abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201814842
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Niet elk ziekenhuis heeft een lading "Steve" poppetjes paraat staan om mensen naar buiten te flikkeren denk ik :P

[ afbeelding ]
Zie hem genieten _O-
Tap tap tap
pi_201814852
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:49 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Boh ja ik ben het wel met je eens hoor.
Noem me maar een ongevoelige klootzak, maar dit soort krantenkoppen doen me inmiddels niets behalve mega irritatie bij me opwekken |:(
Ja dit, krijg er gewoon jeuk van. Als mijn ongevaccineerde kennis met ernstig overgewicht op de IC terechtkomt terwijl mijn moeder met hartklachten niet geopereerd kan worden, dan word ik helemaal gek.
Tap tap tap
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:59:44 #183
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201814857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar die veroorzaken op dit moment geen zorginfarct. Ik zeg niet dat ik hier voorstander van ben. Ik vind alleen dat als het zover komt dat we keuzes moeten maken, je dit niet zomaar van tafel kan vegen.

Dat jouw operatie moet worden uitgesteld met alle mogelijke gevolgschade van dien, omdat een ander een goedgekeurd vaccin weigert (om wat voor reden dan ook) is evengoed niet ethisch.
Het kan dan wel zijn dat rokers en sporters en andere mensen die 'door eigen schuld' in het ziekenhuis belanden schijnbaar de zorg niet belasten maar dat is natuurlijk wel degelijk zo. Het is wel zo dat de coronapatienten niet zijn 'ingecalculeerd' en deze nu dus problemen geven maar de zorg klaagt al ruim 10 jaar dat ze op het randje van capaciteit zitten en daarom kunnen ze deze coronapatienten er niet bij hebben.

Om de zorg verder te ontlasten kan er een prima 'gezond is beter' programma opgezet worden. Roken meer ontmoedigen en gezond eten en bewegen meer promoten, enzo. Dan ga je langzaamaan ook meer ruimte krijgen in de zorg.

Daarnaast natuurlijk mensen opleiden. Mijn dochter heeft in het ziekenhuis gewerkt en wil niet op de IC werken, niet aantrekkelijk en dat vond iedereen van haar jaar. Onaantrekkelijke baan dus geen wonder dat men er geen mensen voor kan krijgen.
To BG or not to BG!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:59:50 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201814859
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Niet elk ziekenhuis heeft een lading "Steve" poppetjes paraat staan om mensen naar buiten te flikkeren denk ik :P

[ afbeelding ]
Ziekenhuizen hebben toch wel beveiligers rondlopen?
pi_201814959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:59 schreef oppiedoppie het volgende:
Om de zorg verder te ontlasten kan er een prima 'gezond is beter' programma opgezet worden. Roken meer ontmoedigen en gezond eten en bewegen meer promoten, enzo. Dan ga je langzaamaan ook meer ruimte krijgen in de zorg.
Volgens mij wordt het roken al jaren flink ontmoedigt, maar dat levert je ook vele boze reacties op van mensen die onder aanvoering van de tabaksindustrie hameren op 'vrijheid en eigen verantwoordelijkheid'. Ook gezond eten en meer bewegen zijn zaken die echt wel gepromoot worden, maar het blijft gewoon een stuk lastiger om gedrag te sturen dan om te behandelen. En zolang de VVD pertinent weigert om ook maar op enigerlei wijze dwingend te zijn richting de voedingsmiddelenindustrie blijft het ook dweilen met de kraan open.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201814966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Totdat er 40-45 woeste allochtonen op je afdeling staan en dreigen je thuis op te zoeken als je de patiënt niet ten koste van alles in leven houdt.
Kan jij eens als ooggetuige aangeven wat voor mensen er over het algemeen in de ziekenhuizen liggen met Covid op dit moment? Als je daar wat over kan/mag zeggen?

Leeftijd, vaccinatie status (zover je dat weet), geslacht, afkomst etc.
pi_201814986
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:09 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Kan jij eens als ooggetuige aangeven wat voor mensen er over het algemeen in de ziekenhuizen liggen met Covid op dit moment? Als je daar wat over kan/mag zeggen?

n = 1 ziekenhuis zegt natuurlijk niet zo heel veel, maar de sterkst correlerende factor is natuurlijk niet gevaccineerd zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201814997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
n = 1 ziekenhuis zegt natuurlijk niet zo heel veel, maar de sterkst correlerende factor is natuurlijk niet gevaccineerd zijn.
Nee dat zegt ook niet alles. Maar gewoon benieuwd. Ik hoor ook van andere ooggetuigen geluiden.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:13:34 #189
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201815017
"Ziekenhuizen Ede en Tiel willen weer landelijke spreiding
De ziekenhuizen in Ede en Tiel willen dat de landelijke spreiding van coronapatiënten weer opstart. Het ziekenhuis in Ede kan de drukte niet meer aan, onder meer omdat de besmettingen in de Biblebelt toenemen, schrijft Omroep Gelderland. In de Biblebelt wonen naar verhouding veel mensen die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren. Ook in Ziekenhuis Rivierenland in Tiel is het daardoor druk. Het steunt daarom de oproep voor meer landelijke spreiding. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) was juist vorige week gestopt, omdat spreiding toen niet meer nodig leek." Bron: NOS

Tja. Vrij duidelijk dus allemaal.... -O-
pi_201815051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
"Ziekenhuizen Ede en Tiel willen weer landelijke spreiding
De ziekenhuizen in Ede en Tiel willen dat de landelijke spreiding van coronapatiënten weer opstart. Het ziekenhuis in Ede kan de drukte niet meer aan, onder meer omdat de besmettingen in de Biblebelt toenemen, schrijft Omroep Gelderland. In de Biblebelt wonen naar verhouding veel mensen die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren. Ook in Ziekenhuis Rivierenland in Tiel is het daardoor druk. Het steunt daarom de oproep voor meer landelijke spreiding. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) was juist vorige week gestopt, omdat spreiding toen niet meer nodig leek." Bron: NOS

Tja. Vrij duidelijk dus allemaal.... -O-
"Vorige week gestopt".

Tja dat zijn natuurlijk procedures die al minimaal vier weken geleden zijn opgestart. Want vorige week zat dit er natuurlijk al wel aan te komen dat het in die regio een probleem zou kunnen worden.

Beetje het zelfde als het volledig opheffen van de grote prikstraten. Er is een KANS dat dadelijk het OMT met het advies komt om toch grootschalig weer te gaan prikken (3e prik). Dan duurt het eerst weer maanden voordat de capaciteit weer op orde is.
pi_201815062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:09 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Wel eens met @Monolith dat je er niet zoveel aan hebt. Maar ik kan dat best delen. Heb dat toevallig gisteren opgeleverd aan de instantie van JaapGOAT.

Van onze huidige covid patiënten:
Pakweg 15 procent is gevaccineerd.
Leeftijd: Meeste 60+, een paar van in de 50. Eentje van in de 30.

Geslacht is nu ongeveer 50/50

Afkomst: veel allochtonen. Vooral op de IC valt me dat de afgelopen maanden op.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:22:11 #192
335476 oppiedoppie
pi_201815110
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja dit, krijg er gewoon jeuk van. Als mijn ongevaccineerde kennis met ernstig overgewicht op de IC terechtkomt terwijl mijn moeder met hartklachten niet geopereerd kan worden, dan word ik helemaal gek.
Het blijkt inderdaad dat er nog mensen zijn die niet gevaccineerd willen worden en die toch in een risicogroep vallen. Dat had ik niet verwacht. En daar moeten alle ongevaccineerden onder lijden want een gezonde 30er wordt erop aangekeken als een 60 plusser of een 'stevig persoon' in het ziekenhuis terecht komt. Door alle ongevaccineerden op een hoop te gooien.

Enige waar ongevaccineerden op aangekeken kunnen worden is dat ze meer kans hebben om het virus te verspreiden? Als dat al zo is. Zelf hou ik nog steeds afstand van vreemden en ga ik niet naar plekken waar veel mensen komen maar dit deed ik sowieso al niet, ik ga juist naar plekken waar weinig, liefst geen, mensen komen. Zo praat ik het voor mezelf goed he. (en toch zijn er mensen die beweren dat alle ongevaccineerden zich nooit aan de regels hebben gehouden, aannames ten top altijd hier:-(
To BG or not to BG!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:25:44 #193
335476 oppiedoppie
pi_201815142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Wel eens met @:monolith dat je er niet zoveel aan hebt. Maar ik kan dat best delen. Heb dat toevallig gisteren opgeleverd aan de instantie van JaapGOAT.

Van onze huidige covid patiënten:
Pakweg 15 procent is gevaccineerd.
Leeftijd: Meeste 60+, een paar van in de 50. Eentje van in de 30.

En overgewicht?
En ander onderliggend lijden of waren al deze mensen supergezond?

Geslacht is nu ongeveer 50/50

Afkomst: veel allochtonen. Vooral op de IC valt me dat de afgelopen maanden op.
To BG or not to BG!
pi_201815145
twitter

Wat zegt hij hier nu?

"Stel dat we inderdaad aan die 85% vaccinatiegraad komen die nu naar voren komt uit de enquêtes die we doen. Die moeten we eerst nog wel zien te bereiken. We hebben op dit moment 75% die een eerste prik heeft gehad, richting de 50% volledig gevaccineerd, maar we moeten echt aan die 85% komen. In ieder geval aan 75% onder de jongeren tussen de 12 en de 18."

:?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:28:41 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_201815160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:22 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het blijkt inderdaad dat er nog mensen zijn die niet gevaccineerd willen worden en die toch in een risicogroep vallen. Dat had ik niet verwacht. En daar moeten alle ongevaccineerden onder lijden want een gezonde 30er wordt erop aangekeken als een 60 plusser of een 'stevig persoon' in het ziekenhuis terecht komt. Door alle ongevaccineerden op een hoop te gooien.

Enige waar ongevaccineerden op aangekeken kunnen worden is dat ze meer kans hebben om het virus te verspreiden? Als dat al zo is. Zelf hou ik nog steeds afstand van vreemden en ga ik niet naar plekken waar veel mensen komen maar dit deed ik sowieso al niet, ik ga juist naar plekken waar weinig, liefst geen, mensen komen. Zo praat ik het voor mezelf goed he. (en toch zijn er mensen die beweren dat alle ongevaccineerden zich nooit aan de regels hebben gehouden, aannames ten top altijd hier:-(
In plaats van het voor jezelf goed te praten kun je ook gewoon het goede doen.

Ja de kans is klein voor jou maar dit is een big numbers game. Als iedereen voor wie de kans klein is het niet doet, loopt de boel toch weer vast.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201815184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:22 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ik snap op zich best dat mensen zich niet willen laten vaccineren, geen zogenaamde troep in hun lijf willen of zich aan religieuze principes houden. Ik had ook zo mijn twijfels bij AZ en was blij dat het Pfizer werd. Ik woon zelf op de bible belt en een aantal kennissen van mijn ouders laten zich niet vaccineren. Maar die gaan wel met z'n allen naar de kerk, gaan wel naar hun werk ipv dat ze thuiswerken, organiseren gewoon familiefeesten en bruiloften. En dit zijn 60-plussers met allerlei aandoeningen. Leuk dat jij je nu aangesproken voelt en zelf beweert voorzichtig te zijn (dat zeggen al die kennissen namelijk ook van zichzelf), maar je keuze heeft gevolgen voor andere mensen die wéér op een wachtlijst worden gezet. Dat merk jij zelf misschien niet, maar anderen wel.
Tap tap tap
pi_201815194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:08 schreef Monolith het volgende:

[..]En zolang de VVD pertinent weigert om ook maar op enigerlei wijze dwingend te zijn richting de voedingsmiddelenindustrie blijft het ook dweilen met de kraan open.
Ook dit vooral. Dit is me al jaren een doorn in het oog. Het maakt niet uit wat je uit het rek trekt: er is altijd wel suiker of zout toegevoegd. Ik maak daarom zo veel mogelijk zelf. Maar of de regering die suikerovervloed (en ook zoutovervloed) ingedamd krijgt is maar de vraag.

