En daar gaat die QR code helemaal niets aan doen, zolang die niet geld voor de kerken / moskeeën. Welke partijen steunden ook al weer deze uitzondering?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Afkomst: veel allochtonen. Vooral op de IC valt me dat de afgelopen maanden op.
Ze draaien gewoon om de hete brij heen om maar niet te hoeven zeggen waar de probleemgroepen zitten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat ze er slecht in zijn betwijfel ik niet, maar dat het niet zou kunnen omdat het niet te handhaven is??
For fuck sake...we hebben toch die stomme coronapas nu?! Stel er zou een lockdown komen of weer een avondklok (laten we uitgaan van niet, want.... mijn hemel wat een onzin was dat) dan kan je toch gewoon de mensen die zich "er niet aan houden" bij controle vragen om corona QR en wanneer ze die geldig kunnen tonen, is het toch oke?
Ik volg niet wat daar zo ingewikkeld aan zou moeten zijn, dat doet men nu toch ook al betreft horeca en bepaalde openbare gelegenheden?
Nee, jij voelt je meteen aangesproken door mijn bericht, je kunt er niet objectief naar kijken. En zoals je leest, zijn die refo's hier ook 60-plus met diabetes en kanker en overgewicht en die klitten allemaal bij elkaar. Er hoeft er dus maar eentje om te vallen, zogezegd, en ze gaan als dominostenen. Jij persoonlijk misschien niet, maar andere ongevaccineerden wel. En dat is dan niet jouw schuld, maar weigeraars zijn niet alleen gezonde jongeren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:44 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het 60ers zijn met allerlei aandoeningen. Zelf ben ik veel jonger en heb geen 'aandoeningen' en toch vind jij dat mijn keuze gevolgen heeft voor anderen? Iedereen met aandoeningen, dikkeren of ouderen zouden toch gevaccineerd moeten zijn inmiddels?
Nee ik bedoel vooral zijn statistische woordenbrij. 'Richting' 50% volledig gevaccineerd? Dacht dat dat toch ietsje hoger lag.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maatwerk zijn ze sowieso slecht in geweest, dus het verbaast me niet dat ze straks gewoon weer iedereen gaan raken met eventuele maatregelen. Gaat nog wel wat spanning opleveren in het land. Geen opstanden hoor, maar er komt dan toch hopelijk wel wat kritiek.
Jij zit toch in een middelgrote stad in Brabant? Dan is het op zich logisch gezien in veel achterstandsbuurten een lagere vaccinatiegraad is. In de bible belt zal je weer een ander publiek zijn die op de IC beland want daar zijn minder achterstandswijken maar wel grote groepen streng gelovigen en ook gemiddeld een oude bevolking.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel eens met @:monolith dat je er niet zoveel aan hebt. Maar ik kan dat best delen. Heb dat toevallig gisteren opgeleverd aan de instantie van JaapGOAT.
Van onze huidige covid patiënten:
Pakweg 15 procent is gevaccineerd.
Leeftijd: Meeste 60+, een paar van in de 50. Eentje van in de 30.
Geslacht is nu ongeveer 50/50
En als ik een formulier onderteken waarin ik afzie van (covid) behandeling in het ziekenhuis? Zo loopt ''de boel niet vast'' en hoef ik geen vaccin. Win-win?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:28 schreef speknek het volgende:
[..]
In plaats van het voor jezelf goed te praten kun je ook gewoon het goede doen.
Ja de kans is klein voor jou maar dit is een big numbers game. Als iedereen voor wie de kans klein is het niet doet, loopt de boel toch weer vast.
Moeten zijn ja, maar bijvoorbeeld in Urk, Staphorst, maar ook achterstandswijken in steden is dat vaak niet het geval, en die zie je dan nu terug in de ziekenhuizen..quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:44 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het 60ers zijn met allerlei aandoeningen. Zelf ben ik veel jonger en heb geen 'aandoeningen' en toch vind jij dat mijn keuze gevolgen heeft voor anderen? Iedereen met aandoeningen, dikkeren of ouderen zouden toch gevaccineerd moeten zijn inmiddels?
Dan begrijp je niet helemaal het sentiment in de volkswijk en het wantrouwen wat daar heerst richting de overheid. Nu is het ook nog zo dat het percentage wat tot een risicogroep hoort hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. In de niet gevaccineerden groep is het percentage risicogroep waarschijnlijk hetzelfde als het landelijk gemiddelde of zelfs wat hoger.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:22 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad dat er nog mensen zijn die niet gevaccineerd willen worden en die toch in een risicogroep vallen. Dat had ik niet verwacht. En daar moeten alle ongevaccineerden onder lijden want een gezonde 30er wordt erop aangekeken als een 60 plusser of een 'stevig persoon' in het ziekenhuis terecht komt. Door alle ongevaccineerden op een hoop te gooien.
Enige waar ongevaccineerden op aangekeken kunnen worden is dat ze meer kans hebben om het virus te verspreiden? Als dat al zo is. Zelf hou ik nog steeds afstand van vreemden en ga ik niet naar plekken waar veel mensen komen maar dit deed ik sowieso al niet, ik ga juist naar plekken waar weinig, liefst geen, mensen komen. Zo praat ik het voor mezelf goed he. (en toch zijn er mensen die beweren dat alle ongevaccineerden zich nooit aan de regels hebben gehouden, aannames ten top altijd hier:-(
Dan ben je de eerste, de rest trekt vergelijkingen met de Jodenvervolging als ze worden geweigerd in ziekenhuizen...quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:51 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
En als ik een formulier onderteken waarin ik afzie van (covid) behandeling in het ziekenhuis? Zo loopt ''de boel niet vast'' en hoef ik geen vaccin. Win-win?
Dat kan. Alhoewel je dan waarschijnlijk ook een cognitieve test moet doen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:51 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
En als ik een formulier onderteken waarin ik afzie van (covid) behandeling in het ziekenhuis? Zo loopt ''de boel niet vast'' en hoef ik geen vaccin. Win-win?
Ligt het nu aan mij of staat de Jonge daar heel erg onstabiel op zijn benen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:26 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Wat zegt hij hier nu?
"Stel dat we inderdaad aan die 85% vaccinatiegraad komen die nu naar voren komt uit de enquêtes die we doen. Die moeten we eerst nog wel zien te bereiken. We hebben op dit moment 75% die een eerste prik heeft gehad, richting de 50% volledig gevaccineerd, maar we moeten echt aan die 85% komen. In ieder geval aan 75% onder de jongeren tussen de 12 en de 18."
Wel maar net volgens het RIVM, dus misschien bedoelt Hugo inderdaad alleen die groep.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:47 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Of bedoelt hij alleen die categorie 12 t/m 18? Zelfs die zit inmiddels wel over de helft.
Interessant, dank voor het delen. In de VS is een tijdje de theorie geweest dat mensen met een donkere complexie om één of andere reden vaker last hadden, los van de economische situatie. Weet jij of daar nog meer over loopt?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel eens met @:monolith dat je er niet zoveel aan hebt. Maar ik kan dat best delen. Heb dat toevallig gisteren opgeleverd aan de instantie van JaapGOAT.
Van onze huidige covid patiënten:
Pakweg 15 procent is gevaccineerd.
Leeftijd: Meeste 60+, een paar van in de 50. Eentje van in de 30.
Geslacht is nu ongeveer 50/50
Als we maar niet weer gaan beginnen met die onzin van mondmaskers, winkelen op reservering, sporten zonder publiek en noem maar op. Het is wel een keer mooi geweest hoor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:47 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nee ik bedoel vooral zijn statistische woordenbrij. 'Richting' 50% volledig gevaccineerd? Dacht dat dat toch ietsje hoger lag.Of bedoelt hij alleen die categorie 12 t/m 18? Zelfs die zit inmiddels wel over de helft. Ik vraag me echt af of hij gelooft dat het uitmaakt als je dat naar 85% brengt. In ieder geval klopt geen enkel cijfer dat hij hier noemt met de officiële statistieken, wat zelfs voor zijn doen bijzonder is.
Dit najaar komt inderdaad wel de situatie dat je keuzes moet maken. Als de zorg zegt dat ze continu 400 op de ic niet aan kunnen, maar de cijfers wel die kant op gaan straks. Dan is de keuze die je als kabinet hebt redelijk beperkt. Je kunt in principe een aantal verschillende boodschappen verkondigen:
• De zorgsector zegt dat het verdere spreiding niet kan, maar het zal toch moeten. Vind maar een manier.
• Het gaat echt niet. We moeten toch opnieuw contacten en reisbewegingen beperken. Horeca beperken of sluiten, 1,5m terug, bovengrens voor aantal bezoekers thuis per dag. Ook als je gevaccineerd bent, want de ongevaccineerden komen nu al zonder test niet meer in de kroeg.
• QR strenger handhaven, 2G of betaalde testen invoeren om nog meer mensen te laten prikken. Prikken, prikken, prikken. 12 t/m 18 naar 85%. Vaccin toelaten voor 5 t/m 11. En maar zo doormodderen op hoop van zegen. Mensen de worst voorhouden dat als de basisschool genoeg geprikt is, dat we dan ekt ekt ekt teruggaan naar normaal in 2022. En anders wel in 2023 als het ook voor peuters, baby's en huiskatten is toegelaten...
Ik zou dit forum nog even open laten in ieder geval.
En dat allemaal omdat de zorg geen extra 400 personen op de IC kan huisvesten. Hoe moeilijk kan het zijn om een speciaal Covid ziekenhuis te openen met zorg specifiek voor Covid patienten. Als ze dit vorig jaar waren opgestart was het nu al gereed geweest. Maar kennelijk is het te prevaleren dat we de bevolking nog een tijdje gijzelen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:47 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nee ik bedoel vooral zijn statistische woordenbrij. 'Richting' 50% volledig gevaccineerd? Dacht dat dat toch ietsje hoger lag.Of bedoelt hij alleen die categorie 12 t/m 18? Zelfs die zit inmiddels wel over de helft. Ik vraag me echt af of hij gelooft dat het uitmaakt als je dat naar 85% brengt. In ieder geval klopt geen enkel cijfer dat hij hier noemt met de officiële statistieken, wat zelfs voor zijn doen bijzonder is.
Dit najaar komt inderdaad wel de situatie dat je keuzes moet maken. Als de zorg zegt dat ze continu 400 op de ic niet aan kunnen, maar de cijfers wel die kant op gaan straks. Dan is de keuze die je als kabinet hebt redelijk beperkt. Je kunt in principe een aantal verschillende boodschappen verkondigen:
• De zorgsector zegt dat het verdere spreiding niet kan, maar het zal toch moeten. Vind maar een manier.
• Het gaat echt niet. We moeten toch opnieuw contacten en reisbewegingen beperken. Horeca beperken of sluiten, 1,5m terug, bovengrens voor aantal bezoekers thuis per dag. Ook als je gevaccineerd bent, want de ongevaccineerden komen nu al zonder test niet meer in de kroeg.
• QR strenger handhaven, 2G of betaalde testen invoeren om nog meer mensen te laten prikken. Prikken, prikken, prikken. 12 t/m 18 naar 85%. Vaccin toelaten voor 5 t/m 11. En maar zo doormodderen op hoop van zegen. Mensen de worst voorhouden dat als de basisschool genoeg geprikt is, dat we dan ekt ekt ekt teruggaan naar normaal in 2022. En anders wel in 2023 als het ook voor peuters, baby's en huiskatten is toegelaten...
Ik zou dit forum nog even open laten in ieder geval.
Steeds zeggen dat we er bijna zijn, nog even volhouden, en dus niet vooruitkijken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat de zorg geen extra 400 personen op de IC kan huisvesten. Hoe moeilijk kan het zijn om een speciaal Covid ziekenhuis te openen met zorg specifiek voor Covid patienten. Als ze dit vorig jaar waren opgestart was het nu al gereed geweest. Maar kennelijk is het te prevaleren dat we de bevolking nog een tijdje gijzelen.
Liever dat dan sectoren sluiten, lijkt mij.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we maar niet weer gaan beginnen met die onzin van mondmaskers, winkelen op reservering, sporten zonder publiek en noem maar op. Het is wel een keer mooi geweest hoor.
Heel moeilijk. Wie wil er in godsnaam in een covid sterfhuis werken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat de zorg geen extra 400 personen op de IC kan huisvesten. Hoe moeilijk kan het zijn om een speciaal Covid ziekenhuis te openen met zorg specifiek voor Covid patienten. Als ze dit vorig jaar waren opgestart was het nu al gereed geweest. Maar kennelijk is het te prevaleren dat we de bevolking nog een tijdje gijzelen.
Voor Nederlandse begrippen gewoon een grote stad ja. Ook een echt stadsziekenhuis. Je hebt wel gelijk denk ik.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij zit toch in een middelgrote stad in Brabant? Dan is het op zich logisch gezien in veel achterstandsbuurten een lagere vaccinatiegraad is. In de bible belt zal je weer een ander publiek zijn die op de IC beland want daar zijn minder achterstandswijken maar wel grote groepen streng gelovigen en ook gemiddeld een oude bevolking.
Helemaal eens, zo iets moet je niet willen als er geen uitzicht is op een oplossing. We hebben vaccins geprobeerd, dit is hoe goed (of slecht) het gaat worden. Enige optie is er mee door leven. Niet weer allerlei dingen verbieden en sectoren slopen. Man, vorig jaar kreeg je een boete als je met 3 of meer personen buiten samen kwam in een geplande ontmoeting! Hoe achterlijk wil je het hebben..quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we maar niet weer gaan beginnen met die onzin van mondmaskers, winkelen op reservering, sporten zonder publiek en noem maar op. Het is wel een keer mooi geweest hoor.
Dan moet je meer salaris bieden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Heel moeilijk. Wie wil er in godsnaam in een covid sterfhuis werken.
Het kost hoe dan ook weer bakken met geld.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Liever dat dan sectoren sluiten, lijkt mij.
Geen idee. Heb onze intensivisten en longartsen daar nog niet over gehoord.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, dank voor het delen. In de VS is een tijdje de theorie geweest dat mensen met een donkere complexie om één of andere reden vaker last hadden, los van de economische situatie. Weet jij of daar nog meer over loopt?
Ik vraag me nog steeds heel sterk af of de berekeningen (nog) kloppen. De 2200 tot 3400 was gebaseerd op 1,8 miljoen ongevaccineerden die ook nog geen besmetting doorgemaakt hadden. Dat is later 4800 geworden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kost hoe dan ook weer bakken met geld.
Heel vervelend voor die paar honderd man op de IC maar als we dat al niet meer trekken dan houdt het echt op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |