abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:25:53 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201792648
Gisteravond heerlijk Lamsvlees bij de Griek gegeten.
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 10:36:13 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201792703
Oeh, lekker :9
Al heel te lang niet gehad. :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201792730
Deze brave burger heeft testafspraak gemaakt.
Ik denk dat het mijn jaarlijkse-voorhoofdsholte-ontsteking-of-geen-voorhoofdsholte-ontsteking-that-is-the-question-aanloop is, want droog plekje in mn keel, hoesten, neus die steeds volloopt en hoofd dat zwaar en licht duizelig voelt. Temperatuur van 37,8 wat in mijn geval betekent dat er wel iets gebeurd van binnen.

Dus jippie.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:43:58 #4
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201792771
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:36 schreef derLudolf het volgende:
Oeh, lekker :9
Al heel te lang niet gehad. :9
Restaurant Korfu in Kleve, zit op de dijk tegenover Emmerich. Naast de standaard gerechten die je bij bijna iedere griek in Duitsland krijgt (maar dan beter klaargemaakt dan bij de meesten) hebben ze erg goede vleesgerechten a la carte, Lam, Steaks.
Waren met een groep van 20 personen en het was bomvol in het restaurant, toch kwamen alle (a la carte) gerechten keurig gelijktijdig en perfect zoals besteld. En nee, het is geen fine dining, maar dat ambieert men ook niet. Gewoon erg goed eten voor een goede prijs en je gaat never nooit met honger weg.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:45:09 #5
63722 z80
I fink you freaky
pi_201792779
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kutterdekutkutkut
Hebben ergens kortsluiting in huis en kan het niet vinden, de badkamer wordt verbouwd, ik ben bang dat er ergens een buis in de wanden lekt en in de stroom loopt.
KUT
Op moment alleen in de huiskamer geen stroom, daar zit ergens de kortsluiting, maar alle stekkers zijn eruit
Zekering uitschakelen, alle stekkers er uit en alle lampen uit. Multimeter op standje weerstand. En meten tussen de fase en nul, fase en aarde en nul en aarde. Bij sluiting heb je ergens zo goed als 0 Ohm. Bij een hoge weerstand een lekspanning. Vervolgens kijken waar de lasdoos van de ruimte zit waarvan je verwacht dat het probleem zit. Daar de fase loshalen. Meten. Probleem weg? Kun je verder de rest gebruiken. Zo niet een lasdoos verder terug en zelfde actie. Dat gaat een vonkentrekker ook doen.

Maar lekwater in een electraleiding? Kan, maar is zeldzaam. Dan komt er ook water uit de wcd of schakelaar.
Grotere kans op een boor die ergens doorheen gegaan is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:48:46 #6
63722 z80
I fink you freaky
pi_201792808
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Restaurant Korfu in Kleve, zit op de dijk tegenover Emmerich. Naast de standaard gerechten die je bij bijna iedere griek in Duitsland krijgt (maar dan beter klaargemaakt dan bij de meesten) hebben ze erg goede vleesgerechten a la carte, Lam, Steaks.
Waren met een groep van 20 personen en het was bomvol in het restaurant, toch kwamen alle (a la carte) gerechten keurig gelijktijdig en perfect zoals besteld. En nee, het is geen fine dining, maar dat ambieert men ook niet. Gewoon erg goed eten voor een goede prijs en je gaat never nooit met honger weg.
Daar op mijn verjaardag op een maandag geweest. Zelfs dan zit de tent vol.
En ja, het is een ouderwetse Griek. Met dito inrichting. Maar ook met personeel dat er al heel lang werkt.
Geeft ook aan dat de werkomstandigheden er goed zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:51:34 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201792820
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:45 schreef z80 het volgende:

[..]
Zekering uitschakelen, alle stekkers er uit en alle lampen uit. Multimeter op standje weerstand. En meten tussen de fase en nul, fase en aarde en nul en aarde. Bij sluiting heb je ergens zo goed als 0 Ohm. Bij een hoge weerstand een lekspanning. Vervolgens kijken waar de lasdoos van de ruimte zit waarvan je verwacht dat het probleem zit. Daar de fase loshalen. Meten. Probleem weg? Kun je verder de rest gebruiken. Zo niet een lasdoos verder terug en zelfde actie. Dat gaat een vonkentrekker ook doen.

Maar lekwater in een electraleiding? Kan, maar is zeldzaam. Dan komt er ook water uit de wcd of schakelaar.
Grotere kans op een boor die ergens doorheen gegaan is.
Ik laat het lekker aan de Electriker over die morgen gebeld wordt. Wat je zegt over water dat uit de WCD of Schakelaar zou lopen, dat klopt, als draden door PVC buizen lopen. Hier in D is het echter normaal dat draden in het stuck worden gelegd. Hebben een oud huis, met oude buizen en oude bedrading.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:54:47 #8
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201792835
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:48 schreef z80 het volgende:

[..]
Daar op mijn verjaardag op een maandag geweest. Zelfs dan zit de tent vol.
En ja, het is een ouderwetse Griek. Met dito inrichting. Maar ook met personeel dat er al heel lang werkt.
Geeft ook aan dat de werkomstandigheden er goed zijn.
Kom er ook al een jaar of 10, eigenaar is een top horecaman. Zo zouden er meer moeten zijn.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:57:44 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_201792845
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik laat het lekker aan de Electriker over die morgen gebeld wordt. Wat je zegt over water dat uit de WCD of Schakelaar zou lopen, dat klopt, als draden door PVC buizen lopen. Hier in D is het echter normaal dat draden in het stuck worden gelegd. Hebben een oud huis, met oude buizen en oude bedrading.
Weet ik. Woon er zelf ook. En erger me geregeld aan de elektra dat in stukwerk geplakt zit. En lasdozen met kroonsteentjes. Maar daar gaat geen water in zitten. Gelukkig niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201792914
Goedemorgen!
Beetje laat, maar soit.

Een haagwinde in dor riet


Een dapper bloeiende akkerdistel
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201793015
quote:
2s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:34 schreef Lonaa het volgende:
@:vlindertje89 Thanks. :) Ik moet vrijdag weer naar de fysio dus dan gaan we het eens overleggen of er vervolgstappen moeten zijn.
Maar mopje, ik had je de oplossing toch al gegeven :o
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201793089
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 11:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar mopje, ik had je de oplossing toch al gegeven :o
Die leg ik ook voor.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201793193
Succes met testen Loon. En wat onwijs klote van je schouder :*

@gcjoel :
Het gevoel was wel heel goed, (ik zag me daar best heerlijk zitten hoor O+ ) de concessies qua verbouwing/ruimte waren we ook wel bereid te doen, want die ligging...echt.... O+ !
Maar we hebben zojuist besloten dat de reistijd inderdaad een te grote dealbreaker gaat worden. Toch wel, na lang wikken en wegen.
De vraagprijs is ook naar onze mening veel te hoog (zeker gekeken naar wat er voor andere huizen betaald is, prijsstijgingen ruim meegenomen, en daarbij meegenomen wat er allemaal nog moet gebeuren) maar zelfs als we de prijs naar beneden zouden krijgen, dan twijfelden we nog.

Dus het wordt een nee. Maar dan wel een 'Nee, helaas...'

Ook wel sneu voor de duif in de schuur :P. Die zit dan voorlopig nog steeds alleen. (Ik zei al dat die wel mocht blijven. Nu verzorgen de buren hem/haar al een half jaar ;) )
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 oktober 2021 @ 11:52:48 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201793216
Middag :W

Gesport en boodschappen *vink*

Huishouden met deze talkshow op de achtergrond
Echte talkshows O+.

Straks richting Amsterdam. Wellicht ben ik nog op TV te zien, want ben te gast bij Podium Witteman :+. Ook nog even wat eten bij De Hallen :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201793238
@Lonaa wat een vieze tegenvaller, dat rust - tot nu toe - weinig/geen positief effect heeft.
Hopelijk tref je iemand, die goed kan uitleggen wat er fysiologisch en anatomisch is gebeurd bij overbelasting. En dat langer rust alsnog positief kan uitwerken.
Hóe zwaar het ook is om ‘niks’ te doen. Sterkte ermee.

Hoe zou het @FutureFairytale inmiddels vergaan? Een kleine update zou wel leuk zijn.

Vanmorgen wat heerlijke muziek geluisterd van een croonende Tony Bennett.
Negentig, dement en a living singing phenomene. The Great American Songbook.

Ellende in huis met elektriciteit, of water of riool. Wat een narigheid.
pi_201793304
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Vanyel op 17-10-2021 12:06:46 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 17 oktober 2021 @ 12:11:45 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201793344
Heb de oorzaak gevonden, water loopt langs de muur hier naar beneden. De hoofdkraan dicht gezet en de leidingen afgetapt. KUT
Dan kan de badkamer firma de boel de ze er in gezet hebben weer openbreken en gaan repareren.
pi_201793454
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 11:55 schreef AnneX het volgende:


Vanmorgen wat heerlijke muziek geluisterd van een croonende Tony Bennett.
Negentig, dement en a living singing phenomene. The Great American Songbook.


In dit kader:
Op zondagochtend luister ik altijd van 10 tot 12 naar radio veronica.
Danny Vera draait dan zijn favo muziek en tips van luisteraars. Heeeeerlijk! Oud en nieuw en vaak onbekende pareltjes O+
pi_201793522
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 12:23 schreef Blues het volgende:

[..]
In dit kader:
Op zondagochtend luister ik altijd van 10 tot 12 naar radio veronica.
Danny Vera draait dan zijn favo muziek en tips van luisteraars. Heeeeerlijk! Oud en nieuw en vaak onbekende pareltjes O+
Als vroegû-û-hûr : Willem Duys en Muziek mozaïek?
Volgende week eens bijtijds aandenken.
  zondag 17 oktober 2021 @ 12:38:02 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201793625
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 12:28 schreef AnneX het volgende:

[..]
Als vroegû-û-hûr : Willem Duys en Muziek mozaïek?
Volgende week eens bijtijds aandenken.
Dat luisterde ik in de jaren 70, begin 80, lees net dat ie dat van oktober 1962 zijn eerste uitzending tot 27 juni 1999 wekelijks deed. WOW
Veel muziek leren waarderen, hij draaide van alles, van Peggy Lee tot Nina Hagen.
pi_201793730
Yup beiden: doet me sterk denken aan Willem o Duys :Y
pi_201793756
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat luisterde ik in de jaren 70, begin 80, lees net dat ie dat van oktober 1962 zijn eerste uitzending tot 27 juni 1999 wekelijks deed. WOW
Veel muziek leren waarderen, hij draaide van alles, van Peggy Lee tot Nina Hagen.
Was er ook niet een kwartiertje, dat Willem diverse uitvoeringen liet horen van één song, covers dus.
En altijd even liet horen hoe Frank (sinatra) fraseerde waardoor de songtekst een wending kreeg.
Het was wel een muzikale opvoeding ja. *)
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:00:41 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201793887
Zo had je in de jaren 80 ook Stoffer en Benz bij de VPRO die juweeltjes draaiden, hadden thema avonden, "de wind", "drinken" etc en draaiden dan muziek die bij dat thema paste. Had ze allemaal op cassette, maar die hebben het niet overleeft.
pi_201794491
quote:
2s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:36 schreef Lonaa het volgende:
Sommigen van jullie hebben met regelmaat een CoVid-test gedaan, toch? Doen jullie dan een zelftest of ga je naar de GGD of wat?
Bij klachten naar de GGD. Ik ben gisteren gegaan. Al zat ik ook een beetje in tweestrijd. Eigenlijk geloof ik het allemaal na corona en twee vaccinaties wel. Ik ben alleen maar wat neusverkouden. Maar ik kreeg het toch niet over m'n hart als ik voor m'n werk iedereen vertel dat ze wel naar de GGD moeten met klachten, dat ik dan zelf toch niet ga. :')

Daarbij laat ik mezelf liever testen dan zo'n zelftest. Die mensen zijn daar zo snel en goed in. Waarschijnlijk zit ik veel langer en pijnlijker te roeren.
pi_201794511
Trouwkaarten eindelijk besteld. Die kunnen dan hopelijk snel de deur uit. *O*

En verder zit ik vandaag alleen maar in een 'Eat all the food'-bui. Genieten.
pi_201794514
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden een productief uurtje. Twee ventilatoren schoongespoten met de compressor, sopje er over, folie er achter, SpeedComforts er onder. Eitje.

We hebben folie met een piepschuim laagje er achter. Het hing enorm makkelijk op. 4 Stukken dubbelzijdige tape er op en toen was het zo geregeld.
Als ik hoor hoe sommigen aan het klungelen zijn met Tonzon, ben ik blij dat ik hier ooit eens een rol van had gekocht bij Action of Lidl. Ik heb alleen geen idee meer wat het plan met die rol was destijds.
We vonden ook nog een rol ondervloer met alufolie er op. Dat lijkt me ook uitstekend te gebruiken.
Spoilers!
pi_201794615
Ik heb een luie hangdag. Nou ja, vanochtend was even aanpoten want we hadden wat lang geslapen en liefste moest twee uurtjes later al weer weg, dus even in hoog tempo alle eten voor hem om mee te nemen gemaakt + ontbijt. Maar verder heb ik veel tijd vermorst aan het zoeken van een leuk vakantiehuisje in Noord-Spanje om onze november-spanjemaand nog even met een weekje 'wat anders' af te ronden. De eisen zijn hoog: in the middle of nowhere en honden moeten mee.

Daarnaast kokkerel ik een beetje, heb een grote pan bolognesesaus in de oven en het voornemen is om dan straks lasagnebladen te maken en daarna dan dus lasagne.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201794687
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:11 schreef sigme het volgende:
Ik heb een luie hangdag. Nou ja, vanochtend was even aanpoten want we hadden wat lang geslapen en liefste moest twee uurtjes later al weer weg, dus even in hoog tempo alle eten voor hem om mee te nemen gemaakt + ontbijt. Maar verder heb ik veel tijd vermorst aan het zoeken van een leuk vakantiehuisje in Noord-Spanje om onze november-spanjemaand nog even met een weekje 'wat anders' af te ronden. De eisen zijn hoog: in the middle of nowhere en honden moeten mee.

Daarnaast kokkerel ik een beetje, heb een grote pan bolognesesaus in de oven en het voornemen is om dan straks lasagnebladen te maken en daarna dan dus lasagne.
Wat heb je allemaal voor eten voor hem klaargemaakt? :9
pi_201794704
Ik moet nog even een tweede laag epoxy gieten. We hebben een tafeltje met droogbloemen erin gemaakt voor een vriendin en een ander tafeltje met bierdopjes voor een vriend. Zijn wel weer leuk geworden.
pi_201794835
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:19 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat heb je allemaal voor eten voor hem klaargemaakt? :9
Vluggertje, een pakket voor ongeveer 24u van huis:
Kwark met fruit, pitten noten & zaden
6 boterhammen; mayo & kaas & ham | mayo & geprakt ei & kerrie | boter & leverworst
Bakje gesneden paprika
3 gekookte eieren
Volkorenmacaroni met ratatouille(uit blik), olijven, romaanse sla, plakjes worst, parmezaanse kaas
Toetje: 2 gebroken koekjes, mascarpone, pompoenkruiden, scheutje stroop
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201794861
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:20 schreef Myraela het volgende:
Ik moet nog even een tweede laag epoxy gieten. We hebben een tafeltje met droogbloemen erin gemaakt voor een vriendin en een ander tafeltje met bierdopjes voor een vriend. Zijn wel weer leuk geworden.
Crea Myra _O_

Er liepen twee potentiële killers in de tuin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201794961
Goedemiddag :O Siberische grondeekhoorntjes gevonden O+ Net als wat paddo's :D Heerlijke 1,5 uur lopen fotograferen. Nu de boel kopieren en spullen inpakken voor de vakantie morgen :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 15:33:59 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201795346
Ze hebben in het Teutenburger Wald wel leuke borden om op de bronstijd van reeën te wijzen.

Grote borden met een foto van een ree en pakkende tekst:

"Save sex - er hat den Kopf irgendwo anders"

"Verkehr im Verkehr"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 oktober 2021 @ 15:46:35 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_201795471
Rondje met de fiets in een flets zonnetje en een redelijk briesje. Even lekker uitwaaien.
Net THT gerookte makreel en witlof als middag/avond eten. Normaal vind ik makreel te duur voor wat je krijgt en is ook nog redelijk vet. Maar met de THT korting zo af en toe nog wel te doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:06:21 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201795707
Ik ging naar de winkel en kon geen stoofpeertjes vinden (wel "thuisland" peertjes.. ja eehh... welke variant is dat dan???)
En ook geen runderstoofvlees -O-
Daar ging mn middagje stoven..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201795804
@AnneX oh die zien er mooi uit! Hoe smaakten ze? :9

Ik heb net een was aangezet, gedoucht en uren bijgekletst met vriend in Noorwegen.
pi_201795863
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik ging naar de winkel en kon geen stoofpeertjes vinden (wel "thuisland" peertjes.. ja eehh... welke variant is dat dan???)
En ook geen runderstoofvlees -O-
Daar ging mn middagje stoven..
Misschien gebruiken ze daar wel een heel ander ras stoofpeertjes?
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:27:22 #38
63722 z80
I fink you freaky
pi_201796007
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik ging naar de winkel en kon geen stoofpeertjes vinden (wel "thuisland" peertjes.. ja eehh... welke variant is dat dan???)
En ook geen runderstoofvlees -O-
Daar ging mn middagje stoven..
Elke stevige peer kan als stoofpeer. Je moet alleen even opletten hoe lang deze moet stoven.
Maar dat is waarschijnlijk op internet wel te vinden. In ieder geval richttijden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201796104
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik ging naar de winkel en kon geen stoofpeertjes vinden (wel "thuisland" peertjes.. ja eehh... welke variant is dat dan???)
En ook geen runderstoofvlees -O-
Daar ging mn middagje stoven..
En met google translate vragen aan een medewerker of mede klant?
Of op het werk vragen morgen aan een collega?

@Candaasje: het smaakt prima. Alleen begrijp ik niet waarom ik ook nog chocolade 70% door het mengsel deed. 1e níet kapot te krijgen en ook de braun staafmixer kon er niks mee beginnen. En het staat niet eens in het recept. 8)7
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 16:35:50 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201796124
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik ging naar de winkel en kon geen stoofpeertjes vinden (wel "thuisland" peertjes.. ja eehh... welke variant is dat dan???)
En ook geen runderstoofvlees -O-
Daar ging mn middagje stoven..
Als ik hier over de grens al kijk naar de rassen van peren, sommige had ik nog nooit van gehoord, anderen nog nooit gezien in Nederland. Aardappels hetzelfde, appels wat minder - al gebruiken ze daar soms een andere naam zoals Boskoop* ipv Goudreinette. Elk land zal zijn voorkeuren hebben.

*Ik weet dat Schone van Boskoop een alternatieve naam is, maar nog nooit een Nederlander die naam horen gebruiken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201796130
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
En met google translate vragen aan een medewerker of mede klant?
Of op het werk vragen morgen aan een collega?

@:Candaasje: het smaakt prima. Alleen begrijp ik niet waarom ik ook nog chocolade 70% door het mengsel deed. 1e níet kapot te krijgen en ook de braun staafmixer kon er niks mee beginnen. En het staat niet eens in het recept. 8)7
:D

Ik heb hier pure chocolade kruidnoten :9~
Vreet me daar altijd helemaal misselijk aan. (Het helpt niet dat mijn vriend ze niet zo lekker vindt, dus vaak bijna het hele zakje voor mij is.)
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 16:37:00 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201796137
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien gebruiken ze daar wel een heel ander ras stoofpeertjes?
Is het niet gewoon een typisch Nederlands iets?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201796156
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is het niet gewoon een typisch Nederlands iets?
Dat dacht ik eerst ook, maar t is wereldwijd lijkt wel. Vroeger waren er 500 rassen :o de Romeinen kende het al
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:45:04 #44
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201796242
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Ik heb hier pure chocolade kruidnoten :9~
Vreet me daar altijd helemaal misselijk aan. (Het helpt niet dat mijn vriend ze niet zo lekker vindt, dus vaak bijna het hele zakje voor mij is.)
Bij dutch peppernuts hebben ze kruidnoten met 'chocolade' dacht dat ze ook vegan waren. Gister geproeft voor zus die glutenvrij eet. Waren lekker!
pi_201796290
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil dit graag van je krijgen. Het is ongetwijfeld uitsluitend jouw schuld dat ik nu plots nadenk over dingen als buisisolatie, radiatorfolie en kijken of ik mijn werkplek kan verwarmen naar de rest van het huis niet }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 17-10-2021 16:59:08 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201796316
Hier Bastogne kruidnoten.
Lekker!!! *O*

Straks happie eten in de stad :9
Met een korting van 50% altijd leuk zo'n actie en zo kennismaken met een restaurant waar we nog niet eerder waren.
https://restaurantboca.nl/menukaart/
pi_201796342
Ik denk dat ik zo een burger bestel. Morgen begint het normale leven weer :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201796368
Ik eet vanavond die nieuwe Goodbite pizza van Dr. Oetker. (Ik dacht dat @Myraela die al eens op had?)

Of ik eet linzensoep, die hebben we ook nog.

Of nog het laatste restje bulgur met tempeh....
pi_201796596
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:52 schreef Candaasje het volgende:
Goodbite pizza
Goodbaker, bedoel je? Ja, is m'n verslaving op het moment. :D Zaterdag eet m'n vriend weer een avond niet mee, dan ga ik hem weer lekker makkelijk halen. :9
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:07:02 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201796611
Voor mij is er maar 1 stoofpeer, en dat is de Gieser Wildeman
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:08:59 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201796648
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
En met google translate vragen aan een medewerker of mede klant?
Of op het werk vragen morgen aan een collega?

@:Candaasje: het smaakt prima. Alleen begrijp ik niet waarom ik ook nog chocolade 70% door het mengsel deed. 1e níet kapot te krijgen en ook de braun staafmixer kon er niks mee beginnen. En het staat niet eens in het recept. 8)7
Nouja ze heten hier gewoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
peren.
Verder geen ras aanduiding erbij :N :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201796826
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Nouja ze heten hier gewoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
peren.
Verder geen ras aanduiding erbij :N :?
Rare lui. B-) Zijn stoofpeertjes typisch hollands dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201796878
Ik kreeg laatst heel veel jalinghee (Syrische gevulde wijnbladen), en er ligt nog wat feta, borrelbrood, 2 stukken baklava en een stoofpeer. Dan heb ik meteen weer ruimte in de koelkast
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:20:50 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201796879
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:46 schreef z80 het volgende:
Rondje met de fiets in een flets zonnetje en een redelijk briesje. Even lekker uitwaaien.
Net THT gerookte makreel en witlof als middag/avond eten. Normaal vind ik makreel te duur voor wat je krijgt en is ook nog redelijk vet. Maar met de THT korting zo af en toe nog wel te doen.
Makreel kost toch juist bijzonder weinig of hebben we het nou over iets anders? :o

Wel lekker, zou het wel lusten. Krijg straks verse vis van de BBQ hier, ook geen straf :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:22:17 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201796904
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Rare lui. B-) Zijn stoofpeertjes typisch hollands dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rond kerst heb ik ze wel in Denemarken en Zweden gehad, wel net even andere specerijen er doorheen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:25:35 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_201796939
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Nouja ze heten hier gewoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
peren.
Verder geen ras aanduiding erbij :N :?
gråpærer. Maar inderdaad zonder soort aanduiding. Wel veel recepten voor stoofperen.
Als het harde groene bollen zijn, kun je deze als stoofpeer gebruiken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:28:57 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_201797006
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Makreel kost toch juist bijzonder weinig of hebben we het nou over iets anders? :o

Wel lekker, zou het wel lusten. Krijg straks verse vis van de BBQ hier, ook geen straf :9~
Wat ik zo snel zag is gerookte makreel duurder dan een forel of dorade per kilo. Dan ga ik toch voor een van die vissen. Even in de oven en aan tafel. een vis waar verder eigenlijk niets meer bij hoeft.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 oktober 2021 @ 17:30:07 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201797034
Foodhallen in Amsterdam is weer als vanouds druk. Kip van de Vietnamees was echter wel goddelijk. 🍗🤓
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:45:16 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201797289
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Wat ik zo snel zag is gerookte makreel duurder dan een forel of dorade per kilo. Dan ga ik toch voor een van die vissen. Even in de oven en aan tafel. een vis waar verder eigenlijk niets meer bij hoeft.
Ik vind het allemaal opvallend goedkoop eigenlijk, maar nooit zo vergeleken met elkaar

Iig, lekkâh :9
Forel met amandelen, hmmm
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201797410
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar t is wereldwijd lijkt wel. Vroeger waren er 500 rassen :o de Romeinen kende het al
Vroeger waren er geen handperen.
Handperen bestaan pas sinds eind 16e eeuw, dus de romeinen hadden weinig keus als ze iets eetbaars wilden maken van die harde peerdingen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201797636
Hier vanavond spaghettipompoen op het menu. Vond de geroosterde pompoen lekker, maar het ‘spaghetti’ stuk voegt imo niet veel toe.
pi_201797670
Boerenkool. Gehaktbal. Stoofperen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 18:22:20 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201797693
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor mij is er maar 1 stoofpeer, en dat is de Gieser Wildeman
Dat lijkt ook zo ongeveer de enige die in de reguliere handel makkelijk te krijgen is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:26:11 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_201797729
quote:
3s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Vroeger waren er geen handperen.
Handperen bestaan pas sinds eind 16e eeuw, dus de romeinen hadden weinig keus als ze iets eetbaars wilden maken van die harde peerdingen.
Niet enkel peren. Ook appels waren knetter hard. Braadappel/Bratapfel. Makkelijk te maken en een lekker afwisseling voor peer.

De bananen schuimpjes. Die smaken naar een oud bananen ras. Wat helaas niet meer te koop is. Maar wel een heel eigen smaak had.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201797923
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wil dit graag van je krijgen. Het is ongetwijfeld uitsluitend jouw schuld dat ik nu plots nadenk over dingen als buisisolatie, radiatorfolie en kijken of ik mijn werkplek kan verwarmen naar de rest van het huis niet }:|
Hier, heb je nog meer energiebespaarplezier *O*

https://youtube.com/c/KetelKlets

Voor mij hebben die energieprijzen wel een voordeeltje. J was altijd een beetje aan het piepen over zuiniger zijn met energie maar hij doet nu ook vrij enthousiast mee.
Spoilers!
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 19:12:24 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201798310
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:26 schreef z80 het volgende:

[..]
Niet enkel peren. Ook appels waren knetter hard. Braadappel/Bratapfel. Makkelijk te maken en een lekker afwisseling voor peer.

De bananen schuimpjes. Die smaken naar een oud bananen ras. Wat helaas niet meer te koop is. Maar wel een heel eigen smaak had.
Qua peren is er keuze uit het ras Cavendish met Dole , Cavendish met Tubana en Cavendish met Chiquita sticker :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 19:14:10 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201798340
Qua gas besparen, mijn voorganger op K&W - @cvboer2 - had het altijd over de CV inregelen. Hierover heeft ie het nodige op het forum geschreven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:28:55 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_201798531
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Qua gas besparen, mijn voorganger op K&W - @:cvboer2 - had het altijd over de CV inregelen. Hierover heeft ie het nodige op het forum geschreven.
Er is een heleboel winst te halen door de ketel niet op standje noordpool te zetten.
Stoken met water van 80 graden is onzin in de meeste huizen. 50 Graden is vaak ruim voldoende. 40 Graden gaat ook nog goed. Ja het duurt wat langer voordat de hut op temperatuur is indien je deze in de nacht 5 graden laat afkoelen. Maar daar staat dan ook tegenover dat je geen of slechts een kleine piek in warmte hebt. Het gaat veel geleidelijker. Tevens dan even kijken at de delta T is mbt aanvoer en retour water. Hoe groter hoe beter de ketel zijn werk kan doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201798616
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Nouja ze heten hier gewoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
peren.
Verder geen ras aanduiding erbij :N :?
Ik heb 8 jaar lang in Zweden gezocht naar stoofperen, nooit gevonden..
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:37:48 #70
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201798660
Wij hebben een stoofperen boom O+
Superleuk vind ik dat en lekker :9
pi_201798702
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:37 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben een stoofperen boom O+
Superleuk vind ik dat en lekker :9
Oh, dat lijkt me echt heerlijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_201798878
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ik heb 8 jaar lang in Zweden gezocht naar stoofperen, nooit gevonden..
Ach. Barrel is vaak genoeg hier en die dingen zijn hard genoeg om zonder schade vervoerd te worden. En bij de slager stooflapjes vacuüm verpakken. En kaneelpijpje, steranijs mee. Surprise dinner voor een fransman :Y)
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:53:49 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201798891
Wij kwamen vandaag aan bij accommodatie in Kroatië. En stond een heerlijke schaal fruit voor ons klaar.
Appeltjes, mandarijnen, vijgen en kneiterharde peren waar je een dubbelglas ruit mee kunt ingooien.

Ik heb werkelijk waar nog nooit ergens waar fruit ligt (cursussen, conferenties en op de werkvloer) gezien dat er rijpe peren lagen.
Zo zonde, want peren :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:55:26 #74
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201798914
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:53 schreef Molo het volgende:
Wij kwamen vandaag aan bij accommodatie in Kroatië. En stond een heerlijke schaal fruit voor ons klaar.
Appeltjes, mandarijnen, vijgen en kneiterharde peren waar je een dubbelglas ruit mee kunt ingooien.

Ik heb werkelijk waar nog nooit ergens waar fruit ligt (cursussen, conferenties en op de werkvloer) gezien dat er rijpe peren lagen.
Zo zonde, want peren :9~
Oh heerlijk is het mooi weer?

Ja rijpe peren zijn zeldzaam daardoor geen echt fan van. Maar als je eens een rijpe hebt :9 dat het sap echt langs je armen loopt _O-
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:57:24 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201798942
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh heerlijk is het mooi weer?

Ja rijpe peren zijn zeldzaam daardoor geen echt fan van. Maar als je eens een rijpe hebt :9 dat het sap echt langs je armen loopt _O-
Graad of 20, zon, dus perfect voor de herfstvakantie.
Het zwembad is wel vrij... Ijzig koud _O-

Ja die steencellen zijn soms een bitch erin maar ik ben zo dol op peer. Doyenne het liefste :9 :9
Slurpppp
Eventueel stukje roquefort erbij en zuurdesemtoast, boh!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201798981
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Graad of 20, zon, dus perfect voor de herfstvakantie.
Het zwembad is wel vrij... Ijzig koud _O-

Ja die steencellen zijn soms een bitch erin maar ik ben zo dol op peer. Doyenne het liefste :9 :9
Slurpppp
Eventueel stukje roquefort erbij en zuurdesemtoast, boh!
:9~
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:03:15 #77
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201799017
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Graad of 20, zon, dus perfect voor de herfstvakantie.
Het zwembad is wel vrij... Ijzig koud _O-

Ja die steencellen zijn soms een bitch erin maar ik ben zo dol op peer. Doyenne het liefste :9 :9
Slurpppp
Eventueel stukje roquefort erbij en zuurdesemtoast, boh!
20 is heerlijk O+
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:03:44 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201799021
@sigme

Ik heb gevonden dat ze hier likeur maken van onrijpe/groene walnoten. Die gaat dus iig mee naar huis :9

https://www.masterofmalt.(...)reen-walnut-liqueur/

Ben benieuwd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201799043
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:37 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben een stoofperen boom O+
Superleuk vind ik dat en lekker :9
Oh, geweldig. Hier in de fruitregio zijn stoofpeertjes te vinden in stalletjes langs de weg, of bij de buurtsuper rechtstreeks van de teler.
pi_201799063
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Qua gas besparen, mijn voorganger op K&W - @:cvboer2 - had het altijd over de CV inregelen. Hierover heeft ie het nodige op het forum geschreven.
Nou mod, zoek die topics dan even op :P

Hier staat de watertemperatuur op 60. Ivm legionella gaan we niet lager. Als je een buffervat hebt kan dat wel.
Spoilers!
pi_201799108
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou mod, zoek die topics dan even op :P

Hier staat de watertemperatuur op 60. Ivm legionella gaan we niet lager. Als je een buffervat hebt kan dat wel.
Dat was inderdaad ook het advies van ons mannetje. En ‘s nachts op de thermostaat op 15, want dan gaat een bepaalde cyclus ook uit ipv stand by.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:11:24 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_201799114
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:53 schreef Molo het volgende:
Wij kwamen vandaag aan bij accommodatie in Kroatië. En stond een heerlijke schaal fruit voor ons klaar.
Appeltjes, mandarijnen, vijgen en kneiterharde peren waar je een dubbelglas ruit mee kunt ingooien.

Ik heb werkelijk waar nog nooit ergens waar fruit ligt (cursussen, conferenties en op de werkvloer) gezien dat er rijpe peren lagen.
Zo zonde, want peren :9~
Rijpe peren zijn maar kort houdbaar. En zeer gevoelig voor stoten en beschadigingen. Zelfs aan de boom is het een kleine ramp. Meeste hand peren zijn dan ook verloren gegaan hier. De stevige peer, die ook sla stoofpeer kan dienen gaat wel goed.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201799168
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:11 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat was inderdaad ook het advies van ons mannetje. En ‘s nachts op de thermostaat op 15, want dan gaat een bepaalde cyclus ook uit ipv stand by.
Dat zijn echt dingen die 10 seconden werk zijn maar tientallen euro's opleveren.

Er is nog meer te tunen aan de ketel en de radiatoren maar dat zijn we nog aan het uitzoeken.
Spoilers!
pi_201799203
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:11 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat was inderdaad ook het advies van ons mannetje. En ‘s nachts op de thermostaat op 15, want dan gaat een bepaalde cyclus ook uit ipv stand by.
Oh, dat wist ik niet, van die stand by vs uit. Hij staat hier 's nachts op 16,5
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201799226
Volgens mij bij de laatste check van de ketel de temp lager laten zetten. En in huis is alleen in de hal (kleine plaat) en de huiskamer/keuken aan. Vorig jaar even een half uur in de naaikamer de plaat aan en toen was het daar meteen bloedheet.
En tot nu toe is er nog geen verwarming aan gegaan sinds het voorjaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_201799243
25,5 graad hier binnen. :D Voor het eerst dit jaar de haard aan. O+ En volgens mij sowieso pas voor de 5e keer sinds we hier wonen.
pi_201799267
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:57 schreef Molo het volgende:

Graad of 20, zon, dus perfect voor de herfstvakantie.
Het zwembad is wel vrij... Ijzig koud _O-

Lekker joh, vakantie *G*
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:24:48 #88
63722 z80
I fink you freaky
pi_201799270
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou mod, zoek die topics dan even op :P

Hier staat de watertemperatuur op 60. Ivm legionella gaan we niet lager. Als je een buffervat hebt kan dat wel.
Het CV water kan zonder gevaar onder de 60 graden. Dit is een gesloten systeem.
Het tabwater voor de badkamer hoeft ook niet altijd boven de 60 graden te blijven. Als bij warmwater vraag het water boven de 60 graden gestookt wordt is er niets aan de hand. Iets wat standaard zo is. Grootste bron van legionella is de douchekop. Hier blijft water in staan en komt vrijwel nooit boven de 45 graden uit indien er een thermostaatkraan gebruikt word. Er zijn maar heel weinig mensen die water van boven de 60 graden langere tijd door de douchekop jagen.
Nummer 2 op de lijst met legionella verspreiders in huis zijn de wastafelkranen. Deze lopen zelden lang genoeg om al het water in de leidingen door te spoelen. Iets dat in huizen met vloerverwarming en niet goed geïsoleerde koudwaterleidingen in de zelfde vloer problemen kan geven.
Voor bedrijven is dit een grote uitdaging. Er gaat een heleboel water verloren enkel voor het spoelen van deze leidingen.

PS
Mocht je ergens douchekoppen zien van kunststof ter grote van een jampot dan weet je dat er een legionella besmetting geconstateerd is. Deze douchekop moet verdere verspreiding voorkomen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201799275
Wandelen in donker Haarlem is O+
En het eten was gewoon prima! :9
pi_201799299
Oops.
twitter
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:27:15 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201799300
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:23 schreef Myraela het volgende:
25,5 graad hier binnen. :D Voor het eerst dit jaar de haard aan. O+ En volgens mij sowieso pas voor de 5e keer sinds we hier wonen.
Omg een haard O+
pi_201799379
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:27 schreef gcjoel het volgende:
Omg een haard O+
Ik zou het in een volgend huis liever niet meer willen hoor. We hebben nu een hele mooie, dus het ziet er wel leuk uit. Maar het neemt toch altijd maar weer ruimte in en zoveel gebruiken we hem dus niet.
pi_201799441
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:27 schreef AnneX het volgende:
Oops.
[ twitter ]
8)7 8)7
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:34:23 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201799453
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Lekker joh, vakantie *G*
Moet ook wel beetje werken tussendoor (zoals nu :') ) maar het hier zijn is absoluut geen straf

Prachtig is het O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:35:20 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201799480
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:24 schreef z80 het volgende:

[..]
Het CV water kan zonder gevaar onder de 60 graden. Dit is een gesloten systeem.
Het tabwater voor de badkamer hoeft ook niet altijd boven de 60 graden te blijven. Als bij warmwater vraag het water boven de 60 graden gestookt wordt is er niets aan de hand. Iets wat standaard zo is. Grootste bron van legionella is de douchekop. Hier blijft water in staan en komt vrijwel nooit boven de 45 graden uit indien er een thermostaatkraan gebruikt word. Er zijn maar heel weinig mensen die water van boven de 60 graden langere tijd door de douchekop jagen.
Nummer 2 op de lijst met legionella verspreiders in huis zijn de wastafelkranen. Deze lopen zelden lang genoeg om al het water in de leidingen door te spoelen. Iets dat in huizen met vloerverwarming en niet goed geïsoleerde koudwaterleidingen in de zelfde vloer problemen kan geven.
Voor bedrijven is dit een grote uitdaging. Er gaat een heleboel water verloren enkel voor het spoelen van deze leidingen.

PS
Mocht je ergens douchekoppen zien van kunststof ter grote van een jampot dan weet je dat er een legionella besmetting geconstateerd is. Deze douchekop moet verdere verspreiding voorkomen.
Moet denken aan het mannetje in het ziekenhuis wat die honderden kranen en douches moest doorspoelen elke keer op elke keer op elke keer

Wát een kutklus :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:35:30 #96
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201799485
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik zou het in een volgend huis liever niet meer willen hoor. We hebben nu een hele mooie, dus het ziet er wel leuk uit. Maar het neemt toch altijd maar weer ruimte in en zoveel gebruiken we hem dus niet.
Ja het idee is vooral heel leuk inderdaad.
pi_201799493
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Moet ook wel beetje werken tussendoor (zoals nu :') ) maar het hier zijn is absoluut geen straf

Prachtig is het O+
Fijne vakantie :)
Spoilers!
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:35:45 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201799494
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:27 schreef AnneX het volgende:
Oops.
[ twitter ]
Dit moet nep zijn :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:36:47 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201799513
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Fijne vakantie :)
Dank!

Ik moet hier iig nog eens heen want veel teveel lekkere dingen te eten voor een weekje.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:37:59 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201799547
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Dank!

Ik moet hier iig nog eens heen want veel teveel lekkere dingen te eten voor een weekje.
Zo gaan onze vakanties ook altijd :D

Wij aten net geweldige Turkse pizza's. Ze waren vandaag extra lekker. Geen idee waardoor.
Spoilers!
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:40:34 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201799604
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zo gaan onze vakanties ook altijd :D

Wij aten net geweldige Turkse pizza's. Ze waren vandaag extra lekker. Geen idee waardoor.
Kan zó verschrikkelijk lekker zijn dat :9~

Sowieso, knapperig deeg, en dan liefste met salade, ui en geroosterd vlees

Hemels
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201799649
Ook zin in Turkse pizza. :9
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:44:35 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201799680
Voor wie het wil weten, Snag Tights heeft een troetelberenlijn: https://snagtights.nl/pages/care-bears
Spoilers!
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 20:46:44 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201799723
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor wie het wil weten, Snag Tights heeft een troetelberenlijn: https://snagtights.nl/pages/care-bears
Heb je een goed recept voor troetelbeer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201799863
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor wie het wil weten, Snag Tights heeft een troetelberenlijn: https://snagtights.nl/pages/care-bears
Ik sla deze even over, maar toch bedankt.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:59:30 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201799969
*O* *O* Ik heb weer vensterbanken *O* *O*

Vandaag kunnen voegen en kitten.

Komende week een kwastje op de meest opvallende kleurverschillen, maar de -klus- is af.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:01:50 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201800022
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heb je een goed recept voor troetelbeer?
Aan een spit van zuurstokken, met een garnering van suikerspin.
Spoilers!
pi_201800121
M'n vriend kijk Mad Max. Waarom bestaan dat soort films. Wat een verschrikking.
pi_201800177
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:05 schreef Myraela het volgende:
M'n vriend kijk Mad Max. Waarom bestaan dat soort films. Wat een verschrikking.
De eerste de echte of met Tina Turner?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201800207
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit moet nep zijn :D
Oh shut, zou ik niet eens aan denken. *)

Veel plezier daar! w/
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:11:25 #111
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201800234
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:08 schreef sigme het volgende:

[..]
De eerste de echte met Tina Turner?
Dat is de 3de.
pi_201800237
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:08 schreef sigme het volgende:

De eerste de echte met Tina Turner?
Vast niet. Zo oud ziet het er niet uit, dat klinkt nog erger.
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:12:24 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201800253
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:05 schreef Myraela het volgende:
M'n vriend kijk Mad Max. Waarom bestaan dat soort films. Wat een verschrikking.
Wat is er voor verschrikking aan?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201800291
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Dat is de 3de.
Ja sorry, er viel wat weg :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201800310
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wat is er voor verschrikking aan?
Alles. Stomme vlakte, alleen maar vechten en schreeuwen, ze zien er stom uit, gewoon alles.
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:16:04 #116
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201800334
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja sorry, er viel wat weg :')
Het is vooral nostalgie :P. Ik heb hem redelijk recent terug gekeken en het is gewoon een slechte film.

Die nieuwe vond ik ook niet erg goed trouwens. Die Myr bedoelde. Idd, veel schreeuwen. Kon er niet echt inkomen.
pi_201800418
In de categorie post wereldoorlog distopia's vond ik 'a boy and his dog' wel de beste.

Don Johnson toen 'ie nog leuk was :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201800498
Oh, het is binnenkort zo ver zie ik!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:31:39 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201800610
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:10 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh shut, zou ik niet eens aan denken. *)

Veel plezier daar! w/
Dank!

quote:
11s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:24 schreef sigme het volgende:
Oh, het is binnenkort zo ver zie ik!
[ afbeelding ]
Oh my :D

Dan moet ik voor die tijd maar die film eens kijken. Met een neut op ofzo
Vond Don in zijn Miami Vice tijd wel leuk trouwens :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201800640
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:31 schreef Molo het volgende:

[..]
Dank!
[..]
Oh my :D

Dan moet ik voor die tijd maar die film eens kijken. Met een neut op ofzo
Vond Don in zijn Miami Vice tijd wel leuk trouwens :')
Dit is uit '75. Ik denk dat er bijna nog geen haar op groeide :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:35:22 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201800688
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Dit is uit '75. Ik denk dat er bijna nog geen haar op groeide :')
Trillend stemmetje en al

En moet je nu kijken wat een zweetlip padjakker het is :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201800751
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:05 schreef Myraela het volgende:

[..]
Goodbaker, bedoel je? Ja, is m'n verslaving op het moment. :D Zaterdag eet m'n vriend weer een avond niet mee, dan ga ik hem weer lekker makkelijk halen. :9
Ja die! Ik vond hem lekker! Ook gewoon goed belegd, niet van dat karige gedoe waarbij je hoogstens 3 halve tomaten weet te ontdekken ofzo.

Ik at hem bij mijn ouders, want vriend is de hort op en ik vond het maar ongezellig.
pi_201800827
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:38 schreef Candaasje het volgende:
Ja die! Ik vond hem lekker! Ook gewoon goed belegd, niet van dat karige gedoe waarbij je hoogstens 3 halve tomaten weet te ontdekken ofzo.

Ik at hem bij mijn ouders, want vriend is de hort op en ik vond het maar ongezellig.
En flink wat 'kaas'. En ik denk dat ik het ook gewoon heel erg kan waarderen dan zo'n pizza niet is gemaakt om op een authentieke pizza te lijken. Want als je het gaat vergelijken, dan is de echte altijd beter. Daarom vond ik diepvriespizza's sowieso nooit lekker.

Dit is geen Italiaanse pizza en probeert het ook niet te zijn. Maar is als eigen product gewoon wel heel lekker.
pi_201802639
Veel plezier op vakantie @Molo!

Ik heb genoeg geslapen blijkbaar, ik ben het daar toch nog niet zo mee eens.
Was 10u op de club, wedstrijd kijken, bij m'n eigen wedstrijd kijken op andere club, weer terug naar eigen club, pas om 22.30 thuis :z . Was een leuke dag, maar toen ik thuis kwam merkte ik wel dat ik echt eerder naar huis had moeten gaan, weer hoofdpijn en behoorlijk misselijk. Voelde me t laatste uur ook beetje dronken bijna haha. Was wel erg gezellig, knie doet nu wel beetje pijn van zoveel staan op een dag. Ik word oud :+ . Ook nog behoorlijk geflirt met knappejongen, maar verder niks gedaan, want leukejongen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 18-10-2021 04:48:06 ]
pi_201802676
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 11:55 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa wat een vieze tegenvaller, dat rust - tot nu toe - weinig/geen positief effect heeft.
Hopelijk tref je iemand, die goed kan uitleggen wat er fysiologisch en anatomisch is gebeurd bij overbelasting. En dat langer rust alsnog positief kan uitwerken.
Hóe zwaar het ook is om ‘niks’ te doen. Sterkte ermee.

Hoe zou het @:FutureFairyTale inmiddels vergaan? Een kleine update zou wel leuk zijn.

Vanmorgen wat heerlijke muziek geluisterd van een croonende Tony Bennett.
Negentig, dement en a living singing phenomene. The Great American Songbook.

Ellende in huis met elektriciteit, of water of riool. Wat een narigheid.
Hi. Ik ben nog steeds snel gespannen vandaar dat ik me zo rustig mogelijk probeer te houden. Veel systemen, veel nieuw door elkaar dus hoop dat ik erin kom. Kan over 2 weken meet zeggen denk. Vandaag begint m'n 4e week.

@Lonaa; hoop dat je negatief bent. Heb precies zelfde klachten als jij. Mocht je onverhoopt positief zijn ga ik als n gek naar de GGD.

Hoop dat het iedereen hier goed vergaat :*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_201802798
Goedemorgen!

Ik ga maar wat herfstkleuren verzamelen.

De cultivar kardinaalsmuts


De appelbes
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201802799
Geen kerona! Zoals verwacht wel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201802832
Ik heb wel ineens, voor het eerst in mijn leven, een spontane bloedneus as we speak. Dat vind ik wel onverwacht. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201803451
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor wie het wil weten, Snag Tights heeft een troetelberenlijn: https://snagtights.nl/pages/care-bears
Ik heb er even over getwijfeld maar geen troetelbeertjes bij de bestelling die onderweg is.

quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Het is vooral nostalgie :P. Ik heb hem redelijk recent terug gekeken en het is gewoon een slechte film.

Die nieuwe vond ik ook niet erg goed trouwens. Die Myr bedoelde. Idd, veel schreeuwen. Kon er niet echt inkomen.
Ik vond die nieuwe juist een van de betere films van de laatste 10 jaar. Maar misschien helpt het dat ik de oude Mad Max films niet ken?
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:10:27 #130
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201803502
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb er even over getwijfeld maar geen troetelbeertjes bij de bestelling die onderweg is.
[..]
Ik vond die nieuwe juist een van de betere films van de laatste 10 jaar. Maar misschien helpt het dat ik de oude Mad Max films niet ken?
Ik heb ook een bestelling onderweg, maar ik heb al zitten twijfelen of ik een gekleurde erbij wilde. Uiteindelijk dus niet gedaan. Laat staan iets spannenders dan dat _O-
Wel 1 merino erbij, benieuwd hoe die zitten, vorig jaar mis gegrepen daarop.
pi_201803571
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:10 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik heb ook een bestelling onderweg, maar ik heb al zitten twijfelen of ik een gekleurde erbij wilde. Uiteindelijk dus niet gedaan. Laat staan iets spannenders dan dat _O-
Wel 1 merino erbij, benieuwd hoe die zitten, vorig jaar mis gegrepen daarop.
Ik had vorige week eerst een zwarte besteld om toch zeker te zijn van de maat. En nu zijn er naast nog meer zwarte ook rode, roze, paarse, blauwe en groene onderweg. Oja en eentje met kusjes :+ Ik kan er de komende jaren weer tegenaan.
pi_201803762
Nu ik toch bezig ben ook maar nieuwe Happy Socks bestellen, in de oude zitten allemaal gaten.
pi_201803783
Ik ben vrij saai geloof ik, met mijn zwarte panty's :D (En sokken).
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:43:15 #134
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201803786
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik had vorige week eerst een zwarte besteld om toch zeker te zijn van de maat. En nu zijn er naast nog meer zwarte ook rode, roze, paarse, blauwe en groene onderweg. Oja en eentje met kusjes :+ Ik kan er de komende jaren weer tegenaan.
Ahh leuk! ik wilde een gele maar toch niet gedaan.
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:46:39 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201803808
Ik maakte vanmorgen even een fotootje van onze fruitschaal


O+
En zo staan er dus op 4 verdiepingen 2 van die schalen.. iedere dag weer aangevuld ^O^

Onder de bananen liggen peren, appels, en pruimen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:48:08 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201803823
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:21 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik ga maar wat herfstkleuren verzamelen.

De cultivar kardinaalsmuts
[ afbeelding ]

De appelbes
[ afbeelding ]

Ik liep een week geleden met mn zusje door de duinen en wist de kardinaalsmuts te bemoemen O+ zusje helemaal verbaast *)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201803939
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben vrij saai geloof ik, met mijn zwarte panty's :D (En sokken).
Ik vond jou eigenlijk wel het type voor Happy Socks :D

10 jaar geleden had ik altijd gekleurde pantys, geen idee waarom ik er mee gestopt was. Maar nu ik Snag Tights ontdekt heb, vond ik het wel weer tijd worden.
Ookal vond ik de pantys waarbij elk been een ander kleur heeft nog een stap te ver.
pi_201803968
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vond jou eigenlijk wel het type voor Happy Socks :D

10 jaar geleden had ik altijd gekleurde pantys, geen idee waarom ik er mee gestopt was. Maar nu ik Snag Tights ontdekt heb, vond ik het wel weer tijd worden.
Ookal vond ik de pantys waarbij elk been een ander kleur heeft nog een stap te ver.
:D

Het had best gekund hoor! Het is meer dat we lui zijn, dus een shitload aan zwarte sokken hebben gekocht en die dus in één lade gooien. Scheelt enorm veel uitzoekwerk bij de was :P .

Gekleurde panty's heb ik eigenlijk nooit gedragen. Altijd veilig zwart, soms met een werkje of 'diamantjes' indien chique.
pi_201803982
Ik vind gekleurde panty’s best leuk hoor. Maar ik heb echt niks waar het bij zou passen. De jurkjes die ik heb vragen of om geen panty of een zwarte.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201804007
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind gekleurde panty’s best leuk hoor. Maar ik heb echt niks waar het bij zou passen. De jurkjes die ik heb vragen of om geen panty of een zwarte.
Ik heb een beetje gekeken welke kleurtjes er in mijn TopVintage jurkjes zaten :) Hopelijk is de roze panty hetzelfde als een van de roze bloemen op mijn Vintage Chic jurk.
pi_201804010
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb een beetje gekeken welke kleurtjes er in mijn TopVintage jurkjes zaten :) Hopelijk is de roze panty hetzelfde als een van de roze bloemen op mijn Vintage Chic jurk.
Ik ben zo bang dat het dan zo’n kermis wordt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201804019
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Het had best gekund hoor! Het is meer dat we lui zijn, dus een shitload aan zwarte sokken hebben gekocht en die dus in één lade gooien. Scheelt enorm veel uitzoekwerk bij de was :P .

Gekleurde panty's heb ik eigenlijk nooit gedragen. Altijd veilig zwart, soms met een werkje of 'diamantjes' indien chique.
Hebben jullie een beetje dezelfde maat? Dat is wel ideaal :D
pi_201804036
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik ben zo bang dat het dan zo’n kermis wordt.
Ook niets mis mee toch? ;) Maar nee ik snap het als het niet je stijl is. Ik word er juist wel vrolijk van. Ik combineer ook vaak verschillende patronen en kleuren.
pi_201804038
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hebben jullie een beetje dezelfde maat? Dat is wel ideaal :D
Ik 40 (ik heb altijd geprobeerd het bij 39 te houden, dat klinkt charmanter, maar het is dankzij een iets grotere rechter grote teen toch altijd 40 :P ) en vriend 42-43. Dus we kunnen net die 39-42 maat van de HEMA delen :D

/burgerlijk
pi_201804052
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik 40 (ik heb altijd geprobeerd het bij 39 te houden, dat klinkt charmanter, maar het is dankzij een iets grotere rechter grote teen toch altijd 40 :P ) en vriend 42-43. Dus we kunnen net die 39-42 maat van de HEMA delen :D

/burgerlijk
Wel ideaal :Y ik heb 38 en mijn man 46 dus dat gaat niet werken. Anders zou ik het misschien wel gaan overwegen, want sokken uitzoeken is niet mijn favoriete klusje.
pi_201804109
De eerste snagtights die ik kocht was fuchsia, want een jurk waar dat in zat. En toen meteen nog een heel stel gekocht, wat meer veilige kleuren. Maar van de week even kijken wat er bij moet komen. Van de week had ik een knalrode jurk aan met zwarte streepjes en daaronder een zwarte snagtight, maar wil ook rood bestellen
We have far more in common than that which devides us..
pi_201804135
Misschien voor de kerst wel een panty kopen met een versierseltje ofzo er in.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:33:07 #148
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201804799
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Misschien voor de kerst wel een panty kopen met een versierseltje ofzo er in.
Jaa glitter!
pi_201804849
Ik heb net 5 paar Snags gekocht. 3 Zwart, 1 paars met schedels en een met spookjes als kadootje voor een vriendin.
Spoilers!
pi_201804863
@Blues nog niet 100% gereed, maar even een eerste voorproefje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu weer snel verder met zooi inpakken voor ons midweekje Speulderbos O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201804867
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaa glitter!
Glitter is awesome :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201804898
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaa glitter!
Wat heb jij voor kiespijn eigenlijk? Ik vergat gisteren om er op te reageren. Wordt er iets aan gedaan?

De mijne komt omdat een noodkroon net niet lekker zit. Ik klem 's nachts mijn kiezen te hard op elkaar en heb daardoor tussen 5 en 6 kiespijn. Ibuprofen er in en dan slaap ik weer een paar uur. Over een week krijg ik een nieuwe kroon, die past vast beter.
Spoilers!
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:44:04 #153
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201804911
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat heb jij voor kiespijn eigenlijk? Ik vergat gisteren om er op te reageren. Wordt er iets aan gedaan?

De mijne komt omdat een noodkroon net niet lekker zit. Ik klem 's nachts mijn kiezen te hard op elkaar en heb daardoor tussen 5 en 6 kiespijn. Ibuprofen er in en dan slaap ik weer een paar uur. Over een week krijg ik een nieuwe kroon, die past vast beter.
Ja donderdag wortelkanaal ;(
Nooit gehad, ben echt bang.

Maar goed dat de pijn nu erger wordt, dan ga ik straks rennend naar de tandarts.
pi_201804937
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja donderdag wortelkanaal ;(
Nooit gehad, ben echt bang.

Maar goed dat de pijn nu erger wordt, dan ga ik straks rennend naar de tandarts.
Ik heb nog nooit pijn gehad bij een wortelkanaalbehandeling. Boel werd altijd goed verdoofd, en nadien is je zenuw verwijderd dus dan kan 'ie ook geen zeer (meer) doen :)
pi_201804961
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja donderdag wortelkanaal ;(
Nooit gehad, ben echt bang.

Maar goed dat de pijn nu erger wordt, dan ga ik straks rennend naar de tandarts.
Haha, zo ging ik ook altijd naar de tandarts voor mijn wortelkanaalbehandelingen. De eerste keer was eng, want die dingen hebben een slechte naam. Maar in essentie is het weinig meer dan het vullen van een gaatje. Het duurt alleen wat langer.
Spoilers!
pi_201804972
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja donderdag wortelkanaal ;(
Nooit gehad, ben echt bang.

Maar goed dat de pijn nu erger wordt, dan ga ik straks rennend naar de tandarts.
Mijn man heeft dat pasgeleden ook gehad en heeft er niks van gevoeld :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:51:56 #157
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201804982
Deze berichten stellen mij iets gerust O+

Ik ben sowieso altijd behoorlijk bang bij de tandarts, terwijl ik eigenlijk nooit echt nare behandeling heb gehad ofzo. Komt denk ik door mijn ouders, die hadden altijd wat.
pi_201805338
Ik heb net anderhalf uur verspild aan het fixen van m'n computer. Hij weigerde af te sluiten. Normaal als je computer raar doet sluit je hem af en start je hem opnieuw op en dan doet alles het weer, maar dat gaat niet als ie weigert af te sluiten 8)7

Het was de schuld van Bill Gates. Microsoft Defender weigerde te stoppen, waardoor de hele computer maar bleef wachten tot alle programma's afgesloten waren maar dat gebeurde nooit.

Ik kwam er wel pas achter toen ik al 10 andere programma's ook van de computer afgegooid had :') ach ja, herfstschoonmaak dan maar of zo.

Nu heb ik een nieuwe antivirus nodig. :(
  maandag 18 oktober 2021 @ 12:44:57 #159
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201805564
Ik heb 1 pc waarbij het moederbord (antiek) en de voeding (gloedjenieuw) elkaar niet snappen als het gaat om uitschakelen

Die krijg je alleen uit door de voeding stroomloos te maken...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201805572
Even vertellen.
Ik werd frips wakker, goed geslapen en zag het mooie fripse weer buiten en dacht: ik ga op de fiets naar het werk *G*

Fietsie op de pont.



Heerlijk was het O+ onderweg paarden koeien buiten frips en niet druk onderweg.
Werken ging prima van 930 - 1130 met een flinke pauze en op low-tempo.
Pauze heb ik doorgebracht in ons stiltecentrum, vlak bij de poli.
Gewoon met niks, geen mobiel, niks.. mindfull gezeten dus.
Terugweg lang op pont moeten wachten, er kwam een soort militaire vloot langs, maar ook daarvan kon ik ipv denken; verdomme wat duurt dat lang..... ga nou maar gewoon lekker ff staren en kijken.
/tevree
pi_201805590
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:44 schreef gcjoel het volgende:

Ja donderdag wortelkanaal ;(
Nooit gehad, ben echt bang.

Maar goed dat de pijn nu erger wordt, dan ga ik straks rennend naar de tandarts.
Ik vond het mega-meevallen :Y
pi_201805758
Lekker @Blues frisse neus gefietst

Wortelkanaal is, wat de anderen zeggen, zo goed verdoofd dat je er niets van voelt. Wel ruim voordat de verdoving uitwerkt paracetamol innemen (tandarts tipt, wanneer je thuiskomt innemen)..

@Lucky_Strike, heb de blue cheese schnitzels gekocht. Maar ze kunnen niet worden ingevroren. De komende 2 weken eet ik er dus vier _O-
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:04:25 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201805786
dank voor alle meeval verhalen omtrent de wortelkanaal O+
pi_201805793
Ik volg het nws topic over de Netflix me die is ontslagen wegens Chapelle lekken. Ben ik nou zo naïef dat mijn hoofd voortdurend zo ;( ;( trekt van al die domheid?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201805810
Als je nog in nws komt en hoop ondommigheid te vinden ben je redelijk naief ja...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201805829
Ik kom niet meer in NWS.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201805833
It hurts my brain.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201805859
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je nog in nws komt en hoop ondommigheid te vinden ben je redelijk naief ja...
Spoilers!
pi_201805892
Ik lees daar al lang niet meer. Daar gingen mijn handen iets te veel van jeuken :')

Even iets anders. Hebben mensen hier squidgame gezien of zijn het aan het kijken?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:14:13 #170
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201805907
Op basis van wat ik er van in de media heb gezien is het niet mijn ding en hoef ik het dus niet te kijken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201805939
Ik heb Squidgame gekeken.

Idee erachter is fascinerend; het is een beetje een combi tussen een sociaal experiment en de werkelijkheid voor veel mensen in armoede/schulden/etc. (Ik las ergens dat het ook wel een aanklacht is tegen het kapitalisme). Acteurs zijn steengoed. Maar het is wel grof en expliciet gewelddadig.
pi_201805986
Aflevering 6 ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201806006
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:14 schreef fietsie het volgende:
Op basis van wat ik er van in de media heb gezien is het niet mijn ding en hoef ik het dus niet te kijken.
Dat gaat voor mij ook op
We have far more in common than that which devides us..
pi_201806020
Ik wil gewoon alleen maar engelse series kijken zodat ik ongegeneerd 14 dingen tegelijk kan doen en het toch een beetje meekrijgen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201806040
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil gewoon alleen maar engelse series kijken zodat ik ongegeneerd 14 dingen tegelijk kan doen en het toch een beetje meekrijgen.
Oh dat kan hierbij ook wel hoor. Althans, je moet wel de subs aanzetten (tenzij je Koreaans spreekt), maar het is een vrij trage serie. Als je even naar de wc loopt en weer terug volg je het nog steeds.
pi_201806061
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh dat kan hierbij ook wel hoor. Althans, je moet wel de subs aanzetten (tenzij je Koreaans spreekt), maar het is een vrij trage serie. Als je even naar de wc loopt en weer terug volg je het nog steeds.
Ja maar ik wil dus op een ander tabblad lekker fokken en kan de ondertitels dan niet OOK lezen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201806073
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja maar ik wil dus op een ander tabblad lekker fokken en kan de ondertitels dan niet OOK lezen.
Misschien ergens iets met nasynchronisatie zoeken? Duits?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201806085
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien ergens iets met nasynchronisatie zoeken? Duits?
Dat klinkt niet aantrekkelijker :D

Volgens mij kun je in netflix zelf al kiezen voor Engels gesproken, maar mjaaaa laat maar dan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:25:40 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201806092
Ik zit nog steeds midden in Elite, en dat is gelijk goed voor mn Spaans
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201806119
Nasynschronisatie :X

Zag dat één keer bij La Casa de papel, dat dan in het Amerikaans Money Heist heet. Afschuwelijk.
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:29:51 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201806132
Elite is gewoon volbloed (heel volbloed :P) Spaans
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201806138
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je nog in nws komt en hoop ondommigheid te vinden ben je redelijk naief ja...
Ik zag ook slimmigheid :Y
En een leuk stripje

Verder kom ik normaal niet in nws maar soms praten jullie te weinig en dan kijk ik in AT.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201806158
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zag ook slimmigheid :Y
En een leuk stripje

Verder kom ik normaal niet in nws maar soms praten jullie te weinig en dan kijk ik in AT.
Was het het waard?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201806168
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Was het het waard?
Die 5 jaar van je leven door van ellende ineengekrompen en afgestorven hersencellen? Onmogelijk :N
pi_201806177
Ik had er toch te veel *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:41:50 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201806226
Ik moet gewoon niet teveel op mrBricks kijken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:50:43 #187
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201806288
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:28 schreef Candaasje het volgende:
Nasynschronisatie :X

Zag dat één keer bij La Casa de papel, dat dan in het Amerikaans Money Heist heet. Afschuwelijk.
La casa de papel _O_ _O_

Ik wacht tot december, geen spoiler please.
Siesta & Fiesta!
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:51:34 #188
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201806297
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zag ook slimmigheid :Y
En een leuk stripje

Verder kom ik normaal niet in nws maar soms praten jullie te weinig en dan kijk ik in AT.
Ik vond het wel meevallen, kan veeeeeeel erger.
Siesta & Fiesta!
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 13:53:10 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201806316
Baas is al vanaf 9 uur vanochtend bezig te tanken op te laden op Schiphol.

Heeft inmiddels een reguliere auto gehuurd _O- Hier kan ik echt van genieten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201806326
quote:
2s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik kom niet meer in NWS.
Ik ook niet.
Mijn rijtje is lekker beperkt O+
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:58:24 #191
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201806367
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:53 schreef derLudolf het volgende:
Baas is al vanaf 9 uur vanochtend bezig te tanken op te laden op Schiphol.

Heeft inmiddels een reguliere auto gehuurd _O- Hier kan ik echt van genieten.
Hoezo dan?
Siesta & Fiesta!
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 13:59:34 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201806379
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:58 schreef Bramito het volgende:

[..]
Hoezo dan?
Geen snelladrrs beschikbaar, niet werkende apps en creditcards geloof ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 14:00:39 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201806395
Hij vond het sowieso een kut ding omdat je niet in een keer naar België kunt vanuit Emmen.

Dit is de druppel denk ik :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:01:14 #194
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201806399
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geen snelladrrs beschikbaar, niet werkende apps en creditcards geloof ik.
|:( Daar sta je dan als early adopter…
Siesta & Fiesta!
pi_201806603
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:00 schreef derLudolf het volgende:
Hij vond het sowieso een kut ding omdat je niet in een keer naar België kunt vanuit Emmen.

Dit is de druppel denk ik :D
Waarom huurt hij hem dan? Dat weet je toch van te voren. Het klinkt vooral alsof hij geen idee heeft waar hij mee bezig is en zich niet heeft voorbereid.
Spoilers!
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 14:29:30 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201806699
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waarom huurt hij hem dan? Dat weet je toch van te voren. Het klinkt vooral alsof hij geen idee heeft waar hij mee bezig is en zich niet heeft voorbereid.
Nee, dat is "zijn" auto uit het wagenpark van de medeaandeelhouder.

Dus hij heeft hem daar vrijdag ofzo ook zelf geparkeerd, maar blijkbaar is ie niet opgeladen. Dit soort geneuzel moet je ook niet mee bezig willen zijn. Als je wilt plannen kun je net zo goed met het OV.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201806915
Zo, weer een werkdag verwerkt. Hoog tijd voor honden in de frisse buitenlucht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201807015
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb Squidgame gekeken.

Idee erachter is fascinerend; het is een beetje een combi tussen een sociaal experiment en de werkelijkheid voor veel mensen in armoede/schulden/etc. (Ik las ergens dat het ook wel een aanklacht is tegen het kapitalisme). Acteurs zijn steengoed. Maar het is wel grof en expliciet gewelddadig.
Ja ik ben van de ene kant echt zo nieuwsgierig.. maar die expliciete weet ik niet of ik daar wel trek in heb :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201807042
Grrrr.. al doende leert men. Kreeg een berichtje dat ik vanaf 1 november iets moet invullen bij het UWV en dat ik daarop gebaseerd mijn uitkering krijg (binnen 15 dagen). Maar hoe zit het dan met de rest van de tijd? Wat blijkt, dat moet je zelf overbruggen. Lekker dan. Ik kan dat wel, maar er zullen heel veel mensen zijn die dat niet kunnen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201807240
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Grrrr.. al doende leert men. Kreeg een berichtje dat ik vanaf 1 november iets moet invullen bij het UWV en dat ik daarop gebaseerd mijn uitkering krijg (binnen 15 dagen). Maar hoe zit het dan met de rest van de tijd? Wat blijkt, dat moet je zelf overbruggen. Lekker dan. Ik kan dat wel, maar er zullen heel veel mensen zijn die dat niet kunnen.
Wat een feest hé. Lekker in de ww: steun trekken. De werkweigeraars. 8)7

Diverse wortelkanaalbehandl. gehad. Oa. door studenten tandheelkunde op de faculteit. Zelfs die konden het pijnloos!
Je kunt 3/4 uur daarvoor 2 paracetamol nemen, en voor het slapen gaan. De verdoving zit er wel even. Dus aan een kant eten/kauwen. Sterkte.

Even naar de Grote Bieb geweest voor boeken over Allerzielen, op verzoek van leerkrachten voor onder-, midden- en bovenbouw. Met moeite 4 boeken met één verhaaltje gesprokkeld.

Toen kruidnoten, én stoofpeertjes. Nog geen ¤2,00 per kilo . Hoe is het mogelijk 8)7
pi_201807332
En als klap op de vuurpijl heb ik volgende week een gesprek met iemand hoe ik werk kan zoeken/vinden. Joepie
We have far more in common than that which devides us..
pi_201807351
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
En als klap op de vuurpijl heb ik volgende week een gesprek met iemand hoe ik werk kan zoeken/vinden. Joepie
Beetje vroeg voor oud & nieuw.
Wie weet? Is het een zoom of een persoonlijk gesprek?
pi_201807428
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
Beetje vroeg voor oud & nieuw.
Wie weet? Is het een zoom of een persoonlijk gesprek?
Persoonlijk (tenzij ik niet durf ivm corona). Ik fiets er wel heen. Zal wel iets anders zijn dan het gesprek op het arbeidsbureau ca 35 jaar geleden. Dat staat me nog zo goed bij. Ik heb dar 1,5 uur in de wachtkamer gezeten, werd maar niet opgehaald. Paar keer gevraagd aan de receptioniste. Kreeg iedere keer te horen "hij is nog bezig".
Later bleek dat ik de "hij" waar ik een afspraak mee had 4-5 keer had zien langslopen met een kop koffie en de krant.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201809097
We hebben een huisje gereserveerd in Noord Spanje voor eind november.
Het lijkt me best aardig aan onze wensen te voldoen (rustige ligging, honden welkom)



De andere eis was een houtkachel, want in november wil ik geen huisje met een lullig straalkacheltje ofzo.


Ik heb er zin an.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201809139
Waardeloos gedoe allemaal @Kaatje1 :*

@sigme gezellig! Hoelang gaan jullie?

1e volle dag sinds 3 maanden overleefd *O*
Fietsen Werken Fietsen Uurtje voor mezelf 3 uurtjes visite van Broer en schzus.
En voelde mijn energie niet wegsijpelen O+
pi_201809156
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:58 schreef Blues het volgende:
Waardeloos gedoe allemaal @:Kaatje1 :*

@:sigme gezellig! Hoelang gaan jullie?

1e volle dag sinds 3 maanden overleefd *O*
Fietsen Werken Fietsen Uurtje voor mezelf 3 uurtjes visite van Broer en schzus.
En voelde mijn energie niet wegsijpelen O+
Wat goed joh, zo lang werken!
Of eigenlijk: wat goed dat het goed was!

We gaan 3½ week naar Spanje, waarvan de laatste 5 nachten in dat huurhutje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201809356
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:58 schreef Blues het volgende:
Waardeloos gedoe allemaal @:Kaatje1 :*

@:sigme gezellig! Hoelang gaan jullie?

1e volle dag sinds 3 maanden overleefd *O*
Fietsen Werken Fietsen Uurtje voor mezelf 3 uurtjes visite van Broer en schzus.
En voelde mijn energie niet wegsijpelen O+
Kijk nou toch *O* wat heerlijk. Stapje voor stapje gaat het beter
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 18 oktober 2021 @ 19:24:50 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201809493
De Pad Thai kwam op tafel en was -ploef- op.

Vast zullen Thai stellen dat t op geen manier Pad Thai was, maar ach, het was lekker :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201809590
Mostersoep en een broodje kaas was het hier.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 18 oktober 2021 @ 19:31:49 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201809614
Bak slaai en wat brood met kajmak gegeten. Vanmiddag al cevapvici op met augurkjes :9 :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 18 oktober 2021 @ 19:33:27 #211
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201809650
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:31 schreef Molo het volgende:
Bak slaai en wat brood met kajmak gegeten. Vanmiddag al cevapvici op met augurkjes :9 :9
Cevapcici O+
pi_201810080
Ik heb op drie uur na de hele dag met koppijn en misselijk in bed gelegen :'( het was ook wel wat dom om 12u op de hockey rond te gaan hangen, ondanks dat ik zelf niet heb gespeeld. Zo rond half zes begon ik me iets beter te voelen, dus nog even uurtje gewerkt, en net een kleine salade gegeten. Zo nog even uurtje werken en dan tijd voor bed :z

Ook even met doktersassistente gechat die met huisarts heeft overlegd en klachten passen toch bij lichte hersenschudding en ik moet dus echt rustiger aan gaan doen. Dus sociale dingen ook maar even op laag pitje.. maar zoals ik me gisteravond en vanochtend voelde verbaast dat me ook niks, ik was zo beroerd dat ik gisteravond een emmer naast m'n bed heb gezet voor als ik moest kotsen.
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:10:26 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201810345
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Cevapcici O+
Dat blijft briljant O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201810383
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb op drie uur na de hele dag met koppijn en misselijk in bed gelegen :'( het was ook wel wat dom om 12u op de hockey rond te gaan hangen, ondanks dat ik zelf niet heb gespeeld. Zo rond half zes begon ik me iets beter te voelen, dus nog even uurtje gewerkt, en net een kleine salade gegeten. Zo nog even uurtje werken en dan tijd voor bed :z

Ook even met doktersassistente gechat die met huisarts heeft overlegd en klachten passen toch bij lichte hersenschudding en ik moet dus echt rustiger aan gaan doen. Dus sociale dingen ook maar even op laag pitje.. maar zoals ik me gisteravond en vanochtend voelde verbaast dat me ook niks, ik was zo beroerd dat ik gisteravond een emmer naast m'n bed heb gezet voor als ik moest kotsen.
Het zit je niet mee hè? Tenminste niet qua ongelukjes met hockeysticks.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap! Hersenschudding is een lelijk ding, dus neem die rust echt!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:12:53 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201810397
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb op drie uur na de hele dag met koppijn en misselijk in bed gelegen :'( het was ook wel wat dom om 12u op de hockey rond te gaan hangen, ondanks dat ik zelf niet heb gespeeld. Zo rond half zes begon ik me iets beter te voelen, dus nog even uurtje gewerkt, en net een kleine salade gegeten. Zo nog even uurtje werken en dan tijd voor bed :z

Ook even met doktersassistente gechat die met huisarts heeft overlegd en klachten passen toch bij lichte hersenschudding en ik moet dus echt rustiger aan gaan doen. Dus sociale dingen ook maar even op laag pitje.. maar zoals ik me gisteravond en vanochtend voelde verbaast dat me ook niks, ik was zo beroerd dat ik gisteravond een emmer naast m'n bed heb gezet voor als ik moest kotsen.
Ik weet niet wanneer je moment van hersenschudding was, maar het verbaast me altijd wel als zulke klachten onder de noemer 'lichte' hersenschudding worden geplaatst.

Rustige opbouw is enorm belangrijk in deze fase iig, om niet later met langdurige en onnodige nare klachten te zitten die je dan weer moet gaan proberen weg te krijgen door allerlei copingstrategieën te moeten afleren enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 18-10-2021 20:22:36 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201810514
Hear, hear.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201810564
Molo weet :Y
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:23:52 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201810583
quote:
14s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Hear, hear.
Oh, en aanvulling

Ookal zijn Clubsoda's best toffe mensen, je vermijdt ze echt liever, zulke heftige hulp.

Dus beter snel aan de bel trekken en laagdrempelige hulp vroegtijdig inschakelen via de huisarts als je het lastig vindt *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201810914
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:58 schreef Blues het volgende:
Waardeloos gedoe allemaal @:Kaatje1 :*

@:sigme gezellig! Hoelang gaan jullie?

1e volle dag sinds 3 maanden overleefd *O*
Fietsen Werken Fietsen Uurtje voor mezelf 3 uurtjes visite van Broer en schzus.
En voelde mijn energie niet wegsijpelen O+
Wat fijn O+
En na 3 maanden al! Hoop dat het alleen maar beter gaat met je.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:56:52 #220
63722 z80
I fink you freaky
pi_201811130
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net anderhalf uur verspild aan het fixen van m'n computer. Hij weigerde af te sluiten. Normaal als je computer raar doet sluit je hem af en start je hem opnieuw op en dan doet alles het weer, maar dat gaat niet als ie weigert af te sluiten 8)7

Het was de schuld van Bill Gates. Microsoft Defender weigerde te stoppen, waardoor de hele computer maar bleef wachten tot alle programma's afgesloten waren maar dat gebeurde nooit.

Ik kwam er wel pas achter toen ik al 10 andere programma's ook van de computer afgegooid had :') ach ja, herfstschoonmaak dan maar of zo.

Nu heb ik een nieuwe antivirus nodig. :(
Daar hebben we de ouderwetse prompt voor. Persoonlijk kies ik voor "cmd". In dat venster type en bevestigen met enter "shutdown -f" De -f is geforceerd. Met andere woorden, bek dicht en uitvoeren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201811151
Dank voor jullie advies!
Ik was ook wel gewoon niet slim, van 10-22 rondhangen op de club met mensen enzo was teveel. Stick was 10 okt, dus nu ruime week geleden. Vorige week was donderdag overdag de hoofdpijn weg maar kwam weer terug na beetje licht sporten 's avonds, en vrijdagavond zelfde na hockeywedstrijd kijken op de club. Gister/vandaag was wel ergste reactie, maar had dus ook niet eerder zoveel gedaan op n dag sinds stick.

Als het met stuk rustiger aandoen niet snel verbetert trek ik inderdaad aan de bel, ik weet toevallig van een oud-collega dat de KNVB een polikliniek heeft voor sportgerelateerde hersenschuddingen voor mensen met aanhoudende klachten, en zij geven aan dat 80-90% van de mensen met lichte hersenschudding na een dag of 10 is hersteld. Dus als ik woensdag nog geen verbetering merk met wat rustiger aan doen, ga ik kijken of huisarts me wil doorverwijzen.
pi_201811212
Oh en @sigme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:04:36 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201811283
Da's enkelvoud :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201811573
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:56 schreef z80 het volgende:

[..]
.
Je had gelijk gisteren over die cv-temperaturen. Ik haalde de boel door elkaar.
Spoilers!
pi_201811825
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:56 schreef z80 het volgende:

[..]
Daar hebben we de ouderwetse prompt voor. Persoonlijk kies ik voor "cmd". In dat venster type en bevestigen met enter "shutdown -f" De -f is geforceerd. Met andere woorden, bek dicht en uitvoeren.
Ja maar dan is er nog steeds iets stuk waardoor z'n normale shutdown niet werkt. En dan wil ik dat oplossen.

Ik kan ook de uitknop een paar seconden induwen, dat is ook forced shutdown. Maar ik wil dat het het doet zoals het het hoort te doen.

Ik wist ook dat er wat aan de hand was, want het is begonnen na een OS update.
pi_201811850
Hopelijk helpt wat meer rust @vlindertje89 :*
pi_201811919
Ik heb vanavond voor de laatste keer van het seizoen de beginnerscursus survival gegeven. Ik heb ze een wedstrijdje laten lopen. Voor mij een makkelijke training om te geven, voor hen een leuke manier om te zien wat ze in die 8 weken nou eigenlijk geleerd hebben.

Van de aanvankelijke 20 deelnemers hadden we na 8 weken een stuk of 14 over, en minstens 6 gaan lid worden bij m'n club *O* dat vind ik best succesvolle werving voor een cursus waarbij mensen puur vrijblijvend komen om lekker te sporten, niet om te kijken of ze lid willen worden. :)

Aan het eind vertelde een van de deelnemers dat ze vond dat ik een goede docent was. Dat compliment kwam wel binnen, want ik doe ook heel erg m'n best om goed les te geven. En degene die het compliment gaf is zelf docent :o O+

Maar ook wel lekker om even van die verplichting af te zijn nu zeg. 18:30 klaar moeten staan om training te geven komt zo rottig uit met avondeten :')
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:50:29 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201811963
Ja 18:30 is wel een euh, overal zo'n beetje tegenaan schurkend tijdstip..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201812307
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor de laatste keer van het seizoen de beginnerscursus survival gegeven. Ik heb ze een wedstrijdje laten lopen. Voor mij een makkelijke training om te geven, voor hen een leuke manier om te zien wat ze in die 8 weken nou eigenlijk geleerd hebben.

Van de aanvankelijke 20 deelnemers hadden we na 8 weken een stuk of 14 over, en minstens 6 gaan lid worden bij m'n club *O* dat vind ik best succesvolle werving voor een cursus waarbij mensen puur vrijblijvend komen om lekker te sporten, niet om te kijken of ze lid willen worden. :)

Aan het eind vertelde een van de deelnemers dat ze vond dat ik een goede docent was. Dat compliment kwam wel binnen, want ik doe ook heel erg m'n best om goed les te geven. En degene die het compliment gaf is zelf docent :o O+

Maar ook wel lekker om even van die verplichting af te zijn nu zeg. 18:30 klaar moeten staan om training te geven komt zo rottig uit met avondeten :')
Dat geeft wel ff een lekker gevoel hè! Heerlijk joh O+ *O*
pi_201812332
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor de laatste keer van het seizoen de beginnerscursus survival gegeven. Ik heb ze een wedstrijdje laten lopen. Voor mij een makkelijke training om te geven, voor hen een leuke manier om te zien wat ze in die 8 weken nou eigenlijk geleerd hebben.

Van de aanvankelijke 20 deelnemers hadden we na 8 weken een stuk of 14 over, en minstens 6 gaan lid worden bij m'n club *O* dat vind ik best succesvolle werving voor een cursus waarbij mensen puur vrijblijvend komen om lekker te sporten, niet om te kijken of ze lid willen worden. :)

Aan het eind vertelde een van de deelnemers dat ze vond dat ik een goede docent was. Dat compliment kwam wel binnen, want ik doe ook heel erg m'n best om goed les te geven. En degene die het compliment gaf is zelf docent :o O+

Maar ook wel lekker om even van die verplichting af te zijn nu zeg. 18:30 klaar moeten staan om training te geven komt zo rottig uit met avondeten :')
Wat ontzettend leuk, Tele6 en dat compliment O+

Ik verwacht de komende tijd veel UWV-stupiditeit/ellende updates van kaatje :+ DP is geloof ik al lachend afgestompt.

En een jompel voor Blues *O* Klonk gewoon als een goede dag O+

Ik werd wakker gemaakt door Jross en was helemaal sachrijnig, want lag lekker te slapen. Was al half zes. En ik dacht dus dat ik vannacht weer moest werken. Maar toen kwam de super fijne realisatie dat ik vannacht vrij ben O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201812367
Een nachtkadootje O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 19-10-2021 00:09:08 ]
pi_201812423
Wat fijn om te horen @Tele6. Ook dat er zoveel mensen blijven, helemaal een opsteker.
En vrijheid om die tijd is ook zo fijn.

Ach @vlindertje89, het zit je allemaal ook niet mee. Maar wel goed rust nemen, meer ellende (en zeker langdurige ellende) wil je niet.

Vandaag hoorde ik dat 2 van de gasten van zaterdag h7n theorie-examen hebben gehaald.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201812499
Goedenavond *O* In vakantiehuisje O+ Drukke trip naar hier op de weg -O- In Garderen ff koffie met gebak, daarna boodschappen, toen naar huisje. Daar uitgepakt, camera voorzien van macrolens en op paddestoelenjacht O+ Ook nog een kevertje gefotografeerd. Van dichtbij :7 En wat een toffe app is dat ObsIdentify O+ Daarna beetje gekokkereld, Chromecast aan tv gekoppeld, beetje genetflixed en vervolgens was mini wel weer klaar met trampoline springen dus hebben we de volwassen versie van Catan uitgepakt en zijn we daar twee uur mee bezig geweest :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201812536
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
Goedenavond *O* In vakantiehuisje O+ Drukke trip naar hier op de weg -O- In Garderen ff koffie met gebak, daarna boodschappen, toen naar huisje. Daar uitgepakt, camera voorzien van macrolens en op paddestoelenjacht O+ Ook nog een kevertje gefotografeerd. Van dichtbij :7 En wat een toffe app is dat ObsIdentify O+ Daarna beetje gekokkereld, Chromecast aan tv gekoppeld, beetje genetflixed en vervolgens was mini wel weer klaar met trampoline springen dus hebben we de volwassen versie van Catan uitgepakt en zijn we daar twee uur mee bezig geweest :7
Ooooh, fijne herfstvakantie O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201812549
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
Goedenavond *O* In vakantiehuisje O+ Drukke trip naar hier op de weg -O- In Garderen ff koffie met gebak, daarna boodschappen, toen naar huisje. Daar uitgepakt, camera voorzien van macrolens en op paddestoelenjacht O+ Ook nog een kevertje gefotografeerd. Van dichtbij :7 En wat een toffe app is dat ObsIdentify O+ Daarna beetje gekokkereld, Chromecast aan tv gekoppeld, beetje genetflixed en vervolgens was mini wel weer klaar met trampoline springen dus hebben we de volwassen versie van Catan uitgepakt en zijn we daar twee uur mee bezig geweest :7
Dat klinkt als een prima dagje
We have far more in common than that which devides us..
pi_201812699
Zekers *O* Ik was de port en olijven bij het pre-diner-borreltje vergeten overigens :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201812768
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
Goedenavond *O* In vakantiehuisje O+ Drukke trip naar hier op de weg -O- In Garderen ff koffie met gebak, daarna boodschappen, toen naar huisje. Daar uitgepakt, camera voorzien van macrolens en op paddestoelenjacht O+ Ook nog een kevertje gefotografeerd. Van dichtbij :7 En wat een toffe app is dat ObsIdentify O+ Daarna beetje gekokkereld, Chromecast aan tv gekoppeld, beetje genetflixed en vervolgens was mini wel weer klaar met trampoline springen dus hebben we de volwassen versie van Catan uitgepakt en zijn we daar twee uur mee bezig geweest :7
Heerlijk hoor. P de gezinsman O+
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 23:43:27 #238
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201813014
Avond :W
Niet sporten afgelopen avond, maar een avondje Russische muziek van het Kamerorkest in het Concertgebouw. :) ( Rococo-variaties van Tchaikovsky. Kammersinfonie in F van Shostakovich)
Volgende keer toch maar weer eens verdiepen wat er komt. Dan krijg je toch meer mee. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201813175
Lekkerrrrr P *G*

Broer en schzus waren op de fiets (wonen in Houten, maar hadden een hotelletje gedaan in Haarlem icm bezoekje aan ons) ze wilden opstappen zegt schzus ineens: je hebt je avondeten hier al staan! Ehhh whut??
Allemaal paddo's op ons opritje! Daar lagen ooit w.s. ook tegels, maar door de enorme wortels van de bomen zijn die door vorige bewoners weggehaald en wij hebben er nooit iets anders voor in de plaats gelegd.
We houden de onkruidgroei bij en vegen het pad.
Maar nu staat dat stukkie dus vol paddo's _O- hadden we nog niet eens gezien. Morgen bij daglicht even foto's nemen en determineren wat voor paddo's het zijn :D
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 05:13:48 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201813491
Morguh :O

Vroege opsta is vroeg }:| maar goed, even een dagje buiten spelen *O*

Verser paddos voor Blues! En rustag voor vlindertje en jaloers op het huisje waar sigme heen gaat. O+ zo lekker knus bij een haardvuur zitten..

Hier gisteravond tickets geboekt voor vakantie.. nu nog auto huren en accomodatie uitzoeken.. zin in en ook spannend! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201813677
Goedemorgen!
Nog wat herfstkleuren uit eigen tuin

Blauwe bes is rood


Rode Oost-Indische kers is roodbruin
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201813698
Goedemorgen…
Ik vind het zo balen hè dat de ochtend rondjes weer in het donker zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201813714
In mijn straat staat een van de plekjes rondom de bomen helemaal vol met inktzwammen. Ik heb nog nooit zoveel inktzwammen bij elkaar gezien. Ik vraag me af of de sporen van de zwammen in de grond/mest zaten die meegekomen is met de boom, want het is een vrij nieuwe boom en het zijn zo belachelijk veel inktzwammen.
pi_201813761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 05:13 schreef Barreltje het volgende:
Morguh :O

Vroege opsta is vroeg }:| maar goed, even een dagje buiten spelen *O*

Verser paddos voor Blues! En rustag voor vlindertje en jaloers op het huisje waar sigme heen gaat. O+ zo lekker knus bij een haardvuur zitten..

Hier gisteravond tickets geboekt voor vakantie.. nu nog auto huren en accomodatie uitzoeken.. zin in en ook spannend! ^O^
Lekker waar ga je heen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201814009
Mehhh. Ik wil niet meer ziek worden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201814019
Goedemorgen
Zo maar weer eens de dierenarts bellen -O-
pi_201814030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:18 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Zo maar weer eens de dierenarts bellen -O-
Wats met de kat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:28:29 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201814106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Lekker waar ga je heen?
Jordanië :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201814118
Wauw @Barreltje
Ga je met een groep of alleen?
pi_201814122
Het ruikt hier lekker naar regen. Ik ben wel blij dat ik de deur niet uit hoef. Vanochtend yoga ipv hardlopen. O+
pi_201814173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Jordanië :o
Oh tof!
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:58:30 #252
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201814317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:29 schreef Tele6 het volgende:
Wauw @:Barreltje
Ga je met een groep of alleen?
Met een reisgenoot O-)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201814352
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Wats met de kat?
Gisteren begon ie rondjes om zichzelf te draaien, zoals ze soms doen als er iets aan hun achterkant zit. Maar dat was dit keer niet het geval. Daarna was alles weer normaal maar vanochtend deed ie het weer.
Dus maar even laten checken.
pi_201814400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Gisteren begon ie rondjes om zichzelf te draaien, zoals ze soms doen als er iets aan hun achterkant zit. Maar dat was dit keer niet het geval. Daarna was alles weer normaal maar vanochtend deed ie het weer.
Dus maar even laten checken.
Oeh, engig.
Ik had zoiets een keer bij een schaap, dat bleek een oorontsteking. Ik hoop dat het bij jullie kat ook zoiets eenvoudigs en relatief onschuldigs blijkt te zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201814418
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Oeh, engig.
Ik had zoiets een keer bij een schaap, dat bleek een oorontsteking. Ik hoop dat het bij jullie kat ook zoiets eenvoudigs en relatief onschuldigs blijkt te zijn.
Ja, ik hoop het. Ik kan nu alleen maar horrorscenarios bedenken.
Maar goed om 12u kunnen we terecht.
pi_201814571
Oh bah @Sarabi, hopelijk is het iets onschuldigs

Lekker @Barreltje wanneer gaan jullie?

Paddenstoelen quiche voor @Blues
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:47:29 #257
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201814720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh bah @:Sarabi, hopelijk is het iets onschuldigs

Lekker @:Barreltje wanneer gaan jullie?

Paddenstoelen quiche voor @:Blues
In November.. nog even uitzoeken wat de temperatuur daar dan is..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201814830
Is brood uit de broodmachine ook goedkoper dan brood uit de supermarkt?

Ze zijn echt 2 kwartjes bij de kringloop dus an sich wel eens leuk om te proberen. Ik hoop elke keer dat het een slow cooker is, maar helaas :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201814876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is brood uit de broodmachine ook goedkoper dan brood uit de supermarkt?

Ze zijn echt 2 kwartjes bij de kringloop dus an sich wel eens leuk om te proberen. Ik hoop elke keer dat het een slow cooker is, maar helaas :')
Ligt er een beetje aan hoe je het wil maken. Het kan best voordelig, maar als je het met een mix maakt, dan valt het denk ik tegen.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:01:57 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201814882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is brood uit de broodmachine ook goedkoper dan brood uit de supermarkt?

Ze zijn echt 2 kwartjes bij de kringloop dus an sich wel eens leuk om te proberen. Ik hoop elke keer dat het een slow cooker is, maar helaas :')
Ik weet niet of brood van de kringloop nou zo lekker vers is eigenlijk :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201814895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik weet niet of brood van de kringloop nou zo lekker vers is eigenlijk :o
Niet zeiken, eventjes in de wasmachine en gaaaaaan!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201814927
Ik ben aan het opruimen, ga denk ik ook wat keukenspul verkopen. Ik gebruik al die zooi echt veel te weinig en het staat alleen maar ruimte in te nemen. Grootste miskoop was de snijmachine. :') Vooral omdat die belachelijk duur was. Ik heb hem misschien 3 keer gebruikt en meer dan 300 euro voor betaald. :')

Slowcooker, panini gril, sapcentrifuge en de snelkookpan gaan denk ik ook allemaal weg.
pi_201814938
* DancingPhoebe snort marktplaats vast aan
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201814962
Bbm brood kan goedkoper zijn, maar niet wanneer je mixen gebruikt.

Volgens mij was ik eind oktober in Jordanië en toen was het bloedheet. Maar of dat normaal was weet ik ook niet.

UWV update: net telefoon “goedenmorgen…van het UWV” u heeft een uitnodiging gehad voor een gesprek. Ja dat heb ik maar dat is volgende week toch? ja mevrouw maar onze ervaring is dat heel veel mensen niet komen en nemen ook niet de moeite om af te bellen dus bellen we ze na. o|O
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:20:32 #265
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201815092
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:06 schreef Myraela het volgende:
Ik ben aan het opruimen, ga denk ik ook wat keukenspul verkopen. Ik gebruik al die zooi echt veel te weinig en het staat alleen maar ruimte in te nemen. Grootste miskoop was de snijmachine. :') Vooral omdat die belachelijk duur was. Ik heb hem misschien 3 keer gebruikt en meer dan 300 euro voor betaald. :')

Slowcooker, panini gril, sapcentrifuge en de snelkookpan gaan denk ik ook allemaal weg.
*O* weg met alle zooi die je niet nodig hebt! Wij hebben vanalles verkocht de laatste maanden. Van een crosstrainer tot traditionele klederdracht. Nou hadden wij relatief weinig zooi, maar nu nog minder.
Siesta & Fiesta!
pi_201815473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is brood uit de broodmachine ook goedkoper dan brood uit de supermarkt?

Ze zijn echt 2 kwartjes bij de kringloop dus an sich wel eens leuk om te proberen. Ik hoop elke keer dat het een slow cooker is, maar helaas :')
A en B hebben een broodbakmachine. Ze halen bij de Turk meel, want dat is goedkoper dan de molen en minder ver weg. De kwaliteit van het meel varieert dan wel meer. Gist hebben ze ook in bulk gekocht. Ze bakken gewoon heel simpel volkorenbrood. Hartstikke goedkoop.

Ik vind het brood alleen helemaal niet lekker. Het is vaak net aan de natte kant en in een broodbakmachine krijg je er geen mooie korst omheen. Het doet een beetje denken aan het "Allinson volkoren" brood van de supermarkt. Als ze er minder water in doen, wordt het niet beter, dan wordt het juist weer te droog. Ik weet niet wat het probleem precies is. A en B vinden het brood zelf lekker, en als ik daar ben kan ik een paar sneetjes supermarktbrood uit de vriezer eten want dat hebben ze altijd wel op voorraad voor als ze vergeten zijn de machine te gebruiken.

Als je eentje koopt in de kringloopwinkel zou ik letten op hoe goed het bakblik nog is. Soms kun je het bakblik vervangen als het een beetje een gangbaar merk is. De mengschoepen moeten nog soepel draaien en de anti-aanbaklaag moet nog in orde zijn. A en B hebben na een jaar hun bakblik vervangen, ze hebben een machine uit de Lidl webshop (Silvercrest merk) en daar zijn ook losse bakblikken te koop.
pi_201815480
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:20 schreef Bramito het volgende:
*O* weg met alle zooi die je niet nodig hebt! Wij hebben vanalles verkocht de laatste maanden. Van een crosstrainer tot traditionele klederdracht. Nou hadden wij relatief weinig zooi, maar nu nog minder.
Precies, ruimt lekker op. En vooral ook proberen minder van dat soort dingen te halen. Het lijkt altijd een geweldig idee, maar het eindigt elke keer weer ergens in een kast.
pi_201815516
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:20 schreef Bramito het volgende:

[..]
*O* weg met alle zooi die je niet nodig hebt! Wij hebben vanalles verkocht de laatste maanden. Van een crosstrainer tot traditionele klederdracht. Nou hadden wij relatief weinig zooi, maar nu nog minder.
*G* weg met de zooi!

Vanavond komt iemand de Dr Martens halen die ik vorig jaar had gekocht maar die niet lekker genoeg bleken te zitten. Ik krijg er nog best een prima bedrag voor ook. O+

Ik zit alleen met m'n studieboeken. Ik vrees dat die het beste in de papiercontainer eindigen. Ik heb ze proberen te verkopen voor alleen verzendkosten, maar ook dan wil niemand de 5 jaar oude boeken. In mijn vakgebied zijn ze dan al minstens 3 edities verder. Afzetters. De boeken-ruil-kast van de uni ligt ook helemaal vol met "oude" studieboeken die niemand wil hebben. :{
pi_201815696
Wij hebben ook nog tientallen kilo's studieboeken van samen 4 studies. Daar gaat echt nooit meer iemand iets mee doen natuurlijk. Zo zonde.
Spoilers!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:31:54 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201815843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben ook nog tientallen kilo's studieboeken van samen 4 studies. Daar gaat echt nooit meer iemand iets mee doen natuurlijk. Zo zonde.
Ik heb deze ronde verhuizing ook eens serieus gekeken naar m'n studie boeken en alleen degenen gehouden van de vakken die ik ECHT leuk vond..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201815944
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:31 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik heb deze ronde verhuizing ook eens serieus gekeken naar m'n studie boeken en alleen degenen gehouden van de vakken die ik ECHT leuk vond..
Wat heb je met de rest gedaan? :)
pi_201815986
Het was even slikken en de boeken zijn naar de jaarlijkse rommelmarkt gegaan voor de deur.
Kennen jullie die menshoge containers , die supermarkten gebruiken voor vervoer?
Twee daarvan stonden vol met meer dan 10 dozen papieren verslagen, administratie etc. en die zijn via een bedrijf als vertrouwelijke informatie vernietigd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Licht en lucht en ruimte *O*

@DancingPhoebe wat maakt je nieuwsgierig naar zelf broodbakken? Vind je brood duur dan? Volgens mij wordt brood onder de prijs verkocht, omdat supers dit eisen van de bakfabrieken. Deze info komt uit een oude keuringsdienst van waarde.
Terwijl bakkers dezelfde croissants voor de dubbele prijs verkopen als de supers.

De consument wordt getild waar wij bij staan. 8)7
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:40:54 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201815993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben ook nog tientallen kilo's studieboeken van samen 4 studies. Daar gaat echt nooit meer iemand iets mee doen natuurlijk. Zo zonde.
Ik gebruik die als monitor standaard en andere universele verhogers..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201816003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik gebruik die als monitor standaard en andere universele verhogers..
😂
pi_201816021
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:40 schreef AnneX het volgende:
Het was even slikken en de boeken zijn naar de jaarlijkse rommelmarkt gegaan voor de deur.
Kennen jullie die menshoge containers , die supermarkten gebruiken voor vervoer?
Twee daarvan stonden vol met meer dan 10 dozen papieren verslagen, administratie etc. en die zijn via een bedrijf als vertrouwelijke informatie vernietigd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Licht en lucht en ruimte *O*

@:DancingPhoebe wat maakt je nieuwsgierig naar zelf broodbakken? Vind je brood duur dan? Volgens mij wordt brood onder de prijs verkocht, omdat supers dit eisen van de bakfabrieken. Deze info komt uit een oude keuringsdienst van waarde.
Terwijl bakkers dezelfde croissants voor de dubbele prijs verkopen als de supers.

De consument wordt getild waar wij bij staan. 8)7
V oreert er altijd over. En die geeft altijd fantastische tips :D

Maar als het vervolgens wel duurder is dan gehaald brood vind ik het weer niet verleidelijk genoeg.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201816034
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:17 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Nog wat herfstkleuren uit eigen tuin

Blauwe bes is rood
[ afbeelding ]

Rode Oost-Indische kers is roodbruin
[ afbeelding ]
Mooie kleur zeg die kers!
pi_201816041
[/quote]

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
A en B hebben een broodbakmachine. Ze halen bij de Turk meel, want dat is goedkoper dan de molen en minder ver weg. De kwaliteit van het meel varieert dan wel meer. Gist hebben ze ook in bulk gekocht. Ze bakken gewoon heel simpel volkorenbrood. Hartstikke goedkoop.

Ik vind het brood alleen helemaal niet lekker. Het is vaak net aan de natte kant en in een broodbakmachine krijg je er geen mooie korst omheen. Het doet een beetje denken aan het "Allinson volkoren" brood van de supermarkt. Als ze er minder water in doen, wordt het niet beter, dan wordt het juist weer te droog. Ik weet niet wat het probleem precies is. A en B vinden het brood zelf lekker, en als ik daar ben kan ik een paar sneetjes supermarktbrood uit de vriezer eten want dat hebben ze altijd wel op voorraad voor als ze vergeten zijn de machine te gebruiken.

Als je eentje koopt in de kringloopwinkel zou ik letten op hoe goed het bakblik nog is. Soms kun je het bakblik vervangen als het een beetje een gangbaar merk is. De mengschoepen moeten nog soepel draaien en de anti-aanbaklaag moet nog in orde zijn. A en B hebben na een jaar hun bakblik vervangen, ze hebben een machine uit de Lidl webshop (Silvercrest merk) en daar zijn ook losse bakblikken te koop.
Hm, dit klinkt niet wervend :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201816091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
V oreert er altijd over. En die geeft altijd fantastische tips :D

Maar als het vervolgens wel duurder is dan gehaald brood vind ik het weer niet verleidelijk genoeg.
Ach, als het lekkerder is.
De bbm heb ik geloof ik 3 x gebruikt. 8)7 gekregen van iemand, die het ook wel 3 maanden heeft gebruikt.
@golfer bakt iedere zo veel weken zelf zijn maisbrood. Dat gaat gesneden in de vriezer.

Overigens zie ik een match tussen de bbm van Myraela en jou. *;
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:49:24 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201816102
Wij hebben een broodbakmachine in de kast. Al 10 jaar. Het roerschoepje was niet los leverbaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:50:32 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201816121
Overigens hebben wij best een aantal euro's binnengehaald via https://boekenbalie.nl/

Afgelopen week ging er een bananendoos vol boeken naar toe (DHL afhaal, geen verzendkosten) en kwam er 57,- terug.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201816128
Dankzij de ochtend foto’s van @sigme kijk en speur ik wel anders in de Natuur in de polder. B-)
I.p.v. aannemen als vanzelfsprekend dat het er is, is er wat meer verwondering.
pi_201816131
quote:
[..]
Hm, dit klinkt niet wervend :D
[/quote]

Er zijn vast mensen die wél lekker brood kunnen bakken in zo'n machine.
@Kaatje1 jij hebt er een toch?

Het doet trouwens ook wonderen als je het brood in de broodbakmachine voorbereidt en in de oven afbakt. Maar dat is meer werk.
pi_201816151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:50 schreef fietsie het volgende:
Overigens hebben wij best een aantal euro's binnengehaald via https://boekenbalie.nl/

Afgelopen week ging er een bananendoos vol boeken naar toe (DHL afhaal, geen verzendkosten) en kwam er 57,- terug.
Sooo, dat is een goeie link.
Opgeslagen en dankjewel.👍🏼
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:53:32 #284
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Precies, ruimt lekker op. En vooral ook proberen minder van dat soort dingen te halen. Het lijkt altijd een geweldig idee, maar het eindigt elke keer weer ergens in een kast.
Dat is de truc, niet kopen. Ik overpeins duurdere aankopen altijd, meestal kom ik dan tot de conclusie dat ik het niet nodig heb. Ik doe aan gelimiteerd minimalisme. :')
Siesta & Fiesta!
pi_201816185
Ja ik heb er één. Momenteel bak ik wat minder brood, heb een cracker periode. Maar van de week deeg gemaakt voor borrelbrood. En ik maak er ook pizzadeeg in. Yoghurt wil ik ook nog eens proberen
We have far more in common than that which devides us..
pi_201816187
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:48 schreef AnneX het volgende:

@:golfer bakt iedere zo veel weken zelf zijn maisbrood. Dat gaat gesneden in de vriezer.

:Y En snijdt het met een snijmasjien :Y
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:59:24 #287
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816235
Wij hebben de BBM weggeven. Jaren gebruikt, daarna opeens niet meer. Hij stond meer dan ee jaar in de kast zonder gebruik, weg ermee dus. Nu doe ik heel af en toe een brood in de oven. Maar dat moet met de hand, want geen kitchen aid oid en dochter kan het niet eten. Dus dat is 3 keer per jaar ofzo.
Siesta & Fiesta!
pi_201816261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:50 schreef fietsie het volgende:
Overigens hebben wij best een aantal euro's binnengehaald via https://boekenbalie.nl/

Afgelopen week ging er een bananendoos vol boeken naar toe (DHL afhaal, geen verzendkosten) en kwam er 57,- terug.
Dan hebben jullie een stuk waardevollere boeken dan ik. Ze accepteren één van mijn studieboeken en een paar van mijn nonfictieboeken, en bij elkaar krijg ik 7 euro voor 5 boeken. Ik denk niet dat ik dat de moeite waard vind.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:01:45 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201816264
Zonde van een goede buitenboordmotor; daar kan je best goed geld voor krijgen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:02:28 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201816273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dan hebben jullie een stuk waardevollere boeken dan ik. Ze accepteren één van mijn studieboeken en een paar van mijn nonfictieboeken, en bij elkaar krijg ik 7 euro voor 5 boeken. Ik denk niet dat ik dat de moeite waard vind.
Allemaal boeken die gratis af te halen waren in de regio waar we wonen, de opbrengst van 2 weken boeken oppikken op de fiets :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201816301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:02 schreef fietsie het volgende:

[..]
Allemaal boeken die gratis af te halen waren in de regio waar we wonen, de opbrengst van 2 weken boeken oppikken op de fiets :P
:o _O_
pi_201816378
BBM ging hier stuk.
Vond het ook maar 'gedoe'. En dan dat ding in het midden waardoor je een gat in je brood had :{w

De pastamachine (van de aldi) staat hier ook al jaren ongebruikt :P

Verder gebruikt g wel wisselend alle apparatuur dat hier staat.
pi_201816428
Wat een -O- weer buiten.
Dat wordt binnen roeien straks.
Kledingwasje draait.

Verder weer heerlijk aan het luisteren naar Radio 4, de klassieke top 100 O+
Ze draaien alles achter elkaar, non stop, zonder geouwehoer of nieuws ertussen _O_
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:18:17 #294
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:01 schreef fietsie het volgende:
Zonde van een goede buitenboordmotor; daar kan je best goed geld voor krijgen :P
Ik ben niet begonnen hè. Ik heb het al moeilijk genoeg met al die afkortingen die jullie gebruiken.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:26:34 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201816550
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:18 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik ben niet begonnen hè. Ik heb het al moeilijk genoeg met al die afkortingen die jullie gebruiken.
Platte pet. en de K.kaart _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:28:18 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201816571
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:18 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik ben niet begonnen hè. Ik heb het al moeilijk genoeg met al die afkortingen die jullie gebruiken.
Ik woon in het merengebied in Friesland, daar 'wint' een Buitenboordmotor het van een Broodbakmachine, qua vaker gebruikt worden van de afkorting... Het is dus ook nog eens een regionaal dingetje.

Nieuwsberichten gaan zelden over losgeknipte broodbakmachines in de plaatselijke jachthaven van Lutjelollum.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:36:19 #297
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816671
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Platte pet. en de K.kaart _O_
Platte pet? Kut kaart?
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:38:04 #298
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik woon in het merengebied in Friesland, daar 'wint' een Buitenboordmotor het van een Broodbakmachine, qua vaker gebruikt worden van de afkorting... Het is dus ook nog eens een regionaal dingetje.

Nieuwsberichten gaan zelden over losgeknipte broodbakmachines in de plaatselijke jachthaven van Lutjelollum.
BlackBerry messenger denk ik aan…
Siesta & Fiesta!
pi_201816706
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:36 schreef Bramito het volgende:

[..]
Platte pet? Kut kaart?
Ik dacht het _O-
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:40:01 #300
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816715
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Platte pet. en de K.kaart _O_
Platte Peterselie!!!!!
Siesta & Fiesta!
pi_201816716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:28 schreef fietsie het volgende:

Ik woon in het merengebied in Friesland,
Wij denken nog steeds met heel HEEL veel plezier terug aan ons vaaravontuur in jouw meren _O_ O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')