Dank je!quote:
Kijk eens naar een perfectpro. Merk dat alleen bouwradios maakt. Super kwaliteit. Ik heb de shoqunin (hoop dat ik t goed spel). En da's echt een topper. Maar ook niet goedkoop, ze hebben goedkopere in t assortment.quote:Op zondag 10 oktober 2021 17:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je!
Ik vraag me af of iemand een goede tip heeft voor een bouwradio. De meeste mensen die hier komen klussen hebben een Makita. Prachtig spul maar bijzonder duur. Kent iemand een goed alternatief? Een goede aanbieding voor een Makita is ook welkom.
We willen graag draadloos, blue tooth, oplaadmogelijkheid, moet uiteraard tegen een stootje kunnen, fatsoenlijk geluid.
Het is m'n meest gebruikte gereedschapquote:Op zondag 10 oktober 2021 20:23 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb ook een perfectpro nadat het gewone radiootje dat toch wel al een tijdje de geest gaf. Wel erg fijn ding. Ik heb trouwens de UBOX 500r. Niet zo duur als die Shokunkin van Makrolon
.
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Het is m'n meest gebruikte gereedschapdat mag wat kosten :p
Zorg er wel voor dat je DAB+ hebt, volgens mij is dat een dingetje. Andere kunnen er vast meer over vertellenquote:Op zondag 10 oktober 2021 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eensEn het is een leuk verjaardagskado voor mijn vriend.
Ik ga eens kijken naar die PerfectPro.
Ik heb vanmiddag wel een zeer geschikte Makita voor 120 euro gevonden, bij een bedrijf waar ik nog waardebonnen van heb. Dat viel me mee.
Heb de mijne altijd op dab staan. Is binnen ook echt dik in orde hoor. Heel af en toe moet je m effe anders neerzetten.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:24 schreef derLudolf het volgende:
DAB+ ontvangst is binnen niet geweldig... En aangezien het digitaal is betekend het dat je dus helemaal geen ontvangst hebt. Op FM heb je dan een beetje ruis.
Als je altijd buiten bent maakt het natuurlijk niets uit.
Mja. Ook weer waar.quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:21 schreef NotToBe het volgende:
Wel iets om rekening mee te houden: FM gaat een keer stoppen.. En wat doe je dan met je FM radio? Zou nu gaan voor combi met DAB+
Je kan je beter afvragen of je draadloos wil of niet (want daar komt het op neer). Als je de hele tuin door moet is het makkelijker met een accu, maar als je die zaag maar een keer per jaar gebruikt is het denk ik niet zo goed voor je accu's. En met een draad is over het algemeen goedkoper dan met een accu.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 22:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben bezig met het kijken naar een reciprozaag.
Waarom? Beetje takken zagen, en grof wat hout afzagen in de tuin
Ik zit te kijken naar Bosch Blauw, en ik zie zowel 230v als 18V dingen.
Heeft iemand hier een goed advies/tip voor?
Zijn die 18V dingen net zo sterk als 230, of kun je beter voor 230v gaan?
Het is niet dat hier een heel bos omgezaagd wordt, maar slechts een paar takjes per jaar, en soms wat tuinhout vernielen als ik weer iets nieuws ga maken..
Dan zou ik zelf voor draadloos gaan. De bedrade heggenschaar was altijd een bescheiden drama met verlengsnoeren die overal achter vastzitten en die je achter je aan moet sleuren.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 23:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oeh wat een snelle reacties.
Misschien was het handig om te vermelden.. Ik heb al meerdere dingen van Bosch blauw 18V
En al meerdere accu's hier liggen die ik met gereedschap regelmatig gebruik.
Uiterste punt van de tuin is +- 20meter, en ik heb ook verlengsnoer genoeg. Dus dat is geen probleem ansich.
Ik hoop eigenlijk stiekem dat iemand al ervaring heeft met 18V vs 230v in een reciprozaag.
En wat heb je nodig qua kracht voor zoiets?
Met de komende tuinverbouwing heb ik geen last meer van vastzittende snoerenquote:Op woensdag 13 oktober 2021 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zou ik zelf voor draadloos gaan. De bedrade heggenschaar was altijd een bescheiden drama met verlengsnoeren die overal achter vastzitten en die je achter je aan moet sleuren.
En zelfs als die iets minder krachtig zou zijn, is dat echt een probleem als je het maar een paar keer per jaar gebruikt en geen referentie naar iets anders hebt?![]()
Ik heb de 18v Bosch, en dan niet de hele dure (die heeft bleiblei volgens mij) maar zo'n goedkopere.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 23:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Misschien was het handig om te vermelden.. Ik heb al meerdere dingen van Bosch blauw 18V
Uiterste punt van de tuin is +- 20meter, en ik heb ook verlengsnoer genoeg. Dus dat is geen probleem ansich.
Ik hoop eigenlijk stiekem dat iemand al ervaring heeft met 18V vs 230v in een reciprozaag.
Offtopicquote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:52 schreef Gripper het volgende:
Na een verbouwing waren enkele gereedschappen langzaam aan wel aan vervangen toe, en wilde ook wel eens een accu platform kiezen waarop je de komende jaren vooruit kunt. Even gekeken naar de G-serie van makita, maar die hebben net wat te weinig keus in tuingereedschappen, en aangezien we nu een flinke tuin hebben moeten ook daar enkele elektrische spullen voor komen.
Het is uiteindelijk de bosch groen 18V serie geworden vanwege de enorme keuze in compatibel gereedschap, nu met een extra setje in de rug om dat Hornbach je bij elk gereedschap een gratis 2,5Ah accu erbij geeft.
Dus in 2 weken tijd 3 dingen gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat de verbouwing al bijna klaar is eigenlijk
Die hele dure werkt ook uitstekendquote:Op donderdag 14 oktober 2021 07:00 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb de 18v Bosch, en dan niet de hele dure (die heeft bleiblei volgens mij) maar zo'n goedkopere.
En die doet het meer dan prima. Je komt hier echt geen kracht mee tekort.
quote:Op woensdag 13 oktober 2021 23:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Eerlijkheidshalve zit de Reciprozaag niet in mijn lijstje van must haves voor de klussertquote:Op donderdag 14 oktober 2021 14:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]ik had gisteravond dezelfde bedenking. Ik "moet" ook een reciprozaag hebben.
Heb al een (klop)boormachine + slag schroevendraaier + circelzaag + decopeerzaag van Bosch Blauw(18V serie)
dus accu's genoeg![]()
Bedankt voor je vraag, ik leen de antwoorden even
Nee, dat zijn geheel eigen platforms naast elkaar.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je eigenlijk de bosch blauw en groen accu's mixen?
Dat is dan wel weer jammer.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 14:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geheel eigen platforms naast elkaar.
Ik wil het ook alleen maar hebben om wat takken af te zagen, en wat kleine hout sloopwerkzaamhedenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 14:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve zit de Reciprozaag niet in mijn lijstje van must haves voor de klussert.
Als bovenstaande al je gereedschap is en je bent een allround DIYer (van kasten bouwen tot schilderwerk en van muurtjes zetten tot WC's tegelen) zou ik eerder kijken naar een accu slijptol, zaagtafel en/of afkortzaag, bovenfrees, schuurmachines en vooral... bouwstofzuiger.
Ik denk zelfs dat ik een multitool (Fein achtig ding) boven een Reciprozaag zet qua prioriteit. En dat ik multitools stomme dingen vind is geen geheim.
Je kan ok een ouderwetse zaag gebruiken, zo'n ding wat op handkracht gaatquote:
quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan ok een ouderwetse zaag gebruiken, zo'n ding wat op handkracht gaat
https://www.hbm-machines.(...)w3MSkpBoCUBQQAvD_BwE
Wat wil je precies vinden dan? Het printbestand?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 17:55 schreef Erik het volgende:
Een hele tijd terug hebben jullie (@:bleiblei & @:atmoz?) het hier gehad over 'gipsplaathulpjes' waarmee je een gipsplaat makkelijker kan monteren. Die houders printen jullie met een 3dprinter dacht ik. Kan het helaas niet meer terugvinden, iemand anders wel?
https://www.plaatprikker.com/quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 17:55 schreef Erik het volgende:
Een hele tijd terug hebben jullie (@:bleiblei & @:atmoz?) het hier gehad over 'gipsplaathulpjes' waarmee je een gipsplaat makkelijker kan monteren. Die houders printen jullie met een 3dprinter dacht ik. Kan het helaas niet meer terugvinden, iemand anders wel?
Nee, das wat anders.quote:
Ja die!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 19:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, das wat anders.
Gaat hierom:
https://www.amazon.com/Bo(...)alling/dp/B00PH72GI0
Maar die kon je toen alleen in de US bestellen, dus heb ik het modelletje in 3d gemaakt en ze geprint. De vraag is, wat is de vraag precies
.
Ik denk wie het modelletje kan leverenquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 19:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, das wat anders.
Gaat hierom:
https://www.amazon.com/Bo(...)alling/dp/B00PH72GI0
Maar die kon je toen alleen in de US bestellen, dus heb ik het modelletje in 3d gemaakt en ze geprint. De vraag is, wat is de vraag precies
.
Ik zal wel ff zoeken. Zou nog ergens op onze site moeten staanquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 19:44 schreef Erik het volgende:
[..]
Ja die!
Het 3d bestand zou fijn zijn, ga ik op zoek naar iemand met een 3dprinter of laat ik 'm ergens bij een 3dprint-dienst printen (als dat betaalbaar is..).
Geen idee hoeveel pla er in gaat of hoeveel je er nodig hebt; hier heb ik wel een Ender 3 staan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 19:44 schreef Erik het volgende:
[..]
Ja die!
Het 3d bestand zou fijn zijn, ga ik op zoek naar iemand met een 3dprinter of laat ik 'm ergens bij een 3dprint-dienst printen (als dat betaalbaar is..).
Mooi aanbod, dank je! Het wachten is nog even op het 3d bestand van @bleibleiquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel pla er in gaat of hoeveel je er nodig hebt; hier heb ik wel een Ender 3 staan.
Heb ook al een afkortzaag, schuurmachines (multi en exentrsich) van Blue. Multitool van Bosch groen en bouwstofzuiger van gammamerk. Slijptol (klein en groot) ook van gammamerk.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 14:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve zit de Reciprozaag niet in mijn lijstje van must haves voor de klussert.
Als bovenstaande al je gereedschap is en je bent een allround DIYer (van kasten bouwen tot schilderwerk en van muurtjes zetten tot WC's tegelen) zou ik eerder kijken naar een accu slijptol, zaagtafel en/of afkortzaag, bovenfrees, schuurmachines en vooral... bouwstofzuiger.
Ik denk zelfs dat ik een multitool (Fein achtig ding) boven een Reciprozaag zet qua prioriteit. En dat ik multitools stomme dingen vind is geen geheim.
Gevonden (moest even met laptop zoeken)quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 19:01 schreef Erik het volgende:
[..]
Mooi aanbod, dank je! Het wachten is nog even op het 3d bestand van @:bleiblei.
Dank!quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gevonden (moest even met laptop zoeken)
http://nyumbani.nl/wp-con(...)ardmate_bleiblei.zip
@:Vonkenboer, Tzijn maar kleine plaatjes. Dus PLA verbruik valt wel mee als het goed is.
Er zijn twee bestanden in dat bestandje; neem aan dat de meest recente de juiste is qua afmetingen ?quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gevonden (moest even met laptop zoeken)
http://nyumbani.nl/wp-con(...)ardmate_bleiblei.zip
@:Vonkenboer, Tzijn maar kleine plaatjes. Dus PLA verbruik valt wel mee als het goed is.
de recentste heeft een hoger lipjequote:Op zondag 17 oktober 2021 13:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn twee bestanden in dat bestandje; neem aan dat de meest recente de juiste is qua afmetingen ?
Voor dit soort “rauswerk” lekker een Parkside scoren bij de Lidl, heb je die gesloopt stuur je hem op en krijg je je geld terug. Voor die paar keer buiten vies en nat in de tuin een dure bosch kopen is onzin. Dit gaat licht vochtig terug de kist in, komt er 3/4 jaar laten geroest uit.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 22:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben bezig met het kijken naar een reciprozaag.
Waarom? Beetje takken zagen, en grof wat hout afzagen in de tuin
Ik zit te kijken naar Bosch Blauw, en ik zie zowel 230v als 18V dingen.
Heeft iemand hier een goed advies/tip voor?
Zijn die 18V dingen net zo sterk als 230, of kun je beter voor 230v gaan?
Het is niet dat hier een heel bos omgezaagd wordt, maar slechts een paar takjes per jaar, en soms wat tuinhout vernielen als ik weer iets nieuws ga maken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |