abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:45:10 #101
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201737644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:38 schreef Lurf het volgende:

[..]
Tuurlijk wel: een vaccinatieplicht. Maar daar heeft onze regering het lef niet voor.
En terecht, een vaccinatieplicht :')
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:52:38 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201737717
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:45 schreef tja77 het volgende:

[..]
En terecht, een vaccinatieplicht :')
is het ook wat te laat voor
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:56:44 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737753
Oh dus mensen die kwetsbaar zijn en geen coronacheckapp kunnen gebruiken en mensen die er last van hebben dat boeit niet, als de economisch vervelende maatregelen maar opgeheven kunnen worden

Fijn bericht weer naar jongeren toe zeg :') :') :')

Tevens roept de minister wéér voor zijn beurt. De coronacheckapp voor binnenlands gebruik zou er zo snel mogelijk af gaan.
Nou weten we inmiddels allen dat de minister goed is in framen, en dat hij nooit gedefinieerd heeft wat 'snel' en wat 'mogelijk' was. Dus heel strikt op de letter genomen is het correct wat hij nu zegt.
Maar wanneer ga je er wel vanaf komen.
Die paar opnames zijn niet ontwrichtend voor de zorg. Dat zijn de maatregelen wél voor de maatschappij.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201737758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:38 schreef Lurf het volgende:

[..]
Tuurlijk wel: een vaccinatieplicht. Maar daar heeft onze regering het lef niet voor.
Als je ze vaccineert dan heb je in feite ook niet meer te maken met ongevaccineerden. Ik doelde meer op andersoortige beperkingen.
I'll give you something to do
pi_201737775
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:56 schreef Molo het volgende:

Die paar opnames zijn niet ontwrichtend voor de zorg. Dat zijn de maatregelen wél voor de maatschappij.
Deze maatregel in de vorm van een QR check lijkt me alles behalve ontwrichtend voor de maatschappij, sterker nog, volgens mij gaat het gewoon best wel goed en is vrijwel iedereen blij dat zo goed als alles weer 'normaal' kan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201737777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 05:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe komt Bonten dan aan dat getal?
Dat is toch een schatting die gebaseerd wordt op een rondvraag langs ziekenhuizen? Er wordt in ieder geval nergens in Nederland centraal geregistreerd of ziekenhuispatiënten gevaccineerd zijn of niet. Dus dat cijfer van 90% of 95% of wat het nu ook is, is vooral een schatting.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Voor het gros van Nederland draait alles weer als vanouds. De treinen zitten weer vol en files zijn terug. Net als al die andere zaken “die nooit meer terug kwamen”. Maar tegelijk zijn er nog wel zware beperkingen van kracht. Als ik dan hoor dat Hugo zegt “ach af en toe een code laten zien”, ik vind het wel link om de testsamenleving zo te normaliseren. We zouden moeten zoeken hoe we er zsm vanaf kunnen, ipv maar redenen voor verlenging blijven bedenken, imo.
Werken voor je baas op de voorwaarden van de baas, inclusief spits, mag. Werken tot je erbij neervalt. In een uitzonderlijk geval letterlijk aangezien iedereen weer op kantoor loopt te blaffen als ik het zo hoor. Maar ja, de teamspirit in de kantoortuin, het essentiële gesprek over voetbal bij de koffieautomaat...

Alleen je vrije tijd wordt op lange termijn voorwaardelijk, onzeker, onderhandelbaar (met het OMT) en ondergeschikt aan de kerroona, want we moeten 'nog eventjes behoedzaam' zijn, en sommige maatregelen zijn 'toch wel lekker handig' tegen de griepgolf en zo.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:59:31 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201737790
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:56 schreef Molo het volgende:
Oh dus mensen die kwetsbaar zijn en geen coronacheckapp kunnen gebruiken en mensen die er last van hebben dat boeit niet, als de economisch vervelende maatregelen maar opgeheven kunnen worden

Fijn bericht weer naar jongeren toe zeg :') :') :')

Tevens roept de minister wéér voor zijn beurt. De coronacheckapp voor binnenlands gebruik zou er zo snel mogelijk af gaan.
Nou weten we inmiddels allen dat de minister goed is in framen, en dat hij nooit gedefinieerd heeft wat 'snel' en wat 'mogelijk' was. Dus heel strikt op de letter genomen is het correct wat hij nu zegt.
Maar wanneer ga je er wel vanaf komen.
Die paar opnames zijn niet ontwrichtend voor de zorg. Dat zijn de maatregelen wél voor de maatschappij.
ik vond het niet zo vreemd wat hij zei, dat sluitingstijd en van die 75% bezetting afkomen een hogere prioriteit heeft qua afbouwen dan die pas
pi_201737806
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Avondklok voor niet gevaccineerden.
Geen kapper e.d. voor niet gevaccinneerden.
Mondkapjesplicht in openbare ruimtes voor niet gevaccineerden.

Enz. enz.
Is niet te handhaven. En is niet effectief. Wat draagt de openbare ruimte met al die supervluchtige contacten nou bij aan besmettingen.
I'll give you something to do
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:01:06 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Deze maatregel in de vorm van een QR check lijkt me alles behalve ontwrichtend voor de maatschappij, sterker nog, volgens mij gaat het gewoon best wel goed en is vrijwel iedereen blij dat zo goed als alles weer 'normaal' kan.
Als jij 14 bent en vaccineren van niet toegevoegde waarde of eng vindt. Dan is elke keer ergens naar testlocatie moeten komen als je iets wilt ondernemen of wilt sporten ofzo behoorlijk kudt en ingrijpend

Er zijn hele groepen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden

Er zijn hele groepen mensen die ook niet getest kunnen worden.

Geen honderdduizenden van die laatste groep wellicht, maar daar zó makkelijk overheen stappen vind ik echt walgelijk

Pak de kern van het probleem gewoon eens aan, maar nee, want daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor :r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:02:08 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737828
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik vond het niet zo vreemd wat hij zei, dat sluitingstijd en van die 75% bezetting afkomen een hogere prioriteit heeft qua afbouwen dan die pas
Kan, ik vind dat wel vreemd. En laakbaar.
En bovendien is dat wmb geen tegenstelling, kan prima samen als je het werkelijke probleem aanpakt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201737831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 06:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hij loopt dus maar weer eens vooruit op de stemming in de Tweede Kamer. Of zou hij al weten wat daaruit komt?
Alsof de 2e kamer er toe doet.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:02:51 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737834
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:00 schreef galantis het volgende:

[..]
Is niet te handhaven. En is niet effectief. Wat draagt de openbare ruimte met al die supervluchtige contacten nou bij aan besmettingen.
School, werk, godsdienstige plekken waar samengekomen wordt...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:03:16 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Alsof de 2e kamer er toe doet.
Die mogen een handtekening zetten idd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:04:54 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201737855
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Kan, ik vind dat wel vreemd. En laakbaar.
En bovendien is dat wmb geen tegenstelling, kan prima samen als je het werkelijke probleem aanpakt
hoe zou jij het aanpakken dan?
pi_201737856
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Als jij 14 bent en vaccineren van niet toegevoegde waarde of eng vindt. Dan is elke keer ergens naar testlocatie moeten komen als je iets wilt ondernemen of wilt sporten ofzo behoorlijk kudt en ingrijpend

Er zijn hele groepen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden

Er zijn hele groepen mensen die ook niet getest kunnen worden.

Geen honderdduizenden van die laatste groep wellicht, maar daar zó makkelijk overheen stappen vind ik echt walgelijk

Pak de kern van het probleem gewoon eens aan, maar nee, want daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor :r
Hoe rijm jij deze kleine groepen met maatschappij ontwrichtend dan? Natuurlijk zijn er op macro niveau schrijnende voorbeelden, maar voor het gros van Nederland is er nu weinig meer aan de hand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 09:05:07 #116
5428 crew  miss_sly
pi_201737858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Alsof de 2e kamer er toe doet.
Maar het is niet wat hij gezegd heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:06:30 #117
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201737876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt de neiging om hier op kantoor een heleboel mensen aan te spreken op hun geblaf.. echt abnormaal :r :N
Denk dat ik zou lachen wanneer iemand dat (het aanspreken) zou doen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:07:17 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
hoe zou jij het aanpakken dan?
Groepen die risico lopen en zich niet laten vaccineren zijn prima in beeld
Die zóu je dus ook gericht kunnen stimuleren te vaccineren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:07:59 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201737893
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Groepen die risico lopen en zich niet laten vaccineren zijn prima in beeld
Die zóu je dus ook gericht kunnen stimuleren te vaccineren
dat doen ze ook volgens Hugo
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:08:50 #120
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201737905
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Avondklok voor niet gevaccineerden.
Geen kapper e.d. voor niet gevaccinneerden.
Mondkapjesplicht in openbare ruimtes voor niet gevaccineerden.

Enz. enz.
Toevallig gisteren nog bij mijn opleiding erover gehad dat we veel dingen van de Duitsers hebben overgenomen omdat ze wel handig zijn :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:08:51 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoe rijm jij deze kleine groepen met maatschappij ontwrichtend dan? Natuurlijk zijn er op macro niveau schrijnende voorbeelden, maar voor het gros van Nederland is er nu weinig meer aan de hand.
Je bedoelt microniveau denk ik
Maar jij vindt dat ok begrijp ik? Dat vind ik nog het meest bijzondere eigenlijk

Groepen die er niets mee te maken hebben en niets aan kunnen doen worden even opzij geschoven omdat het niet in het Pareto principe past dus doet het er niet toe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:09:09 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:07 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat doen ze ook volgens Hugo
Sure
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201737915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt de neiging om hier op kantoor een heleboel mensen aan te spreken op hun geblaf.. echt abnormaal :r :N
Nogmaals; "sick building syndrome". Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar het klimaatsysteem daadwerkelijk functioneert zoals het dat zou moeten doen, nog nooit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:10:36 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201737930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nogmaals; "sick building syndrome". Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar het klimaatsysteem daadwerkelijk functioneert zoals het dat zou moeten doen, nog nooit...
Op zich is dat dan ook een constante :+ :+

Ik ga eens vakantie voorbereiden en leuke werkdingen doen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201737944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:33 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik denk dat er niet echt effectieve maatregelen te verzinnen zijn die louter ongevaccineerden treffen.
"2G regeling" met QR-code voor gebedshuizen en je bent klaar.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201737961
Ik heb het gisterenavond ook gezien en hoewel De Jonge mij mateloos irriteert met zijn enge ogen en spraakgebrek, vond ik zijn verhaal best prima. Dat de economische maatregelen er af halen prioriteit heeft zoals de 75 % regel en de sluitingstijden. Dat de pas er is, soit. Als je daar zo'n last van hebt, dan laat je je toch vaccineren. Het is nu wel heel duidelijk dat dat het enige is dat helpt. 95 % van de mensen in het ziekenhuis is niet gevaccineerd. Hoeveel duidelijker wil je het krijgen?
pi_201737968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb het gisterenavond ook gezien en hoewel De Jonge mij mateloos irriteert met zijn enge ogen en spraakgebrek, vond ik zijn verhaal best prima. Dat de economische maatregelen er af halen prioriteit heeft zoals de 75 % regel en de sluitingstijden. Dat de pas er is, soit. Als je daar zo'n last van hebt, dan laat je je toch vaccineren. Het is nu wel heel duidelijk dat dat het enige is dat helpt. 95 % van de mensen in het ziekenhuis is niet gevaccineerd. Hoeveel duidelijker wil je het krijgen?
Zie ook: https://nos.nl/artikel/24(...)haffen-dan-coronapas
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201737986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb het gisterenavond ook gezien en hoewel De Jonge mij mateloos irriteert met zijn enge ogen en spraakgebrek, vond ik zijn verhaal best prima. Dat de economische maatregelen er af halen prioriteit heeft zoals de 75 % regel en de sluitingstijden. Dat de pas er is, soit. Als je daar zo'n last van hebt, dan laat je je toch vaccineren. Het is nu wel heel duidelijk dat dat het enige is dat helpt. 95 % van de mensen in het ziekenhuis is niet gevaccineerd. Hoeveel duidelijker wil je het krijgen?
Ik kijk het nu ook terug. Hij was in een redelijke bui inderdaad. Kan hem niet betrappen op heel veel onzin of rare uitspraken. Zou een goede burgemeester zijn van een troosteloze gemeente. Nissewaard of zo.
pi_201738008
En wat me ook meeviel was dat hij helemaal niet in paniek was over de stijgende besmettingen en duidelijk aan gaf dat het om de ziekenhuisopnames gaat. En dat die niet zo spannend zijn dankzij de vaccinaties.

Wel jammer dat die Osterhaus er tussendoor zat te blaten over de griep...
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:15:34 #130
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201738009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb het gisterenavond ook gezien en hoewel De Jonge mij mateloos irriteert met zijn enge ogen en spraakgebrek, vond ik zijn verhaal best prima. Dat de economische maatregelen er af halen prioriteit heeft zoals de 75 % regel en de sluitingstijden. Dat de pas er is, soit. Als je daar zo'n last van hebt, dan laat je je toch vaccineren. Het is nu wel heel duidelijk dat dat het enige is dat helpt. 95 % van de mensen in het ziekenhuis is niet gevaccineerd. Hoeveel duidelijker wil je het krijgen?
De pas heb je ook gewoon nodig wanneer je je hebt laten prikken.

Zou dat niet onderdeel laten uitmaken van het verkooppraatje.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201738021
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De pas heb je ook gewoon nodig wanneer je je hebt laten prikken.

Zou dat niet onderdeel laten uitmaken van het verkooppraatje.
Maar wat is daar het probleem dan mee? Alleen dat je je telefoon altijd bij moet hebben, die neem ik niet altijd mee als ik naar een concert ga of zo. Maar ja, dat is een kleine aanpassing. Ik heb echt nul last van die pas, zowel hier niet als in het buitenland.
pi_201738025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb het gisterenavond ook gezien en hoewel De Jonge mij mateloos irriteert met zijn enge ogen en spraakgebrek, vond ik zijn verhaal best prima. Dat de economische maatregelen er af halen prioriteit heeft zoals de 75 % regel en de sluitingstijden. Dat de pas er is, soit. Als je daar zo'n last van hebt, dan laat je je toch vaccineren. Het is nu wel heel duidelijk dat dat het enige is dat helpt. 95 % van de mensen in het ziekenhuis is niet gevaccineerd. Hoeveel duidelijker wil je het krijgen?
Zolang domme mensen dom blijven zal dit niet duidelijk worden.

Maar mij persoonlijk maakt het mij geen donder uit, ben maar lekker eigenwijs. Als je eenmaal met die pijp in je strot ligt hoor ik ze niet meer klagen denk ik dan maar. Lekker rustig.
pi_201738030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:15 schreef bloodymary1 het volgende:
En wat me ook meeviel was dat hij helemaal niet in paniek was over de stijgende besmettingen en duidelijk aan gaf dat het om de ziekenhuisopnames gaat. En dat die niet zo spannend zijn dankzij de vaccinaties.

Wel jammer dat die Osterhaus er tussendoor zat te blaten over de griep...
Ab heeft nog griepvaccins liggen denk ik.
pi_201738032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel jammer dat die Osterhaus er tussendoor zat te blaten over de griep...
Tja, Osterhaus ziet een beetje zijn eigen baanzekerheid opdrogen natuurlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201738051
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel jammer dat die Osterhaus er tussendoor zat te blaten over de griep...
Ik vind het wel een mooi signaal. Het feit dat ze daarover blaten betekent dat ze minder relevant worden in het Corona verhaal en dat dit dus een aflopende zaak is. Het in de picture staan smaakt naar meer, die pratende aardappel (Ernst K.) is daar een goed voorbeeld van.

Je ziet het in de media ook meer en meer gaan over andere zaken. Waar Corona eerst alle koppen domineerde wordt het nu steeds meer een berichtje in de marge. Uiteraard probeert de media wel af en toe uit te pakken met angstige verhalen zodat we wat meer abo's en oud papier verkopen, maar het is een neerwaartse trend.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:19:53 #136
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201738053
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 05:07 schreef Za het volgende:

[..]
Het is eigenlijk schandelijk dat dit soort onwaarheden de media wordt ingeslingerd.

Ook Jens Spahn deed recentelijk dezelfde uitspraak, maar werd kort hierop gecorrigeerd door het Robert Kocht Instituut, die aangeven dat 36% van de covid ziekenhuisopnames volledig gevaccineerden betreft.
En ook dat is waarschijnlijk een gunstigere voorstelling van zaken omdat oudere zwakkere volledig gevaccineerde covid patiënten niet meer op een IC terecht komen wegens te invasief voor de patient.

Daarnaast hebben we het over nog geen 600 man op de totale 37.000 ziekenhuisopnames waarvan het gros volledig gevaccineerden betreft.

De focus op en het liegen over ongevaccineerden is ziekelijk en staat niet in verhouding tot het totaal aantal opnames.

Tot slot zien veel landen een fikse toename van het aantal hartaanvallen, Schotland bv 25% vergeleken met vorig jaar.

Misschien moeten we eens alle dagelijkse ziekenhuisopnames gaan publiceren met bijbehorende charts, kijken of en wanneer er een toename heeft plaatsgevonden vwb niet covid patiënten na aanvang van de massavaccinaties.
Je wou zeggen dat de meeste mensen in het ziekenhuis volledig gevaccineerd zijn??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:20:30 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201738056
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:15 schreef bloodymary1 het volgende:
En wat me ook meeviel was dat hij helemaal niet in paniek was over de stijgende besmettingen en duidelijk aan gaf dat het om de ziekenhuisopnames gaat. En dat die niet zo spannend zijn dankzij de vaccinaties.

Wel jammer dat die Osterhaus er tussendoor zat te blaten over de griep...
zou Ab nog aandelen hebben in griepvaccins?
pi_201738060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar wat is daar het probleem dan mee? Alleen dat je je telefoon altijd bij moet hebben, die neem ik niet altijd mee als ik naar een concert ga of zo. Maar ja, dat is een kleine aanpassing. Ik heb echt nul last van die pas, zowel hier niet als in het buitenland.
Ik heb er ook geen last van maar het voelt niet fijn om te moeten bewijzen dat je deugd. Het is vooral lastig voor de ondernemers zelf natuurlijk. Extra werklast voor een sector waar men toch al handen tekort komt nu.
pi_201738067
quote:
STAPHORST - De Hersteld Hervormde kerk in het Overijsselse Staphorst laat vanaf komend weekend minder mensen toe in de Dorpskerk, een van de grootste gemeenten van Nederland. Dat heeft de kerk besloten vanwege ’ernstige ziektegevallen onder gemeenteleden’ en het aantal besmettingen dat in de gemeente Staphorst snel oploopt.
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-welkom-op-zondag

Wat een zwakzinnigen zijn gelovigen ook. Toen Corona op zijn hoogtepunt was stopten ze de kerken vol en nu er prima oplossingen zijn (vaccineren of QR code gebruiken) blijken ze nog achterlijker dan ik al dacht.

De kerken lopen al jaren leeg, hoe sneller hoe beter.
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 09:22:56 #140
5428 crew  miss_sly
pi_201738072
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik heb er ook geen last van maar het voelt niet fijn om te moeten bewijzen dat je deugd. Het is vooral lastig voor de ondernemers zelf natuurlijk. Extra werklast.
Niet alle ondernemers ervaren dat als zodanig.

Overigens vind ik de frame dat je met de qr-code 'bewijst dat je deugd' ok niet oke.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201738076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-welkom-op-zondag

Wat een zwakzinnigen zijn gelovigen ook. Toen Corona op zijn hoogtepunt was stopten ze de kerken vol en nu er prima oplossingen zijn (vaccineren of QR code gebruiken) blijken ze nog achterlijker dan ik al dacht.

De kerken lopen al jaren leeg, hoe sneller hoe beter.
@trein2000 Gaat de kerk zelf mensen het belijden van het geloof ontzeggen?
pi_201738087
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Overigens vind ik de frame dat je met de qr-code 'bewijst dat je deugd' ok niet oke.
Inderdaad zeg.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201738088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Overigens vind ik de frame dat je met de qr-code 'bewijst dat je deugd' ok niet oke.
Dat is een frame die De Jonge zelf heeft veroorzaakt met zijn 'we lossen het samen op' en 'corona is een crisis van gedrag'.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201738091
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik heb er ook geen last van maar het voelt niet fijn om te moeten bewijzen dat je deugd. Het is vooral lastig voor de ondernemers zelf natuurlijk. Extra werklast.
Ja, dat zou het kunnen zijn. Maar wat ik er in de praktijk van zie valt dat ook wel mee. Nog nergens hoeven laten zien in ieder geval. Ik hoor de horeca-ondernemers er ook niet over klagen. Die doen gewoon hun ding. Maar dat zijn natuurlijk ook maar anekdotische gevallen, zal overal anders zijn. En als je naar een concertzaal gaat of zo,dan weet je gewoon dat die controle er is, samen met je ticket.
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 09:24:56 #145
5428 crew  miss_sly
pi_201738098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is een frame die De Jonge zelf heeft veroorzaakt met zijn 'we lossen het samen op' en 'corona is een crisis van gedrag'.
Nee hoor, heeft echt geen reet met deugen te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201738104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-welkom-op-zondag

Wat een zwakzinnigen zijn gelovigen ook. Toen Corona op zijn hoogtepunt was stopten ze de kerken vol en nu er prima oplossingen zijn (vaccineren of QR code gebruiken) blijken ze nog achterlijker dan ik al dacht.

De kerken lopen al jaren leeg, hoe sneller hoe beter.
Ik heb er echt 0 medelijden mee eigenlijk..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201738105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet alle ondernemers ervaren dat als zodanig.
Zeg ik dat?

quote:
Overigens vind ik de frame dat je met de qr-code 'bewijst dat je deugd' ok niet oke.
Mijn mening heh. Hoezo is dat een frame? :O
pi_201738109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik heb er ook geen last van maar het voelt niet fijn om te moeten bewijzen dat je deugd. Het is vooral lastig voor de ondernemers zelf natuurlijk. Extra werklast voor een sector waar men toch al handen tekort komt nu.
Die ondernemers kunnen ook gewoon de deur dichtdoen toch?

Ondernemers vinden het ook vast niet leuk dat ze geen biefstukken mogen bewaren op de grond bij kamertemperatuur of dat ze af en toe de popcorn moeten opvegen onder de stoelen. Shit voor ze, hadden ze maar geen bedrijfje moeten willen spelen. Wat een geneuzel, doe gewoon je werk of sluit je tent en ga putjes scheppen op zee.

Ter info, het scannen van een QR code voor je de bestelling opneemt kost 10 seconden per persoon. In de tussentijd kan je als personeelslid je welkomstpraatje houden. 0 tijd verloren.
pi_201738120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ter info, het scannen van een QR code voor je de bestelling opneemt kost 10 seconden per persoon. In de tussentijd kan je als personeelslid je welkomstpraatje houden. 0 tijd verloren.
Zo heb ik het inderdaad nu bij een handvol situaties ervaren. 0 moeite, 0 gedoe, 0 geklaag. Scannen en door, fijne avond! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201738128
Nee dat deugen vind ik ook onzin. Dat zijn uitspraken waar ik kriebels van krijg, net als de woorden "keurig aan de maatregelen houden". Dan gaat al gauw de kont tegen de kribbe.
De reden dat ik me heb laten vaccineren is niet dat ik bang ben om corona te krijgen, of zwakkeren wil beschermen, of dat ik deug, maar puur omdat ik al snel zag dat het helpt en dat het de enige oplossing is om de wereld weer normaal te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')