Beetje off topic:

Zo was er ooit op een forum iemand die zelf pastasaus wilde maken, omdat ze gezonder wilde eten en geen kant-en-klare potten meer wilde kopen. Ze had wat geëxperimenteerd, en vond dat al haar sauspogingen een wat zurige pastasaus hadden opgeleverd. Dus had ze er een paar scheppen suiker bijgedaan. Toen was de saus lekker. Tja.

Veel mensen zijn intussen zo gewend aan al die zoetigheid dat ze niet meer zonder kunnen. Producenten weten dat ook, en daarom durft niemand de zoetigheid weg te laten, want dan vindt de consument hun product niet meer lekker.
pi_201815230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:26 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Wat zegt hij hier nu?

"Stel dat we inderdaad aan die 85% vaccinatiegraad komen die nu naar voren komt uit de enquêtes die we doen. Die moeten we eerst nog wel zien te bereiken. We hebben op dit moment 75% die een eerste prik heeft gehad, richting de 50% volledig gevaccineerd, maar we moeten echt aan die 85% komen. In ieder geval aan 75% onder de jongeren tussen de 12 en de 18."

:?
Maatwerk zijn ze sowieso slecht in geweest, dus het verbaast me niet dat ze straks gewoon weer iedereen gaan raken met eventuele maatregelen. Gaat nog wel wat spanning opleveren in het land. Geen opstanden hoor, maar er komt dan toch hopelijk wel wat kritiek.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:42:16 #199
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201815288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maatwerk zijn ze sowieso slecht in geweest, dus het verbaast me niet dat ze straks gewoon weer iedereen gaan raken met eventuele maatregelen. Gaat nog wel wat spanning opleveren in het land. Geen opstanden hoor, maar er komt dan toch hopelijk wel wat kritiek.
Dat ze er slecht in zijn betwijfel ik niet, maar dat het niet zou kunnen omdat het niet te handhaven is??

For fuck sake...we hebben toch die stomme coronapas nu?! Stel er zou een lockdown komen of weer een avondklok (laten we uitgaan van niet, want.... mijn hemel wat een onzin was dat :') ) dan kan je toch gewoon de mensen die zich "er niet aan houden" bij controle vragen om corona QR en wanneer ze die geldig kunnen tonen, is het toch oke?
Ik volg niet wat daar zo ingewikkeld aan zou moeten zijn, dat doet men nu toch ook al betreft horeca en bepaalde openbare gelegenheden?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:44:03 #200
335476 oppiedoppie
pi_201815301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik snap op zich best dat mensen zich niet willen laten vaccineren, geen zogenaamde troep in hun lijf willen of zich aan religieuze principes houden. Ik had ook zo mijn twijfels bij AZ en was blij dat het Pfizer werd. Ik woon zelf op de bible belt en een aantal kennissen van mijn ouders laten zich niet vaccineren. Maar die gaan wel met z'n allen naar de kerk, gaan wel naar hun werk ipv dat ze thuiswerken, organiseren gewoon familiefeesten en bruiloften. En dit zijn 60-plussers met allerlei aandoeningen. Leuk dat jij je nu aangesproken voelt en zelf beweert voorzichtig te zijn (dat zeggen al die kennissen namelijk ook van zichzelf), maar je keuze heeft gevolgen voor andere mensen die wéér op een wachtlijst worden gezet. Dat merk jij zelf misschien niet, maar anderen wel.
Je zegt zelf dat het 60ers zijn met allerlei aandoeningen. Zelf ben ik veel jonger en heb geen 'aandoeningen' en toch vind jij dat mijn keuze gevolgen heeft voor anderen? Iedereen met aandoeningen, dikkeren of ouderen zouden toch gevaccineerd moeten zijn inmiddels?
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')