Omdat het steeds verder uitdooft naarmate een groter deel van de wereldbevolking gevaccineerd raakt.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zal vast zo zijn maar dan wel omdat er niet meer of minder wordt getest. Waarom denk je dat het virus volgend jaar weg is?
Kan dat op zich prima op onze afdeling. Maar 1 keer per week krijgt ze bepaalde papieren mee die ze moet verwerken. Dus dat moet iemand anders nu bij haar thuisbrengen. En ze is altijd best afwezig van online overleggen omdat ze een flutmicrofoon heeft die kraakt. Allemaal niet handig.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar kan ze makkelijk thuiswerken of is dat moeilijk?
Zulken mogen zich nog gelukkig prijzen dat ze een kantoorbaan hebben. En geen werk in de industrie, zorg, etc waar fysieke aanwezigheid een must is.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan dat op zich prima op onze afdeling. Maar 1 keer per week krijgt ze bepaalde papieren mee die ze moet verwerken. Dus dat moet iemand anders nu bij haar thuisbrengen. En ze is altijd best afwezig van online overleggen omdat ze een flutmicrofoon heeft die kraakt. Allemaal niet handig.
Dat is idd winst. je gaat net zo lang uit maar bent de volgende dag gewoon fit.quote:Op maandag 18 oktober 2021 10:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we nog "jaren" zouden blijven zitten in de situatie waar we nu in zitten, dan hebben we gewoon een luxeprobleem. Mensen gaan weer naar hun werk, het uitgaansleven is weer open, er zijn weer concerten. Voor een heel groot deel van de mensen is het 'normaal' voor 90% terug.
En ergens vind ik het geen ramp als de discotheek om 14:00 open gaat en om 24:00 dicht gaat, in plaats van midden in de nacht.
Zo'n 50% van de wereldbevolking moet nog een 1e prik krijgen begrijp ik en er worden momenteel zo'n 20 miljoen vaccins per dag gezet wereldwijd. Dan ben je dus nog wel even zoet.. ook tot ver in 2022.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het steeds verder uitdooft naarmate een groter deel van de wereldbevolking gevaccineerd raakt.
Als we dat tempo volhouden, is iedereen volgend jaar ingeënt.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo'n 50% van de wereldbevolking moet nog een 1e prik krijgen begrijp ik en er worden momenteel zo'n 20 miljoen vaccins per dag gezet wereldwijd. Dan ben je dus nog wel even zoet.. ook tot ver in 2022.
Bidden dan maar.quote:Op maandag 18 oktober 2021 10:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja vrees ik ook voor. Het vaccin helpt wel, maar niet voldoende om de pandemie in toom te houden. Wellicht dat gedurende de zomer van 2022 er even geen controle nodig is. Maar zodra de herfst weer begint komt de QR controle gewoon weer terug.
We moeten het echt van een ander wonder hebben: Virus variant die veel minder ernstig is, Wonderbaarlijk medicijn of een veel beter vaccin. Met de huidige vaccins en vaccinatiegraad gaan we er niet uitkomen in iedergeval.
Ik snap dit pessimisme niet zo. Hoezo zijn de vaccins niet goed genoeg?quote:Op maandag 18 oktober 2021 10:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja vrees ik ook voor. Het vaccin helpt wel, maar niet voldoende om de pandemie in toom te houden. Wellicht dat gedurende de zomer van 2022 er even geen controle nodig is. Maar zodra de herfst weer begint komt de QR controle gewoon weer terug.
We moeten het echt van een ander wonder hebben: Virus variant die veel minder ernstig is, Wonderbaarlijk medicijn of een veel beter vaccin. Met de huidige vaccins en vaccinatiegraad gaan we er niet uitkomen in iedergeval.
Omdat het moet volgens de regels?quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik snap niet waarom jongeren nog altijd op stations een mondmasker dragen.
Ik had van die groep verwacht dat ze als eerste dat ding afdeden.
Dat is dus niet zo want het circuleert ook onder gevaccineerden. Vaccin gaat besmetting immers niet tegen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het steeds verder uitdooft naarmate een groter deel van de wereldbevolking gevaccineerd raakt.
Op perrons en stationshallen niet meer toch?quote:
Hier in Vlaanderen zijn er voor "evenementen" tot 500 bezoekers geen beperkingen meer. Geen maskers (behalve in OV, zorginstellingen en bij contactberoepen: kappers, verplegers..), geen afstand houden, geen QR-check.quote:Op maandag 18 oktober 2021 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ik dit lees ben ik weer blij dat wij 'slechts' een QR-check hebben in NL.
Hier hoor je altijd twee dingen over. Aan de ene kant gaat vaccineren de verspreiding van het virus niet tegen, maar aan de andere kant schijnt het wel zo te zijn dat gevaccineerde mensen korter besmettelijk zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo want het circuleert ook onder gevaccineerden. Vaccin gaat besmetting immers niet tegen.
Ik zag laatst een interview met een Belgisch meisje, jaar of 15, dat heel erg geschokt was dat de mondkapjes niet meer hoefden. Want dan zagen mensen haar gezicht. Ze was niet lelijk.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik snap niet waarom jongeren nog altijd op stations een mondmasker dragen.
Ik had van die groep verwacht dat ze als eerste dat ding afdeden.
*denkt aan dat besmette restaurant van gisterenquote:Op maandag 18 oktober 2021 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier hoor je altijd twee dingen over. Aan de ene kant gaat vaccineren de verspreiding van het virus niet tegen, maar aan de andere kant schijnt het wel zo te zijn dat gevaccineerde mensen korter besmettelijk zijn.
Als dat laatste waar is, heeft het wel degelijk een dempend effect op de verspreiding van het virus naarmate meer mensen zijn ingeënt.
Moslima?quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zag laatst een interview met een Belgisch meisje, jaar of 15, dat heel erg geschokt was dat de mondkapjes niet meer hoefden. Want dan zagen mensen haar gezicht. Ze was niet lelijk.
Is misschien maar een enkel gevalletje, maar vond het wel apart.
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af of ze nergens heen gaan. Dus niet naar verjaardagen, sport vakantie uitje met kinderen want als je om corona niet naar kantoor wilt komen dan moet je wrl consequent zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wij zitten er ook met één die alleen maar wil komen als het echt nodig is. Op zich kan dat ook wel allemaal op afstand in onze branch maar minimaal 1 dag is wel fijn. Beter dan dit gaat het vermoedelijk ook niet worden epidemiologisch gezien. Iedereen is volledig gevaccineerd. HIj heeft een auto. Niet heel gezond die angst. Dan kom je nergens meer.
Ja, vind ik ook zo apart. Ik kom dat soort mensen ook nooit tegen. Van het weekend ook allerlei sociale activiteiten gehad, concert, feestje, verjaardag. Nergens iets gemerkt van corona of dat mensen er nog bang voor zijn. Ja bij het concert je QRcode laten zien, maar dat gaat in 1 ruk door met het kaartje.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af of ze nergens heen gaan. Dus niet naar verjaardagen, sport vakantie uitje met kinderen want als je om corona niet naar kantoor wilt komen dan moet je wrl consequent zijn.
Nu pas? Dat is hier alweer een hele tijd. Gelukkig ook weer mandjes en zelfs zonder mandje mag weer, voor je ene avocado.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik had weer een muntje nodig voor een winkelkarretje![]()
#firstworldproblems
Het was hier een tijdje terug ook weer even ja, maar daarna stonden de karretjes opeens toch weer los.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:32 schreef josja het volgende:
[..]
Nu pas? Dat is hier alweer een hele tijd. Gelukkig ook weer mandjes en zelfs zonder mandje mag weer, voor je ene avocado.
Walgelijk inderdaad dat de karretjes weer vast staan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het was hier een tijdje terug ook weer even ja, maar daarna stonden de karretjes opeens toch weer los.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |