abonnement Unibet Coolblue
pi_201740364
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als we naar de NBA kijken waar men een salary cap hanteert dan is dat gewoon niet zo, dat het een kadootje voor de eigenaren is, het is onderdeel van een vrijwel allesomvattende CAO waarin ook het minimum salaris geregeld wordt voor spelers (dit seizoen komt dat uit op 1.6 miljoen dollar), pensioenen, zorgverzekering inclusief voor na het actieve spelen in de NBA en een hele duidelijke structuur voor topsalarissen.

Alleen een cap invoeren is onzin, dat werkt niet, de hele structuur moet anders, in de NBA is momenteel ieder team winstgevend, voor de huidige CAO afgesloten werd was dat net de helft, spelers salarissen en emolumenten zijn alleen maar verbeterd in diezelfde periode.

In het betaald voetbal kunnen ze alleen maar dromen van een dergelijke situatie volgens mij.
Ben het met je eens dat je naar het geheel moet kijken. Naast de uitgebreide CAO is het grootste verschil natuurlijk dat de NBA een gesloten systeem is met 30 teams. Geen promotie/degradatie. Alleen in NL zijn er al meer profvoetballers dan NBA spelers in de hele VS. Dat eigenaren van topclubs zoiets willen zagen we deze zomer bij de Super League. Maar dat een gesloten systeem in Europa niet echt geaccepteerd zal worden was wel duidelijk nav de reacties daarop.

Met zo'n Super League kun je dat soort zaken ook afspreken en zo de winstgevendheid van de clubs min of meer garanderen (en dus ook de continuïteit). Dat de spelers er ook van profiteren lijkt me logisch met de commerciële waarde van het geheel. Maar je hebt in de NBA niet dat tegen elkaar opbieden wat bij Europese clubs wel gebeurt. Nu hoef je geen medelijden te hebben met de topspelers, die verdienen ook allemaal pakweg $30m per jaar. Al met al is de NBA (en NFL) een sterk in elkaar gezet entertainment product.

In Engeland heeft de League 1 en 2 sinds dit seizoen overigens wel een salarycap, ben benieuwd wat daar uit gaat komen de komende jaren..
pi_201740652
Voetbal negeren, niet kijken en je collega's uitlachne als ze over voetbal de tokkiesport beginnen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201757915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als we naar de NBA kijken waar men een salary cap hanteert dan is dat gewoon niet zo, dat het een kadootje voor de eigenaren is, het is onderdeel van een vrijwel allesomvattende CAO waarin ook het minimum salaris geregeld wordt voor spelers (dit seizoen komt dat uit op 1.6 miljoen dollar), pensioenen, zorgverzekering inclusief voor na het actieve spelen in de NBA en een hele duidelijke structuur voor topsalarissen.

Alleen een cap invoeren is onzin, dat werkt niet, de hele structuur moet anders, in de NBA is momenteel ieder team winstgevend, voor de huidige CAO afgesloten werd was dat net de helft, spelers salarissen en emolumenten zijn alleen maar verbeterd in diezelfde periode.

In het betaald voetbal kunnen ze alleen maar dromen van een dergelijke situatie volgens mij.
Bijzonder dat dat in de VS wel goed werkt. Dat moeten ze dan hier ook invoeren. En als de UEFA dat niet wil moet de politiek ze dwingen.
pi_201757985
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:07 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Dat moeten ze hier ook zo snel mogelijk invoeren _O_ _O_
Dat voordeel voor profvoetballers en andere profsporters wat er in België was en nu wordt afgeschaft, is er in NL nooit geweest. Dit is hier dus al 'ingevoerd'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201758314
In Nederland vallen de salarissen nog mee, bij MVV en Telstar om maar even 2 clubs te noemen worden echt geen gekke bedragen betaald, voor hoge bedragen moet je echt naar Ajax PSV en misschien Feyenoord kijken en dan nog is dat niks in vergelijking met het buitenland.

Over de grens worden er vaak echt belachelijke bedragen aan salaris betaald zeker in landen als Spanje en Engeland, daar mag best een Europese wetgeving voor komen alleen ze zullen daar waarschijnlijk niet hun vingers aan willen branden want de voorzitter van Real Madrid heeft meer macht dan de president van Spanje om maar een voorbeeld te nomen.

Verder over de salarissen, de meeste voetballers zijn klaar op hun 35e, sommige stromen door in het voetbal als trainer of een ander functie maar dat is niet voor iedereen weggelegd, als je flink hebt verdient kun als je slim bent geweest het uitzingen tot en met je begrafenis maar als je bij MVV of Telstar hebt gespeeld zal je toch de arbeidsmarkt op moeten
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 23:28:49 #106
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201759143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:02 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Bijzonder dat dat in de VS wel goed werkt. Dat moeten ze dan hier ook invoeren. En als de UEFA dat niet wil moet de politiek ze dwingen.
Er is volgens mij geen enkel mechanisme waarmee de politiek UEFA op die manier kan dwingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201759963
De KNVB betaalt ook ruim een miljoen euro aan Van Gaal en dat is volgens meerdere bronnen weinig voor een bondscoach van zijn statuur. Een vriendenprijsje.

https://www.voetbalzone.n(...)uts%20voor%20hem.%22
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:47:23 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201760546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:02 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Bijzonder dat dat in de VS wel goed werkt. Dat moeten ze dan hier ook invoeren. En als de UEFA dat niet wil moet de politiek ze dwingen.
Dat is echt een hele andere wereld man, ten eerste doen ze niet aan jeugdopleidingen en clubcultuur bestaat nauwelijks

Dan kun je wat makkelijker met spelers schuiven om de caps te halen

Het kan wel hier maar dan moet je met de jongste jeugd beginnen en ben je zo 10/20 jaar onderweg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201761470
Maar een heel klein deel van de voetballers verdient belachelijk veel. De meesten hebben een spaarpotje als ze 35 zijn maar moeten dan nog een vak leren en een baan vinden.

Sowieso is het geen probleem dat mensen heel veel verdienen voor mensen die niet afgunstig zijn. Voetballers werken voor hun geld, op het pieken van hun kunnen en onder grote druk, en geven mensen iets wat ze willen hebben. Een veel groter probleem zijn de mensen die belachelijk veel verdienen zonder iets te doen wat mensen willen maar die alleen maar afromen van andermans waardevolle economische activiteit.

Het probleem van het voetbal is dat wat door liefhebbers zonder winstoogmerk groot is gemaakt is in bezit is genomen om het te verkopen aan het grootkapitaal. Dan heb ik het niet over de clubs maar over de bonden en hun competities en toernooien. Die hoeven geen winst te maken, die moeten voldoende geld binnenhalen om die te kunnen blijven organiseren. Dus dan ben je er met een paar reclameborden en voor elke publieke omroep betaalbare uitzendrechten wel.

De hoge salarissen zijn een symptoom van de geldzucht van de bonden, die hebben iets verkocht als een goedkope hoer wat niet eens van hen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:23:33 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201761508
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:


Het probleem van het voetbal is dat wat door liefhebbers zonder winstoogmerk groot is gemaakt is in bezit is genomen om het te verkopen aan het grootkapitaal. Dan heb ik het niet over de clubs maar over de bonden en hun competities en toernooien. Die hoeven geen winst te maken, die moeten voldoende geld binnenhalen om die te kunnen blijven organiseren. Dus dan ben je er met een paar reclameborden en voor elke publieke omroep betaalbare uitzendrechten wel.

De hoge salarissen zijn een symptoom van de geldzucht van de bonden, die hebben iets verkocht als een goedkope hoer wat niet eens van hen is.
Wat :') De Eredivisie maakt jaarlijks minder winst dan waarvoor één Tadic bij Ajax op de balans staat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:28:20 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201762293
probleem met voetbal (en topsport) is dat de liefhebbers een beetje rupsje-nooit-genoeg zijn

als een club een niveau lager speelt (waar ze misschien wel thuishoren) komt de helft niet meer opdagen, dan ga je risico's nemen die je niet zou moeten nemen om maar mee te kunnen doen om maar krampachtig het hoofd boven water te houden terwijl je op je eigen niveau gewoon mee zou doen om de prijzen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201763432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:23 schreef Dven het volgende:

[..]
Wat :') De Eredivisie maakt jaarlijks minder winst dan waarvoor één Tadic bij Ajax op de balans staat.
Ik heb ook geen probleem met de eredivisie. Wel met de UEFA en de FIFA.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:06:15 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201763521
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik heb ook geen probleem met de eredivisie. Wel met de UEFA en de FIFA.
Dat heeft allemaal echt geen fluit met de spelerssalarissen te maken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201763583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:06 schreef Dven het volgende:

[..]
Dat heeft allemaal echt geen fluit met de spelerssalarissen te maken.
Serieus? :')
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:23:32 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201763712
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Serieus? :')
Serieus niet. Maar sowieso zit ik niet met de illusie dat jij ook maar iets van de voetbalmarkt snapt wanneer je de overkoepelende bonden als het grote kwaad in de branche ziet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201765486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is volgens mij geen enkel mechanisme waarmee de politiek UEFA op die manier kan dwingen.
De politiek kan toch wetgeving daarvoor opstellen? Er zijn ook maximumsalarissen in andere sectoren door de Balkenendenorm. Ook zijn er wetten tegen kartelvorming. Dus op die manier zou je de macht van de rijkste clubs en voetballers kunnen indammen.
pi_201765506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is echt een hele andere wereld man, ten eerste doen ze niet aan jeugdopleidingen en clubcultuur bestaat nauwelijks

Dan kun je wat makkelijker met spelers schuiven om de caps te halen

Het kan wel hier maar dan moet je met de jongste jeugd beginnen en ben je zo 10/20 jaar onderweg
Wat zie je dan voor bezwaren? Wat is het verschil in clubcultuur dan? Dat de supporters moeilijk doen als spelers verkocht worden?
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:50:21 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201765573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:44 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
De politiek kan toch wetgeving daarvoor opstellen? Er zijn ook maximumsalarissen in andere sectoren door de Balkenendenorm. Ook zijn er wetten tegen kartelvorming. Dus op die manier zou je de macht van de rijkste clubs en voetballers kunnen indammen.
In Nederland kan dat, ja, echter is UEFA is geen Nederlandse organisatie en ik vermoed dat de Nederlandse politiek zich totaal niet geroepen voelt om de salarissen van sporters bij wet te gaan regelen, en terecht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201765785
Gelukkig zal werkelijks niets wat hier staat IRL gebeuren. Het enige wat ik niet uit zal sluiten is de salary cap, en zelfs daarover weet ik het nog niet zo goed.
pi_201766130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:23 schreef Dven het volgende:

[..]
Serieus niet. Maar sowieso zit ik niet met de illusie dat jij ook maar iets van de voetbalmarkt snapt wanneer je de overkoepelende bonden als het grote kwaad in de branche ziet.
De UEFA komt met steeds meer wedstrijden zowel interlands als club en niet omdat het voetbal daar beter van wordt, integendeel, maar omdat het meer geld oplevert. De UEFA geeft ook de internationale clubcompetitie vorm en daarin zien we dat de opbrengst steeds omhoog gestuwd moet worden door meer wedstrijden en bescherming van de rijkste clubs. Waardoor de Nederlandse clubs ook weer meer geld nodig hebben om nog een beetje fatsoenelijke spelers te kunnen employeren.

Dat de spelerssalarissen omhoog gaan komt door de vraag van de allerrijkste clubs. Rijk dankzij de regels en het grote aantal wedstrijden, het grote aantal wissels zelfs, maar dat heeft er ook weer mee te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201766206
Vind TS dan ook dat er iets gedaan moet worden aan hoge salarissen van bijvoorbeeld muzikanten of acteurs?
pi_201798475
Ik zie een kutorganisatie zoals de EU dit wel voor elkaar krijgen. Mits ze dit zouden willen. Ik ben niet voor de EU. Ik zeg alleen dat zij dit wel zouden kunnen.
pi_201798767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:41 schreef Raw85 het volgende:
Vind TS dan ook dat er iets gedaan moet worden aan hoge salarissen van bijvoorbeeld muzikanten of acteurs?
En misschien ook wel de lage salarissen van beroepsmuzikanten die niet het lievelingetje zijn van de platenmaatschappij, zoals professionele orkesten en kleine zangensembles.
En voor de rest, trek een geel hesje aan en begeef je naar de spelersingang van de plaatselijke eerstedivisionist. Wie weet komt de discussie dan op gang...
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:01:53 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201817521
Er gaat nu eenmaal veel geld om in het voetbal, dus? Goede voetballers die op hoogte niveau kunnen acteren zijn schaars. Kortom, dan zie je al snel dat er erg veel voor zo'n skill wordt betaald. Ik heb er totaal geen probleem mee. Mensen die daar een issue van maken (net zoals van CEO's die veel verdienen) zijn meestal gewoon een beetje jaloers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 11:07:46 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201829253
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
Er gaat nu eenmaal veel geld om in het voetbal, dus? Goede voetballers die op hoogte niveau kunnen acteren zijn schaars. Kortom, dan zie je al snel dat er erg veel voor zo'n skill wordt betaald. Ik heb er totaal geen probleem mee. Mensen die daar een issue van maken (net zoals van CEO's die veel verdienen) zijn meestal gewoon een beetje jaloers.
:')

And Atlas shrugged...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201829786
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
Er gaat nu eenmaal veel geld om in het voetbal, dus? Goede voetballers die op hoogte niveau kunnen acteren zijn schaars. Kortom, dan zie je al snel dat er erg veel voor zo'n skill wordt betaald. Ik heb er totaal geen probleem mee. Mensen die daar een issue van maken (net zoals van CEO's die veel verdienen) zijn meestal gewoon een beetje jaloers.
Ik ben niet jaloers. Ik ben alleen boos dat er jaarlijks miljoenen aan belastinggeld in die bodemloze put die voetbal heet gaat.
pi_201829798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In Nederland kan dat, ja, echter is UEFA is geen Nederlandse organisatie en ik vermoed dat de Nederlandse politiek zich totaal niet geroepen voelt om de salarissen van sporters bij wet te gaan regelen, en terecht.
Daarom moet ook de EU dat doen. Die hebben genoeg macht om de UEFA onder druk te zetten.
pi_201829806
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:41 schreef Raw85 het volgende:
Vind TS dan ook dat er iets gedaan moet worden aan hoge salarissen van bijvoorbeeld muzikanten of acteurs?
Volgens mij hangen die niet aan het overheidsinfuus?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:17:06 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201830019
Weet je dat Rotterdam, met drie professionele voetbalclubs, zelf per jaar meer geld aan subsidies voor kunst en cultuur verleent dan dat alle gemeenten met betaald voetbalorganisaties bij elkaar in de afgelopen tien jaar hebben gereserveerd aan gelden die voor een flink gedeelte uiteindelijk zelfs winstgevend zijn? _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201830194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:58 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Ik ben niet jaloers. Ik ben alleen boos dat er jaarlijks miljoenen aan belastinggeld in die bodemloze put die voetbal heet gaat.
Belastingcenten? En noem het maar een bodemloze put. Het betreft volkssport nummer één in Nederland, die elk weekend vele Nederlanders ontspanning en zingeving biedt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201830261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:10 schreef Dven het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

Zie deze totale gek huilen over voetballers terwijl alleen de grote orkesten in NL jaarlijks al 100 miljoen subsidie krijgen van de overheid _O- Weet je dat er jaarlijks honderden miljoenen naar de muziekschool gaan :D _O- Weet je hoeveel honderden miljoenen er jaarlijks naar nietszeggende theaterartiestjes en kunstenaars en muzikantjes gaan? :D _O-

Nee, dat weet je niet :D :D

Wat. Een. Gek.
Profvoetbal wordt geacht zijn eigen broek op te houden. Maar door al die belachelijke salarissen lukt dat niet en zijn ze steeds weer blut waardoor ze hun hand op moeten houden.

En muziekscholen zijn nuttig omdat kinderen zo muziek kunnen leren spelen en orkesten kunnen er niet zijn zonder subsidie. Maar profvoetbal zou dat helemaal zelf moeten kunnen zonder iedere keer weer aan de staatssteun te hangen.
pi_201830299
quote:
14s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Belastingcenten? En noem het maar een bodemloze put. Het betreft volkssport nummer één in Nederland, die elk weekend vele Nederlanders ontspanning en zingeving biedt.
Ja steeds opnieuw kieperen gemeenten daar hele vrachtwagens met geld in
https://www.groene.nl/art(...)-ruim-1-miljard-euro

https://sportnieuws.nl/vo(...)uws-nl-15782545-jpg/
pi_201830321
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:41 schreef Dven het volgende:

[..]
Hey, mevrouw sluit wederom haar ogen voor eerder gegeven feiten. Hoe verrassend. Not! :D

Sowieso.. PROFESSIONELE ORKESTEN HEBBEN HET NODIG!!!! VOETBAL ZOU HET ZELF MOETEN KUNNEN!!!! Wat een kluns _O-
En waarom zou voetbal het dan niet zelf moeten kunnnen? Waarom houden ze steeds hun hand op?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:50:33 #134
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201830415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:44 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
En waarom zou voetbal het dan niet zelf moeten kunnnen? Waarom houden ze steeds hun hand op?
Zie hierboven. Je snapt er écht he-le-maal niets van. Proficiat, je bent zo diep gezonken dat je nu forumwijd niet meer serieus genomen kan worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201830422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:42 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Ja steeds opnieuw kieperen gemeenten daar hele vrachtwagens met geld in
https://www.groene.nl/art(...)-ruim-1-miljard-euro

https://sportnieuws.nl/vo(...)uws-nl-15782545-jpg/
Berichten van vijf en tien jaar geleden, relevant hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201830483
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:22 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Daar kun je zeker wel wat aan doen. Dat is een politieke keuze. Je schrijft een wet waarbij je het aan banden legt en je bent er.
[..]
Die weigeren iets te doen dus dan moet de politiek ze maar dwingen.
Hmmm bedrijven dwingen hun personeel minder te laten betalen? Zolang er geen belastinggeld naartoe gaat en ze geen anderen uitbuiten is dat toch hun eigen zaak?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201830624
quote:
10s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Berichten van vijf en tien jaar geleden, relevant hoor.
Mark my words, ADO loopt te bedelen bij de gemeente. En die gaan er zeker weer kapitalen in gooien.

quote:
16s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hmmm bedrijven dwingen hun personeel minder te laten betalen? Zolang er geen belastinggeld naartoe gaat en ze geen anderen uitbuiten is dat toch hun eigen zaak?
Er gaat dus wel belastinggeld naartoe
pi_201830634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:03 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Mark my words, ADO loopt te bedelen bij de gemeente. En die gaan er zeker weer kapitalen in gooien.
[..]
Er gaat dus wel belastinggeld naartoe
Voor de spelerssalarissen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201830635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:50 schreef Dven het volgende:

[..]
Zie hierboven. Je snapt er écht he-le-maal niets van. Proficiat, je bent zo diep gezonken dat je nu forumwijd niet meer serieus genomen kan worden.
In plaats van steeds dom te schelden kun je ook uitleggen waarom het normaal is dat de overheid het betaald voetbal gaat subsidieren.
pi_201830648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:03 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Mark my words, ADO loopt te bedelen bij de gemeente. En die gaan er zeker weer kapitalen in gooien.
[..]
Er gaat dus wel belastinggeld naartoe
Ah ja als ze belastinggeld krijgen dan kan je er m.i. wel wat van zeggen dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203229601
quote:
16s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah ja als ze belastinggeld krijgen dan kan je er m.i. wel wat van zeggen dan.
En ik kreeg gelijk. De gemeente geeft ze weer geld van de belastingbetaler.
https://www.omroepwest.nl(...)uim-een-miljoen-euro
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')