtig @Aure!

Hier een kind n de waarom fase... Wanneer stopt dat? Deze week was Thor thuis in quarantaine, veel gepuzzeld, gebakken en geknutseld (papier mache ballon! Met zelfgemaakte lijm van meel en water)
pi_202247974
We hebben hier een "wat"fase ipv een "waarom"fase. Ik hoor 1000x per dag "mama wat is dat?"

@Aure wat een heerlijk krullenkoppie heb je daar :)
En een peutertantrum omdat we een andere route nemen is ook herkenbaar.
Ik fietste deze week een andere route naar het zwembad en hij heeft de hele weg gekrijst dat het zwembad de andere kant op is. De andere route is net wat sneller maar die oversteek is minder veilig voor L om zelf te fietsen dus het leek mij een slim idee om eerst de route om te gooien voordat hij op zijn eigen fietsje naar het zwembad mag.

quote:
17s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:02 schreef douche-eendje het volgende:
Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ook
Getallen inderdaad ook. Op de fiets de huisnummers en kentekens en alles wat hij maar met cijfers ziet. In de winkel de prijskaartjes en in de auto de hectometerpaaltjes. Soms om knettergek van te worden maar tegelijk zo leuk.

We hebben al eerder een fase gehad met dingen op kleur sorteren nu weet hij de kleurnamen juist te benoemen en zitten we weer opnieuw in een kleursorteerfase.
pi_202248188
Hahaha ja of naar de AH gaan en dan blijkt de parkeergarage dicht te zijn ^O^ . Dan mag je met stervende zwaan boodschappen halen.

Vanmiddag trouwens met Bas naar de huisarts geweest. Hij is al 6 weken op en af aan het kwakkelen met allerlei virusjes, maar hij heeft het telkens zo benauwd dat hij ook op en af salbutamol nodig heeft en met de week meer ellende lijkt te worden. Eet minder goed, drinkt minder goed, spelen kost meer energie, sneller moe/hangerig maar slaapt door de hoestbuien en benauwdheid weer slecht. Hij is gewoon niet mijn gezellige, soms wat draconische peuter. Zondagavond ging het zo slecht dat we naar de HAP moesten.
Dus nu doorverwijzing naar de kinderarts om te kijken of er onderhoudsmedicatie gegeven mag worden, of het bij Happy wheezing blijft of dat er toch meer aan de hand is. En we kregen er ook extra gratis een oorontsteking bij. Die had hij zondag nog niet }:| .
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:26:27 #189
346653 Ceviche
pi_202249281
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:14 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is dat supernormaal dat peuters door zo'n fase heen gaan :P

Hier wordt ook veel gesorteerd en rijtjes gemaakt en dat soort dingen. En als we eens een keer een andere route lopen naar de supermarkt/speeltuin/whatever dan hebben we vaak ook een peutertantrum te pakken.

Ik ben trouwens verliefd op de haren van m'n peuter O+

[ afbeelding ]
Baby-/peuterhaar O+

Wij waren daar vorige week, Koert heeft zich vooral vermaakt met zelf door het park lopen en schuifdeuren :') en springen en rennen in dat binnenspeeltuintje. De dieren waren maar meh.
Behalve de poes die kiekeboe speelde (de tijger die z'n hok in en uitging), de echte poezen (viskatten die bang van Koert werden) en de boompoezen (rode panda's). Andere dieren zijn blijkbaar niet zo interessant als de huispoes :P
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:27:53 #190
346653 Ceviche
pi_202249307
Ah D-E, vervelend dat hij al zo'n tijd kwakkelt. Hopelijk kan hij snel terecht.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:13:47 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202250667
Mijn peutertje wordt morgen drie. Wat vliegt de tijd! Ze is fantastisch en soms ook echt verschrikkelijk... Ik kan me geen leven meer zonder haar voorstellen.

Ze is momenteel veel bezig met cijfers en met het herkennen van letters en klanken (hee, big en betsy zijn ook met de b van beer mama!) en met toveren en rollenspellen. Tandenpoetsen en middagdutjes zijn kindermishandeling, maar een andere route naar de winkel of het kdv is dan weer geen enkel probleem.

Jeetje, bleef ze nog maar even zoals ze nu is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:42:58 #192
346653 Ceviche
pi_202251405
Wel grappig om de verschillen en overeenkomsten te zien, tandenpoetsen is geen enkel issue hier, maar douchen is dan weer drama. Nog steeds. (Bad ook overigens). Handen wassen is dan weer fantastisch.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 november 2021 @ 21:39:43 #193
148247 taxibabe
pi_202252823
Hier is juist het drama om hem onder de douche weg te krijgen :') Hij gaat dan als een stervende zwaan op de douchevloer liggen. :{w
Maar alles met water is fantastisch, ook de waterbak van de hond...
pi_202253864
Bij ons gaat het tanden poetsen wat beter. Hij mag nou 's ochtends zelf poetsen en wij 's avonds, omdat er dan eten weggepoetst moet worden. Daardoor wil hij nou 's ochtends toch liever door ons gepoetst worden. Peuters. 8)7

Bad en douche vindt hij heerlijk. Hij kleedt zelf aan. Hij helpt soms met kleine taakjes. Eigenlijk is hij op het moment best goed te doen. O+

Beetje jammer dat hij nú pas bijna naar school gaat. Mijn krijsende monster van een paar maanden terug zou ik minder missen. ;)
pi_202278745
Tanden poetsen gaat goed (eten van de dag wegpoetsen/ruimte poetsen voor ontbijt). spetteren met de tandenborstel. Dansen in je blote peuterbips onder de douche, visjes nadoen en zwemmen in bad. Hij heeft badstiften (ellendige dingen, krijg het amper weggepoetst als je het niet gelijk weg haalt maar hey) waarhij helicopters en auto's mee tekent. Hij helpt mee, gooit zijn was in de mand, ruimt op, speelt lekker.

Maar dat slapen. Dramaaaaa. En luiers verschonen is ook een goede reden om hysterisch te doen. Want je moet natuurlijk wel ergens even je ouders mee uit blijven dagen :P. Hij gaat zich nu gelukkig wel wat beter voelen merk ik, eindelijk. Gisteravond was het echt een flirt hoor, jeetje. Hij zat mij gewoon te versieren :D. Peuters O+ . Ik vind ze zo leuk!
pi_202279041
DE wat vervelend al die virusjes!

Hier een volledig afgedraaide Juul. Gisteren kwam er een vriendin langs met haar zoontje van 5 jaar en vannacht bleef een vriendje van B logeren. Dus Juul stond ook continu 'aan' want je wil niets missen natuurlijk.
Poepje gezellig vond ze het.
B is ook op, die zit lekker te switchen en Juul ligt met half open ogen op de bank.

Die waarom fase, die heeft B van bijna 8 nog steeds. Is die niet gewoon levenslang?
Waarom fietst die mijnheer zonder licht? Waarom vallen niet van alle bomen de bladeren af? Waarom is ons huis niet hoger? Waarom mag ik niet opblijven?
And so on.

Juul had ook drama buien onder de douche, maar nu gaat het eigenlijk heel goed. Ze wil alleen perse zelf haar haren wassen. Maar dat is op zich wel in karakter zeg maar, die wil alles zelf doen. Ongeveer het tegenovergestelde van haar grote broer dus vooral wil dat wij alles voor hem doen.
pi_202298304
Wat wordt ze toch groot hier ineens. :o

maandag 22 november 2021 @ 23:36:23 #198
346653 Ceviche
pi_202300048
Gaat inderdaad hard, NJ! Steeds meer een eigen gezichtje :)
Is ze qua gedrag ook al zo 'groot'?
Koert is nu een van de oudste bij de gastouder (hij is 2,5) en hij maakt nieuwe kinderen wegwijs en pakt een stoel voor ze enzo. Leuk om te zien dat hij dan zelf ook vindt dat zijn positie in de groep is veranderd :)
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner zusje/broertje misschien ook wel zo is. Of juist niet :')

[ Bericht 93% gewijzigd door Ceviche op 22-11-2021 23:41:52 ]
pi_202303842
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:36 schreef Ceviche het volgende:
Gaat inderdaad hard, NJ! Steeds meer een eigen gezichtje :)
Is ze qua gedrag ook al zo 'groot'?
Koert is nu een van de oudste bij de gastouder (hij is 2,5) en hij maakt nieuwe kinderen wegwijs en pakt een stoel voor ze enzo. Leuk om te zien dat hij dan zelf ook vindt dat zijn positie in de groep is veranderd :)
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner zusje/broertje misschien ook wel zo is. Of juist niet :')
Soms heel erg, soms heel erg niet. :9

De opvang merkt dat ze al wel bijna toe is aan school. Maar ja, dat is pas na de zomer van 2022.. Sociaal-emotioneel mag ze nog wel wat groeien voor die tijd, dus de opvang is er niet voor niets ook. :D

Herken de ervaring wel dat als ze de oudste zijn op de groep dat ze zich ook echt als oudste gaan gedragen. O+
Hier met het zusje inderdaad ook. Dagelijks benadrukt ze dat ze grote zus is en het zusje de kleine zus. *)
pi_202305313
Woaaaaaaaah, het gevoel dat ik me hier nog niet eens zo lang geleden voor het eerst meldde en nou gaat die Günther van me morgenochtend voor het eerst wennen in groep 1. Yikes! :o Iemand nog lastminute tips daarvoor? :+

Knakker gelukkig afgelopen herfstvakantie eindelijk overdag zindelijk gekregen! *O* Nou nog af en toe een keertje wél een hap avondeten proberen of voor de gein eens een nachtje doorslapen en dan is -ie helemaal klaar :Y)

Recent plaatje bij het praatje, een net wakkere ochtendpeuter O+
SPOILER
Voor de statistieken, douchen is tha bomb, hij is er niet onder vandaan te slaan en wil liefst twee keer per dag, maar daarvoor vind ik 'm net niet vies genoeg :)

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 23-11-2021 15:09:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')