Aan de andere kant, met Youtube enzo, is het zo gemakkelijk om veel engelstalige content te vinden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En tekenfilms zijn tegenwoordig ook meer vernederlandst i.p.v. Engels met ondertiteling.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik lees eigenlijk alleen Duits nieuws als het Nederlands Elftal van Duitsland heeft gewonnen ofzo
Wij hadden Britse buren vroegah, dat deed ook wonderen voor het Engels van mijn zus en mij.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:06 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was vrij snel met Engels omdat in mijn jeugd heel veel games op mijn Nintendo DS nog "gewoon" in het Engels waren. Het schijnt dat heel veel (kinder)spellen tegenwoordig in het Nederlands zijn dus dat voordeel hebben zij ook niet meer qua Engels.
Ja, al kijken kinderen ook weer vaker naar Engelse dingen op de telefoon, dus dat compenseert weer.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En tekenfilms zijn tegenwoordig ook meer vernederlandst i.p.v. Engels met ondertiteling.
Maar er is ook meer dan genoeg Nederlandse content te vinden dus het is niet per sé nodig. Als men het moeilijk vindt, blijft deze gewoon naar Nederlandse content kijken. Ik ga ook niet naar Spaanstalige content kijken ondanks dat het wel gewoon available en te vinden is natuurlijkquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Aan de andere kant, met Youtube enzo, is het zo gemakkelijk om veel engelstalige content te vinden.
Zeeuwen wel dan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In Twente spreken ze natuurlijk ook al Duits. Die zijn namelijk ook niet te verstaan voor de rest van Nederland.
Dat geldt meer voor Limburgs vind ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In Twente spreken ze natuurlijk ook al Duits. Die zijn namelijk ook niet te verstaan voor de rest van Nederland.
Ja, dat klopt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat geldt meer voor Limburgs vind ik
Voor (kleine) kinderen maakt dat niet zo veel uit hoorquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar er is ook meer dan genoeg Nederlandse content te vinden dus het is niet per sé nodig. Als men het moeilijk vindt, blijft deze gewoon naar Nederlandse content kijken. Ik ga ook niet naar Spaanstalige content kijken ondanks dat het wel gewoon available en te vinden is natuurlijk
Lekker kort toch. Howdy is ongeveer hetzelfde, maar dan in het Engels.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:10 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zeeuwen wel dan?
Mohhe
En dan hebben ze blijkbaar 'Goedemorgen hoe is het met je' gezegd.
Ik luister naar Duitse radiozenders dus ik hoor vaak genoeg Duits nieuwsquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik lees eigenlijk alleen Duits nieuws als het Nederlands Elftal van Duitsland heeft gewonnen ofzo
Met de stau en baustelle?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik luister naar Duitse radiozenders dus ik hoor vaak genoeg Duits nieuws
Het gevoel dat we naar een climax toewerken! Het is er!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
1774
Het jaar dat de Britse regering een aantal strafmaatregelen doorvoert als reactie op de Boston Tea Party, waaronder de sluiting van de haven van Boston waardoor de handel daar volledig stil komt te liggen. Iets waar de kolonisten vast wel begrip voor zullen hebben. Later dit jaar komen vertegenwoordigers van 12 van de 13 koloniën bij elkaar in de 'First Continental Congress', waar een petitie werd opgesteld om de koning te vragen deze maatregelen in te trekken.
Ook het jaar dat Louis-Auguste koning van Frankrijk werd en door zou gaan als Louis XVI.
Dat hij maar lang over dit rustige land mag regeren.![]()
Tot slot het jaar dat Jean-Baptiste Greuze "De koningentaart" schilderde
[ afbeelding ]
Nja, ligt ook aan de leeftijd denk ik. Hele kleine kinderen inderdaad niet. Op een gegeven moment vinden ze waarschijnlijk eigentalige content interessanter dan anderstalige content.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor (kleine) kinderen maakt dat niet zo veel uit hoor
Wel efficiënt ja.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lekker kort toch. Howdy is ongeveer hetzelfde, maar dan in het Engels.
Plat Twents klinkt vrijwel hetzelfde als het Platduuts dat ze hier net over de grens soms nig als dialect sprekenquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ieder uur de “Stauschau” jaquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Met de stau en baustelle?
Werk is af voor deze week. Alleen nog even paar uur volmaken tot het weekend is.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:14 schreef molloot200 het volgende:
Wat een drukte vanochtend in de SC trouwens!Iedereen toch nog even de laatste meters meepakken voor we er met z'n allen aan gaan natuurlijk.
Ja, wat moet je anders doen op zo'n ochtend.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:14 schreef molloot200 het volgende:
Wat een drukte vanochtend in de SC trouwens!Iedereen toch nog even de laatste meters meepakken voor we er met z'n allen aan gaan natuurlijk.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, wat moet je anders doen op zo'n ochtend.
Als we er dan toch aan gaan wil ik nog wel even wat tijd met de mensen hier doorgebracht hebben natuurlijk.
En ik start weer rustig op na mijn ziekzijn. Heb alle openstaande mails afgehandeld. En om 12 uur heb ik weekend.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Werk is af voor deze week. Alleen nog even paar uur volmaken tot het weekend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |