Ach het is toch een bendequote:Op woensdag 3 november 2021 12:56 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hopelijk heb je die stinkdingen wel alleen voor de foto in de woonkamer liggen hè :’)
Ik blijf me verbazen over de lucht die van nieuwe banden af komt
Ja, maar dan gaan we dat raadsel nooit oplossen met die pompschakelaarquote:Op woensdag 13 oktober 2021 13:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, onze keuken gaan we zo ongeveer nog het meeste missen.Zitten we daar straks in een huurflatje met een huurflatjekeuken..
Veenendaal is een distributiecentrum van de pakketdienst, niet onze woonplaats.quote:Op zondag 7 november 2021 17:42 schreef HPoi het volgende:
Oeh, Veenendaal, dus jij was de aanstichter van de Covid explosie aldaar?!
Als die 4e band hier niet op tijd te bestellen is, kunnen we 'm wel bij onze vrienden in Zweden laten bezorgen en dat zij 'm dan weer als pakket versturen naar ons. Wel een duur geintje dan, maar ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:33 schreef Fogel het volgende:
Mjn bandensituatie: eergister mail gestuurd naar een bandenboer, vandaag nieuwe R3, vier stuks, onder de auto gekregen.
Klinkt soepeler dan bij jullie toch?
Maar prima om te lezen dat de andere dingen wel volgens planning gaan.
Al met al positieve dag voor jou dusquote:Op maandag 15 november 2021 13:55 schreef Evenstar het volgende:
Update:
Vierde band is opgehaald door DPD. Kan nog steeds nergens een vierde vinden in juiste maat, dus waarschijnlijk gaat het via vrienden in Zweden.
Nog veel belangrijkere update:
Wij hebben een appartement in Enkoping
Die hebben wij zelfs niet.quote:
Ohquote:Op maandag 15 november 2021 14:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Die hebben wij zelfs niet.Foto van het flatje en een plattegrond, meer niet. Geen bezichtiging ook, vanwege corona dit dat.
Gelukkig hoefde ik daar niet heen om het huurcontract te tekenen, het mocht per e-mail. Scheelt weer ruim ¤200 voor een vliegticket etc.
Het is in Zweden ook helemaal niet gebruikelijk om een apt. eerst te bekijken voordat je het huurt. Ik werd erg vreemd aangekeken toen ik dat vroeg.quote:Op maandag 15 november 2021 14:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Die hebben wij zelfs niet.Foto van het flatje en een plattegrond, meer niet. Geen bezichtiging ook, vanwege corona dit dat.
Gelukkig hoefde ik daar niet heen om het huurcontract te tekenen, het mocht per e-mail. Scheelt weer ruim ¤200 voor een vliegticket etc.
Klopt, als het goed is ligt er al een houten vloer in en zo.quote:Op maandag 15 november 2021 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Daar staat wel tegenover dat de basisstaat van veel appartementen erg goed is.
Omdat je daar met een wachttijd van niks al meteen terecht kunt.quote:Enköping trouwens, wat ver weg! Waarom daar?
Waah! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 november 2021 13:55 schreef Evenstar het volgende:
Update:
Vierde band is opgehaald door DPD. Kan nog steeds nergens een vierde vinden in juiste maat, dus waarschijnlijk gaat het via vrienden in Zweden.
Nog veel belangrijkere update:
Wij hebben een appartement in Enkoping
quote:
Thanks!quote:Op woensdag 17 november 2021 23:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gefeliciteerd met het appartement.
Dat laatste is in Nederland ook steeds gebruikelijker, maar helemaal niet bezichtigen is wel next level.quote:De mensen die ons eerste appartement kochten waren er ook nooit zelf geweest. Kopen hebben we zelf ook gedaan na één enkele groepsbezichtiging van een half uur en konden toen tegen elkaar opbieden. Het werkt wel wat anders allemaal.
Ja klopt, ook omdat we nu een verhuisdatum kunnen prikken en zo.quote:Op donderdag 18 november 2021 00:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
JeujDit maakt het wel een stuk echter hoor, je eigen appartement
Dat is in Zweden in ieder geval verboden. En ik denk ook niet toepasbaar. Het personnummer bestaat namelijk altijd uit je geboortejaar/maand/dag gevolgd door 4 controlecijfers waarin o.a. het geslacht besloten ligt (even/oneven voor man/vrouw) en nog wat informatie. Alleen het laatste cijfer is willekeurig. Zou je een ander persoonnummer opgeven dan je eigen pleeg je volgens de wet identiteitsfraude. Die cijfercode behoort immers aan iemand anders. En omdat ongeveer alles aan je personnummer gelinkt is schiet je er ook niets mee op om een ander nummer te gebruiken, lijkt mequote:Op donderdag 18 november 2021 10:53 schreef flipsen het volgende:
Spannund! Toen ik hier in Argentinië nog geen DNI had (vergelijkbaar met dat Zweedse Persoonsnummer), vulde ik gewoon mijn Sofinr in, maar dan zonder het laatste cijfertje ivm het aantal cijfers dat een DNI heeft. Werd vaak gewoon geslikt door systemen
Ik vind dat wel typisch Zuid-Amerikaans vs Europees hoorquote:Op donderdag 18 november 2021 10:53 schreef flipsen het volgende:
Spannund! Toen ik hier in Argentinië nog geen DNI had (vergelijkbaar met dat Zweedse Persoonsnummer), vulde ik gewoon mijn Sofinr in, maar dan zonder het laatste cijfertje ivm het aantal cijfers dat een DNI heeft. Werd vaak gewoon geslikt door systemen
In Zweden schijnt het soms heel soepel te verlopen en soms niet, waarbij mijn vaste baan in ons voordeel zou werken.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Toen ik emigreerde naar Manila, had ik volgens mij binnen een week mijn Social security nummer en mijn TIN (Tax Indentifier). Ging vrij soepel naar ik me kan herinneren, maar indertijd was het mijn werkgever die dat allemaal regelde.
Beterschap! En heel veel sukses met alles ! Het is allemaal een hoop gedoe en geregel! En, maar misschien valt dat wel mee in Zweden, niet ieder land werkt zo efficient als in Nederland....... Tel tot 10, diep ademhalen en go with the flow.....quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:07 schreef Viv het volgende:
[..]
In Zweden schijnt het soms heel soepel te verlopen en soms niet, waarbij mijn vaste baan in ons voordeel zou werken.Wij gaan het persoonsnummer echter niet direct aanvragen zodra we daar zijn, want we moeten eerst nog ons huis in Nederland verkopen.
@:evenstar en ik zijn allebei gammel door COVID-19 (bij hem bevestigd, ik kan zondag pas terecht bij de GGD), dus er gebeurt hier in huis niet zo veel momenteel qua inpakken/opruimen. Heb wél een nieuwe winterjas gekocht met het oog op de koudere winters daar, lang leve online shopping!
[ afbeelding ]
Spijker, kopquote:Op donderdag 18 november 2021 14:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind dat wel typisch Zuid-Amerikaans vs Europees hoor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |