Naah.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij komt toch uit de tijd dat de guldens van hout waren en de mannen van staal? Moet een makkie voor je zijn toch?
Ja, dat gaat dus niet gebeuren. Zelfs als corona 100% weg is dan is het maximaal 1 dag per week naar kantoor. Meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je weer elke dag naar kantoor gaat.
En toen ik vroeger één dag in de week thuis wilde werken, was dat niet te doenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dus niet gebeuren. Zelfs als corona 100% weg is dan is het maximaal 1 dag per week naar kantoor. Meer dan genoeg.
Toen ik in 2015 bij de Universiteit Utrecht solliciteerde en informeerde naar de mogelijkheden om thuis te werken (ik werkte toen al jaren 2 dagen per week thuis) kreeg ik te horen dat dat absoluut niet mocht.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En toen ik vroeger één dag in de week thuis wilde werken, was dat niet te doen
Lekker al die kantoren ombouwen tot appartementen. Maar die zullen dan wel een half miljoen gaan kosten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Toen ik in 2015 bij de Universiteit Utrecht solliciteerde en informeerde naar de mogelijkheden om thuis te werken (ik werkte toen al jaren 2 dagen per week thuis) kreeg ik te horen dat dat absoluut niet mocht.2015 hè?
Goeie grapquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dus niet gebeuren. Zelfs als corona 100% weg is dan is het maximaal 1 dag per week naar kantoor. Meer dan genoeg.
Ff quoten om in je gezicht te wrijven als je werkgever je opdraagt meerdere dagen naar kantoor te komen en jij met hangende pootjes daar opvolging aan geeft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:58 schreef Q. het volgende:
Half miljoen is wel heel goedkoop voor Utrecht hoor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lekker al die kantoren ombouwen tot appartementen. Maar die zullen dan wel een half miljoen gaan kosten.
Dat ga ik jullie dan natuurlijk niet vertellen, dat snap je ook wel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:08 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ff quoten om in je gezicht te wrijven als je werkgever je opdraagt meerdere dagen naar kantoor te komen en jij met hangende pootjes daar opvolging aan geeft.
Als ze al die kantoren om zouden bouwen tot betaalbare appartementen brengt het niet genoeg geld opquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lekker al die kantoren ombouwen tot appartementen. Maar die zullen dan wel een half miljoen gaan kosten.
Q. die niet klaagt in deze SC over zijn kleinburgerlijk leed. Yeah right.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:09 schreef Q. het volgende:
Dat ga ik jullie dan natuurlijk niet vertellen, dat snap je ook wel.
Ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Q. die niet klaagt in deze SC over zijn kleinburgerlijk leed. Yeah right.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk.
Hey! Zelfs ik ga ooit dood hoor.quote:
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En toen ik vroeger één dag in de week thuis wilde werken, was dat niet te doen
2~3 dagen thuis werken prima. Alle dagen thuis werken niet. Ik ben er van overtuigd dat elkaar regelmatig in het echt zien de samenwerking enorm verbeterd. De tijd van stil in een hoekje met een koptelefoon je eigen ding doen, is echt wel voorbij.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:30 schreef Barbusse het volgende:
Ik begrijp niet waarom bedrijven zo moeilijk doen over thuiswerken. Laat personeel gewoon kiezen joh.
Apocalyps.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Hey! Zelfs ik ga ooit dood hoor.Of FOK! stopt er mee. Whatever comes first.
Ik vind het thuiswerken heerlijk, maar kan begrijpen dat niet iedereen het fijn vind en het verschilt natuurlijk ook per functie.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:33 schreef babylon het volgende:
[..]
2~3 dagen thuis werken prima. Alle dagen thuis werken niet. Ik ben er van overtuigd dat elkaar regelmatig in het echt zien de samenwerking enorm verbeterd. De tijd van stil in een hoekje met een koptelefoon je eigen ding doen, is echt wel voorbij.
Gaat niet om of je het fijn vindt of niet. In isolatie je taak uitvoeren, bestaat niet of nauwelijks meer.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het thuiswerken heerlijk, maar kan begrijpen dat niet iedereen het fijn vind en het verschilt natuurlijk ook per functie.
Pijnlijke waarheid in een SC met introverte persoonlijkheden en autisten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:51 schreef babylon het volgende:
Gaat niet om of je het fijn vindt of niet. In isolatie je taak uitvoeren, bestaat niet of nauwelijks meer.
Ik vind het wel echt fijn om af en toe een dagje op kantoor te zijn hoor. Gezelligheid, kennis uitwisselen, samenwerken. Best fijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het thuiswerken heerlijk, maar kan begrijpen dat niet iedereen het fijn vind en het verschilt natuurlijk ook per functie.
Ik zou juist dan geen zak gedaan krijgen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik vind het wel echt fijn om af en toe een dagje op kantoor te zijn hoor. Gezelligheid, kennis uitwisselen, samenwerken. Best fijn.
Dat ben ik simpelweg niet met je eens. Kijkende naar het groeiende aantal bedrijven dat ook 100% thuiswerken begint aan te bieden en het grote aantal startups die succesvol 100% remote aanbieden lijkt het een blijvertje te zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:51 schreef babylon het volgende:
[..]
Gaat niet om of je het fijn vindt of niet. In isolatie je taak uitvoeren, bestaat niet of nauwelijks meer.
Time will tellquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat ben ik simpelweg niet met je eens. Kijkende naar het groeiende aantal bedrijven dat ook 100% thuiswerken begint aan te bieden en het grote aantal startups die succesvol 100% remote aanbieden lijkt het een blijvertje te zijn.
Volgens mij valt het aantal bedrijven waarbij je 100% remote kunt werken best tegen. Ik ken er niet zoveel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:20 schreef Barbusse het volgende:
n te bieden en het grote aantal startups die succesvol 100% remote aanbieden lijkt het een blijvertje te zijn.
Thuiswerken is voor een bedrijf ook gewoon een mogelijkheid tot kostenbesparing. Daar kom je een heel eind mee, je gaat alleen voorbij aan de meerwaarde van koffieautomaten-, lunch-, wandelgangengesprekken etc. En dan heb ik het nog niet over de mensen die baat hebben bij een routine met woon-, werkverkeer. Fysiek afstand kunnen nemen van je thuis(situatie).quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:20 schreef Barbusse het volgende:
Dat ben ik simpelweg niet met je eens. Kijkende naar het groeiende aantal bedrijven dat ook 100% thuiswerken begint aan te bieden en het grote aantal startups die succesvol 100% remote aanbieden lijkt het een blijvertje te zijn.
Mwah...quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij valt het aantal bedrijven waarbij je 100% remote kunt werken best tegen. Ik ken er niet zoveel.
Amazon has jumped on the remote-work bandwagon, along with American Express, Apple and Disney.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mwah...
https://weworkremotely.com/top-remote-companies
https://www.outsite.co/blog/remote-companies-hiring
Ze geven veel werknemers simpelweg de keuze, als de functie het toestaat. En ik weet niet hoe je erbij komt dat het vaak om de 'minder spannend functies' zou gaan, das een veels te subjectieve beschrijving natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Amazon has jumped on the remote-work bandwagon, along with American Express, Apple and Disney.
Die zijn ook weer van de bandwagon afgesproken. Voor bepaalde functies kun je vast remote werken (vaak wat minder spannende functies) maar daar gaan ze ook weer vrolijk naar kantoor toe.
Dat valt in de praktijk echt tegen hoor. De bedrijven die in dat artikel aangehaald worden als voorbeeld gaan weer naar een baseline van 3 dagen op kantoor (met de nodige weerstand).quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze geven veel werknemers simpelweg de keuze, als de functie het toestaat. En ik weet niet hoe je erbij komt dat het vaak om de 'minder spannend functies' zou gaan, das een veels te subjectieve beschrijving natuurlijk.
Hier mag men kiezen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:54 schreef rival het volgende:
Ik werk op woensdag en vrijdag thuis. Daar probeer ik nu ook de maandag aan toe te voegen. Dinsdag en donderdag naar kantoor vind ik wel voldoende eigenlijk.
Hoop dat ze het er mee eens zijn.
Ik zou er geen rekening mee houden dat die dagen een recht blijven.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:54 schreef rival het volgende:
Ik werk op woensdag en vrijdag thuis. Daar probeer ik nu ook de maandag aan toe te voegen. Dinsdag en donderdag naar kantoor vind ik wel voldoende eigenlijk.
Hoop dat ze het er mee eens zijn.
Gemeenten houden zich daar wat minder mee bezigquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:25 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik zou er geen rekening mee houden dat die dagen een recht blijven.
Bedrijven houden niet volledige kantoren aan voor 2 dagen in de week.
Dat zouden ze uiteraard wel moeten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Gemeenten houden zich daar wat minder mee bezig
Met teruglopende budgetten en toenemend aantal taken is afstoten van panden juist een aantrekkelijke manier om geld vrij te spelen voor gemeenten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Gemeenten houden zich daar wat minder mee bezig
Nouja, doorgaans werken gemeenteambtenaren in het stadskantoor. Daar gaan gemeenten geen gedeelten van afstotenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:36 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat zouden ze uiteraard wel moeten.
Het zou naar een klein voordeel opleveren. Daarnaast lever je in op risico's mbt privacy en inbraak gevoeligheid door mensen thuis te laten werken. Vanuit mijn functie zou ik gemeenten adviseren om het vooral (nog) niet te doen, tenzij ze zeker weten dat de risico's beperkt zijn (en dit juridisch ook goed is ingedekt).quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Met teruglopende budgetten en toenemend aantal taken is afstoten van panden juist een aantrekkelijke manier om geld vrij te spelen voor gemeenten.
Maar jij staat er niet onbevoordeeld in.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het zou naar een klein voordeel opleveren. Daarnaast lever je in op risico's mbt privacy en inbraak gevoeligheid door mensen thuis te laten werken. Vanuit mijn functie zou ik gemeenten adviseren om het vooral (nog) niet te doen, tenzij ze zeker weten dat de risico's beperkt zijn (en dit juridisch ook goed is ingedekt).
De gemeente Enschede zat verspreid over een stuk of 4 panden omdat het stadskantoor tijdens de bouw al te klein bleek. Denk dat die wel blij zijn met thuiswerkende mensen en het afstoten van panden (voor zover ze die nog in gebruik hadden)quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nouja, doorgaans werken gemeenteambtenaren in het stadskantoor. Daar gaan gemeenten geen gedeelten van afstotenBij plannen voor een nieuw stadskantoor of wanneer er gebruik wordt gemaakt van meerdere gebouwen kan ik me voorstellen dat gemeenten er wel over nadenken. Maar dan nog hebben gemeenten doorgaans liever dat men volledig op kantoor werkt dus bieden ze ook liever wel die mogelijkheid qua ruimte.
Ik kan vanuit mijn functie als adviseur prima mijn persoonlijke wensen scheiden van professionele adviezen die objectief onderbouwd zijnquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar jij staat er niet onbevoordeeld in.
Ja, dan noem je ook gelijk een van de armste gemeenten van Nederlandquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:58 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De gemeente Enschede zat verspreid over een stuk of 4 panden omdat het stadskantoor tijdens de bouw al te klein bleek. Denk dat die wel blij zijn met thuiswerkende mensen en het afstoten van panden (voor zover ze die nog in gebruik hadden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |