Restaurant Korfu in Kleve, zit op de dijk tegenover Emmerich. Naast de standaard gerechten die je bij bijna iedere griek in Duitsland krijgt (maar dan beter klaargemaakt dan bij de meesten) hebben ze erg goede vleesgerechten a la carte, Lam, Steaks.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:36 schreef derLudolf het volgende:
Oeh, lekker![]()
Al heel te lang niet gehad.
Zekering uitschakelen, alle stekkers er uit en alle lampen uit. Multimeter op standje weerstand. En meten tussen de fase en nul, fase en aarde en nul en aarde. Bij sluiting heb je ergens zo goed als 0 Ohm. Bij een hoge weerstand een lekspanning. Vervolgens kijken waar de lasdoos van de ruimte zit waarvan je verwacht dat het probleem zit. Daar de fase loshalen. Meten. Probleem weg? Kun je verder de rest gebruiken. Zo niet een lasdoos verder terug en zelfde actie. Dat gaat een vonkentrekker ook doen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kutterdekutkutkut
Hebben ergens kortsluiting in huis en kan het niet vinden, de badkamer wordt verbouwd, ik ben bang dat er ergens een buis in de wanden lekt en in de stroom loopt.
KUT
Op moment alleen in de huiskamer geen stroom, daar zit ergens de kortsluiting, maar alle stekkers zijn eruit
Daar op mijn verjaardag op een maandag geweest. Zelfs dan zit de tent vol.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Restaurant Korfu in Kleve, zit op de dijk tegenover Emmerich. Naast de standaard gerechten die je bij bijna iedere griek in Duitsland krijgt (maar dan beter klaargemaakt dan bij de meesten) hebben ze erg goede vleesgerechten a la carte, Lam, Steaks.
Waren met een groep van 20 personen en het was bomvol in het restaurant, toch kwamen alle (a la carte) gerechten keurig gelijktijdig en perfect zoals besteld. En nee, het is geen fine dining, maar dat ambieert men ook niet. Gewoon erg goed eten voor een goede prijs en je gaat never nooit met honger weg.
Ik laat het lekker aan de Electriker over die morgen gebeld wordt. Wat je zegt over water dat uit de WCD of Schakelaar zou lopen, dat klopt, als draden door PVC buizen lopen. Hier in D is het echter normaal dat draden in het stuck worden gelegd. Hebben een oud huis, met oude buizen en oude bedrading.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Zekering uitschakelen, alle stekkers er uit en alle lampen uit. Multimeter op standje weerstand. En meten tussen de fase en nul, fase en aarde en nul en aarde. Bij sluiting heb je ergens zo goed als 0 Ohm. Bij een hoge weerstand een lekspanning. Vervolgens kijken waar de lasdoos van de ruimte zit waarvan je verwacht dat het probleem zit. Daar de fase loshalen. Meten. Probleem weg? Kun je verder de rest gebruiken. Zo niet een lasdoos verder terug en zelfde actie. Dat gaat een vonkentrekker ook doen.
Maar lekwater in een electraleiding? Kan, maar is zeldzaam. Dan komt er ook water uit de wcd of schakelaar.
Grotere kans op een boor die ergens doorheen gegaan is.
Kom er ook al een jaar of 10, eigenaar is een top horecaman. Zo zouden er meer moeten zijn.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar op mijn verjaardag op een maandag geweest. Zelfs dan zit de tent vol.
En ja, het is een ouderwetse Griek. Met dito inrichting. Maar ook met personeel dat er al heel lang werkt.
Geeft ook aan dat de werkomstandigheden er goed zijn.
Weet ik. Woon er zelf ook. En erger me geregeld aan de elektra dat in stukwerk geplakt zit. En lasdozen met kroonsteentjes. Maar daar gaat geen water in zitten. Gelukkig niet.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik laat het lekker aan de Electriker over die morgen gebeld wordt. Wat je zegt over water dat uit de WCD of Schakelaar zou lopen, dat klopt, als draden door PVC buizen lopen. Hier in D is het echter normaal dat draden in het stuck worden gelegd. Hebben een oud huis, met oude buizen en oude bedrading.
Maar mopje, ik had je de oplossing toch al gegevenquote:Op zondag 17 oktober 2021 09:34 schreef Lonaa het volgende:
@:vlindertje89 Thanks.Ik moet vrijdag weer naar de fysio dus dan gaan we het eens overleggen of er vervolgstappen moeten zijn.
Die leg ik ook voor.quote:Op zondag 17 oktober 2021 11:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar mopje, ik had je de oplossing toch al gegeven
In dit kader:quote:Op zondag 17 oktober 2021 11:55 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen wat heerlijke muziek geluisterd van een croonende Tony Bennett.
Negentig, dement en a living singing phenomene. The Great American Songbook.
Als vroegû-û-hûr : Willem Duys en Muziek mozaïek?quote:Op zondag 17 oktober 2021 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
In dit kader:
Op zondagochtend luister ik altijd van 10 tot 12 naar radio veronica.
Danny Vera draait dan zijn favo muziek en tips van luisteraars. Heeeeerlijk! Oud en nieuw en vaak onbekende pareltjes
Dat luisterde ik in de jaren 70, begin 80, lees net dat ie dat van oktober 1962 zijn eerste uitzending tot 27 juni 1999 wekelijks deed. WOWquote:Op zondag 17 oktober 2021 12:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als vroegû-û-hûr : Willem Duys en Muziek mozaïek?
Volgende week eens bijtijds aandenken.
Was er ook niet een kwartiertje, dat Willem diverse uitvoeringen liet horen van één song, covers dus.quote:Op zondag 17 oktober 2021 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat luisterde ik in de jaren 70, begin 80, lees net dat ie dat van oktober 1962 zijn eerste uitzending tot 27 juni 1999 wekelijks deed. WOW
Veel muziek leren waarderen, hij draaide van alles, van Peggy Lee tot Nina Hagen.
Bij klachten naar de GGD. Ik ben gisteren gegaan. Al zat ik ook een beetje in tweestrijd. Eigenlijk geloof ik het allemaal na corona en twee vaccinaties wel. Ik ben alleen maar wat neusverkouden. Maar ik kreeg het toch niet over m'n hart als ik voor m'n werk iedereen vertel dat ze wel naar de GGD moeten met klachten, dat ik dan zelf toch niet ga.quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:36 schreef Lonaa het volgende:
Sommigen van jullie hebben met regelmaat een CoVid-test gedaan, toch? Doen jullie dan een zelftest of ga je naar de GGD of wat?
quote:Op zondag 17 oktober 2021 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden een productief uurtje. Twee ventilatoren schoongespoten met de compressor, sopje er over, folie er achter, SpeedComforts er onder. Eitje.
We hebben folie met een piepschuim laagje er achter. Het hing enorm makkelijk op. 4 Stukken dubbelzijdige tape er op en toen was het zo geregeld.
Als ik hoor hoe sommigen aan het klungelen zijn met Tonzon, ben ik blij dat ik hier ooit eens een rol van had gekocht bij Action of Lidl. Ik heb alleen geen idee meer wat het plan met die rol was destijds.
We vonden ook nog een rol ondervloer met alufolie er op. Dat lijkt me ook uitstekend te gebruiken.
Wat heb je allemaal voor eten voor hem klaargemaakt?quote:Op zondag 17 oktober 2021 14:11 schreef sigme het volgende:
Ik heb een luie hangdag. Nou ja, vanochtend was even aanpoten want we hadden wat lang geslapen en liefste moest twee uurtjes later al weer weg, dus even in hoog tempo alle eten voor hem om mee te nemen gemaakt + ontbijt. Maar verder heb ik veel tijd vermorst aan het zoeken van een leuk vakantiehuisje in Noord-Spanje om onze november-spanjemaand nog even met een weekje 'wat anders' af te ronden. De eisen zijn hoog: in the middle of nowhere en honden moeten mee.
Daarnaast kokkerel ik een beetje, heb een grote pan bolognesesaus in de oven en het voornemen is om dan straks lasagnebladen te maken en daarna dan dus lasagne.
Vluggertje, een pakket voor ongeveer 24u van huis:quote:Op zondag 17 oktober 2021 14:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal voor eten voor hem klaargemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |